AKTUALIZACE 20.2 Nežhaví megane 1.9DCI 2001

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
halalas
Starting member
Příspěvky: 69
Registrován: pon zář 05, 2011 19:36
Bydliště: Opava

AKTUALIZACE 20.2 Nežhaví megane 1.9DCI 2001

Příspěvek od halalas » sob úno 16, 2013 11:28

Zdravím, dnes jsem chtel opet nastartovat a vyrazit..... otocim klicek abych nazhavil a kontrolka se nerozla!!! tak jsem to zkusil znovu a nic. Ze by odesla kontrolka (zarovka) tak jsem chvilku pockal a zkusil start a nic.... Takze zrejme zhaveni v háji.... rozdelal jsem vsechny kontakty od jednotky zhaveni atd i ke svickam, vycistil, ošetril kontaktolem a porad nic. Potrebuji poradit jestli na to maji vliv zhavicky (treba jedna blba prerusi okruh) nebo je ridici jednotka zhaveni v háji..... Nebo jestli je moznost jeste zkontrolovat nejakou pojistku ci rele ktere by na to melo vliv.... Děkuji za rady Michal
Vcera vse fungovalo na 100% takze zavada znicehonic?!!!!!!
Naposledy upravil(a) halalas dne stř úno 20, 2013 19:38, celkem upraveno 2 x.

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Nežhaví megane 1.9DCI 2001

Příspěvek od Zefek » sob úno 16, 2013 11:36

Pojistky jsou v motorovém prostoru na levém blatníku. Bude to některá z větších pojistek (60A). Co můžeš zkusit, tak změř, jestli jde ke svíčkám napájení po zapnutí zapalování. Pak odpoj snímač teploty chladící kapaliny - tím by to mělo žhavit nejdelší možnou dobu. Jestli se kontrolka nerožne, tak by to mohla být porucha relé žhavení. Kontrolka není problém, protože je tam LED, takže poruchu přístrojovky bych zavrhl.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
Ferrari1980
Junior member
Příspěvky: 223
Registrován: úte úno 21, 2012 17:04

Re: Nežhaví megane 1.9DCI 2001

Příspěvek od Ferrari1980 » sob úno 16, 2013 12:28

Presne tak, je tam LED...žhavičky sú napojené paralelne (aspoň na 1,9D, TD a Dti, tak dúfam, že aj na DCi), teda ak je jedna KO, ostatné idú...
Megane I, 2001, 1,9 D
AR 156, 1,9 JTD, 2003
AR 159, 1,9 JTD, 2007
Ex: Škoda 100 - Žltý Drak; Peugeot 306 1,4 B; Škoda 125L s Favo motorom

Petr Kocum
Starting member
Příspěvky: 46
Registrován: ned črc 08, 2007 10:54
Bydliště: Praha

Re: Nežhaví megane 1.9DCI 2001

Příspěvek od Petr Kocum » pon úno 18, 2013 11:21

Jak píše Zefek, změřit napětí které jde ke žhavkám po otočení klíčem, popřípadě odpojit snímač teploty chladící kapaliny (vlastní zkušenost u dTi)... Ještě hloupý dotaz, kontrolka se nerozsvěcuje u teplého motoru nebo u studeného?
Renault Megane Break 1,6 16V, K4M, r.v 2001

halalas
Starting member
Příspěvky: 69
Registrován: pon zář 05, 2011 19:36
Bydliště: Opava

Re: Nežhaví megane 1.9DCI 2001

Příspěvek od halalas » pon úno 18, 2013 16:24

Dnes vymeneno rele zhaveni! A porad nic na zhavickach je napeti 10,5V kontrolka se vubec nerozne ani po odpojeni cidla teploty vody(doufam ze je to cidlo ktere je u termostatu!!!)

Petr Kocum
Starting member
Příspěvky: 46
Registrován: ned črc 08, 2007 10:54
Bydliště: Praha

Re: AKTUALIZACE 18.2 Nežhaví megane 1.9DCI 2001

Příspěvek od Petr Kocum » pon úno 18, 2013 20:53

Jen 10,5V?! To mi přijde na 12V baterii dost málo... Po otočení klíčem ve spínačce určitě nejde napětí z baterky rovnou na žhavky, podle mě, tomu relé žhavení bude ještě předcházet ještě nějaké jiné relé, které bude jen sprostě spínat proud... Relé žhavení pak bude určovat dobu, kterou bude napětí na žhavkách v závislosti na teplotách. Zkus ještě projít pojistky v motoru, jestli tam není nějaké relé, které když vyndáš, přeruší napětí ze spínačky na žhavky :idea:
Renault Megane Break 1,6 16V, K4M, r.v 2001

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: AKTUALIZACE 18.2 Nežhaví megane 1.9DCI 2001

Příspěvek od Zefek » úte úno 19, 2013 07:54

Relé tam jiné není, do toho relé žhavení jde proud přímo přes pojistku z baterky. Zajímavé je, že je tam 10,5V bez ohledu na to, v jaké poloze je klíček. Na tom relé je drát 12V z baterky, čtyři dráty ze svíček a dva dráty z řídící jednotky. Jeden z nich je diagnostická vazba a druhý to relé ovládá. Bude to chtít tyhle dráty projít, jestli jsou ok.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Petr Kocum
Starting member
Příspěvky: 46
Registrován: ned črc 08, 2007 10:54
Bydliště: Praha

Re: AKTUALIZACE 18.2 Nežhaví megane 1.9DCI 2001

Příspěvek od Petr Kocum » úte úno 19, 2013 19:57

Neříkej mi, že to nejde přes žádné relé?! Přeci když otočím klíčem ve spínačce, přivedu napětí na cívku relé, a to spojí na kontaktech kabel od baterky až ke žhavičům... To přeci popírá veškerou logiku? Btw, ve Francii je možné všechno :-D Ale je akt, že nějakou diagnostickou vazbu s ECU to mít musí, ale těch 10,5V nechápu!
Renault Megane Break 1,6 16V, K4M, r.v 2001

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: AKTUALIZACE 18.2 Nežhaví megane 1.9DCI 2001

Příspěvek od Zefek » stř úno 20, 2013 10:01

Otočíš klíčem ve spínačce, spojíš kontakt relé a zapne se jednotka vstřikování. Ta připojí žhavení pomocí toho bazmeku a po určitém čase ho zase odpojí. Čas je závislý na teplotě chladící kapaliny. Do toho bazmeku žhavení jde napětí přímo z baterky. Až v tom bazmeku se to spíná. A jestli nesvítí kontrolka a je ten bazmek dobrý, tak bych to řešil mezi bazmekem a jednotkou vstřikování.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

halalas
Starting member
Příspěvky: 69
Registrován: pon zář 05, 2011 19:36
Bydliště: Opava

Re: AKTUALIZACE 18.2 Nežhaví megane 1.9DCI 2001

Příspěvek od halalas » stř úno 20, 2013 19:37

A jeste jedna libovka nejde slyset ze by cerpadlo tahalo naftu..... z toho co tu pise Zefek jsem porozumel ze jednotka vstrikovani dava pokyn k zhaveni? Pokud ano muze byt problem i vtomto smeru ne? Diky za objasneni....

Uživatelský avatar
winkja
Junior member
Příspěvky: 107
Registrován: čtv čer 07, 2012 20:51

Re: AKTUALIZACE 20.2 Nežhaví megane 1.9DCI 2001

Příspěvek od winkja » čtv úno 21, 2013 06:10

když mluvíš o taháni benzínu/nafty... zkontroluj si konektor na řidící jednotce.. mě tam upadl korozí drátek a díky tomu mi nechtělo čerpadlo tahat benzin k motoru a mohl jsem to zkošet jak jsem chtěl 8)
Renault Mégane rv.96 1.6e - taková pandořina skřínka :D

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: AKTUALIZACE 20.2 Nežhaví megane 1.9DCI 2001

Příspěvek od Zefek » čtv úno 21, 2013 10:33

A co diagnostika? Začíná se tady motat nějak hodně věcí, čerpadlo, žhavení ... Může být problém v kabeláži. Jestli nejede čerpadlo, může být vadné jen čerpadlo, relé čerpadla, nebo pojistka, ... Taky je tam pojistka proti nárazu, ta taky může být vyskočená.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: AKTUALIZACE 20.2 Nežhaví megane 1.9DCI 2001

Příspěvek od Zefek » pon úno 25, 2013 11:04

Včera jsem to měl připojené na diagnostice, nepodařilo se spojit s jednotkou vstřikování. Nesvítily kontrolky žhavení a přehřátí motoru. Z toho jsem usoudil, že bude problém s napájením řídící jednotky. Pojistky byly všechny v pořádku. Nejelo žhavení, čerpadlo a celá elektrika motoru byla bez proudu.

Elektrika motoru se zapíná tak, že po zapnutí zapalování jednotka vstřikování připojí hlavní relé, které napájí výkonové členy motoru a samotnou jednotku, relé palivové pumpy a žhavení. Začal jsem měřením hlavního relé a u toho jsme taky skončili. Na relé po zapnutí zapalování nebylo 12V!! Po propojení spínacích kontaktů relé drátem se rozjela palivová pumpa a žhavení. Pokus o start byl úspěšný a motor bez problémů naskočil. Diagnostika neukázala závady, všechny hodnoty v normě.

Celý problém tak byl v drátu, který vede z jednotky vstřikování do hlavního relé, a který jednotka po zapnutí zapalování ukostří a tím hlavní relé sepne, čímž naskočí celá elektrika motoru.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

halalas
Starting member
Příspěvky: 69
Registrován: pon zář 05, 2011 19:36
Bydliště: Opava

Re: AKTUALIZACE 20.2 Nežhaví megane 1.9DCI 2001

Příspěvek od halalas » pon úno 25, 2013 13:19

:)

Petr Kocum
Starting member
Příspěvky: 46
Registrován: ned črc 08, 2007 10:54
Bydliště: Praha

Re: AKTUALIZACE 20.2 Nežhaví megane 1.9DCI 2001

Příspěvek od Petr Kocum » stř úno 27, 2013 06:13

Gratuluju :-)
Ale zkus trochu popsat, odkud kam ten drát vede, kam je připojený, popřípadě dodat nějaké foto, ať i ostatní se mají čeho chytit. Díky za všechny 8)
Renault Megane Break 1,6 16V, K4M, r.v 2001

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: AKTUALIZACE 20.2 Nežhaví megane 1.9DCI 2001

Příspěvek od Zefek » stř úno 27, 2013 09:12

Drát vede v hlavním svazku, který jde kolem přední části motoru - takový tlustý svazek z krabice s pojistkama a relátkama na levém blatníku na pravou stranu motoru do jednotky vstřikování na prostřední konektor. Drát má hnědou barvu.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

satan-da23
Člen RCČR
Příspěvky: 1790
Registrován: pát led 18, 2008 13:24
Bydliště: Olomouc

Re: AKTUALIZACE 20.2 Nežhaví megane 1.9DCI 2001

Příspěvek od satan-da23 » ned lis 22, 2015 14:21

Ahoj,mě se často po nastartování rozsvěcí žhavení a diagnostika píše,že se brzo rozeplo hlavní relé. Myslel jsem si,že je to relé žhavení,tak jsem ho vyměnil,ale je to stejné. Kde to hlavní relé najdu,nebo čím by to mohlo být?
Scenic IV Energy Bose 1.6dCi 118kw
Mégane IV RS
Renault 16
Renault Floride S
Renault Fuego 2.0 GTX cabrio by Einfeldt
Ex auta nemůžu vypisovat, je tu málo znaků :lol:

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: AKTUALIZACE 20.2 Nežhaví megane 1.9DCI 2001

Příspěvek od Zefek » ned lis 22, 2015 14:25

V krabici na levém blatníku. Záleží na roku výroby, těch reléových skříněk je více typů.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

satan-da23
Člen RCČR
Příspěvky: 1790
Registrován: pát led 18, 2008 13:24
Bydliště: Olomouc

Re: AKTUALIZACE 20.2 Nežhaví megane 1.9DCI 2001

Příspěvek od satan-da23 » ned lis 22, 2015 15:04

Zefek píše:V krabici na levém blatníku. Záleží na roku výroby, těch reléových skříněk je více typů.
Je to 2002, asi jsem ho našel, je to jedno z těch třech menších. Když jsem ho vytáhl auto nežhavilo. Vyměnil jsem ho a uvidím co bude dál
Scenic IV Energy Bose 1.6dCi 118kw
Mégane IV RS
Renault 16
Renault Floride S
Renault Fuego 2.0 GTX cabrio by Einfeldt
Ex auta nemůžu vypisovat, je tu málo znaků :lol:

satan-da23
Člen RCČR
Příspěvky: 1790
Registrován: pát led 18, 2008 13:24
Bydliště: Olomouc

Re: AKTUALIZACE 20.2 Nežhaví megane 1.9DCI 2001

Příspěvek od satan-da23 » úte lis 24, 2015 17:11

Tak problém přetrvává. někdy to udělá za studena někdy zahřátý.
Nějaké nápady??
Scenic IV Energy Bose 1.6dCi 118kw
Mégane IV RS
Renault 16
Renault Floride S
Renault Fuego 2.0 GTX cabrio by Einfeldt
Ex auta nemůžu vypisovat, je tu málo znaků :lol:

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: AKTUALIZACE 20.2 Nežhaví megane 1.9DCI 2001

Příspěvek od Zefek » úte lis 24, 2015 21:05

Pokud to píše tuhle závadu, tak to znamená, že řj požaduje, aby bylo relé sepnuté, ale došlo k poklesu napětí na větvi, kterou to relé spíná. Řj nedokáže kontrolovat fyzický stav, zda je relé sepnuté, nebo ne, tak se to řeší tak, že z toho relé vede kabel do řj a na tom se měří 0V - rozepnuté, 12V - sepnuté. Krom toho, ten kabel by měl napájet výkonovou část řj, takže by to bez toho napájení nemělo ani jet. A tenhle motor bez toho relé ani nepojede. Hledal bych nejdřív problém tady. Ideálně, pokud to dělá často, vzít diagnostiku a zjistit hodnotu napětí na řj. Nevím ale, zda to bude umět, některé řj to umí, některé ne.

Taky nevím, zda to napíše poruchu ovládání hlavního relé, tj. problém na drátu mezi řj a relé - drát relé ukostřuje. Řj pak měří odpor cívky relé. Některé řj umí detekovat závadu toho drátu, jiné ne. Pokud by byl problém na tomhle drátu, mohlo by taky dojít k odpadávání relé.

Chce to ještě upřesnit, jak se to při téhle závadě chová, zda to jede, nebo to zhasne, zacuká, ... Protože řj nejdřív aktivuje tohle relé a až pak se aktivuje relé palivové pumpy, takže když tohle relé vypadne, tak není ani palivo.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

satan-da23
Člen RCČR
Příspěvky: 1790
Registrován: pát led 18, 2008 13:24
Bydliště: Olomouc

Re: AKTUALIZACE 20.2 Nežhaví megane 1.9DCI 2001

Příspěvek od satan-da23 » úte lis 24, 2015 21:20

Jede to normálně,normálně chytá. Mám pocit,že když svítí,tak motor vybruje jako při nízkých otáčkách.
Ale pro shrnutí
Nikdy to neudělá za jízdy, buď žhaví (svítí) - zhasne - nastartuju a zůstane zhaslá
nebo žhaví- zhasne - nastartuju a po pěti sekundách se rozsvítí. Pokud vypnu motor a zopakuji aniž bych nastartoval,tak jak zhasne žhavení (a nestartuju) tak se po cca 5 sekundách rozsvítí a zůstane svítit
Scenic IV Energy Bose 1.6dCi 118kw
Mégane IV RS
Renault 16
Renault Floride S
Renault Fuego 2.0 GTX cabrio by Einfeldt
Ex auta nemůžu vypisovat, je tu málo znaků :lol:

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: AKTUALIZACE 20.2 Nežhaví megane 1.9DCI 2001

Příspěvek od Zefek » čtv lis 26, 2015 16:14

Bude to něco s napájením jednotky - pokles napětí na větvi od hlavního relé.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

satan-da23
Člen RCČR
Příspěvky: 1790
Registrován: pát led 18, 2008 13:24
Bydliště: Olomouc

Re: AKTUALIZACE 20.2 Nežhaví megane 1.9DCI 2001

Příspěvek od satan-da23 » čtv lis 26, 2015 23:00

Nesvítí jen za studena. Jak se zahřeje,při dalším nastartování se rozsvítí a zůstane svítit
Scenic IV Energy Bose 1.6dCi 118kw
Mégane IV RS
Renault 16
Renault Floride S
Renault Fuego 2.0 GTX cabrio by Einfeldt
Ex auta nemůžu vypisovat, je tu málo znaků :lol:

satan-da23
Člen RCČR
Příspěvky: 1790
Registrován: pát led 18, 2008 13:24
Bydliště: Olomouc

Re: AKTUALIZACE 20.2 Nežhaví megane 1.9DCI 2001

Příspěvek od satan-da23 » pon lis 30, 2015 20:08

satan-da23 píše:Nesvítí jen za studena. Jak se zahřeje,při dalším nastartování se rozsvítí a zůstane svítit
Tak už to svítí i za studena.
Scenic IV Energy Bose 1.6dCi 118kw
Mégane IV RS
Renault 16
Renault Floride S
Renault Fuego 2.0 GTX cabrio by Einfeldt
Ex auta nemůžu vypisovat, je tu málo znaků :lol:

Odpovědět

Zpět na „Renault Mégane I“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 14 hostů