Problém se zadní mlhovkou na Meganu

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Martin Ben
Člen RCČR
Příspěvky: 338
Registrován: čtv dub 29, 2004 12:39
Bydliště: Vlašim
Kontaktovat uživatele:

Problém se zadní mlhovkou na Meganu

Příspěvek od Martin Ben » úte srp 10, 2004 09:17

Včera večer jsem zjistil tuto závadu:
Při sešlápnutí brzdy se mi rozsvítila kontrolka zadní mlhovky. A aby toho nebylo málo tak bliká i při zapnuté levé směrovce. Při zapnuté pravé směrovce kontrolka mlhovky nesvítí. Po příjezdu domů jsem zjistil, že nesvítí jenom kontrolka, ale i zadní mlhovka na levé straně.

Nevíte někdo čím to může být?

Dík
Martin Ben
Citroën C5 Break, 2.0HDi, rv.2003

Uživatelský avatar
Márty
Moderátor
Příspěvky: 2819
Registrován: pon led 05, 2004 21:04
Bydliště: Plzeňsko a "Pražsko"...tam kde dávají lišky dobrou noc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Márty » úte srp 10, 2004 13:39

Rozeber zadní světlo. Koukni se po kabelech a mohlo by to být špatnym ukostřením. Pokud na nic nepřídeš, tak bych to hledal někde u vypínače mlhovky. Zkus ho úplně vyndat. Zkoušej....
Svítí ti jenom levá mlhovka, protože se dává žárovka jen do levého světla. (nějaká francouzská norma)
značku Renault mám prostě v krvi... od šroubku až po originál Renault diagnostiku
______servis vozů nejen Renault______tel: popřípadě přes SZ nebo Email Obrázek
new Twingo II phase II / Laguna II 2,0 16V / R5 1.1TL cabrio EBS Vive l´Élégance / R25 Baccara V6...
ex...R21 / R25 2,1TD / R19 1,8 16V / R5 GTTurbo / ťapka / R5 ´75TL / SAFRANE 2.5dT / R25 V6 injection / R11 1.4 GTX / Megane II 1,4 16V / R5 GTE / Espace III 3.0 V6 24v

Martin Ben
Člen RCČR
Příspěvky: 338
Registrován: čtv dub 29, 2004 12:39
Bydliště: Vlašim
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martin Ben » čtv srp 19, 2004 12:49

Postupně se mi zbláznila celá levá zadní svítilna. Proměřoval jsem ji se žárovkami i bez nich, odpojenou i zapojenou, porovnával s pravou svítinou a pořád jsem nemohl nic najít. Zajet do servisu jsem neměl čas a tak jsem ji nechal blbnout. Až včera jsem ji zase proměřoval, ujela mi ruka a zkratoval jsem dva vodiče co vedou k žárovce brzd. Krátce to blesklo a potom už zase funguje normálně. Všechny žárovky a pojistky jsou v pořádku.
Martin Ben
Citroën C5 Break, 2.0HDi, rv.2003

Uživatelský avatar
Ladislav Ballý
Člen RCČR
Příspěvky: 489
Registrován: stř pro 31, 2003 07:40
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladislav Ballý » čtv srp 19, 2004 13:40

Nikam nejezdi a požádej nějakýho elektrikáře ať se na to koukne. Je to na beton kostra. Máš to jako barevnou hudbu? Najdi společnou kostru pro všechny žárovky a pokud to ukostřený nebude, radím -udělej novou pod nějaký šroubek.
V servisech budeš jenom platit a nakonec ti řeknou, že je to ve svazku a ten stojí ...... :shock: :shock: :shock:

Uživatelský avatar
Čeněk Urbanec
Člen RCČR
Příspěvky: 2126
Registrován: stř úno 25, 2004 22:55
Bydliště: Žatec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Čeněk Urbanec » čtv srp 19, 2004 13:55

Souhlasím s Láďou, když v tom budeš, tak hned udělej i druhou stranu....
Čeněk Urbanec
Laguna Grandtour 1,9dCi 110kW+ 2002
Mégane 1,6 55kW 1996

Martin Ben
Člen RCČR
Příspěvky: 338
Registrován: čtv dub 29, 2004 12:39
Bydliště: Vlašim
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martin Ben » čtv srp 19, 2004 15:42

Hned dnes večer se tu kostru pokusím najít. Na pravé straně je vidět hned jakmile sundám ten plastový kryt, ale na levé je nějaká zašitá. Ale najdu ji, i kdybych měl celé auto rozebrat :P
Martin Ben
Citroën C5 Break, 2.0HDi, rv.2003

Uživatelský avatar
Čeněk Urbanec
Člen RCČR
Příspěvky: 2126
Registrován: stř úno 25, 2004 22:55
Bydliště: Žatec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Čeněk Urbanec » čtv srp 19, 2004 17:26

Martin108 píše:Hned dnes večer se tu kostru pokusím najít. Na pravé straně je vidět hned jakmile sundám ten plastový kryt, ale na levé je nějaká zašitá. Ale najdu ji, i kdybych měl celé auto rozebrat :P
To Ti fandím....přesto, radši bych začal vzadu, než vepředu.... :P
Čeněk Urbanec
Laguna Grandtour 1,9dCi 110kW+ 2002
Mégane 1,6 55kW 1996

Jusbery
Junior member
Příspěvky: 160
Registrován: úte úno 03, 2004 13:44

Příspěvek od Jusbery » čtv srp 19, 2004 18:14

Na 99% je to kostra. Obdobné obtíže jsem měl na P 405 u zadní svítilny. V jednom servisu z toho byli paf, že prý to spíná plus a podobně - holt umělci. Tak jsem si to nakonec spravil sám. Podívej se na zemnící kabel jdoucí do svorkovnice na světle, taje nejčastěji problém , protože svítilna při plném zapnutí má velký odběr a bývá to zde vypálené. Pokud to zde neni pak jdi po kabelu a najdeš to. Pokud tam bylo dodělávaný 3 brzd. světlo, někdo tahal kostru, podívej se od kud.
Nejsem zastáncem oprav jinak než pokud to jde do původního stavu a proto bych Ti nedoporučoval táhnout další kostru, ale spravit tu stávající.

Uživatelský avatar
Ladislav Ballý
Člen RCČR
Příspěvky: 489
Registrován: stř pro 31, 2003 07:40
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladislav Ballý » pát srp 20, 2004 12:18

V žádném případě není druhá kostra na škodu, ale naopak. Když si vemete, že jsou ve světle 4 někdy 5 žárovek 21 W a 1-2 10 W nebo 5 W, tak při zapnutém blinkru, brždění a rozsvícenejch světlech, má odběr cca 52 W a proud tam teče 3ma drátama, ale na kostru je jenom jeden, tak je logicky více namáhán. Pak se více hřeje a problém je na světě. Když je to udělané odborně (ne zamotaný dráty do sebe) není s čeho obávat.

Martin Ben
Člen RCČR
Příspěvky: 338
Registrován: čtv dub 29, 2004 12:39
Bydliště: Vlašim
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martin Ben » pát srp 20, 2004 12:56

Tak jsem včera u levý svítilny našel 2 kostry - na jednu vede silnější šedý drát a druhou dva slabší, černý a fialový. Všechny tři jdou do svazku k ostatním drátům. Odpojil jsem je, očistil a znovu připojil. Kontakty v konektoru svítilny jsem napružil, aby dobře seděly. Vyměnil jsem jednu spálenou žárovku ve třetím brzdovém světle (originál), ale nevím jestli byla spálená už dříve nebo je to čerstvé. Jinak nikde není nic spáleného, očouzeného, spečeného.

Dnes ráno mi cestou do práce zhasnuly žárovky podsvícení levé strany přístrojové desky (palivo a teploměru motoru). Souvisí to s tím světlem nebo ne? :?:
Martin Ben
Citroën C5 Break, 2.0HDi, rv.2003

Uživatelský avatar
Ladislav Ballý
Člen RCČR
Příspěvky: 489
Registrován: stř pro 31, 2003 07:40
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladislav Ballý » pát srp 20, 2004 15:33

Mohlo, ale u novějších aut už dělají většinou pojistky zvlášť. Tohle vypadá na prasklou žárovku v podsvícení. A ta zadní lampa chodí?

Jusbery
Junior member
Příspěvky: 160
Registrován: úte úno 03, 2004 13:44

Příspěvek od Jusbery » ned srp 22, 2004 21:19

Ladislav Ballý píše:V žádném případě není druhá kostra na škodu, ale naopak. Když si vemete, že jsou ve světle 4 někdy 5 žárovek 21 W a 1-2 10 W nebo 5 W, tak při zapnutém blinkru, brždění a rozsvícenejch světlech, má odběr cca 52 W a proud tam teče 3ma drátama, ale na kostru je jenom jeden, tak je logicky více namáhán. Pak se více hřeje a problém je na světě. Když je to udělané odborně (ne zamotaný dráty do sebe) není s čeho obávat.
No, pokud dáš druhý vodič " kostry" pouze paralelně vedle původního a neuděláš rozdělení svítilny na sektory dle jednotlivých "koster", pak tam v obou poteče stejný proud, protože nedojde ke změně spotřebičů - žárovek na jednotlivých " kostrách". :shock: NAMÁHÁNÍí - ZAHŘÍVÁNÍ VODIČE PŘI ODBĚRU PROUDU A JEHO SNÍŽENÍ ŘEŠÍ POUZE ZVĚTŠENÍ PRŮMĚRU VODIČE "KOSTRY"!!!!

Uživatelský avatar
NeviM
Experienced member
Příspěvky: 683
Registrován: úte led 13, 2004 14:19
Bydliště: kutna hora
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od NeviM » ned srp 22, 2004 22:12

Márty píše: Svítí ti jenom levá mlhovka, protože se dává žárovka jen do levého světla. (nějaká francouzská norma)
u fuega jsou mlhovky na obou stranach :wink: ale treba to bude tim ze uz je to starsi auto :lol:
Renault Safrane BITURBO Baccara Quadra 262hp (long-term reconstruction)
Renault Safrane V6-24v Baccara manual 190hp (daily car)
Michal

Martin Ben
Člen RCČR
Příspěvky: 338
Registrován: čtv dub 29, 2004 12:39
Bydliště: Vlašim
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martin Ben » úte zář 07, 2004 12:14

Tak už je to v pořádku. Problém byl v paletě, na které jsou žárovky, a musel jsem ji vyměnit za novou.
Martin Ben
Citroën C5 Break, 2.0HDi, rv.2003

Uživatelský avatar
Čeněk Urbanec
Člen RCČR
Příspěvky: 2126
Registrován: stř úno 25, 2004 22:55
Bydliště: Žatec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Čeněk Urbanec » úte zář 07, 2004 16:02

Co přesně jí bylo, opravdu to nešlo opravit?
Čeněk Urbanec
Laguna Grandtour 1,9dCi 110kW+ 2002
Mégane 1,6 55kW 1996

Martin Ben
Člen RCČR
Příspěvky: 338
Registrován: čtv dub 29, 2004 12:39
Bydliště: Vlašim
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martin Ben » pát zář 10, 2004 07:30

Tak to jsem vůbec nezkoumal. Novou jsem dostal za 390 Kč, co mi přišlo jako rozumná cena.
Martin Ben
Citroën C5 Break, 2.0HDi, rv.2003

Martin Ben
Člen RCČR
Příspěvky: 338
Registrován: čtv dub 29, 2004 12:39
Bydliště: Vlašim
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martin Ben » pon pro 06, 2004 10:22

Tak mám opět vzadu vlevo barevnou hudbu. Sešlápnu brzdu, svítí i zadní mlhovka (včetně kontrolky). Dám levou směrovku, zadní mlhovka bliká taky. Pokud mám brzdu déle sešlápnutou, mírně se rozsvítí i levá směrovka (nebliká). Pokud mám najednou zapnutou levou směrovku a sešlápnu brzdu, někdy směrovka přestane blikat a jenom svítí
A aby toho nebylo málo - známý má stejně starého Megana a tak jsem si hrál na Škatule, škatule, hejbejte se:
- jeho držák žárovek jsem dal do svýho auta -> všechno v pořádku :D
- svůj držák žárovek jsem dal do jeho auta -> všechno v pořádku :D
- svůj držák žárovek jsem vrátil do svýho auta -> barevná hudba :cry:

Pravá strana je naprosto v pořádku.

Jsem z toho jelen
Martin Ben
Citroën C5 Break, 2.0HDi, rv.2003

markyz
Advanced member
Příspěvky: 491
Registrován: pon srp 02, 2004 11:31

Příspěvek od markyz » pon pro 06, 2004 13:27

Teda ty mas na to zadni svetlo stesti :oops: Zkusil bych dukladne prohlednout kabely k ukostreni, nebo lepe je vymenit...
Martin,
Renault Megane III 1,6 100k

Martin Ben
Člen RCČR
Příspěvky: 338
Registrován: čtv dub 29, 2004 12:39
Bydliště: Vlašim
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martin Ben » úte led 04, 2005 12:15

Už jsem z té levé zadní svítilny fakt dost nešťastný. :cry: V prosinci jsme si se známým vyměnili patice se žárovkami a byl pokoj. Jenomže teď na Nový rok to začalo znovu. Jenom průběh byl rychlejší. Rozebral, zkontroloval a vyčistil jsem všechno co mne napadlo, ale asi to chce odborníka. Neznáte někdo šikovného autoelektrikáře v Benešově a okolí :?:

PS: patici jsem zase vyměnil a zas to přestalo.
Martin Ben
Citroën C5 Break, 2.0HDi, rv.2003

Vladimír Nerud
Starting member
Příspěvky: 14
Registrován: stř led 14, 2004 20:45
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vladimír Nerud » čtv led 06, 2005 21:45

Ahoj!
To je vecny proble s tim ukostrenim.Problem neni v palete se zarovkama,ale v tom konektoru co se na ni pripojuje.Kdyz si ho dobre prohlidnes,tak zjistis,ze kontakty v nem nejsou z perove bronzi ani nejsou pozlacene ,ale jsou z obycejneho pozinkovaneho plechu.Stejneho jako jsou spoje na palete zarovek. Ja jsem s tim zapasil snad pul roku, nastrikal jsem tam "litry" kontoxu a vsechno nanic. Musis do toho konektoru vrazit pod kazdy kontakt zvlast nejaky slaby sroubovacek tak 2 mm silny a opravdu dukladne ty kontakty prihnout.Me to pomohlo a uz rok je to v pohode. viz link:
http://www.renaultclub.cz/czech/phpBB2/ ... light=#310

Vladimír Nerud
Starting member
Příspěvky: 14
Registrován: stř led 14, 2004 20:45
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Problém se zadní mlhovkou na Meganu

Příspěvek od Vladimír Nerud » čtv led 06, 2005 22:09

Jeste si dovolim poznamku.Nechtelo to zalovit napred v archivu konfery,nez se znovu ptat?viz. posledni pripominka admina.

Uživatelský avatar
Chauffeur
Advanced member
Příspěvky: 351
Registrován: úte lis 22, 2005 23:33
Bydliště: Brno

Příspěvek od Chauffeur » ned říj 12, 2008 11:21

mě to postihlo teď, hledal jsem hledal a až na po několikátý našel i toto tu. link je ale už jiný: viewtopic.php?p=310&highlight=#310
Aktuálně víceméně bezproblémový Scénic 1,5 dCi, 2008; dříve dosti problémový Megane Scénic 1,9 DTi, 1999

Uživatelský avatar
Chauffeur
Advanced member
Příspěvky: 351
Registrován: úte lis 22, 2005 23:33
Bydliště: Brno

Příspěvek od Chauffeur » ned říj 12, 2008 12:19

a ano - prosté pročištění nestačilo, pomohlo až napružení kontaktů. zem v konektoru na kabelu byla zapečená do plastu a i kolík v "tišťáku" žárovek měl natavené okolí. a! koukám na subjekt - já řešil kombinaci scénic, zadní (i brzdové) světlo a blinkr. mlhovky jsou na zadních dveřích.
Aktuálně víceméně bezproblémový Scénic 1,5 dCi, 2008; dříve dosti problémový Megane Scénic 1,9 DTi, 1999

safy
Experienced member
Příspěvky: 534
Registrován: čtv kvě 15, 2008 18:45

Příspěvek od safy » ned říj 12, 2008 14:36

Ideální řešení a odstraněný problém spočívá v natažení drátu s očkem na jedné straně přišroubovaný pod držák světla,na straně druhé stačí provrtat dírku na šroubek v liště,která je kostrou pro všechny žárovky.Klid na věky.Jednoduché a za pár haléřů.

Odpovědět

Zpět na „Renault Mégane I“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů