Startér-diagnostika

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
angell.1985
Starting member
Příspěvky: 5
Registrován: pát kvě 04, 2012 16:30

Startér-diagnostika

Příspěvek od angell.1985 » stř kvě 23, 2018 12:52

Měl bych otázku.Vlastním Megana II z roku 2002.Auto mi sem tam nestartovalo(startér netočil jen cvakal).Přišel jsem na to,že to dělal asi kabel na startéru jenž měl zpuchřelou izolaci a sem tam škrtal o kostru.A o co mi jde...nejprve jsem s tím byl u mechanika co se auto snažil připojit k diagnostice.Poprvé se diagnostika připojila a žádnou chybu neukazovala ačkoliv auto nestartovalo.Podruhé a potřetí se již nešlo připojit.Auto jsme roztáhly,chytlo a diagnostika se připojila-žádná chyba.Po týdnu ježdění ten samý problém.Jak jsem psal výše přišel jsem na ten kabel,rozebral a vyčistil startér,zaizoloval a problém je pryč.Mechanik mi ale tvrdí že musí být problém v něčem jiném ovšem neví v čem.Mám obavu aby mě auto zas někde nenechalo tak se chci zeptat jestli má zkratovaný startér vliv na připojení diagnostiky.Moc díky.Přikládám fotku kde se zkratoval(obrázek půjčen z internetu).Ještě dopíšu že se "mechanik" s odstupem času pochlubil že mu praskaly pojistky tak dal silnější.Ty jsem již vyměnil.

lakinooo
Experienced member
Příspěvky: 876
Registrován: pon zář 27, 2004 09:33

Re: Startér-diagnostika

Příspěvek od lakinooo » stř kvě 23, 2018 15:46

Skontroluj poistkovu skrinku nad lavym kolesom v motorovom priestore na oxidaciu.
Megane II 2.0 16V AT4, Eberspächer HYDRONIC B5WSC

angell.1985
Starting member
Příspěvky: 5
Registrován: pát kvě 04, 2012 16:30

Re: Startér-diagnostika

Příspěvek od angell.1985 » stř kvě 23, 2018 21:40

Pojistky byly a jsou O.K a bez koroze.Je mi divný že po tom zaizolování na startéru vše funguje,ale mechanik tvrdí že zkrat na startéru nemůže ovlivnit připojení se k diagnostice.

grinwi
Advanced member
Příspěvky: 324
Registrován: ned čer 28, 2009 19:25
Bydliště: bratislava 3

Re: Startér-diagnostika

Příspěvek od grinwi » pát kvě 25, 2018 08:59

Skrat na starteri by pripojenie nemal ovplyvnit!!!! Staci mat zapnute zapalovanie a malo by auto nacitat...a zly starter by tiez nemala diagnostika ukazat,myslim
rmg ll 1.6 16v r.v.12-2004 modry sip

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 10994
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: Startér-diagnostika

Příspěvek od krt.ecek » pát kvě 25, 2018 10:42

no základ je, jakou diagnostikou to dělal... ne každá se umí spojit a Renaulty, dokud není problém s origo diagnostikou (clip) tak bych neřešil a případně našel někoho kdo clip má a zkusí se připojit, věřím, že se připojí....
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

lakinooo
Experienced member
Příspěvky: 876
Registrován: pon zář 27, 2004 09:33

Re: Startér-diagnostika

Příspěvek od lakinooo » pát kvě 25, 2018 14:34

grinwi píše:
pát kvě 25, 2018 08:59
zly starter by tiez nemala diagnostika ukazat,myslim
Neukáže....
Megane II 2.0 16V AT4, Eberspächer HYDRONIC B5WSC

grinwi
Advanced member
Příspěvky: 324
Registrován: ned čer 28, 2009 19:25
Bydliště: bratislava 3

Re: Startér-diagnostika

Příspěvek od grinwi » pát kvě 25, 2018 16:26

ku mne chodi chlapk s clipom a nacita vzdy. Predtym som chodil na taku vseobecnu kamosovi a niekedy nacitala a niekedy nie
rmg ll 1.6 16v r.v.12-2004 modry sip

Vlčák
Starting member
Příspěvky: 40
Registrován: pát pro 15, 2006 22:58
Bydliště: České Budějovice

Re: Startér-diagnostika

Příspěvek od Vlčák » pát srp 09, 2019 12:06

Ahoj mám asi podobný problém. Tak z 30% startů se mi stane, že startér jen cvakne (nevím jestli cvaká přímo startér nebo nějaké relé..) a nic. Mám pocit, že pomáhá, pokud při startování někdo "pajgluje" motorem.

Nevíte čím by to mohlo být?

A kde se vlastně startér nachází? Včera jsem to nevykoukal.

Megane II, 1.4, 16V, 2006

Děkuji
jak šel čas:
Renault 19, 1.8 16V - moje první láska :-)
Renault Laguna I, 1.6 16V - parádní vozítko, na které jsem se mohl spolehnout, nikdy žádné zásadní problémy
Ford Focus 1.8 TDCi - totální prů*er, auto bylo častěji v servisu než na silnici
Renault Megane II - 1.4 16V - současnost

lakinooo
Experienced member
Příspěvky: 876
Registrován: pon zář 27, 2004 09:33

Re: Startér-diagnostika

Příspěvek od lakinooo » pát srp 09, 2019 14:24

Starter je vzadu za motorom. Pravdepodobne mas zodrate uhliky v nom.
Megane II 2.0 16V AT4, Eberspächer HYDRONIC B5WSC

Vlčák
Starting member
Příspěvky: 40
Registrován: pát pro 15, 2006 22:58
Bydliště: České Budějovice

Re: Startér-diagnostika

Příspěvek od Vlčák » pon srp 12, 2019 08:11

Vlčák píše:
pát srp 09, 2019 12:06
Ahoj mám asi podobný problém. Tak z 30% startů se mi stane, že startér jen cvakne (nevím jestli cvaká přímo startér nebo nějaké relé..) a nic. Mám pocit, že pomáhá, pokud při startování někdo "pajgluje" motorem.

Nevíte čím by to mohlo být?

A kde se vlastně startér nachází? Včera jsem to nevykoukal.

Megane II, 1.4, 16V, 2006

Děkuji
Ještě jeden poznatek, když je motor zahřátý a cca po 5-ti kilometrové jízdě, tak potom chytne vždy.. problém je vždy po ránu po delší odstávce. Už jsem myslel, že bude problém v baterce, tak jsem nechal baterii cca 12 hodin na nabíječce, ale po zapojení baterie opět jen cvaknutí a nic... :-(
jak šel čas:
Renault 19, 1.8 16V - moje první láska :-)
Renault Laguna I, 1.6 16V - parádní vozítko, na které jsem se mohl spolehnout, nikdy žádné zásadní problémy
Ford Focus 1.8 TDCi - totální prů*er, auto bylo častěji v servisu než na silnici
Renault Megane II - 1.4 16V - současnost

Uživatelský avatar
Nesli
Junior member
Příspěvky: 204
Registrován: čtv srp 04, 2016 12:48
Bydliště: Praha 9

Re: Startér-diagnostika

Příspěvek od Nesli » pon srp 12, 2019 12:39

Trochu offtopic, kolik máte při zlobícím startéru najezděno a v jakém režimu?

Na M I mi odešel startér ve 160kkm a 15 letech, šel na repasi a pak běhal jako nový.

Teď u M II mám přes 170kkm a 12 let, startér původní (a předpokládám identický jako u MI), tak si pomalu říkám, kdy začne zlobit, režim u obou aut +/- stejný, průměr cca 4 starty za den, nicméně jak předchozí majitelé, kdo ví :mrgreen:

Jak jste na tom vy?
Megane II Sedan, 1.4 16v, rv. 7/2007
Past: Megane I Grandtour, 1.6 16v, rv. 2000, "Modrá ústrice"

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11262
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Startér-diagnostika

Příspěvek od Šamša » pon srp 12, 2019 20:04

405.000 km startér původní a startuje je tak 10x denně.
Laguna II. 2001 1.9dCi Carminat 79kW, čip bmwpower.cz cca 110kW(boost 2bary),
pružiny Eibach (sníženo -5cm), podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 401000km

Obrázek
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 213000km
Obrázek

BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 354000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
Obrázek

Vlčák
Starting member
Příspěvky: 40
Registrován: pát pro 15, 2006 22:58
Bydliště: České Budějovice

Re: Startér-diagnostika

Příspěvek od Vlčák » úte srp 13, 2019 12:29

Vlčák píše:
pon srp 12, 2019 08:11
Vlčák píše:
pát srp 09, 2019 12:06
Ahoj mám asi podobný problém. Tak z 30% startů se mi stane, že startér jen cvakne (nevím jestli cvaká přímo startér nebo nějaké relé..) a nic. Mám pocit, že pomáhá, pokud při startování někdo "pajgluje" motorem.

Nevíte čím by to mohlo být?

A kde se vlastně startér nachází? Včera jsem to nevykoukal.

Megane II, 1.4, 16V, 2006

Děkuji
Ještě jeden poznatek, když je motor zahřátý a cca po 5-ti kilometrové jízdě, tak potom chytne vždy.. problém je vždy po ránu po delší odstávce. Už jsem myslel, že bude problém v baterce, tak jsem nechal baterii cca 12 hodin na nabíječce, ale po zapojení baterie opět jen cvaknutí a nic... :-(

Problém vyřešen novou baterií (ťuk - ťuk). Spousta věcí naznačovalo, že jde o už špatnou autobaterii (problém se startováním jen po ránu, přes startovací kabely chytlo bez problému), některé věci naopak problém s baterkou vylučovaly (po cca 10 až 20 pokusech nastartovat, najednou startér začal točit a auto chytlo, nepomohlo cca 12 hod na nabíječce). Takže jsem trochu naslepo zkusil koupit autobaterii a je po problému.

Čistě teoreticky proč se tak dějě...???
- nemůže být někde horší ukostření a s horší baterií = problém?
- nebo není nějak hlídané napětí pro spuštění startéru?
jak šel čas:
Renault 19, 1.8 16V - moje první láska :-)
Renault Laguna I, 1.6 16V - parádní vozítko, na které jsem se mohl spolehnout, nikdy žádné zásadní problémy
Ford Focus 1.8 TDCi - totální prů*er, auto bylo častěji v servisu než na silnici
Renault Megane II - 1.4 16V - současnost

Uživatelský avatar
Nesli
Junior member
Příspěvky: 204
Registrován: čtv srp 04, 2016 12:48
Bydliště: Praha 9

Re: Startér-diagnostika

Příspěvek od Nesli » čtv srp 15, 2019 11:15

Tak hlavně, že už to jede :) Baterka už moha být dead, ale pokud chceš klid, kostry a kabeláž ke startéru klidně zkontroluj, určitě to neublíží, já mám pro sychr doděláný dodatečný kostry (na MI jsem se s tím dost trápil). Kvalitu aktuálního ukostření můžeš checknout i multimetrem, problém je, že jak jsou nahnilé, může to vypadávat jen při určitých pohybech motoru.
Šamša píše:
pon srp 12, 2019 20:04
405.000 km startér původní a startuje je tak 10x denně.
Velmi slušná práce :mrgreen: Teď jsem trochu klidnější. Pravda, že u starýho auta se startér dost namakal kvůli problémům s motýlkem a několikrát vybitou baterií. Tehdá byla chyba v cívce, která vysouvá pastorek, ve výsledku neměla dost síly na jeho vysunutí, takže ozubené kolo startétu pouze škrtalo po kraji setrvačníků, krásné zvuky to vydávalo :mrgreen: :mrgreen:
Megane II Sedan, 1.4 16v, rv. 7/2007
Past: Megane I Grandtour, 1.6 16v, rv. 2000, "Modrá ústrice"

Vlčák
Starting member
Příspěvky: 40
Registrován: pát pro 15, 2006 22:58
Bydliště: České Budějovice

Re: Startér-diagnostika

Příspěvek od Vlčák » pát srp 16, 2019 10:20

Nesli píše:
čtv srp 15, 2019 11:15
Tak hlavně, že už to jede :) Baterka už moha být dead, ale pokud chceš klid, kostry a kabeláž ke startéru klidně zkontroluj, určitě to neublíží, já mám pro sychr doděláný dodatečný kostry (na MI jsem se s tím dost trápil). Kvalitu aktuálního ukostření můžeš checknout i multimetrem, problém je, že jak jsou nahnilé, může to vypadávat jen při určitých pohybech motoru.
Šamša píše:
pon srp 12, 2019 20:04
405.000 km startér původní a startuje je tak 10x denně.
Velmi slušná práce :mrgreen: Teď jsem trochu klidnější. Pravda, že u starýho auta se startér dost namakal kvůli problémům s motýlkem a několikrát vybitou baterií. Tehdá byla chyba v cívce, která vysouvá pastorek, ve výsledku neměla dost síly na jeho vysunutí, takže ozubené kolo startétu pouze škrtalo po kraji setrvačníků, krásné zvuky to vydávalo :mrgreen: :mrgreen:
Chci to ještě nechat zkontrolovat... Nemohl by si poradit kde všude je to ukostřené? Všiml jsem si JEN dvou ukostření za baterkou. Zkontrolovat multimetrem - tím myslíš jen "propípat"? A ke startéru se asi jen tak nedostanu, co?
jak šel čas:
Renault 19, 1.8 16V - moje první láska :-)
Renault Laguna I, 1.6 16V - parádní vozítko, na které jsem se mohl spolehnout, nikdy žádné zásadní problémy
Ford Focus 1.8 TDCi - totální prů*er, auto bylo častěji v servisu než na silnici
Renault Megane II - 1.4 16V - současnost

Odpovědět

Zpět na „Renault Mégane II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google Adsense [Bot] a 4 hosti