Ventilátor (věčný problém), řešit zde.

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Kubacek Rastislav
Starting member
Příspěvky: 56
Registrován: čtv lis 23, 2006 11:06
Bydliště: Bernolákovo

ventilátor

Příspěvek od Kubacek Rastislav » úte zář 07, 2010 08:24

To isté. Ide len na najvyšší stupeň. R Megane 1,4e, 55kW, r.v.:1996, s klímou. Píše sa tu o tepelných poistkách, len neviem kde sa nachádzajú a ako vyzarajú. Nemá niekto foto? Zima sa blíži, tak by som to mal dať čím skôr dokopy. Vopred ď.

krausik
Starting member
Příspěvky: 20
Registrován: čtv pro 04, 2008 11:21

Ventilátor

Příspěvek od krausik » stř zář 29, 2010 13:47

Ahoj všem, s ventilátorem mám velké zkušenosti :) . Nejprve mi odešel předřadný odpor, rozebral jsem půl auta a omylem vypustil klimu. Pak mi začal ventilátor vynechávat - znovu ven. Pak přestal jít úplně. Dnes už ho vyndám za chvilku a bez nutnosti vypuštění klimatizace. Ale je to ježek v kleci :) a fakt musíte rozebrat půl auta. Takže má rada, pokud ventilátor běží jen na maximum je to v předřadném odporu ventilátoru, pokud vynechává, nebo nejde vůbec, tak se loučí, nebo rozloučil. Asi uhlíky, ale alespoň u mého to bylo vše zalité v plastu a dle všech neopravitelné. Naštěstí jsem sehnal jiný, starší funkční za 1200,- Kč.
krausik

kubinc
Člen RCČR
Příspěvky: 124
Registrován: stř zář 12, 2007 23:53
Bydliště: Praha 10 na ubytovně
Kontaktovat uživatele:

Re: Ventilátor

Příspěvek od kubinc » sob říj 02, 2010 21:22

krausik píše:Ahoj všem, s ventilátorem mám velké zkušenosti :) . Nejprve mi odešel předřadný odpor, rozebral jsem půl auta a omylem vypustil klimu. Pak mi začal ventilátor vynechávat - znovu ven. Pak přestal jít úplně. Dnes už ho vyndám za chvilku a bez nutnosti vypuštění klimatizace. Ale je to ježek v kleci :) a fakt musíte rozebrat půl auta. Takže má rada, pokud ventilátor běží jen na maximum je to v předřadném odporu ventilátoru, pokud vynechává, nebo nejde vůbec, tak se loučí, nebo rozloučil. Asi uhlíky, ale alespoň u mého to bylo vše zalité v plastu a dle všech neopravitelné. Naštěstí jsem sehnal jiný, starší funkční za 1200,- Kč.
a nesel by vymenit jen ten plast s uhlikama a nemáte foto kde se nachazi
současnost:
Megane 1.6e RN
minulost:
R19 Chamade 1.7 (šami)neřízena střela
R5 EBS Kábro 1.7

krausik
Starting member
Příspěvky: 20
Registrován: čtv pro 04, 2008 11:21

Re: Ventilátor

Příspěvek od krausik » sob říj 02, 2010 22:05

a nesel by vymenit jen ten plast s uhlikama a nemáte foto kde se nachazi[/quote]

U toho ventilátoru, který jsem měl já v autě nešlo už vůbec nic dále rozdělávat, tedy se domnívám, že by nešel ani plast s uhlíky nijak rozebrat. Ale ještě jsem ho nevyhodil, kdyby jste měl zájem si ho zkusit rozebrat :) . Jinak na tom druhém, co jsem tam dal už tuším nějaké šroubky byly, takže by asi uhlíky ven jít mohly. Ale vzhledem k tomu, že fungoval jsem to již víc nezkoumal a dal ho do auta.
Jinak pokud jste se ptal, kde se ventilátor nachází, tak přesně u levého sloupku, tedY před řidičem. Ale dostanete se k němu pouze z motorové části. Ale jak jsem psal, je to ježek v kleci a musí se rozebrat půl auta....
krausik

peto20400
Starting member
Příspěvky: 98
Registrován: pát pro 18, 2009 20:40

Příspěvek od peto20400 » stř říj 20, 2010 22:54

Zdar.Mohol by tu uz konečne niekto napísať kde sa presne nachádza ten odpor.Ide iba najvyšší stupen

krausik
Starting member
Příspěvky: 20
Registrován: čtv pro 04, 2008 11:21

Ventilátor

Příspěvek od krausik » sob říj 23, 2010 21:42

peto20400 píše:Zdar.Mohol by tu uz konečne niekto napísať kde sa presne nachádza ten odpor.Ide iba najvyšší stupen
Předřadný odpor ventilátoru se, alespoň u mého 1,6 benzin s klimou, nachází (při pohledu do motorové části) vpravo vedle autobaterie. Po vyjmutí autobaterie jde po vyšroubování dvou šroubů a odpojení konektoru vysunout z celého tělesa rozdělovače vzduchu (nevím jak to nazvat). Než jsem na to přišel, tak jsem vyndaval celé to těleso a rozpojil si kvůli tomu klimu a další věci v motorové části.... Tolik jsem se stím nazlobil, že rád poradím... snad jsem to vysvětlil
krausik

peto20400
Starting member
Příspěvky: 98
Registrován: pát pro 18, 2009 20:40

laguna 19DCI 79kW

Příspěvek od peto20400 » ned říj 24, 2010 19:44

oo konecne dobra dusa.Diik

Uživatelský avatar
lopotka
Starting member
Příspěvky: 6
Registrován: pát led 07, 2011 12:41

Re: Větrák?

Příspěvek od lopotka » pát led 07, 2011 12:46

koky76 píše:
Luma píše:Zdravím,po výměně baterie začalo cosi ...
Mam asi ten isty problem a zistil som ze to robi zapinanie a vypinanie cirkulacie vzduchu (vonkaj.a vnutor. okruh)nieco zo servopohonom ak je zapnuta vonkaj.cir.tak to zacne kazdych 10s klopkat asi 6 krat a ked je vnutor.cirkulacia tak to buchoce ako by to chcelo zavrat a nemoze.Vie mi niekto povedat ako sa najlepsie dostanem k tomu servopohonu dik
Dobry den,

mam ten isty problem. Vie niekdo poradit v com to je. Vopred dakujem. Uz to cvaka 2 mesiace a ide to dost nanervy.

Lubos

dosmanek
Starting member
Příspěvky: 4
Registrován: pon led 10, 2011 20:09

Re: Ventilátor (věčný problém), řešit zde.

Příspěvek od dosmanek » pon led 10, 2011 20:12

Já třeba vím,že mám vadný jen ventilátor,ale jak ho mám dostat ven?Je to tam i se stěrači napěchované tak,že nevím,kde začít.Poradí někdo?

krausik
Starting member
Příspěvky: 20
Registrován: čtv pro 04, 2008 11:21

Re: Ventilátor (věčný problém), řešit zde.

Příspěvek od krausik » stř led 12, 2011 21:18

dosmanek píše:Já třeba vím,že mám vadný jen ventilátor,ale jak ho mám dostat ven?Je to tam i se stěrači napěchované tak,že nevím,kde začít.Poradí někdo?
Popíšu u modelu 1,6 benzin s klimou (55 kw):

Tak nejprve si musíte sehnat stahovák na ramínka stěračů (stěrače určitě budou zarostlé). Po sundání stěračů sundat ty vrchní plasty pod stěrači. Odpojit a vyndat baterii, sundat zpevňovací tyč mezi tlumiči, vyndat téměř celé sání a odpojit el. od krokového motorku a to "něco" co je na příčce mezi kabinou a motorem. Odšroubovat (ale nijak nerozpojovat) nádržku na chladící kapalinu. Povolit šrouby na plechu v příčce a tento vyjmout. Odpojit kabel od předřadného odporu ze strany od baterie. Povolit veškeré šroubky toho hlavního plastového dílu rozvodu vzduchu (v místě pod stěrači) oddělit jej i od ventilátoru. Dát na stranu hadice s nádržkou s vodou, hadice klimatizace atd. Potom vzniklým otvorem po sundání plechu vyjmout celé těleso rozvodu vzduchu. Potom už jde ventilátor ven celkem jednoduše. Je to docela dobrá pakárna, ale jinak to asi nepůjde. K ventilátoru není jinej způsob jak se dostat. Snad jsem to popsal trošku pochopitelně.... Hodně štěstí!
krausik

Uživatelský avatar
Libor52
Člen RCČR
Příspěvky: 71
Registrován: sob čer 11, 2005 12:50
Bydliště: Praha

Re: Ventilátor (věčný problém), řešit zde.

Příspěvek od Libor52 » ned led 16, 2011 16:37

Uz to cvaka 2 mesiace a ide to dost nanervy.
No mě to začalo asi před týdnem a už jsem z toho na prášky. Nepomůže ani rádio nahlas. Díval jsem se do míst odkud to cvaká a vrčí jenže se tam nedá dostat. Musely by se sundat stěrače (zarezavělý) a potom kdoví co ještě. Tak jsem to rozdělal v palubovce nad popelníkem že odpojím to tlačítko protože cirkulaci stejně nepoužívám. Jenomže ten vypínač je zalitý v umělé hmotě. Takže taky nic. Je tam ale konektor s asi 15ti káblíkama. Tímto tedy prosím (a asi ne sám) nějakého elektrovzdělaného Meganistu, který by to příležitostně proměřil a napsal sem barvu toho káblíku a já ho s velkou radostí ušmiknu. Myslím že by se tímto ulevilo hodně lidem. Díky Libor
Renault Megane 1,6 66kW, Automatic,[img]http://images.spritmonitor.de/173787.png[/img]

Uživatelský avatar
KarelJ
Experienced member
Příspěvky: 573
Registrován: pon srp 21, 2006 09:52
Bydliště: Kutná Hora
Kontaktovat uživatele:

Re: Ventilátor (věčný problém), řešit zde.

Příspěvek od KarelJ » úte led 25, 2011 08:37

to nejde. musis to odpojit za baterkou. tvuj kouzelny konektor by mel byt pod regulatorem otacek.
Renault Megane hatch 1,6l 55kW 1997

Vlastním renault clip diagnostiku. Kdo by chtěl diagnostikovat auto pište sz. Kutná Hora. Čáslav

nabízím redukci k autorádiu http://www.renault-megane.cz/viewtopic.php?f=5&t=14035

kubinc
Člen RCČR
Příspěvky: 124
Registrován: stř zář 12, 2007 23:53
Bydliště: Praha 10 na ubytovně
Kontaktovat uživatele:

Re: Ventilátor (věčný problém), řešit zde.

Příspěvek od kubinc » úte led 25, 2011 15:45

Ale to že by nekdo kdo elektrice rozumí tak muze poradit to neni spatny nápad já bych potřeboval vedet jakej kabej je od toho vetráku a ktery od vyhřívání skla diky.
současnost:
Megane 1.6e RN
minulost:
R19 Chamade 1.7 (šami)neřízena střela
R5 EBS Kábro 1.7

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Ventilátor (věčný problém), řešit zde.

Příspěvek od Zefek » úte led 25, 2011 23:50

Díval jsem se, jak je to s recirkulací, ale ve Scénicu I. Trošku mě to zaujalo, protože my nemáme v Mégane I tlačítko na recirkulaci, ale ovládá se to přímo přepínačem na ventilátor - doprava tahá vzduch z venku, doleva je vzduch z venku uzavřen. Pokud tam máte tlačítko, tak bohužel není dohledatelné odkud je pro to tlačítko nějaký přívod, ale celý panel ovladače klimatizace má zezadu dva konektory. Jeden je bílý a druhý černý. Protikusy s kabeláží jsou oba černé. A právě na konektoru, který je na panelu klimatizace černý, je to bílý drát na kontaktu 3.
Barevnost drátů a konektorů, včetně zapojení se může lišit od verze, roku výroby a výbavy auta.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Kubacek Rastislav
Starting member
Příspěvky: 56
Registrován: čtv lis 23, 2006 11:06
Bydliště: Bernolákovo

Re: Ventilátor (věčný problém), řešit zde.

Příspěvek od Kubacek Rastislav » sob bře 19, 2011 12:47

Tak so to vyskusal podla navodu http://renault-megane.sk/car/regul.htm, ale na tych 1 - 5 to ide fakt dost slabo... 6 ide celkom dost. Neviete niekto ako pridat tym 1 - 5?
Dakujem

Kubacek Rastislav
Starting member
Příspěvky: 56
Registrován: čtv lis 23, 2006 11:06
Bydliště: Bernolákovo

Re: Ventilátor (věčný problém), řešit zde.

Příspěvek od Kubacek Rastislav » sob bře 19, 2011 18:41

Vydrzalo to 1/2 dna a teraz 1 - 5 nejde vobec, iba 6... :-(

Kubacek Rastislav
Starting member
Příspěvky: 56
Registrován: čtv lis 23, 2006 11:06
Bydliště: Bernolákovo

Re: Ventilátor (věčný problém), řešit zde.

Příspěvek od Kubacek Rastislav » úte bře 22, 2011 07:14

Moj nazor je, ze odisiel iba ten jeden tranzistor, lebo ked som premeral stare, bol zly tiez iba jeden. Nevie niekto o dakom, co by to vydrzal? A zaroven tak neznizoval otacky na 1-5? To by som asi mal dat skor na dake elektrikarske forum...;-)
Alebo nemate niekto schemu uplne noveho - vami vyrieseneho regulatoru otacok? Ved to nemoze byt az taky problem...

Thomson11111
Starting member
Příspěvky: 40
Registrován: ned srp 24, 2008 20:06
Bydliště: Kladno

Re: Ventilátor

Příspěvek od Thomson11111 » sob bře 26, 2011 12:17

krausik píše:
peto20400 píše:Zdar.Mohol by tu uz konečne niekto napísať kde sa presne nachádza ten odpor.Ide iba najvyšší stupen
Předřadný odpor ventilátoru se, alespoň u mého 1,6 benzin s klimou, nachází (při pohledu do motorové části) vpravo vedle autobaterie. Po vyjmutí autobaterie jde po vyšroubování dvou šroubů a odpojení konektoru vysunout z celého tělesa rozdělovače vzduchu (nevím jak to nazvat). Než jsem na to přišel, tak jsem vyndaval celé to těleso a rozpojil si kvůli tomu klimu a další věci v motorové části.... Tolik jsem se stím nazlobil, že rád poradím... snad jsem to vysvětlil

Čau,

máme Megane Classic 1.6e a ventilátor jde jen na 4stupeň - klasický problém. Nemáš foto toho předřadného odporu resp. jeho umístění? Dále se zeptám kde se dá tato součástka sehnat? Pouze Renault a nebo i jinde?


Díky Tomáš

Kubacek Rastislav
Starting member
Příspěvky: 56
Registrován: čtv lis 23, 2006 11:06
Bydliště: Bernolákovo

Re: Ventilátor (věčný problém), řešit zde.

Příspěvek od Kubacek Rastislav » pon bře 28, 2011 07:01

tych obchodov je dost, len su to rozne nahrady, origo Motorola som nezohnal a tie tu spominane nahrady akoby mali vacsiu spotrebu alebo co, lebo ide ten ventilator uplne pomali na 1-5... treba najst lepsiu nahradu... ja som to zohnal v predajni pre radioamaterov

Kubacek Rastislav
Starting member
Příspěvky: 56
Registrován: čtv lis 23, 2006 11:06
Bydliště: Bernolákovo

Re: Ventilátor (věčný problém), řešit zde.

Příspěvek od Kubacek Rastislav » stř bře 30, 2011 07:12

mozno to bolo aj tym zanesenym filtrom

krausik
Starting member
Příspěvky: 20
Registrován: čtv pro 04, 2008 11:21

Re: Ventilátor (věčný problém), řešit zde.

Příspěvek od krausik » úte dub 12, 2011 11:53

Celý problém s odcházením předřadného odporu ventilátoru je skutečně v zanešeném kabinovém filtru, přes který potom jde málo vzduchu na chlazení tranzistorů předřadného odporu. Ten se potom nepřiměřeně zahřívá až odejde. Někdy se jen částečně vypálí, takže někdy jde, někdy ne. Mě se takto vyhřál (mimo jiné) konektor u tohoto předřadného odporu.
Jinak když jsem tento problém řešil, tak jsem tu někde na fóru narazil na odkaz, kde někdo popisoval opravu předřadného odporu, kde přesně uvedl hodnotu výkonostních tranzistorů, které se zakoupí a na tišťáku pouze vymění. Na tento odkaz jsem ale narazil až po tom, co jsem sehnal jiný starší funkční předřadný odpor, jinak bych pouze vyměnil ty tranzistory. Ale když jsem tady obcházel televizáky, tak mi nikdo nedokázal říct ty hodnoty výkonostních tranzistorů. Projížděl jsem komp, ale už jsem ten odkaz s tou opravou předřadného odporu smazal, nebot megánek šel již do světa. Ale určitě to tu někde je, jen to najít. Hodně štěstí ....
krausik

Kubacek Rastislav
Starting member
Příspěvky: 56
Registrován: čtv lis 23, 2006 11:06
Bydliště: Bernolákovo

Re: Ventilátor (věčný problém), řešit zde.

Příspěvek od Kubacek Rastislav » úte dub 12, 2011 12:47

Tych navodov na opravu je dost na roznych renaultovych aj peugeotovych forach. Ale hodnoty tych tranzistorov su rozne. su to tie PNP, a to od 70V 10A 70W az po !!! 140V 30A 300W !!!!!
A to sa mi zda divne... zeby boli navzajom zamenitelne... ??? A v tom bude mozno ten moj problem, co sa tyka pomaleho chodu ventilatora.... Momentalne tam mam 120V 30A 200W, ale nieje to ono...!!!!!

Astra.Z
Starting member
Příspěvky: 2
Registrován: ned črc 17, 2011 12:38

Re: Ventilátor (věčný problém), řešit zde.

Příspěvek od Astra.Z » ned črc 17, 2011 13:23

Ahoj
Prosím o radu s ventilátorem topení.
Scenic JA01 rv99 (po faceliftu) 1.6 16V 79kW s manuální klimou. Ventilátor točí jenom na stupeň č.4 (max) 1-3nejede.
Za ventilátorem před filtrem jsem našel předřadné odpory -teda jestli je to ono (viz foto), ale nemůžu objevit výkonový tranzistor.... Baterie je umístěná v přední části motoru, není u palubní desky.
Čerpal jsem z návodu na: http://translate.google.cz/translate?js ... 358759.htm ale totožný regulátor jsem neobjevil.
Díky
Přílohy
DSCN0557.JPG
Předřadný odpor???1
DSCN0558.JPG
Předřadný odpor???2

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Ventilátor (věčný problém), řešit zde.

Příspěvek od Zefek » ned črc 17, 2011 13:53

Pokud tam jsou odpory, pak tam není elektronický regulátor a musí se vyměnit ten blok s odpory.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Astra.Z
Starting member
Příspěvky: 2
Registrován: ned črc 17, 2011 12:38

Re: Ventilátor (věčný problém), řešit zde.

Příspěvek od Astra.Z » ned črc 17, 2011 18:07

Ok. Díky za info. Bral jsem to jako tutovku ....takže v tom případě mám na prodej výkonový tranzistor :).

Odpovědět

Zpět na „Renault Mégane I“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů