Prosím o radu!

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
RADO.
Starting member
Příspěvky: 4
Registrován: stř led 30, 2013 01:13

Prosím o radu!

Příspěvek od RADO. » stř led 30, 2013 02:02

Ahoj, mám problém, který se táhne už delší dobu. Nevím jak to vyřešit, tak se obracím na vás s prosbou o radu, snad mi tady někdo poradíte :-)
Mám Renault Megane Clasic 97 benzin 66 kw. Je to na delší povídání,ale zkusím to zkrátit :-) Auto mi přestalo topit, tak jsem vyměnil termostat, nepomohlo to, jen se mi aspoň začalo zahřívat tak jak má. Teď se mi však začala ztrácet voda. Myslel jsem si, že se to začalo odvzdušňovat tou výměnou termostatu, tak jsem dolíval a dolíval, ale nic. Jak doliju vodu po horní rysku tak zase klesne až na dno. Mám tam takový,myslím, že je odvzdušňovací šroubek, který jak povolím tak mi tam jdou bublinky jak od sodovky. Dnes mi z výfuku začal kouřit bílý kouř a to opravdu hodně. Včera jsem kontroloval olejové víčko bylo pod ním trochu bílého sajrajtu tak jsem to utřel, ale dnes jak to začalo kouřit, tak tam nic nebylo (ani na měrce od oleje).
Tak teď vůbec nemám tušení, co by to mohlo být a co s tím mám dělat. Když mi to totiž začalo hodně kouřit a motor tak zvláštně běžel tak jsem si byl jist, že prasklo těsnění a je hotovo, ale jak jsem oddělal víčko tak nikde bílo, tak už fakt nevím.
Děkuju moc za každou radu. S pozdravem Rado

Uživatelský avatar
RomanB74
Advanced member
Příspěvky: 368
Registrován: úte srp 14, 2012 11:13

Re: Prosím o radu!

Příspěvek od RomanB74 » stř led 30, 2013 08:10

Učebnicový případ, kdy se chladící kapalina ztrácí přímo do motoru. Indicie více než jasné, bílý kouř, emulze kolem ústí měrky oleje.
Příteli, dostal jste se do stádia, kdy vás nemine buď:
- vcelku obsáhlá oprava motoru
nebo
- koupě jiného motoru a přemontování

Nejsem se zcela jist, která z uvedených variant bude ve vašem případě efektivnější. Moc bych nedal za to, že bude mnohem jednodušší, rychlejší a v konečném výsledku levnější výměna motoru za jiný funkční. Motor seženete myslím do 6k. Pak je zde samozřejmě varianta, kdy auto prodáte a za nějakých 10-15k pořídíte přibližně stejný rok. Renaultů této třídy je fakt plno.

Hodně štěstí!
Fluence 1.6 2011 81kW, LPG Tartarini
Peugeot 106 Sketch (1998)
Scenic 2.0 RT (1996)
Megane Break 1.6 74kW (2000)
R 21 1.7 (1989)
Favorit 135L (1991)
Ford Taunus 1.6 L (1979)
Wartburg 353 (Jura/Trias... už přesně nevím)

RADO.
Starting member
Příspěvky: 4
Registrován: stř led 30, 2013 01:13

Re: Prosím o radu!

Příspěvek od RADO. » čtv led 31, 2013 09:45

Ahoj, děkuju moc za odpověď. Když mi to včera začalo dýmit, zkontroloval jsem měrku na olej a vše bylo ok, bez vody a pod víčkem už taky nebyla ta pěna, co předtím. Myslíš, že by to mohlo být i jinou příčinou, že se mi voda dostává do výfuku nebo je to už fakt jasné, že motor je hotový? děkuji Rado

Uživatelský avatar
KarelJ
Experienced member
Příspěvky: 573
Registrován: pon srp 21, 2006 09:52
Bydliště: Kutná Hora
Kontaktovat uživatele:

Re: Prosím o radu!

Příspěvek od KarelJ » čtv led 31, 2013 17:14

těsnění pod hlavu 800, vodní pumpa 1000, rozvodovy remen 600, kladka 1000, gufero na vačce a klice dohromady asi 500. zabroušení hlavy 400, gufera ventilu 120, šrouby hlavy 400, pasta na zabroušení ventilů asi 30kc. za pul dne to máš hotový.

hlava se třeba ani brousit nebude muset. pokud nejsi perfekcionista a budou v pořádku, tak ani ventily nebrus, pokud máš zánovní vodní pumpu a rozvodovou sadu, tak nech tu starou. pokud nepotečou gufera na vačkové a klikové hřídely, tak je taky neměň. pokud ti to nežere olej, tak ani gufera na ventilech.
jediný co je určitě potřeba je nové těsnění pod hlavu a nové šrouby hlavy, které určitě budou rezatý. závity je nutno protáhnout závitníkem.

já dělal všechno z toho. hlavu jsem sundaval několikrát a rozvody jsem měnil pouze jednou a pak už ne.

-KJ-
Renault Megane hatch 1,6l 55kW 1997

Vlastním renault clip diagnostiku. Kdo by chtěl diagnostikovat auto pište sz. Kutná Hora. Čáslav

nabízím redukci k autorádiu http://www.renault-megane.cz/viewtopic.php?f=5&t=14035

davyt
Starting member
Příspěvky: 10
Registrován: stř bře 06, 2013 20:23

Re: Prosím o radu!

Příspěvek od davyt » stř bře 06, 2013 20:41

Renault Megane r.v. 1999 hatchback - dnes mi manželka přinesla v hrsi otevírání pátých dveří - takový ten obdelníček, který se stláčí, dva z tohoto obdelníčku ulomené čudlíky (jeden delší a jeden krátký) a pružinku plnou vazelíny. Můžete mi někdo poradit, jestli se dá z tohoto otevírání zase poskládat (čím čudlíky nalepit zátky), aby zase fungovalo nebo jestli se poohlídnout po vrakáči - co všechno mám shánět?
Díky za jakoukoliv radu.

RADO.
Starting member
Příspěvky: 4
Registrován: stř led 30, 2013 01:13

Re: Prosím o radu!

Příspěvek od RADO. » stř bře 13, 2013 08:49

Ahoj prosím, chtěl jsem si vyměnit brzdove destičky a můj plán se stroskotal na
Speciálním pětihranem imbusu :-o. Nevíte kde by se dál sehnat?
Děkuju moc za odpověď.

Uživatelský avatar
KarelJ
Experienced member
Příspěvky: 573
Registrován: pon srp 21, 2006 09:52
Bydliště: Kutná Hora
Kontaktovat uživatele:

Re: Prosím o radu!

Příspěvek od KarelJ » stř bře 13, 2013 20:26

5-ti hranný imbus jsem ještě neviděl. není to náhodou torx? dej foto.

-KJ-
Renault Megane hatch 1,6l 55kW 1997

Vlastním renault clip diagnostiku. Kdo by chtěl diagnostikovat auto pište sz. Kutná Hora. Čáslav

nabízím redukci k autorádiu http://www.renault-megane.cz/viewtopic.php?f=5&t=14035

benytrans
Experienced member
Příspěvky: 964
Registrován: sob čer 12, 2010 14:51
Bydliště: Milovice NBK
Kontaktovat uživatele:

Re: Prosím o radu!

Příspěvek od benytrans » čtv bře 14, 2013 05:54

KarelJ píše:5-ti hranný imbus jsem ještě neviděl. není to náhodou torx? dej foto.

-KJ-
On se na některých autech opravdu používá 5ti hranný imbus, ale nevěděl jsem že na některých autech renaultu...
Renault Scenic I 1,6 16V FL, r.v. 2000

Uživatelský avatar
goreff
Senior member
Příspěvky: 1208
Registrován: úte črc 10, 2007 19:05
Bydliště: Olomoucký kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: Prosím o radu!

Příspěvek od goreff » sob bře 16, 2013 09:11

Jsem ještě neviděl, aby se při výměně destiček rozšrouboval brzdový třmen :lol: :lol: :lol: ...ano pětihranný imbus existuje speciálně na brzdy Lucas - Girling, které jsou sešroubovány pětihrannými imbus-šrouby, ovšem při výměně desek se třmen nikdy :!: nerozšroubovává ...k výměně desek potřebuješ 13 a 17 klíč :lol: Zajeď si do servisu, než způsobíš víc škody, jak užitku :)
Jo tady je ten imbus :lol: http://seznam.gzbozi.cz/Petiuhelnikovax ... 61523.html ...mrkni se jak vypadá a pak na něj zapomeň :lol:
F7P 16 Soupapes Died
F7R 16 Soupapes Sold
F4R Turbocompresseur

Odpovědět

Zpět na „Renault Mégane I“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 15 hostů