Chvění se volantu při brždění
Moderátor: Moderators General
Chvění se volantu při brždění
Přátelé, vlastním Megane 99 79/107 1.6/16 RXi Hatchback a při břždění ve vyšších rychlostech se mi chvěje volant. Čím vyšší rychlost a razantnější brzda -větší chvění. Výměna destiček a poté kotoučů provedena. Destičky Bendix a kotouče Bosh. Problém přetrvává u Alu i plechových disků. Můžete mi poradit, prosím. Díky
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Tak to můžou dělat i špatné silenty ramen, nebo kuláky ať na ramenech nebo spojovačkách, i špatný tlumiče. Nejlépe zajet na STK a požádat za mírný poplatek zalomcovat autem na těch deskách a tam se projeví všechny vůle závěsů kol a nechat si udělat test tlumičů, ale jen ten opravdový na "hrkačce", ne ten jak ti jen zmačknou blatník dolů..
Naposledy upravil(a) Šamša dne úte led 08, 2008 01:27, celkem upraveno 1 x.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Člověče - je to ok. Momentálně se k brzdám chovám jinak a více využívám motor. Co se týče reklamace. Tam není celkem co řešit - poslalo se - oni to hodí na stroj a pokud nezjistěj, že sem si je zdevastoval zběsilou jízdou (což nevím, co si pod tím představit - kotouče přeci musí vydržet i větší zátěž), tak by mohli uznat, že se výrobek nepovedl. Ale... No uvidíme. Každopádně se museli nějak zkroutit. Chvění je pryč a destičky, které byly použity ještě na starém kotouči se musí vždy přizpůsobit novému a né jej zdeformovat. Tak bych to chápal já. No, uvidíme. Dám vědět. Ahoj - Dvoři ze severu
- 100KUC
- Moderátor
- Příspěvky: 3779
- Registrován: stř led 07, 2004 15:51
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
no to co jsem označil tučně je totální nesmysl. Když dáváš nové kotouče je třeba bezpodmínečně vyměnit i destičky - předejdeš tak tak právě problémům s tím, že si destičky špatně sednou a zkroutí kotouče.yenkyes píše:Člověče - je to ok. Momentálně se k brzdám chovám jinak a více využívám motor. Co se týče reklamace. Tam není celkem co řešit - poslalo se - oni to hodí na stroj a pokud nezjistěj, že sem si je zdevastoval zběsilou jízdou (což nevím, co si pod tím představit - kotouče přeci musí vydržet i větší zátěž), tak by mohli uznat, že se výrobek nepovedl. Ale... No uvidíme. Každopádně se museli nějak zkroutit. Chvění je pryč a destičky, které byly použity ještě na starém kotouči se musí vždy přizpůsobit novému a né jej zdeformovat. Tak bych to chápal já. No, uvidíme. Dám vědět. Ahoj - Dvoři ze severu
Samozřejmostí je kontrola brzdových třmenů, jejich vodících čepů a prachovek.
Myslím, že jsi chtěl ušetřit pár stovek za destičky a teď tě to stálo jedny kotouče + práci navíc...
Po montáži je třeba se prvních cca 200-300 km zbytečně intenzivnímu brždění, nejezdit na doraz ale spíše klidnější jízdou, tím si destičky perfektně sednou, jinak kotouče můžeš také zkroutit.
Renault Mégane R.S. 265 Cup 2015
ex. Clio 1.4e RT '91; Mégane Break 1.4 16V RXE '99; Renault 8 '64, 40k; Clio 1.4 16V '03; Renault 5 GT. '88 (project F16), 136k; Renault Laguna 2.0T Dynamique '05, 170k; Renault Mégane GrandTour 1,6 16V Privilége '05, 110k "Gauč"
ex. Clio 1.4e RT '91; Mégane Break 1.4 16V RXE '99; Renault 8 '64, 40k; Clio 1.4 16V '03; Renault 5 GT. '88 (project F16), 136k; Renault Laguna 2.0T Dynamique '05, 170k; Renault Mégane GrandTour 1,6 16V Privilége '05, 110k "Gauč"
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Na mojí R21 to došlo tak daleko, že při intenzivnější brždění se rozvibrovalo celé auto. Udělal jsem výměnu třemu na jedné straně, chvíli se zdálo, že je to lepší, ale teprve výměna kotoučů to úplně změnila. Destičky na horní straně sjeté skoro na doraz, na dolní straně jako nové. Kotouče zvlněné jak vlnitý plech, vydřené drážky atd ... Tak se vyměnily i destičky a třemy se taky daly lepší a od té doby zbytečně nešlapu na brzdu
Naposledy upravil(a) Zefek dne stř led 25, 2012 00:35, celkem upraveno 1 x.
Pánové, asi vás rozesměju, ale po týdnu ježdění (žádné urputné brždění-dávám si obzvláště záležet) je problém opět zde s po delší jízdě se chvění stupňuje. Takže hádám, že jsem koupil prostě shit serii kotoučů Bosch , kterou dělaj někde na Ukrajině nebo já nevim, kde tohle zrovna šiděj. Za 1500 jeden a ještě vzduchem chlazenej. Je to prostě na hlavu. Takže snad projde reklamace prvních a hned pošlu druhý a kupuju jinou značku. Kurňa fix!
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Proč kupuješ takovej shit, proč nedáš ATE nebo Brembo, jsou za stejný nebo menší peníz a kvalita je nesrovnatelná. Jinak kotouče Bosch se odlejvají v Německu ve fabrice Buderus, kde odlejvají a montují litinový kotle, proto Bosch koupil celou divizi Buderus a zřejmě litina do kotlů není vhodná na kotouče.yenkyes píše:Pánové, asi vás rozesměju, ale po týdnu ježdění (žádné urputné brždění-dávám si obzvláště záležet) je problém opět zde s po delší jízdě se chvění stupňuje. Takže hádám, že jsem koupil prostě shit serii kotoučů Bosch , kterou dělaj někde na Ukrajině nebo já nevim, kde tohle zrovna šiděj. Za 1500 jeden a ještě vzduchem chlazenej. Je to prostě na hlavu. Takže snad projde reklamace prvních a hned pošlu druhý a kupuju jinou značku. Kurňa fix!
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
-
- Experienced member
- Příspěvky: 854
- Registrován: pon led 29, 2007 07:22
- Bydliště: staňkov
- Kontaktovat uživatele:
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Tak to asi fakt bude něčím jiným. Mi to auto vibrovalo celé, ale když jsem pomaličku dojížděl třeba k semaforu a jemně brzdil, tak bylo vidět přes hranu kapoty, jak to chvíli brzdí víc a chvíli míň. Podíval bych se na ty třmeny ještě.
Naposledy upravil(a) Zefek dne stř led 25, 2012 00:38, celkem upraveno 1 x.
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Když se mění destičky a kotouče, je potřeba i rozebrat unášeče a vodítka třmenů, tyhle pořádně vyčistit, rez jemným smirkem a ocelovým kartáčem očistit a pouzdra přiměřeně namazat. Pokud jsou už hodně špatný, tak se prodávají opravné sady, tj. nová futra a vodítka.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
-
- Člen RCČR
- Příspěvky: 1790
- Registrován: pát led 18, 2008 13:24
- Bydliště: Olomouc
Mám 1.9 Dti a kotouče resp.destičky a zadní pakny,jsem měnil před týdnem. TRW komplet 3030kč po slevě bo to beru na kamoše. Viděl bych to tak,že by bylo dobré rozebrat třmeny a vyčistit všechny pístky a máznout olejem na šicí stroje. Já když jsem svoje kupoval,tak to chodilo špatně a kotouče měly (ale jen z vnitřních stran) koleje jak D1. Nevěřím,že si dostal 2krát po sobě shitový kotouče,určitě bych hledal problém na autě
Scenic IV Energy Bose 1.6dCi 118kw
Mégane IV RS
Renault 16
Renault Floride S
Renault Fuego 2.0 GTX cabrio by Einfeldt
Ex auta nemůžu vypisovat, je tu málo znaků
Mégane IV RS
Renault 16
Renault Floride S
Renault Fuego 2.0 GTX cabrio by Einfeldt
Ex auta nemůžu vypisovat, je tu málo znaků
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Taky se mi čas od času stane, že při brždění mi začne vibrovat volant. Ale je to vždycky v jednom místě cesty (sjíždění z prudkého kopce). Přejedu ho a pak můžu brzdit jak chci a s volantem to ani nehne. Svádím to na špatně provedený asfaltový povrch. Jinak ještě s vibrováním volantu často souvisí ložiska v předních podbězích.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů