Ahoj,u mojeho auta 1,5dCi řeším problém se ztrátou výkonu a pozdní spínání turba.Závada se projevovala pozdním spínáním,zhruba ve 3000+otáčkách.Vyměnil jsem zasekávající ERG za funglovku,ale bohužel závada trvá.Spotřeba je pořád stejná,auto necuká a nemá ani další jiné projevy.Zkoušel jsem odmontovat brzdový senzor,ale nepomohlo to,potrubí je průchodný a nejeví známky opotřebení.Jediné zjištění je,že pokud je ráno menší teplota zhruba kolem 15,tak to vcelku jde,ale při velikém oteplení je to hrozný.Myslím si,že by to mohlo být zakarbonovaný prstence turba,vrtulka turba se rukou točí plynule a nemá žádnou hmatatelnou vůli,ani nepíská.
Nějaké rady na co se zaměřit?Bohužel diagnostiku jsem zatím neprovedl.
Pozdní spínání turba
Moderátor: Moderators General
Re: Pozdní spínání turba
Bez diagnostiky je jakýkoliv hádání naprd. Takže nejdřív diagnostika.
Laguna III Grandtour 2013, BOSE, 4Control, 2.0 dCi 131 kW
Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)
ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW
Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)
ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW
- marek230177
- Grafoman
- Příspěvky: 2005
- Registrován: úte čer 14, 2016 09:07
Re: Pozdní spínání turba
Tuhle věc často způsobuje blbina - prasklá či netěsná hadička, co přivádí podtlak od vývěvy k dóze turba. To pak pracuje s vypnutou regulací, tedy statorové kolo se neotáčí a je v základní pozici. Tím dlouho trvá, než se rotor turba roztočí a začne plnit, proto to zpoždění výkonu.
Prošel bych, případně vyměnil hadičky podtlaku. Stojí to stovku a je to za půl hodiny hotové.
Prošel bych, případně vyměnil hadičky podtlaku. Stojí to stovku a je to za půl hodiny hotové.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
Re: Pozdní spínání turba
Mrknul bych se na baňku na turbu, jestli naklápění chodí hladce a zda drží podtlak, pak el. regulační ventil zkusit dát novej.
Renault Megane III Grandtour 2.0 dci 118 kW GT
Renault Megane II Grandtour 2.0 dCi 110 kW
Renault Megane II Grandtour 1.9 dCi 88 kW
Renault Megane II Grandtour 1.6 16V 83 kW
Renault Laguna II Grandtour 1.9 dCi 88 kW
Renault Megane II Grandtour 2.0 dCi 110 kW
Renault Megane II Grandtour 1.9 dCi 88 kW
Renault Megane II Grandtour 1.6 16V 83 kW
Renault Laguna II Grandtour 1.9 dCi 88 kW
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 hostů