Podpálenie ventilu - repas hlavy

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Rich
Starting member
Příspěvky: 17
Registrován: stř úno 26, 2014 09:36

Re: Podpálenie ventilu - repas hlavy

Příspěvek od Rich » pát bře 07, 2014 09:18

ahojte, takže ako som sľúbil, píšem priebežný zoznam porúch, ktoré spôsobovali vyššie zmienené správanie autíčka:
1. prasknutý vstrekovač - akokeby napučal a zboku ho roztrhlo - pravdepodobne fungoval s občasným výpadkom
2. cievka - táto fungovala, ale keďže zboku prebíjala, radšej som ju vymenil
3. podpálené ventily - dosť zahnojené od karbónu a jeden z nich bol trošku krivý (mne sa zdali celkom v poriadku, ale servisák mi tvrdil, že dosadové plochy musia byť úplne lesklé)
4. tesnenie hlavy - vraj nedoliehalo (tak toto už neviem posúdiť - je pravda, že kovové tesnenie bolo po bokoch zhrdzavené - servisák mi ukazoval otlačky na motore ale tiež neviem posúdiť, či tesnilo alebo nie).

Uživatelský avatar
Kuno
Senior member
Příspěvky: 1981
Registrován: stř led 16, 2008 21:05

Re: Podpálenie ventilu - repas hlavy

Příspěvek od Kuno » sob bře 08, 2014 19:15

hmm..."kvalitní" auto. Prodej to co nejdříve.

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 10965
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: Podpálenie ventilu - repas hlavy

Příspěvek od krt.ecek » sob bře 08, 2014 20:05

proc? ma to opraveny.... tak proc se toho zbavovat, investice se mu jinak nez jezdenim nevrati...
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17569
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Podpálenie ventilu - repas hlavy

Příspěvek od Zefek » sob bře 08, 2014 22:17

Zajímavé jsou ty ventily. Vždyť to má snímač klepání.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Rich
Starting member
Příspěvky: 17
Registrován: stř úno 26, 2014 09:36

Re: Podpálenie ventilu - repas hlavy

Příspěvek od Rich » pon bře 10, 2014 13:47

Kuno píše:hmm..."kvalitní" auto. Prodej to co nejdříve.
toto je prvá závada po 200 tis. km. Myslím, že po tejto "generálke" ešte nejaký ten km prejde :)

Rich
Starting member
Příspěvky: 17
Registrován: stř úno 26, 2014 09:36

Re: Podpálenie ventilu - repas hlavy

Příspěvek od Rich » pon bře 10, 2014 13:49

Zefek píše:Zajímavé jsou ty ventily. Vždyť to má snímač klepání.
mne ten snímač nejako nezafungoval.. Ako ten snímač hlási poruchu?

Uživatelský avatar
Kuno
Senior member
Příspěvky: 1981
Registrován: stř led 16, 2008 21:05

Re: Podpálenie ventilu - repas hlavy

Příspěvek od Kuno » pon bře 10, 2014 14:28

Ventily se mohou podpálit i když tam kude knocksenzorů třeba deset. :D

Rich
Starting member
Příspěvky: 17
Registrován: stř úno 26, 2014 09:36

Re: Podpálenie ventilu - repas hlavy

Příspěvek od Rich » úte bře 11, 2014 08:58

Pravdepodobne závada vznikla vinou dlhých servisných intervalov pri výmene oleja - Renault má plánovanú výmenu oleja po 30.000 km. Auto išlo po celý čas perfektne - ticho, živo s perfektným záťahom. Vada sa prejavila po výmene oleja, takže sa domnievam, že došlo k uvoľneniu karbónu ktorý rozhodil ventil.

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8204
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: Podpálenie ventilu - repas hlavy

Příspěvek od Rado77 » úte bře 11, 2014 10:40

Podla mna skor vznikla tym prasknutym vstrekovacom, ktory dlhodobo striekal cast paliva do valca a zvysok mimo (spominany zapach benzinu). Cievka/sviecka pritom boli ok, ale vo valci bola casto prilis chudobna zmes, ktora sa nezapalila kazdym cyklom, ale vynechavalo to. Sa divim ze sa nerozsvietila/neblikala kontrolka motora kvoli emisiam, ale zrejme sa to javilo motoru presne tak, ako obcas vynechavajuca cievka, tak to neriesil. Vymena oleja s tym asi vobec nesuvisi a chyba by sa v case prejavila tak ci tak. Co sa tyka toho tesnenia pod hlavou...no...neverim ze by nedoliehalo. Bolo tam od vyroby a nikto s nim nic nerobil. Keby nedoliehalo, musela by sa jemne skrutit hlava valcov, najskor od prekrocenia teploty na danom mieste...A to by sa nevyriesilo vymenou tesnenia, ale zbrusenim hlavy (ktore neviem ci je vobec povolene pre tento motor). To ze bolo skorodovane po okrajoch je podla mna normal stav, medzi blokom motora a hlavou je mierna fuga o hrubke toho tesnenia, takze na jeho hrany posobia atmosfericke vplyvy
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Rich
Starting member
Příspěvky: 17
Registrován: stř úno 26, 2014 09:36

Re: Podpálenie ventilu - repas hlavy

Příspěvek od Rich » úte bře 11, 2014 11:22

Rado77 píše:Podla mna skor vznikla tym prasknutym vstrekovacom, ktory dlhodobo striekal cast paliva do valca a zvysok mimo (spominany zapach benzinu). Cievka/sviecka pritom boli ok, ale vo valci bola casto prilis chudobna zmes, ktora sa nezapalila kazdym cyklom, ale vynechavalo to. Sa divim ze sa nerozsvietila/neblikala kontrolka motora kvoli emisiam, ale zrejme sa to javilo motoru presne tak, ako obcas vynechavajuca cievka, tak to neriesil. Vymena oleja s tym asi vobec nesuvisi a chyba by sa v case prejavila tak ci tak. Co sa tyka toho tesnenia pod hlavou...no...neverim ze by nedoliehalo. Bolo tam od vyroby a nikto s nim nic nerobil. Keby nedoliehalo, musela by sa jemne skrutit hlava valcov, najskor od prekrocenia teploty na danom mieste...A to by sa nevyriesilo vymenou tesnenia, ale zbrusenim hlavy (ktore neviem ci je vobec povolene pre tento motor). To ze bolo skorodovane po okrajoch je podla mna normal stav, medzi blokom motora a hlavou je mierna fuga o hrubke toho tesnenia, takze na jeho hrany posobia atmosfericke vplyvy
Áno to vyzerá pravdepodobne.. Ako sa potom rieši oprava hlavy valcov, keď je nutné hlavu vyňať resp. ako sa vyrieši rovinnosť hlavy (ak sa nezbrúsi)? Prečo nie je povolené zbrúsenie hlavy?

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8204
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: Podpálenie ventilu - repas hlavy

Příspěvek od Rado77 » úte bře 11, 2014 13:42

S tym zbrusenim som si nie isty. ALe mari sa mi ze v knihe "Jak na to?" je pisane, ze sa zbrus nesmie robit, lebo je to uz aj tak hodne na tesno. Mam pocit ze to tu aj niekto realne spravil a mal s tym motorom do smrti problem, riesenim bolo zohnatie hlavy z vrakaca (riziko). Obecne - ked je raz hlava skrutena, neda sa s nou spravit nic okrem mozneho zbrusenia
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Rich
Starting member
Příspěvky: 17
Registrován: stř úno 26, 2014 09:36

Re: Podpálenie ventilu - repas hlavy

Příspěvek od Rich » úte bře 11, 2014 14:03

rozumiem, ale dalo by sa to doriešiť náhradou tesnenia za hrubšie, alebo nie?

Uživatelský avatar
Kuno
Senior member
Příspěvky: 1981
Registrován: stř led 16, 2008 21:05

Re: Podpálenie ventilu - repas hlavy

Příspěvek od Kuno » úte bře 11, 2014 14:13

Rich píše:rozumiem, ale dalo by sa to doriešiť náhradou tesnenia za hrubšie, alebo nie?
Takto se to dělá u dieselů,ale ne až tak pro zachování kompr.poměru ale pro tzv.přesahy pístů. Ustavují se tři výšky těsnění rozlišené počtem vyražených dírek na jeho okraji. Hlavy benzinových aut se přirozeně po určitou hranici brousí-srovnávají,těsnění zůstává neměnné výšky.

floockey
Starting member
Příspěvky: 1
Registrován: čtv bře 14, 2019 21:41

Chybove hlasky

Příspěvek od floockey » čtv bře 14, 2019 22:07

Ahojte. Diagnostika vyhodila chybove hlasky P0300, P0301, P0314 a aj po vymene snimacu klepania motora zas hlasku P0325. Viete mi niekto helpnut s rozlusknutim tejto chybovej kombinacie? Strata vykonu nebola, len pri starte pri znizenej vonkajsej teplote a zvysenej vlhkosti startoval na 3-4te macknutie start gombika. Ide o megane 3 1.6, 16V, 74kw, 2009. Vdaka za odpoved.

Odpovědět

Zpět na „Renault Mégane II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti