biely dym a tlak oleja

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
keinskill22
Starting member
Příspěvky: 5
Registrován: úte kvě 31, 2022 21:02

biely dym a tlak oleja

Příspěvek od keinskill22 » úte kvě 31, 2022 21:14

Dobrý deň

Možno sa to tu už riešilo, ale ja som to nenašiel. Tak po prípade ma opravte.
Môj problém je, že megane 2004 rv. 1,9 dci 88 kw začal zrazu strašne dymiť na bielo. Keď som pozrel na motor tak tam bola vyskočená hadička, ktorá myslím je z odvetrania kľuky a na agregate bol vystriekany nejaky olej. Nasadil som ju späť, ale auto stále dymilo. Tak som ho vzal k mechanikovy. Ten mi nasledne oznámil, že asi je zle z turbom lebo našiel veľa oleja v hadici od turba. Turbo sa poslalo na repas a po namontovani opať to iste. Turbo sa dalo reklamovať a napadlo nas zmerať tlak oleja. Tlak by mal byť podľa mechanika okolo 1,7 (predpokladam asi baru) na neutrale plus minus a mne ukazovalo skoro 5. Tak sme vymenili olejove čerpadlo za nové a nič sa nezmenilo. Tlak je stále rovnaký okolo 5 na neutrále či je nové čerpadlo alebo staré a auto stále dymí na bielo a stráca sa olej. Prečistili sa kanáliky v motore, ktoré sa dali prečistiť, ale žiadna zmena. Staré olejové čerpadlo sa rozobralo ako vyzerá ten prepad pri vysokom tlaku a na tej pružinke všetko funguje normálne.

Vie mi prosím niekto poradiť kam sa ďalej uberať? Kde môže byť problém? My už nevieme kam sa ďalej pohnuť a čo vyskúšať.

Za všetky rady vopred ďakujem.

Uživatelský avatar
ZDENECEKCZ
Grafoman
Příspěvky: 2908
Registrován: pon pro 27, 2010 19:59
Bydliště: Krnov sev. mor.
Kontaktovat uživatele:

Re: biely dym a tlak oleja

Příspěvek od ZDENECEKCZ » stř čer 01, 2022 04:39

Jsou tri zakladni barvy dymu z vyfuku.
Cerny---moc nafty anebo malo vzduchu.
Modry- spalovani oleje, v zime spatne zhavici svicky
Bily- voda, para.

Vymen servisaka, bo to neni servisak, ale menic dilu
Podle me ti prclo tesneni pod hlavou a voda jde do spalovaku. To, ze v hadicich byl olej nemusi souvyset. Ten olej tam mohl zustat z minule destrukce turba pred xxx lety. Anebo kazde turbo, i fungl nove propousti malinko oleje. Tedy se ten olej v hadicich a intercooleru mohl nahromadit za xxx let, ted to otevrel a nasel ho.
To, ze se vyfukla hadi e odvetravani muze byt i to, ze proste bud sjela sama casem. Chce to zjistit, jak moc to fouka pri spustenem motoru. Ono to ma foukat, ale ne nijak extremne. Musis byt schopen malou silou prstu ten proud vzduchu ucpat.
Jak moc se ztraci ten olej? Muzes mit pricpane pistni krouzky, ty netesni a tlak z valcu jde kolem nich dolu ke klice a pak odfukem motoru, to je ten, co ti vystrelil tu hadicku odvetravani. Mohl jsi to mit tak uz treba pul roku. No a do toho ruplo tesneni pod hlavou a voda jde do spalovaciho prostoru, kde se zmeni v paru a para je bila.

Rekni servisakovi, at zmeri tlaky ve valcich. Mely by byt zhruba mezi 25-30 bary/atm, nevim ten nazev tlaku.

Jqk je na tom voda v nadobce? Ubyva? Tlakuje se nadobka? Po sundani vicka a polozeni ruky na otvor, jde citit odfukovani tlaku?
Moje rajče: https://zdenecekcz.rajce.idnes.cz/
Jawa pionýr rv58(asi)
ČZ 175 rv72
Škoda 1000MB rv67
Škoda 120 M rv89
Škoda Favorit 135LX rv93
Yamaha XJ-600S rv93
Suzuki GSF 600 S Bandit rv98
SUZUKI GSF 600 S Bandit rv00
Renault Laguna 2,2dt rv2000 naj-108250 až 177tis km- recyklace
Yamaha FZ 6 S Fazer 2005
Renault Mégane Grand Tour 1.9dci 88kw rv04 naj-272tis až 299,5tis km
teď:
Renault LAGUNA III 2.0dci 96kw kombi rv10/2008 naj 330400......

keinskill22
Starting member
Příspěvky: 5
Registrován: úte kvě 31, 2022 21:02

Re: biely dym a tlak oleja

Příspěvek od keinskill22 » stř čer 01, 2022 06:57

diky za odpoveď

Farbu dymu som asi netrafil veľmi. Nevedel som, že sa to deli aj na biely a namodraly dym.
Tá hadička odvetravania nebola vytiahnuta dlho, lebo som asi 2 týždne predtym menil žhavič a motor bol suchy. Žiadne uvoľnene hadice divne zvuky alebo strata výkonu. Motor bol asi pred piatimi rokmi a 50000 km max na repase. Komplet výbrus valcom aj kĺuky (boly zadrete ložiska na kľuke).
Som tam včera zabudol dopísať, že ako vybral to prvé turbo a dal ho na repas tak tu hadicu vyčistil. Potom sa namontovalo nové turbo po rebase vymenil sa olej aj filter a auto sa išlo trošku previesť, lebo stále dymilo tak aby sa vypalili zvyšky oleja. Urobilo asi 20 km cely čas dymilo a keď sa vrátilo chýbalo asi +-3 dcl oleja a v hadici ku turbu ho bolo zase strašne veľa. Preto sa vybralo opať a poslalo na reklamaciu či ho náhodou nezrepasovali zle. A počas toho nás napadlo zmerať tlak oleja a ten je teraz ten problém. Turbo je v poriadku akurát tlak oleja už na voľnobeh je skoro 5 a keď sa plynu len trošku človek dotkne tak na 1500 otáčok vyskočí až na 7. A to rovnako či je tam staré olejové čerpadlo alebo úplne nové.

Voda sa vôbec netratí to sme pozerali ako prve. Tiež nás napadlo tesnenie pod hlavou ale voda sa netratí niesu v nej ani nijaké mastné oká a taktiež ani v oleji nieje žiadna emulzia.

Nejaké nápady na čo by sme sa mali pozrieť a skontrolovať? Kde by mohol byť problém?

Uživatelský avatar
ZDENECEKCZ
Grafoman
Příspěvky: 2908
Registrován: pon pro 27, 2010 19:59
Bydliště: Krnov sev. mor.
Kontaktovat uživatele:

Re: biely dym a tlak oleja

Příspěvek od ZDENECEKCZ » stř čer 01, 2022 08:02

Udelal bych dekarbonizaci motoru. Koupil 2 pixle pripravku BG EPR. A nalil a nechal 30-40min. Kvedlat na cca 1300ot. Pak olej vypustil, dal novy filtr a novy olej. A opet do nej dal BG EPR. A zas 30-40min na 1300ot. A pak opet novy filtr a novy olej.
Namodraly dym, smradlavy po oleji je jasny prusak kolem pistnich krouzku. Ten zvyseny tlak mazani muze byt tim, jak jsou pricpane kanalky. Jak pravi fyzika, s mensijicim se prumerem roste tlak. Znas to, hadice s vodou a strcis do ni prst a strikas mnohem dal, tedy zvedl jsi tlak.

Osobne bych za 1 zmeril tlaky ve valcich. To potvrdi to, ze budou podle me male a mas pripecene pistni krouzky. Pak udelal dvojty vyplach tim bg epr a myslim, ze to bude opraveno.
To, ze to bylo na GO pred cca 50tis km neznamena, ze motor je zdravej upne. Ono staci s tim rok dva jezdit jak duchodce a motor je priduseny opet.

Toho BG se neboj. Sam jsem ho uz pouzival na svych autech a spokojeny jsem
Moje rajče: https://zdenecekcz.rajce.idnes.cz/
Jawa pionýr rv58(asi)
ČZ 175 rv72
Škoda 1000MB rv67
Škoda 120 M rv89
Škoda Favorit 135LX rv93
Yamaha XJ-600S rv93
Suzuki GSF 600 S Bandit rv98
SUZUKI GSF 600 S Bandit rv00
Renault Laguna 2,2dt rv2000 naj-108250 až 177tis km- recyklace
Yamaha FZ 6 S Fazer 2005
Renault Mégane Grand Tour 1.9dci 88kw rv04 naj-272tis až 299,5tis km
teď:
Renault LAGUNA III 2.0dci 96kw kombi rv10/2008 naj 330400......

svar
Člen RCČR
Příspěvky: 671
Registrován: stř dub 16, 2008 12:34
Bydliště: Kroměříž

Re: biely dym a tlak oleja

Příspěvek od svar » stř čer 01, 2022 11:38

Zaměřil bych se ještě na tuto součást- PCV ventil viewtopic.php?f=60&t=95506&p=1481690&hilit=PCV#p1481690 kdysi jsem ho nahrazoval dílem ze škodovky a byl klid. Origo se blbě shání.
Grand SCENIC II 1,5dCI 74kw 3.7.2020 eutanazie
Grand SCENIC III 1,5 DCI 81kw
http://grandscenic.forumn.net/

keinskill22
Starting member
Příspěvky: 5
Registrován: úte kvě 31, 2022 21:02

Re: biely dym a tlak oleja

Příspěvek od keinskill22 » pát čer 03, 2022 07:09

Mechanik mi vravel, že on odpojil úplne tie hadice od toho ventilu a odvetravania kľukovky aby videl či sa ten tlak nezníži a žiadna zmena. Včera som bol za ním a dohodli sme sa, že vyskúšame dekarbonizovať motor a potom uvidíme či bude nejaká zmena. Ak sa ten tlak aspoň trošku zníži tak budeme vedieť, že sme na správnej ceste. Ak by niekoho ešte niečo napadlo, kde by mohol byť problém tak prosím poradte.

keinskill22
Starting member
Příspěvky: 5
Registrován: úte kvě 31, 2022 21:02

Re: biely dym a tlak oleja

Příspěvek od keinskill22 » pát čer 17, 2022 07:04

Dekarbonizacia nepomohla vôbec. Taktiež sme vyskúšali tretie olejové čerpadlo, ktoré v inom aute fungovalo normálne a tlak stále cez 3 na voľnobehu. Motor keď je naštartovaný nemá nijak zvláštny chod, aby bolo nejaké klepanie alebo tak. Nevieme už kam sa pohnúť. Nemá niekto nejaky nápad čo robiť? alebo ak nie tu tak kde ešte skúsiť hľadať rady?

Uživatelský avatar
marek230177
Senior member
Příspěvky: 1684
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: biely dym a tlak oleja

Příspěvek od marek230177 » pát čer 17, 2022 07:50

Může být problém v olejovém filtru. Už jsem to kdysi řešil. Byl zborcený a obrovsky zlobil tlak oleje.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008) - já
RENAULT Master IV Furgon L3H2 2,3dCi Energy 132kW M9T716 (*2019) - já
RENAULT GrandScénic II 1,6i 82kW K4M812 (*2005) - manželka
RENAULT Scénic 1,6i 79kW K4M708 (*2001) - tchán
RENAULT Clio IV 1,2i 54kW D4F740 (*2015) - teta
RENAULT Clio III 1,2i 55kW D4F740 (*2012) - dcera
OPEL Corsa D 1,2i 63kW A12XER (*2013) - dcera (ale taky chtěla Renaulta.....)

keinskill22
Starting member
Příspěvky: 5
Registrován: úte kvě 31, 2022 21:02

Re: biely dym a tlak oleja

Příspěvek od keinskill22 » úte čer 21, 2022 06:13

pytal som sa mechanika či tam náhodou nedáva vždy ten isty filter. Ale nie vraj je tam už asi 4-tý. Takže tam asi problém nebude. No ak už nikto nič nevie asi sa bude musieť začať rozoberať agregat a hľadať problém. Má niekto nápad, na ktorú časť sa zamerať čím skôr? Kde by mohol byť najskôr nejaký problém?

Odpovědět

Zpět na „Renault Mégane II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů