laiko píše:...mimochodom / jedna baba povedala / údajne existujú nejaké EU normy na životnosť a podľa nich agregáty diesel sú stvorené tak, že by mali vydržať 500 tis. km, pričom u benziňákov sa ráta so životnosťou 300 tis. km. Vzhľadom k tomu, že benziňáky pracujú na vyšších otáčkach, zdá sa mi, že by to aj mohla byť pravda.
S tím bych nesouhlasil. Strojní spodek dieselového motoru Vás zřejmě nebude trápit žádnými poruchami, protože - obdobně jako u benzínu jediné nebezpečí představují zdvihátka a rozvodový řemen. Je zde však řada dalších zařízení, která mají menší životnost, než samotný motor a ty je dříve nebo později nutno vyměnit. Jsou to především turbodmychadlo a vstřikovací systém.
Atmosférické benzínové motory Renault (a všechny ostatní, až na vyjímky) nemají cca už od roku 1985 žádné prvky, které by výrazně omezovaly jejich životnost.
Vše je dávno odzkoušeno, funguje a není absolutně důvod se obávat, že by vám takový motor odešel. V podstatě nebezpečí představují jedině hydraulická zdvihátka a rozvodový řemen. Ten je také příčinou 99% všech destrukcí motorů, proto je snaha vrátit se zpět k pohonu řetězem, v nové podobě však s hyraulickým napínáním (Ford DURATEC)
Podstatně se změnila filozofie těsnění motoru - nikoliv pístem ale kroužky, kde píst je pouhý přenašeč tlaku a vodící prvek, zatímco kroužky těsní vývrt, jsou podstatně lépe mazané a jejich životnost je daleko za hranicí únosné morální životnosti vozu. Takovému motoru neškodí žádné běžné otáčky. Např 1.2HTP (Fabia) má vývrt válce tvořen keramickým nástřikem , který je standartně vyhonován. Taky jsem slyšel, že je to na 300 000 Km, čemuž nevěřím. Je to špičková technologie, před 10 lety hojně používaná pro vysokootáčkové závodní motory.
Připomínám motory Renault J7T a J7R, kde není problém 400 000 Km a zřejmě i víc, protože při 350 000 nevykazoval tento motor žádnou nadměrnou spotřebu oleje a komprese byla stále na úrovni 11-12 Atm.
Bohužel - zbytek auta byl již k nepotřebě - závady elektroinstalace, koroze, rozpadlé korpusy sedaček, přední náprava, hadice vodního okruhu!!! a pochopitelně celkové morální zastarání po cca 12 letech provozu. Auto bylo v podstatě nepoužitelné a neprodejné.
Jsou známy felicie, které měly najeto 400 000 Km s vyměněnými 5ks rozvodových řetězů a 4-mi spojkami, ale bez problémů jezdily dál.
DOHC u Fordu Sierra měl sice problém s těsněním pod hlavou, samotný motor je však také v podstatě nesmrtelný.
Ale pánové, ruku na srdce- na jak dlouho si toto auto kupujete
3 roky, žeano.
Nééé? 5 let? hmmmmm....
nebo víc???
tomu sami nevěříte...
Takže neřešte životnost benzínového motoru. Možná řešte nějakou finanční rezervu pro případnou poruchu dieselu.
Vaše wc