benzin nebo diesel

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Mesi
Starting member
Příspěvky: 4
Registrován: sob led 27, 2007 13:55

benzin nebo diesel

Příspěvek od Mesi » sob led 27, 2007 14:00

Chci koupit R. Mégane II Grantour z roku 2004 +- rok asi tak do 270 tis., jediné u čeho váhám, je zda vybrat benzin nebo diesel. Najezdím týdně okolo 200 km, což by okdkazovalo spíše na benzin. Dieselové motory od Renaulta jsou prý poslední dobou kvalitní - znamená to, že i při menším najetém počtu kilometrů by diesel byl dobrou volbou?
Dále diesel 1,5 - není to na kombíka slabé?

Děkuji za rady a postřehy

Uživatelský avatar
kmarty
Člen RCČR
Příspěvky: 2541
Registrován: pon led 24, 2005 10:28
Bydliště: Praha

Příspěvek od kmarty » sob led 27, 2007 16:01

Ja sel do benzinu. Pravda, s ohledem na prevodovku jsem moc na vyber nemel :-) I kdyz nejakou chvili se snad nabizela kombinace 1.5dCi+automat, ale nejak rychle to stahli.
MEGΛNE GrandTour 2005 - 1.6 automat
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)

Uživatelský avatar
wc
Grafoman
Příspěvky: 3506
Registrován: úte kvě 02, 2006 06:16
Bydliště: Orlová, Ostrava - Plesná

Příspěvek od wc » pon led 29, 2007 13:05

Kamaráde.... to je otázka...

Kdyby nebylo těch přesuvníků na vačce, jednoznačně bych řekl benzín !!!

Motory common rail nedosahují nízkých spotřeb 1.9 TDi od VW a tudíž rozdíl ve spotřebě benzín-diesel je poměrně malý. Tato nízká spotřeba u TDi není způsobena jen kvalitou těchto dieselů, ale například taky výbornou aerodynamikou Octavie a malým příčným profilem nízkého vozu (Megane je výrazně vyšší)

Kolega má na Laguně 1,9dCi s 5 kvaltem spotřebu poctivých 7 litrů i víc. Mně tentýž motor na Megane II s 6 stupňovou převodovkou žere:

dálka při šetření 4.7
dálka normálně 5.2
smíšený provoz léto 6
smíšený provoz zima 6,8-7

připomínám, že moje auto je dovezeno ze Španělska a nemá kilowatové topné odpory kabiny, které zimní spotřebu jistě minimálně o deci zvednou.

Mohu uvézt ekvivalentní spotřebu benzíňáku Nevada 2,2 i r.v.90 najeto 270 000Km, špatná aerodynamika(combi), špatné čidlo teploty kapaliny a.t.d. a smíšený provoz léto 7.4 l/100km !!!!

Pánové !!!!!


Dále je třeba si uvědomit u dieselu:

EMISE + 200 Kč oproti Dieselu
OLEJ - bezpodmínečně plná syntetika kvůli turbu, nejlépe ELF (titan) 1600 (1100) a nedá se tam nechat 30 000 Km, ale s bídou 20, nejlépe 15.
do benzíňáků není potřeba dávat plnou syntetiku. Je to vyhazování peněz a já v žádném případě neschvaluju při roční ztrátě ceny vozu 30 tis Kč někomu předávat motor "jako nový!" - na to zvysoka prdím.
Rovněž je nutno u dieselu počítat s o něco větším ojetím pneumatik, častější výměnou desek a kotoučů brzd,naftové filtry taky něco stojí, baterky jsou cca o 300 i víc Kč dražší, než do benzíňáků. Tankovat musíte pouze Shell nebo OMV, pokud nejste sebevrazi...

Je potřeba si také uvědomit možnost poruchy na dCi - turba, EGR, vstřikovače, váhy....
repase turba - 15000 CZK
výměna EGR - cca 6 - 8 000 CZK
vstřikovací tryska - 8000 CZK
4 vstřikovače + pumpa - cca 70 000 CZK

:!: jakákoliv porucha na dCi totálně degraduje veškeré úspory vytvořené dieselem !!!!! :cry: :cry: :cry: :cry:

K tomu : nejisté starty už při teplotách kolem -15 st.C ( zatím se mi nestalo, protože letos nebylo -15 :-)))

Motor má slušný tah, přes 3800rpm se však moc ochotně točit nechce. Pravda je ale ta, že když ve 180 zařadíte 6 ku, ještě dost silně potáhne a 210 s tím jet není absolutně žádný problém...
Auto je poměrně tiché a to velmi tiché za tepla. Studený motor mírně klape. Jiná situace bude u nízkokompresního dieselu 1.5dCi, který je skoro neslyšitelný.

Nepříjemné je poměrně silné vrnění do pedálu plynu, to frantící nějak nedořešili.

Pokud se smíříš se spotřebou cca o litr a čtvrt větší, běž určitě do benzínu!!! (a pokud můžu radit, 1,6 od Fordu.)
kromě těch přesuvníků se na benzínových motorech Megané nemá co zkazit a nezruinují ti rodinný rozpočet nějakou nenadálou poruchou.
Já koupil to dCi 2 roky staré - sice po havárce, ale má málo najeté a víc než 2 roky si jej určitě nenechám.

Přeji dobrou volbu

wc :D
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km

Uživatelský avatar
kmarty
Člen RCČR
Příspěvky: 2541
Registrován: pon led 24, 2005 10:28
Bydliště: Praha

Příspěvek od kmarty » pon led 29, 2007 14:30

wc píše:...
Kdyby nebylo těch přesuvníků na vačce, jednoznačně bych řekl benzín !!!
...
To ti vyresej uz v zaruce, prakticky kazdymu se to projevilo do 15tkm (u mne to bylo v cca 5-6tkm).
Podle mne slo o vyrobni chybu puvodni rady. Jednorazovy problem (pokud ti tu kladku vymenili. Nekde na Inetu jsem cetl ze par lidi muselo servis navstivit vickrat nez uznali ze to je ta kladka. To asi platilo skoro pro vsechny nez Renault vydal tu servisni notu 4432A).

Ty delas jako by to byl setrvalej problem tech motoru. Jako kdybys musel napr. kazdy rok jit na vymenu ty kladky.

Nicmene uznavam ze to je neprijemny kdyz te to potka. Koupis novy auto a pul roku na to koukas jak pero z gauze co se to ozyva za "rachot" z motoru.
MEGΛNE GrandTour 2005 - 1.6 automat
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)

Uživatelský avatar
sundevil
Starting member
Příspěvky: 76
Registrován: ned zář 24, 2006 12:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sundevil » pon led 29, 2007 15:08

ja mam 1.5 dci a zere to kolem 5,5 akdyz trochu setrim tak klidne i 4,8 tak nevim nevim a mam 100PS. zatim ajteto 30 000 a zadna zavada.. takze tak
Renault megane grandtour 1,5dci 100k, Dynamique+Lux

[img]http://images.spritmonitor.de/160348_5.png[/img]

Uživatelský avatar
kmarty
Člen RCČR
Příspěvky: 2541
Registrován: pon led 24, 2005 10:28
Bydliště: Praha

Příspěvek od kmarty » pon led 29, 2007 15:24

Njn, ja ti budu blbe dokazovat ze benzin umi taky jezdit za 6l/100km kdyz nejezdim takovy streky jak ty :-)
Tim spis kdyz mas 2-3x vyssi prumernou rychlost :-)
Ale beru na vedomi fakt, ze ty muzes jet pri mem stylu jizdy za mene. Nekdy i o dost.
MEGΛNE GrandTour 2005 - 1.6 automat
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)

Uživatelský avatar
sundevil
Starting member
Příspěvky: 76
Registrován: ned zář 24, 2006 12:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sundevil » pon led 29, 2007 15:37

no to je pravda. Ja presne nevim jake jsou vyhodny a nevyhody diesel ale nemusim moc radit protoze je dost vykonny pri nizkych otackach a jizda je kultivovanejsi. To je ale jen muj nazor.
Renault megane grandtour 1,5dci 100k, Dynamique+Lux

[img]http://images.spritmonitor.de/160348_5.png[/img]

Uživatelský avatar
kmarty
Člen RCČR
Příspěvky: 2541
Registrován: pon led 24, 2005 10:28
Bydliště: Praha

Příspěvek od kmarty » pon led 29, 2007 15:51

sundevil píše:... ale nemusim moc radit ...
Coz o to, ja taky nemusim radit. Dokonce bych si tipl ze radim jeste mene nez ty :-) A to i kdybych radil taky rucne.
sundevil píše:... je dost vykonny pri nizkych otackach ...
s tim taky problem nemam, obvykle mi to "vrci" nekde pri 1800-2300ot/min.
sundevil píše:... a jizda je kultivovanejsi
Ehm, mozna se zeptam hloupe, ale kultivovanejsi nez co? Muj nazor je treba takovy ze nektere diesely se kultivovanosti blizi benzinum. Je to to co myslis?
MEGΛNE GrandTour 2005 - 1.6 automat
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)

pgp
Starting member
Příspěvky: 32
Registrován: pon zář 11, 2006 12:56
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od pgp » pon led 29, 2007 16:59

kmarty píše:
wc píše:...
Kdyby nebylo těch přesuvníků na vačce, jednoznačně bych řekl benzín !!!
...
To ti vyresej uz v zaruce, prakticky kazdymu se to projevilo do 15tkm (u mne to bylo v cca 5-6tkm).
Podle mne slo o vyrobni chybu puvodni rady. Jednorazovy problem (pokud ti tu kladku vymenili. Nekde na Inetu jsem cetl ze par lidi muselo servis navstivit vickrat nez uznali ze to je ta kladka. To asi platilo skoro pro vsechny nez Renault vydal tu servisni notu 4432A).

Ty delas jako by to byl setrvalej problem tech motoru. Jako kdybys musel napr. kazdy rok jit na vymenu ty kladky.

Nicmene uznavam ze to je neprijemny kdyz te to potka. Koupis novy auto a pul roku na to koukas jak pero z gauze co se to ozyva za "rachot" z motoru.
Mám najeto 7500 km, auto je vyrobeno 5/2006. Nevíte někdo jestli ten problém s přesuvníkem u motoru 1.6 přetrvává i u aut vyrobených po tomto datu, nebo už ho ve fabrice odstranili?
Megane II 1.6 Grandtour

Uživatelský avatar
kmarty
Člen RCČR
Příspěvky: 2541
Registrován: pon led 24, 2005 10:28
Bydliště: Praha

Příspěvek od kmarty » pon led 29, 2007 17:37

pgp píše:Mám najeto 7500 km, auto je vyrobeno 5/2006. Nevíte někdo jestli ten problém s přesuvníkem u motoru 1.6 přetrvává i u aut vyrobených po tomto datu, nebo už ho ve fabrice odstranili?
Tyjo, tak to vazne netusim, bohuzel.
V tomhle by asi lip pomohl nejaky aut. servis s kterym by na tohle tema mohla byt rozumna rec nebo dostatecne novy Dialogys (dost novy na to aby vedel ktereho serioveho cisla se to uz netyka).
MEGΛNE GrandTour 2005 - 1.6 automat
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)

Uživatelský avatar
sundevil
Starting member
Příspěvky: 76
Registrován: ned zář 24, 2006 12:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sundevil » pon led 29, 2007 17:41

To jako ze mas otacky v tom benzinu 1800-2300 tere ti to 10 litru? hm tak to je teda barez.
:?

s tim kultivovanym chodem jsem myslel ty stare diesel kteri nemaji tak velky tocivy moment.
Renault megane grandtour 1,5dci 100k, Dynamique+Lux

[img]http://images.spritmonitor.de/160348_5.png[/img]

Uživatelský avatar
kmarty
Člen RCČR
Příspěvky: 2541
Registrován: pon led 24, 2005 10:28
Bydliště: Praha

Příspěvek od kmarty » pon led 29, 2007 17:56

sundevil píše:To jako ze mas otacky v tom benzinu 1800-2300 tere ti to 10 litru?
Ne, tech 10 na sto to basti tema vecnejma "priskokama vpred" :-). Proste ty rozjezdy a fronty, to je krize. Pockej az vyrazim mimo mesto :-).

Jinak "okamzita spotreba" (coz je udaj dost nepresny, resp. zalezi na okoli) pri te 50tce a 1800 ot/min pise od 3.3l/100km(ulice Jeleni a Marianske hradby - tady obcas padne i ctyrka, pak to toci asi 1200), 5.4l/100km (nabrezi Benese), 5.8l/100km (Argentinska), 7.5l/100km (most Barikadniku + zrychleni na 70km/h) a 10.3l/100km (v Holesovickach - do kopecka). Sice to pisu i s desetinejma cislama, ale jak sem psal jde o hodnoty z okamzite spotreby - neda se na to spolehnout. A dal predpokladam ze behem rozjezdu by tam bylo asi pekne osklivy cislo (ktery mi nastesti PP ani neukaze :-)).
Studeny to pise asi 15l/100km(tedko v zime na rovince, jen co vyjedu od baraku) a nejvetsi cislo na okamzity jsem zatim videl asi 27l/100km :-)
Papirova spotreba ve meste ma byt 10.7l/100km, takze se do toho jeste vejdu. Zatim :-)

2pgp: Hele, jak je upapany to tvoje?
MEGΛNE GrandTour 2005 - 1.6 automat
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)

Uživatelský avatar
wc
Grafoman
Příspěvky: 3506
Registrován: úte kvě 02, 2006 06:16
Bydliště: Orlová, Ostrava - Plesná

Příspěvek od wc » pon led 29, 2007 19:26

sundevil píše:... a jizda je kultivovanejsi
Ehm, mozna se zeptam hloupe, ale kultivovanejsi nez co? Muj nazor je treba takovy ze nektere diesely se kultivovanosti blizi benzinum. Je to to co myslis?[/quote]

Naprostý souhlas. Žádný diesel není kultivovanější než benzín. Ani jeden !!!

A to už jsem jezdil v kdečem...

Je to motor s těžkým chodem, hodí se na tah, ne na sportovní jízdu...
Dobře se s tím jezdí babam, protože to neudusí při rozjezdu a ať tam zařadíš co chceš, jede to... (tím nechci shazovat ženy dobré řidičky)
A taky o něco míň žere.

Ale vždycky to zůstane traktor....

benzínu zdar !

wc :D
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km

Mesi
Starting member
Příspěvky: 4
Registrován: sob led 27, 2007 13:55

Příspěvek od Mesi » pon led 29, 2007 20:21

Zatím ve výběru má navrch benzin - asi 1.6
Můžete mi někde napsat něco k 1,5 dieselu? Nejsem expert, ale nevím, jestli to nemá problémy se ztrácením rychlosti v kopcích. Jestli někdo znáte např. "Babák" mezi Jičínem a Novou Pakou (pro Pražáky: je to na hlavní trase do Krkonoš největší kopec asi 8 km za Jičínem. Odtud už bývá sníh).
Navíc jsou hodně v inzerátech - neznamená to, že se jich lidi zbavují? Jiné motorizace tak často nejsou.

Uživatelský avatar
sundevil
Starting member
Příspěvky: 76
Registrován: ned zář 24, 2006 12:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sundevil » pon led 29, 2007 20:23

na petku v pohode 130km/h ne ale na snehu..
Renault megane grandtour 1,5dci 100k, Dynamique+Lux

[img]http://images.spritmonitor.de/160348_5.png[/img]

pgp
Starting member
Příspěvky: 32
Registrován: pon zář 11, 2006 12:56
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od pgp » pon led 29, 2007 21:23

kmarty píše:
sundevil píše:To jako ze mas otacky v tom benzinu 1800-2300 tere ti to 10 litru?
Ne, tech 10 na sto to basti tema vecnejma "priskokama vpred" :-). Proste ty rozjezdy a fronty, to je krize. Pockej az vyrazim mimo mesto :-).

Jinak "okamzita spotreba" (coz je udaj dost nepresny, resp. zalezi na okoli) pri te 50tce a 1800 ot/min pise od 3.3l/100km(ulice Jeleni a Marianske hradby - tady obcas padne i ctyrka, pak to toci asi 1200), 5.4l/100km (nabrezi Benese), 5.8l/100km (Argentinska), 7.5l/100km (most Barikadniku + zrychleni na 70km/h) a 10.3l/100km (v Holesovickach - do kopecka). Sice to pisu i s desetinejma cislama, ale jak sem psal jde o hodnoty z okamzite spotreby - neda se na to spolehnout. A dal predpokladam ze behem rozjezdu by tam bylo asi pekne osklivy cislo (ktery mi nastesti PP ani neukaze :-)).
Studeny to pise asi 15l/100km(tedko v zime na rovince, jen co vyjedu od baraku) a nejvetsi cislo na okamzity jsem zatim videl asi 27l/100km :-)
Papirova spotreba ve meste ma byt 10.7l/100km, takze se do toho jeste vejdu. Zatim :-)

2pgp: Hele, jak je upapany to tvoje?
Dálková do Chorvatska s puštěnou klimou a v plném obsazení 7,4 l, jinak většinou jízdy ve městě a okolí v létě 7,5 , teď v zimě 8. Mám ho teprve půl roku a najeto 7500 km takže na dlouhodobé údaje je ještě brzo. Snažím se jezdit podle předpisu hlavně ve městě, na dálnici to občas pustím víc (max 150). Jestli je to přesná míra nevím, jsou to údaje z palubního počítače. Při rozjezdech se raději nedívám, to leze až ke 30 litrům. Měl jsem před renckem fabii combi 1,4 16 v 55Kw a ta byla podstatně línější a žrala stejně. :scratch:
Megane II 1.6 Grandtour

Uživatelský avatar
kmarty
Člen RCČR
Příspěvky: 2541
Registrován: pon led 24, 2005 10:28
Bydliště: Praha

Příspěvek od kmarty » pon led 29, 2007 21:51

wc píše:...Žádný diesel není kultivovanější než benzín. Ani jeden !!!
...
Uz to psal, bylo to srovnani oproti "klasickymu" dieselu. Byla to ode mne hloupost se takhle ptat.
Mesi píše:Můžete mi někde napsat něco k 1,5 dieselu?
No sice tezko, dokonce jsem (krome firemnich Fabii, jedne Felicie a jedne Sierry) ani zadnej diesel nekormidloval :-). Teda myslim dlouhodobe. Navic mi nafta vyslovene smrdi (kdyz na to prijde, tak mi z ni umi bejt uplne blivno - tim nemyslim ze bych ji pil nebo tak :-)).
Ale co bych asi rekl jako kladnou vec k naftaku je to, ze zatimco u benzinu se musis celkem snazit aby to melo nizkou spotrebu, u naftaku to tak nejak funguje samo, ani pro to clovek nemusi delat nic extra. To teda beru podle sebe, i kdyz u mne je snad uz znamo ze neumim jezdit s benzinem za levno :-). Obvykle mi jakejkoliv benzin basti deset na sto (nebo vic :-)).
Mesi píše:Navíc jsou hodně v inzerátech - neznamená to, že se jich lidi zbavují? Jiné motorizace tak často nejsou.
Treba je to taky tim, ze je naopak lidi casto kupovali (napr. jako referencni vozidla) a nyni konci takovy ten klasicky 3lety cyklus (nebo za jak dlouho ze tech aut zbavujou).
pgp píše:... jinak většinou jízdy ve městě a okolí v létě 7,5 , teď v zimě 8....
Tyjo, to mas dobry. Ja mel nejmensi spotrebu (ve meste) asi 8.8l/100km
pgp píše:Měl jsem před renckem fabii combi 1,4 16 v 55Kw a ta byla podstatně línější a žrala stejně. :scratch:
Ja mel R19 Chamade, 1.7 54kW manual. Ta mi bastila ...ze to nikdo neuhodnete? :-) ... 10l/100km :-). Nejmensi spotrebu jsem s ni mel na ceste na Slovensko (a zpet) a sice 7.2l/100km
MEGΛNE GrandTour 2005 - 1.6 automat
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Příspěvek od Šamša » úte led 30, 2007 10:10

wc i sundevil píše:... a jizda je kultivovanejsi
Ehm, mozna se zeptam hloupe, ale kultivovanejsi nez co? Muj nazor je treba takovy ze nektere diesely se kultivovanosti blizi benzinum. Je to to co myslis?

Naprostý souhlas. Žádný diesel není kultivovanější než benzín. Ani jeden !!!

A to už jsem jezdil v kdečem...

Je to motor s těžkým chodem, hodí se na tah, ne na sportovní jízdu...
Dobře se s tím jezdí babam, protože to neudusí při rozjezdu a ať tam zařadíš co chceš, jede to... (tím nechci shazovat ženy dobré řidičky)
A taky o něco míň žere.

Ale vždycky to zůstane traktor....

benzínu zdar !

wc :D
:roll: Už se to tady blíží ke kecům který se nedaj jen tak přehlídnout, a tak se to stejně nevyřeší. Nafta je hold pro fajnšmekry, který nebudou obracet každou korunu, ale zato získají velice pružný motor s dynamickým zátahem od minimálních otáček, ideální pro městský provoz, venkov i dálnice a necítí se jako na vysavači, kterak benzínový motor začne táhnout až od nějakých 3-4tisíc otáček a o sportovní jízdě s 1.6 se snad nedá ani hovořit. Strašení lidí vyjmenováním závad na vstřikování a výkladem tady na fóru asi každý nabyde dojmu, že každý naftový motor je poruchový a benzíny jsou zlatý. Servisní náklady, týkající se oleje, fitrů, kotoučů, destiček a baterek vyjdou úplně nastejno, předsudky stranou. Tak tady nepřesvědčuj způsobem tohle ne a tohle jo. Kdo chce naftu, ať si koupí naftu, kdo chce benzín ať si koupí benzín, ale ať taky potom nežehrá že udělal chybu, když nezvážil veškerá pro a proti.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Uživatelský avatar
sundevil
Starting member
Příspěvky: 76
Registrován: ned zář 24, 2006 12:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sundevil » úte led 30, 2007 10:14

tak tak.
by jsem ted na servisce po 30 000 diesel a platil jsem 4500. Coz mi pripadalo jako dobra cena.
Renault megane grandtour 1,5dci 100k, Dynamique+Lux

[img]http://images.spritmonitor.de/160348_5.png[/img]

Uživatelský avatar
wc
Grafoman
Příspěvky: 3506
Registrován: úte kvě 02, 2006 06:16
Bydliště: Orlová, Ostrava - Plesná

Příspěvek od wc » úte led 30, 2007 13:32

Vždyť právě o ta pro a proti jde...

Mám diesela a myslím, že je to můj poslední.

Tímto jsem chtěl vyjádřit svůj názor jako uživatele.

Nedoplňuji tedy řady ortodoxních zastánců svých miláčků, i když nemůžu říct, že by moje auto nebylo dobré, to v žádném případě . V dieselových motorech se udělalo za posledních 10 let mnoho práce a výsledky jsou určitě znát.

Jen ten čistý požitek z dokonalosti benzínového motoru - pohonu, o kterém nevíš , který nevrní, necvaká, není jej slyšet a jen tam je, ten dieselem nenahradíš...

Pravdu máš v tom, že volba je na každém z nás. Je třeba se v tom svézt a udělat si obrázek sám. Kromě toho je ale taky třeba trochu počítat....

pa
wc :D
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km

Uživatelský avatar
kmarty
Člen RCČR
Příspěvky: 2541
Registrován: pon led 24, 2005 10:28
Bydliště: Praha

Příspěvek od kmarty » úte led 30, 2007 14:09

Šamša píše:Nafta je hold pro fajnšmekry ... ideální pro městský provoz
Vlastni smrad nevadi, vid :-) To znam z dob kdyz jsem mel Trabanta :-)
Šamša píše:... o sportovní jízdě s 1.6 se snad nedá ani hovořit....
Nevim ze by nekdo nekde tvrdil ze ta 1.6tka je na sportovni jizdu. Rozhodne ne s kombikem a automatem :-). Jenze z tohoto uhlu pohledu si 1.5 naftak jako "sportovni motor" nedovedu predstavit uz tuplem.
Nedelej z toho neco co tim nikdy nebylo. To plati o obou motorech.
Šamša píše:Kdo chce naftu, ať si koupí naftu, kdo chce benzín ať si koupí benzín
S timhle souhlasim na 100%.
wc píše:Je třeba se v tom svézt a udělat si obrázek sám.
a s timhle taky.
MEGΛNE GrandTour 2005 - 1.6 automat
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)

Uživatelský avatar
sundevil
Starting member
Příspěvky: 76
Registrován: ned zář 24, 2006 12:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sundevil » úte led 30, 2007 15:20

ja se k tomu uz nebudu vyjadrovat. Nema to cenu. toto vlakno jsem uz vyradil.
Renault megane grandtour 1,5dci 100k, Dynamique+Lux

[img]http://images.spritmonitor.de/160348_5.png[/img]

Uživatelský avatar
DDT
Site Admin
Příspěvky: 9329
Registrován: pon pro 29, 2003 08:26
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DDT » úte led 30, 2007 15:30

Mesi píše:Zatím ve výběru má navrch benzin - asi 1.6
Můžete mi někde napsat něco k 1,5 dieselu? Nejsem expert, ale nevím, jestli to nemá problémy se ztrácením rychlosti v kopcích. Jestli někdo znáte např. "Babák" mezi Jičínem a Novou Pakou (pro Pražáky: je to na hlavní trase do Krkonoš největší kopec asi 8 km za Jičínem. Odtud už bývá sníh).
Navíc jsou hodně v inzerátech - neznamená to, že se jich lidi zbavují? Jiné motorizace tak často nejsou.
Stokoňský 1,5 nebude mít s Babákem žádné potíže.... kromě toho nám ho narovnali a už není co bejvával :-)
Renault Club ČR
Vel SatisObrázek

benfa
Starting member
Příspěvky: 59
Registrován: pát říj 27, 2006 21:10
Bydliště: Kroměřížsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od benfa » úte led 30, 2007 23:17

sundevil píše:tak tak.
by jsem ted na servisce po 30 000 diesel a platil jsem 4500. Coz mi pripadalo jako dobra cena.
Co je v té ceně zahrnuto. Mám ůplně stejný auto jak ty.
Renault Megane GT 2 2005 černá metla

benfa
Starting member
Příspěvky: 59
Registrován: pát říj 27, 2006 21:10
Bydliště: Kroměřížsko
Kontaktovat uživatele:

Re: benzin nebo diesel

Příspěvek od benfa » úte led 30, 2007 23:23

Mesi píše:Chci koupit R. Mégane II Grantour z roku 2004 +- rok asi tak do 270 tis., jediné u čeho váhám, je zda vybrat benzin nebo diesel. Najezdím týdně okolo 200 km, což by okdkazovalo spíše na benzin. Dieselové motory od Renaulta jsou prý poslední dobou kvalitní - znamená to, že i při menším najetém počtu kilometrů by diesel byl dobrou volbou?
Dále diesel 1,5 - není to na kombíka slabé?

Děkuji za rady a postřehy
Koupil jsem v listopadu rok 2005 najeto 29 000. 1,5 DCI 105k. Zatím vše OK. Za 3 měsíce průměrná spotřeba 5,2. No a to ho vůbec nešetřím. Motor jede jak čert. Ale pořizovačka byla někde jinde . Dal jsem za něj 340 000. Ale je jako nový.
Renault Megane GT 2 2005 černá metla

Odpovědět

Zpět na „Renault Mégane II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 35 hostů