Ventilátor (věčný problém), řešit zde.
Moderátor: Moderators General
-
- Starting member
- Příspěvky: 56
- Registrován: čtv lis 23, 2006 11:06
- Bydliště: Bernolákovo
ventilátor
To isté. Ide len na najvyšší stupeň. R Megane 1,4e, 55kW, r.v.:1996, s klímou. Píše sa tu o tepelných poistkách, len neviem kde sa nachádzajú a ako vyzarajú. Nemá niekto foto? Zima sa blíži, tak by som to mal dať čím skôr dokopy. Vopred ď.
Ventilátor
Ahoj všem, s ventilátorem mám velké zkušenosti . Nejprve mi odešel předřadný odpor, rozebral jsem půl auta a omylem vypustil klimu. Pak mi začal ventilátor vynechávat - znovu ven. Pak přestal jít úplně. Dnes už ho vyndám za chvilku a bez nutnosti vypuštění klimatizace. Ale je to ježek v kleci a fakt musíte rozebrat půl auta. Takže má rada, pokud ventilátor běží jen na maximum je to v předřadném odporu ventilátoru, pokud vynechává, nebo nejde vůbec, tak se loučí, nebo rozloučil. Asi uhlíky, ale alespoň u mého to bylo vše zalité v plastu a dle všech neopravitelné. Naštěstí jsem sehnal jiný, starší funkční za 1200,- Kč.
krausik
-
- Člen RCČR
- Příspěvky: 124
- Registrován: stř zář 12, 2007 23:53
- Bydliště: Praha 10 na ubytovně
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ventilátor
a nesel by vymenit jen ten plast s uhlikama a nemáte foto kde se nachazikrausik píše:Ahoj všem, s ventilátorem mám velké zkušenosti . Nejprve mi odešel předřadný odpor, rozebral jsem půl auta a omylem vypustil klimu. Pak mi začal ventilátor vynechávat - znovu ven. Pak přestal jít úplně. Dnes už ho vyndám za chvilku a bez nutnosti vypuštění klimatizace. Ale je to ježek v kleci a fakt musíte rozebrat půl auta. Takže má rada, pokud ventilátor běží jen na maximum je to v předřadném odporu ventilátoru, pokud vynechává, nebo nejde vůbec, tak se loučí, nebo rozloučil. Asi uhlíky, ale alespoň u mého to bylo vše zalité v plastu a dle všech neopravitelné. Naštěstí jsem sehnal jiný, starší funkční za 1200,- Kč.
současnost:
Megane 1.6e RN
minulost:
R19 Chamade 1.7 (šami)neřízena střela
R5 EBS Kábro 1.7
Megane 1.6e RN
minulost:
R19 Chamade 1.7 (šami)neřízena střela
R5 EBS Kábro 1.7
Re: Ventilátor
a nesel by vymenit jen ten plast s uhlikama a nemáte foto kde se nachazi[/quote]
U toho ventilátoru, který jsem měl já v autě nešlo už vůbec nic dále rozdělávat, tedy se domnívám, že by nešel ani plast s uhlíky nijak rozebrat. Ale ještě jsem ho nevyhodil, kdyby jste měl zájem si ho zkusit rozebrat . Jinak na tom druhém, co jsem tam dal už tuším nějaké šroubky byly, takže by asi uhlíky ven jít mohly. Ale vzhledem k tomu, že fungoval jsem to již víc nezkoumal a dal ho do auta.
Jinak pokud jste se ptal, kde se ventilátor nachází, tak přesně u levého sloupku, tedY před řidičem. Ale dostanete se k němu pouze z motorové části. Ale jak jsem psal, je to ježek v kleci a musí se rozebrat půl auta....
U toho ventilátoru, který jsem měl já v autě nešlo už vůbec nic dále rozdělávat, tedy se domnívám, že by nešel ani plast s uhlíky nijak rozebrat. Ale ještě jsem ho nevyhodil, kdyby jste měl zájem si ho zkusit rozebrat . Jinak na tom druhém, co jsem tam dal už tuším nějaké šroubky byly, takže by asi uhlíky ven jít mohly. Ale vzhledem k tomu, že fungoval jsem to již víc nezkoumal a dal ho do auta.
Jinak pokud jste se ptal, kde se ventilátor nachází, tak přesně u levého sloupku, tedY před řidičem. Ale dostanete se k němu pouze z motorové části. Ale jak jsem psal, je to ježek v kleci a musí se rozebrat půl auta....
krausik
Ventilátor
Předřadný odpor ventilátoru se, alespoň u mého 1,6 benzin s klimou, nachází (při pohledu do motorové části) vpravo vedle autobaterie. Po vyjmutí autobaterie jde po vyšroubování dvou šroubů a odpojení konektoru vysunout z celého tělesa rozdělovače vzduchu (nevím jak to nazvat). Než jsem na to přišel, tak jsem vyndaval celé to těleso a rozpojil si kvůli tomu klimu a další věci v motorové části.... Tolik jsem se stím nazlobil, že rád poradím... snad jsem to vysvětlilpeto20400 píše:Zdar.Mohol by tu uz konečne niekto napísať kde sa presne nachádza ten odpor.Ide iba najvyšší stupen
krausik
laguna 19DCI 79kW
oo konecne dobra dusa.Diik
Re: Větrák?
Dobry den,koky76 píše:Mam asi ten isty problem a zistil som ze to robi zapinanie a vypinanie cirkulacie vzduchu (vonkaj.a vnutor. okruh)nieco zo servopohonom ak je zapnuta vonkaj.cir.tak to zacne kazdych 10s klopkat asi 6 krat a ked je vnutor.cirkulacia tak to buchoce ako by to chcelo zavrat a nemoze.Vie mi niekto povedat ako sa najlepsie dostanem k tomu servopohonu dikLuma píše:Zdravím,po výměně baterie začalo cosi ...
mam ten isty problem. Vie niekdo poradit v com to je. Vopred dakujem. Uz to cvaka 2 mesiace a ide to dost nanervy.
Lubos
Re: Ventilátor (věčný problém), řešit zde.
Já třeba vím,že mám vadný jen ventilátor,ale jak ho mám dostat ven?Je to tam i se stěrači napěchované tak,že nevím,kde začít.Poradí někdo?
Re: Ventilátor (věčný problém), řešit zde.
Popíšu u modelu 1,6 benzin s klimou (55 kw):dosmanek píše:Já třeba vím,že mám vadný jen ventilátor,ale jak ho mám dostat ven?Je to tam i se stěrači napěchované tak,že nevím,kde začít.Poradí někdo?
Tak nejprve si musíte sehnat stahovák na ramínka stěračů (stěrače určitě budou zarostlé). Po sundání stěračů sundat ty vrchní plasty pod stěrači. Odpojit a vyndat baterii, sundat zpevňovací tyč mezi tlumiči, vyndat téměř celé sání a odpojit el. od krokového motorku a to "něco" co je na příčce mezi kabinou a motorem. Odšroubovat (ale nijak nerozpojovat) nádržku na chladící kapalinu. Povolit šrouby na plechu v příčce a tento vyjmout. Odpojit kabel od předřadného odporu ze strany od baterie. Povolit veškeré šroubky toho hlavního plastového dílu rozvodu vzduchu (v místě pod stěrači) oddělit jej i od ventilátoru. Dát na stranu hadice s nádržkou s vodou, hadice klimatizace atd. Potom vzniklým otvorem po sundání plechu vyjmout celé těleso rozvodu vzduchu. Potom už jde ventilátor ven celkem jednoduše. Je to docela dobrá pakárna, ale jinak to asi nepůjde. K ventilátoru není jinej způsob jak se dostat. Snad jsem to popsal trošku pochopitelně.... Hodně štěstí!
krausik
Re: Ventilátor (věčný problém), řešit zde.
Uz to cvaka 2 mesiace a ide to dost nanervy.
No mě to začalo asi před týdnem a už jsem z toho na prášky. Nepomůže ani rádio nahlas. Díval jsem se do míst odkud to cvaká a vrčí jenže se tam nedá dostat. Musely by se sundat stěrače (zarezavělý) a potom kdoví co ještě. Tak jsem to rozdělal v palubovce nad popelníkem že odpojím to tlačítko protože cirkulaci stejně nepoužívám. Jenomže ten vypínač je zalitý v umělé hmotě. Takže taky nic. Je tam ale konektor s asi 15ti káblíkama. Tímto tedy prosím (a asi ne sám) nějakého elektrovzdělaného Meganistu, který by to příležitostně proměřil a napsal sem barvu toho káblíku a já ho s velkou radostí ušmiknu. Myslím že by se tímto ulevilo hodně lidem. Díky Libor
No mě to začalo asi před týdnem a už jsem z toho na prášky. Nepomůže ani rádio nahlas. Díval jsem se do míst odkud to cvaká a vrčí jenže se tam nedá dostat. Musely by se sundat stěrače (zarezavělý) a potom kdoví co ještě. Tak jsem to rozdělal v palubovce nad popelníkem že odpojím to tlačítko protože cirkulaci stejně nepoužívám. Jenomže ten vypínač je zalitý v umělé hmotě. Takže taky nic. Je tam ale konektor s asi 15ti káblíkama. Tímto tedy prosím (a asi ne sám) nějakého elektrovzdělaného Meganistu, který by to příležitostně proměřil a napsal sem barvu toho káblíku a já ho s velkou radostí ušmiknu. Myslím že by se tímto ulevilo hodně lidem. Díky Libor
Renault Megane 1,6 66kW, Automatic,[img]http://images.spritmonitor.de/173787.png[/img]
- KarelJ
- Experienced member
- Příspěvky: 573
- Registrován: pon srp 21, 2006 09:52
- Bydliště: Kutná Hora
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ventilátor (věčný problém), řešit zde.
to nejde. musis to odpojit za baterkou. tvuj kouzelny konektor by mel byt pod regulatorem otacek.
Renault Megane hatch 1,6l 55kW 1997
Vlastním renault clip diagnostiku. Kdo by chtěl diagnostikovat auto pište sz. Kutná Hora. Čáslav
nabízím redukci k autorádiu http://www.renault-megane.cz/viewtopic.php?f=5&t=14035
Vlastním renault clip diagnostiku. Kdo by chtěl diagnostikovat auto pište sz. Kutná Hora. Čáslav
nabízím redukci k autorádiu http://www.renault-megane.cz/viewtopic.php?f=5&t=14035
-
- Člen RCČR
- Příspěvky: 124
- Registrován: stř zář 12, 2007 23:53
- Bydliště: Praha 10 na ubytovně
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ventilátor (věčný problém), řešit zde.
Ale to že by nekdo kdo elektrice rozumí tak muze poradit to neni spatny nápad já bych potřeboval vedet jakej kabej je od toho vetráku a ktery od vyhřívání skla diky.
současnost:
Megane 1.6e RN
minulost:
R19 Chamade 1.7 (šami)neřízena střela
R5 EBS Kábro 1.7
Megane 1.6e RN
minulost:
R19 Chamade 1.7 (šami)neřízena střela
R5 EBS Kábro 1.7
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: Ventilátor (věčný problém), řešit zde.
Díval jsem se, jak je to s recirkulací, ale ve Scénicu I. Trošku mě to zaujalo, protože my nemáme v Mégane I tlačítko na recirkulaci, ale ovládá se to přímo přepínačem na ventilátor - doprava tahá vzduch z venku, doleva je vzduch z venku uzavřen. Pokud tam máte tlačítko, tak bohužel není dohledatelné odkud je pro to tlačítko nějaký přívod, ale celý panel ovladače klimatizace má zezadu dva konektory. Jeden je bílý a druhý černý. Protikusy s kabeláží jsou oba černé. A právě na konektoru, který je na panelu klimatizace černý, je to bílý drát na kontaktu 3.
Barevnost drátů a konektorů, včetně zapojení se může lišit od verze, roku výroby a výbavy auta.
Barevnost drátů a konektorů, včetně zapojení se může lišit od verze, roku výroby a výbavy auta.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
-
- Starting member
- Příspěvky: 56
- Registrován: čtv lis 23, 2006 11:06
- Bydliště: Bernolákovo
Re: Ventilátor (věčný problém), řešit zde.
Tak so to vyskusal podla navodu http://renault-megane.sk/car/regul.htm, ale na tych 1 - 5 to ide fakt dost slabo... 6 ide celkom dost. Neviete niekto ako pridat tym 1 - 5?
Dakujem
Dakujem
-
- Starting member
- Příspěvky: 56
- Registrován: čtv lis 23, 2006 11:06
- Bydliště: Bernolákovo
Re: Ventilátor (věčný problém), řešit zde.
Vydrzalo to 1/2 dna a teraz 1 - 5 nejde vobec, iba 6...
-
- Starting member
- Příspěvky: 56
- Registrován: čtv lis 23, 2006 11:06
- Bydliště: Bernolákovo
Re: Ventilátor (věčný problém), řešit zde.
Moj nazor je, ze odisiel iba ten jeden tranzistor, lebo ked som premeral stare, bol zly tiez iba jeden. Nevie niekto o dakom, co by to vydrzal? A zaroven tak neznizoval otacky na 1-5? To by som asi mal dat skor na dake elektrikarske forum...
Alebo nemate niekto schemu uplne noveho - vami vyrieseneho regulatoru otacok? Ved to nemoze byt az taky problem...
Alebo nemate niekto schemu uplne noveho - vami vyrieseneho regulatoru otacok? Ved to nemoze byt az taky problem...
-
- Starting member
- Příspěvky: 40
- Registrován: ned srp 24, 2008 20:06
- Bydliště: Kladno
Re: Ventilátor
krausik píše:Předřadný odpor ventilátoru se, alespoň u mého 1,6 benzin s klimou, nachází (při pohledu do motorové části) vpravo vedle autobaterie. Po vyjmutí autobaterie jde po vyšroubování dvou šroubů a odpojení konektoru vysunout z celého tělesa rozdělovače vzduchu (nevím jak to nazvat). Než jsem na to přišel, tak jsem vyndaval celé to těleso a rozpojil si kvůli tomu klimu a další věci v motorové části.... Tolik jsem se stím nazlobil, že rád poradím... snad jsem to vysvětlilpeto20400 píše:Zdar.Mohol by tu uz konečne niekto napísať kde sa presne nachádza ten odpor.Ide iba najvyšší stupen
Čau,
máme Megane Classic 1.6e a ventilátor jde jen na 4stupeň - klasický problém. Nemáš foto toho předřadného odporu resp. jeho umístění? Dále se zeptám kde se dá tato součástka sehnat? Pouze Renault a nebo i jinde?
Díky Tomáš
-
- Starting member
- Příspěvky: 56
- Registrován: čtv lis 23, 2006 11:06
- Bydliště: Bernolákovo
Re: Ventilátor (věčný problém), řešit zde.
tych obchodov je dost, len su to rozne nahrady, origo Motorola som nezohnal a tie tu spominane nahrady akoby mali vacsiu spotrebu alebo co, lebo ide ten ventilator uplne pomali na 1-5... treba najst lepsiu nahradu... ja som to zohnal v predajni pre radioamaterov
-
- Starting member
- Příspěvky: 56
- Registrován: čtv lis 23, 2006 11:06
- Bydliště: Bernolákovo
Re: Ventilátor (věčný problém), řešit zde.
mozno to bolo aj tym zanesenym filtrom
Re: Ventilátor (věčný problém), řešit zde.
Celý problém s odcházením předřadného odporu ventilátoru je skutečně v zanešeném kabinovém filtru, přes který potom jde málo vzduchu na chlazení tranzistorů předřadného odporu. Ten se potom nepřiměřeně zahřívá až odejde. Někdy se jen částečně vypálí, takže někdy jde, někdy ne. Mě se takto vyhřál (mimo jiné) konektor u tohoto předřadného odporu.
Jinak když jsem tento problém řešil, tak jsem tu někde na fóru narazil na odkaz, kde někdo popisoval opravu předřadného odporu, kde přesně uvedl hodnotu výkonostních tranzistorů, které se zakoupí a na tišťáku pouze vymění. Na tento odkaz jsem ale narazil až po tom, co jsem sehnal jiný starší funkční předřadný odpor, jinak bych pouze vyměnil ty tranzistory. Ale když jsem tady obcházel televizáky, tak mi nikdo nedokázal říct ty hodnoty výkonostních tranzistorů. Projížděl jsem komp, ale už jsem ten odkaz s tou opravou předřadného odporu smazal, nebot megánek šel již do světa. Ale určitě to tu někde je, jen to najít. Hodně štěstí ....
Jinak když jsem tento problém řešil, tak jsem tu někde na fóru narazil na odkaz, kde někdo popisoval opravu předřadného odporu, kde přesně uvedl hodnotu výkonostních tranzistorů, které se zakoupí a na tišťáku pouze vymění. Na tento odkaz jsem ale narazil až po tom, co jsem sehnal jiný starší funkční předřadný odpor, jinak bych pouze vyměnil ty tranzistory. Ale když jsem tady obcházel televizáky, tak mi nikdo nedokázal říct ty hodnoty výkonostních tranzistorů. Projížděl jsem komp, ale už jsem ten odkaz s tou opravou předřadného odporu smazal, nebot megánek šel již do světa. Ale určitě to tu někde je, jen to najít. Hodně štěstí ....
krausik
-
- Starting member
- Příspěvky: 56
- Registrován: čtv lis 23, 2006 11:06
- Bydliště: Bernolákovo
Re: Ventilátor (věčný problém), řešit zde.
Tych navodov na opravu je dost na roznych renaultovych aj peugeotovych forach. Ale hodnoty tych tranzistorov su rozne. su to tie PNP, a to od 70V 10A 70W az po !!! 140V 30A 300W !!!!!
A to sa mi zda divne... zeby boli navzajom zamenitelne... ??? A v tom bude mozno ten moj problem, co sa tyka pomaleho chodu ventilatora.... Momentalne tam mam 120V 30A 200W, ale nieje to ono...!!!!!
A to sa mi zda divne... zeby boli navzajom zamenitelne... ??? A v tom bude mozno ten moj problem, co sa tyka pomaleho chodu ventilatora.... Momentalne tam mam 120V 30A 200W, ale nieje to ono...!!!!!
Re: Ventilátor (věčný problém), řešit zde.
Ahoj
Prosím o radu s ventilátorem topení.
Scenic JA01 rv99 (po faceliftu) 1.6 16V 79kW s manuální klimou. Ventilátor točí jenom na stupeň č.4 (max) 1-3nejede.
Za ventilátorem před filtrem jsem našel předřadné odpory -teda jestli je to ono (viz foto), ale nemůžu objevit výkonový tranzistor.... Baterie je umístěná v přední části motoru, není u palubní desky.
Čerpal jsem z návodu na: http://translate.google.cz/translate?js ... 358759.htm ale totožný regulátor jsem neobjevil.
Díky
Prosím o radu s ventilátorem topení.
Scenic JA01 rv99 (po faceliftu) 1.6 16V 79kW s manuální klimou. Ventilátor točí jenom na stupeň č.4 (max) 1-3nejede.
Za ventilátorem před filtrem jsem našel předřadné odpory -teda jestli je to ono (viz foto), ale nemůžu objevit výkonový tranzistor.... Baterie je umístěná v přední části motoru, není u palubní desky.
Čerpal jsem z návodu na: http://translate.google.cz/translate?js ... 358759.htm ale totožný regulátor jsem neobjevil.
Díky
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: Ventilátor (věčný problém), řešit zde.
Pokud tam jsou odpory, pak tam není elektronický regulátor a musí se vyměnit ten blok s odpory.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Re: Ventilátor (věčný problém), řešit zde.
Ok. Díky za info. Bral jsem to jako tutovku ....takže v tom případě mám na prodej výkonový tranzistor .
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 19 hostů