Syčení při přidání plynu - asi vadné těsnění sání

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika

Odpovědět
Uživatelský avatar
czprava
Senior member
Příspěvky: 1236
Registrován: čtv čer 21, 2007 22:55
Bydliště: Česká Lípa

Syčení při přidání plynu - asi vadné těsnění sání

Příspěvek od czprava » úte kvě 02, 2017 09:50

Nevím, jestli správně diagnostikuji, ale už několik let pozoruji z prostoru motoru jakési syčení při ručním přidávání plynu . Myslím si, že sací trakt si někde přisává vzduch, ale nevím kde.
Tedy nevím přesně, kde je jaké těsnění. Jedno je pod tím plastovým velkým sáním, tam už vidím prolínající olejové skvrny, takže toto těsnění je asi už v háji. Může to dělat toto? Je tam ještě nějaké jiné, někde kolem škrtící klapky? A jak je náročná výměna? Lze to amatérsky vyměnit?
Auto je po kompletní výměně cívek, svíček, nový výfuk. Jezdí bez cukatur, tiše, ladně. Když je větší zima, tak za studena pozoruji na můj vkus až příliš bohatou směs prvních asi 5 km. Pak se to uklidní a je to ok. Přisuzuji to právě falešnému přisávání vzduchu do zápalné směsi.
Nevím, jestli t o syčení je normální, ale řekl bych, že nikoliv. Má někdo prosím zkušenost se sacím traktem?
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 360 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.

Ajap
Junior member
Příspěvky: 121
Registrován: úte srp 26, 2014 17:23
Bydliště: České Budějovice

Re: Syčení při přidání plynu - asi vadné těsnění sání

Příspěvek od Ajap » úte kvě 02, 2017 12:22

Možná mimo, ale já kdysi podobné syčení pozoroval na Octávce, která měla díru v podtlakovém okruhu posilovače brzd. Kdybych nevěděl, že je to 1,6l benzín, myslel bych si, že se pod kapotou roztáčí turbo. Auto se při normálním "provozním" brždění chovalo normálně a brzdilo ok, protože stíhalo únik doplňovat. Problém byl, když člověk na brzdu opravdu dupnul - to pak brzdilo opravdu špatně. Bylo to dost nebezpečný a chvíli trvalo, než jsme na závadu přišli.
Peugeot 308 1,2 THP 96kW Active+ 2017
Renault Thalia 1,2l, 2007
Renault Thalia 1,2i Alizee, 2008 (už nevlastním, ale je pořád v rodině)

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5794
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Syčení při přidání plynu - asi vadné těsnění sání

Příspěvek od kotasekh » úte kvě 02, 2017 12:34

Tesneni mezi klapkou a sanim, tesneni mezi sanim a hlavou, podtlak posilovace, vsechny cidla v sani, mozna i odvetrani klikovky - zalezi jak je resene. Tam vsude muze prisavat. Plus samozrejme moznost mechanicky poskozeneho plastu sani.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Uživatelský avatar
czprava
Senior member
Příspěvky: 1236
Registrován: čtv čer 21, 2007 22:55
Bydliště: Česká Lípa

Re: Syčení při přidání plynu - asi vadné těsnění sání

Příspěvek od czprava » čtv kvě 04, 2017 10:00

NO tak poslední příspěvek mě pobavil, samozřejmě, že to poslouchám a při tom čučím do motoru a dokonce si přidávám plyn i sám ručně :rolling:
Nejsem žádný nažehlený šampón s napilovanýma nehtíkama a jsem strojař, takže něco o tom vím. Tak to jen na ujasnění.
Spíš jsem myslel, jestli někdo nemá nějakou konkrétní praxi. Jde mi o to, že to syčení je slyšet citelně právě tehdy, když otevřu škrtící klapku, tak jestli někdo neví, co přímo to nejčastěji může dělat právě při takové události. A taky, jestli to je vůbec projev nějaké závady nebo to je normální? Všude jsem se díval a nic není na první pohled patrného.
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 360 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5794
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Syčení při přidání plynu - asi vadné těsnění sání

Příspěvek od kotasekh » čtv kvě 04, 2017 11:01

Klapka pri skrceni syci, kdyz je sundany filt. Pokud mas sportovni filtr, jde to slyset i s nasazenym filtrem. Ted zalezi, jestli slysis skrceni klapky, nebo prisavani bokem ;).
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

benytrans
Experienced member
Příspěvky: 964
Registrován: sob čer 12, 2010 14:51
Bydliště: Milovice NBK
Kontaktovat uživatele:

Re: Syčení při přidání plynu - asi vadné těsnění sání

Příspěvek od benytrans » čtv kvě 04, 2017 13:16

Potvrzuju, syčení jde slyšet i při těsném sání... Prostě vzduch kterej vlítne přes klapku do sání si zasyčí, dělá mi to také i po přetěsnění. Záleží jen na tom, jak moc to syčení je hlasité... Jinak se to dá vyzkoušet třeba foukáním kouře do sání přes nějakou hadičku, pokud někde kouř vyleze, je netěsnost nalezena...
Renault Scenic I 1,6 16V FL, r.v. 2000

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5794
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Syčení při přidání plynu - asi vadné těsnění sání

Příspěvek od kotasekh » čtv kvě 04, 2017 14:52

Jen dodam, ze zkouset kourem pri vypnutem motoru :D.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Odpovědět

Zpět na „Renault Thalia I“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů