Bílý pásek pod volantem

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
krejcij
Starting member
Příspěvky: 69
Registrován: stř čer 16, 2010 21:46

Re: Bílý pásek pod volantem

Příspěvek od krejcij » pon srp 01, 2016 14:42

Starsi Renault Scenic ma jinak zabudovany stejny pasek. Nejspis bude levnejsi.. Bacha ale na vymezeni vule pri pouziti stareho mechanismu. H

b.m
Starting member
Příspěvky: 92
Registrován: čtv pro 10, 2015 03:39

Re: Bílý pásek pod volantem

Příspěvek od b.m » stř zář 14, 2016 17:08

Zdravim, rad bych opravil ten pasek, mam kabel, kterej na to vypada pouzitelne, asi bych mel oholit ty jednotlivy draty ze zbytku toho bilyho pasku a tam to napojit, mikropajka jsem koukal se da sehnat i kolem 150,-, by mohlo bejt ok

Kód: Vybrat vše

http://www.imgup.cz/image/pRE

krejcij
Starting member
Příspěvky: 69
Registrován: stř čer 16, 2010 21:46

Re: Bílý pásek pod volantem

Příspěvek od krejcij » stř zář 14, 2016 19:06

Hlavne nezapomen vypodlozit ozubene kolecko tak, aby nemohly preskocit jeho zuby. Jinak ti pasek zase praskne. H

b.m
Starting member
Příspěvky: 92
Registrován: čtv pro 10, 2015 03:39

Re: Bílý pásek pod volantem

Příspěvek od b.m » čtv zář 15, 2016 10:43

to by me taky zajimalo, jestli to bude nutny, pac by to nebyl ten slabej pasek, ale pevnejsi kabel

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Bílý pásek pod volantem

Příspěvek od Zefek » čtv zář 15, 2016 16:41

Jo, bez toho vymezení to proskočí.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Robo91
Junior member
Příspěvky: 162
Registrován: pon říj 07, 2013 09:30

Re: Bílý pásek pod volantem

Příspěvek od Robo91 » sob zář 17, 2016 16:32

Ten kábel vyzerá podobne ako flex kábel, aký si pamätám z disketových mechaník na PC. Skúšal som podobný experiment, navinul, poskladal. Nevydržalo to ani dva dni. Na stole to pritom fungovalo, tak som do toho dával veľké nádeje. Problém je v tom, že sa v určitej polohe volantu na jednom mieste nahrnie veľa káblu, ktorý sa zasekne spolu s volantom. Potom to ide len silou odtrhnúť a spod volantu ti vylezie guča pohužvaných káblov. Už by som to druhý krát neskúšal.
Renault Laguna III Grandtour 2,0 dci 96 kW 2013
Renault Megane II Grandtour 1,6 16v 83 kW 2004 LPG

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Bílý pásek pod volantem

Příspěvek od Zefek » sob zář 17, 2016 17:44

Spravuju to a s opravou nikdy nebyl problém.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

marcel63
Starting member
Příspěvky: 31
Registrován: stř lis 24, 2010 11:38

Re: Bílý pásek pod volantem

Příspěvek od marcel63 » sob zář 17, 2016 20:02

Páni keď vám môžem poradiť tak nerobte žiadne pokusy, zlepšováky jednoducho to rozoberte pošlite to Zefekovi on vám to opraví a máte po problémoch. Mne to opravil pred 3 rokmi a musím zaklopať od vtedy mám pokoj.
Zefku, ja viem že neskoro ale zo srdca Ti ďakujem!!!

b.m
Starting member
Příspěvky: 92
Registrován: čtv pro 10, 2015 03:39

Re: Bílý pásek pod volantem

Příspěvek od b.m » pon zář 19, 2016 15:39

Zefku, jestli se tim teda porad zabyvas, kolik si pripadne beres za opravu, to je tak bejt min. 3-4 prac dny bez auta co

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Bílý pásek pod volantem

Příspěvek od Zefek » pon zář 19, 2016 17:20

Pokud to chce jen sletovat, tak 400kč a dělám to vyloženě na počkání. Pokud je prdnutý pásek, pak je za 1000kč. Šlo by i proti nějaké záloze zaslat již opravený kus, nebo něco, s čím se dá dočasně jezdit.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
Nesli
Junior member
Příspěvky: 228
Registrován: čtv srp 04, 2016 12:48
Bydliště: Praha 9

Re: Bílý pásek pod volantem

Příspěvek od Nesli » čtv zář 22, 2016 15:44

Zdravím, potřeboval bych drobnou radu, přijde mi kožený volant místo plastového, takže budu měnit, rovnou chci zkontrolovat bílý pásek, jelikož mi tam něco při otáčení volantem při určitých polohách drhne/šuchrá o sebe. V dorazech naštěstí nic, tak snad nebudu mít načatý pásek.

Každopádně ona drobná rada, jistě to máte projetý, jakou velikost má TORX volantu, tj. ten hlavní velký šroub? V dílenském manuálu je jen připravíme torxy. Na netu někde píšou T45, někde T50, někde T55. Torxů mám hafo, ale malých, tenhle musím koupit, tak abych to nebral zbytečně - díky.

EDIT: tak je to torx50 :wink:
Megane II Sedan, 1.4 16v, rv. 7/2007
Past: Megane I Grandtour, 1.6 16v, rv. 2000, "Modrá ústrice"

shandy
Experienced member
Příspěvky: 838
Registrován: stř čer 18, 2008 14:56

Re: Bílý pásek pod volantem

Příspěvek od shandy » pon říj 24, 2016 12:27

Pánové, asi je to již dávno mrtvé téma, ale po letech elaborování a pouze dočasných řešení jsem věc konečně vyřešil trvale. Problém je totiž v samotném designu toho pásku. Je to série špartných rozhodnutí. Jako první v řadě je chybná snaha ušetřit na délce drátku. Proto vymysleli takový mechanizmus, který umožní osazení páskem dlouhým pouhých 50 cm (např. takové BMW má mechanizmus takový, že uvnitř je pásek dlouhý téměř metr...). Aby se to nelámalo v místě nejčastějšího ohybu/převinování z vnější strany bílého bubínku na jeho vnitřní stranu (nejčastější místo ohybu je tedy poloha volantu 12 hodin a nějaká ta drobná oscilace doleva a doprava), musí být drátek relativně elastický, s nepříliš tuhými měděnými drahami. Aby však současně nedocházelo k "podvinování" a rolování toho pásku tlakem do momentu, kdy za něj tahem protisměrně zabere bubínek, musí být zase pásek dostatečně tuhý (že o tomto riziku věděli svědčí ten nešťastný lámající se jazýček). Výsledek je, jaký je - pásek se používáním a smýkání/šoupáním o lemy bílého bubínku časem ošoupe a stane se náchylnějším k podrolování. Tento efekt dříve nebo později vyústí buď v jeho namotání se kolem jazýčku a ulomení jazýčku v rejdu, nebo k přežvýkání měděných drah v místech častého podrolování, nebo se vinou zkrácení z důvodu podrolování při zatočení volantem pásek někde přetrhne, nejčastěji tedy v místě plastového kontektoru (ať už na výstupu směrem k airbagům, nebo na vstupu směrem od sloupku řízení). Přeskakování ozubeného kolečka může být jak příčinou, tak katalyzátorem, ale i jen pouhým následkem popsané situace. Řešení nakonec bylo prosté - sehnal jsem si pásek z BMW a jeho podoba mi objasnila celý problém. Pomiňme nyní způsob vedení pásku v mechanizmu BMW. Ale jak ten jejich pásek vypadá? Tak předně - je velmi elastický, ohebný jak papír. To proto, aby se nelámal při ohybech. No jo, ale co s náchylností a křehkostí takového pásku, který se přeci při smýkání o odvíjecí/navíjecí hrany bílého bubínku musí zákonitě brzy přetrhnout? Řešení je jednoduché - pásek má z obou stran po celé své délce ochranné plastové pásky, materiál podobný filmu do foťáku. Takže je zde takový sandwich k sobě nijak nepřilepených, pouze přiložených vrstev - film, pásek, film. Krycí filmy zajišťují pevnost a ochranu před odíráním (jsou to filmy, co se smýká po hranách bubínku) a pásek chráněn z obou stran proti oděru/ošoupání filmy se při své elasticitě krásně ohýbá a nepraská. Takto složený sandwich je tedy současně velmi elastický v potřebném rozsahu, ale od určité chvíle také současně velmi pevný, takže jej prostě není možno nijak podrolovat a není třeba vymýšlet ani žádný blbý jazýček, prostě se to tlakem při točení doprava hezky unáší do momentu záběru protisměrného vinutí. Jak prosté... Když jsem tuto jednoduchost a fakticky doživotní řešení uviděl, zachvátila mě vlna proklínání Renaultu za to, kvůli jaké prkotině vystavoval riziku své zákazníky. Kvůli ušetřeným dvěma krycím ultratenkým, zato však v tlaku pevným a v tahu nepřetrhnutelným plastovým filmům v délce 50 cm každý.... Takže jsem zkrátil dráty z BMW (jejich dráhy jsou navíc o něco širší, tak bylo pás třeba rozdělit na dva pásy - jeden má 3 dráhy a druhý má 2 dráhy a mám tam tedy vlastně pásky vedle sebe, oba se nacházejí mezi těmi ochrannými filmy) a mám svatý klid... Škoda jen, že mě to nenapadlo dřív. Zkoušel jsem náhradu za různé FFC kabely, ale ty mají méně elastické jak dráhy, tak tu izolaci a vždy se to do max. 10 měsíců pokazilo znovu (přelomilo se to v místě nejčastějšího ohybu, kdy je volant v poloze 12 hodin...). Ufff, to bylo ale nechtěné dobrodružství....:)

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Bílý pásek pod volantem

Příspěvek od Zefek » pon říj 24, 2016 12:57

Měl jsem pásky a mechanismy v takovém stavu, kdy jsem pásek spájel, složil, otočil volantem a prásk. Když jsem to zkoumal, tak při otáčení volantem došlo k přizvednutí centrálního kroužku a přeskočení na převodu a přetržení pásku. Když jsem tu vůli vymezil, pásek jsem připájel zpátky, tak bez problémů. Jazýček je tam proto, aby se pásek nezvedl a nevlezl do mezery v bílém vnějším kroužku.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

shandy
Experienced member
Příspěvky: 838
Registrován: stř čer 18, 2008 14:56

Re: Bílý pásek pod volantem

Příspěvek od shandy » pon říj 24, 2016 20:26

Já jsem si tam vůli také vymezil, takže mi to nikdy nepřeskočilo, ale jakékoliv náhrady mi praskly v tom nejkritičtějším místě. Každopádně vymezení vůle + osazení kvalitnějším páskem bylo mou cestou samuraje :) a doufám, že už ten mechanizmus nikdy v životě neuvidím :) :) I když si zase říkám, jestli mi to občasné laborovani nebude za dlouhých zimních večerů scházet...(nebude, to jen tak kecám a kdyby to znova prasklo, to to poleju benzínem a škrtnu zápalkou :) :) :) )

Uživatelský avatar
analytic
Junior member
Příspěvky: 240
Registrován: sob pro 31, 2005 13:36
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Bílý pásek pod volantem

Příspěvek od analytic » stř lis 16, 2016 21:49

Zdravím pánové. Právě mě na mém stroji potkal tento problém s bílým FFC páskem.
Na ALIEXPRESSU je FFC pásků hafo, je tam i origiknál, nicméně 20$. Pak je tam metrážv 7pinů ale stoupání je 1.25mm a originální pásek má stoupání 1.27mm.
1) Máte někdo (asi Zefek nebo Chemik1) zkušenost, zda tam ten pásek se stoupáním 1.20mm dostanu, nebo je třeba to originální stoupání dodržet ?

2) Mám doma potřebnou délku IDE kabelu. Myslíte že tam pude provizorně dát než přijde zásilka z číny ?

3) Zefku, prosímtě jakou vůli vymezuješ? Chápu to tak, že pod ten bílej kroužek na spodku tělesa dáváš nějaký vymezovací kruhový výstřižek ? Nebo pod to navíjecí tělísko?

Prosím o reakci rychle než to zítra rozeberu.

Např. zde : https://www.aliexpress.com/item/FFC-cab ... 6d77b77849

a origo za 20$ 3 kusy:

https://www.aliexpress.com/item/HOT-3pc ... 6cb40408b6
analytic@seznam.cz, skype: analytic31,
Renault Mégane II, 1.5 dCi 74 kW mot. K9K728 (kombík, rok 2004),
KIA SORENTO 2.5 CRDI 103kW (2004), viz web-různé vlastní montážní postupy
!!!!!! NEOPRAVUJ CO NENI ROZBITÝ !!!!!!

shandy
Experienced member
Příspěvky: 838
Registrován: stř čer 18, 2008 14:56

Re: Bílý pásek pod volantem

Příspěvek od shandy » stř lis 16, 2016 23:40

Zdar,


mé poznatky by řekly následující:


- IDE kabel nemá smysl - do týdne se to přeláme v místě plastového jazýčku.

- Ten FFC kabel už je nadějněší - mně přesně ten samý vydržel cca 6-9 měsíců intenzivního městského používání. Pak se přelomil v místě nejčastějšího ohybu (až to rozebereš, podívej se na bílý bubínek, místo v pozici cca 17 hodin, tam to místo ohybu dobře uvidíš).

- Trochu širší dráhy nevadí a kdyby se ti tam náhodou kvůli šířce drah nevešel FFC kabel o šířce 5 nebo 7 drah (nevím, jestli máš tempomat), tak to můžeš jednoduše rozdělit na dva kabliky (já to tak mám a ničemu to nevadí).

- Originální pásek je rozhodně lepší než ten FFC - má elastičtější jak ty měděné dráhy, tak izolaci v porovnání s tím FFC. Jeho nevýhoda zase je, že se dělá přímo v té potřebné délce, takže ti nezbyde, než kopírovat původní design - tedy vše řádně mikropajkou naletovat na původní místa v konektorech. Pro někoho to není problém, pro někoho možná jo a hodila by se mu možnost prehnout ten případně delší kablik a vyvést ho na obou koncích mimo prostor navijeciho mechanismu a až tam řešit napojení na dráty, ale to je už asi podružné.

- Ať už se rozhodneš pro jakoukoliv variantu, rozhodně si vyrob systém podložek, kterými eliminuješ boční a 'hloubkové' pohyby mechanizmu oproti ozubenému kolečku, kde při velkých vulich z výroby hrozí přeskočení celého mechanizmu. Stačí rozdělat celý otočný mechanizmus a dovnitř třeba chemoprenem nalepit např. instalatérské těsnění z tvrdé pryže/plastu v potřebné tloušťce. Není to sice moc 'profi', ale ale je to instantní řešení za pár korun. Až to rozděláš, uvidíš přesně, do jakých míst podložky/těsnění nalepit, aby se ti černá středová otočná část ve výsledku neviklala s příliš velkou vůlí oproti malému ozubenému kolečku (blbě se to popisuje, ale po rozebrání to je fakt hned zjevné).


- Ať už se rozhodneš pro jakoukoliv variantu, zkus zvážit, zda si z klasických fotofilmu nevystrihnout 2 ochranné fólie k ochraně podél celé délky nového pásku z obou jeho stran - zajistíš si maximální pevnost a přitom elasticitu a hlavně ochranu proti případnému oslabení materiálu ošoupaním a následným případným přehýbáním nového pásku po delší době používání.


Já osobně se domnívám, že ideální řešení je vzít si pásek z jiného auta - mně se osvědčil z BMW, je mnohem jemnější a elastičtější, než ten Renaulti design a když se takto elastičtější pásek (a tudíž nemající tendenci se při ohýbání lámat ani v těch nejexponovanejsich místech) doplní o ty ochranné fólie (tak to má BMW narozdíl od Rencka od výroby - to bohužel není můj výmysl a příspěvek lidstvu :) ), tak to přežije zbytek auta.


Přeju spoustu zdaru a pevných nervů!!! :) Za dlouhých zimních večerů je to vlastně velmi vhodná zábava :)

Uživatelský avatar
analytic
Junior member
Příspěvky: 240
Registrován: sob pro 31, 2005 13:36
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Bílý pásek pod volantem

Příspěvek od analytic » čtv lis 17, 2016 08:56

Výborně, díky. Když použiješ dva pásky spolu, jak je zakončíš u konektoru? Tam to buď dát jako původně přímo na konektor (pájet ) mikropájkou vedle sebe, nebo konce fixovat před jazýčky konektoru a pak je napojit propojkami ?
analytic@seznam.cz, skype: analytic31,
Renault Mégane II, 1.5 dCi 74 kW mot. K9K728 (kombík, rok 2004),
KIA SORENTO 2.5 CRDI 103kW (2004), viz web-různé vlastní montážní postupy
!!!!!! NEOPRAVUJ CO NENI ROZBITÝ !!!!!!

shandy
Experienced member
Příspěvky: 838
Registrován: stř čer 18, 2008 14:56

Re: Bílý pásek pod volantem

Příspěvek od shandy » čtv lis 17, 2016 11:16

No - já to mám udělané celé kompletně jinak - konektory jsem ustipnul, FFC kabel jsem tam dal 68 cm (místo 52 cm), na obou koncích jsem pásek prehnul o 90 st. a měl tak na každém konci nějakých 8 cm navíc, které jsem využil ke kolmemu vyvedení pásku z celého mechanizmu. Na jednotlivé dráhy jsem pak naletoval samce fastony, konektory ve volantu a ve sloupku řízení jsem také nahradil analogicky fastony samicemi, vše samozřejmě řádně zaizolovano termicky smrstitelnymi buzirkami a zafixovano elektrikarskou páskou - zní to možná avantgardne, ale v spojích nikdy problém nebyl, vždy se mi to nakonec prelamalo v pozici 17 hodin na bílém bubinku v místě nejčastějšího ohýbání i při sebemensim pohybu volantem doprava/doleva. Výhoda tohoto řešení je, že vůbec nemusíš řešit šířku drah FFC pásku, protože je to úplně jedno, když původní konektory nepoužíváš. Tak to mám i nyní s tím páskem z BMW a ochrannými foliemi - ustrihnul jsem od všeho 70 cm, ať mi zbyde dostatek na obou koncích pro vyvedení 'na kolmo' po ohnuti pásku a ochranných fólií o90 st. a osazení konektory - pásek je uvnitř takového sandwiche skvěle chráněný a pevný - je to prakticky nezlomitelné a nepřetrhnutelné (ze začátku jsem se bál, aby se mi to uvnitř třeba nějak nezacuchalo a následně kvůli té pevnosti nezabránilo v otočení volantem, ale po několikaměsíčním intenzivním používání, kdy vše krásně chodí bez jakékoliv námahy nebo pazvuků z mechanismu, nemám žádné obavy).

Pokud bys použil FFC a chtěl ho naletovat na původní konektory, tak zde by naopak bylo velmi důležité, abys použil takový FFC, který bude mít identickou šířku drah a rozteče mezi nimi, protože jinak by ti to nesedlo na tu kterou dráhu v konektoru a to by pak bylo nepoužitelné. No a pokud seženeš FFC s identickými roztecemi drah a identickými šířkami pinů, jako má originální pásek, tak potom zase nemusíš řešit letovani 2 pásků, protože to vůbec nebudeš muset do 2 pásku dělit :) :)


Já jsem se na tu cestu kuchani konektoru a kompletní náhrady spojení za fastony vydal proto, že se mi pásek přelomil v polovině a v roce 2010 ještě vůbec neexistovala možnost koupit na netu originální pásky a nabídka FFC kabelu byla tak omezena, že jsem nemohl najít takový, u něhož by seděly rozteče pinů a jejich šířky. A kupovat něco z českých vrakovist pro mě vždy byla tak stresující zkušenost spojená s pocitem, že zvyšuji poptávku po kradenych autech, že jsem se na to vyprdnul. S dnešní nabídkou na trhu bych postupoval tak, že bych koupil original pásek a pokud bych si na mirkopajeni nevěřil, poslal bych to poštou na naletovani Zefkovi, který ti vymezí i vůle.

Já jsem dnes už hrozně líný osazovat opět kabely ve sloupku řízení původním konektorem, koupit original pásek, sehnat original konektory směrem do sloupku řízení a směrem do volantu a pásek naletovat - navíc jsem stejně přesvědčen, že po 4-5 letem intenzivním používání v pražském provozu, kde člověk neustále točí volantem sem a tam, to zase praskne, protože ten původní pásek podle mne není z ideálního materiálu. Proto jsem vlastně i radši, že tam mám ten pásek z jiného auta, který má podle mne i lepší vlastnosti. Ale pokud půjdeš cestou origo pásku, zkus ještě zvážit, jestli by sis tam nemohl nějak vbastlit ty ochranné filmy / fólie - tím bys jednou provždy zamezil riziku, že si ti z toho v nějakém místě prehnutim stane harmonika, kde se časem při ohýbání dráhy přeruší...Sorry za případné překlepy - píšu to je telefonu.

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Bílý pásek pod volantem

Příspěvek od Zefek » sob lis 19, 2016 20:09

Dalo by se to dát i do toho origo konektoru. Ten vždycky samozřejmě nechávám.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
analytic
Junior member
Příspěvky: 240
Registrován: sob pro 31, 2005 13:36
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Bílý pásek pod volantem

Příspěvek od analytic » sob lis 19, 2016 20:59

Ahoj, díky. Dnes jsem provedl rozebrání a zjistil, že pásek je utržen u jazýčku a také jazýček je utržený. Objednal jsem na Ailexpressu nový pásek, což považuji na nejjednodušší řešení. Do té doby, než přijde nový pásek jsem ten původní zkrátil asi o 7 cm, což je evidentně problém. Zatím jsem provedl opravu - vymezení vůle ozubení, nacínoval konektory a připravil vše k zítřejší montáži. Při dávce pozornosti nevytáčet volant do krajních poloh snad ten měsíc vydržím.
Nicméně jsem našel geniální video jednoho všeuměla ze Pskova, který provedl geniální vedení pásku a vyhnul se opravě/lepení plastového jazýčku. Video je zde:
https://www.youtube.com/watch?v=bd1Vmum0KdQ . Podle tohoto pána z Ruska jsem provedl proříznutí bubínku a zdá se mi, že to řešení je dobré.

Teď jsem si vzpomněl, že jsem do vnitřku zapomněl vložit takové šedé fixační tlačítko (taková páčka s přužinkou). Myslíte, že to musim znova rozebrat a dát ho tam nebo to počká na definitivní opravu ?

Myšlenka zapojit to jinak je lákavá, já jsem radioamatér, tak s tim nemám problém. Nicméně jak píšete, dnes se dá bezbolestně FFC páska sehnat, tak půjdu cestou opravy originálního řešení. Na Aliexpresu zde : https://www.aliexpress.com/item/HOT-3pc ... 0.0.cmgCPl jich je 5 za 490 Kč. Ty zbylé nabídnu, kdo by je chtěl, nechám si jednu náhradní.

Taky přemýšlím, zda by tam nešel dát nějak ten slabý "tisícižilový" IDE kabel, ale připadí mi moc jemný. Snad s tím filmem by to šlo. Tedy, když se moje provizorium utrhne, zkusím do doručení pásky ten IDE kabel. Mám 16mm starý zrušený film ze školy, zkusim ho na to použít.

Ještě mě napadá použít klasický IDE kabel ale jenom 5 žil, protože živých je tam opravdu jenom 5 drátů. Jinak nevím, čím FFc aspoň provizorně nahradit.
analytic@seznam.cz, skype: analytic31,
Renault Mégane II, 1.5 dCi 74 kW mot. K9K728 (kombík, rok 2004),
KIA SORENTO 2.5 CRDI 103kW (2004), viz web-různé vlastní montážní postupy
!!!!!! NEOPRAVUJ CO NENI ROZBITÝ !!!!!!

shandy
Experienced member
Příspěvky: 838
Registrován: stř čer 18, 2008 14:56

Re: Bílý pásek pod volantem

Příspěvek od shandy » ned lis 20, 2016 01:58

Nevím, jak dlouho to bude trvat, než ti přijde ten originál pásek, ale pokud by to bylo do řekněme 14 dní, tak mi to připadá jako škoda práce...IDE samotný se přelomí do týdne a s ochrannými foliemi to zase bude podle mne příliš tlusté a nenacpeš to dovnitř, nebo to bude velmi zadrhávat.

Na šedivou aretaci se vykašli, stejně už máš nulovou polohu a ustavení mechanizmu určitě nastudované a žádnou jinou funkci to ani nemá.

Jinak zkrácení o 7 cm by podle mne vůbec nemusel být problém, je tam rezerva jak blázen, ještě skoro celou jednu otáčku volantem za obě limitní polohy (levou i pravou) vyznačené na mechanizmu zvenku těmi průhledy v krytu a 'dírami' v bílém bubínku. Přitom samotný rejd volantu má ještě i menší rozsah, než ty limitní polohy vyznačené na mechanizmu.

Uživatelský avatar
analytic
Junior member
Příspěvky: 240
Registrován: sob pro 31, 2005 13:36
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Bílý pásek pod volantem

Příspěvek od analytic » ned lis 20, 2016 18:49

Tak zde je fotoreportáž z toho zázraku.
Protože pásek na hlavné délce nebyl přerušen (jenom přeskládán), srovnal jsem ho protahováním přes kulatinu (účinně). Pak jsem provedl vyčištění a úpravu konektorů, nacínování a pokus o připájení pásku bez další ztráty délky, naštěstí OK.
Zatím to plně funguje, asi to nechám být do další poruchy. Dělal jsem to podle toho videa toho ruskýho mechanika a zdá se, že to je OK. Vymezovací podložku jsem vyrobil z víčka pro krmení akvarijních rybek (hnědé víko od Tetramínu - je výškou akorát na vymezení vůle). Závada byla přesně tak, jak se píše zde ve fóru - přeskočený to ozubený kolečko, vylomený jazýček a vytržený pásek. Pásek jsem postříkal silikonovým olejem, vymezovačku pak bílou vazelínou.

Díky všem za cenné rady.

Fotky zde:
https://mega.nz/#F!QwFgxYSK!MSsqHsuWzlRRww8GLB4q5w
Naposledy upravil(a) analytic dne pon čer 11, 2018 22:58, celkem upraveno 1 x.
analytic@seznam.cz, skype: analytic31,
Renault Mégane II, 1.5 dCi 74 kW mot. K9K728 (kombík, rok 2004),
KIA SORENTO 2.5 CRDI 103kW (2004), viz web-různé vlastní montážní postupy
!!!!!! NEOPRAVUJ CO NENI ROZBITÝ !!!!!!

shandy
Experienced member
Příspěvky: 838
Registrován: stř čer 18, 2008 14:56

Re: Bílý pásek pod volantem

Příspěvek od shandy » ned lis 20, 2016 19:05

Správně, žádné zbytečné otálení a strachy, hezky ven a naletovat, tak to má být!!! :) Ona zde na fóru byla hromada fotek, většinou však formou odkazu na imageshack atd., které časem samozřejmě vyprší... Já myslím, že nějaký pátek by ti to mohlo vydržet. Teď půjde jen o to, zdali a pokud ano, tak jak moc, změnil pásek tím zohýbáním do harmoniky své vlastnosti a zda se v souvislosti s případnou takovou změnou jeho vlastností bude mít tendenci opět někde rolovat (zejména při otáčení volantem doprava v místě, kde byl předtím nyní ulomený jazýček). Pokud k tomu nebude docházet, tak by to mělo být v suchu a mohlo by to přežít i celé to auto :). Tedy za předpokladu, že to vsunutí pásku do bubínku á la Pskov plně nahradí funkci jazýčku, což si úplně nemyslím - jeho hlavní funkce bude patrně spočívat v zamezení "protlačení se" pásku ven z vnitřní strany bílého bubínku při rejdu doprava, jeho následnému skřípnutí, přehnutí a následnému skládání do harmoniky. Ale u tebe by vůbec taková situace nemusela nastat, protože při zkrácení pásku o oněch 7 cm začne být pásek při otáčení doprava velmi brzy unášen tažením hranou průřezu bílého bubínku, takže by se ani žádná harmonika konat nemusela, i kdyby tam žádný jazýček nakrásně nebyl. Tak držím palce, ať to vydrží!

PS: Zírám, jak dlouho ti ten pásek vydržel - přes 12 let!!! Za takovou výdrž už se snad člověk ani nemůže zlobit a kdyby všechny pásky praskaly až po takové době, tak by si snad Renault naše láteření ani nezasloužil...ovšem když to jednomu prdne u 5letého auta, tak je to trochu jiná zkušenost, než u tebe...

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Bílý pásek pod volantem

Příspěvek od Zefek » ned lis 20, 2016 21:17

Všechny fotky, které se na fóru objeví jsou staženy a následně nahrány do galerie, kterou mám v podpise:
https://onedrive.live.com/?id=9CA2AFBD6 ... BD6F667F5A

Takže pokud nějaký odkaz vyprší mělo by to být v té galerii stále dostupné. Nejsou tam jen videa, jsou tam všechny soubory, na které z fóra vede odkaz.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

robinhood
Starting member
Příspěvky: 3
Registrován: sob kvě 16, 2015 21:45

Re: Bílý pásek pod volantem

Příspěvek od robinhood » ned pro 04, 2016 14:54

Ahoj Zefek.
Chcem sa spýtať, či by si mi opravil problém s biely pásikom. Vidím, že sa tomu venuješ, tak som si povedal, že aj keď som celkom zručný, načo skúšať niečo opravovať, keď je tu človek, ktorý to už viackrát robil. Najprv mi pod volantom nepríjemne pri otáčaní praskalo a asi po 3 mesiacoh sa rozsvietila kontrolka SERVICE a svieti airbag. Hneď som vedel kde je problém. Ak by si bol ochotný, tak by som Ti zaslal celý modul aj s páčkami. Počítam s tým, že tam dáš aj ten vymedzovací krúžok, aby sa to za pár dní nezopakovalo. Auto momentálne súrne nepotrebujem, tak 1-2 týždne aj s doručením k Tebe a späť mi problém nerobí. Ešte otázka. Koľko berieš za opravu? Som zo Slovenska - Trenčín.
Vďaka za odpoveď. Robo.

Odpovědět

Zpět na „Renault Mégane II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 27 hostů