Megane 1.6 16v 79kw-kolísání otáček-kroužky škrtící klapky
Moderátor: Moderators General
-
- Starting member
- Příspěvky: 10
- Registrován: sob kvě 15, 2010 09:32
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Megane 1.6 16v 79kw-kolísání otáček-kroužky škrtící klapky
Otevírám nové téma kvůli těsnícím kroužkům škrtící klapky. Semtam sem vyčetl v nějakém tématu že se o tom někdo zmínil. Chtěl bych aby se tady řešilo kde se dají tyto kroužky koupit? Popřípadě nějaké odkazy. Lidi kteří mají s výměnou těchto kroužků zkušenosti tak sem pište všechno. Mě renault dělá to že za studena vyletí otáčky hodně vysoko,potom trošku padnou asi na 1500otáček. Na tuto hodnotu padnou až je motor zahřátý na provozní teplotu. Až se jede s autem hodně dlouho že se asi kroužky prohřejí a roztáhnou se tak jsou otáčky v pořádku. Se studeným motorem nemusím ani přidávat plyn a na volnobeh není problém jezdit 50km/h. Hadičky mám v pořádku nikde není žádná prasklina. Někde jsem vyčetl že tohle dělají právě kroužky který jsou na škrtící klapce který těsní spoj škrtící klapky a sání. Kroužky jsou ztvrdlý a přisává se tama falešný vzduch který způsobuje kolísání otáček. Volal jsem do renaultu a řekl mi nějaký inteligentní skladník že si musím koupit škrtící klapku. Nevím co takoví lidi dělají u aut. Někdo tu psal že kroužky koupil kolem 200Kč,vyměnil je a auto je zase v naprostém pořádku. Moc takovíchhle zkušeností tu v tématech není. Tak pište všechno kdo o tomhle ví. Rád bych měl renaulta zase v pořádku.
Renault mégane 1.6 16V 79Kw Facelift r.v. 1999
- KarelJ
- Experienced member
- Příspěvky: 573
- Registrován: pon srp 21, 2006 09:52
- Bydliště: Kutná Hora
- Kontaktovat uživatele:
Re: Megane 1.6 16v 79kw-kolísání otáček-kroužky škrtící klap
nemohl by byt problem treba i v teplotnim cidle? zkus diagnostiku nebo to cidlo promer. a mel bys videt jestli neukazuje porad studeny motor.
a s tou klapkou neni nic snazsiho nez tu klapku shodit a mrknout jak je na tom. urcite v ni bude hafo bordelu, tak ji vycisti. krouzek a dosedaci plochy taky poradne procisti. a pokud by se ti neco nezdalo, tak tam muzes maznout treba trochu lukoprenu. nebo pokud mocimermo chces, tak kup novy krouzek. urcite v nejakych autodilech bude se stejnyma rozmerama a destkrat levnejsi nez v rencku.
a s tou klapkou neni nic snazsiho nez tu klapku shodit a mrknout jak je na tom. urcite v ni bude hafo bordelu, tak ji vycisti. krouzek a dosedaci plochy taky poradne procisti. a pokud by se ti neco nezdalo, tak tam muzes maznout treba trochu lukoprenu. nebo pokud mocimermo chces, tak kup novy krouzek. urcite v nejakych autodilech bude se stejnyma rozmerama a destkrat levnejsi nez v rencku.
Renault Megane hatch 1,6l 55kW 1997
Vlastním renault clip diagnostiku. Kdo by chtěl diagnostikovat auto pište sz. Kutná Hora. Čáslav
nabízím redukci k autorádiu http://www.renault-megane.cz/viewtopic.php?f=5&t=14035
Vlastním renault clip diagnostiku. Kdo by chtěl diagnostikovat auto pište sz. Kutná Hora. Čáslav
nabízím redukci k autorádiu http://www.renault-megane.cz/viewtopic.php?f=5&t=14035
-
- Starting member
- Příspěvky: 10
- Registrován: sob kvě 15, 2010 09:32
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Megane 1.6 16v 79kw-kolísání otáček-kroužky škrtící klap
Klapku sem mel dole kdyz jsem menil lambda sondu. je krasne cista. kde je to teplotni cidlo? a jak ho amm promerit?
Renault mégane 1.6 16V 79Kw Facelift r.v. 1999
Re: Megane 1.6 16v 79kw-kolísání otáček-kroužky škrtící klap
Čau ,mám stejný problém,pravě jsem ty o-kroužky zakoupil v originale Renaultu za oba jsem dal 500kč,jejich katalogové čísla jsou:8200068566,8200068583.Bohužel se nedělaji v replice.Pokuď máš možnost si je nechat vyrobit.Rozměry jsou:ten první 70x62x4mm,a druhý 84x68x8mm.Doufám že se nám tento problém padaří společně vyřešit.S pozdravem Pavel
Renault scenic 1.6 16V 79kw Facelift r.v.2001
Re: Megane 1.6 16v 79kw-kolísání otáček-kroužky škrtící klap
Čau tak jsem dnes ty o-kroužky vyměnil prvni byl už obroušen a ten druhý byl stvrdlí až se mi při demontáži rozpadnul,po té jsem vyčistil škrtící klapku a celé sání.Auto si to ševelí na 550 ot.a řekl bych že jede o moc líp.Všem co tento problém mají,doporučuji výměnu těchto o-krožku.Je to super.
Renault scenic 1.6 16V 79kw Facelift r.v.2001
-
- Starting member
- Příspěvky: 10
- Registrován: sob kvě 15, 2010 09:32
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Megane 1.6 16v 79kw-kolísání otáček-kroužky škrtící klap
Ahoj. Po dlouhe snaze jsem se rozhodnul dat auto ke kamaradovi ktery ma zkusenosti s opravou renaultu z autorizovaneho servisu. Shodou okolnosti jsem si auto byl dneska vyzvednout. Takze u me byla chyba ve ventilu volnobeznych otacek,ktery je s pohledu na motor nalevo u skrtici klapky. Cena novyho dilu okolo 2000kc. Kamarad nahodou tenhle ventil mel z jineho bouraneho auta. takze jsem zvolil tuto levnejsi variantu. (snad ted chvilku vydrzi). Kamarad pro jistotu vycistil a pretesnil sani komplet(potruby,klapku) vymenil i ty krouzky moje taky vypadali bidne. Auto ted slape uplne super. Takze je po problemu.
Renault mégane 1.6 16V 79Kw Facelift r.v. 1999
Re: Megane 1.6 16v 79kw-kolísání otáček-kroužky škrtící klap
Čau myslíš krokoví motorek?Tak ten jsem taky měnil za nový stál kolem 2000kč,ale bylo to pořát stejný,škoda peněz dnes bych dřív zkusil ty o-kroužky.
Renault scenic 1.6 16V 79kw Facelift r.v.2001
-
- Starting member
- Příspěvky: 10
- Registrován: sob kvě 15, 2010 09:32
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Megane 1.6 16v 79kw-kolísání otáček-kroužky škrtící klap
Nene je to ventil volnobehu tady je odkaz. http://www.renaultdily.cz/volnobezny-ve ... -3751.html Mel sem problem s timto. Konecne auto zase dela to co ma. Ty krouzky urcite vymen a uvidis. Nemusi to byt u tebe tim ventilem. je lepsi zacit od levnejsich veci nez hned menit ventil. Ja mam vymeneny i ty krouzky a vycistenou klapku a sani a pretesneny. Doufam ze ted to chvilku vydrzi. Urcite vymen krouky a dej zase vedet jak sii dopadl
Renault mégane 1.6 16V 79Kw Facelift r.v. 1999
Re: Megane 1.6 16v 79kw-kolísání otáček-kroužky škrtící klap
Zdravím,
muze souviset s o krozky nebo zasvinenou klapkou take tento problem : ?
kdyz je motor studeny,driv to delalo jen kdyz venku bylo tak pod 12 stupnu,ted uz to dela i v lete, kdyz nastartuju, volnobeh je ze zacatku lehce nad 1000, pri mrazech i 1500 a postupne klesa az na standartni otacky(jak se motor zahriva), ale k veci - prvnich tak 5 minut jizdy,kdyz seslapnu plyn,tak trva cca vterinu nez zacne reagovat na pridani plynu motor, na netu jsem nasel ,ze muze byt vydrena odporova draha na skrtici klapce, popr mohl by nekdo napsat na co vsechno jeste mrknout? po zahrati motoru tento problem zmizi
Diky moc
muze souviset s o krozky nebo zasvinenou klapkou take tento problem : ?
kdyz je motor studeny,driv to delalo jen kdyz venku bylo tak pod 12 stupnu,ted uz to dela i v lete, kdyz nastartuju, volnobeh je ze zacatku lehce nad 1000, pri mrazech i 1500 a postupne klesa az na standartni otacky(jak se motor zahriva), ale k veci - prvnich tak 5 minut jizdy,kdyz seslapnu plyn,tak trva cca vterinu nez zacne reagovat na pridani plynu motor, na netu jsem nasel ,ze muze byt vydrena odporova draha na skrtici klapce, popr mohl by nekdo napsat na co vsechno jeste mrknout? po zahrati motoru tento problem zmizi
Diky moc
Renault Mégane 1.6 16V 79Kw r.v. 1999 blue metal
Škoda Felicia 1.3i 1996 winter + pokus car
Škoda Felicia 1.3i 1996 winter + pokus car
-
- Starting member
- Příspěvky: 52
- Registrován: sob úno 17, 2007 14:39
- Bydliště: Milovice u horic
Re: Megane 1.6 16v 79kw-kolísání otáček-kroužky škrtící klap
6host píše:Zdravím,
muze souviset s o krozky nebo zasvinenou klapkou take tento problem : ?
kdyz je motor studeny,driv to delalo jen kdyz venku bylo tak pod 12 stupnu,ted uz to dela i v lete, kdyz nastartuju, volnobeh je ze zacatku lehce nad 1000, pri mrazech i 1500 a postupne klesa az na standartni otacky(jak se motor zahriva), ale k veci - prvnich tak 5 minut jizdy,kdyz seslapnu plyn,tak trva cca vterinu nez zacne reagovat na pridani plynu motor, na netu jsem nasel ,ze muze byt vydrena odporova draha na skrtici klapce, popr mohl by nekdo napsat na co vsechno jeste mrknout? po zahrati motoru tento problem zmizi
Diky moc
mam hodne podobnej problem,hned po nastartovani za studena jak se rozjedu tak to je celkove spozdeni a jeste pri drzeni plynu na stejny poloze auto cuka a kolisaj otacky do doby kdy se to jen malinko zahreje,u me cca po 300metrech to prestane...taky nevim cim to muze byt,pak kdyz uz to je ohraty na provozni teplotu a motor chcipnu na chvilku(treba jen 2 min) tak nastartovani ma motor hned zas moc male otacky az cekam ze to zdechne ale za cca 10 sekund se vrati zpet tam kde maji byt a pak je to zase v klidu...nevim co to ma znamenat...
Re: Megane 1.6 16v 79kw-kolísání otáček-kroužky škrtící klap
Zdravím. Řeším problém Scénik 1.6. 79 Kw,1999-2000. špatný studený start a vysoký volnoběh.
Primárně jsem řešil problém se startem, tedy vyměněny svíčky, vyčištěna škrtící klapka a podtlakové čidlo, nepomohlo,
k tomu se při ochlazenípřidal zvýšený volnoběh, tedy pokud nastartuji volnoběh vyjede na 1500 ot a pokud brknu do plynového pedálu otáčky nepadají ani po zahřátí. Pokud nechám po startu bez přidání plynu, auto se zahřeje a otáčky spadnou na 750 až 500.
Provedena diagnostika- zjištěna přiotevřený motorek volnoběhu- vyměněn krokový motorek , nastaven diagnostikou- nepomohlo,vyměněn "motýlek" nastavení diagnostiky- opět nemomohlo. Pokud je do 0 stupně jakž takž nastartuje, pokud jé -5 7xstartování , tedy úplná katastrofa.
Já už fakt nevím, o jakou závadu by se mohlo jednat. Neměli jste někdo podobný problém? A jak jste to vyřešili?
Primárně jsem řešil problém se startem, tedy vyměněny svíčky, vyčištěna škrtící klapka a podtlakové čidlo, nepomohlo,
k tomu se při ochlazenípřidal zvýšený volnoběh, tedy pokud nastartuji volnoběh vyjede na 1500 ot a pokud brknu do plynového pedálu otáčky nepadají ani po zahřátí. Pokud nechám po startu bez přidání plynu, auto se zahřeje a otáčky spadnou na 750 až 500.
Provedena diagnostika- zjištěna přiotevřený motorek volnoběhu- vyměněn krokový motorek , nastaven diagnostikou- nepomohlo,vyměněn "motýlek" nastavení diagnostiky- opět nemomohlo. Pokud je do 0 stupně jakž takž nastartuje, pokud jé -5 7xstartování , tedy úplná katastrofa.
Já už fakt nevím, o jakou závadu by se mohlo jednat. Neměli jste někdo podobný problém? A jak jste to vyřešili?
Re: Megane 1.6 16v 79kw-kolísání otáček-kroužky škrtící klap
Dobrý den, mám podobný problém s vysokými otáčkami u studeného motoru a chtěl bych jej zkusit vyřešit výměnou těsnících kroužků. Prosím poraďtě mi kde je najdu a jak se demontují. Mám motor 1.4 16V. Děkuji.
Karel
Karel
Re: Megane 1.6 16v 79kw-kolísání otáček-kroužky škrtící klap
Ahojík...je to tady někde hezky popsané...a tuším,že ve společném albu jsou fotografie.......A přímo na stránkách megane klubu to je taky dost popsané http://www.renault-megane.cz/viewtopic.php?f=13&t=8917karel.z píše:Dobrý den, mám podobný problém s vysokými otáčkami u studeného motoru a chtěl bych jej zkusit vyřešit výměnou těsnících kroužků. Prosím poraďtě mi kde je najdu a jak se demontují. Mám motor 1.4 16V. Děkuji.
Karel
Pokuď jsi to nikdy nerozebíral,nebo nejsi tak šikovný,tak to raději nekomu dej...jde jen o povolení pár šroubů... rozebrat sání a vyndat klapku,na které jsou z každé strany ty kroužky....a hned doporučuji vyčistit klapku.....Víťa
Megane 2,1.6 16V,combi,rv2004-prodáno
Peugeot 208 1,2 60kW,rv 2015-prodáno
CLIO V Tce90,67kW,rv.2022-uplně nové, zatím spokojenost.
Peugeot 208 1,2 60kW,rv 2015-prodáno
CLIO V Tce90,67kW,rv.2022-uplně nové, zatím spokojenost.
Megane 1.6 16v 79kw-kolísání otáček-kroužky škrtící klapky
To:navig
Víťo, děkuju za radu, škoda, že v odkazech článku, který si mi doporučil nefungujou obrázky. Ale neva. Myslím, že ničemnej nejsem, tak si v týdnu seženu o-kroužky a o víkendu to zkusím podle toho návodu udělat. Ještě jednou děkuju a přeju hodně šťastně najetých kilometrů.
Karel
Víťo, děkuju za radu, škoda, že v odkazech článku, který si mi doporučil nefungujou obrázky. Ale neva. Myslím, že ničemnej nejsem, tak si v týdnu seženu o-kroužky a o víkendu to zkusím podle toho návodu udělat. Ještě jednou děkuju a přeju hodně šťastně najetých kilometrů.
Karel
- ricardo.venardi
- Starting member
- Příspěvky: 95
- Registrován: pon črc 15, 2013 20:37
- Bydliště: Frýdlant nad Ostravicí
Re: Megane 1.6 16v 79kw-kolísání otáček-kroužky škrtící klap
Ahoj ..
tak jsem po prostudování tohohle téma vyčistil klapku a krokový motorek volnoběhu. Při té příležitosti jsem vyřešil všechny netěsnosti. červený silikon na každé těsnění , tuba asi za 200 kč, a dal jsem ho na každý spoj, před tím samozřejmě dobře odmastit acetonem.. Po montáži nechat tak alespoň 3 hod schnout. Auto před touto opravou nedrželo dobře volnoběh . při zapnutí klimy nebo vytápění zad okna + světla a mlhovky tak při každém zatížení, klesaly ot. pak se zase dorovnaly, ale lítalo to jako prase.od 500 při vyřazení se to zachvíli po malých krocích zvedalo na výchozíxh 750ot/min. a když jsem zatořil na pno do jedné strany tak s klimou už se to ani na 750 nedostalo- servo to zatížilo ještě víc.
Teď:
celkem to drží pod 700ot nejdu a když zapnu klimu a točím volantem celkem stabilita, auto je uplně jiné, tichší stabilnější tah a trochu míň to jede v pod 2000 ot/min.
Mně se zdálo že to jede jak z praku. na 1.6
No a největší probém byly netěsnosti, klapka skoro čistá, volnoběžný ventil bordel mezi sedlem a kuželkou ventilu (Ty dosedací plošky jehly).
Ono si to přisávalo vzduch lambda to zjistí a povolí více palivi protože se to ještě nedusí protože to sálo falešný vzduch, nyní až tam tolik není a čidla ukazujou skutečné hodnoty a prot je to trochu línější. Ale tichoučko i při 130km/h jede klidně , paráda,
Jelikož mám ethanol jednotku tak po nastavení vyčtzeného z tohohle fóra se s tímto zlepšily studené starty o 100%
tady nějaké videa :
http://www.youtube.com/watch?v=22_fawwfTvQ
http://www.youtube.com/watch?v=bGVz31C9qXo
tak jsem po prostudování tohohle téma vyčistil klapku a krokový motorek volnoběhu. Při té příležitosti jsem vyřešil všechny netěsnosti. červený silikon na každé těsnění , tuba asi za 200 kč, a dal jsem ho na každý spoj, před tím samozřejmě dobře odmastit acetonem.. Po montáži nechat tak alespoň 3 hod schnout. Auto před touto opravou nedrželo dobře volnoběh . při zapnutí klimy nebo vytápění zad okna + světla a mlhovky tak při každém zatížení, klesaly ot. pak se zase dorovnaly, ale lítalo to jako prase.od 500 při vyřazení se to zachvíli po malých krocích zvedalo na výchozíxh 750ot/min. a když jsem zatořil na pno do jedné strany tak s klimou už se to ani na 750 nedostalo- servo to zatížilo ještě víc.
Teď:
celkem to drží pod 700ot nejdu a když zapnu klimu a točím volantem celkem stabilita, auto je uplně jiné, tichší stabilnější tah a trochu míň to jede v pod 2000 ot/min.
Mně se zdálo že to jede jak z praku. na 1.6
No a největší probém byly netěsnosti, klapka skoro čistá, volnoběžný ventil bordel mezi sedlem a kuželkou ventilu (Ty dosedací plošky jehly).
Ono si to přisávalo vzduch lambda to zjistí a povolí více palivi protože se to ještě nedusí protože to sálo falešný vzduch, nyní až tam tolik není a čidla ukazujou skutečné hodnoty a prot je to trochu línější. Ale tichoučko i při 130km/h jede klidně , paráda,
Jelikož mám ethanol jednotku tak po nastavení vyčtzeného z tohohle fóra se s tímto zlepšily studené starty o 100%
tady nějaké videa :
http://www.youtube.com/watch?v=22_fawwfTvQ
http://www.youtube.com/watch?v=bGVz31C9qXo
Scenic 1.6 16V 79 Kw r.v.2000, na e85 velmi tichý, na n95 spotřeba kolem 8 l/100, na e85 město a okoli 9.2 i s klimou, dálková trasa i pod 8l/100km. Rekord 7.5 na e85- slovensko i s dálniční jizdou a naloženým kufrem až po vrch.
-
- Experienced member
- Příspěvky: 964
- Registrován: sob čer 12, 2010 14:51
- Bydliště: Milovice NBK
- Kontaktovat uživatele:
Re: Megane 1.6 16v 79kw-kolísání otáček-kroužky škrtící klap
Tak jsem dnes take pretesnil sani a to na Scenic I 1,6 16v. Koupil jsem jeden cervenej motorarskej silikon a v Gumex.cz jsem si nechal slepit za 20Kc o krouzky na klapku o rozmerech 62/4mm a 68/8mm z NBR snury. Pro lepsi pristup a vlastne i pro samotne provedeni je treba sundat oba sterace ( me se povedlo tak, ze jsem pres nasroubovanou matici klepal do hridele a soucasne tahal sterac z tisicihranu ), potom sundat dva kryty steracu a nasledne plastovy kryt tesne nad motorem. Odpojime vsechny konektory, ktere by nam prekazely, civky muzeme nechat na miste, zaroven odpojime lanko plynu i s bovdenem. Ted odsroubujeme kryt vzduchoveho filtru (2x torx), trychtyr nasavani vzduchu z masky (2x torx), vyhakneme gumicku na potrubi privodu vzduchu a komplet cely dil vytahneme mimo auto. Nyni musime vysroubovat dva obracene torxy, jsou to jedine dva drzici zadni cast sani, ve ktere je volnobezny ventil, pozname je tak, ze to jsou jedine dva, ktere jsou na orisek 6mm ( ostatni jsou na 10mm). Po vysroubovani zatlacime na dil smerem do auta, vypadne nam tak z klapky a my ho vytahneme uvolnenym prostorem vpravo (pozor vpravo dole je jeste pripevneny kabel od lambdy). Muzeme se vrhnout na klapku, drzi na dvou sroubech dole na 10mm orech ( uvidime je kdyz strcime hlavu misto zadniho dilu sani a koukneme na klapku ), klapku vytrhneme smerem do auta a odlozime. Nyni muzeme konecne odsroubovat plastovy rozvod vzduchu do valcu. Vycistime klapku, nasadime nove krouzky a v obracenem poradi slozime. Ja jeste 5 tesneni na spodu rozvodu do valcu maznul silikonen a stejne tak cidlo v rozvodu. Pred nasazenim zadniho dilu sani jsem na pruchodku odvetrani natahnul zdrhovacku a lehce stahnul aby lepe tesnila po jejim nasazeni.
Na konec jsem jeste odpojil na kurpauzu baterii a sel projet. Bohuzel nejakou moc velkou zmenu jsem nezaznamenal, otacky uz nepadaji tak nizko pod 750 jako predtim, ale pri pouziti serva tak jako tak lehce klesnou a zvyseny volnobeh pri dojezdu na krizovatku se taky nekona. Na klimu reaguje dobre a pri sepnuti el. spotrebicu neklesa, ale to fungovalo i pred pretesnenim.
Jen upozornuji, ze demontaz musi probihat v poradi jakem jsem napsal, jinak to nelze.
Pokud mate nejake dotazy tak sem s nima dokud to mam cerstve v hlave
Zaverem bych chtel podekovat vsem kteri radili prede mnou za cenne rady, ktere jsem ve chvilich bezradnosti ocenil.
Na konec jsem jeste odpojil na kurpauzu baterii a sel projet. Bohuzel nejakou moc velkou zmenu jsem nezaznamenal, otacky uz nepadaji tak nizko pod 750 jako predtim, ale pri pouziti serva tak jako tak lehce klesnou a zvyseny volnobeh pri dojezdu na krizovatku se taky nekona. Na klimu reaguje dobre a pri sepnuti el. spotrebicu neklesa, ale to fungovalo i pred pretesnenim.
Jen upozornuji, ze demontaz musi probihat v poradi jakem jsem napsal, jinak to nelze.
Pokud mate nejake dotazy tak sem s nima dokud to mam cerstve v hlave
Zaverem bych chtel podekovat vsem kteri radili prede mnou za cenne rady, ktere jsem ve chvilich bezradnosti ocenil.
Renault Scenic I 1,6 16V FL, r.v. 2000
Re: Megane 1.6 16v 79kw-kolísání otáček-kroužky škrtící klap
Chtěl bych se zeptat na ty dva šrouby torx, které drží škrtící klapku. Nasazujete na ně ořechy č.6 a 10, asi to jde s nima,ale raději bych použil na ně torx nástavce. Nevíte jejich čísla abych nemusel kupovat celou sadu? Děkuji.
Renault Mégane Grandtour 1.6 16V r.v.12/1999
Re: Megane 1.6 16v 79kw-kolísání otáček-kroužky škrtící klap
Tak si odpovím sám,třeba se to bude někomu hodit. Ty dva torx šrouby které drží plastové vzduchové potrubí hned u té škrtící klapky tak se povolí torxem E8. Pak stačí ořechem 10 povolit dva šrouby a klapka je venku....
Renault Mégane Grandtour 1.6 16V r.v.12/1999
Re: Megane 1.6 16v 79kw-kolísání otáček-kroužky škrtící klap
Ahoj všichni, snad mi tu někdo poradí. Začnu od začátku. V létě jsem vyměnil těsnění škrtící klapky z důvodu vysokých otáček. Pomohlo to. Při té opravě jsem vyměnil vzduchový filtr, svíčky na kterých už jsem měl dost nalítano a taky i snímač otáček. A ten z důvodu, že pákrát nešlo nastartovat. Je divné že jen po natankování plné nádrže. A ted hlavní problém. Krátce po této výměně při volnoběhu mi občas chcípá motor a nebo zníčehonic vylezou otáčky na 1500 a vím,že je zle,dusí se to a musím udržovat vysoký otáčky aby mi to nechcíplo. Po chcípnutí motoru se mi podaří nastarovat až třeba na pátý pokus ale pouze s plynem. Tak jsem se dočetl,že to může dělat krokový motor volnoběhu. Ok koupil jsem ho (nějakou repliku za pár stovek) a vyměnil, projistotu i palovový filtr jsem dal nový.... když už tak už... Asi měsíc nebyl žádný problém a ted mi to dělá zase. Vyndal jsem svíčky a jsou úplně černé od sazí. Dal jsem tam původní a stejně to dělá. Nevíte co to můžedělat než pojedu do servisu na diagnostiku? Napadá mě ještě, že by to mohla všechno tohle dělat lambda sonda? Děkuji za radu.
Naposledy upravil(a) karlosv dne sob pro 31, 2016 08:56, celkem upraveno 1 x.
Renault Mégane Grandtour 1.6 16V r.v.12/1999
-
- Experienced member
- Příspěvky: 964
- Registrován: sob čer 12, 2010 14:51
- Bydliště: Milovice NBK
- Kontaktovat uživatele:
Re: Megane 1.6 16v 79kw-kolísání otáček-kroužky škrtící klap
Mozna taky cidlo teploty...?
Renault Scenic I 1,6 16V FL, r.v. 2000
Re: Megane 1.6 16v 79kw-kolísání otáček-kroužky škrtící klap
bohužel i to je možný.......asi to bude chtít diagnostiku.....
Renault Mégane Grandtour 1.6 16V r.v.12/1999
-
- Experienced member
- Příspěvky: 964
- Registrován: sob čer 12, 2010 14:51
- Bydliště: Milovice NBK
- Kontaktovat uživatele:
Re: Megane 1.6 16v 79kw-kolísání otáček-kroužky škrtící klap
Ale chce to aby vycetl hodnoty cidel, ne ze jen zkontroluje vypi zavad.
Renault Scenic I 1,6 16V FL, r.v. 2000
Re: Megane 1.6 16v 79kw-kolísání otáček-kroužky škrtící klap
Zjistil jsem, že mám podtlak v nádrži. Když otevřu víčko tak to pšoukne. Dřív jsem tomu nevěnoval pozornost,myslel jsem že to je normální. Ale je fakt když jsem pokaždé natankoval tak to chvíli nedělalo, jelo to pěkně, žádné vysoké otáčky ani chcípaní....řešil jste to někdo? Četl jsem,že někdo vyvrtal do víčka dirku a pomohlo to,ale to se mi moc nechce. Pak jsem se dočetl, že má na to vliv uhlíkový filtr. Je tam prý ventil přes který jdou výpary z nádrže.
Renault Mégane Grandtour 1.6 16V r.v.12/1999
-
- Experienced member
- Příspěvky: 964
- Registrován: sob čer 12, 2010 14:51
- Bydliště: Milovice NBK
- Kontaktovat uživatele:
Re: Megane 1.6 16v 79kw-kolísání otáček-kroužky škrtící klap
Myslim ue takovy psouknuti po otevreni vicka je bezna vec, mel jsem to u vsech aut, a to i u fungl novych... Pokud to neni extrem, tak bych v tom zavadu nehlefal.
Renault Scenic I 1,6 16V FL, r.v. 2000
Re: Megane 1.6 16v 79kw-kolísání otáček-kroužky škrtící klap
Kupodivu vyvrtání dirky do víčka od nádrže převážně pomohla,ale 100% závada není bohužel odstraněna. 2x se mi stalo když byl motor studený, nedržel volnoběh a hned chcípnul motor. Musím ho držet v otáčkách a až po zahřátí motoru je vše ok. Dřív mi motor chcípal kdykoliv a nešel nastartovat. Podařilo se to až třeba na páty pokus. To už nedělá. Kdyby někomu chcípal motor při volnoběhu, podívejte se jestli nemáte podtlak v nádrži
Jinak díval jsem se i na snímač chladící kapaliny,byl čistý, změřil jsem ho a hodnoty jsou OK.
Jinak díval jsem se i na snímač chladící kapaliny,byl čistý, změřil jsem ho a hodnoty jsou OK.
Renault Mégane Grandtour 1.6 16V r.v.12/1999
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů