Vyvaření vody v chladiči - přehřátí motoru

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
mouseman
Starting member
Příspěvky: 16
Registrován: čtv kvě 31, 2018 08:53

Vyvaření vody v chladiči - přehřátí motoru

Příspěvek od mouseman » čtv kvě 31, 2018 09:06

Ahoj všem, mám Megane II, 2006, 1.5Dci, 78kW krátkej. Včera jsem jel domů a po pár kilometrech se objevilo STOP a na displeji hlášení o přehřátí motoru. Pomalu a s přestávkama jsem dojel do 14km vzdáleného servisu, ručička teploty vody cvičila mezi středem a max. V servisu dolili vodu, nebylo tam skoro nic a zkoušeli jistli to netlakuje do nádobky na vodu a pak jeste jestli netlakují hadice. Taky to odvzdušnili. Říkali ať to kontroluju, že možná jsem měl štěstí a došla voda, vytvořila bublinu, díky tomu se to začalo vařit a zbytek vody se vyvařil. Ale samozřejmě taky může být vadný termostat nebo vodní pumpa. Větrák na chladiči jede. Z auta nic neteče. Po dolití jsem jel dalších 40km, přes noc to stálo, ráno voda ok, pod autem nic, dneska dalších 40km ok. Auto mám rok a půl, 50tisic km bez problému (výměna EGR na začátku, oprava alternátoru a startéru, přetěsnění přepadů od vsřiků - unikala nafta). Co vy na to? Nějaká zkušenost? Vodu jsem tak cca půl roku nekontroloval (ano, vím, teď už budu).

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2016
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: Vyvaření vody v chladiči - přehřátí motoru

Příspěvek od marek230177 » čtv kvě 31, 2018 12:15

Voda z okruhu chlazení se nemá kam ztratit. Teoreticky po celou dobu provozu vozidla nesmí zmizet ani chlup. Samozřejmě nepatrně se odpařuje - ale třeba polévková lžička za rok. Například já mám za rok a půl najeto padesát tisíc a neztratil se ani milimetr.

Jestli se ztratila tak, že motor začal vařit, něco není v pořádku. Buď někde teče, což se velmi brzy pozná, anebo ji motor sežral nebo vyházel ven. To by značilo poruchu těsnění hlavy, vodního čerpadla, případně další pikantérie.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

mouseman
Starting member
Příspěvky: 16
Registrován: čtv kvě 31, 2018 08:53

Re: Vyvaření vody v chladiči - přehřátí motoru

Příspěvek od mouseman » čtv kvě 31, 2018 12:24

Jaký doporučuješ postup? Co hledat kam se dívat co sledovat? Fleky pod autem nejsou. Voda z nádržky nemizí. Sleduji od včera před / po každé jízdě. Co dál? Na co se zaměřit?

A ještě jedna otázka, nemohl vyvaření způsobit vadný termostat? Nebo to je blbost?

Uživatelský avatar
niky79
Senior member
Příspěvky: 1612
Registrován: ned lis 22, 2009 22:35

Re: Vyvaření vody v chladiči - přehřátí motoru

Příspěvek od niky79 » čtv kvě 31, 2018 19:33

Mě voda zmizela tak po 10 letech? Resp. tam asi byla, ale nadrzka se tvarila, ze v ni nic neni :)
Megane IV Grandcoupé, 1.6 / 84 kW, Intens (+ packy Navigace plus, Easy Plus, Safety, Winter)
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2016
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: Vyvaření vody v chladiči - přehřátí motoru

Příspěvek od marek230177 » pát čer 01, 2018 07:38

Vadný termostat by teoreticky vodu vyházet mohl. Ovšem v případě, že by byl trvale uzavřený, tedy neotvíral by průtok směrem do chladiče. Pak by voda v motoru dosahovala vysoké teploty a skrz expanzní nádobu by se vyprskala ven z vozu. V drtivé většině případů se ovšem termostat takto nechová, chová se přesně opačně - zůstává trvale otevřený do velkého okruhu. Tím se motor naopak není schopen ohřát na provozní teplotu.

Ale ano, termostat by mohl být jednou z možných příčin. Ovšem nikoli jedinou.

Taky jsem se za svůj život setkal s několika případy, kdy oběhové kolo vodní pumpy se utrhlo z hřídelky a netočilo se (resp. hřídelka se v oběhovém kole protáčela). To pak voda přestane cirkulovat a také se systém dost významně přehřívá.

Tohle je těžko po drátě radit - příčin toho problému může být víc.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

Odpovědět

Zpět na „Renault Mégane II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 hostů