Klapka recyklace vzduchu

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika

Odpovědět
Jan Kožený
Starting member
Příspěvky: 27
Registrován: ned zář 09, 2007 10:12

Klapka recyklace vzduchu

Příspěvek od Jan Kožený » úte bře 14, 2017 11:56

Ahoj kamarádi, mám Thalii 1,4 16V r.v. 2005 - manuální klima. Nedávno mě přestala fungovat recyklace vnitřního vzduchu. Navštívil jsem autorizovaný servis Renault, kde mě řekli, že prý byla zaseknutá klapka, což způsobilo poničení servomotorku, který tuto klapku ovládá. Klapku nějakým způsobem uvedly do otevřené polohy a servomotorek odpojili. Kůli poškozené klapce by se prý muselo měnit celé topení neboť tento celek je prý nerozebiratelný plus nový servomotorek. Odhad ceny opravy byl 32 000,-Kč. Takže jezdím bez recyklace. Nicméně by mě zajímal váš názor a případné vaše zkušenosti. Honza.

Uživatelský avatar
czprava
Senior member
Příspěvky: 1236
Registrován: čtv čer 21, 2007 22:55
Bydliště: Česká Lípa

Re: Klapka recyklace vzduchu

Příspěvek od czprava » úte bře 14, 2017 12:14

NO ano, klapka skutečně odchází, mě odešlo též servo a zde na fóru jsem to někde už psal. Jestli měnit celé topení to nevím, ale moc bych tomu nevěřil. Nicméně při současné ceně vozu bys asi topení měl dražší jak hodnotu vozu.
Každopádně klapku jsem tehdy jednoduše našel, otevřel a od té doby jsem bez recirkulu. POkud jsi alespoň minimálně manuálně zručný, je to práce na pět minut, schválně, kolikpak si naúčtovali v servisu, pochlub se.
Blbý je, že se poměrně dlouho hledá přičina toho, proč se tak pořád zamlžuje to přední sklo, a ona v řadě případů právě zlobí tato klapka. Taky bolístka Thalií. Ovšem až po určitém proběhu. Děs.
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 360 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.

Jan Kožený
Starting member
Příspěvky: 27
Registrován: ned zář 09, 2007 10:12

Re: Klapka recyklace vzduchu

Příspěvek od Jan Kožený » úte bře 14, 2017 14:57

Ahoj, tak za opravu, uvedení klapky do otevřeného stavu jsem zaplatil 350,-Kč. Jen pro zajímavost, můžete mě prozradit kde ta klapka je a jak se k ní dostanu? Každopádně nový servomotorek prý stojí 8 500?- což se mě zdá být troch dost.

Uživatelský avatar
czprava
Senior member
Příspěvky: 1236
Registrován: čtv čer 21, 2007 22:55
Bydliště: Česká Lípa

Re: Klapka recyklace vzduchu

Příspěvek od czprava » úte bře 14, 2017 17:52

Klapku jsem našel za motorem ventilátoru, musí se sejmout plastový kryt pod předním sklem spolujezdce (stejně jako když se mění pylový filtr) a pak se tahem vpravo sejme sběrný plastový kryt. Pak lze spatřit vzadu za motorem ventilátoru onu zlověstnou klapku, která je ve formě ohnuté clony a zakrývá buď vstup do kabiny nebo vstup pro sání z motorového prostoru.
Klapku jsem bohužel našel v polootevřeném stavu a při testování fungovala jen částečně. Bu´d odešlo servo nebo nějaké táhýlko, nevím, není tam vůbec nic dalšího vidět. Musel by se asi vyndat ten motor ventilátoru.
Byla pootevřená asi 3 cm a tak jsem jí rukou zatlačil, aby zakryla díru v kabině. Šlo to maličko ztuha, ale nakonec něco klaplo a klapka zůstala tak, že nasává z motoru a do kabiny je zavřeno.
Rozdělávat se mi to nechce, a tak tuto funkci na nějaký čas asi oželím. Kdyby náhodou byla nějaká zkušenost s tím demontováním motoru ventilátoru, budu za ní rád. Každopádně to asi počká na jaro.
Asi se tam dá dostat i z kabiny, protože tou větrací dírou je vidět skrz do motoru, ale to znamená sundat celou palubku. A kvůli klapce to dělat rozhodně nebudu.
Už jsem si pořídil náhradní řešení za pár kaček, mám v přihrádce kolíček, takže když pojedu za nějakým smraďochem, dám si jej na nos a mám vnitřní recirkulaci za pár káblí. Pravděpodobně to ještě upgraduju na ostatní tři sedadla
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 360 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5794
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Klapka recyklace vzduchu

Příspěvek od kotasekh » úte bře 14, 2017 18:44

Motor ventilace jsem sundaval, ale asi budu mit trochu jiny, nemam klimu, ani klapku ani pylovy filtr. Cely vetrak s plastem byl na asi trech sroubech prisroubovany do kastle, stacilo je odsroubovat, odpojit konektor od predradneho odporu a trosku hlavolamove vytahnout ven. Pak byla krasne videt dira do prepazky, kterou se tlaci vzduch do kabiny.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Jan Kožený
Starting member
Příspěvky: 27
Registrován: ned zář 09, 2007 10:12

Re: Klapka recyklace vzduchu

Příspěvek od Jan Kožený » úte bře 14, 2017 22:14

Přátelé, děkuji za rady. Pokusím se vyndat větrák, to by neměl být problém, při té příležitosti ho vyčistím a promažu. Potom holt se uvidí co by se s klapkou dalo udělat, aby šla volně. Horší asi bude dostat se k servomotorku. Díval jsem se do chytré knihy a pokud by se musela sundavat palubka, tak to vzdám. Také se chystám získat spolehlivou informaci o ceně toho servomotorku. V chytré knize se sice píše skoro o všem, ale o této věci zrovna nic. Pokud se mě něco podaří, dám vědět.

Jan Kožený
Starting member
Příspěvky: 27
Registrován: ned zář 09, 2007 10:12

Re: Klapka recyklace vzduchu

Příspěvek od Jan Kožený » stř bře 15, 2017 00:36

Kolegové, tak jsem zapátral v dílenské příručce a tam se píše, že je třeba demontovat ventilační jednotku, abyste získali přístup k motoru pro recirkulaci vzduchu. Ventilační jednotkou je myšlen větrák topení, který by měl být, po odpojení konektorů a vyšroubování čtyř šroubů volně vytažen. Tak až bude teplo, tak se na to podívám. Honza.

Jan Kožený
Starting member
Příspěvky: 27
Registrován: ned zář 09, 2007 10:12

Re: Klapka recyklace vzduchu

Příspěvek od Jan Kožený » stř bře 15, 2017 10:52

Tak se mě podařilo zjistit cenu nového servomotorku. cena je 2 935,- Kč. Tak ještě zjistit v jakém stavu se nachází klapka a pak se rozhodnout zda do toho jít. Najezdím za rok průměrně tak 5000 km a to převážně od jara do podzimu, tak nevím jestli to vůbec má cenu.

Uživatelský avatar
czprava
Senior member
Příspěvky: 1236
Registrován: čtv čer 21, 2007 22:55
Bydliště: Česká Lípa

Re: Klapka recyklace vzduchu

Příspěvek od czprava » stř bře 15, 2017 20:15

Tak já bych do toho nešel zcela určitě. Cena serva se mi zdá hodně přehnaná, kde jsi to zjišťoval? To je pozlacený, ne?
A navíc, servo se dá rozebrat a možná i opravit, mám osobní zkušenost se servem centrálu v předních dveřích.
Jestli máš ale zbytečný peníze, proč ne. Otázka priority. Držím palce.
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 360 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.

Jan Kožený
Starting member
Příspěvky: 27
Registrován: ned zář 09, 2007 10:12

Re: Klapka recyklace vzduchu

Příspěvek od Jan Kožený » čtv bře 16, 2017 08:44

Ahoj, Cena servomotorku je dle katalogu a ceníku Renault servisu Praha-Zličín. Každopádně do toho nejdu. Maximálně vyndám ventilátor, vyčistím a promažu, zkontroluji otevření klapky a šmytec. Pokud se na ten motorek dostanu, tak se ho pokusím vyndat a opravit, když to nepůjde tak se svět nezboří.

Ajap
Junior member
Příspěvky: 121
Registrován: úte srp 26, 2014 17:23
Bydliště: České Budějovice

Re: Klapka recyklace vzduchu

Příspěvek od Ajap » ned dub 09, 2017 20:41

Já se na klapku taky chystám už dlouho, taky mně evidentně nedovírá (zpětný kanál z kabiny), dost se mně za deště mlží skla a v horku dlooouho fouká teplý vzduch, než se to celé ochladí (pokud nezapnu klimu).
Peugeot 308 1,2 THP 96kW Active+ 2017
Renault Thalia 1,2l, 2007
Renault Thalia 1,2i Alizee, 2008 (už nevlastním, ale je pořád v rodině)

Jan Kožený
Starting member
Příspěvky: 27
Registrován: ned zář 09, 2007 10:12

Re: Klapka recyklace vzduchu

Příspěvek od Jan Kožený » pon dub 10, 2017 11:45

Nazdar kamarádi, tak co se týče klapky recyrkulace vzduchu, tak je možné se k ní dostat po vyjmutí větráku. Pokud je ale klapka nějak poškozená, je to v podstatě neopravitelné a musí se vyměnit celá skříň topení jejíž součástí je i tato klapka. To znamená sundat volant+airbek, celou palubní desku, v motorové části odpojit hadice s chladící kapalinou. To je tak zhruba. Nebo je druhá možnost, po demontáži větráku klapku otevřít naplno, odpojit konektor od servomotorku a jezdit bez klapky. V případě, že před sebou chytnete nějakého smraďocha, tak kolíček a ucpat nos, jak už psal kolega přede mnou.Co se týká mlžení oken za deště, tak je třeba použít klimošku a tu delší dobu ochlazení vzduchu bych řešil kontrolou klimatizace. Z vlastní zkušenosti vím, že i když všechny spoje těsnily tak po čtyřech létech byl 90% únik chladícího média. Byl jsem u toho osobně. Tak příjemné ježdění. Honza.

Uživatelský avatar
czprava
Senior member
Příspěvky: 1236
Registrován: čtv čer 21, 2007 22:55
Bydliště: Česká Lípa

Re: Klapka recyklace vzduchu

Příspěvek od czprava » pon dub 10, 2017 18:39

Když už jsme u té klimošky, do Thalií se dávali ty nejnekvalitnější klimatizace, jejichž výdrž se pohybuje kolem pěti až sedmi let. Mě vydržela asi devět let. Pak to utíkalo každý rok a nakonec to uteklo ihned po naplnění.
Osobně jsem se na to dále vykašlal, protože případný servis a obnova klimatizace do provozuschopného stavu se nikdy nemůže v tomto autě finančně vyplatit. Prostě to do Thalie sice bylo namontováno, ale výdrž to nemá. Je to spíš jen vysavač na prachy.
Takže já klapku zarazil, nepoužívám jí a klimošku už jsem pohřbil dávno. A světe div se, jezdí to i bez toho.
Obecně platí, že čím víc auto stárne, tím se stává méně komfortním. Tak to bohužel je....... :smile15:
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 360 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.

Ajap
Junior member
Příspěvky: 121
Registrován: úte srp 26, 2014 17:23
Bydliště: České Budějovice

Re: Klapka recyklace vzduchu

Příspěvek od Ajap » pon dub 10, 2017 22:54

Jan Kožený:

Ale já nemyslím špatnou funkci klimošky, ta chladí prakticky okamžitě a odmlžuje výborně. Ale bez ní se to za deště prostě mlží tak, že kolikrát bez klimatizace nejde jet. Stejně tak, když je venku třeba 15-20°C, ale auto je od sluníčka rozpálené, tak pokud nepoužiju klimu, tak z větráku jede horkej vzduch neporovnatelně dýl, než u jakéhokoli jiného auta, které jsem kdy vlastnil nebo s kterým jsem kdy jel. Oboje přičítám klapce zaseklé někde v mezipoloze - smrad do auta jde, ale větrá zdá se málo.

CZprava:

Devět let je dlouhá doba, prostě byla někde trhlinka, která se nakonec zvětšila tak, že to vyfučelo prakticky okamžitě. Měl jsi měněný chladič? Ten můj byl jak řešeto, loni jsem ho vyměnil a klima jede doteď výborně (ťuk ťuk ťuk). Prostě máš někde díru, kterou v servisu nenašli...
Peugeot 308 1,2 THP 96kW Active+ 2017
Renault Thalia 1,2l, 2007
Renault Thalia 1,2i Alizee, 2008 (už nevlastním, ale je pořád v rodině)

Jan Kožený
Starting member
Příspěvky: 27
Registrován: ned zář 09, 2007 10:12

Re: Klapka recyklace vzduchu

Příspěvek od Jan Kožený » úte dub 11, 2017 18:06

Ahoj chlapi, pravda je, že když vlezu k synovi do Octávie, tak je mezi jeho klimoškou a mojí v Thálii sakra rozdíl. Když jsme jeli v podzimní plískanici, tak se nepamatuji, že by se mu mlžily zadní boční okna. Já to mám puštěný na plný kule a trvá to dost dlouho, než se zadek odmlží. A to to dělá už od začátku, to mě ještě fungovala klapka. Myslím, že to svědčí o tom, že topení ani klimatizace v Thalii není zrovna moc dobře vyřešené. Když jsem klapku otevřel natvalo naplno, tak se to zlepšilo, ale zas pro změnu pociťuju slabší otáčky větráku. Možná, že bude stačit jeho vyčištění. Dřív to fičelo víc. Tak zatím ahoj.

Uživatelský avatar
czprava
Senior member
Příspěvky: 1236
Registrován: čtv čer 21, 2007 22:55
Bydliště: Česká Lípa

Re: Klapka recyklace vzduchu

Příspěvek od czprava » úte dub 11, 2017 19:03

Pocit slabších otáček větráku při otevřené klapce je podle mě subjektivní, protože to méně hučí. Když se točí vzduch jen v kabině při zavřené klapce, hučí to mnohem více. Proto máš podle mě pocit, že se větrák méně točí.
Každopádně právě dle zvuku lze docela dobře rozpoznat, jestli klapka zavírá nebo ne. Detekce správnosti funkce zpětné klapky je záležitost pěti minut.

Jinak klima v Thalii patří k těm s malou účinností a navíc zbytečně ubírá docela dost výkonu motoru.
Jezdil jsem se služební Fábkou HTP 1.2 s klimou a velmi nerad musel přiznávat, že tam je klima naprosto v pohodě. Když jsem pak sednul do svého renckového sedánku a chtěl se ochladit, nešlo to. A to byla Natálka tehdy skoro úplně nová. NIkdy se mi klimoška v Renckách nelíbila a co vím, tak každý na ní nadává.
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 360 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.

Jan Kožený
Starting member
Příspěvky: 27
Registrován: ned zář 09, 2007 10:12

Re: Klapka recyklace vzduchu

Příspěvek od Jan Kožený » stř dub 12, 2017 08:36

Ahoj, k poslednímu příspěvku: plně s vámi souhlasím. Vzpomínám na starou, ale dobrou Škodu 120, která měla v tunelu topení u zadních sedadel dva postranní oválné otvory a pomocí klapky, jejíž ovládání bylo pod palubní deskou, šlo přepnout tok teplého vzduchu i k zadním sedadlům. To u Thalie není. Pravdu máte i v tom zvuku. Jiný zvuk je při klapce zavřené a jiný při otevřené. Nicméně pokud vyndáte větrák, tak se před vámi objeví otvor s klapkou a pak ,pomocí pomocníka, který bude ve voze zapínat a vypínat ovládání klapky, na vlastní oči uvidíte co to dělá. Jezdím již od vojny, s Gazem, Volhou, T 613, po vojně s autobusem (zájezdy i linkové) a mohu říct, že se mě klimoška v Thálii zdá být opravdu slabší. Tak přeji hezký den.

Ajap
Junior member
Příspěvky: 121
Registrován: úte srp 26, 2014 17:23
Bydliště: České Budějovice

Re: Klapka recyklace vzduchu

Příspěvek od Ajap » stř dub 12, 2017 18:43

Zajímavé, já si na účinnost klimy v Thalii nemůžu stěžovat, chladí to jak hrom. Prakticky okamžitě po zapnutí se vzduch jdoucí z průduchů citelně ochlazuje a pokud nechám v létě otáčky větráku na II, začně být v autě za chvíli až nezdravá zima. Stejně tak odmlžení - stačí pár desítek vteřin. Možná vylepšení po modernizaci - tuším od r. 2006 je minimálně jiná palubka z Clio Storia, třeba je větrání řešeno účinněji.
Peugeot 308 1,2 THP 96kW Active+ 2017
Renault Thalia 1,2l, 2007
Renault Thalia 1,2i Alizee, 2008 (už nevlastním, ale je pořád v rodině)

Jan Kožený
Starting member
Příspěvky: 27
Registrován: ned zář 09, 2007 10:12

Re: Klapka recyklace vzduchu

Příspěvek od Jan Kožený » čtv dub 13, 2017 09:49

Kolego Ajap, souhlasím s vámi. Kamarád má rovněž Thálii 1,2i Alizee r.v.2008 a zatím nemá s klimou žádný problém. Porovnávali jsme účinek jeho klimy a mojí za stejných povětrnostních podmínek a zjistili jsme určité rozdíly. Nezacházeli jsme do podrobností, ale je možné, že do novějších typů Thálie se montovala klimoška účinnější. Je to pouze laický názor. Honza.

Odpovědět

Zpět na „Renault Thalia I“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 21 hostů