Dobrý den,
asi se to tady řešilo, ale s jinými rozměry proto zakládám nové téma.
Chtěl bych se zeptat na ALU disky + pneu, které se mi dostaly do ruky a s tím se pojí dvě otázky
1,
Disky mají parametry 7J 4x100 ET30 - Vím že na auta pasují 6,5J 4x100 ale nejsem si jistý tím prolisem, podle vyzkoušení to sedí o třmeny to nedře. Spíše otázka zda nebude nějaky jiný problém? Dle specifikací co jsem našel by mělo být ET od 35 do 38.
2, Pneu v TP mají být 195/65/15 dostalo se mi to s pneu 195/55/15 je tam velký rozdíl? Případně dá se na tom jezdit bez nějaký velkých odchylek na tachometru?
O problémech spojeným s případnou nehodou a šetřením kol atd. vím jen se ptám na jízdní vlasnosti. Gumy jsou tak na sezonu takže stejně bych potom dával předepsaný rozměr.
Díky za odpověď s případným laickým vysvětlením.
Megane II kombi 1.6 16V LPG 82kW r.v 2005
Rozměr disku a pneu
Moderátor: Moderators General
Rozměr disku a pneu
Renault Twingo I Cabrio 1.2 43kW r.v.1998 (2010 - 2017)
Renault Megane II Combi 1.6 16V 82kW r.v. 2005 (2017 - součastnost)
Renault Megane II Combi 1.6 16V 82kW r.v. 2005 (2017 - součastnost)
Re: Rozměr disku a pneu
Na vozidlo patří to, co máš zapsané ve velkém TP.
Laguna III Grandtour 2013, BOSE, 4Control, 2.0 dCi 131 kW
Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)
ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW
Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)
ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW
- marek230177
- Grafoman
- Příspěvky: 2005
- Registrován: úte čer 14, 2016 09:07
Re: Rozměr disku a pneu
S tím nelze, než souhlasit.
Sedm palců a ještě na menší ET je dost problém. Kola budou strašně ven - bude to na první pohled jasně vidět, což je na techničák. A co je pitomý z hlediska servisu - budou trpět ložiska kol, zejména vepředu, bude se muset změnit geometrie kol (přidat sbíhavost), jinak se gumy budou sjíždět zevnitř.
Pneu s nižším profilem o 10 procent jsou jednoduše strašně malé. Klasický rozměr 195/65-15 má statický obvod rovné dva metry, zatímco 195/55-15 má statický obvod 187 cm. To je na každé otáčce kole rozdíl 13 centimetrů délky ujeté vzdálenosti. To je strašně moc. Místo stokilometrové rychlosti auto jede rychlostí 93. K tomu kladná odchylka tachometru a je hotovo. Když pominu, jak debilně to bude vypadat, bude auto strašně nízko nad zemí a rozcapené jako zašlápnutá žaba. Možná díky menším pneumatikám bude malinko svižnější, ale zase bude točit vyšší otáčky a dost pravděpodobně i vyleze nahoru spotřeba.
Sedm palců a ještě na menší ET je dost problém. Kola budou strašně ven - bude to na první pohled jasně vidět, což je na techničák. A co je pitomý z hlediska servisu - budou trpět ložiska kol, zejména vepředu, bude se muset změnit geometrie kol (přidat sbíhavost), jinak se gumy budou sjíždět zevnitř.
Pneu s nižším profilem o 10 procent jsou jednoduše strašně malé. Klasický rozměr 195/65-15 má statický obvod rovné dva metry, zatímco 195/55-15 má statický obvod 187 cm. To je na každé otáčce kole rozdíl 13 centimetrů délky ujeté vzdálenosti. To je strašně moc. Místo stokilometrové rychlosti auto jede rychlostí 93. K tomu kladná odchylka tachometru a je hotovo. Když pominu, jak debilně to bude vypadat, bude auto strašně nízko nad zemí a rozcapené jako zašlápnutá žaba. Možná díky menším pneumatikám bude malinko svižnější, ale zase bude točit vyšší otáčky a dost pravděpodobně i vyleze nahoru spotřeba.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 31 hostů