Motor 1.4. Klepání v motoru po startu

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
poljus
Starting member
Příspěvky: 4
Registrován: úte bře 16, 2021 09:49

Motor 1.4. Klepání v motoru po startu

Příspěvek od poljus » úte bře 16, 2021 10:05

Potřeboval bych pomoct s identifikací závady. Mám Megane II 1.4 2005, 180 000 km, rozvody měněné ve 120 000km 4 roky tomu, olej má najeto 9000 km. Po nastartování klepe v motoru. Někdy to hned zmizí, někdy klepe i 10 km. Někdy se to neozve vůbec. Rozebrání motoru je práce tak za 5000 Kč a jestli vůbec se něco najde. Servisák má podezření na hydroštel. Otázka zní, jestli to řešit nebo neřešit jezdit a čekat až se to bude ozývat nonstop nebo do výměny rozvodů a nebo pak do šrotu.
Zvuk: https://www.youtube.com/watch?v=drQ3Na5DRL4

Dík za případnou pomoc

Uživatelský avatar
marek230177
Senior member
Příspěvky: 1426
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: Motor 1.4. Klepání v motoru po startu

Příspěvek od marek230177 » úte bře 16, 2021 11:09

Je vidět, že servisák má opravdu dobrý odhad, je to téměř jistě zdvihátko. Žádný extra velký problém. Problém by to byl, kdyby klepalo trvale.
Klepání zdvihátek po studeném startu je normální a běžné. Vychází z logiky věci. Když se motor zastaví, naprosto vždy zůstanou dva sací a dva výfukové ventily v motoru otevřené. Jinak to ani není technicky možné. A tlak, který působí na zdvihátko od pružiny ventilu, po nějaké době vymačkne olej ze zdvihátka. To pak po následném startu chvíli klepe, než se naplní olejem. Mělo by to zmizet během několika sekund, maximálně do minuty.
Některá zdvihátka jsou třeba znečištěna karbonem nebo jinou mechanickou částečkou z oleje, a pak jsou na klepání náchylnější. Olej se z nich totiž vymačkne rychleji.
Že to nedělá pokaždé, je taky logické. Ne vždy se motor zastaví ve stejné pozici, takže ne vždy tohle netěsné zdvihátko je zatíženo otevřeným ventilem. Pokud je, po startu chvilku klepe. A pokud je zatížené opravdu hodně, třeba když je ventil pod ním úplně otevřený, pak se vyprázdní úplně a potom samozřejmě klepe i delší dobu.

Doporučil bych před výměnou oleje nalít výplach olejového systému. Stojí to asi dvě, tři sta korun. Zdvihátka se uvolní a vyčistí. Mělo by to dát pokoj. Dokonce existují i přípravky na zlepšení funkce hydraulických zdvihátek (dělá to například LiquiMoly, ale určitě i jiné značky).
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008) - já
RENAULT Master IV Furgon L3H2 2,3dCi Energy 132kW M9T716 (*2019) - já
RENAULT GrandScénic II 1,6i 82kW K4M812 (*2005) - manželka
RENAULT Scénic 1,6i 79kW K4M708 (*2001) - tchán
RENAULT Clio IV 1,2i 54kW D4F740 (*2015) - teta
RENAULT Clio III 1,2i 55kW D4F740 (*2012) - dcera
OPEL Corsa D 1,2i 63kW A12XER (*2013) - dcera (ale taky chtěla Renaulta.....)

conpet
Junior member
Příspěvky: 157
Registrován: ned led 29, 2017 20:20
Bydliště: Jaroměř

Re: Motor 1.4. Klepání v motoru po startu

Příspěvek od conpet » úte bře 16, 2021 20:24

JJ hydroštel. Marek to krásně popsal. Taky mě občas zaklepe, do 5ti vteřin to zmizí.
Megane II 1.4/16V
Sen - http://www.youtube.com/watch?v=mhAT0Bm1 ... re=related
Jde o politováníhodný omyl, který se stává maximálně dvakrát za deset let.
Přéčinó bela chebná elektronka E13 z našeho podniko Katoda Olomóc.
80% mozku tvoří kapalina ... u některých brzdová

poljus
Starting member
Příspěvky: 4
Registrován: úte bře 16, 2021 09:49

Re: Motor 1.4. Klepání v motoru po startu

Příspěvek od poljus » čtv bře 18, 2021 10:59

Děkuji za příspěvky. Koupil jsem včera přípravek od LiquiMoly. Má se najet okolo 500 km a pak dám vědět jestli to pomohlo.

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11063
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: Motor 1.4. Klepání v motoru po startu

Příspěvek od krt.ecek » čtv bře 18, 2021 12:23

když vidím cenu není lepší ty hydrošteli vyměnit? ale nevím kolik je to jak blbé práce....
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

Uživatelský avatar
marek230177
Senior member
Příspěvky: 1426
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: Motor 1.4. Klepání v motoru po startu

Příspěvek od marek230177 » čtv bře 18, 2021 12:33

Práce to až tak strašná není, ale problém spíš je poznat, který je ten vadný.

Já osobně bych postupoval jinak. Nejdřív bych použil výplach olejového systému, ten nechal třeba hodinu v motoru běhat, a vyměnil olej. Poté, do nového oleje, bych dal ten přípravek na zdvihátka.

Ale uvidíš, třeba to pomůže i tak.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008) - já
RENAULT Master IV Furgon L3H2 2,3dCi Energy 132kW M9T716 (*2019) - já
RENAULT GrandScénic II 1,6i 82kW K4M812 (*2005) - manželka
RENAULT Scénic 1,6i 79kW K4M708 (*2001) - tchán
RENAULT Clio IV 1,2i 54kW D4F740 (*2015) - teta
RENAULT Clio III 1,2i 55kW D4F740 (*2012) - dcera
OPEL Corsa D 1,2i 63kW A12XER (*2013) - dcera (ale taky chtěla Renaulta.....)

conpet
Junior member
Příspěvky: 157
Registrován: ned led 29, 2017 20:20
Bydliště: Jaroměř

Re: Motor 1.4. Klepání v motoru po startu

Příspěvek od conpet » čtv bře 18, 2021 12:43

Myslím že by se kvůli výměně musely shodit rozvody což by se dost prodražilo. Nebo nevím jak jinak tu vačku nadzdvihnout.
Megane II 1.4/16V
Sen - http://www.youtube.com/watch?v=mhAT0Bm1 ... re=related
Jde o politováníhodný omyl, který se stává maximálně dvakrát za deset let.
Přéčinó bela chebná elektronka E13 z našeho podniko Katoda Olomóc.
80% mozku tvoří kapalina ... u některých brzdová

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11063
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: Motor 1.4. Klepání v motoru po startu

Příspěvek od krt.ecek » čtv bře 18, 2021 12:52

conpet píše:
čtv bře 18, 2021 12:43
Myslím že by se kvůli výměně musely shodit rozvody což by se dost prodražilo. Nebo nevím jak jinak tu vačku nadzdvihnout.
což s ohledem že má na nich najeto 60 000 km a 4 roky není zas až tak hrozný, stejně by to do dvou let měl dělat.... :oops:

Uznávám, že spíše zjistit který je vadný je asi těžké a měnit všechny je zase finanční blbost :oops: tak nic to mi nedošlo, jsem zase o něco chytřejší, děkuji
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

Uživatelský avatar
marek230177
Senior member
Příspěvky: 1426
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: Motor 1.4. Klepání v motoru po startu

Příspěvek od marek230177 » čtv bře 18, 2021 18:17

Ono to zdvihátko není vyloženě v háji. Kdyby bylo, klepalo by pořád. Vlastně by nebylo schopné vymezit tu vůli k vačce. Ale protože tohle po čase přestane, je zcela jistě funkční. Jen asi díky nějaké nečistotě není schopné udržet olej, když je na něj vyvíjen tlak od pružiny ventilu. Vyčištění chemií do oleje by mělo pomoct.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008) - já
RENAULT Master IV Furgon L3H2 2,3dCi Energy 132kW M9T716 (*2019) - já
RENAULT GrandScénic II 1,6i 82kW K4M812 (*2005) - manželka
RENAULT Scénic 1,6i 79kW K4M708 (*2001) - tchán
RENAULT Clio IV 1,2i 54kW D4F740 (*2015) - teta
RENAULT Clio III 1,2i 55kW D4F740 (*2012) - dcera
OPEL Corsa D 1,2i 63kW A12XER (*2013) - dcera (ale taky chtěla Renaulta.....)

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11584
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Motor 1.4. Klepání v motoru po startu

Příspěvek od Šamša » pát bře 19, 2021 21:36

Já když nastartuju po 14 dnech 2.0T, tak je to cvakot lebek, ale do 10 - 20 vteřin to zmizí a v minutě si jen přede.
Laguna II. 2001 1.9dCi Carminat 79kW, čip bmwpower.cz cca 110kW(boost 2bary),
pružiny Eibach (sníženo -5cm), podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 430000km

Obrázek
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
Obrázek

BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
Obrázek

Uživatelský avatar
marek230177
Senior member
Příspěvky: 1426
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: Motor 1.4. Klepání v motoru po startu

Příspěvek od marek230177 » pát bře 19, 2021 23:08

Jak by řekl klasik: Tak je to správné.....
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008) - já
RENAULT Master IV Furgon L3H2 2,3dCi Energy 132kW M9T716 (*2019) - já
RENAULT GrandScénic II 1,6i 82kW K4M812 (*2005) - manželka
RENAULT Scénic 1,6i 79kW K4M708 (*2001) - tchán
RENAULT Clio IV 1,2i 54kW D4F740 (*2015) - teta
RENAULT Clio III 1,2i 55kW D4F740 (*2012) - dcera
OPEL Corsa D 1,2i 63kW A12XER (*2013) - dcera (ale taky chtěla Renaulta.....)

poljus
Starting member
Příspěvky: 4
Registrován: úte bře 16, 2021 09:49

Re: Motor 1.4. Klepání v motoru po startu

Příspěvek od poljus » čtv dub 08, 2021 13:04

Tak po najetí 500 km s přípravkem LiquiMoly motor klepe stále. Dalo by se říct,že ještě více kovovější zvuk. Ale již nikdy hydroštěl neklepal dýl jak 1 minutu. Vždy se pak sklidnil. Takže budu jezdit tak dlouho než se hdyroštel odporoučí.

díky všem.

poljus
Starting member
Příspěvky: 4
Registrován: úte bře 16, 2021 09:49

Re: Motor 1.4. Klepání v motoru po startu

Příspěvek od poljus » čtv dub 08, 2021 13:10

Tak po najetí 500 km s přípravkem LiquiMoly motor klepe stále. Dalo by se říct,že ještě více kovovější zvuk. Ale již nikdy hydroštěl neklepal dýl jak 1 minutu. Vždy se pak sklidnil. Takže budu jezdit tak dlouho než se hdydroštel odporoučí.

díky všem.

Uživatelský avatar
marek230177
Senior member
Příspěvky: 1426
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: Motor 1.4. Klepání v motoru po startu

Příspěvek od marek230177 » čtv dub 08, 2021 15:39

Jak jsem psal, podle mého názoru jsi měl nejprve provést výplach. Po výměně oleje pak teprve dát ten přípravek od LiquiMoly.
Totiž ten výplach je dobrý proto, že uvolní veškerý karbon z mazacich kanálů. Jestli to zdvihátko je napadeno karbonem, je třeba ho nejdřív odstranit.

Neříkám, že by to pomohlo určitě, ale já bych tak postupoval. Mně totiž kdysi na Galaxy taky klepalo zdvihátko a LiquiMoly na zdvihátka mi nepomohlo. Výplach potom jo.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008) - já
RENAULT Master IV Furgon L3H2 2,3dCi Energy 132kW M9T716 (*2019) - já
RENAULT GrandScénic II 1,6i 82kW K4M812 (*2005) - manželka
RENAULT Scénic 1,6i 79kW K4M708 (*2001) - tchán
RENAULT Clio IV 1,2i 54kW D4F740 (*2015) - teta
RENAULT Clio III 1,2i 55kW D4F740 (*2012) - dcera
OPEL Corsa D 1,2i 63kW A12XER (*2013) - dcera (ale taky chtěla Renaulta.....)

Odpovědět

Zpět na „Renault Mégane II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů