Alternátor dava 15-15,5V

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Uživatelský avatar
cespa
Experienced member
Příspěvky: 888
Registrován: pát bře 14, 2008 17:37
Bydliště: praha

Alternátor dava 15-15,5V

Příspěvek od cespa » ned říj 17, 2021 18:08

Ahoj, začali mi praskat žárovky, tak jsem proměřil dobíjení a na baterce i alternátoru naměřím 15-15,5V. Pokud odpojím ten konektor se slabím kablíkem, tak to spadne na 14,4V a vše se tváří, že funguje. Nevíte, co by mohlo být špatně? Regulátor v alternátoru, který si nerozumí s řízením od ECU ? Dá se dlouhodobě jezdit s vytaženým konektorem na tom altíku? Děkuji za vaše postřehy. Čespa
Renault Megane II 1.6 Cabrio
Renault ESPACE IV 2,0T Dynamique
Renault ESPACE IV 2,0T Privileg
Opel Tigra 2000
Honda CR-V CDTi 4x4
HPI E-Savage 4x4

lakinooo
Senior member
Příspěvky: 1037
Registrován: pon zář 27, 2004 09:33

Re: Alternátor dava 15-15,5V

Příspěvek od lakinooo » ned říj 17, 2021 19:12

Treba skontrolovat trecie kruzky, a vymenit regulator. Regulator vyhradne VALEO!!
Megane II 2.0 16V AT4, Eberspächer HYDRONIC B5WSC

Uživatelský avatar
Dawes
Moderátor
Příspěvky: 2454
Registrován: stř pro 31, 2003 09:32
Bydliště: Praha-západ

Re: Alternátor dava 15-15,5V

Příspěvek od Dawes » čtv říj 21, 2021 13:20

Začal bych tím regulátorem. Mrkni na typ alternátoru (u Espace např. A13VI164) a podle tohoto čísla vyhledej regulátor. Já beru třeba na Elán Car v Praze Bráníku.A jak napsal kolega, VALEO je první volba, ostatní až jako nutné zlo.
Ten tenký kablík moc dlouho neodpojuj.
Obrázek

CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)

Uživatelský avatar
cespa
Experienced member
Příspěvky: 888
Registrován: pát bře 14, 2008 17:37
Bydliště: praha

Re: Alternátor dava 15-15,5V

Příspěvek od cespa » čtv lis 04, 2021 14:45

Děkuji za tipy k řešení problému, ale raději napíši další poznatky. Poslední závada před zjištěním problému přebijení byl vadný plynový pedál, espektivě lítali otáčky a auto padalo do nouzáku......ted když odpojím řídící konektor z alternatoru, tak to nabiji na 14,2-14-4 V a auto jede krásně, bohužel po 10km vyhodí hlášku o dobíjení i když to dobíjí díky odpojenému konektoru. Jakmile konektor nacvaknu, zase začnou kolísat otáčky volnoběhu a alternátor dává přez 15V....nikde jsem se nedočetl, jestl na tom řídícím konektoru do alternátoru je informace o zatížení alternátoru posílána do ECU a nebo naopak ECU posílá informaci o spotřebě??? pak bych viděl problém na straně elektroinstalace, konektoru atd v autě, než v regulátoru.....děkuji za inf.
Renault Megane II 1.6 Cabrio
Renault ESPACE IV 2,0T Dynamique
Renault ESPACE IV 2,0T Privileg
Opel Tigra 2000
Honda CR-V CDTi 4x4
HPI E-Savage 4x4

lakinooo
Senior member
Příspěvky: 1037
Registrován: pon zář 27, 2004 09:33

Re: Alternátor dava 15-15,5V

Příspěvek od lakinooo » čtv lis 04, 2021 16:13

Ja by som to videl na regulátor.
Megane II 2.0 16V AT4, Eberspächer HYDRONIC B5WSC

Odpovědět

Zpět na „Renault Mégane II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 22 hostů