Nizke otacky při startu-Megane 96,1.6

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Peleus
Starting member
Příspěvky: 56
Registrován: ned bře 07, 2004 11:43
Bydliště: Karviná

Nizke otacky při startu-Megane 96,1.6

Příspěvek od Peleus » ned bře 20, 2005 08:50

V posledni dobe se mi obcas pri startu studeneho motoru stava, ze se auto dostane do nizkych otacek (cca 400) a ma tendenci "chcipnout". Pri nasledovnem dalsim pokusu je vse v poradku, auto naskoci hned na nejakych 1500 otacek a zacne klesat na obvyklou hladinu.Nemate s tim nekdo nejake zusenosti nebo netusite v cem by mohl byt problem? Nedavno jsem menil svicky, ale myslim, ze to s tim nesouvisi,auto ma jinak vyrovnane otacky a chod.Diky
Megane 96,1.6i,55 kW

Jana Chavcová
Starting member
Příspěvky: 4
Registrován: pon bře 14, 2005 11:37
Bydliště: Karlovarský kraj

Příspěvek od Jana Chavcová » pon bře 21, 2005 10:46

To by mohla být závada čidla volnoběhu......., každopádně je to ta poslední možnost kterou doporučuji volit, ale něco podobného jsem měla také. jde o to, jestli ti to bude chcípat když třeba zastavíš na křižovatce nebo si to ty otáčky udrží...... jestli ti to nechcípá ,tak to tento problém nebude......:-) :wink: Chce to každopádně poštelovat volnoběžné otáčky.
Renault Megane Classic 1.6 66kW, 1997

Martin Ben
Člen RCČR
Příspěvky: 338
Registrován: čtv dub 29, 2004 12:39
Bydliště: Vlašim
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martin Ben » pon bře 21, 2005 11:24

Já měl větší problémy. Studený motor šel nastartovat pouze s plynem a sám jsem musel udržovat otáčky motor, dokud se trochu neohřál. Teplý motor startoval bez problémů i volnoběžné otáčky se držely normálně. Navíc mi občas zůstaly volnoběžné otáčky viset na 2000 nebo naopak motor chcípnul. Pomohla výměna volnoběžného ventilu (použitý asi za 1500)
Martin Ben
Citroën C5 Break, 2.0HDi, rv.2003

Uživatelský avatar
Robert
Senior member
Příspěvky: 1135
Registrován: stř led 12, 2005 12:36
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Robert » pon bře 21, 2005 12:36

Jsi si, Jano, jistá s "čidlem volnoběhu"?

Je možné, že by mohla být závada ve snímači polohy škrtící klapky. Popisovaná závada se objevuje i u jiných motorů, po novém nastartování už se neopakuje. Uvidíš, až bude tepleji, jestli se problém znovu objeví. Studený start při různých teplotách probíhá většinou bez problémů, ale v extrémních teplotách zima, horko se může stát, že volnoběh stávkuje. Patrně by to chtělo zajet na diagnostiku, třeba něco odhalí.
R25 V6 Turbo Baccara ( 91 ) http://cs.renault-club.cz/vozidlo/renau ... 6-turbo-29, R5 1,7 Exclusiv ( 88 ) http://cs.renault-club.cz/vozidlo/renau ... clusiv-149 Hledám nadšence pro R5, uvažuji o prodeji

Uživatelský avatar
Radek H
Advanced member
Příspěvky: 286
Registrován: sob srp 14, 2004 21:23
Bydliště: Tišnov

Příspěvek od Radek H » pon bře 21, 2005 19:35

Zkusil bych konektor na krokovém motorku volnoěžných otáček případně vyčistit regulátor volnoběžných otáček.
Megane III 1,4 TCE 96kW Obrázek

Jana Chavcová
Starting member
Příspěvky: 4
Registrován: pon bře 14, 2005 11:37
Bydliště: Karlovarský kraj

diagnostika

Příspěvek od Jana Chavcová » úte bře 22, 2005 08:57

S tím regulátorem volnoběžných otáček se to blíží asi k pravdivé diagnostice, každopádně jet na diagnostiku je vždy ta nejsnažší pomoc, která ochudí peněženku o pár set korun................ , že???
Renault Megane Classic 1.6 66kW, 1997

Uživatelský avatar
Robert
Senior member
Příspěvky: 1135
Registrován: stř led 12, 2005 12:36
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Robert » úte bře 22, 2005 09:40

Zvláště, když se auto nechová tak, jak má a na diagnostice je všechno v pořádku. :shock:

Jaký je typ motoru a model karoserie?

Když tady tak čtu o čidlu nebo regulátoru volnoběhu, připadne mi, že mluvíme o jiném motoru nebo nazýváte jablko mimo jiné také hruškou, kdo v tom ale má teď guláš, jsem především já. :?

Šestnáctka (K7M) by měla mít snímač polohy škrtící klapky (potenciometr) a krokový motorek pro regulaci volnoběhu. :roll:
R25 V6 Turbo Baccara ( 91 ) http://cs.renault-club.cz/vozidlo/renau ... 6-turbo-29, R5 1,7 Exclusiv ( 88 ) http://cs.renault-club.cz/vozidlo/renau ... clusiv-149 Hledám nadšence pro R5, uvažuji o prodeji

Uživatelský avatar
Simpet
Starting member
Příspěvky: 35
Registrován: čtv bře 24, 2005 17:36
Bydliště: Vyso?ina

Příspěvek od Simpet » čtv bře 24, 2005 18:16

Potřeboval bych poradit s podobným problémem: Tři měsíce jsem majitelem Meganu 1,4 a poslední dobou občas nechce nastartovat a to jak za tepla, tak za studena. Musím třeba 10x zastartovat a nic. Pak úplně normálně naskočí a na dalších několik startů je to OK. Volnoběžné otáčky teplého motoru jsou asi 400 (není to málo?) a motor jde perfektně. Díky za radu.

Odpovědět

Zpět na „Renault Mégane I“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 hostů