Nechtěl startovat, čím to asi bylo?
Moderátor: Moderators General
Nechtěl startovat, čím to asi bylo?
Dobrá den, žádám o Váš názor na následující událost. Mám Megana kombi, 14 16V, r.v.2000, najeto 125 000 km. V pondělí s ním byla manželka v Praze (jsme z Kutné Hory, tak je to asi 75 km), vrátila se v pohodě domů a uklidila ho do garáže. V pátek jsme chtěli ráno odjet do práce (většinou chodíme pěšky) a nic. Na první pohled vše v pořádku, žádná kontrolka nesvítila, startér točil motorem a ten nenaskočil. Trápil jsem ho asi 5x, pak jsem usoudil, že to nepojede a protože nebyl čas lámat si hlavu kdo je kdo, odjeli jsme druhým autem. Odpoledne jsem ho zase zkusil nastartovat a zase nic. Kdysi jsem tady četl, že může pomoct odpojit baterku a nechat počítač zresetovat. Tak jsem ji odpojil a protože nevím jak dlouho to trvá, nechal jsem ji odpojenou přez noc. Ráno jsem ji připojil a zase nic. Vzal jsem si přírůčku a začal vytahovat pojistky, které by podle mého lajckého rozumu mohly mít na chod motoru vliv. Byly to pojistky MEMO INJECT a ALIM UC BIC. První má cosi společného se vstřikováním a druhá s imobilizérem. Ovšem obě byly v pořádku, tak jsem je tam zase zastrčil spátky a zkusil nastartovat - opět nic. A pak mě to napadlo. Zkusil jsem druhý klíček a auto naskočilo jako by se nic nestalo. Tak jsem ho zase vypnul a vzal původní klíček s kterým před tím nechtělo běžet a opět jsem v pohodě nastartoval. Fakt nekecám. Byl bych rád za Vaše názory, čím to může být a jestli je pravděpodobné, že se mi to může opakovat. Taky mě zajímá, jestli má cenu jet s autem do Renaultu aby se mi kouknuli jestli nebude nějaká událost v řídící jednotce. Předem děkuju.
Karel
Karel
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Problém není v řídící jednotce, ale v imo a zřejmě se stala chyba v plovoucím kódu, který vyřešil ten druhý klíč. Mělo by to zase fungovat, ale ještě bych se raději zeptal kovanějších.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
No já si myslím, že manželka zapomněla i když v garáži auto zamknout.
Ono se totiž u Renaultu po 10ti až 15ti min. když nezamkneš zprovozní immobilizer. Takže musíš dálkáčem zase zamknout a odemknout. Jinak nenastaruješ.
Ono se totiž u Renaultu po 10ti až 15ti min. když nezamkneš zprovozní immobilizer. Takže musíš dálkáčem zase zamknout a odemknout. Jinak nenastaruješ.
Renault Megane 1,6 66kW, Automatic,[img]http://images.spritmonitor.de/173787.png[/img]
To ale platí jen u typů s infra DO, tj. max do r.v 1998. Novější typy už mají DO rádiové a imobilizér ovládaný přes pasivní čip, proto nezáleží na tom, jestli zamkneš nebo odemkneš, elektronika ověřuje klíč až po zapnutí zapalování.Libor52 píše:No já si myslím, že manželka zapomněla i když v garáži auto zamknout.
Ono se totiž u Renaultu po 10ti až 15ti min. když nezamkneš zprovozní immobilizer. Takže musíš dálkáčem zase zamknout a odemknout. Jinak nenastaruješ.
Já myslím,že Šamša má pravdu, hodil bych to na náhodnou chybu. Ovšem štěstí, že se to stalo doma, málokdo sebou vozí druhý klíč po světě
Scenic Kaleido 99 1,6 16V
Tak mám nový poznatek: v sobotu odpoledne jsem jel krátkou cestu pro dceru na soustředění cca 20km, auto doma normálně nastarovalo, dojel jsem na místo, vyzvednul holku a po cca 15 ti minutách jsem chtěl odjet. Startuju a nic. Startuju podruhý a zase nic. Druhej klíček doma na věšáku, tak mě přepadaly myšlenky, že musím s prosíkem za jiným rodičem, který si tam byl taky pro svoje dítě, ať mě odveze domů a já že pak s druhým autem a druhým klíčem pojedu pro renaulta. Nemám rád když musím o něco prosit, tak si říkám do třetice všeho dobrého. Otočím klíčkem do polohy, kdy se zapíná zapalování a sleduju tu kontrolku co bliká uprostřed palubní desky. Nejprve se blikání změnilo na trvalé svícení a pak zhasla. Vezmu za klíček a auto nastartovalo. Nečekal jsem na nic a rychle domů. Dojel jsem v pohodě. V neděli ráno mi to nedalo a jdu do garáže auto trochu potrápit. Opakovalo se to samé co v sobotu. Nakonec chytlo, až když jsem počkal až blikající a potom trvale svítící kontrolka zhasla. Tak jsem chtěl zkusit, jestli je to pravidlo, auto jsem chcípnul a zkusil znova nastartovat s trvale svítící kontrolkou - a nastartoval úplně v pohodě. Tak fakt nevím jak to má fungovat. Pravda je, že jsem si toho světýlka nikdy moc nevšímal a auto startovalo na první otočení. Nevím co si mám o tom myslet a budu rád za každý Váš názor. Je fakt, že už tomu autu pomalu přestávám věřit a čekám, kdy mě někde nechá. Děkuju předem.
Karel
Karel
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 24 hostů