Pul roku stál a teď nejde nastartovat

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
eltomito
Starting member
Příspěvky: 4
Registrován: ned srp 09, 2015 10:45

Pul roku stál a teď nejde nastartovat

Příspěvek od eltomito » pát bře 13, 2020 16:34

Ahoj!

Prosím vás, dokázal byste mi někdo poradit, jak rozjet Megana poté, co půl roku stál a teď mi nejde nahodit?
Jasně, baterka byla vybitá tak, že se ani nerozsvítila palubka, tak jsem přijel s Roomsterem, natáhl jsem kabely z baterky na baterku a Megan oživl.

Ale když se snažím nastartovat, motor se trochu točí, ale zní to, jako by se hrozně dřel, jako by byl zatuhlej. Po půl hodině střídavého žhavené a startování se to trochu zlepšílo, ale pořád ke startu daleko. Nechal jsem toho, až když se mi začal tavit jeden konec kabelu na baterce (!). Asi jsem ho tam dal trochu blbě a byl tam odpor.

Nafta v tom je. Jo, je to diesel :D

Díky za rady!

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 10949
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: Pul roku stál a teď nejde nastartovat

Příspěvek od krt.ecek » pát bře 13, 2020 17:12

Pokud je to diesel, tak počítám, že balonkem jsi naftu natlakoval, aby byla nafta v potrubí....

Dále pokud jsi dal blbě kabel, tak ten přechodový odpor ti snížil startovací napětí klidně na 9V (odpor kabelů a jetšě toho přechodu co jsi asi neudělal dobře udělá při startovacím proudu opravdu hodně).

Začal bych tím balonkem, v MI na 99% bude, mám pocit, že býval někde na straně spolujezdce, ale osobně jsem Mi nikdy v naftě neměl, takže hledat

Dále bych baterku přendal, žádné kabely nic, prostě napevno přendat kvalitní baterii (ani když původní nabiješ nemusí být dostatečně dobrá) a zkusil...
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

svar
Člen RCČR
Příspěvky: 607
Registrován: stř dub 16, 2008 12:34
Bydliště: Kroměříž

Re: Pul roku stál a teď nejde nastartovat

Příspěvek od svar » pát bře 13, 2020 17:56

Po půl roce možná i tu naftu vyměnit
Grand SCENIC II 1,5dCI 74kw
Grand SCENIC III 1,5 DCI 81kw
http://grandscenic.forumn.net/

eltomito
Starting member
Příspěvky: 4
Registrován: ned srp 09, 2015 10:45

Re: Pul roku stál a teď nejde nastartovat

Příspěvek od eltomito » pát bře 13, 2020 19:27

krt.ecek píše:
pát bře 13, 2020 17:12
Pokud je to diesel, tak počítám, že balonkem jsi naftu natlakoval, aby byla nafta v potrubí....

Dále pokud jsi dal blbě kabel, tak ten přechodový odpor ti snížil startovací napětí klidně na 9V (odpor kabelů a jetšě toho přechodu co jsi asi neudělal dobře udělá při startovacím proudu opravdu hodně).

Začal bych tím balonkem, v MI na 99% bude, mám pocit, že býval někde na straně spolujezdce, ale osobně jsem Mi nikdy v naftě neměl, takže hledat

Dále bych baterku přendal, žádné kabely nic, prostě napevno přendat kvalitní baterii (ani když původní nabiješ nemusí být dostatečně dobrá) a zkusil...
Ani jsem nevěděl, že nějakej balonek existuje. Všechno zkusim a snad to klapne. Díky moc!

Uživatelský avatar
ZDENECEKCZ
Grafoman
Příspěvky: 2032
Registrován: pon pro 27, 2010 19:59
Bydliště: Krnov sev. mor.

Re: Pul roku stál a teď nejde nastartovat

Příspěvek od ZDENECEKCZ » sob bře 14, 2020 07:17

Předpokládám, že baterii máš plně nabitou a již dobře napojenou a naftu tam máš docucanou balonkem.
Pokud se ti motor převaluje jakoby s pocitem, že se dře, tak bych koupi pul litru oleje, klidně i tam nalej převodový, nic tomu neuděláš, POKUD ten olej po nastartování hned vyměníš celej, stejně bys to dělal i tak po té době stání.
No a zhora ho tam dolil. Aspon malinko promažeš vrch, po pulroce staní a kdovíjak starém oleji tam bude třeba prd-kvalita oleje a při startech to čerpadlo nepromaže jak má. Ono klidně můžou být už vzniklé povrchové koroze kdekoliv v motoru.
Pak bych zařadil nejvyšší stupen a zkusil autem drcat, pokud je motor OK, tak bys měl sice s obtížema, ale měl bys autem normálně hnout. No ale pokud stojiš na trávě, tak nehneš, auto bude zabořený do země.

Pokud i tak nenastartuješ a furt bude pocit přidřeného motoru, tak bych vyhodil ven žhavící svíčky a zkusil to protočit bez komprese a se zamáčklou spojkou, at se vyloučí přilepená nebo orezlá lamela a že by to šuchalo tam. Tak nejlepe poznáš, jestli je závada v těžce se otáčejícím motoru anebo starteru
Jawa pionýr rv58(asi)
ČZ 175 rv72
Škoda 1000MB rv67
Škoda 120 M rv89
Škoda Favorit 135LX rv93
Yamaha XJ-600S rv93
Suzuki GSF 600 S Bandit rv98
SUZUKI GSF 600 S Bandit rv00
Renault Laguna 2,2dt rv2000 - recyklace
Yamaha FZ 6 S Fazer 2005
teď:
Renault Mégane Grand Tour 1.9dci 88kw rv04

Odpovědět

Zpět na „Renault Mégane I“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti