Motor jel na 2 válce a ohnutí ventilů -vrtáci v servisu?

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Mirinda78
Starting member
Příspěvky: 6
Registrován: úte čer 11, 2019 20:26

Motor jel na 2 válce a ohnutí ventilů -vrtáci v servisu?

Příspěvek od Mirinda78 » stř kvě 04, 2022 14:54

Dobrý den,

měl bych menší prosbu. Vlastním záložní Renault Megane I od r. 2002, motor benzín 1,4 16V. Auto je garážované, najeto nemá skoro nic (do 15 000 km), projíždím ho občas, aby jen nestálo v garáži.

Minulý týden se začal z výfuku valit hustý bílý dým (den předtím problém nebyl), nechal jsem ho odtáhnout do dobře hodnoceného servisu, ujel jsem předtím pomalou jízdou max. 8 km, výkon motor byl slabý. V servisu mi potvrdili, že tlakovou zkouškou neprošly dva válce, dva byly OK. Odhadovali, že jde o podfouknuté těsnění hlavy (oprava prý do 12 000 Kč).

Za dva dny se ozvali znovu, že prý nejde o podfouknuté těsnění, ale musí vyměnit všech 16 ventilů, které jsou ohnuté. Držáky ventilů je prý při jízdě už neudržely, došlo k posunu řemenu a následnému ohnutí ventilů. Olej prý také už "nasával" vodu, nestál za nic...

Chtěl bych znát Váš názor, jestli je to vůbec možné:
a) aby dva válce prošly tlakovou zkouškou i přes ohnutí všech ventilů ?

b) bylo by auto při ohnutí všech 16 ventilů vůbec schopné nastartovat a jet ? Podle názoru automechanika platí, že pokud se to tzv. "potká" při přeskočení řemenu, auto nelze nastartovat ani za zlaté prase.
Ráno přitom auto odvezla odtahovka, kdy borec auto bez problému nastartoval, vyjel na plošinu a odvezl do servisu.


Jsem nyní pevně přesvědčen o tom, že ventily byly ohnuty v dílně při demontáži, absolutně nevěřím verzi autoservisu ( i když dobře hodnocenému). Mleli cosi o tom, že budou muset motor nově přečasovat a nevím co ještě. Oprava se tedy prodraží několikanásobně...

Díky za názor !

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5298
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Motor jel na 2 válce a ohnutí ventilů -vrtáci v servisu?

Příspěvek od kotasekh » stř kvě 04, 2022 20:19

Zalezi kde a jak moc jsou ventily ohnuty. Teoreticky nejaky tlak udrzet muzou. A jak na tom byly rozvody? Byly vymeneny v casovem intervalu?
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster TCe 100 LPG 2021

Renaulťák
Senior member
Příspěvky: 1123
Registrován: pon čer 15, 2015 20:19
Bydliště: Nitra

Re: Motor jel na 2 válce a ohnutí ventilů -vrtáci v servisu?

Příspěvek od Renaulťák » čtv kvě 05, 2022 08:00

Nepredpokladam, ze nekdo u auta z roku 2002 s najezdem 15 000 km dodrzoval casove intervaly pro cokoliv. Takze na destrukci motoru mely jiste rozvody hlavni vliv. Oleje se jiste take nemenily kazdy rok, stejne chladici kapalina. Dlouhodobe stojici motor trpi vnitrni korozi, starnutim plastu, zanasenim kanalu usazeninama.
Z mozneho muzejniho kusu se tak stal prusvih.
Podle popisu, jak ke konecne poruse doslo, je jasne, ze asi souhrou nahod a nepochopeni skutecneho stavu se asi auto nemelo vubec startovat. Sice vyjelo na plosinu, mozne i nastartovane sjelo a nasledne "dojelo" na dilnu.
Po boji kazdy general. Takze stacilo motor, ktery dymi a tahne vodu treba pouze rozebrat, vymenit stiraci krouzky ventilu, prebrousit sedla ventilu, hlavu i blok, vymenit vsechna tesneni a gufera, proverit prutok kanalu. Prace dost. Motor vsak mohl brumlat, jako po najezdu 15 000. Ted i po oprave to bude jiz rizikovy motor a vymena za nejaky jiny zazse znehodnoti jedinecnost tohoto kusu.
Laguna III Coupe 2,0 dCi, 4control, 131kW/180k, tmavě červená metalíza
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, hmusná modtrá - vysisovana a flekata jiz zamenena za originalni (asi jako u R8 Gordini. Bile pruhy nedavam.

Mirinda78
Starting member
Příspěvky: 6
Registrován: úte čer 11, 2019 20:26

Re: Motor jel na 2 válce a ohnutí ventilů -vrtáci v servisu?

Příspěvek od Mirinda78 » čtv kvě 05, 2022 11:21

Renaulťák píše:
čtv kvě 05, 2022 08:00
Nepredpokladam, ze nekdo u auta z roku 2002 s najezdem 15 000 km dodrzoval casove intervaly pro cokoliv. Takze na destrukci motoru mely jiste rozvody hlavni vliv. Oleje se jiste take nemenily kazdy rok, stejne chladici kapalina. Dlouhodobe stojici motor trpi vnitrni korozi, starnutim plastu, zanasenim kanalu usazeninama.
Z mozneho muzejniho kusu se tak stal prusvih.
Podle popisu, jak ke konecne poruse doslo, je jasne, ze asi souhrou nahod a nepochopeni skutecneho stavu se asi auto nemelo vubec startovat. Sice vyjelo na plosinu, mozne i nastartovane sjelo a nasledne "dojelo" na dilnu.
Po boji kazdy general. Takze stacilo motor, ktery dymi a tahne vodu treba pouze rozebrat, vymenit stiraci krouzky ventilu, prebrousit sedla ventilu, hlavu i blok, vymenit vsechna tesneni a gufera, proverit prutok kanalu. Prace dost. Motor vsak mohl brumlat, jako po najezdu 15 000. Ted i po oprave to bude jiz rizikovy motor a vymena za nejaky jiny zazse znehodnoti jedinecnost tohoto kusu.
Olej ani chladicí kapalina se každý rok neměnily, to je pravda, rozvody dosud také ne. Beru to tedy tak, že auto, které má naježděno minimum ( i když je garážované), si říká dříve nebo později o pořádný průser...

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5298
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Motor jel na 2 válce a ohnutí ventilů -vrtáci v servisu?

Příspěvek od kotasekh » čtv kvě 05, 2022 12:38

Pokud tam byly puvodni rozvody, tak se divim, ze to vubec nekam dojelo. Pokud se nepletu, je tam rozvod remenem, ktery po dvaceti letech stani, puchreni a obcasneho protoceni proste nemohl vydrzet. Kazde auto, ktere nejezdi, trpi. Auta s tak malym rocnim najezdem jsou neuveritelne draha, protoze bud se dela pravidelny servis, ktery je vuci tomu smesnemu najezdu drahy, nebo se nedela (protoze se preci nejezdi, ze…) a pak ty auta trpi a jsou to vlastne vraky, ackoliv neojete. Kolik stal novy megane? 400k kc? To je nejakych 25 kc za kilometr na amortizaci.
Takze ted repas hlavy, udelat tesneni pod hlavou, nove rozvody plus nastaveni. To je tak dalsich 30-40k kc tipuji. Taxik je levnejsi zabava.
Me druhe auto, rv. 2012, ma najeto 33000km. Kazdy rok olej, ostatni kapaliny taky v casovych intervalech, a v 18000 km (po sesti letech) vymeneny komplet rozvody. Predni brzdy uz jsou taky cele nove, protoze se sice neopotrebovaly (stale jako nove), ale proste zrezly…
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster TCe 100 LPG 2021

Mirinda78
Starting member
Příspěvky: 6
Registrován: úte čer 11, 2019 20:26

Re: Motor jel na 2 válce a ohnutí ventilů -vrtáci v servisu?

Příspěvek od Mirinda78 » čtv kvě 05, 2022 19:45

kotasekh píše:
čtv kvě 05, 2022 12:38
Pokud tam byly puvodni rozvody, tak se divim, ze to vubec nekam dojelo. Pokud se nepletu, je tam rozvod remenem, ktery po dvaceti letech stani, puchreni a obcasneho protoceni proste nemohl vydrzet. Kazde auto, ktere nejezdi, trpi. Auta s tak malym rocnim najezdem jsou neuveritelne draha, protoze bud se dela pravidelny servis, ktery je vuci tomu smesnemu najezdu drahy, nebo se nedela (protoze se preci nejezdi, ze…) a pak ty auta trpi a jsou to vlastne vraky, ackoliv neojete. Kolik stal novy megane? 400k kc? To je nejakych 25 kc za kilometr na amortizaci.
Takze ted repas hlavy, udelat tesneni pod hlavou, nove rozvody plus nastaveni. To je tak dalsich 30-40k kc tipuji. Taxik je levnejsi zabava.
Me druhe auto, rv. 2012, ma najeto 33000km. Kazdy rok olej, ostatni kapaliny taky v casovych intervalech, a v 18000 km (po sesti letech) vymeneny komplet rozvody. Predni brzdy uz jsou taky cele nove, protoze se sice neopotrebovaly (stale jako nove), ale proste zrezly…
Zapomněl jste ještě na výměnu ohnutých ventilů, počítám, že to bude víc...

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5298
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Motor jel na 2 válce a ohnutí ventilů -vrtáci v servisu?

Příspěvek od kotasekh » čtv kvě 05, 2022 21:34

Nene, to ja zapocital do repase hlavy. Ale taky jsem par roku neresil zadny servis, takze pocitam, ze se to jako vse ostatni podstatne zdrazilo. Hlavu bych vzal z jineho motoru, nebo rovnou jiny motor. Auto ma sice nejakou tu hodnotu neojetosti, kterou by vymenou za jiny ojety motor ztratilo, ale dle meho nazoru to nestoji za to do nej vrazet dalsich 40-50k za opravu stavajiciho motoru.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster TCe 100 LPG 2021

Renaulťák
Senior member
Příspěvky: 1123
Registrován: pon čer 15, 2015 20:19
Bydliště: Nitra

Re: Motor jel na 2 válce a ohnutí ventilů -vrtáci v servisu?

Příspěvek od Renaulťák » pát kvě 06, 2022 08:47

Stary rozvodovy remen muze byt vzdy prusvih. Je jasne, ze auta s malym najezdem nebude nikdo servisovat podle servisnich terminu. Ve znackovem slusne zkasnou. Nejaky garazovy, ktery pouzije nejlevnejsi sadu, napne podle oka, je riziko, ze nevymena by bala bezpecnejsi.
L II jsem pretahl o dva roky a menil pri 50 000. Originalni remen by jiste par let popojizdeni vydrzel. Kladky a pumpa take. Na rentgenu sice nebyly, ale ty nove nahrazky take ne.
Tech dvacet let bylo jiz opravdu strasne moc. Stari je nepritel vetsiny materialu, at se pouzivaji, nebo ne.
Je mi Renaultika lito. Mam rad auta v co nejoriginalnejsin stavu. Moje MI 1,6 nam v rodine slouzila dosti dlouho a ani za prase si nevzpomenu, jake to melo rozvody. Asi retez, protoze vydrzel do 190 000 a patnact let, pak jsem ho jeste potkaval s jinym majitele.
Laguna III Coupe 2,0 dCi, 4control, 131kW/180k, tmavě červená metalíza
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, hmusná modtrá - vysisovana a flekata jiz zamenena za originalni (asi jako u R8 Gordini. Bile pruhy nedavam.

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11195
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: Motor jel na 2 válce a ohnutí ventilů -vrtáci v servisu?

Příspěvek od krt.ecek » pát kvě 06, 2022 13:43

MI 1,6 má řemen...

Upřímně nevidím problém ve výměně celého motoru a šel bych toto cestou....
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

Uživatelský avatar
ZDENECEKCZ
Grafoman
Příspěvky: 2908
Registrován: pon pro 27, 2010 19:59
Bydliště: Krnov sev. mor.
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor jel na 2 válce a ohnutí ventilů -vrtáci v servisu?

Příspěvek od ZDENECEKCZ » stř kvě 11, 2022 04:39

Twl to fakt nekdo dneska nemeni rozvody 20let, ktere se maji menit co 6let? Na tom aute uz mela.byt 3ti sada rozvodu.
Jinak dle me to servis nemusel posrat. Ono pises bily dym. Tedy voda ve spalovaku. Oni proste to tocili pri mereni tlaku valcu. No a pak to trebas stalo den dva, dirkou v tesneni do vapce natekla voda, pak se to chtelo protocit, popojet na jinou cast dilny a jelikoz je voda nestlacitelna, tak se pist "sekl" o vodu a pak to ruplo v rozvodech.
I kdyz je to tva laska, tak to auto bych osobne nechtel ani zadarmo. 20let se sralo na rozvody. Pochybuju, ze ye nesralo na ostatni veci. Stopro tam bude vse origo. Takze nyni udelas komplet motor (kupil bych cely jiny) a zachvilu odejdou brzdy, proste vsecko.
Je treba si uvedomit, ze i kdyz auto jen stoji, tak potrebuje udrzbu. A neznamena, ze stoji v garazi, tak neni treba delat oleje atd.
Moje rajče: https://zdenecekcz.rajce.idnes.cz/
Jawa pionýr rv58(asi)
ČZ 175 rv72
Škoda 1000MB rv67
Škoda 120 M rv89
Škoda Favorit 135LX rv93
Yamaha XJ-600S rv93
Suzuki GSF 600 S Bandit rv98
SUZUKI GSF 600 S Bandit rv00
Renault Laguna 2,2dt rv2000 naj-108250 až 177tis km- recyklace
Yamaha FZ 6 S Fazer 2005
Renault Mégane Grand Tour 1.9dci 88kw rv04 naj-272tis až 299,5tis km
teď:
Renault LAGUNA III 2.0dci 96kw kombi rv10/2008 naj 330400......

Renaulťák
Senior member
Příspěvky: 1123
Registrován: pon čer 15, 2015 20:19
Bydliště: Nitra

Re: Motor jel na 2 válce a ohnutí ventilů -vrtáci v servisu?

Příspěvek od Renaulťák » stř kvě 11, 2022 08:50

Nevim, jestli je bily kour zpusobeny pouze vodou. Kdyz si moje olejova motorka ustlala a delsi dobu lezela, tak po jejim zprovozneni a zahrati se nedala v garazi vubec nastartovat. Za chvili mlha, ze bych netrefil do brany. Kdyz v ni neni voda, tak nemohla byt pricinou bileho koure.

Pouze nerozumim tomu, ze kdyz nekdo dostane na dilnu neudrzovany motor, ktery dymi, tak startuji, meri tlaky a jine prasarny. Hned bylo jasne, ze nekde je problem, ktery oblibena diagnostika neodhali. Bylo jasne, ze motor se musi otevrit. Kdyz zjistim, ze mi neudrzi tlak, tak stejne nevim, proc. Krouzky, poskozeny pist, tesneni, nedosedajici ventiky a nevim, co jeste.
I kdyby to byl pouze jeden valec a jeden ventil. tak je jasne, ze treba zrepasovat celou hlavu, pokud ji jiz mam na stole.
Pokud by rozvody nevydrzely, podle tveho popisu, nejspis by odesly i nove.
Laguna III Coupe 2,0 dCi, 4control, 131kW/180k, tmavě červená metalíza
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, hmusná modtrá - vysisovana a flekata jiz zamenena za originalni (asi jako u R8 Gordini. Bile pruhy nedavam.

Uživatelský avatar
ZDENECEKCZ
Grafoman
Příspěvky: 2908
Registrován: pon pro 27, 2010 19:59
Bydliště: Krnov sev. mor.
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor jel na 2 válce a ohnutí ventilů -vrtáci v servisu?

Příspěvek od ZDENECEKCZ » stř kvě 11, 2022 12:11

Bily kour je voda, Sedo-modry je olej. Sedo cerny az cerny je.malo vzduchu.
Ano, tebou popisobany problem znam, vim. Mel jsem vzduchem chlazene karburatorove ctyrtaktni motorky. A obe od.podzimu azdo jara taky zadymily do bila celou garaz. Ale ne zas vzdycky. Ma to na svedomi z mensi casti zkondenzovana voda ve vyfuku a z vetsi casti vzdusna vlhkost, ktera se nasaje a smicha s palivem a pak takto dymi. Treba dalsi masina, taky ctyrvalec, ale uz vodou chlazeny a navic se vstrikovanim tolik necoudil. Tam byla fakt jen ta voda z laufu. To same i auta v zime coudi bilou paru.

Jinak na te dilne asi o tom nevedeli, ze tam jsou 20let stare rozvody. Proste s tim nepocitali. A ono podezreni mohly sice mit na praskle tesneni pod hlavou, ale nevedeli jak moc. Pokud olej nebyl v chladicim okruhu, pokud nebyl v oleji, tqk jen zmerili tlaky. Ty se meri tak, ze se misto svicek namontuje merak a pak se s odpojenym privodem paliva motor starterem protaci nekolikrat. Treba 2-3x kazdy valec. A ono tobe to treba mohlo poskocit o zoubek. A dojel jsi tech 8km klidnou jizdou. Ale jak to oni pak zkouseli a bud to preskocilo uz uolne, anebo rupl remen.
Nebim jak u toho tveho motoru, ale muj syn mel 1.9dti rotacku. Hodne mu to kourilo uz od koupe. A blbeji startovalo. Pujcil si aretacni sadu rozvodu a zkontrolovali jsme to. I kdyz ja byl jen takovy ten pricmrndavac, podej klic, podej kladivo, bo rozvodu se bojim jak cert krize. Prisli jsme na to, ze cerpaflo bylo posunute o 3zuby oproti klice a ventilove kolo bylo o 1zub. Predtim jsme i merili tlaky, predepsane jsou jolem 30 neceho. On mel 20-25 na vsech valcich. Po oprave rozvodu byly tlaky najednou mezi 25-28 vsude. Lepe mu to startovalo, ale ne uplne idealne a i tak dymilo. Pak to prodal. Novy majitel to dal do servisu a tam delali nove rozvody. A ejhley prej uz nedymi a startuje nanprvni sup. Takze predpokladamy ze i kdyz jsme.to kontrolovali, tak i po nas to nebylo uplne dobre nastaveno. Takze tim chcu rict, ze preskoceni rozvodu o jeden zoubek nemusi u KAZDEHO motoru znamenat, ze se to potka.
Moje rajče: https://zdenecekcz.rajce.idnes.cz/
Jawa pionýr rv58(asi)
ČZ 175 rv72
Škoda 1000MB rv67
Škoda 120 M rv89
Škoda Favorit 135LX rv93
Yamaha XJ-600S rv93
Suzuki GSF 600 S Bandit rv98
SUZUKI GSF 600 S Bandit rv00
Renault Laguna 2,2dt rv2000 naj-108250 až 177tis km- recyklace
Yamaha FZ 6 S Fazer 2005
Renault Mégane Grand Tour 1.9dci 88kw rv04 naj-272tis až 299,5tis km
teď:
Renault LAGUNA III 2.0dci 96kw kombi rv10/2008 naj 330400......

Mirinda78
Starting member
Příspěvky: 6
Registrován: úte čer 11, 2019 20:26

Re: Motor jel na 2 válce a ohnutí ventilů -vrtáci v servisu?

Příspěvek od Mirinda78 » stř kvě 11, 2022 15:19

Zdravím,

píši rozuzlení finální ceny opravy a příčiny problému, všechny původní díly mi dali do krabice.

Když se podívám, jak jsou zrezivělé ventily doslova zapečené k hydraulickým zdvihátkům, tak se mi dělá blbě ještě teď. Není to tím, jak se přidává do benzínu ta podělaná řepka ? Borec mi říkal, ať teď vždy po čtyřech plných nádržích koupím následně 100 oktanový benzín kvůli pročištění soustavy.

Vyměnili tedy ventily, 16 hydraulických zdvihátek a udělali generální opravu hlavy. Proběhla rovněž výměna filtrů (olej, palivo,vzduch), sady rozvodů motoru (původní řemen vypadal jako nový), gufero kliky a vaček, termostatu, svíček, mot. oleje a nemrznoucí kapaliny.
Těsnění pod hlavou vyměnili raději také, předchozí je sice skoro jako nové, ale jistota je jistota.

Vysušili ještě palivovou nádrž a místo původního natankovali 25 l 100 oktanového benzínu.

Práce jim zabrala 10 h. , cena opravy včetně materiálu byla 33 400 Kč. Auto teď šlape jak hodinky...

Mike

Renaulťák
Senior member
Příspěvky: 1123
Registrován: pon čer 15, 2015 20:19
Bydliště: Nitra

Re: Motor jel na 2 válce a ohnutí ventilů -vrtáci v servisu?

Příspěvek od Renaulťák » stř kvě 11, 2022 20:31

Takze rozvody vydrzely i tech dvacet let.
Olej ma mazaci funkci a ne protikorozni. Kondenzat z oleje (v oleji je vzdy nejaka kapka vody) pod vikem motoru pak udela svoje.
Repka v benzinu dava zabrat plastu a gume, takze stiraci krouzky ventilu dostanou zabrat. U dlouho odstavenych motoru je velke riziko, protoze repka degraduje rychleji, jak benzin. Pokud se 5% benzin v nadrzi toci, neni problem. Na SK davaji 10% a to jiz tankuji Vervu 100.
Laguna III Coupe 2,0 dCi, 4control, 131kW/180k, tmavě červená metalíza
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, hmusná modtrá - vysisovana a flekata jiz zamenena za originalni (asi jako u R8 Gordini. Bile pruhy nedavam.

Odpovědět

Zpět na „Renault Mégane I“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti