Cukání motoru 1,6 16v za studena u Megane II
Moderátor: Moderators General
Cukání motoru 1,6 16v za studena u Megane II
Mám stejný problém jak ho tady popisujete - akcelerační díra za studena a následné cukání motoru. Chtěl jsem vás poprosit jestli už někdo tento problém vyřešil a jak? Prostě v čem je zakopaný pes. Moc děkuji za odpovědi.
Teda doufam ze toto patri k tomuto a jen jste se uklepl a misto "Odpovedet" jste klikl na "Nove tema". Pokud ne, moc se omlouvam ze rusim.
Nevyresil. Ne v pravem slova smyslu.
Reseni v podobe rady "Za studena slapat na plyn jen velmi zlehka, po cca 5-30 vterinach uz mozno trochu vic" neni tak uplne reseni dle meho gusta ). Nicmene vse nasvedcuje tomu, ze to bude asi jedine reseni.
Ta moje poznamka do puvodniho topicu byla jen v tom smyslu, ze je klidne mozne ze realne reseni vlastne ani neexistuje (zde se budu odkazovat prave na motor od zcela jine automobilky, majici tytez potize, ktere nikdo - vcetne vyrobce - neresi).
Nevyresil. Ne v pravem slova smyslu.
Reseni v podobe rady "Za studena slapat na plyn jen velmi zlehka, po cca 5-30 vterinach uz mozno trochu vic" neni tak uplne reseni dle meho gusta ). Nicmene vse nasvedcuje tomu, ze to bude asi jedine reseni.
Ta moje poznamka do puvodniho topicu byla jen v tom smyslu, ze je klidne mozne ze realne reseni vlastne ani neexistuje (zde se budu odkazovat prave na motor od zcela jine automobilky, majici tytez potize, ktere nikdo - vcetne vyrobce - neresi).
MEGΛNE GrandTour 2005 - 1.6 automat
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)
cukanie
Tento problém s cukaním-dierou v plyne je servisom renault velmi dobre známy, ale tvária sa, že o ničom nevedia. Ak ti nesvietia kontrolky "servis", "stop", popr. " emisie" vyhovoria sa, že pc nič poškodené nevykázal a nič s tým nebudú robiť. Neviem presne čo tú dieru v plyne spôsobuje - mal som ju aj ja a za záhadných okolností, po návšteve servisu, zmizla. Vtedy mi vymienali snímač otáčok vačkového hriadela, ďaľšia vec, ktorá to môže zapríčiniť sú cievky, ktoré sú kazové - servis o tom vie, ale sám od seba nevymení.
-
- Experienced member
- Příspěvky: 852
- Registrován: pon led 29, 2007 07:22
- Bydliště: staňkov
- Kontaktovat uživatele:
-
- Experienced member
- Příspěvky: 852
- Registrován: pon led 29, 2007 07:22
- Bydliště: staňkov
- Kontaktovat uživatele:
mal som problem s dierou v plyne, pomohla vymena snimaca otacok vackoveho hriadela...
ale moje problemy sa nekoncia ... po nastartovani mam nestabilne otacky padaju dole az to skape, hlavne za studena. ked to podrzim na plyne a rozbehnem sa tak po nejakych 400m v pohode uz drzi. bol som v renaulte a dva krat ma poslali po diagnostike domov, ze v pohode a nic tomu nie je a tak, no a na druhy, den to iste slak ma ide trafit
potom som narazil na mechanika co sa ze vraj trosku vyzna, porypal sa mi v tom a zatial mi odpojil cidlo-snimac 4 na obrazku
autko od vtedy ide uplne v pohode ziadne skapinanie, dobra spotreba no proste ide jak hodinky, len mi svieti SERVICE a ze CHECK INJECTION...
viete mi niekdo povedat co je to zac ? nech to skusim vymenit, snad to pomoze.
ale moje problemy sa nekoncia ... po nastartovani mam nestabilne otacky padaju dole az to skape, hlavne za studena. ked to podrzim na plyne a rozbehnem sa tak po nejakych 400m v pohode uz drzi. bol som v renaulte a dva krat ma poslali po diagnostike domov, ze v pohode a nic tomu nie je a tak, no a na druhy, den to iste slak ma ide trafit
potom som narazil na mechanika co sa ze vraj trosku vyzna, porypal sa mi v tom a zatial mi odpojil cidlo-snimac 4 na obrazku
autko od vtedy ide uplne v pohode ziadne skapinanie, dobra spotreba no proste ide jak hodinky, len mi svieti SERVICE a ze CHECK INJECTION...
viete mi niekdo povedat co je to zac ? nech to skusim vymenit, snad to pomoze.
mekky
megane II 1.6 16V 115k
megane II 1.6 16V 115k
Jsem laik, takze nechci vyvozovat zadne zavery (ani smerem k zavade, ani smerem k mechanikovi). S jednou veci ti ale pomoci muzu a tim je doplneni popisku k obrazku:
Arrivée circuit d'huile - privod oleje
Avance - "Uspiseni"
Retard - "Spozdeni"
, drobny vynatek z Dialogysu:
Pravdepodobne jde o vec celkem beznou u 1.6 16V, nebot tento problem melo uz dost lidi a to nejen v Megane, ale i ve Scenicu (napriklad zde nebo zde). Proste vsude, kde je tahle 1.6 16V pouzita.
- píst (uvnitr ty hydrostelovy kladky je soustava, umoznujici otocit stred kladky vuci jejimu okraji v rozmezi 0 do 43 ̊)
- přesuvník vačkového hřídele ("hydrostelova kladka")
- vačkový hřídel
- elektromagnetický ventil (ovladany stridou napeti (tento zpusob ovladani casto nazyva PWM). Strida urcuje kolik bude ventil otevren a tim padem na jakou stranu bude vetsi tlak oleje coz urci jak bude presuvnik natocen vuci svemu stredu a vysledkem toho vseho bude natoceni vackoveho hridele = casovani sacich ventilu)
Arrivée circuit d'huile - privod oleje
Avance - "Uspiseni"
Retard - "Spozdeni"
, drobny vynatek z Dialogysu:
a osobni zkusenost: V cca 6tkm jsem byl v ramci zaruky na vymenu v ramci servisni/technicke noty TN4432A, ktera se uzce tyka zobrazeneho ustroji. Podrobnosti zde. Od te doby klid.UPOZORNĚNÍ
Elektromagnetický ventil zablokovaný v otevřené
poloze způsobí nestabilní volnoběh, příliš vysoký
tlak ve sběrném potrubí při volnoběhu a značnou
hlučnost motoru.
Pravdepodobne jde o vec celkem beznou u 1.6 16V, nebot tento problem melo uz dost lidi a to nejen v Megane, ale i ve Scenicu (napriklad zde nebo zde). Proste vsude, kde je tahle 1.6 16V pouzita.
MEGΛNE GrandTour 2005 - 1.6 automat
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)
Klíčová slova:
Elektrohydraulické nastavování sací hřídele, snímač otáček vačkového hřídele, technická nóta TN4432A
Zdravím všechny Renaulťáky,
vím, že toto téma zde bylo již konzultováno, ale přesto bych chtěl od Vás rady k tomuto tématu.Mám pár věcí s kterými bych chtěl od Vás poradit – tyto rady se týkají cukání motoru za studena u RM II 1,6 16V. Přečetl jsem si všechny rady a technické informace, které zde byly uvedeny, ale mám v tom trochu zmatek protože nejsem technický tip, a proto bych chtěl od Vás radu.
V mém případě jde pouze o tzv. díru v akceleraci za studena (cukání) kolem 2-3 tis. otáček bez projevů rachocení, špatného startování (můj mégane startuje tiše a bez problémů), nadměrného kouření a nedržení otáček (mám jen díru při akceleraci za studena – cukání). Z tohoto se domnívám že nemám problém se zapalovacími cívkami, tedy soudě podle poznatků, které byly uvedeny ve fóru. Tak jediné věci, které by přicházely v úvahu a jsou uvedeny ve fóru jsou snímač otáček vačkového hřídele a elektrohydraulické nastavování sací hřídele – chtěl bych se Vás zeptat jestli to jsou dvě různá pojmenování pro jednu věc nebo jsou to rozdílné věci (já tomu fakt nerozumím). Chtěl bych požádat ty, kteří měli stejný problém jako já a zdárně ho vyřešili aby napsali co jim bylo opraveno/vyměněno a popřípadě cenovou relaci. Dále bych se chtěl zeptat co bylo obsahem technické nóty TN4432A-jestli se týkala RM II 1,6 16V a co se v ní řeší?
Velmi děkuji všem, kteří se zapojí do diskuze. A ať nám to pěkně bez problémů jezdí.
Elektrohydraulické nastavování sací hřídele, snímač otáček vačkového hřídele, technická nóta TN4432A
Zdravím všechny Renaulťáky,
vím, že toto téma zde bylo již konzultováno, ale přesto bych chtěl od Vás rady k tomuto tématu.Mám pár věcí s kterými bych chtěl od Vás poradit – tyto rady se týkají cukání motoru za studena u RM II 1,6 16V. Přečetl jsem si všechny rady a technické informace, které zde byly uvedeny, ale mám v tom trochu zmatek protože nejsem technický tip, a proto bych chtěl od Vás radu.
V mém případě jde pouze o tzv. díru v akceleraci za studena (cukání) kolem 2-3 tis. otáček bez projevů rachocení, špatného startování (můj mégane startuje tiše a bez problémů), nadměrného kouření a nedržení otáček (mám jen díru při akceleraci za studena – cukání). Z tohoto se domnívám že nemám problém se zapalovacími cívkami, tedy soudě podle poznatků, které byly uvedeny ve fóru. Tak jediné věci, které by přicházely v úvahu a jsou uvedeny ve fóru jsou snímač otáček vačkového hřídele a elektrohydraulické nastavování sací hřídele – chtěl bych se Vás zeptat jestli to jsou dvě různá pojmenování pro jednu věc nebo jsou to rozdílné věci (já tomu fakt nerozumím). Chtěl bych požádat ty, kteří měli stejný problém jako já a zdárně ho vyřešili aby napsali co jim bylo opraveno/vyměněno a popřípadě cenovou relaci. Dále bych se chtěl zeptat co bylo obsahem technické nóty TN4432A-jestli se týkala RM II 1,6 16V a co se v ní řeší?
Velmi děkuji všem, kteří se zapojí do diskuze. A ať nám to pěkně bez problémů jezdí.
Technicka nota 4432A by se mela tykat motoru K4M 760/761 (1.6 16V). Tyka se to konkretniho motoru, neni tedy jen pro Renault MeganeII.
Co se v ni resi jsem tu uz na foru vypisoval (dokonce je z tohohle threadu i odkaz kde jsem to psal).
Z ostatnimi vecmi nepomuzu. Ne ze bych nechtel, ale proto ze jsem jen "teoretik" - zkratka a dobre, dilnu obvykle vidim jen kdyz vezu auto do servisu a z nej .
Co se tyce prvnich par vterin po nastartovani pri studenem pocasi (cca < 5 stunpnu Celsia, trva to jen chvili, ale je to zavisle na zime - cim je vetsi zima, tim dele to trva), tak tu jsou jiste dohady o tom, ze by to snad i melo byt normalni.
Nevim presny duvod, ale jedno z vysvetleni je, ze kdyz jsou obe lambda sondy jeste studene a motor je ovladany RJ vlastne uplne naslepo, tak ten beh motoru neni idealni.
Dalsi vysvetleni, ktere jsem slysel bylo od majitele Audi A3 (a nezavisle od majitele Citroenu C3) bylo o tom, ze kdyz je motor jeste studeny a RJ tam musi cakat vic benzinu (protoze studeny motor, protoze jeste nejsou informace z lambda sond a buhvico jeste), tak tam jeste plati jakysi pravidlo, ze RJ motoru neda prilis mnoho benzinu (idhadem pry nekde okolo 15-16l/100km a tohle omezeni ma pry cosi spolecneho s emisemi) a to se pak projevi jako "nahle ubrani plynu" prestoze ridic tak neucinil. Kazdopadne jim to dela taky a pry je to uplne normalni jev.
Ani jedno z toho nemam jako overenou informaci.
Co se v ni resi jsem tu uz na foru vypisoval (dokonce je z tohohle threadu i odkaz kde jsem to psal).
Z ostatnimi vecmi nepomuzu. Ne ze bych nechtel, ale proto ze jsem jen "teoretik" - zkratka a dobre, dilnu obvykle vidim jen kdyz vezu auto do servisu a z nej .
Co se tyce prvnich par vterin po nastartovani pri studenem pocasi (cca < 5 stunpnu Celsia, trva to jen chvili, ale je to zavisle na zime - cim je vetsi zima, tim dele to trva), tak tu jsou jiste dohady o tom, ze by to snad i melo byt normalni.
Nevim presny duvod, ale jedno z vysvetleni je, ze kdyz jsou obe lambda sondy jeste studene a motor je ovladany RJ vlastne uplne naslepo, tak ten beh motoru neni idealni.
Dalsi vysvetleni, ktere jsem slysel bylo od majitele Audi A3 (a nezavisle od majitele Citroenu C3) bylo o tom, ze kdyz je motor jeste studeny a RJ tam musi cakat vic benzinu (protoze studeny motor, protoze jeste nejsou informace z lambda sond a buhvico jeste), tak tam jeste plati jakysi pravidlo, ze RJ motoru neda prilis mnoho benzinu (idhadem pry nekde okolo 15-16l/100km a tohle omezeni ma pry cosi spolecneho s emisemi) a to se pak projevi jako "nahle ubrani plynu" prestoze ridic tak neucinil. Kazdopadne jim to dela taky a pry je to uplne normalni jev.
Ani jedno z toho nemam jako overenou informaci.
MEGΛNE GrandTour 2005 - 1.6 automat
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)
Ano.
Těsně po startu, kdy je motor úplně studený se benzín sráží úplně na všem studeném a ŘJ jede podle tabulky, kde má napsáno, že jej tam musí nastříkat samozřejmě více (první kilometr auto žere podstatně více, než 16 l/100km). Ale je v tom chaos, protože sražený benzín se následně odpařuje a dohořívá a trpí katalyzátor o ekologii ani nemluvě, nehledě k tomu, že to děsně smrdí. Lambdy jsou studené a nic nezměří a motor nemá zpětnou vazbu, aby ubral. Proto v poslední době jaksi kompromisně ty tabulky nastavují lehčeji, aby směs nebyla příliž bohatá a nevydusili jste např. celou podzemní garáž. Motor pak v prvních pár sekundách není schopen reagovat na dynamické změny a kucne si.
Ještě je možné, že ŘJ si signálem z lambd ty tabulky koriguje a pak by se dalo vysvětlit, že je pronásobí např 0,96 a už je to málo. Takže na těch sondách samozřejmě hodně záleží.
Jinak - pokud je tam něco špatně, hledal bych doma jedině fakt v zapalování tzn kabely tam nejsou, takže cíFky a nebo sFíčky. Pozor na ně ! Právě Felicie byla na svíčky hodně citlivá a až jsem tam dal Championky a nastavil jim 0,8 mezeru, motor startoval a běhal jak se patří další 3 roky bez toho, abych na ně sahal.
wecka
PS: já vím, že to je rada nerada, ale pokec taky dobrý, nééééé ?
Těsně po startu, kdy je motor úplně studený se benzín sráží úplně na všem studeném a ŘJ jede podle tabulky, kde má napsáno, že jej tam musí nastříkat samozřejmě více (první kilometr auto žere podstatně více, než 16 l/100km). Ale je v tom chaos, protože sražený benzín se následně odpařuje a dohořívá a trpí katalyzátor o ekologii ani nemluvě, nehledě k tomu, že to děsně smrdí. Lambdy jsou studené a nic nezměří a motor nemá zpětnou vazbu, aby ubral. Proto v poslední době jaksi kompromisně ty tabulky nastavují lehčeji, aby směs nebyla příliž bohatá a nevydusili jste např. celou podzemní garáž. Motor pak v prvních pár sekundách není schopen reagovat na dynamické změny a kucne si.
Ještě je možné, že ŘJ si signálem z lambd ty tabulky koriguje a pak by se dalo vysvětlit, že je pronásobí např 0,96 a už je to málo. Takže na těch sondách samozřejmě hodně záleží.
Jinak - pokud je tam něco špatně, hledal bych doma jedině fakt v zapalování tzn kabely tam nejsou, takže cíFky a nebo sFíčky. Pozor na ně ! Právě Felicie byla na svíčky hodně citlivá a až jsem tam dal Championky a nastavil jim 0,8 mezeru, motor startoval a běhal jak se patří další 3 roky bez toho, abych na ně sahal.
wecka
PS: já vím, že to je rada nerada, ale pokec taky dobrý, nééééé ?
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km
6,0 l/100Km
Ano spravne hodne chuda smes aby se co nejrychlejs ohrala lambdasonda Je to kuli emisim jak psal kmarty
Martin
Lidem bez jmena neodpovidam na sz.
R5 Turbo 2 rv.1985
R21 Turbo 1991
R21 Turbo Quadra rv.1991 in work
Megane 3 Bose Gt- Line Edc Prodan
Grand Espace 3.0 Dci 2007 Privilege prodan
Espace 2.0 Dci 2008 Initiale
Lidem bez jmena neodpovidam na sz.
R5 Turbo 2 rv.1985
R21 Turbo 1991
R21 Turbo Quadra rv.1991 in work
Megane 3 Bose Gt- Line Edc Prodan
Grand Espace 3.0 Dci 2007 Privilege prodan
Espace 2.0 Dci 2008 Initiale
Nemá to auto náhodou ESP, a tedy škrtící klapku ovládanou elektrickým servem, ne lankem? Něco podobného jsem řešil na kolegově 1.6 16V, sice ve Sceniku, ale motory jsou téměř totožné. Chyba byla ve snímači polohy škrtící klapky na servu klapky. Tady stačilo snímač propláchnout prostředkem na ošetřování kontaktů aby se vymyl vodivý prach z otěru (který zřejmě způsoboval jakési "přeslechy") , celé to zase složit a vrátit na místo. Závada odstraněna, při čemž diagnostika nedokázala říci nic, vše bylo OK.
To, že to má studený motor dělat, že to je ochrana ap., to jsou bláboly.
Měnil jsem i snímač polohy škrtící klapky, kde byla keramická deska s odporovými drahami prasklá. Nebylo to ale auto od Renaultů, projevovalo se pocukáváním auta, ale až po zahřátí a při určitém sešlápnutí plynu, resp. otevření klapky.
Tohle samozřejmě není recept na odstranění výše popisovaných vad, ale kdyby to někomu pomohlo?
Čau
To, že to má studený motor dělat, že to je ochrana ap., to jsou bláboly.
Měnil jsem i snímač polohy škrtící klapky, kde byla keramická deska s odporovými drahami prasklá. Nebylo to ale auto od Renaultů, projevovalo se pocukáváním auta, ale až po zahřátí a při určitém sešlápnutí plynu, resp. otevření klapky.
Tohle samozřejmě není recept na odstranění výše popisovaných vad, ale kdyby to někomu pomohlo?
Čau
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Majestic-12 [Bot] a 21 hostů