Torzní tyče
Moderátor: Moderators General
Torzní tyče
Dobrý den, mám Megana kombi r.v.2000 a při couvání z parkoviště mi auto najednou sedlo "na zadek", jako když prasknou pružiny. Bylo to doprovázeno docela slyšitelnou ránou. Kola nikde nedrhla, takže z autem šlo dojet. Ale pouze pomalu, protože sedí na tvrdo asi na nějakých dorazech a nepéruje. Nevěděl jsem to, ale na zadní nápravě nejsou žádné pružiny, ale čtyři torzní tyče, které jsou na koncích nasazeny do takových domečků na tisícihrany. Zřejmě došlo k tomu, že se některé tisícihrany protočily a auto nepruží. Stojím teď před otázkou, jakým způsobem auto opravit. Po zkušenostech, které mám se značkovým servisem, se mi tam vzhledem k jejich cenám nechce. Mám známého opraváře, který by mi auto opravil, ale nevím kde vzít ty torzní tyče. Moc se mi nechce tam dávat použité z vrakoviště, abych stejnou závadu neřešil za pár týdnů znova. Drahé značkové díly se mi taky nechce kupovat, tak bych tam dal nejraději nové z druhovýroby. A to je ten problém. Takové nemůžem nikde sehnat. Tak Vás chci požádat, jestli nevíte, zda se nechají někde koupit, případně kolik stojí. Také se chci zeptat, jestli je toto běžná závada, nebo mám prostě smůlu. Auto mám 4 roky a je to první vážná závada i když těch drobných bylo na můj vkus už dost. Děkuju
Karel
Karel
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Odkud si? Zkus se domluvit tady s "Blonďákama" (bazartechnik).
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Tady je partner Renaultclubu http://www.renaultclub.cz/index.php?p=show_part&uid=5karel.z píše:Jsem z Kutné Hory. Jak mám kontaktovat "Blonďáka"?
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
- Voci
- Starting member
- Příspěvky: 69
- Registrován: pát črc 23, 2004 00:08
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
http://www.renaultclub.cz/phpBB2/viewtopic.php?t=5551
už jsem se tady na to jednou ptal. Zlatý pružiny.
už jsem se tady na to jednou ptal. Zlatý pružiny.
Renault Megane 2.0 @ 84kW, r.v. 96
Odpověď pro Allfa:
Ahoj, zatím jsem se nepohnul z místa. Je to náprava se čtyřmi torzními tyčemi. Vždy dvě jsou v uprostřed nápravy spojeny v takovém domečku a soudím, že se to protočilo tam. Asi to bude potřeba nejdřív rozebrat a zjistit co je vůbec rozbité a co je potřeba koupit nové. Pořád se mi do toho nechce, ale vzhledem k tomu, že sám si na to netroufám a ten můj opravář taky nějak nemůže nikde sehnat díly, nezbude, než koupit originální v Renaultu. A tak si myslím, že bude asi nejjednoduší jim to tam postavit a nechat to u nich opravit. Pomalu se začínám smiřovat s tím, že oprava bude v řádu desetitisíců. Další varianta je někde na vrakovišti odmontovat celou nápravu a vyměnit ji. Jenže to už bych tomu autu nemohl nikdy věřit a spolehnout se na něj. Pokaždý, když bych někam jel, tak bych čekal, kdy zase padne na zadní. Nevím, proč vymysleli takhle blbý system pružení. Jestli něco zjistíš, budu rád když mi to napíšeš.
Ahoj
Karel
Ahoj, zatím jsem se nepohnul z místa. Je to náprava se čtyřmi torzními tyčemi. Vždy dvě jsou v uprostřed nápravy spojeny v takovém domečku a soudím, že se to protočilo tam. Asi to bude potřeba nejdřív rozebrat a zjistit co je vůbec rozbité a co je potřeba koupit nové. Pořád se mi do toho nechce, ale vzhledem k tomu, že sám si na to netroufám a ten můj opravář taky nějak nemůže nikde sehnat díly, nezbude, než koupit originální v Renaultu. A tak si myslím, že bude asi nejjednoduší jim to tam postavit a nechat to u nich opravit. Pomalu se začínám smiřovat s tím, že oprava bude v řádu desetitisíců. Další varianta je někde na vrakovišti odmontovat celou nápravu a vyměnit ji. Jenže to už bych tomu autu nemohl nikdy věřit a spolehnout se na něj. Pokaždý, když bych někam jel, tak bych čekal, kdy zase padne na zadní. Nevím, proč vymysleli takhle blbý system pružení. Jestli něco zjistíš, budu rád když mi to napíšeš.
Ahoj
Karel
- Voci
- Starting member
- Příspěvky: 69
- Registrován: pát črc 23, 2004 00:08
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Všechny nápravy které jsem viděl byli prasklé na jednom a tom samém místě.
Vždy to v té trubce rezne až to přerezne.
Nikdy se ta zkrutná tyč neprotočila ani na prostředku v tom spoji ani nakraji u kola. Alespoň tak to bylo ve všech případech které jsem viděl.
Prosím pište jak postupujete s opravou. Toto téma mě velmi zajímá. Osobně si myslím, že dříve či později se to stane u všech těchto náprav.
Vždy to v té trubce rezne až to přerezne.
Nikdy se ta zkrutná tyč neprotočila ani na prostředku v tom spoji ani nakraji u kola. Alespoň tak to bylo ve všech případech které jsem viděl.
Prosím pište jak postupujete s opravou. Toto téma mě velmi zajímá. Osobně si myslím, že dříve či později se to stane u všech těchto náprav.
Renault Megane 2.0 @ 84kW, r.v. 96
Ptal jsem se v servisu Renault - torzka 2700,- práce tak 2500,- , ale ještě to na meganu nedělali. Podle mě ani nevěděl, jaká je na tomto typu náprava. Ve druhém servise Renault mi řekli - když to půjde dobře, tak 7500,- až 10000,-. Dobře prej to ale určitě nepůjde, protože to bývá fest rezatý, tak výměna více částí za cca 25000,- až 30000,-.
Takže dnes jedu za nejakým maníkem, kterého mi doporučili. Předběžně cca 3000, za nápravu, za práci nevím.
Na vrakovišti v Komořanech chtěli za nápravu 7500,- za práci 1500,- , ale nápravy tam měli zarostlý v trávě a rezatý jak lišky.
Až to bude venku, důkladně si to prohlídnu. Jestli je to prasklé v té trubce, tak to takhle není vidět.
Douhám, že ta nová stará náprava aspoň chvíli vydrží. Ten balík značkovému servisu nedám.
Mám ještě Golfa II - zlatý autíčko, tam si udělám všechno nebo si koupím za 10000,- nový (jen dvacet let starý ).
Takže dnes jedu za nejakým maníkem, kterého mi doporučili. Předběžně cca 3000, za nápravu, za práci nevím.
Na vrakovišti v Komořanech chtěli za nápravu 7500,- za práci 1500,- , ale nápravy tam měli zarostlý v trávě a rezatý jak lišky.
Až to bude venku, důkladně si to prohlídnu. Jestli je to prasklé v té trubce, tak to takhle není vidět.
Douhám, že ta nová stará náprava aspoň chvíli vydrží. Ten balík značkovému servisu nedám.
Mám ještě Golfa II - zlatý autíčko, tam si udělám všechno nebo si koupím za 10000,- nový (jen dvacet let starý ).
Pro Vociho:
Ahoj, zajímalo by mě, kolik si takto prasklých torzních tyčí už viděl. Ptám se na to kvůli tomu, abych si vytvořil představu, jak je toto častá závada.
Jinak, dnes jsem auto odvezl ke "garážovému opraváři", který se těší mojí důvěře, nápravu rozmontuje a následně budeme řešit co s tím. Nejspís asi dám na jeho doporučení a koupíme jinou nápravu někde na vrakovišti a budem věřit, že to chvíli vydrží. Pomalu už začínám přemýšlet o tom, že Renault půjde z domu a jinýho už nechci ani vidět. Jenom je mi líto, že jsem na něj nechal letos na jaře namontovat tažné zařízení a před měsícem koupil nové pneumatiky GOOD-YEAR. To mi při prodeji asi nikdo nezaplatí.
Ahoj
Karel
Ahoj, zajímalo by mě, kolik si takto prasklých torzních tyčí už viděl. Ptám se na to kvůli tomu, abych si vytvořil představu, jak je toto častá závada.
Jinak, dnes jsem auto odvezl ke "garážovému opraváři", který se těší mojí důvěře, nápravu rozmontuje a následně budeme řešit co s tím. Nejspís asi dám na jeho doporučení a koupíme jinou nápravu někde na vrakovišti a budem věřit, že to chvíli vydrží. Pomalu už začínám přemýšlet o tom, že Renault půjde z domu a jinýho už nechci ani vidět. Jenom je mi líto, že jsem na něj nechal letos na jaře namontovat tažné zařízení a před měsícem koupil nové pneumatiky GOOD-YEAR. To mi při prodeji asi nikdo nezaplatí.
Ahoj
Karel
- Voci
- Starting member
- Příspěvky: 69
- Registrován: pát črc 23, 2004 00:08
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Takto prasklé nápravy jsem viděl už 3, ale všechny byli na R19. Jediný rozdíl byl v průměru torzní tyče (Megan má silnější) jinak náprava stejný princip.
Jinak mám 2 kamarády s R19 a jednoho ze Scénikem. Scénik v pohodě (1998), ale na R19 už to prasko oboum. Jednomu dokonce 2x. Tak to rozprodal na náhradní díly. Vždy řešeno nákupem z vrakoviště. Člověk musí mít štěstí a dobrej kus.
Jinak mám 2 kamarády s R19 a jednoho ze Scénikem. Scénik v pohodě (1998), ale na R19 už to prasko oboum. Jednomu dokonce 2x. Tak to rozprodal na náhradní díly. Vždy řešeno nákupem z vrakoviště. Člověk musí mít štěstí a dobrej kus.
Renault Megane 2.0 @ 84kW, r.v. 96
Nedavno me potkala na R19 stejna zavada.. Mel jsem tam puvodne 4 tycovou, ted tam mam 2 tycovou.. Auto je vic houpavy, to jo, ale v zatackach se mi zda o proti 4-tycove jistejsi, i kdyz se auto vic naklani..
Laguna III Grandtour 2013, BOSE, 4Control, 2.0 dCi 131 kW
Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)
ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW
Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)
ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW
- Voci
- Starting member
- Příspěvky: 69
- Registrován: pát črc 23, 2004 00:08
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Nesedlo Ti auto na zadek s tou novou nápravou? Nebo je to stejný jako na 4-tyčový.EfineSS píše:Nedavno me potkala na R19 stejna zavada.. Mel jsem tam puvodne 4 tycovou, ted tam mam 2 tycovou.. Auto je vic houpavy, to jo, ale v zatackach se mi zda o proti 4-tycove jistejsi, i kdyz se auto vic naklani..
Renault Megane 2.0 @ 84kW, r.v. 96
Kdepak, je to stejny, dokonce bych rekl ze mozna i o malinko vyssi.. Pri zatizeni to vsak bude nejspis vic sedly, to je logicky, pac je ta naprava mekci.. Tu napravu jsem menil s kamosem v domacich podminach, takze hever, podlozit, uff.. Zabralo nam to cely sobotni dopoledne a jelikoz jsem nechteli hrabat do brzd, prehazovali jsme i brzdy..
Laguna III Grandtour 2013, BOSE, 4Control, 2.0 dCi 131 kW
Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)
ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW
Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)
ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW
Kamos, kterej uz vymenil hromadu naprav na R11/19 rikal, ze jakmile je ten tisicihran pod vickem hodne rezavej, je to spatny... Na ukazku sem hodim fotky sve zlomene 4-tycove napravy, ten tisicihran jsem fotil na te strane, kde se naprava zlomila.. Takze neco na tom urcite bude..
Laguna III Grandtour 2013, BOSE, 4Control, 2.0 dCi 131 kW
Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)
ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW
Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)
ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW
Tak jestli Vás zajímá, jak jsem dopadl tak asi takhle: Auto je opravený. Mám tam namontovanou čtyřtyčovou nápravu ze Scenika. Stála 5 tisíc a 2 tisíce práce. Dal mi tam zpátky moje bubny s brzdama. Koukal jsem se kde to prasklo a praskly ty tyče, který nemají na konci ty plastové krytky. Ty tyče jsou celé potažené nějakou umělou hmotou, takže ten lom není přímo vidět, ale při zapáčení železnou tyčí bylo vidět, jak je to v té umělé hmotě přerušený a jak se to hýbe. Myslím, že jak se pod tu umělou hmotu (je to něco jako hadice) dostane vlhkost, tak to tam začne hnít. Kdyby byly na koncích krytky jako na tom druhém páru tyčí, tak by se tam třeba nedostala. Zkusím to ještě doma nějak vymyslet a něčím to ucpat. Třeby vazelínou, nebo natřít rezistinem, nebo něčím jiným. Stejně jsem tak lehce na vážkách, proč by ty tyče na mém autě měly zreznout a na Sceniku ne. Tak jenom doufám, že za měsíc nebo za rok nebudu stejnou závadu řešit znovu. Držte mi palce a já Vám na oplátku přeju hodně kilometrů bez závad a karambolů.
Karel
Karel
Můžu se zeptat, kde Vám to opravili? Já jen že mi dneska servisman volal, že mi vyměnil zadní tlumiče, ale že si myslí, že bude ještě problém s torsní tyčí... Zatím se to jeví jako vrzání, ale asi mě čeká oprava, jestli je to načatý... Ještě mi neřekl, na kolik by to vyšlo, ale tak abych měl z čeho kdyžtak vybírat...
Díky Pep.
Díky Pep.
Pro Pepíka:
Na čtyřtyčovou nápravu stojí originální tyč v Renaultu něco okolo 3700,- Kč za jednu tyč. Celá náprava na vrakovišti bude něco mezi třemi až pěti tisíci. Bude záležet na Tvém rozhodnutí, kterou cestou se vydáš. Já jsem si tam nechal namontovat starou nápravu z vrakoviště a věřil jsem mechanikovi, že tyče nejsou zrezlé. Snad se to nechá poznat podle stavu těch odhalených konců, jinak nevím. Ona totiž ta výměna nápravy je pro něj mnohem jednodušší, než rozebítat nápravu a měnit samotné tyče. Výměnu nápravy a věřím, že i výměnu těch samotných tyčí zvládne každý trochu šikovný opravář. Díval jsem se tam u něj jak to vypadá a mít vybavenou dílnu, samozřejmě se zvedákem, tak bych se do toho snad i pustil sám. Já jsem z Kutné Hory a klidně Ti kontakt na toho mechanika co mi to měnil dám, ale byla by náhoda, kdyby si byl taky odsud a tak jestli jsi z větší dálky, tak určitě najdeš někoho u Vás.
Ahoj
Karel
Na čtyřtyčovou nápravu stojí originální tyč v Renaultu něco okolo 3700,- Kč za jednu tyč. Celá náprava na vrakovišti bude něco mezi třemi až pěti tisíci. Bude záležet na Tvém rozhodnutí, kterou cestou se vydáš. Já jsem si tam nechal namontovat starou nápravu z vrakoviště a věřil jsem mechanikovi, že tyče nejsou zrezlé. Snad se to nechá poznat podle stavu těch odhalených konců, jinak nevím. Ona totiž ta výměna nápravy je pro něj mnohem jednodušší, než rozebítat nápravu a měnit samotné tyče. Výměnu nápravy a věřím, že i výměnu těch samotných tyčí zvládne každý trochu šikovný opravář. Díval jsem se tam u něj jak to vypadá a mít vybavenou dílnu, samozřejmě se zvedákem, tak bych se do toho snad i pustil sám. Já jsem z Kutné Hory a klidně Ti kontakt na toho mechanika co mi to měnil dám, ale byla by náhoda, kdyby si byl taky odsud a tak jestli jsi z větší dálky, tak určitě najdeš někoho u Vás.
Ahoj
Karel
Ja mam u te sve zlomene 4 tycove napravy rezave obe dve tyce, takze davat 7400 za nove je silenost.. Jak uz jsem psal vyse, za 3kc jsem na vrakaci sehnal napravu ve slusnym stavu, bez nerezavych koncu tyci..
Laguna III Grandtour 2013, BOSE, 4Control, 2.0 dCi 131 kW
Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)
ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW
Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)
ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW
-
- Experienced member
- Příspěvky: 629
- Registrován: úte bře 02, 2004 16:20
- Bydliště: Pohořelice (BV)
- Kontaktovat uživatele:
zadní náprava
zdar chlapi, něco mě prasklo na nápravě, auto sedlo na bok,tak jsem myslel že to byl tlumič ale tlumič je v cajku,máte někdo nějaké zkušenosti,jak ta náprava vypadá a zčeho se to skládá,dá se koupit nebo zrepasovat,díky za odpověd
- KarelJ
- Experienced member
- Příspěvky: 573
- Registrován: pon srp 21, 2006 09:52
- Bydliště: Kutná Hora
- Kontaktovat uživatele:
Re: zadní náprava
asi torzni tyc
Renault Megane hatch 1,6l 55kW 1997
Vlastním renault clip diagnostiku. Kdo by chtěl diagnostikovat auto pište sz. Kutná Hora. Čáslav
nabízím redukci k autorádiu http://www.renault-megane.cz/viewtopic.php?f=5&t=14035
Vlastním renault clip diagnostiku. Kdo by chtěl diagnostikovat auto pište sz. Kutná Hora. Čáslav
nabízím redukci k autorádiu http://www.renault-megane.cz/viewtopic.php?f=5&t=14035
Re: zadní náprava
Tlumič jen tlumí,nic nepodpírá.Přesně,jak píše kolega.Torzní tyč.Hurá na vrakáč pro nápravu,Meganů je na díly dost.lormil píše:zdar chlapi, něco mě prasklo na nápravě, auto sedlo na bok,tak jsem myslel že to byl tlumič ale tlumič je v cajku,máte někdo nějaké zkušenosti,jak ta náprava vypadá a zčeho se to skládá,dá se koupit nebo zrepasovat,díky za odpověd
Renault Safrane 2.5 20V Renault Megane 1.6e Renault 9 TC Renault 8 1130 Renault 8 1132 Renault 16 TL,TS,TX Peugeot 205 GRD Peugeot 504 TI Barkas B 1000 Opel Astra 1.4 Fiat Uno 55 Fiat Regata 1.9ds Ford Sierra 2.0 Ford Taunus Coupé 1.6 Alfa Romeo 1750 Berlina Wartburg 311 Wartburg 353 Škoda Favorit
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů