AIRBAG - KONTROLKA, VŠETKO O AIRBAGOCH

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Uživatelský avatar
karlos 23
Junior member
Příspěvky: 150
Registrován: ned čer 13, 2010 14:07
Bydliště: kadan

Re: AIRBAG - KONTROLKA, VŠETKO O AIRBAGOCH

Příspěvek od karlos 23 » ned bře 03, 2013 20:09

chlapy mám vystřelené pyropásy jak v předu tak vzadu, jednotka se záznamem o nehodě, sehnal jsem přední předpínače komplet 4, řj airbagu za pár korun, vše je s hacbaku 1.9 DCi, ale zadní napínáky prý tam nepasujou na kombi, a než seženu na kombi za přijatelnou cenu zadní pyropásy tak bych tam zatím dal odpor, jinak ty staré normál navýjí i zasekávají se při prudkém zatažení, bojím se když zapojím novou ŘJ a netrefím správnou hodnotu odporu, že zablokuji tu jednotku, četl jsem tu že odpor by měl být XXX ohm ale kolika watt? díky všem za radu... :?:
Naposledy upravil(a) krt.ecek dne ned bře 03, 2013 20:49, celkem upraveno 1 x.
Důvod: toto je hrani si se zivotem svym i jinych a to na tomto foru netolerujeme
Megane II Grandtour 1.6.16v 83Kw, r.v 2004, BA95/ ETHANOL E85

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: AIRBAG - KONTROLKA, VŠETKO O AIRBAGOCH

Příspěvek od Zefek » ned bře 03, 2013 20:14

Do 0,5W, žádné velké proudy tam netečou.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
karlos 23
Junior member
Příspěvky: 150
Registrován: ned čer 13, 2010 14:07
Bydliště: kadan

Re: AIRBAG - KONTROLKA, VŠETKO O AIRBAGOCH

Příspěvek od karlos 23 » ned bře 03, 2013 20:44

a s tou hodnotou ohm nevýš přesně kolik? Každý tu právě píše jiné hodnoty, nestane se nic jednotce když tam napájim XXX ohm a nebude to on a budu zkoušet větší? jde mi o to aby neuložila nějaký crasch data než najdu ten správný odpor aby zhasla kontrolka.
Naposledy upravil(a) krt.ecek dne ned bře 03, 2013 20:49, celkem upraveno 1 x.
Důvod: toto je hrani si se zivotem svym i jinych a to na tomto foru netolerujeme
Megane II Grandtour 1.6.16v 83Kw, r.v 2004, BA95/ ETHANOL E85

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11271
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: AIRBAG - KONTROLKA, VŠETKO O AIRBAGOCH

Příspěvek od krt.ecek » ned bře 03, 2013 20:51

Prosim vemte vsichni v potaz, ze vymenou jakehokoliv clanku airbagu za odpory je hrani si se zivoty (kdyz nezafunguje pyro, airbag muze usrelit hlavu). Tato hodnota se da na internetu najit, ale prosim respektujte, ze neni vitano ji psat na tomto fore....

Dekuji
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

Uživatelský avatar
karlos 23
Junior member
Příspěvky: 150
Registrován: ned čer 13, 2010 14:07
Bydliště: kadan

Re: AIRBAG - KONTROLKA, VŠETKO O AIRBAGOCH

Příspěvek od karlos 23 » ned bře 03, 2013 21:00

na zadních sedačkách ti ustřelí hlavu tak spolujezdec, že jsi mu umazal sedačku od hamburgeru, vzádu airbeg není, je tam jen boční který se rozproztře na skle a dveří... :bartmoon:
Megane II Grandtour 1.6.16v 83Kw, r.v 2004, BA95/ ETHANOL E85

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: AIRBAG - KONTROLKA, VŠETKO O AIRBAGOCH

Příspěvek od Zefek » pon bře 04, 2013 10:32

Podle mě je to sporné téma. Neřeknu, kdyby to nahrazoval vpředu. To by byl problém, ale pokud jezdíš sám a bouchnou ti i zadní napínáky a na zadních sedačkách stejně delší dobu nikoho nepovezeš, tak se to dá dočasně nahradit tím odporem. Souhlasím s tím, že nahrazovat cokoliv v systému airbagu odporem je zhovadilost a zahrávání si se životy, ale chce se taky podívat na to, v jakém režimu to auto jezdí. Odpor max. X ohmy. Pokud tam bude nesprávný odpor, nic se nestane, kontrolka bude svítit dál.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11271
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: AIRBAG - KONTROLKA, VŠETKO O AIRBAGOCH

Příspěvek od krt.ecek » pon bře 04, 2013 10:36

Zefku, chápu, jak to myslíš, ale chápu i vedení tohoto fora jak to myslí a proč si toto nepřeje zde zvěřejňovat (a plně s tím souhlasím). Prosím respektuj to....

Ono jde i o to, že tam dáš odpory, za měsíc na to zapomeneš, za rok auto prodáš a pak se tam někdo zabije ani nebude tušit, že se tam něco takového dělo..... A uvedením hodnoty pro zadní uvedeš i hodnoty pro přední....
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

Uživatelský avatar
karlos 23
Junior member
Příspěvky: 150
Registrován: ned čer 13, 2010 14:07
Bydliště: kadan

Re: AIRBAG - KONTROLKA, VŠETKO O AIRBAGOCH

Příspěvek od karlos 23 » pon bře 04, 2013 15:10

Jasně že by se to nemělo nahrazovat odpory, ale že je to na zadních sedácích kde není přední airbag tak jako provizorní řešení zatím než seženu jiné abych měl funkční celý systém tak je tam dám. Na jiných forech nebudu jmenovat to mají rozepsané jak velký odpor , fotodokumentace atd. Je to škoda...Děkuji Zafkovi že se mě zastal.
Megane II Grandtour 1.6.16v 83Kw, r.v 2004, BA95/ ETHANOL E85

Uživatelský avatar
karlos 23
Junior member
Příspěvky: 150
Registrován: ned čer 13, 2010 14:07
Bydliště: kadan

Re: AIRBAG - KONTROLKA, VŠETKO O AIRBAGOCH

Příspěvek od karlos 23 » stř bře 06, 2013 17:40

při demontáži plastů v kufru jsem narazil na pravé straně pod okénkem u kombi takovou malou krabičku s táhlem a vedou z ní dva dráty nevíte co to je? zkoušel jsem zatáhnout a zasunout a asi jsem to zasunul, tak nevím? Jestli nějaké čidlo nárazu nebo co?
Megane II Grandtour 1.6.16v 83Kw, r.v 2004, BA95/ ETHANOL E85

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: AIRBAG - KONTROLKA, VŠETKO O AIRBAGOCH

Příspěvek od Zefek » čtv bře 07, 2013 10:12

Automatická ruční brzda?
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

milan.maly
Experienced member
Příspěvky: 508
Registrován: stř kvě 26, 2010 09:28

Re: AIRBAG - KONTROLKA, VŠETKO O AIRBAGOCH

Příspěvek od milan.maly » čtv bře 07, 2013 16:38

Ak je to na strane, kde je tankovaci otvor, tak je to zamok nadrze.
Podrobnosti viz: http://forum.renaultclub.cz/viewtopic.php?f=42&t=14278
Renault Megane II Grandtour 1,5dCi 74kW/101k, r.v.: 01/2005 http://moje.auto.cz/Master13/megane.html
Renault Laguna III Grandtour 4-Control 2.0dCi 127kW/175k, r.v. 10/2013
V občasnej údržbe:
Renault Thalia 1,4 16V 72kW/98k, r.v.: 2001
Renault Fluence Privilege 1,6 16V 81kW/110k, r.v.: 2010
Renault Fluence Technofeel 1,6 16V 110k, r.v.: 2012
Renault Megane III Grandtour 1,6 16V 110k, r.v.: 2012

Uživatelský avatar
karlos 23
Junior member
Příspěvky: 150
Registrován: ned čer 13, 2010 14:07
Bydliště: kadan

Re: AIRBAG - KONTROLKA, VŠETKO O AIRBAGOCH

Příspěvek od karlos 23 » čtv bře 07, 2013 19:18

ano, je to zámek nádrže- taková vyvyklaná krabička, myslel jsem že je to nějaký aktivační zařízení na airbagy. tak jsem dnes vyměnil Řj airbagu, ta moje měla asi o deset pinů více, tak jsem se modlil aby mi tam fungovala , namontoval jsem zánovní přední napínáky, a na ty zadní jsem dal odpory- nastartoval jsem a upsst.......... kontrolka která mi svítila 2 roky tak zhasla i s nápisem servise., Chci tedy poděkovat tomuto foru a některým uživatelům tohoto fora... :super:
Megane II Grandtour 1.6.16v 83Kw, r.v 2004, BA95/ ETHANOL E85

Uživatelský avatar
ekaaa
Starting member
Příspěvky: 23
Registrován: úte srp 03, 2010 17:34
Bydliště: Praha

Svítící kontrolka airbag a servis, "Obvod bočního airbagu"

Příspěvek od ekaaa » sob bře 23, 2013 15:31

Ahoj,

chci se zeptat jestli máte někdo zkušenost s chybou, která se objevila na diagnostice na mém Renaultu Mégane II rv.2003, 1,9dCi.

Rozsvítila se mi kontrolka "airbagu" a "servisu" a tato chyba nejde zhasnout ani vymazat pomocí diagnostiky. Po napíchnutí diagnostiky se ukáže závada: "Obvod bočního airbagu pro přední část hrudníku spolujezdce". Podle mě by se mělo jednat asi o nějaký špatný kontakt/konektor nebo přeštípnutý kabel od toho airbagu, pod sedačkou spolujezdce. Nevíte někdo co s tím? Nemáte podobnou zkušenost?

Ráda bych, aby chyba zhasla...
Renault Mégane II, 1,9 dCi, 88 kW, r.v. 2003, jede a nežere . . .

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: AIRBAG - KONTROLKA, VŠETKO O AIRBAGOCH

Příspěvek od Zefek » stř bře 27, 2013 13:36

Mám dodavatele plochých vodičů pro kabeláž airbagu v mechanismu pod volantem. Pokud doma leží někomu vadný kus, tak není problém ho opravit. Navíc při opravě udělám takové opatření, že se plochý kabel již nepřetrhne.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

shandy
Experienced member
Příspěvky: 838
Registrován: stř čer 18, 2008 14:56

Re: AIRBAG - KONTROLKA, VŠETKO O AIRBAGOCH

Příspěvek od shandy » pon dub 01, 2013 02:56

Ahoj, snad dokáži po několikaleté odmlce zplodit smysluplný post :) Inu - i mne potkala záludnost s prasklým bílým páskem pod volantem. Nyní čekám na zásilku z mé oblíbené Itálie - chlapík tvrdí, že vyměnil konzoli vč. čtecího kroužku a že mu stejně svítila kontrolka airbagu, tak se prý pak přišlo na to, že byla chyba na druhém možném místě - ano, modří už vědí, konektor pod sedadlem. Ale že to prý už zpětně nekontroloval, zda je pásek prasklý či nikoliv. Ale za 21 Euro ten risk stojí. A i kdyby to bylo prasklé, je jedna věc mít to doma ke hraní za dlouhých večerů a snažit se to zbastlit a vrrrrrtat se v tom s vědomí, že v autě mám osazený ten původní a v případě potřeby můžu klidně někam vyrazit a nelámat si hlavu s tím, že mi rotuje ta blbá konzole s páčkami světel/blinkrů a stěračů.

Ale zpět ke skutečnému důvodu mého postu - obecně jsem si všiml, že Italové, Španělé a Britové prodávají na MII spoustu dílů přes ebay. Tak jsem si řekl, že na tuto častou závadu uvedu názvosloví v nejfrekventovanějších jazycích, aby si to případní zájemci mohli vygooglit, příp. koupit. Jakmile se s těmi lidmi už nějak nakontaktujete, tak domluva třeba i lámanou angličtinou vždycky nakonec jde, nejtěžší je přijít na to, jak se ta mrcha řekne v tom kterém jazyce. Tak tady to máte, třeba budete mít štěstí a narazíte na přijatelnou kombinaci rizika/ceny. Tak teda:

English: Clock Spring někde můžete narazit i na výraz Airbag squib (což by měla být celá ta konzole) nebo kombinaci obojího

Německy: Airbag Schleifring

Francouzsky: Contacteur tournant (samotný pásek) někdy taky comodo eclairage (to když rovnou hovoří o celé té ovládací konzoli), ale s oblibou to míchají...

Španělsky: Contactor girotario

Italsky: Devioluci


Tak snad budete mít štěstí...


Ahoj!!!

shandy
Experienced member
Příspěvky: 838
Registrován: stř čer 18, 2008 14:56

Úspěšná výroba a výměna pásku

Příspěvek od shandy » pon dub 15, 2013 01:35

Ahoj, tak ten čtecí kroužek v modulu s páčkama, který jsem koupil od Itala přes net, byl také prasklý. Inu, bylo třeba trochu improvizovat, ale povedlo se mi vyrobit náhradu a prozatím to vypadá, že vše dobře funguje a vše se navíjí, jak má. Vzhledem k tomu, že jsem vůbec nevěřil, že se mi to podaří zbastlit, tak jsem ani v průběhu akce nepořizoval žádné foto. Pokud to ale bude fungovat bez problémů delší dobu, zopakuji postup na tom druhém modulu, který jsem teď sundal a vše nafotím. Pro ty, kteří by si to chtěli dát bez fotodokumentace a bez jistoty, že je to trvalé řešení zde hlavní body:

1) Pásek jsem nahradil klasický datovým 5žílovým kabelem (takové ty dráty, co jsou všude v kompech - např jsou tím připojeny disky)

2) Klíčový pro celý princip navíjení je, jak už zde bylo mnohokrát řečeno, jazýček na konektoru pásku, který se nachází na rotující části. Je třeba pochopit jeho funkci a nahradit jej. Jazýček jsem měl prasklý na obou modulech, jak na tom, který jsem koupil, tak na tom, který byl v autě. Těžko říci, co je prvotní příčinou praskání jazýčku, jestli únava materiálu, nebo jak uváděl pedroo prosmýknutí ozubeného převodu vnitřní bílé rotující částí bubínku a následné urvání špatně se navíjejícím páskem. Je tedy nutné udělat opatření, aby se podařilo vyvést nově namotaný kablík z bubínku "kolmo nahoru" skrz zacvakávací prostor pro konektor bílého pásku tak, aniž by se kablík uvnitř bubínku nějak natáčel. Kablík musí zůstat pevně "kolmo" přehnutý v místě vyvedení z bubínku, uvnitř se nesmí ani trošku nijak natáčet a kroutit a tuto svou fixaci si hlavně musí zachovat při otáčení volantem doprava, v této chvíli se nesmí prosmýknout (pak by se začal navíjet na blbou stranu - tím by vlastně nastala opět situace, kdy je jazýček zlomený). Takovýto systém zarážek se mi, jak se prozatím zdá, podařilo udělat z různě nastříhaných a přeskládaných výstelek z papíru a ústřižků "na míru" z "polotvrdého" plastu (přebal sešitu v kroužkové vazbě). Těmito udělátky jsem zafixoval kablík v potřebné poloze a vytvořil mu "aretaci" proti proklouznutí ať už doleva nebo doprava. Celá tato "fixační výstelka", v jejímž "srdci" je kablík, je zacvaknuta do vývodu, kde byl původně konektor bílého pásku vyvádějící dráty do volantu. Toto je naprosto klíčové - pokud by se pásek natáčel, rotoval nebo by se prosmýknul při otočce doprava, okamžitě by se začal navíjet špatně, nebo na špatnou stranu. A buď by se postupem času přežvýkal, nebo by se namotáním na blbou stranu při zatočení přetrhnul. Proto jsem došel k závěru, že prostá náhrada pásku třeba i za jiný, ale s chybějícím jazýčkem, nebo náhrada za jiný kablík bez ošetření těchto principů musí zákonitě vést dříve či později k opětovnému prasknutí kablíku.

3) Dle vynikajícího videa od Pedraa jsem vymezil vůle ozubeného mechanizmu pro případ, že prapůvodcem všech těchto bolestí je prosmýknutí ozubeného mechanizmu - pravda ne tak pěkně jako on na míru vyrobenou vložkou, ale prostě jsem jen vyndal kotouček s kontakty na klakson a zespoda na pod část s ozubeným převodem jsem vteřinový lepidlem nalepil 3 umělohmotná těsnění tloušťky 3,5 mm, která hezky vymezila vůli a po zpětném nacvaknutí kotoučku s kontakty pro klakson je celý rotující mechanizmus dostatečně stabilní a přeskočení ozubeného kolečka by již nemělo hrozit).

4) Zajímá nás celkem 5 drátků - dva páry jdou do dvou roznětek u bagu a jeden je kostra. Tady pozor - je třeba se trochu zastavit u toho pásku a jeho počtu "drah". Má jich 7. Já mám auto bez továrního tempomatu. Nevím, jestli ty 2 přebývající dráty jsou zrovna na to, ale možná jo. Každopádně jsem měřením přišel na to, že v konektoru, který je na rotující části a který vyvádí dráty do volantu, jsou dráhy od jedné z roznětek překřížené (už si nepamatuji, která roznětka je nalevo a která je napravo, ale to je jedno, roznětky jsou barevně označené - jedna má zelený konektor-samici a do té jde analogicky zelený konektor-samec, který přivádí zelený a bílý drát, druhá rozbuška má modrý konektor-samici, do které jde analogicky modrý konektor-samec, který přivádí modrý a hnědý drát). Řazení jednotlivých drah pásku dle barev drátů vyvedených do volantu je pro auta bez továrního tempomatu následující: 1. nezapojená dráha (asi regulace tempomatu/omezovače) 2. nezapojená dráha (asi regulace tempomatu/omezovače); 3. modrý drát (1. drát od modré roznětky) 4. hnědý drát (2. drát modré roznětky); 4. šedý drát (zem); 5. zelený drát (1. drát zelené roznětky); 6. bílý drát (2. drát zelené roznětky). Ale pozor, uvnitř konektoru bílého pásku jsou dvě poslední jmenované dráhy překřížené a z konektoru jsou tak vyvedeny dráty v následujícím pořadí: 1. modrá; 2. hnědá; 3. šedá; 4. bílá; 5. zelená. To píšu proto, kdyby to někdo přeměřoval, tak aby si nemyslel, že se zbláznil, prostě jsou ty dráhy překřížené. Jaký to má důvod netuším - mám za to, že do rozbušek jde normální obvod, a tak by mělo být jedno, v jakém pořadí jsou do ní dráty zasunuty, ale přeci jen jde o bagy a bezpečnost, tak by bylo dobré pro jistotu dodržet to do posledního detailu.



Zatím to má za sebou tipuji 50 testovacích rejdů zleva doprava a zase nazpátek, nějakou tu jízdu a vypadá to dobře. Pokud na tom nakroutím 1000 km bez poruchy, nafotím to.


Mějte se!!!!


shandy

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: AIRBAG - KONTROLKA, VŠETKO O AIRBAGOCH

Příspěvek od Zefek » pon dub 15, 2013 08:27

Mám vyzkoušeno, zatím na prvním kusu, že to jde skutečně nahradit IDC kabelem a dávám tam normálně sedm drátů. Vypadá to stejně jako originál, takže nic neohýbám, normálně to napájím tam, kde byl ten ten flat kabel. Jazýček neřeším, protože pokud nedojde k přeskočení toho ozubeného kola, bude vnitřní bubínek (s nímž otáčí volant) a vnější bubínek (který se otáčí pomocí převodu) vždy v požadované poloze a nevytváří se tak žádné napětí na kabel. Celý princip je v tom, že se to na jeden bubínek vždy navíjí a z druhého odvíjí, záleží na jakou stranu točíš.

Co mě ale zajímá, tak kolik vydrží ten ohyb, kdy kabel přechází z jednoho bubínku na druhý. Ohyb se sice posouvá, ale člověk nikdy neví.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

shandy
Experienced member
Příspěvky: 838
Registrován: stř čer 18, 2008 14:56

Re: AIRBAG - KONTROLKA, VŠETKO O AIRBAGOCH

Příspěvek od shandy » pon dub 15, 2013 09:48

Já po ruce neměl "kolmé" IDC konektory, byla neděle a já byl netrpělivý :) Tak jsem to prostě přehnul a zafixoval :) Ale myslím, že se tomu nic nestane, není v tom místě žádný pohyb. Pokud tam dáš IDC konektor, tak ten může zafungovat sám o sobě jako dobrá zarážka.

Ten jazýček tam ale podle mne skutečně není zbytečně - když jsem ho tam napoprvé nesimuloval tou vymodelovanou umělohmotnou ploškou, tak se mi to fakt při otočení doprava prosmeklo na druhou stranu a už se to cuchalo...

Životnost toho kabelu v místě přechodu mě taky trochu trápí, ale napatlal jsem tam hoooodně vazelíny, tak snad to pomůže....


I kdyby to vydrželo "jen" třeba 2 roky, tak mi nevadí to během hodinky nahradit...ta logika, kdy mám koupit celý modul za 6,5 hadru je pro mě sice pochopitelná (skvělý způsob, jak vydělávat prachy, podle mě mají počet rejdů víceméně spočítaný...), ale já to odmítám přijmout...


Obecně je na opravě této závady skvělé to, že jakmile to praskne, člověku se hned rozsvítí kontrolka, takže případnou životnost IDC kabelu budeme znát víceméně přesně a budeme z toho kdyžtak schopni alespoň dovodit, zda je skutečně třeba celou tu zatracenou věc kupovat...dokážu si představit, že patlat se s tím každého půl roku by se mi nechtělo....kdyby to vydrželo rok, už bych o tom uvažoval...

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: AIRBAG - KONTROLKA, VŠETKO O AIRBAGOCH

Příspěvek od Zefek » pon dub 15, 2013 12:37

Hoď sem fotku, jak jsi to udělal, protože já jsem ten původní flat kabel vytáhl ven z toho "konektoru" a místo něj tam prostě narval IDC kabel. Takže to skutečně vypadá jako origo.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

shandy
Experienced member
Příspěvky: 838
Registrován: stř čer 18, 2008 14:56

Re: AIRBAG - KONTROLKA, VŠETKO O AIRBAGOCH

Příspěvek od shandy » pon dub 15, 2013 14:45

Jo jo, foto dodám, už mám rozebraný ten modul, který jsem vytáhnul z auta a večer to nafotím.

shandy
Experienced member
Příspěvky: 838
Registrován: stř čer 18, 2008 14:56

Re: AIRBAG - KONTROLKA, VŠETKO O AIRBAGOCH

Příspěvek od shandy » úte dub 16, 2013 01:47

Tady je link na celé fotoalbum:


http://uloz.to/xsGqd3Yt/oprava-cteciho- ... ane-ii-zip

Vzal jsem to od začátku, ať je to k něčemu i pro lidi, kteří sbírají odvahu to rozdělat. Způsob namotání kablíku je jednoduchý a je tady na fóru odkaz na vynikající video pedraa, kde je pěkně ukázáno, jak vymezit vůle, jak vystředit mechanisums a jak navinout kabel, tak to jsem nefotil, zájemci nechť mrknou na to video.

Ta moje fixace (aka náhrada za jazýček) začíná na obrázku 26. Tam je ukázáno, do jaké polohy potřebujeme vyvést a zafixovat kabel. Na obr. 28 je ten přebalový plast ze sešitu, který mi posloužil jako zdroj pro "skelet" fixace. ze kterého jsem vyrobil zadní "destičku" (obr. 29) a "výztuhy" pro výstelky z papíru (obr.31). Destička se zasune za kabel až úplně na samotné dno mechanizmu. Jedna "výztuha" z papíru zesílená opět proužkem plastu uvnitř se nacpe mezi kabel a tu zacvakávací spojku konektoru - a je to třeba protlačit opět až na samé "dno" toho bubínku. Pak je kabel z jedné strany obložen destičkou, z druhé tou vyztuženou papírovou výstelkou (obr. 32 a 33). Ještě jednu výstelku vyrobíme na druhou stranu zdířky pro konektor a opět zasuneme až na dno (obr. 34). No a pak už jen vyhnout směrem vzhůru, zasadit kablíky pro klakson a zacvaknout (35 a 36). A to je celé - nic se neláme, nic nikam nemůže proklouznout a ta destička vlastně simuluje jazýček. Pak se jen "přečuhující" materiál ustřihne a je to. Zbývající obrázky naznačují, jak jsem vyřešil ten konektor na druhé straně kabelu. Prostě jsem naříznul umělou hmotu konektoru v šířce původního kabelu, uštípnul měděné obvody, abych vzniklé místo využil pro přehnutí kabelu. Na obr. 39 ukazuji ten konektor zespoda - pak jen už uprostřed vyvrtat dírku, aby se jí protáhnul kablík (nechtělo se mi to teď vrtat, tak je třeba si to představit), pod protažením jsem udělal uzel, který mi to zaaretoval na druhé straně a jednotlivé žíly jsem napájel na ten původní konektor.

Toť vše, funguje to jako hodinky a myslím, že po provedení vymezení ozubeného mechanizmu a simulaci toho jazýčku má člověk absolutní klid a nemělo by se to nijak vytrhávat. Pokud někdo jako Zefek použije přímo IDC konektor, tak ten sám o sobě může působit jako bariéra. Já to pro jistotu udělal takhle.

Tak vzhůru do toho, ať už to nikdo nemusí kupovat :)

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: AIRBAG - KONTROLKA, VŠETKO O AIRBAGOCH

Příspěvek od Zefek » úte dub 16, 2013 12:00

Já to takhle složitě nedělám, ani nepoužívám žádné konektory. Prostě vezmu ten idc kabel na pájím ho tak, jak byl ten původní flat. Žádné jiné harakyri s tím nedělám. Vleze se tam 7-mi vodičový idc, takže to jde opravit i pro verzi s tempomatem.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

shandy
Experienced member
Příspěvky: 838
Registrován: stř čer 18, 2008 14:56

Re: AIRBAG - KONTROLKA, VŠETKO O AIRBAGOCH

Příspěvek od shandy » úte dub 16, 2013 12:40

To je otázka pohledu - já myslím, že pro řadu lidí, kteří běžně elektriku nedělají, může být to jemné pájení naopak složitější než takovýto bastl. I když uznávám, že samozřejmě stavovská čest by velela udělat to slušně, hezky napájet :)

Já to zkoušel napájet taky, ale mám takový krám pájku, to je hotový autogen...fakt jak kanón na komára, žádné bodové napájení nehrozí, taví to všechno v okruhu 10 km: ) S tím takhle jemnou práci dělat nemůžu, tak jsem si vypomohl takto. Každopádně pokud to tam napájíš dobře a máš vyzkoušené/vysledované, že tam nedochází a ani nemůže dojít k žádným ohybům, tak je to super a jedině dobře :)

Já se svou výbavou jsem klidnější takto, když je kabel v těch podle mne potenciálně nebezpečných místech hezky vcelku...

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: AIRBAG - KONTROLKA, VŠETKO O AIRBAGOCH

Příspěvek od Zefek » úte dub 16, 2013 12:44

Navíc jsem schopný i ten idc kabel dostat pod ten kus plastu na konci těch bazmeků, takže to vypadá opravdu jako originál. Ale je potřeba dodržet délku kabelu. Hm, teď jsem si koupil pájecí stanici za 370,-kč, která umožňuje i nastavení teploty.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

shandy
Experienced member
Příspěvky: 838
Registrován: stř čer 18, 2008 14:56

Re: AIRBAG - KONTROLKA, VŠETKO O AIRBAGOCH

Příspěvek od shandy » sob dub 20, 2013 23:13

Zefek: tak to je super cena, to bych se mel taky polepsit a doplnit arzenal ;)

UPDATE: dnes jsem jen kontrolne vyklopil bag na volantu, abych se podival, jestli po tydennim jezdeni v prazskem provozu (podle mne dost rejdu na projeveni zavady...) nedoslo k zadnemu posunuti, spatnemu navinuti nebo prekrouceni dratu. Nehnulo se to ani o milimetr, takze vyborna zprava, kdokoliv sbira odvahu, hura do toho, protoze jak se zda, je to skutecne trvalejsi reseni. Zivotnost tedy bude dana tim, co snese izolace IDC kabelu, resp. bude dana velikosti treni podel mista presmyku na bilem bubinku...zatim to vypada, ze v kombinaci s dostatecnym mnozstvim vazeliny ani toto nebude problem.

Tak nevahejte a nebojte se, neni ceho. Komu se nechce do pajeni, tak ani toto neni problem - jak na konci dratu, ktery je napojen ve volantu na patrony bagu, tak na te druhe strane, kde se do hnizda zasouva konektor privadejici draty do sloupku rizeni, to lze jednoduse a elegantne vyresit fastonama, coz je sikovne i pro pripadnou budouci dalsi vymenu dratu.


Tak ahoooooj!! :)

Odpovědět

Zpět na „Renault Mégane II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 hostů