Problém se zadní mlhovkou na Meganu
Moderátor: Moderators General
-
- Člen RCČR
- Příspěvky: 338
- Registrován: čtv dub 29, 2004 12:39
- Bydliště: Vlašim
- Kontaktovat uživatele:
Problém se zadní mlhovkou na Meganu
Včera večer jsem zjistil tuto závadu:
Při sešlápnutí brzdy se mi rozsvítila kontrolka zadní mlhovky. A aby toho nebylo málo tak bliká i při zapnuté levé směrovce. Při zapnuté pravé směrovce kontrolka mlhovky nesvítí. Po příjezdu domů jsem zjistil, že nesvítí jenom kontrolka, ale i zadní mlhovka na levé straně.
Nevíte někdo čím to může být?
Dík
Při sešlápnutí brzdy se mi rozsvítila kontrolka zadní mlhovky. A aby toho nebylo málo tak bliká i při zapnuté levé směrovce. Při zapnuté pravé směrovce kontrolka mlhovky nesvítí. Po příjezdu domů jsem zjistil, že nesvítí jenom kontrolka, ale i zadní mlhovka na levé straně.
Nevíte někdo čím to může být?
Dík
Martin Ben
Citroën C5 Break, 2.0HDi, rv.2003
Citroën C5 Break, 2.0HDi, rv.2003
- Márty
- Moderátor
- Příspěvky: 2819
- Registrován: pon led 05, 2004 21:04
- Bydliště: Plzeňsko a "Pražsko"...tam kde dávají lišky dobrou noc
- Kontaktovat uživatele:
Rozeber zadní světlo. Koukni se po kabelech a mohlo by to být špatnym ukostřením. Pokud na nic nepřídeš, tak bych to hledal někde u vypínače mlhovky. Zkus ho úplně vyndat. Zkoušej....
Svítí ti jenom levá mlhovka, protože se dává žárovka jen do levého světla. (nějaká francouzská norma)
Svítí ti jenom levá mlhovka, protože se dává žárovka jen do levého světla. (nějaká francouzská norma)
značku Renault mám prostě v krvi... od šroubku až po originál Renault diagnostiku
______servis vozů nejen Renault______tel: popřípadě přes SZ nebo Email
new Twingo II phase II / Laguna II 2,0 16V / R5 1.1TL cabrio EBS Vive l´Élégance / R25 Baccara V6...
ex...R21 / R25 2,1TD / R19 1,8 16V / R5 GTTurbo / ťapka / R5 ´75TL / SAFRANE 2.5dT / R25 V6 injection / R11 1.4 GTX / Megane II 1,4 16V / R5 GTE / Espace III 3.0 V6 24v
______servis vozů nejen Renault______tel: popřípadě přes SZ nebo Email
new Twingo II phase II / Laguna II 2,0 16V / R5 1.1TL cabrio EBS Vive l´Élégance / R25 Baccara V6...
ex...R21 / R25 2,1TD / R19 1,8 16V / R5 GTTurbo / ťapka / R5 ´75TL / SAFRANE 2.5dT / R25 V6 injection / R11 1.4 GTX / Megane II 1,4 16V / R5 GTE / Espace III 3.0 V6 24v
-
- Člen RCČR
- Příspěvky: 338
- Registrován: čtv dub 29, 2004 12:39
- Bydliště: Vlašim
- Kontaktovat uživatele:
Postupně se mi zbláznila celá levá zadní svítilna. Proměřoval jsem ji se žárovkami i bez nich, odpojenou i zapojenou, porovnával s pravou svítinou a pořád jsem nemohl nic najít. Zajet do servisu jsem neměl čas a tak jsem ji nechal blbnout. Až včera jsem ji zase proměřoval, ujela mi ruka a zkratoval jsem dva vodiče co vedou k žárovce brzd. Krátce to blesklo a potom už zase funguje normálně. Všechny žárovky a pojistky jsou v pořádku.
Martin Ben
Citroën C5 Break, 2.0HDi, rv.2003
Citroën C5 Break, 2.0HDi, rv.2003
- Ladislav Ballý
- Člen RCČR
- Příspěvky: 489
- Registrován: stř pro 31, 2003 07:40
- Bydliště: Praha
Nikam nejezdi a požádej nějakýho elektrikáře ať se na to koukne. Je to na beton kostra. Máš to jako barevnou hudbu? Najdi společnou kostru pro všechny žárovky a pokud to ukostřený nebude, radím -udělej novou pod nějaký šroubek.
V servisech budeš jenom platit a nakonec ti řeknou, že je to ve svazku a ten stojí ......
V servisech budeš jenom platit a nakonec ti řeknou, že je to ve svazku a ten stojí ......
- Čeněk Urbanec
- Člen RCČR
- Příspěvky: 2126
- Registrován: stř úno 25, 2004 22:55
- Bydliště: Žatec
- Kontaktovat uživatele:
-
- Člen RCČR
- Příspěvky: 338
- Registrován: čtv dub 29, 2004 12:39
- Bydliště: Vlašim
- Kontaktovat uživatele:
- Čeněk Urbanec
- Člen RCČR
- Příspěvky: 2126
- Registrován: stř úno 25, 2004 22:55
- Bydliště: Žatec
- Kontaktovat uživatele:
To Ti fandím....přesto, radši bych začal vzadu, než vepředu....Martin108 píše:Hned dnes večer se tu kostru pokusím najít. Na pravé straně je vidět hned jakmile sundám ten plastový kryt, ale na levé je nějaká zašitá. Ale najdu ji, i kdybych měl celé auto rozebrat
Čeněk Urbanec
Laguna Grandtour 1,9dCi 110kW+ 2002
Mégane 1,6 55kW 1996
Laguna Grandtour 1,9dCi 110kW+ 2002
Mégane 1,6 55kW 1996
Na 99% je to kostra. Obdobné obtíže jsem měl na P 405 u zadní svítilny. V jednom servisu z toho byli paf, že prý to spíná plus a podobně - holt umělci. Tak jsem si to nakonec spravil sám. Podívej se na zemnící kabel jdoucí do svorkovnice na světle, taje nejčastěji problém , protože svítilna při plném zapnutí má velký odběr a bývá to zde vypálené. Pokud to zde neni pak jdi po kabelu a najdeš to. Pokud tam bylo dodělávaný 3 brzd. světlo, někdo tahal kostru, podívej se od kud.
Nejsem zastáncem oprav jinak než pokud to jde do původního stavu a proto bych Ti nedoporučoval táhnout další kostru, ale spravit tu stávající.
Nejsem zastáncem oprav jinak než pokud to jde do původního stavu a proto bych Ti nedoporučoval táhnout další kostru, ale spravit tu stávající.
- Ladislav Ballý
- Člen RCČR
- Příspěvky: 489
- Registrován: stř pro 31, 2003 07:40
- Bydliště: Praha
V žádném případě není druhá kostra na škodu, ale naopak. Když si vemete, že jsou ve světle 4 někdy 5 žárovek 21 W a 1-2 10 W nebo 5 W, tak při zapnutém blinkru, brždění a rozsvícenejch světlech, má odběr cca 52 W a proud tam teče 3ma drátama, ale na kostru je jenom jeden, tak je logicky více namáhán. Pak se více hřeje a problém je na světě. Když je to udělané odborně (ne zamotaný dráty do sebe) není s čeho obávat.
-
- Člen RCČR
- Příspěvky: 338
- Registrován: čtv dub 29, 2004 12:39
- Bydliště: Vlašim
- Kontaktovat uživatele:
Tak jsem včera u levý svítilny našel 2 kostry - na jednu vede silnější šedý drát a druhou dva slabší, černý a fialový. Všechny tři jdou do svazku k ostatním drátům. Odpojil jsem je, očistil a znovu připojil. Kontakty v konektoru svítilny jsem napružil, aby dobře seděly. Vyměnil jsem jednu spálenou žárovku ve třetím brzdovém světle (originál), ale nevím jestli byla spálená už dříve nebo je to čerstvé. Jinak nikde není nic spáleného, očouzeného, spečeného.
Dnes ráno mi cestou do práce zhasnuly žárovky podsvícení levé strany přístrojové desky (palivo a teploměru motoru). Souvisí to s tím světlem nebo ne?
Dnes ráno mi cestou do práce zhasnuly žárovky podsvícení levé strany přístrojové desky (palivo a teploměru motoru). Souvisí to s tím světlem nebo ne?
Martin Ben
Citroën C5 Break, 2.0HDi, rv.2003
Citroën C5 Break, 2.0HDi, rv.2003
- Ladislav Ballý
- Člen RCČR
- Příspěvky: 489
- Registrován: stř pro 31, 2003 07:40
- Bydliště: Praha
No, pokud dáš druhý vodič " kostry" pouze paralelně vedle původního a neuděláš rozdělení svítilny na sektory dle jednotlivých "koster", pak tam v obou poteče stejný proud, protože nedojde ke změně spotřebičů - žárovek na jednotlivých " kostrách". NAMÁHÁNÍí - ZAHŘÍVÁNÍ VODIČE PŘI ODBĚRU PROUDU A JEHO SNÍŽENÍ ŘEŠÍ POUZE ZVĚTŠENÍ PRŮMĚRU VODIČE "KOSTRY"!!!!Ladislav Ballý píše:V žádném případě není druhá kostra na škodu, ale naopak. Když si vemete, že jsou ve světle 4 někdy 5 žárovek 21 W a 1-2 10 W nebo 5 W, tak při zapnutém blinkru, brždění a rozsvícenejch světlech, má odběr cca 52 W a proud tam teče 3ma drátama, ale na kostru je jenom jeden, tak je logicky více namáhán. Pak se více hřeje a problém je na světě. Když je to udělané odborně (ne zamotaný dráty do sebe) není s čeho obávat.
- NeviM
- Experienced member
- Příspěvky: 683
- Registrován: úte led 13, 2004 14:19
- Bydliště: kutna hora
- Kontaktovat uživatele:
u fuega jsou mlhovky na obou stranach ale treba to bude tim ze uz je to starsi autoMárty píše: Svítí ti jenom levá mlhovka, protože se dává žárovka jen do levého světla. (nějaká francouzská norma)
Renault Safrane BITURBO Baccara Quadra 262hp (long-term reconstruction)
Renault Safrane V6-24v Baccara manual 190hp (daily car)
Michal
Renault Safrane V6-24v Baccara manual 190hp (daily car)
Michal
-
- Člen RCČR
- Příspěvky: 338
- Registrován: čtv dub 29, 2004 12:39
- Bydliště: Vlašim
- Kontaktovat uživatele:
- Čeněk Urbanec
- Člen RCČR
- Příspěvky: 2126
- Registrován: stř úno 25, 2004 22:55
- Bydliště: Žatec
- Kontaktovat uživatele:
-
- Člen RCČR
- Příspěvky: 338
- Registrován: čtv dub 29, 2004 12:39
- Bydliště: Vlašim
- Kontaktovat uživatele:
-
- Člen RCČR
- Příspěvky: 338
- Registrován: čtv dub 29, 2004 12:39
- Bydliště: Vlašim
- Kontaktovat uživatele:
Tak mám opět vzadu vlevo barevnou hudbu. Sešlápnu brzdu, svítí i zadní mlhovka (včetně kontrolky). Dám levou směrovku, zadní mlhovka bliká taky. Pokud mám brzdu déle sešlápnutou, mírně se rozsvítí i levá směrovka (nebliká). Pokud mám najednou zapnutou levou směrovku a sešlápnu brzdu, někdy směrovka přestane blikat a jenom svítí
A aby toho nebylo málo - známý má stejně starého Megana a tak jsem si hrál na Škatule, škatule, hejbejte se:
- jeho držák žárovek jsem dal do svýho auta -> všechno v pořádku
- svůj držák žárovek jsem dal do jeho auta -> všechno v pořádku
- svůj držák žárovek jsem vrátil do svýho auta -> barevná hudba
Pravá strana je naprosto v pořádku.
Jsem z toho jelen
A aby toho nebylo málo - známý má stejně starého Megana a tak jsem si hrál na Škatule, škatule, hejbejte se:
- jeho držák žárovek jsem dal do svýho auta -> všechno v pořádku
- svůj držák žárovek jsem dal do jeho auta -> všechno v pořádku
- svůj držák žárovek jsem vrátil do svýho auta -> barevná hudba
Pravá strana je naprosto v pořádku.
Jsem z toho jelen
Martin Ben
Citroën C5 Break, 2.0HDi, rv.2003
Citroën C5 Break, 2.0HDi, rv.2003
-
- Člen RCČR
- Příspěvky: 338
- Registrován: čtv dub 29, 2004 12:39
- Bydliště: Vlašim
- Kontaktovat uživatele:
Už jsem z té levé zadní svítilny fakt dost nešťastný. V prosinci jsme si se známým vyměnili patice se žárovkami a byl pokoj. Jenomže teď na Nový rok to začalo znovu. Jenom průběh byl rychlejší. Rozebral, zkontroloval a vyčistil jsem všechno co mne napadlo, ale asi to chce odborníka. Neznáte někdo šikovného autoelektrikáře v Benešově a okolí
PS: patici jsem zase vyměnil a zas to přestalo.
PS: patici jsem zase vyměnil a zas to přestalo.
Martin Ben
Citroën C5 Break, 2.0HDi, rv.2003
Citroën C5 Break, 2.0HDi, rv.2003
-
- Starting member
- Příspěvky: 14
- Registrován: stř led 14, 2004 20:45
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Ahoj!
To je vecny proble s tim ukostrenim.Problem neni v palete se zarovkama,ale v tom konektoru co se na ni pripojuje.Kdyz si ho dobre prohlidnes,tak zjistis,ze kontakty v nem nejsou z perove bronzi ani nejsou pozlacene ,ale jsou z obycejneho pozinkovaneho plechu.Stejneho jako jsou spoje na palete zarovek. Ja jsem s tim zapasil snad pul roku, nastrikal jsem tam "litry" kontoxu a vsechno nanic. Musis do toho konektoru vrazit pod kazdy kontakt zvlast nejaky slaby sroubovacek tak 2 mm silny a opravdu dukladne ty kontakty prihnout.Me to pomohlo a uz rok je to v pohode. viz link:
http://www.renaultclub.cz/czech/phpBB2/ ... light=#310
To je vecny proble s tim ukostrenim.Problem neni v palete se zarovkama,ale v tom konektoru co se na ni pripojuje.Kdyz si ho dobre prohlidnes,tak zjistis,ze kontakty v nem nejsou z perove bronzi ani nejsou pozlacene ,ale jsou z obycejneho pozinkovaneho plechu.Stejneho jako jsou spoje na palete zarovek. Ja jsem s tim zapasil snad pul roku, nastrikal jsem tam "litry" kontoxu a vsechno nanic. Musis do toho konektoru vrazit pod kazdy kontakt zvlast nejaky slaby sroubovacek tak 2 mm silny a opravdu dukladne ty kontakty prihnout.Me to pomohlo a uz rok je to v pohode. viz link:
http://www.renaultclub.cz/czech/phpBB2/ ... light=#310
-
- Starting member
- Příspěvky: 14
- Registrován: stř led 14, 2004 20:45
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Problém se zadní mlhovkou na Meganu
Jeste si dovolim poznamku.Nechtelo to zalovit napred v archivu konfery,nez se znovu ptat?viz. posledni pripominka admina.
mě to postihlo teď, hledal jsem hledal a až na po několikátý našel i toto tu. link je ale už jiný: viewtopic.php?p=310&highlight=#310Vladimír Nerud píše:Ahoj!
http://www.renaultclub.cz/czech/phpBB2/ ... light=#310
Aktuálně víceméně bezproblémový Scénic 1,5 dCi, 2008; dříve dosti problémový Megane Scénic 1,9 DTi, 1999
a ano - prosté pročištění nestačilo, pomohlo až napružení kontaktů. zem v konektoru na kabelu byla zapečená do plastu a i kolík v "tišťáku" žárovek měl natavené okolí. a! koukám na subjekt - já řešil kombinaci scénic, zadní (i brzdové) světlo a blinkr. mlhovky jsou na zadních dveřích.
Aktuálně víceméně bezproblémový Scénic 1,5 dCi, 2008; dříve dosti problémový Megane Scénic 1,9 DTi, 1999
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů