ziadny tlak v jednom valci

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika

Odpovědět
neopagan
Junior member
Příspěvky: 122
Registrován: pon zář 10, 2012 13:43

ziadny tlak v jednom valci

Příspěvek od neopagan » pon čer 05, 2017 08:26

V pohode si idem, a zrazu pocas cesty zacala blikat kontrolka motora a motor zacal skakat. Pocas jazdy mi aj niekolkokrat zhasol motor, a bol velky problem ho nastartovat. Mal som velke stastie, lebo som bol vo velkej premavke. Chytilo to az na 5-krat, musel som pridavat dost plynu.

V servise zistili, ze motor siel na 2 valce. Vymenili sviecku i cievku (boli poskodene), a teraz motor ide na 3 valce. Jeden valec vobec nema ziadny tlak, t.j. nulovy. Mam dalsi termin v servise, zatial nevedia co to moze byt, treba rozobrat motor.

Mali ste niekto podobny problem, co to moze byt? Upchaty ventil, alebo nieco horsie?
Renault Clio IV, 898 cm3 56kW Winter Edition 2019

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: ziadny tlak v jednom valci

Příspěvek od kotasekh » úte čer 06, 2017 16:06

Tak pokud je tlak opravdu nulový, tak nic dobrého.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

neopagan
Junior member
Příspěvky: 122
Registrován: pon zář 10, 2012 13:43

Re: ziadny tlak v jednom valci

Příspěvek od neopagan » stř čer 07, 2017 13:25

no ale co to moze byt, ked iba jeden valec je problematicky? Mozu byt aj upchate ventily od nekvalitneho paliva, ci je ten valec uplne odpisany?

Moze to byt aj piestovy kruzok, to by nemala byt velka polozka, do 20 EUr ako pozeram. Ale ak to bude nieco horsie, tak neviem.

Ale dufam, ze len poskodeny vstrekovac na prvy valec. uvidime.
Naposledy upravil(a) neopagan dne stř čer 07, 2017 13:40, celkem upraveno 1 x.
Renault Clio IV, 898 cm3 56kW Winter Edition 2019

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: ziadny tlak v jednom valci

Příspěvek od kotasekh » stř čer 07, 2017 13:37

Nevim co znamena ucpany ventil. Jestli se mysli saci ventil, tak ten neucpes a komprese by nebyla nulova. Jestli vstrikovaci ventil, tak ten s kompresi nic nema spolecneho. Pistni krouzek muze snizit kompresi, ale aby byla nulova, tak by musel byt rozlamany uplne, coz je stejne pist i valec v haji. Tot muj nazor, ale nesetkal jsem se s tim. Pokud je nulova komprese na krajnim valci, muze byt zlomena vacka. Muze byt taky praskla a vylomena cast ventilu, saciho nebo vyfukoveho. Nebo taky nekdo spatne meril, protoze uplne nulovy kompres nebyva zas tak casty (pokud se to teda nepotkalo...)
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

neopagan
Junior member
Příspěvky: 122
Registrován: pon zář 10, 2012 13:43

Re: ziadny tlak v jednom valci

Příspěvek od neopagan » stř čer 07, 2017 13:43

hm, tak neviem teda, merali to v renault servise, bol som pri tom. Je to prvy (krajny) valec, ktory nevykazoval ziadnu kompresiu.

buduci tyzden sa to dozviem hadam, nevedeli ani oni povedat, musia to cele rozobrat.
Renault Clio IV, 898 cm3 56kW Winter Edition 2019

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: ziadny tlak v jednom valci

Příspěvek od kotasekh » stř čer 07, 2017 15:39

Poskozene ventily se daji taky poznat bez rozebrani. Staci misto svicky napojit kompresor a valec natocit do pozice, kdy jsou vsechny ventily zavrene. Pokud vzduch fouka do sani, jsou v haji saci ventily. Pokud vzduch fouka do vyfuku, jsou v haji vyfukove ventily. A pokud vzduch fouka do odvetrani klikovky, je v haji pist nebo pistni krouzek.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

neopagan
Junior member
Příspěvky: 122
Registrován: pon zář 10, 2012 13:43

Re: ziadny tlak v jednom valci

Příspěvek od neopagan » čtv čer 15, 2017 12:18

no takze komplet rozobrata hlava, tlakova skuska, vsetky tesnenia vymenene po 10 rokoch, a nakoniec sa zistilo, ze bola zlomena jedna pruzina ventilu v motore, plus nejaka oprava hlavy valca. Viac stala diagnostika a praca, ako odstranenie priciny. Ale teraz ten motor ide uplne ako novy. Po 110000km snad este nieco vydrzi. Vraj sa stakymto este nestretli...
Renault Clio IV, 898 cm3 56kW Winter Edition 2019

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: ziadny tlak v jednom valci

Příspěvek od kotasekh » čtv čer 15, 2017 17:52

Vidíš, to by mě nenapadlo, tím pádem ventil nedovíral. Ještě že se s tím moc nejezdilo :-). Se ale divím, že se ventil nepotkal s pístem...
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

neopagan
Junior member
Příspěvky: 122
Registrován: pon zář 10, 2012 13:43

Re: ziadny tlak v jednom valci

Příspěvek od neopagan » sob čer 17, 2017 11:35

nuz, dalo by sa hovorit o stasti v nestasti :) SIce ma to stalo dost vela, ale mohlo to byt aj horsie.
Renault Clio IV, 898 cm3 56kW Winter Edition 2019

Odpovědět

Zpět na „Renault Thalia I“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 hostů