Nedokončený start

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Uživatelský avatar
analytic
Junior member
Příspěvky: 240
Registrován: sob pro 31, 2005 13:36
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Nedokončený start

Příspěvek od analytic » sob bře 31, 2018 19:20

Zdar. Nějak se mi začaly kupit závady.
Motor K9K728 1.5 dCi rok 2004.
Start - někdy (tak jedenkrát z deseti startů) proběhne normální sekvence, startuje cca 8 -10 sec (tedy normální doba točení) ale motor nechytne. Druhý pokus většinou O.K.

Co myslíte:
1) Motýlek - snímač otáček kliky (někdy vynechá ? - je tam origo) ?
2) padá nafta ?
3) něco jinýho ????

Zatím jsem OBD nečetl, v nejbližší době to připojim, zatím jen zkoušim vaše nápady a zkušenosti.

Zkuste něco PLEASE ::::
analytic@seznam.cz, skype: analytic31,
Renault Mégane II, 1.5 dCi 74 kW mot. K9K728 (kombík, rok 2004),
KIA SORENTO 2.5 CRDI 103kW (2004), viz web-různé vlastní montážní postupy
!!!!!! NEOPRAVUJ CO NENI ROZBITÝ !!!!!!

Uživatelský avatar
EfineSS
Grafoman
Příspěvky: 3113
Registrován: úte led 10, 2006 12:05
Bydliště: Jihomoravský kraj

Re: Nedokončený start

Příspěvek od EfineSS » sob bře 31, 2018 20:56

8-10s není normální doba na chytnutí motoru, pokud je vše OK. To ti takhle dlouho točí vždycky?
Laguna III Grandtour 2013, BOSE, 4Control, 2.0 dCi 131 kW

Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)

ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW

Uživatelský avatar
analytic
Junior member
Příspěvky: 240
Registrován: sob pro 31, 2005 13:36
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Nedokončený start

Příspěvek od analytic » sob bře 31, 2018 21:38

Ne to je maximální doba než to vypne kdyřž motor nechytne (a je to spíš míň asi jsem to neodhadl).
Normálně startuju tak do 2 - 3 sec.
analytic@seznam.cz, skype: analytic31,
Renault Mégane II, 1.5 dCi 74 kW mot. K9K728 (kombík, rok 2004),
KIA SORENTO 2.5 CRDI 103kW (2004), viz web-různé vlastní montážní postupy
!!!!!! NEOPRAVUJ CO NENI ROZBITÝ !!!!!!

Uživatelský avatar
EfineSS
Grafoman
Příspěvky: 3113
Registrován: úte led 10, 2006 12:05
Bydliště: Jihomoravský kraj

Re: Nedokončený start

Příspěvek od EfineSS » sob bře 31, 2018 22:02

Může to být ve snímačích (vačka, klika), nebo třeba i vstřiky (palivo jde do přepadu a není dostatečný tlak pro start).
Laguna III Grandtour 2013, BOSE, 4Control, 2.0 dCi 131 kW

Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)

ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW

Uživatelský avatar
analytic
Junior member
Příspěvky: 240
Registrován: sob pro 31, 2005 13:36
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Nedokončený start

Příspěvek od analytic » ned dub 01, 2018 18:59

Trochu posun:
Udělal jsem Clipem diagnostiku.

Podezřelé je:
1. Jednotka vstřikování---> DF112 obvod snímače referenčního válce (1.DEF - není signál).
ostatní:
2. DF 008 Obvod potenciometru pedálu - dráha 1 (3.DEF)
3. DF 049 Obvod snímače chladícího média DC.0

Vše jsem vymazal, po staru znovu naběhla chyba uvedená pod (1.)

Prosím o okomentování.
Já osobně si myslím, že jde o ventil na vstřikovacím čerpadle DELPHI. (tento díl ???? - https://www.autokseft.cz/DELPHI-Ventil- ... 3-nd885723). Někde jsem našel video, kde byla podobná závada a výměna toho ventilu toto řešila.



Na dieselpowerforu jsem našel podobný problém, není tam ale řešení:
Nevím přesně jak mám chápat tuto závadu diagnostika chlásí DF112 obvod snímače referenčního válce DEF2. nesouhlas znamená to špatné časování rozvodů nebo závada hall na čerpadle? občas se stane vetšinou když je motor zahřátý tak dlouho točí než chytne měřil jsem tento snímač na osciloskopu a ve chvíly když má motor problém se startem tak hall nedává vůbec signál ale nechápu to že po vymazání závad okamžitě naskočí tato chyba po startu a to i když motor bez problému chytne na brnk a hall dává jak má to je jedna věc a druhá motor beží normálně když ho ale nechám bežet na volnoběh tak občas otáčky zahaprují a co jsem zjištoval tak je to tlakem nafty na rampě z požadovaných 230bar jde až na 180bar a to bude zřejmě problém buď vstřiků nebo čerpadla že? ale žádnej ze vstřiků neuchcává s přepadů takže s jistotou to také nezjistím



Ví někdo jak provést diagnostiku ? Co dál ??
Nebo jít k "odborníkům" ???
analytic@seznam.cz, skype: analytic31,
Renault Mégane II, 1.5 dCi 74 kW mot. K9K728 (kombík, rok 2004),
KIA SORENTO 2.5 CRDI 103kW (2004), viz web-různé vlastní montážní postupy
!!!!!! NEOPRAVUJ CO NENI ROZBITÝ !!!!!!

Uživatelský avatar
EfineSS
Grafoman
Příspěvky: 3113
Registrován: úte led 10, 2006 12:05
Bydliště: Jihomoravský kraj

Re: Nedokončený start

Příspěvek od EfineSS » ned dub 01, 2018 20:38

Ten referenční válec to by mohl být snímač otáček na vačce.
Laguna III Grandtour 2013, BOSE, 4Control, 2.0 dCi 131 kW

Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)

ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW

Uživatelský avatar
analytic
Junior member
Příspěvky: 240
Registrován: sob pro 31, 2005 13:36
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Nedokončený start - problém vyřešen ????

Příspěvek od analytic » sob dub 14, 2018 22:29

Zdá se, že problém je vyřešen.
Podle technické nóty :
- motor pověšen na konzoli
- odkrytován systém rozvodů
- vyňat snímač polohy vačky
- Prověřeno jeho napájení -> +12V na jedné straně a kostra na druhé straně, OK. Prostřední datový drát jsem nechal, risknul jsem že je OK.
- Vyměněn snímač za nový (DELPHI)
- CLIP --> smazání chyby DF112 --> start --> nové načtení --> chyba zmizela a nenaskakuje.
---------------------

zkušební jízda, několik startů, zdá se že O.K.
analytic@seznam.cz, skype: analytic31,
Renault Mégane II, 1.5 dCi 74 kW mot. K9K728 (kombík, rok 2004),
KIA SORENTO 2.5 CRDI 103kW (2004), viz web-různé vlastní montážní postupy
!!!!!! NEOPRAVUJ CO NENI ROZBITÝ !!!!!!

Uživatelský avatar
analytic
Junior member
Příspěvky: 240
Registrován: sob pro 31, 2005 13:36
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Nedokončený start

Příspěvek od analytic » čtv říj 26, 2023 21:18

Ahoj, zase po 6ti letech bezvadného provozu (viz výše) letech startuje tak 1x z 10ti startů napodruhé někdy i potřetí. Klip zase ukázal vadný snímač polohy vačky DF112 Obvod snímače referenčního válce. <br/>
V minulosti jsem již tento problém řešil výměnou snímače vačkového hřídele - to je ten pod krytem vačkového ozubeného kola vedle rozvodového řemenu.</t>
Po asi 6ti letech stejná závada, postupoval jsem stejně --> tedy DF112, pak vyměnil snímač vačky. Zdálo se, že OK, po měsíci znovu.
Teď otázky:
a) Nemohl by to být ten druhý snímač co je na setrvačníku ? Nehlásí se v klipu tato jeho chyba stejným DF 112 ?
b) Když zůstaneme u snímače na vačce. Ten se dodává s jakýmsi zbytečným těsnícím kroužkem - nechal jsem jej tam (na novém), ale snímač nedoléhá úplně rovně, ten kroužek i přes utažení šroubku nedovolí úplně rovné zasunutí snímače do masky. Myslíte znovu provést montáž bez kroužku aby byl v masce zcela rovně ?
c) Co kabeláž mezi konektorem a hlavním kabelovým svazkem ? Už to někdo měl v řiti ?
c) Máte někdo tuto zkušenost ??
analytic@seznam.cz, skype: analytic31,
Renault Mégane II, 1.5 dCi 74 kW mot. K9K728 (kombík, rok 2004),
KIA SORENTO 2.5 CRDI 103kW (2004), viz web-různé vlastní montážní postupy
!!!!!! NEOPRAVUJ CO NENI ROZBITÝ !!!!!!

Odpovědět

Zpět na „Renault Mégane II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 hostů