Vyvaření vody v chladiči - přehřátí motoru
Moderátor: Moderators General
Vyvaření vody v chladiči - přehřátí motoru
Ahoj všem, mám Megane II, 2006, 1.5Dci, 78kW krátkej. Včera jsem jel domů a po pár kilometrech se objevilo STOP a na displeji hlášení o přehřátí motoru. Pomalu a s přestávkama jsem dojel do 14km vzdáleného servisu, ručička teploty vody cvičila mezi středem a max. V servisu dolili vodu, nebylo tam skoro nic a zkoušeli jistli to netlakuje do nádobky na vodu a pak jeste jestli netlakují hadice. Taky to odvzdušnili. Říkali ať to kontroluju, že možná jsem měl štěstí a došla voda, vytvořila bublinu, díky tomu se to začalo vařit a zbytek vody se vyvařil. Ale samozřejmě taky může být vadný termostat nebo vodní pumpa. Větrák na chladiči jede. Z auta nic neteče. Po dolití jsem jel dalších 40km, přes noc to stálo, ráno voda ok, pod autem nic, dneska dalších 40km ok. Auto mám rok a půl, 50tisic km bez problému (výměna EGR na začátku, oprava alternátoru a startéru, přetěsnění přepadů od vsřiků - unikala nafta). Co vy na to? Nějaká zkušenost? Vodu jsem tak cca půl roku nekontroloval (ano, vím, teď už budu).
- marek230177
- Grafoman
- Příspěvky: 2016
- Registrován: úte čer 14, 2016 09:07
Re: Vyvaření vody v chladiči - přehřátí motoru
Voda z okruhu chlazení se nemá kam ztratit. Teoreticky po celou dobu provozu vozidla nesmí zmizet ani chlup. Samozřejmě nepatrně se odpařuje - ale třeba polévková lžička za rok. Například já mám za rok a půl najeto padesát tisíc a neztratil se ani milimetr.
Jestli se ztratila tak, že motor začal vařit, něco není v pořádku. Buď někde teče, což se velmi brzy pozná, anebo ji motor sežral nebo vyházel ven. To by značilo poruchu těsnění hlavy, vodního čerpadla, případně další pikantérie.
Jestli se ztratila tak, že motor začal vařit, něco není v pořádku. Buď někde teče, což se velmi brzy pozná, anebo ji motor sežral nebo vyházel ven. To by značilo poruchu těsnění hlavy, vodního čerpadla, případně další pikantérie.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
Re: Vyvaření vody v chladiči - přehřátí motoru
Jaký doporučuješ postup? Co hledat kam se dívat co sledovat? Fleky pod autem nejsou. Voda z nádržky nemizí. Sleduji od včera před / po každé jízdě. Co dál? Na co se zaměřit?
A ještě jedna otázka, nemohl vyvaření způsobit vadný termostat? Nebo to je blbost?
A ještě jedna otázka, nemohl vyvaření způsobit vadný termostat? Nebo to je blbost?
Re: Vyvaření vody v chladiči - přehřátí motoru
Mě voda zmizela tak po 10 letech? Resp. tam asi byla, ale nadrzka se tvarila, ze v ni nic neni
Megane IV Grandcoupé, 1.6 / 84 kW, Intens (+ packy Navigace plus, Easy Plus, Safety, Winter)
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG
- marek230177
- Grafoman
- Příspěvky: 2016
- Registrován: úte čer 14, 2016 09:07
Re: Vyvaření vody v chladiči - přehřátí motoru
Vadný termostat by teoreticky vodu vyházet mohl. Ovšem v případě, že by byl trvale uzavřený, tedy neotvíral by průtok směrem do chladiče. Pak by voda v motoru dosahovala vysoké teploty a skrz expanzní nádobu by se vyprskala ven z vozu. V drtivé většině případů se ovšem termostat takto nechová, chová se přesně opačně - zůstává trvale otevřený do velkého okruhu. Tím se motor naopak není schopen ohřát na provozní teplotu.
Ale ano, termostat by mohl být jednou z možných příčin. Ovšem nikoli jedinou.
Taky jsem se za svůj život setkal s několika případy, kdy oběhové kolo vodní pumpy se utrhlo z hřídelky a netočilo se (resp. hřídelka se v oběhovém kole protáčela). To pak voda přestane cirkulovat a také se systém dost významně přehřívá.
Tohle je těžko po drátě radit - příčin toho problému může být víc.
Ale ano, termostat by mohl být jednou z možných příčin. Ovšem nikoli jedinou.
Taky jsem se za svůj život setkal s několika případy, kdy oběhové kolo vodní pumpy se utrhlo z hřídelky a netočilo se (resp. hřídelka se v oběhovém kole protáčela). To pak voda přestane cirkulovat a také se systém dost významně přehřívá.
Tohle je těžko po drátě radit - příčin toho problému může být víc.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 hostů