Totální repase zadní nápravy Meg II
Moderátor: Moderators General
- analytic
- Junior member
- Příspěvky: 240
- Registrován: sob pro 31, 2005 13:36
- Bydliště: Hořovice
- Kontaktovat uživatele:
Totální repase zadní nápravy Meg II
Pánové, zatím je zadní náprava (r.v. 2004) ve stavu originál. Při zhoupnutí na retardéru se ze zadu začaly ozývat vrzavé zvuky ale na nižší frekvenci asi jako vrznutí dveří.
Podezření:
1 ) tlumiče - ovšem to se mi nezdá, jsou už asi v pr.... ale že by takhle vrzaly se mi nezdá. ??
2) gumové silentbloky zadní nápravy - otevřel jsem podběh a podíval se na gumy silentbloků - je patrná únava, popraskání.
3) levá pružina je odprasknutá dole asi v délce 8 cm.
4) pravá pružina mi připadá trochu uhnutá z vystěďovacího pouzdra
Spekulace: Únavou silentbloků se náprava posunula kousek dozadu. Tím došlo k rozpolohování pružin a jejich prasknutí.
Návrh: Nápravu ven, výměna všeho - tedy tlumiče + silentbloky + čepy.
Máte s tím někdo zkušenost - hlavně jak se vymontuje náprava, jak bezbolestně odpojit brzdová vedení a jak je správně utěsnit během opravy aby nevytekla kapalina ?? Jakou nátěrovou hmotou pak natřít nápravu ?
Prosím o zkušenosti, pak sem zase dáme fotoreport.
Podezření:
1 ) tlumiče - ovšem to se mi nezdá, jsou už asi v pr.... ale že by takhle vrzaly se mi nezdá. ??
2) gumové silentbloky zadní nápravy - otevřel jsem podběh a podíval se na gumy silentbloků - je patrná únava, popraskání.
3) levá pružina je odprasknutá dole asi v délce 8 cm.
4) pravá pružina mi připadá trochu uhnutá z vystěďovacího pouzdra
Spekulace: Únavou silentbloků se náprava posunula kousek dozadu. Tím došlo k rozpolohování pružin a jejich prasknutí.
Návrh: Nápravu ven, výměna všeho - tedy tlumiče + silentbloky + čepy.
Máte s tím někdo zkušenost - hlavně jak se vymontuje náprava, jak bezbolestně odpojit brzdová vedení a jak je správně utěsnit během opravy aby nevytekla kapalina ?? Jakou nátěrovou hmotou pak natřít nápravu ?
Prosím o zkušenosti, pak sem zase dáme fotoreport.
analytic@seznam.cz, skype: analytic31,
Renault Mégane II, 1.5 dCi 74 kW mot. K9K728 (kombík, rok 2004),
KIA SORENTO 2.5 CRDI 103kW (2004), viz web-různé vlastní montážní postupy
!!!!!! NEOPRAVUJ CO NENI ROZBITÝ !!!!!!
Renault Mégane II, 1.5 dCi 74 kW mot. K9K728 (kombík, rok 2004),
KIA SORENTO 2.5 CRDI 103kW (2004), viz web-různé vlastní montážní postupy
!!!!!! NEOPRAVUJ CO NENI ROZBITÝ !!!!!!
-
- Experienced member
- Příspěvky: 508
- Registrován: stř kvě 26, 2010 09:28
Re: Totální repase zadní nápravy Meg II
AHoj,
ten vrzavy zvuk vydava suchanie plastoveho dorazu vo vnutri pruziny o samotnu pruzinu pri prejazde nerovnosti. Ked sa na to clovek zamera, tak je to krasne vidiet volnym okom. Kedze je ulomeny dolny kus pruziny v miske, ktory vyrovnava dosadacie miesto pruziny, tak sa bez neho pruzina prehne. Ako docasne riesenie na par desiatok km je mozne pruzinu rukou otocit tak, aby nesuchala o vnutorny doraz. Najazdil som s tym takto asi 1000km.
Ci sa to stalo kvoli popraskanym gumam silentblokov zadnej napravy, to neviem. Myslim ale, ze skor nie.
Prasknuta pruzina sa u mna prejavila pred cca 150 tisic km po montazi tazneho zariadenia, ked sa servisak zaprel vahou okolo 120kg na napravu pri dotahovani srub a nasledne pruzinu dorazilo cuvanie od neho zo servisu so skrizenim naprav.
Po vymene oboch pruzin je to OK, gumove silentbloky su stale povodne a tiez je na nich vidiet unava.
Osobne by som vymenil pruziny a tlmice a ak auto nebude na ceste plavat kvoli silentblokom, tak by som ich nemenil.
Pred cca rokom som zistoval, co by vymena tych silentblokov stala - doma zial nemam lis na ich vylisovanie.
- V neaut. servise 40-50EUR nove silentbloky, 44EUR praca, 40 EUR geometria = 124 az 134 EUR
- Autorizovany servise 54EUR za silentbloky a 111 EUR za pracu vratane geometrie = 165 EUR.
Vsade ma este upozornovali, ze sa jedna o minimalnu sumu a ze to bude pravdepodobne drahsie v zavislosti na stave uchytenia napravy, kde moze byt problem povolit niektore sruby.
Nikde mi tiez nechceli namontovat diel od Lemforderu, ktory som zohnal za dobru cenu a myslim, ze by uz vydrzal do konca zivotnosti auta. Ked som sa navyse docital, ze sa musia pri demontazi zadnej napravy odpojit brzdove hadicky, a teda nasledne odvzdusnovat brzdovy system, tak som od vymeny zatial upustil, aby som si usetril zbytocne starosti.
Niekto to udajne riesi tak, ze odreze flexou drziaky na zadnej naprave, ktore nasledne po vymene priboduje a brzdovy okruh vobec neotvara.
Dokonca som nasiel aj nejaky navod, kde vylisovali silentblok na zvesenej naprave, takze sa problemu s rozpajanim brzdoveho okruhu vyhli uplne. Prakticku skusenost ale nemam.
Zatial mam podozrenie na jediny negativny jav, ktory moze byt u mna sposobeny popraskanymi silentblokmi, a to zvysene opotrebenie pravej zadnej pneumatiky (ktora by inak asi vydrzala o sezonu viac).
ten vrzavy zvuk vydava suchanie plastoveho dorazu vo vnutri pruziny o samotnu pruzinu pri prejazde nerovnosti. Ked sa na to clovek zamera, tak je to krasne vidiet volnym okom. Kedze je ulomeny dolny kus pruziny v miske, ktory vyrovnava dosadacie miesto pruziny, tak sa bez neho pruzina prehne. Ako docasne riesenie na par desiatok km je mozne pruzinu rukou otocit tak, aby nesuchala o vnutorny doraz. Najazdil som s tym takto asi 1000km.
Ci sa to stalo kvoli popraskanym gumam silentblokov zadnej napravy, to neviem. Myslim ale, ze skor nie.
Prasknuta pruzina sa u mna prejavila pred cca 150 tisic km po montazi tazneho zariadenia, ked sa servisak zaprel vahou okolo 120kg na napravu pri dotahovani srub a nasledne pruzinu dorazilo cuvanie od neho zo servisu so skrizenim naprav.
Po vymene oboch pruzin je to OK, gumove silentbloky su stale povodne a tiez je na nich vidiet unava.
Osobne by som vymenil pruziny a tlmice a ak auto nebude na ceste plavat kvoli silentblokom, tak by som ich nemenil.
Pred cca rokom som zistoval, co by vymena tych silentblokov stala - doma zial nemam lis na ich vylisovanie.
- V neaut. servise 40-50EUR nove silentbloky, 44EUR praca, 40 EUR geometria = 124 az 134 EUR
- Autorizovany servise 54EUR za silentbloky a 111 EUR za pracu vratane geometrie = 165 EUR.
Vsade ma este upozornovali, ze sa jedna o minimalnu sumu a ze to bude pravdepodobne drahsie v zavislosti na stave uchytenia napravy, kde moze byt problem povolit niektore sruby.
Nikde mi tiez nechceli namontovat diel od Lemforderu, ktory som zohnal za dobru cenu a myslim, ze by uz vydrzal do konca zivotnosti auta. Ked som sa navyse docital, ze sa musia pri demontazi zadnej napravy odpojit brzdove hadicky, a teda nasledne odvzdusnovat brzdovy system, tak som od vymeny zatial upustil, aby som si usetril zbytocne starosti.
Niekto to udajne riesi tak, ze odreze flexou drziaky na zadnej naprave, ktore nasledne po vymene priboduje a brzdovy okruh vobec neotvara.
Dokonca som nasiel aj nejaky navod, kde vylisovali silentblok na zvesenej naprave, takze sa problemu s rozpajanim brzdoveho okruhu vyhli uplne. Prakticku skusenost ale nemam.
Zatial mam podozrenie na jediny negativny jav, ktory moze byt u mna sposobeny popraskanymi silentblokmi, a to zvysene opotrebenie pravej zadnej pneumatiky (ktora by inak asi vydrzala o sezonu viac).
Renault Megane II Grandtour 1,5dCi 74kW/101k, r.v.: 01/2005 http://moje.auto.cz/Master13/megane.html
Renault Laguna III Grandtour 4-Control 2.0dCi 127kW/175k, r.v. 10/2013
V občasnej údržbe:
Renault Thalia 1,4 16V 72kW/98k, r.v.: 2001
Renault Fluence Privilege 1,6 16V 81kW/110k, r.v.: 2010
Renault Fluence Technofeel 1,6 16V 110k, r.v.: 2012
Renault Megane III Grandtour 1,6 16V 110k, r.v.: 2012
Renault Laguna III Grandtour 4-Control 2.0dCi 127kW/175k, r.v. 10/2013
V občasnej údržbe:
Renault Thalia 1,4 16V 72kW/98k, r.v.: 2001
Renault Fluence Privilege 1,6 16V 81kW/110k, r.v.: 2010
Renault Fluence Technofeel 1,6 16V 110k, r.v.: 2012
Renault Megane III Grandtour 1,6 16V 110k, r.v.: 2012
- analytic
- Junior member
- Příspěvky: 240
- Registrován: sob pro 31, 2005 13:36
- Bydliště: Hořovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Totální repase zadní nápravy Meg II
Díky za reakci. Tady jsou ceny materiálu jak píšeš, možná i nižší. Práci dělám sám, tím se to zlevní.
Já teda nevim, ale odvzdušnění jsem už dělal mnohokrát (ale jenom s odpojenými brzdiči). Mám v úmyslu odpojit trubky/hadičky nad nápravou a zavřít je - našroubovat do zaslepených závitů aby kapalina nevytekla. Po zpětné montáži to nechám chvíli volně protékat, zavřu a navícekrát odvzdušním ???? Přece se to nezavzdušní až dopředu ???? - tady bych potřebovat vědět nějakou zkušenost.
Nicméně asi to opravdu udělám celý. Podívejte se na ruský způsob (ale zdá se šetrný) kladivem a trubkou:
https://www.youtube.com/watch?v=80snN-lEZQ0
Ano, tu myšlenku a la Russia asi dodržim, ale udělám ten nástroj sofistikovaněji předem v dílně a na soustruhu si vytočim ten tlačný díl 70mm (resp. 69,5mm). Musí to přece jít !!!!!
Tohle se mi ale nelíbí:
https://www.youtube.com/watch?v=ftUy4EGTgs0
nebo myslíte že i tak možno ?
Včera jsem to prolil směsí petroleje a vyjetého oleje. Pravda, přestalo to vrzat. Hlavní důvod proč chci nápravu vyndat je, že ji musím očistit od koroze a nastříkat barvou i zevnitř.
Ještě spekulace (milan.malý) - prosímtě, není mi jasné, proč ti servisáci nabízeli "včetně geometrie". Co chtěji dělat u zadní nápravy (kde je všechno napevno) za geometrii ????
Já teda nevim, ale odvzdušnění jsem už dělal mnohokrát (ale jenom s odpojenými brzdiči). Mám v úmyslu odpojit trubky/hadičky nad nápravou a zavřít je - našroubovat do zaslepených závitů aby kapalina nevytekla. Po zpětné montáži to nechám chvíli volně protékat, zavřu a navícekrát odvzdušním ???? Přece se to nezavzdušní až dopředu ???? - tady bych potřebovat vědět nějakou zkušenost.
Nicméně asi to opravdu udělám celý. Podívejte se na ruský způsob (ale zdá se šetrný) kladivem a trubkou:
https://www.youtube.com/watch?v=80snN-lEZQ0
Ano, tu myšlenku a la Russia asi dodržim, ale udělám ten nástroj sofistikovaněji předem v dílně a na soustruhu si vytočim ten tlačný díl 70mm (resp. 69,5mm). Musí to přece jít !!!!!
Tohle se mi ale nelíbí:
https://www.youtube.com/watch?v=ftUy4EGTgs0
nebo myslíte že i tak možno ?
Včera jsem to prolil směsí petroleje a vyjetého oleje. Pravda, přestalo to vrzat. Hlavní důvod proč chci nápravu vyndat je, že ji musím očistit od koroze a nastříkat barvou i zevnitř.
Ještě spekulace (milan.malý) - prosímtě, není mi jasné, proč ti servisáci nabízeli "včetně geometrie". Co chtěji dělat u zadní nápravy (kde je všechno napevno) za geometrii ????
analytic@seznam.cz, skype: analytic31,
Renault Mégane II, 1.5 dCi 74 kW mot. K9K728 (kombík, rok 2004),
KIA SORENTO 2.5 CRDI 103kW (2004), viz web-různé vlastní montážní postupy
!!!!!! NEOPRAVUJ CO NENI ROZBITÝ !!!!!!
Renault Mégane II, 1.5 dCi 74 kW mot. K9K728 (kombík, rok 2004),
KIA SORENTO 2.5 CRDI 103kW (2004), viz web-různé vlastní montážní postupy
!!!!!! NEOPRAVUJ CO NENI ROZBITÝ !!!!!!
Re: Totální repase zadní nápravy Meg II
Pri odpojivani brz staci nechat zatlaceny brzdovy pedal, nic nevytece.
Ak to uz budes mat vonku skontrloluj komplet brzdove potrubie a vymen aspon tie dve hadicky pod napravou. Ja som to menil cele od spojky pod cca rychlostnou pakou az dozadu. Ak to uz budes mat rozobrate stoji to za to.
Ak to uz budes mat vonku skontrloluj komplet brzdove potrubie a vymen aspon tie dve hadicky pod napravou. Ja som to menil cele od spojky pod cca rychlostnou pakou az dozadu. Ak to uz budes mat rozobrate stoji to za to.
Megane II 2.0 16V AT4, Eberspächer HYDRONIC B5WSC
-
- Experienced member
- Příspěvky: 508
- Registrován: stř kvě 26, 2010 09:28
Re: Totální repase zadní nápravy Meg II
Add odvzdusnovanie:
Odvzdusnovaniu v servise prilis neverim od isteho casu, ked znama odchadzala zo servisu s "odvzdusnenymi" brzdami a nasledne to skoro dole kopcom nedobrzdila. Je ale pravda, ze to nebol Renault servis.
Tiez uz som mal dole zadny strmen a odvzdusnil som si to doma bez vacsich problemov. Rovnako tak predne brzdy. Mam ale strach, ze ked to clovek odpoji blizsie k abs cerpadlu, tak tam predsa len nejaka bublinka vzduchu zajde a to je potom riesitelne udajne len diagnostikou.
Add geometria:
Preco mi ju nacenovali neviem. Myslim, ze len pre istotu. V autorizovanom servise tvrdili, ze moze byt potrebna. Osobne to tipujem ze pre kontrolu, ze je to po vymene OK. Ak by nahodou bol ten silentblok vadny z vyroby a zle tam sadol, asi by mohol byt problem, ze by zadna naprava smerovala trochu do strany.
Vdaka za odkazy na videa. Osobne by som ten pristup zkombinoval:
- nechal zadnu napravu na pruzinach a tlmicoch, tj. neodpajal brzdy a zaroven
- pouzil pripravok na vylisovanie.
Moja naprava ale vyzera po 330 tisic km v podstate OK, ziadne velke znamky hrdze. Takze este raz tolko km este urcite vydrzi.
A je otazka, ci to tak dlho vydrzim s Meganom ja a co na to pripadne dalsie diely (turbo, vstreky, cerpadlo, apod.).
Kazdopadne drzim palce pri vymene a budem sa tesit na foto!
Odvzdusnovaniu v servise prilis neverim od isteho casu, ked znama odchadzala zo servisu s "odvzdusnenymi" brzdami a nasledne to skoro dole kopcom nedobrzdila. Je ale pravda, ze to nebol Renault servis.
Tiez uz som mal dole zadny strmen a odvzdusnil som si to doma bez vacsich problemov. Rovnako tak predne brzdy. Mam ale strach, ze ked to clovek odpoji blizsie k abs cerpadlu, tak tam predsa len nejaka bublinka vzduchu zajde a to je potom riesitelne udajne len diagnostikou.
Add geometria:
Preco mi ju nacenovali neviem. Myslim, ze len pre istotu. V autorizovanom servise tvrdili, ze moze byt potrebna. Osobne to tipujem ze pre kontrolu, ze je to po vymene OK. Ak by nahodou bol ten silentblok vadny z vyroby a zle tam sadol, asi by mohol byt problem, ze by zadna naprava smerovala trochu do strany.
Vdaka za odkazy na videa. Osobne by som ten pristup zkombinoval:
- nechal zadnu napravu na pruzinach a tlmicoch, tj. neodpajal brzdy a zaroven
- pouzil pripravok na vylisovanie.
Moja naprava ale vyzera po 330 tisic km v podstate OK, ziadne velke znamky hrdze. Takze este raz tolko km este urcite vydrzi.
A je otazka, ci to tak dlho vydrzim s Meganom ja a co na to pripadne dalsie diely (turbo, vstreky, cerpadlo, apod.).
Kazdopadne drzim palce pri vymene a budem sa tesit na foto!
Renault Megane II Grandtour 1,5dCi 74kW/101k, r.v.: 01/2005 http://moje.auto.cz/Master13/megane.html
Renault Laguna III Grandtour 4-Control 2.0dCi 127kW/175k, r.v. 10/2013
V občasnej údržbe:
Renault Thalia 1,4 16V 72kW/98k, r.v.: 2001
Renault Fluence Privilege 1,6 16V 81kW/110k, r.v.: 2010
Renault Fluence Technofeel 1,6 16V 110k, r.v.: 2012
Renault Megane III Grandtour 1,6 16V 110k, r.v.: 2012
Renault Laguna III Grandtour 4-Control 2.0dCi 127kW/175k, r.v. 10/2013
V občasnej údržbe:
Renault Thalia 1,4 16V 72kW/98k, r.v.: 2001
Renault Fluence Privilege 1,6 16V 81kW/110k, r.v.: 2010
Renault Fluence Technofeel 1,6 16V 110k, r.v.: 2012
Renault Megane III Grandtour 1,6 16V 110k, r.v.: 2012
Re: Totální repase zadní nápravy Meg II
Kvapalina tecie vplyvom gravitacie dole. Ak zablokujes pedal nic tiect nebude.
Posledna vec, srob na silenblok dotahuj az ked auto bude usadenr na kolesach, v ziadnom pripade nie vo vzduchu.
Posledna vec, srob na silenblok dotahuj az ked auto bude usadenr na kolesach, v ziadnom pripade nie vo vzduchu.
Megane II 2.0 16V AT4, Eberspächer HYDRONIC B5WSC
- analytic
- Junior member
- Příspěvky: 240
- Registrován: sob pro 31, 2005 13:36
- Bydliště: Hořovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Totální repase zadní nápravy Meg II
Tak už mám doma všechen materiál. Pružiny, silentbloky, tlumiče.
Kvůli mrazům jsem musel práce odložit, tak jsem dnes alespoň vyrobil zásadní nástroje pro vylisování starých silentbloků a připravil si ze starých brzdových hadic ucpávky na odmontované konce brzdových trubiček.
Viz foto - výroba stahováku na silentloky:
https://mega.nz/#F!U19zEQBQ!VcDujbQ1L7bScD0IHuK3EQ
Pokračování po odeznění mrazivého období.
Kvůli mrazům jsem musel práce odložit, tak jsem dnes alespoň vyrobil zásadní nástroje pro vylisování starých silentbloků a připravil si ze starých brzdových hadic ucpávky na odmontované konce brzdových trubiček.
Viz foto - výroba stahováku na silentloky:
https://mega.nz/#F!U19zEQBQ!VcDujbQ1L7bScD0IHuK3EQ
Pokračování po odeznění mrazivého období.
analytic@seznam.cz, skype: analytic31,
Renault Mégane II, 1.5 dCi 74 kW mot. K9K728 (kombík, rok 2004),
KIA SORENTO 2.5 CRDI 103kW (2004), viz web-různé vlastní montážní postupy
!!!!!! NEOPRAVUJ CO NENI ROZBITÝ !!!!!!
Renault Mégane II, 1.5 dCi 74 kW mot. K9K728 (kombík, rok 2004),
KIA SORENTO 2.5 CRDI 103kW (2004), viz web-různé vlastní montážní postupy
!!!!!! NEOPRAVUJ CO NENI ROZBITÝ !!!!!!
- analytic
- Junior member
- Příspěvky: 240
- Registrován: sob pro 31, 2005 13:36
- Bydliště: Hořovice
- Kontaktovat uživatele:
Totální repase zadní nápravy Meg II + FOTO
Práce je hotova (podle ruského videa a v "ruském mrazu").
Povedlo se, ale několik poznámek:
1) Pokud máte Megana kolem roku 2004-2005 tak si zkontrolujte jestli nemáte popraskané zadní pružiny. Ono to není vidět, protože se lámou po kouskách dole. Já měl tři lomy na každé jak si to sedá.
2) Demontáž - bez větších problémů, je třeba si pamatovat vedení lanek a vodiče od ABS. Opatrně rozpojit brzdové vedení a zajistit (např. mým geniálním přípravkem) proti vytékání kapaliny, demontáž trubiček, zajištení proti znečištění. Problém je povolit zarezlé šrouby silentbloků nápravy, já mám pneumatiku tak bez probl. Nýpravu vypáčit dolů na připravenou dřevěnou šikminu a vytáhnout ven - foto.
3) Demontáž silentbloků. Zásadní operace nejde to nejlíp. Nebát se a utahovat, pak vyjedou "cvak, cvak a vyběhne do stahováku". MOntáž pak opačně opět hodně utahovat. Nové silentbloky se jakoby smršťují do díry, která má menší průměr než nové silentbloky. Proto vás nesmí klamat, že nový silentblok má větší průměr než jeho pouzdro. Proto je zalitý v plastu. Bez toho nástroje (viz foto) si "neprdnete". Asi to nejde jinak, ten stahovák si musíte vyrobit - co dům dá. Jenom to jádro musí být robustní a přesného průměru podle pouzdra silentbloku. Na požádání zašlu nákres.
4) Ošetřit a vyčistit pouzdra silentbloků
5) Je třeba zkontrolovat a ošetřit těleso nápravy od koroze. To je vidět na mojí fotodokumentaci. Flexa, ocelový kartáč, smirkový kotouč, totální očista od "perníku", nátěr zinkofosfátovým základem, pak syntetika Tikurilla.
6) Mezitím vyměnit tlumiče a vyčistit poudra pružin, poznamenat si (podle zakončení horního konce) montážní polohu pružin.
7) Po zaschnutí zpětná montáž: a) Nápravu je potřeba velmi pečlivě napolohovat, jinak tam nedostanete zpět šrouby silentbloků.
b)Aby tam ty šrouby šly, musí být celá náprava různými klínky přesně !!! napolohovaná na obou stranách !!! Já jsem si udělal zajišťovací trny, které jsem v dírách zkoušel při polohování až půjdou úplně volně, pak zpět šroub - jen naklepnoput dřevěnou paličkou a vítězství je naše.
c) Neutahovat matici - až bude auto na kolech.
8.) Ještě napojení a odvzdušnění brzd, vložení kabelů ABS, bowdeny ruční brzdy - pozor, jdou tam blbě ale jdou.
9) vložení tlumičů do dolních pouzder.
10) Ještě nedávat podběhy. Projet auto aby si to cvšechnmo sedlo. Pak utáhnout matice silentbloků a dotáhnout tlumiče.
Toť vše ale docela porod, obarvený zimním počasím (-5 st.+sněžení )v březnu.
Výsledek na první pohled - nad zadními koly je najednou více prostoru, nic nemlátí.
Příští díl: totéž na přední nápravě (tlumiče, pružiny+ložiska, čepy, možná čepy řídících tyčí), ale to není akutní.
Fotodokumentace totální repase nápravy:
https://mega.nz/#F!U8kyiTKA!pJ9wPC_tpoub3U3nk8osnA
Povedlo se, ale několik poznámek:
1) Pokud máte Megana kolem roku 2004-2005 tak si zkontrolujte jestli nemáte popraskané zadní pružiny. Ono to není vidět, protože se lámou po kouskách dole. Já měl tři lomy na každé jak si to sedá.
2) Demontáž - bez větších problémů, je třeba si pamatovat vedení lanek a vodiče od ABS. Opatrně rozpojit brzdové vedení a zajistit (např. mým geniálním přípravkem) proti vytékání kapaliny, demontáž trubiček, zajištení proti znečištění. Problém je povolit zarezlé šrouby silentbloků nápravy, já mám pneumatiku tak bez probl. Nýpravu vypáčit dolů na připravenou dřevěnou šikminu a vytáhnout ven - foto.
3) Demontáž silentbloků. Zásadní operace nejde to nejlíp. Nebát se a utahovat, pak vyjedou "cvak, cvak a vyběhne do stahováku". MOntáž pak opačně opět hodně utahovat. Nové silentbloky se jakoby smršťují do díry, která má menší průměr než nové silentbloky. Proto vás nesmí klamat, že nový silentblok má větší průměr než jeho pouzdro. Proto je zalitý v plastu. Bez toho nástroje (viz foto) si "neprdnete". Asi to nejde jinak, ten stahovák si musíte vyrobit - co dům dá. Jenom to jádro musí být robustní a přesného průměru podle pouzdra silentbloku. Na požádání zašlu nákres.
4) Ošetřit a vyčistit pouzdra silentbloků
5) Je třeba zkontrolovat a ošetřit těleso nápravy od koroze. To je vidět na mojí fotodokumentaci. Flexa, ocelový kartáč, smirkový kotouč, totální očista od "perníku", nátěr zinkofosfátovým základem, pak syntetika Tikurilla.
6) Mezitím vyměnit tlumiče a vyčistit poudra pružin, poznamenat si (podle zakončení horního konce) montážní polohu pružin.
7) Po zaschnutí zpětná montáž: a) Nápravu je potřeba velmi pečlivě napolohovat, jinak tam nedostanete zpět šrouby silentbloků.
b)Aby tam ty šrouby šly, musí být celá náprava různými klínky přesně !!! napolohovaná na obou stranách !!! Já jsem si udělal zajišťovací trny, které jsem v dírách zkoušel při polohování až půjdou úplně volně, pak zpět šroub - jen naklepnoput dřevěnou paličkou a vítězství je naše.
c) Neutahovat matici - až bude auto na kolech.
8.) Ještě napojení a odvzdušnění brzd, vložení kabelů ABS, bowdeny ruční brzdy - pozor, jdou tam blbě ale jdou.
9) vložení tlumičů do dolních pouzder.
10) Ještě nedávat podběhy. Projet auto aby si to cvšechnmo sedlo. Pak utáhnout matice silentbloků a dotáhnout tlumiče.
Toť vše ale docela porod, obarvený zimním počasím (-5 st.+sněžení )v březnu.
Výsledek na první pohled - nad zadními koly je najednou více prostoru, nic nemlátí.
Příští díl: totéž na přední nápravě (tlumiče, pružiny+ložiska, čepy, možná čepy řídících tyčí), ale to není akutní.
Fotodokumentace totální repase nápravy:
https://mega.nz/#F!U8kyiTKA!pJ9wPC_tpoub3U3nk8osnA
analytic@seznam.cz, skype: analytic31,
Renault Mégane II, 1.5 dCi 74 kW mot. K9K728 (kombík, rok 2004),
KIA SORENTO 2.5 CRDI 103kW (2004), viz web-různé vlastní montážní postupy
!!!!!! NEOPRAVUJ CO NENI ROZBITÝ !!!!!!
Renault Mégane II, 1.5 dCi 74 kW mot. K9K728 (kombík, rok 2004),
KIA SORENTO 2.5 CRDI 103kW (2004), viz web-různé vlastní montážní postupy
!!!!!! NEOPRAVUJ CO NENI ROZBITÝ !!!!!!
Re: Totální repase zadní nápravy Meg II
Konecne poctiva manualna robota! Vyborna praca, vyborne fotky aj postup! Cenim. Na tu prednu napravu sa uz velmi tesim
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
- analytic
- Junior member
- Příspěvky: 240
- Registrován: sob pro 31, 2005 13:36
- Bydliště: Hořovice
- Kontaktovat uživatele:
Druhé dějství - předek
Závady se začaly kupit, to je asi normál po dosažení 200 tis. km. Opraví se a pojedeme dál ....
Po opravě zadních pružin po najetí na retardér ve městě prdla levá přední. Když už tak ....
Oba nové tlumiče, obě nové pružiny, nové uložení tlumičů s ložisky. Koupeno v autodíly-cardo - od Monroe. Výměna standard bez problémů, viz fotky. Koho by zajímal můj výrobek stahováku pružin, tak je na dokumentaci dobře vidět.
Po výměně McPersonů budu pokračovat vyndáním obou ramen a přelisováním jejich silentbloků, fotky budou ....
Po projetí je to SILNĚ ZNÁT. Vřele doporučuji autu dopřát nové tlumiče a pružiny.
Foto:
https://mega.nz/#F!4hkikDCR!QDy_AFs0InZLcyJ-U_bczg
Po opravě zadních pružin po najetí na retardér ve městě prdla levá přední. Když už tak ....
Oba nové tlumiče, obě nové pružiny, nové uložení tlumičů s ložisky. Koupeno v autodíly-cardo - od Monroe. Výměna standard bez problémů, viz fotky. Koho by zajímal můj výrobek stahováku pružin, tak je na dokumentaci dobře vidět.
Po výměně McPersonů budu pokračovat vyndáním obou ramen a přelisováním jejich silentbloků, fotky budou ....
Po projetí je to SILNĚ ZNÁT. Vřele doporučuji autu dopřát nové tlumiče a pružiny.
Foto:
https://mega.nz/#F!4hkikDCR!QDy_AFs0InZLcyJ-U_bczg
analytic@seznam.cz, skype: analytic31,
Renault Mégane II, 1.5 dCi 74 kW mot. K9K728 (kombík, rok 2004),
KIA SORENTO 2.5 CRDI 103kW (2004), viz web-různé vlastní montážní postupy
!!!!!! NEOPRAVUJ CO NENI ROZBITÝ !!!!!!
Renault Mégane II, 1.5 dCi 74 kW mot. K9K728 (kombík, rok 2004),
KIA SORENTO 2.5 CRDI 103kW (2004), viz web-různé vlastní montážní postupy
!!!!!! NEOPRAVUJ CO NENI ROZBITÝ !!!!!!
Re: Totální repase zadní nápravy Meg II
jj, plný souhlas, když jsem vloni nechával měnit horní uložení, nechal jsem rovnou nahodit i nové přední tlumiče (původní cca 150kkm, sice netekly, a už byly velmi unavené), následná jízda obrovský rozdíl (město nerovnosti a prahy, stabilita při vyšších rychlostech na dálnici atd.). Průžiny byly ok, tak zatím zůstávají
Megane II Sedan, 1.4 16v, rv. 7/2007
Past: Megane I Grandtour, 1.6 16v, rv. 2000, "Modrá ústrice"
Past: Megane I Grandtour, 1.6 16v, rv. 2000, "Modrá ústrice"
Re: Totální repase zadní nápravy Meg II
analytic: na zadnej náprave boli menené aj tie dorazy dva vo vnútri pružiny?
Mégane II GrandTour, 2006, 1,9 dCi, 96 kW
- analytic
- Junior member
- Příspěvky: 240
- Registrován: sob pro 31, 2005 13:36
- Bydliště: Hořovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Totální repase zadní nápravy Meg II
Ty plastové dorazy zadních pružin jsem neměnil, ale je to "halířové zboží" a v případě potřeby se to vymění velmi snadno. Stačí jen odšroubovat dolní úchyt tlumičů, náprava "spadne dolu", ty jen vysmekneš pružinu a vyměníš dorazy. V mým případě to nebylo nutný, plasty byly neporušené.
To spíš je lepší ty plastový ložiska na předním Mc´Personu měnit preventivně s pružinou a tlumičem, protože tam je složitější operace.
To spíš je lepší ty plastový ložiska na předním Mc´Personu měnit preventivně s pružinou a tlumičem, protože tam je složitější operace.
analytic@seznam.cz, skype: analytic31,
Renault Mégane II, 1.5 dCi 74 kW mot. K9K728 (kombík, rok 2004),
KIA SORENTO 2.5 CRDI 103kW (2004), viz web-různé vlastní montážní postupy
!!!!!! NEOPRAVUJ CO NENI ROZBITÝ !!!!!!
Renault Mégane II, 1.5 dCi 74 kW mot. K9K728 (kombík, rok 2004),
KIA SORENTO 2.5 CRDI 103kW (2004), viz web-různé vlastní montážní postupy
!!!!!! NEOPRAVUJ CO NENI ROZBITÝ !!!!!!
- analytic
- Junior member
- Příspěvky: 240
- Registrován: sob pro 31, 2005 13:36
- Bydliště: Hořovice
- Kontaktovat uživatele:
Dokončena repase přední nápravy po 200 000 km
Přikládám komplet fotky z repase přední nápravy.
1) Výměna pružin + tlumičů
2) Demontáž ramen, přelisování všech silentbloků, výměna kulových čepů
3) výměna řídících čepů
4) čištění lakování
Z fotek se může někdo inspirovat ukázanými způsoby montáže silenbloků a čepů. Obecně zde není žádná záludnost, jen je to velmi pracné a dost dlouho to trvá - díky schnutí syntetické barvy. Největší porod je stažení zarezlého kulového čepu. Musí se to ohřát (dost ohřát --> ale ne do červena !!!! - použit propanový hořák od vietnamců cca za 150,-- Kč co se nasazuje na plynový spray (cca 1000°C na špici plamene) a pak páčit a páčit. Stejně tak i aretační matice řídícího čepu. Po takové repasi budu muset jet někam na úpravu sbíhavosti. Jinak snad se to obejde bez externích služeb. Ano, takovou rozsáhlou opravu by se už nevyplatilo platit servisu a ani by to tak nikdo nedělal. Snad Megan ještě ňákou tisícovku km najede.
https://mega.nz/#F!p8NW2RwA!oJ4aMcmmM66KC1xyBGS8ag
Využiju odmontovaný polorám a odstavené auto na špalcích a ještě vyměním lágry na klikovce.
1) Výměna pružin + tlumičů
2) Demontáž ramen, přelisování všech silentbloků, výměna kulových čepů
3) výměna řídících čepů
4) čištění lakování
Z fotek se může někdo inspirovat ukázanými způsoby montáže silenbloků a čepů. Obecně zde není žádná záludnost, jen je to velmi pracné a dost dlouho to trvá - díky schnutí syntetické barvy. Největší porod je stažení zarezlého kulového čepu. Musí se to ohřát (dost ohřát --> ale ne do červena !!!! - použit propanový hořák od vietnamců cca za 150,-- Kč co se nasazuje na plynový spray (cca 1000°C na špici plamene) a pak páčit a páčit. Stejně tak i aretační matice řídícího čepu. Po takové repasi budu muset jet někam na úpravu sbíhavosti. Jinak snad se to obejde bez externích služeb. Ano, takovou rozsáhlou opravu by se už nevyplatilo platit servisu a ani by to tak nikdo nedělal. Snad Megan ještě ňákou tisícovku km najede.
https://mega.nz/#F!p8NW2RwA!oJ4aMcmmM66KC1xyBGS8ag
Využiju odmontovaný polorám a odstavené auto na špalcích a ještě vyměním lágry na klikovce.
analytic@seznam.cz, skype: analytic31,
Renault Mégane II, 1.5 dCi 74 kW mot. K9K728 (kombík, rok 2004),
KIA SORENTO 2.5 CRDI 103kW (2004), viz web-různé vlastní montážní postupy
!!!!!! NEOPRAVUJ CO NENI ROZBITÝ !!!!!!
Renault Mégane II, 1.5 dCi 74 kW mot. K9K728 (kombík, rok 2004),
KIA SORENTO 2.5 CRDI 103kW (2004), viz web-různé vlastní montážní postupy
!!!!!! NEOPRAVUJ CO NENI ROZBITÝ !!!!!!
- analytic
- Junior member
- Příspěvky: 240
- Registrován: sob pro 31, 2005 13:36
- Bydliště: Hořovice
- Kontaktovat uživatele:
Totální repase zadní (a přední) nápravy Meg II
Tak dnes mohu říci, že série oprav je dokončena. Využil jsem odstavení vozidla, odkrytování a demontáž předního polorámu, takže jsem ještě provedl výměnu ojničních ložisek v motoru, lakování některých nosných dílů, čištění, atd. ...
Vše bylo dnes skončeno provedením měření a nastavení sbíhavosti laserovou metodou. Výsledek mě překvapil, na to, že jsem měnil skoro všechno, byla jenom donastavena sbíhavost o 0.15° na levé přední straně, jinak to bylo O.K.
Tedy rekapitulace:
Zadní náprava : Náprava ven, čistění, lakování, výměna silenbloků, oba tlumiče, obě pružiny, sborka.
Přední náprava: Nové tlumiče, nová ložiska, nová horní uložení tlumičů ; demontáž obou ramen, přelisování kulových čepů, přelisování všech silentbloků, čištění, lakování, sborka ; výměna obou řídících čepů, jediné co jsem si nechal dělat jako službu --> geometrie.
Závěrem dlužno říci, že práce se dá plně zvládnout v garáži, nicméně pracnost je veliká. Tohle by "nikdo na zakázku nedělal" a když, tak by taková oprava nebyla vzhledem ke stáří auta rentabilní. Materiál mě stál cca 10 tis za obě nápravy.
Celkově jsem ale s tímto starším, ale udržovaným a dobře vybaveným autem spokojený a soudím, že když si pudu koupit něco cenově dostupnýho v novém, koupim ještě horší než mám. Pročež si Mégana nechám dokud nezdechne nebo dokud na něj stát neuvalí nesnesitelné daně. Z tohoto pohledu tu opravu hodnotim jako užitečnou.
Vše bylo dnes skončeno provedením měření a nastavení sbíhavosti laserovou metodou. Výsledek mě překvapil, na to, že jsem měnil skoro všechno, byla jenom donastavena sbíhavost o 0.15° na levé přední straně, jinak to bylo O.K.
Tedy rekapitulace:
Zadní náprava : Náprava ven, čistění, lakování, výměna silenbloků, oba tlumiče, obě pružiny, sborka.
Přední náprava: Nové tlumiče, nová ložiska, nová horní uložení tlumičů ; demontáž obou ramen, přelisování kulových čepů, přelisování všech silentbloků, čištění, lakování, sborka ; výměna obou řídících čepů, jediné co jsem si nechal dělat jako službu --> geometrie.
Závěrem dlužno říci, že práce se dá plně zvládnout v garáži, nicméně pracnost je veliká. Tohle by "nikdo na zakázku nedělal" a když, tak by taková oprava nebyla vzhledem ke stáří auta rentabilní. Materiál mě stál cca 10 tis za obě nápravy.
Celkově jsem ale s tímto starším, ale udržovaným a dobře vybaveným autem spokojený a soudím, že když si pudu koupit něco cenově dostupnýho v novém, koupim ještě horší než mám. Pročež si Mégana nechám dokud nezdechne nebo dokud na něj stát neuvalí nesnesitelné daně. Z tohoto pohledu tu opravu hodnotim jako užitečnou.
analytic@seznam.cz, skype: analytic31,
Renault Mégane II, 1.5 dCi 74 kW mot. K9K728 (kombík, rok 2004),
KIA SORENTO 2.5 CRDI 103kW (2004), viz web-různé vlastní montážní postupy
!!!!!! NEOPRAVUJ CO NENI ROZBITÝ !!!!!!
Renault Mégane II, 1.5 dCi 74 kW mot. K9K728 (kombík, rok 2004),
KIA SORENTO 2.5 CRDI 103kW (2004), viz web-různé vlastní montážní postupy
!!!!!! NEOPRAVUJ CO NENI ROZBITÝ !!!!!!
Re: Totální repase zadní nápravy Meg II + FOTO
Ahoj, parádní návod. Mám čerstvě po dvoustovce a zrovna jsem také měnil tlumiče, ale jedné věci nerozumím. Proč máš ty tlumiče přišroubované z druhé strany dolního pouzdra? Já je mám ze spodu? Je nějaký rozdíl když je to tlumič se závitovým čepem a se šroubem?
- analytic
- Junior member
- Příspěvky: 240
- Registrován: sob pro 31, 2005 13:36
- Bydliště: Hořovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Totální repase zadní nápravy Meg II
Ahoj, na tý fotce je chyba. Už jsem to opravil.
Nicméně jednu krátkou jízdu jsem s tím absolvoval a nic moc zvláštního se nedělo. Jenom mi to připadalo jaksi deformované, přehlédl jsem to při montáži.
Správně je opravdu zespodu.
OML se.
Nicméně jednu krátkou jízdu jsem s tím absolvoval a nic moc zvláštního se nedělo. Jenom mi to připadalo jaksi deformované, přehlédl jsem to při montáži.
Správně je opravdu zespodu.
OML se.
analytic@seznam.cz, skype: analytic31,
Renault Mégane II, 1.5 dCi 74 kW mot. K9K728 (kombík, rok 2004),
KIA SORENTO 2.5 CRDI 103kW (2004), viz web-různé vlastní montážní postupy
!!!!!! NEOPRAVUJ CO NENI ROZBITÝ !!!!!!
Renault Mégane II, 1.5 dCi 74 kW mot. K9K728 (kombík, rok 2004),
KIA SORENTO 2.5 CRDI 103kW (2004), viz web-různé vlastní montážní postupy
!!!!!! NEOPRAVUJ CO NENI ROZBITÝ !!!!!!
- analytic
- Junior member
- Příspěvky: 240
- Registrován: sob pro 31, 2005 13:36
- Bydliště: Hořovice
- Kontaktovat uživatele:
Totální repase zadní nápravy Meg II - usnadnění diagnostiky
Dodatek měsíc po repasi náprav:
1) Nové tlumiče, k tomu rozborka a sborka patrně dodělaly načatou jednu z tyček vzpěr přední torzní tyče - tzv. "kost". Z přední nápravy začalo nepřirozené tupé bouchání.
2) Tady je mnoho možných příčin, nejhorší je, že při zkoušce vaklu rukou tady nic nezjistíte, protože to je v tahu, je třeba auto rozkývat, aby se to projevilo.
3) Zhotovil jse přípravek - takový stojan,. kterým nahradím kolo a auto udržím se stlačenou nápravou - a vidím a slyším co se dole děje.
Tento přípravek mi velmi pomohl najít problém - vakl v "kosti" a tak provést její primitivní výměnu.
Při případné výrobě toho přípravku (viz fotky) POZOR - kotouč z brdy je skoro litina a tím je špatně svařitelný. Svařoval jsem CO2 s předehřátím a dvě housenky na sebe. . Raději provést masivní svár, aby byla jistota.
Použití: Namontovat, založit zadní kola, pomalu spouštět pokud možno na rovném povrchu. Jak klesá náprava, tak to celé má snahu trochu sklouznout směrem ven - to je OK. CELKOVĚ SE MI TO OSVĚDČILO !!! A ještě upozorňuji na NUTNOST DODRŽENÍ BEZPEČNOSTI PŘI POUŽITÍ !!!!!!- nedej bože aby to ruplo - musí se to udělat pevné. Pokud chcete opravdu na opakované použití, nedělal bych to už na starý kotouč ale na dobře svařitelný 10mm plát se čtyřmi dírami prům. 12.
FOTO: https://mega.nz/#F!g9UUXbRa!8TNKlgD0KaWE4cxxo-WcZg
1) Nové tlumiče, k tomu rozborka a sborka patrně dodělaly načatou jednu z tyček vzpěr přední torzní tyče - tzv. "kost". Z přední nápravy začalo nepřirozené tupé bouchání.
2) Tady je mnoho možných příčin, nejhorší je, že při zkoušce vaklu rukou tady nic nezjistíte, protože to je v tahu, je třeba auto rozkývat, aby se to projevilo.
3) Zhotovil jse přípravek - takový stojan,. kterým nahradím kolo a auto udržím se stlačenou nápravou - a vidím a slyším co se dole děje.
Tento přípravek mi velmi pomohl najít problém - vakl v "kosti" a tak provést její primitivní výměnu.
Při případné výrobě toho přípravku (viz fotky) POZOR - kotouč z brdy je skoro litina a tím je špatně svařitelný. Svařoval jsem CO2 s předehřátím a dvě housenky na sebe. . Raději provést masivní svár, aby byla jistota.
Použití: Namontovat, založit zadní kola, pomalu spouštět pokud možno na rovném povrchu. Jak klesá náprava, tak to celé má snahu trochu sklouznout směrem ven - to je OK. CELKOVĚ SE MI TO OSVĚDČILO !!! A ještě upozorňuji na NUTNOST DODRŽENÍ BEZPEČNOSTI PŘI POUŽITÍ !!!!!!- nedej bože aby to ruplo - musí se to udělat pevné. Pokud chcete opravdu na opakované použití, nedělal bych to už na starý kotouč ale na dobře svařitelný 10mm plát se čtyřmi dírami prům. 12.
FOTO: https://mega.nz/#F!g9UUXbRa!8TNKlgD0KaWE4cxxo-WcZg
analytic@seznam.cz, skype: analytic31,
Renault Mégane II, 1.5 dCi 74 kW mot. K9K728 (kombík, rok 2004),
KIA SORENTO 2.5 CRDI 103kW (2004), viz web-různé vlastní montážní postupy
!!!!!! NEOPRAVUJ CO NENI ROZBITÝ !!!!!!
Renault Mégane II, 1.5 dCi 74 kW mot. K9K728 (kombík, rok 2004),
KIA SORENTO 2.5 CRDI 103kW (2004), viz web-různé vlastní montážní postupy
!!!!!! NEOPRAVUJ CO NENI ROZBITÝ !!!!!!
Re: Totální repase zadní nápravy Meg II
Viem ze toto je dost stara tema ale skusim. Na Megane ii mam silentbloky zadnej napravy v haji. Po precitani tohoto fora a pozreti ruskeho navodu to vyzera, ze demontaz bez pripravku nebude mozna. V teme o silentblokoch zadnej napravy Laguna II sa ale pise, ze stary silentblok sa da v pohode vyrazit kladivom. Montaz si viem predstavit napriklad pomocou primerane velkeho nastrcneho klucu a zavitovej tyce alebo skrutky. A este jedna otazka, ako je to s polohou silentbloku? Lisi sa na Megane II pravy/ lavy, pripadne nejake znacky ktore musia licovat? Dakujem.
Renault Laguna III Grandtour 2,0 dci 96 kW 2013
Renault Megane II Grandtour 1,6 16v 83 kW 2004 LPG
Renault Megane II Grandtour 1,6 16v 83 kW 2004 LPG
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 28 hostů