Dnes po 25 km jazde som si zmeral napätie na akumulátore. Činilo 14,03 V pri voľnobehu a rozsvienených stretávačkách. V otáčkach 14,1V. Káblové očko na alternátore, svorky ako aj samotné póly akumulátoru mám vyčistené. Pred dvomi týždňami som robil údržbu. Zmeral som aj napätie alternátora proti kladnému pólu na baterke. Strata vo vedení bola 0,12V. To neriešim, menšiu stratu nedocielim. Ten kábel z alternátora najprv obíde motor dozadu, tam je pripojený na štartér a odtiaľ ide pod čelné sklo na akumulátor. Všehovšudy neviem, či by na túto trasu stačili 2 metre káblu. Skôr 3 metre. A pri priereze 16 mm2 + káblové oká a svorky ako ďalšie miliohmy naviac a strata 0,12V vo vedení je ako nič.
A teraz k veci. Nedá sa nejakým spôsobom zvýšiť napätie? Mám v aute VARTA Silver Dynamic čo je Ca/Ca takže by to určite chcelo vyššie dobíjacie napätie. Rád by som mal na altíku aspoň 14,5-14,6V. Minimálne však 14,4V. To by mohla spracovať bez problémov.
Alternátor je BOSCH 0 124 415 014 a regulátor napätia je BOSCH F00M 145 239. K tomuto regulátoru sa na internete píše napätie 14,5V, no to nemá.
Ešte sa chcem opýtať, ako presne funguje svorka DF? Čítal som, že by to malo byť niečo s budením. Avšak ja ju na svojom type regulátora nemám. Mám iba svorku L, ktorá je spojená s kontrolkou dobíjania a alternátor sa nabudí cez ňu. Po nabudení však môžem konektor odpojiť a alternátor si už napätie reguluje sám. K čomu teda je DF? Videl som alternátor z dvojkovej Laguny, presne ten typ BOSCH 0 124 415 014 ako mám ja, avšak mal iný regulátor, ktorý už mal aj svorku DF. Načo? Viem iba že svorka DF je spojená s RJ vstrekovania avšak neviem načo je a odkiaľ kam tečie prúd. Z DF ide prúd do RJ a jednotku len "informuje" o....neviem čom? Alebo je to opačne, z RJ ide signál na DF a dá alternátoru "nejaký povel na niečo"....zvýšenie napätia?
Zvýšenie napätia alternátoru
Moderátor: Moderators General
Zvýšenie napätia alternátoru
EX: Zelený Renault Mégane Classic
Po facelifte, r.v. 1999, motor 1,6 16V, výbava RXT - ABS, klíma, 4 airbagy, elektricky nastaviteľné a vyhrievané spätné zrkadlá, predné a zadné okná v elektrike, hmlovky, dvojitá optika, atermické čelné sklo
Od Vianoc 2019 slúži novému majiteľovi. Je to kolega z práce, takže Megana vidím každý deň
Šedý Renault Thalia
R.v. 2011, motor 1,2 16V, výbava Privilege
Po facelifte, r.v. 1999, motor 1,6 16V, výbava RXT - ABS, klíma, 4 airbagy, elektricky nastaviteľné a vyhrievané spätné zrkadlá, predné a zadné okná v elektrike, hmlovky, dvojitá optika, atermické čelné sklo
Od Vianoc 2019 slúži novému majiteľovi. Je to kolega z práce, takže Megana vidím každý deň
Šedý Renault Thalia
R.v. 2011, motor 1,2 16V, výbava Privilege
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: Zvýšenie napätia alternátoru
DF je signál pro jednotky, které vyžadují výkon alternátoru, jako je třeba klima pro vyhřívání zadního okna, nebo vstřikování pro řízení elektrického ohřevu vody, ...
Akumulátor Ca je klasický akumulátor, tedy max. nabíjecí napětí může být 14,7V. Vyšší napětí nemá smysl, protože akumulátor se již nenabíjí a navíc silně plynuje. To označení Ca říká, že jde o bezúdržbový akumulátor, který obsahuje Calcium. To se přidává, aby se snížilo množství odpařované vody a akumulátor vydržel delší dobu.
Podle mě je nesmysl udržovat napětí tak, aby byl akumulátor blízko hranice plynování. Napětí 14,1V bych se vůbec nebál. Akumulátor se navíc chová jako by byl spotřebič. Znamená to, že i kdybys zvýšil napětí, nedosáhneš lepšího nabíjení, pokud by byl akumulátor v horší kondici. Pokud totiž akumulátor má už něco za sebou, může se to projevovat právě nižším napětím v soustavě, protože akumulátor stále odebírá příliš energie pro vlastní dobíjení.
Akumulátor Ca je klasický akumulátor, tedy max. nabíjecí napětí může být 14,7V. Vyšší napětí nemá smysl, protože akumulátor se již nenabíjí a navíc silně plynuje. To označení Ca říká, že jde o bezúdržbový akumulátor, který obsahuje Calcium. To se přidává, aby se snížilo množství odpařované vody a akumulátor vydržel delší dobu.
Podle mě je nesmysl udržovat napětí tak, aby byl akumulátor blízko hranice plynování. Napětí 14,1V bych se vůbec nebál. Akumulátor se navíc chová jako by byl spotřebič. Znamená to, že i kdybys zvýšil napětí, nedosáhneš lepšího nabíjení, pokud by byl akumulátor v horší kondici. Pokud totiž akumulátor má už něco za sebou, může se to projevovat právě nižším napětím v soustavě, protože akumulátor stále odebírá příliš energie pro vlastní dobíjení.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 hostů