Nechtěl startovat, čím to asi bylo?

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
karel.z
Starting member
Příspěvky: 44
Registrován: čtv zář 30, 2004 08:18

Nechtěl startovat, čím to asi bylo?

Příspěvek od karel.z » ned črc 15, 2007 22:41

Dobrá den, žádám o Váš názor na následující událost. Mám Megana kombi, 14 16V, r.v.2000, najeto 125 000 km. V pondělí s ním byla manželka v Praze (jsme z Kutné Hory, tak je to asi 75 km), vrátila se v pohodě domů a uklidila ho do garáže. V pátek jsme chtěli ráno odjet do práce (většinou chodíme pěšky) a nic. Na první pohled vše v pořádku, žádná kontrolka nesvítila, startér točil motorem a ten nenaskočil. Trápil jsem ho asi 5x, pak jsem usoudil, že to nepojede a protože nebyl čas lámat si hlavu kdo je kdo, odjeli jsme druhým autem. Odpoledne jsem ho zase zkusil nastartovat a zase nic. Kdysi jsem tady četl, že může pomoct odpojit baterku a nechat počítač zresetovat. Tak jsem ji odpojil a protože nevím jak dlouho to trvá, nechal jsem ji odpojenou přez noc. Ráno jsem ji připojil a zase nic. Vzal jsem si přírůčku a začal vytahovat pojistky, které by podle mého lajckého rozumu mohly mít na chod motoru vliv. Byly to pojistky MEMO INJECT a ALIM UC BIC. První má cosi společného se vstřikováním a druhá s imobilizérem. Ovšem obě byly v pořádku, tak jsem je tam zase zastrčil spátky a zkusil nastartovat - opět nic. A pak mě to napadlo. Zkusil jsem druhý klíček a auto naskočilo jako by se nic nestalo. Tak jsem ho zase vypnul a vzal původní klíček s kterým před tím nechtělo běžet a opět jsem v pohodě nastartoval. Fakt nekecám. Byl bych rád za Vaše názory, čím to může být a jestli je pravděpodobné, že se mi to může opakovat. Taky mě zajímá, jestli má cenu jet s autem do Renaultu aby se mi kouknuli jestli nebude nějaká událost v řídící jednotce. Předem děkuju.
Karel

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Příspěvek od Šamša » pon črc 16, 2007 00:13

Problém není v řídící jednotce, ale v imo a zřejmě se stala chyba v plovoucím kódu, který vyřešil ten druhý klíč. Mělo by to zase fungovat, ale ještě bych se raději zeptal kovanějších.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Uživatelský avatar
Libor52
Člen RCČR
Příspěvky: 71
Registrován: sob čer 11, 2005 12:50
Bydliště: Praha

Příspěvek od Libor52 » úte črc 24, 2007 18:54

No já si myslím, že manželka zapomněla i když v garáži auto zamknout.
Ono se totiž u Renaultu po 10ti až 15ti min. když nezamkneš zprovozní immobilizer. Takže musíš dálkáčem zase zamknout a odemknout. Jinak nenastaruješ.
Renault Megane 1,6 66kW, Automatic,[img]http://images.spritmonitor.de/173787.png[/img]

YohanN
Advanced member
Příspěvky: 318
Registrován: čtv dub 14, 2005 10:14

Příspěvek od YohanN » čtv črc 26, 2007 12:49

Libor52 píše:No já si myslím, že manželka zapomněla i když v garáži auto zamknout.
Ono se totiž u Renaultu po 10ti až 15ti min. když nezamkneš zprovozní immobilizer. Takže musíš dálkáčem zase zamknout a odemknout. Jinak nenastaruješ.
To ale platí jen u typů s infra DO, tj. max do r.v 1998. Novější typy už mají DO rádiové a imobilizér ovládaný přes pasivní čip, proto nezáleží na tom, jestli zamkneš nebo odemkneš, elektronika ověřuje klíč až po zapnutí zapalování. :twisted:

Já myslím,že Šamša má pravdu, hodil bych to na náhodnou chybu. Ovšem štěstí, že se to stalo doma, málokdo sebou vozí druhý klíč po světě :wink:
Scenic Kaleido 99 1,6 16V

truny
Junior member
Příspěvky: 202
Registrován: čtv úno 15, 2007 22:47

Příspěvek od truny » čtv črc 26, 2007 21:46

jetsli to byl klic, tak muselo blikat cervene svetylko uprostred. to uch nenacetlo cip z klice. to je casta porucha. jestli to neblikalo, tak to bude cidlo horni uvrate. s renaultem je mozne vsechno.

karel.z
Starting member
Příspěvky: 44
Registrován: čtv zář 30, 2004 08:18

Příspěvek od karel.z » pon zář 03, 2007 15:56

Tak mám nový poznatek: v sobotu odpoledne jsem jel krátkou cestu pro dceru na soustředění cca 20km, auto doma normálně nastarovalo, dojel jsem na místo, vyzvednul holku a po cca 15 ti minutách jsem chtěl odjet. Startuju a nic. Startuju podruhý a zase nic. Druhej klíček doma na věšáku, tak mě přepadaly myšlenky, že musím s prosíkem za jiným rodičem, který si tam byl taky pro svoje dítě, ať mě odveze domů a já že pak s druhým autem a druhým klíčem pojedu pro renaulta. Nemám rád když musím o něco prosit, tak si říkám do třetice všeho dobrého. Otočím klíčkem do polohy, kdy se zapíná zapalování a sleduju tu kontrolku co bliká uprostřed palubní desky. Nejprve se blikání změnilo na trvalé svícení a pak zhasla. Vezmu za klíček a auto nastartovalo. Nečekal jsem na nic a rychle domů. Dojel jsem v pohodě. V neděli ráno mi to nedalo a jdu do garáže auto trochu potrápit. Opakovalo se to samé co v sobotu. Nakonec chytlo, až když jsem počkal až blikající a potom trvale svítící kontrolka zhasla. Tak jsem chtěl zkusit, jestli je to pravidlo, auto jsem chcípnul a zkusil znova nastartovat s trvale svítící kontrolkou - a nastartoval úplně v pohodě. Tak fakt nevím jak to má fungovat. Pravda je, že jsem si toho světýlka nikdy moc nevšímal a auto startovalo na první otočení. Nevím co si mám o tom myslet a budu rád za každý Váš názor. Je fakt, že už tomu autu pomalu přestávám věřit a čekám, kdy mě někde nechá. Děkuju předem.
Karel

MirekP
Starting member
Příspěvky: 6
Registrován: úte říj 26, 2004 19:31
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od MirekP » pát zář 14, 2007 21:31

Já měl stejný problém, megan startoval jen když se mu chtělo. Nakonec to vyřešilo nové čidlo snímače otáček (motýlek). Od té doby startuje naprosto spolehlivě.

karel.z
Starting member
Příspěvky: 44
Registrován: čtv zář 30, 2004 08:18

Příspěvek od karel.z » čtv zář 20, 2007 11:26

Tak jsem byl dneska v Renault servisu, na diagnostice byla vidět chyba snímače otáček, snímač mi během 10ti minut vyměnili, tak uvidím, snad bude všechno v pořádku. Děkuji za Vaše názory.
Karel

Odpovědět

Zpět na „Renault Mégane I“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 24 hostů