Chvění se volantu při brždění

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
yenkyes
Starting member
Příspěvky: 17
Registrován: pon led 07, 2008 09:54

Chvění se volantu při brždění

Příspěvek od yenkyes » pon led 07, 2008 10:09

Přátelé, vlastním Megane 99 79/107 1.6/16 RXi Hatchback a při břždění ve vyšších rychlostech se mi chvěje volant. Čím vyšší rychlost a razantnější brzda -větší chvění. Výměna destiček a poté kotoučů provedena. Destičky Bendix a kotouče Bosh. Problém přetrvává u Alu i plechových disků. Můžete mi poradit, prosím. Díky

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Příspěvek od Šamša » pon led 07, 2008 21:54

Tak to můžou dělat i špatné silenty ramen, nebo kuláky ať na ramenech nebo spojovačkách, i špatný tlumiče. Nejlépe zajet na STK a požádat za mírný poplatek zalomcovat autem na těch deskách a tam se projeví všechny vůle závěsů kol a nechat si udělat test tlumičů, ale jen ten opravdový na "hrkačce", ne ten jak ti jen zmačknou blatník dolů..
Naposledy upravil(a) Šamša dne úte led 08, 2008 01:27, celkem upraveno 1 x.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

yenkyes
Starting member
Příspěvky: 17
Registrován: pon led 07, 2008 09:54

Příspěvek od yenkyes » pon led 07, 2008 22:51

Děkuju. Opravdu se mi nechce do Renaulta, kde nejsou levní. Takže to zkusím na tzv. hrkačku a hyň sa hukáže. Ještě vyhledám nějaký slušný servis.

YohanN
Advanced member
Příspěvky: 318
Registrován: čtv dub 14, 2005 10:14

Příspěvek od YohanN » stř led 09, 2008 07:32

Na testy tlumičů vždycky jezdím do Barum servisu :wink: Většinou bez objednání.
Scenic Kaleido 99 1,6 16V

Uživatelský avatar
M4T35
Starting member
Příspěvky: 41
Registrován: úte říj 17, 2006 19:03
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od M4T35 » ned led 13, 2008 21:33

to by mohly byt vule v tycich rizeni. aspon tohle mi rekli v jednom servise. dej vedet jak si dopad, zajima me to...
M4T35
______

Renault Megane 1996, 1.6e (66Kw)

yenkyes
Starting member
Příspěvky: 17
Registrován: pon led 07, 2008 09:54

Příspěvek od yenkyes » čtv led 17, 2008 13:38

Tak zítra měním komplet kotouče a destičky, takže cca 5tis zase pryč! Jestli to nepřestane, tak je to v hajz... a pošlu to ze stráně! A tak pěkné auto to bylo...

Uživatelský avatar
M4T35
Starting member
Příspěvky: 41
Registrován: úte říj 17, 2006 19:03
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od M4T35 » pát led 18, 2008 23:16

tak dej urcite vedet, jestli to pomohlo, ale pochybuju o tom, leda ze bys mel kotouce nejak zvlnene nebo neco...
M4T35
______

Renault Megane 1996, 1.6e (66Kw)

yenkyes
Starting member
Příspěvky: 17
Registrován: pon led 07, 2008 09:54

Příspěvek od yenkyes » pon led 21, 2008 11:51

Takže výsledek. Výměna destiček a kotoučů. Dány opět kotouče Bosch a destičky Bosch. Problém je pryč a jestli mi neuznaj reklam. kotoučů, tak sem vyhodil i s destičkama 4,5 tis. Já chudý běžný občan si to přeci můžu dovolit! Zdarte

Uživatelský avatar
M4T35
Starting member
Příspěvky: 41
Registrován: úte říj 17, 2006 19:03
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od M4T35 » stř led 23, 2008 16:46

tak to je ok, hlavne ze uz to mas v poradku... a reklamace kotoucu? jaky bys k tomu mel duvod, co na nich bylo spatne?
M4T35
______

Renault Megane 1996, 1.6e (66Kw)

yenkyes
Starting member
Příspěvky: 17
Registrován: pon led 07, 2008 09:54

Příspěvek od yenkyes » stř led 23, 2008 22:16

Člověče - je to ok. Momentálně se k brzdám chovám jinak a více využívám motor. Co se týče reklamace. Tam není celkem co řešit - poslalo se - oni to hodí na stroj a pokud nezjistěj, že sem si je zdevastoval zběsilou jízdou (což nevím, co si pod tím představit - kotouče přeci musí vydržet i větší zátěž), tak by mohli uznat, že se výrobek nepovedl. Ale... No uvidíme. Každopádně se museli nějak zkroutit. Chvění je pryč a destičky, které byly použity ještě na starém kotouči se musí vždy přizpůsobit novému a né jej zdeformovat. Tak bych to chápal já. No, uvidíme. Dám vědět. Ahoj - Dvoři ze severu

Uživatelský avatar
100KUC
Moderátor
Příspěvky: 3779
Registrován: stř led 07, 2004 15:51
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 100KUC » pát led 25, 2008 23:47

yenkyes píše:Člověče - je to ok. Momentálně se k brzdám chovám jinak a více využívám motor. Co se týče reklamace. Tam není celkem co řešit - poslalo se - oni to hodí na stroj a pokud nezjistěj, že sem si je zdevastoval zběsilou jízdou (což nevím, co si pod tím představit - kotouče přeci musí vydržet i větší zátěž), tak by mohli uznat, že se výrobek nepovedl. Ale... No uvidíme. Každopádně se museli nějak zkroutit. Chvění je pryč a destičky, které byly použity ještě na starém kotouči se musí vždy přizpůsobit novému a né jej zdeformovat. Tak bych to chápal já. No, uvidíme. Dám vědět. Ahoj - Dvoři ze severu
no to co jsem označil tučně je totální nesmysl. Když dáváš nové kotouče je třeba bezpodmínečně vyměnit i destičky - předejdeš tak tak právě problémům s tím, že si destičky špatně sednou a zkroutí kotouče.

Samozřejmostí je kontrola brzdových třmenů, jejich vodících čepů a prachovek.

Myslím, že jsi chtěl ušetřit pár stovek za destičky a teď tě to stálo jedny kotouče + práci navíc...

Po montáži je třeba se prvních cca 200-300 km zbytečně intenzivnímu brždění, nejezdit na doraz ale spíše klidnější jízdou, tím si destičky perfektně sednou, jinak kotouče můžeš také zkroutit.
<> Renault Mégane R.S. 265 Cup 2015
ex. Clio 1.4e RT '91; Mégane Break 1.4 16V RXE '99; Renault 8 '64, 40k; Clio 1.4 16V '03; Renault 5 GT. '88 (project F16), 136k; Renault Laguna 2.0T Dynamique '05, 170k; Renault Mégane GrandTour 1,6 16V Privilége '05, 110k "Gauč"

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Příspěvek od Zefek » pon úno 18, 2008 19:23

Na mojí R21 to došlo tak daleko, že při intenzivnější brždění se rozvibrovalo celé auto. Udělal jsem výměnu třemu na jedné straně, chvíli se zdálo, že je to lepší, ale teprve výměna kotoučů to úplně změnila. Destičky na horní straně sjeté skoro na doraz, na dolní straně jako nové. Kotouče zvlněné jak vlnitý plech, vydřené drážky atd ... Tak se vyměnily i destičky a třemy se taky daly lepší a od té doby zbytečně nešlapu na brzdu :)
Naposledy upravil(a) Zefek dne stř led 25, 2012 00:35, celkem upraveno 1 x.

yenkyes
Starting member
Příspěvky: 17
Registrován: pon led 07, 2008 09:54

Příspěvek od yenkyes » pon úno 18, 2008 23:44

Pánové, asi vás rozesměju, ale po týdnu ježdění (žádné urputné brždění-dávám si obzvláště záležet) je problém opět zde s po delší jízdě se chvění stupňuje. Takže hádám, že jsem koupil prostě shit serii kotoučů Bosch , kterou dělaj někde na Ukrajině nebo já nevim, kde tohle zrovna šiděj. Za 1500 jeden a ještě vzduchem chlazenej. Je to prostě na hlavu. Takže snad projde reklamace prvních a hned pošlu druhý a kupuju jinou značku. Kurňa fix!

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Příspěvek od Šamša » úte úno 19, 2008 01:11

yenkyes píše:Pánové, asi vás rozesměju, ale po týdnu ježdění (žádné urputné brždění-dávám si obzvláště záležet) je problém opět zde s po delší jízdě se chvění stupňuje. Takže hádám, že jsem koupil prostě shit serii kotoučů Bosch , kterou dělaj někde na Ukrajině nebo já nevim, kde tohle zrovna šiděj. Za 1500 jeden a ještě vzduchem chlazenej. Je to prostě na hlavu. Takže snad projde reklamace prvních a hned pošlu druhý a kupuju jinou značku. Kurňa fix!
Proč kupuješ takovej shit, proč nedáš ATE nebo Brembo, jsou za stejný nebo menší peníz a kvalita je nesrovnatelná. Jinak kotouče Bosch se odlejvají v Německu ve fabrice Buderus, kde odlejvají a montují litinový kotle, proto Bosch koupil celou divizi Buderus a zřejmě litina do kotlů není vhodná na kotouče. :D
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

magadafagada
Experienced member
Příspěvky: 854
Registrován: pon led 29, 2007 07:22
Bydliště: staňkov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od magadafagada » úte úno 19, 2008 11:39

podle toho co píšeš, bude problém spíš ve třmenech, které se nevrací správně a destičky šoupou o kotouč, který vlivem teploty takto třením vyrobené se zkroutí :wink:

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Příspěvek od Zefek » úte úno 19, 2008 18:25

Tak to asi fakt bude něčím jiným. Mi to auto vibrovalo celé, ale když jsem pomaličku dojížděl třeba k semaforu a jemně brzdil, tak bylo vidět přes hranu kapoty, jak to chvíli brzdí víc a chvíli míň. Podíval bych se na ty třmeny ještě.
Naposledy upravil(a) Zefek dne stř led 25, 2012 00:38, celkem upraveno 1 x.

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Příspěvek od Šamša » stř úno 20, 2008 00:18

Když se mění destičky a kotouče, je potřeba i rozebrat unášeče a vodítka třmenů, tyhle pořádně vyčistit, rez jemným smirkem a ocelovým kartáčem očistit a pouzdra přiměřeně namazat. Pokud jsou už hodně špatný, tak se prodávají opravné sady, tj. nová futra a vodítka.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

satan-da23
Člen RCČR
Příspěvky: 1790
Registrován: pát led 18, 2008 13:24
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od satan-da23 » sob bře 29, 2008 17:12

Mám 1.9 Dti a kotouče resp.destičky a zadní pakny,jsem měnil před týdnem. TRW komplet 3030kč po slevě bo to beru na kamoše. Viděl bych to tak,že by bylo dobré rozebrat třmeny a vyčistit všechny pístky a máznout olejem na šicí stroje. Já když jsem svoje kupoval,tak to chodilo špatně a kotouče měly (ale jen z vnitřních stran) koleje jak D1. Nevěřím,že si dostal 2krát po sobě shitový kotouče,určitě bych hledal problém na autě :!:
Scenic IV Energy Bose 1.6dCi 118kw
Mégane IV RS
Renault 16
Renault Floride S
Renault Fuego 2.0 GTX cabrio by Einfeldt
Ex auta nemůžu vypisovat, je tu málo znaků :lol:

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Příspěvek od Zefek » pon dub 14, 2008 13:13

Taky se mi čas od času stane, že při brždění mi začne vibrovat volant. Ale je to vždycky v jednom místě cesty (sjíždění z prudkého kopce). Přejedu ho a pak můžu brzdit jak chci a s volantem to ani nehne. Svádím to na špatně provedený asfaltový povrch. Jinak ještě s vibrováním volantu často souvisí ložiska v předních podbězích.

Uživatelský avatar
HUGO
Starting member
Příspěvky: 68
Registrován: pon úno 07, 2005 14:21
Bydliště: Velký Újezd [OL]

Příspěvek od HUGO » úte dub 15, 2008 21:17

Já mám taky kotouče ATE, destičky FERODO a v poho, naprostá spokojenost. Jediné co mě štve je to hučení někde od pravého kola. Ale to sem popisoval v jiném příspěvku.
Zdeněk
Megane Grandtour IV (2020) 1.4 16V 140hp
Laguna II grandtour (2001) 1.8 16V 88kW

Odpovědět

Zpět na „Renault Mégane I“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů