Motor jde náhodně na dva válce

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika

MK96
Starting member
Příspěvky: 86
Registrován: stř kvě 18, 2016 22:59

Re: Motor jde náhodně na dva válce

Příspěvek od MK96 » čtv lis 24, 2016 21:20

Skus pomerat studenu a zohriatu cievku. S teplotou by mal odpor o nieco narast. Pre mna je odpor cievky klucovy, primar je zvycajne hrubsi drot a sekundar je tensi. Teda prvy sa velmi poskodit nemoze, skor ten sekundarny ale ostane v tom poskodenom stave. Cievky tohoto stylu pracuju v extremnych podmienkach, preto je ich zivotnost nizsia. Pripadne pouzi srubovakovu metodu na zistenie toho, ci dana cievka pali. Obdobne sa to da pouzit aj na vstreky :)

Obrázek
Mestske presuvadlo: Renault Thalia 1.4 16V RT - po generalke a slape ako hodinky (bolo: v stadiu opravovania)
Tady tudy, tudy tam presuvadlo I. : Nissan Patrol GR 3.0 - KAT & EGR-free :-)
Tady tudy, tudy tam presuvadlo II. : RAM 1500 5.7
Vkladanie obrazkov: http://renaultclubimage.wz.cz/

Uživatelský avatar
czprava
Senior member
Příspěvky: 1236
Registrován: čtv čer 21, 2007 22:55
Bydliště: Česká Lípa

Re: Motor jde náhodně na dva válce

Příspěvek od czprava » pát pro 02, 2016 12:44

tak Natálka zatím hapruje sporadicky, startuje na čtyři, akorát včera cukala i za tepla, normálně za jízdy si najednou pocukávala při odbočení a řazení ze tři na dva. Ale hned se zase chytla. Je nyní značně nespolehlivá a pěkně mě štve, krám jeden červenej. :evil: :cry:
Čekám, kde mi vyplivne úplně a nechá mě ve štychu.
Jo, zdá se mi, že stoupla spotřeba (poslední byla 8,2l po dotankování na plnou), ale mám totál shnilý zadní díl výfuku (uvnitř už asi nejsou přepážky, prdí to).
Auto je líný jako prase a nechce jít za plynem. Když je studený, je jak divoký býk, ale na čtyři jde.
Když v něm sedím, cítím záškuby, ale na tři nejde. Asi vypadává zlomkově jeden či dva válce. Bude muset holka asi na diagnostiku.
Nevím, co s tím krámem. Jezdit, odstavit, počkat?
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 360 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.

MK96
Starting member
Příspěvky: 86
Registrován: stř kvě 18, 2016 22:59

Re: Motor jde náhodně na dva válce

Příspěvek od MK96 » pát pro 02, 2016 12:57

Nekolisu ti otacky na volnobehu? Hlavne za tepla. Mne ked vynechaval valec bolo to na vykone riadne citit. Vynechaval ale dlhsie kvoli pripchatemu vstreku. Do mensieho kopca som musel na 3ke. Ked budes menit olej pozri, ci nebude v oleji benzin.

Aktualne rozmyslam nad touto diagnostikou" http://www.banggood.com/ELM327-WIFI-Wir ... 88187.html Ako zaklad to staci, viem, ze Clip je lepsi, ale aj klon je drahy. pri upchatom vstreku mi diagnostika (clip) ukazovala prepal - chybu P0304 ak si dobre spominam. Na vycitanie tychto chyb by ale mohla tato lacna stacit.
Mestske presuvadlo: Renault Thalia 1.4 16V RT - po generalke a slape ako hodinky (bolo: v stadiu opravovania)
Tady tudy, tudy tam presuvadlo I. : Nissan Patrol GR 3.0 - KAT & EGR-free :-)
Tady tudy, tudy tam presuvadlo II. : RAM 1500 5.7
Vkladanie obrazkov: http://renaultclubimage.wz.cz/

Uživatelský avatar
czprava
Senior member
Příspěvky: 1236
Registrován: čtv čer 21, 2007 22:55
Bydliště: Česká Lípa

Re: Motor jde náhodně na dva válce

Příspěvek od czprava » pát pro 02, 2016 13:54

Olej jsem měnil zrovna o víkendu a žádný benzín v něm nebyl. Na volnoběhu nic nějak markantně nekolísá, motor šlape. Ale jak si sednu do auta, cítím pod zadkem záškuby. Nevím, jestli to nemůže dělat ten prohnilý výfuk.
Když přidám na volnoběhu otáčky, cítím též občasné škubnutí. To by napovídalo asi přicpanému vstřiku, že ano?
Budu muset asi vyměnit ten zadní tlumič výfuku a pak uvidím, ale nepředpokládám nějaké zásadní zlepšení. Ach jo. :roll:
MK96 píše:Nekolisu ti otacky na volnobehu? Hlavne za tepla. Mne ked vynechaval valec bolo to na vykone riadne citit. Vynechaval ale dlhsie kvoli pripchatemu vstreku. Do mensieho kopca som musel na 3ke. Ked budes menit olej pozri, ci nebude v oleji benzin.

Aktualne rozmyslam nad touto diagnostikou" http://www.banggood.com/ELM327-WIFI-Wir ... 88187.html Ako zaklad to staci, viem, ze Clip je lepsi, ale aj klon je drahy. pri upchatom vstreku mi diagnostika (clip) ukazovala prepal - chybu P0304 ak si dobre spominam. Na vycitanie tychto chyb by ale mohla tato lacna stacit.
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 360 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.

MK96
Starting member
Příspěvky: 86
Registrován: stř kvě 18, 2016 22:59

Re: Motor jde náhodně na dva válce

Příspěvek od MK96 » pát pro 02, 2016 14:10

Ano skubnutie by mohlo byt prave sposobene tym upchatym/pripchatym vstrekom. Hlavne ked je vyzadovany vykon a ocakavana davka paliva nepride, lebo nema kade. Ak nebol benzin v oleji, pravdepodobne spaluje motor dobre a aj zapaluje. Trosku ale treba pockat kym sa benzin dole vo vypustenom oleji usadi.

Moj vyfuk je zhnity cely - koniec, stred, KAT je tiez KO (pripchaty a uchyt cely zhnity) a auto prdi tiez. To, za co niektori platia velke peniaze teraz mame zadarmo :D Ale pri rychlostiach >90km/h ten hluk uz je otravny. Cakam este na vzduchovy box a vyfuk vymenim a zaroven domontujem odlucovac oleja (to hlavne kvoli redukovaniu emisii).

Lambda kolise mierne - posun o par desatin milimetra na obe strany na volnobehu pri teplom motore.
Mestske presuvadlo: Renault Thalia 1.4 16V RT - po generalke a slape ako hodinky (bolo: v stadiu opravovania)
Tady tudy, tudy tam presuvadlo I. : Nissan Patrol GR 3.0 - KAT & EGR-free :-)
Tady tudy, tudy tam presuvadlo II. : RAM 1500 5.7
Vkladanie obrazkov: http://renaultclubimage.wz.cz/

Uživatelský avatar
czprava
Senior member
Příspěvky: 1236
Registrován: čtv čer 21, 2007 22:55
Bydliště: Česká Lípa

Re: Motor jde náhodně na dva válce

Příspěvek od czprava » pát pro 02, 2016 14:27

To škubnutí se mi ale nikdy neprojevuje při požadavku na výkon. Když auto opepřím, tak nakonec se do otáček dostane, ale trvá mu to. To bych přisoudil právě špatnému výfuku. Nikdy při požadavku na větší výkon neškubne.
Pokud se takto chová přicpaný vstřik, tzn., že při požadavku na větší výkon auto cukne, tak to není můj případ.
Škube to jen na volnoběhu, ale je to poznat jen v kabině, když na tom člověk sedí.
A navíc, jak už jsem psal, připadá mi, že to dělá čtvrtý válec, protože když podržím prst na cívkách, cítím škubání právě na té čtvrté.
Ale to nemohu posuzovat jako objektivní poznatek, to nic nedokazuje. :rolling:
V oleji skutečně žádný benzín nebyl, ani po ustálení. Naschvál jsem to prohlížel po přečtení nějakého tvého příspěvku zde na fóru.
Auto pálí, ale něco je v nerovnováze.
Ještě mám překročený interval výměny pal. filtru a vzduchového filtru, ale že by toto mělo až takový vliv? Palivák asi o 30 tis. km a vzducháč o 2 tis. km. :?:
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 360 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.

MK96
Starting member
Příspěvky: 86
Registrován: stř kvě 18, 2016 22:59

Re: Motor jde náhodně na dva válce

Příspěvek od MK96 » pát pro 02, 2016 14:38

Nezda sa mi, ze toto by robil pripchaty palivovy filter, ale mozes ho vymenit ak meskas 30.000km :) Vzduchovy staci skontrolovat, kolko na nom je sajrajtu a aku ma farbu oproti povodnemu.

O par prispevkov ale vyssie pises, ze cuka aj za tepla - teda zacala. Mne ten vstrek na 4 valci zacal tak postupne pomaly vypadavat az permanentne vypovedal.
Mestske presuvadlo: Renault Thalia 1.4 16V RT - po generalke a slape ako hodinky (bolo: v stadiu opravovania)
Tady tudy, tudy tam presuvadlo I. : Nissan Patrol GR 3.0 - KAT & EGR-free :-)
Tady tudy, tudy tam presuvadlo II. : RAM 1500 5.7
Vkladanie obrazkov: http://renaultclubimage.wz.cz/

Jirikan
Junior member
Příspěvky: 182
Registrován: pát dub 06, 2012 16:51

Re: Motor jde náhodně na dva válce

Příspěvek od Jirikan » pát pro 02, 2016 20:43

A co kdyby jsi přidal do benálu VIF. Třeba by to vstřiky pročistilo a odstranilo i cukání? :?:

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5794
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Motor jde náhodně na dva válce

Příspěvek od kotasekh » sob pro 03, 2016 07:57

Nebo co takhle vstriky vyndat a procistit je poradne? Na youtube najdes spoustu navodu, jak si s tim poradit doma, staci cistitc karburatoru ve spreji a spinany zdroj, co bude vstrik otvirat a zavirat :).
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Uživatelský avatar
czprava
Senior member
Příspěvky: 1236
Registrován: čtv čer 21, 2007 22:55
Bydliště: Česká Lípa

Re: Motor jde náhodně na dva válce

Příspěvek od czprava » sob pro 03, 2016 11:04

kotasekh píše:Nebo co takhle vstriky vyndat a procistit je poradne? Na youtube najdes spoustu navodu, jak si s tim poradit doma, staci cistitc karburatoru ve spreji a spinany zdroj, co bude vstrik otvirat a zavirat :).
cha, kotásku, to není špatný nápad. ALE, nikdy jsem vstřiky neměl venku a ani nevím, jak je vyndat. Tuhle jsem řešil, jak se odpojuje přívod paliva do lišty a nepřišel na to. Pro mě jako nezkušeného to není sranda, má to přeci nějaký postup. Už jsem tu pohledával, ale nějaký ucelený přesný postup jsem nenašel, např. včetně odtlakování palivového systému a jeho odvzdušnění po zpětné montáži (že bych hledal špatně?). Když se do něčeho pustím potřebuji jasný návod, co a jak, a ne jen střípky do mozaiky.
Na vstřiky čumím jak husa (tedy husák) do flašky a nevím, za co vzít a nepodělat to. :rolling:
Navíc, pořád jsem nevyloučil ty cívky, které už taky mají nalítáno slušnou dávku a klidně to můžou dělat. Logickou dedukcí s jistou mírou pochybností mi to stále ukazuje na ty cívky. Včera bylo sucho, mírně mrazivo a nic necukalo. Hodně je jakési subjektivní zhoršení znát za vlhka.
Rozhodnul jsem se začít tou úplně nejblbější částí celého problému - shnilým zadním tlumičem výfuku. Ten je totálně v hajzlu, chrastí v něm totálně rozpadlé přepážky a zvoní jak o posvícení. Myslím si, že pokles výkonu má na starosti právě on, protože včera jsem Natálku docela hnal do otáček a když se rozjela, tak jela. Nic necukalo, jen jí to maličko trvalo.
A stále budu muset dál čekat, co bude. I když tento stav mi rozhodně na pohodě nepřidává. Na druhou stranu nechci rozházet na autě co se dá a pokusničit. Můžu pro jistotu pokračovat výměnou paliváku, nicméně tím to není, nešel jen druhý a třetí válec při posledním záseku. A navíc by auto zlobilo při požadavku na vyšší výkon, zacukávalo by se, vázla by dodávka paliva.
Zkontroluji opět svíce, ač jsou nové, podívám se, jak jsou vypálené.
Potřeboval bych dvě cívky z funkčního auta, ale takového mecenáše asi nelze najít. :rolling: :rolling: :rolling:
Vyměnil bych je, sedl si do auta a pokud by cukaturka na volnoběhu zmizla, je to jasný. Já si totiž myslím, že to "pocukávání" na volnoběh má souvislost s tím občasným výpadkem válců.
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 360 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.

Uživatelský avatar
czprava
Senior member
Příspěvky: 1236
Registrován: čtv čer 21, 2007 22:55
Bydliště: Česká Lípa

Re: Motor jde náhodně na dva válce

Příspěvek od czprava » sob pro 03, 2016 11:07

Jirikan píše:A co kdyby jsi přidal do benálu VIF. Třeba by to vstřiky pročistilo a odstranilo i cukání? :?:
prosím česky.... :rolling: :rolling: :rolling:
VIF = additivum do paliva na pročištění vstřiků?
Mám známého, co měl Lagunu a pravidelně dával do nádrže víčko nějakého takového prostředku na čištění vstřiků.
Prý stačí natankovat i lepší Natural či nějaký ten dražší na Total nebo Benzině?
Otázka zní, je to jen marketingový tahák nebo to opravdu nějaký čistič obsahuje?
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 360 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5794
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Motor jde náhodně na dva válce

Příspěvek od kotasekh » sob pro 03, 2016 15:11

Vstriky neni tezke vytahnout, nejake odtlakovani nebo odvzdusneni nemusis resit, pri sundani privodu paliva to trosicku vystrikne, ale nic strasneho, jen ta hadicka jde blbe sundat ;). Ale pokud jsi takhle "mechanicky panic", tak verim, ze potrebujes podrobnejsi navod, ktery ale ja dodat nemuzu, mam jiny motor. U me treba musi dolu cele sani (pokud nejsi gynekolog :D ). A co takhle koupit dve civky, zkusit to a bud je zkusis vratit (nebo ti zustanou do zasoby), nebo to definitivne vyresis?
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Uživatelský avatar
czprava
Senior member
Příspěvky: 1236
Registrován: čtv čer 21, 2007 22:55
Bydliště: Česká Lípa

Re: Motor jde náhodně na dva válce

Příspěvek od czprava » sob pro 03, 2016 16:31

nejsem "mechanický panic", ale nerad něco páčím někde násilím nebo špatně. Mám radši, když předem vím, jak je to tam zajištěné, zastrčené či zaklapnuté.
Jinak ty dvě cívky a jejich případné vrácení? Ale jo, asi by to možná někde šlo, ale cívky dneska jedině přes nějaký eshop, protože tady u nás ve vidlákově je akorát předražený Auto-Kelly, a s nima a jejich cenama za cívky jsem v p......i :rolling: :rolling: :rolling: :rolling:
Takže pak řešit zase zdlouhavě nějaký vrácení, poplatky (viz. Automedik apod.).
Prubnul bych to, ale nevím u koho. :?: :idea:
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 360 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.

Jirikan
Junior member
Příspěvky: 182
Registrován: pát dub 06, 2012 16:51

Re: Motor jde náhodně na dva válce

Příspěvek od Jirikan » sob pro 03, 2016 20:46

Ten VIF obsahuje určitě čistič,dal jsem ho do skůtru a volnoběh se stabilizoval, předtím jsem musel přidávat na plováku aby nechcípal a po VIFu jsem zase snížil zpět.Pročistil jsem s ním i křovinořez Oleo Mac( nechtěl nastartovat a pak otáčky kolísaly a chcípalo to, už jsem chtěl do servisu ,ale napadl mě VIF a vše se zlepšilo), nebo i na shelce je benzín (nevím jak se jmenuje) a stojí asi o 4 Kč více za litr.Levněji vyjde VIF , ředí se 1ml VIF na 1l benál a plechovka vyjde na (0,5l za 200 Kč někde i míň) . Někdo namítne ,že popisuji zkušenosti skůtr a křovák, ale v autě to bude mít asi stejný ůčinek nebo se mýlím?

MK96
Starting member
Příspěvky: 86
Registrován: stř kvě 18, 2016 22:59

Re: Motor jde náhodně na dva válce

Příspěvek od MK96 » sob pro 03, 2016 21:23

Posledne som cistil vstreky pomocou Liqui Moly cistic vstrekovania a benz. systemov. Velmi sa mi osvedcil u naftakov preplachovac dieselovych systemov prave od Liqui Moly. Mimochodom aj v Natalke pouzivam olej od Liqui :) Ale neberte to tu ako reklamu, existuju aditiva roznych vyrobcov. Tak ci tak vstreky radsej von a vycistit napriklad aj tym cisticom karburatorov Pisal to tusim Zefek v mojom vlakne o vstrekoch Clio vs Thalia a niekde som tu aj videl foto ako to drzi. Lista je na 2 srubach, treba odpojit hadicku - ja by som nechal predtym auto bublat na volnobehu s vybratou poistkou palivovej pumpy mozno pokial nezdochne. Vyhnes sa vystreknutiu benzinu, mne to celkom dost prsklo von. Konektory vtrekov drzia na vstrekoch drotene poistky podobne ako cidlo teploty nasavaneho vzduchu. Ak odpojis hadicku a konektory a odsrubujes 2 sruby, lista by mohla vyjst cela von. Predtym ked som to vyberal som ale okolie ocistil od spiny a potom striekol MoS2 sprej (molibden disulfid) - pre pripadne uvolnenie zapecenych casti - ale ziadne neboli. Ono aj 98 oktanovy benzin cisti vstreky, tak je dobre obcas ho natankovat.
Mestske presuvadlo: Renault Thalia 1.4 16V RT - po generalke a slape ako hodinky (bolo: v stadiu opravovania)
Tady tudy, tudy tam presuvadlo I. : Nissan Patrol GR 3.0 - KAT & EGR-free :-)
Tady tudy, tudy tam presuvadlo II. : RAM 1500 5.7
Vkladanie obrazkov: http://renaultclubimage.wz.cz/

Uživatelský avatar
czprava
Senior member
Příspěvky: 1236
Registrován: čtv čer 21, 2007 22:55
Bydliště: Česká Lípa

Re: Motor jde náhodně na dva válce

Příspěvek od czprava » sob pro 03, 2016 22:28

zajímavý článek, po jehož přečtení je opět všechno naruby :rolling:
zejména konečnou část doporučuji!

http://www.auto.cz/muze-benzin-cistit-p ... isti-88481
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 360 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.

Uživatelský avatar
czprava
Senior member
Příspěvky: 1236
Registrován: čtv čer 21, 2007 22:55
Bydliště: Česká Lípa

Re: Motor jde náhodně na dva válce

Příspěvek od czprava » sob pro 03, 2016 22:44

Jirikan píše:A co kdyby jsi přidal do benálu VIF. Třeba by to vstřiky pročistilo a odstranilo i cukání? :?:
o VIFu jsem si přečetl a vypadá to na dobrý prostředek. Dokonce AutoKelly prodává i malé balení do jedné celé nádrže za nějakých 65,-Kč, což by za pokus stálo. Asi to zkusím. Takže díky za zase pro mě nové informace. Miluju tohle fórum. :haji:
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 360 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.

MK96
Starting member
Příspěvky: 86
Registrován: stř kvě 18, 2016 22:59

Re: Motor jde náhodně na dva válce

Příspěvek od MK96 » sob pro 03, 2016 22:55

V malom mnozstve sa to skor pridava preventivne. Ak mas silne podozrenie na zanesene vstreky a nechces demontovat treba dat do minima benzinu riadny overdose aditiva na cistenie.
Mestske presuvadlo: Renault Thalia 1.4 16V RT - po generalke a slape ako hodinky (bolo: v stadiu opravovania)
Tady tudy, tudy tam presuvadlo I. : Nissan Patrol GR 3.0 - KAT & EGR-free :-)
Tady tudy, tudy tam presuvadlo II. : RAM 1500 5.7
Vkladanie obrazkov: http://renaultclubimage.wz.cz/

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5794
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Motor jde náhodně na dva válce

Příspěvek od kotasekh » sob pro 03, 2016 23:55

I na obalu je psané že při prvním použití se dává minimálně dvojnásobná dávka vifu.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

MK96
Starting member
Příspěvky: 86
Registrován: stř kvě 18, 2016 22:59

Re: Motor jde náhodně na dva válce

Příspěvek od MK96 » ned pro 04, 2016 00:09

Ked som cistil vstreky na nafte, tak som nechal motor bezat na volnobehu s aditivom bez nafty, priamo privedenemu k cerpadlu cez filter. Nafta sice ma prepad narozdiel od benzinu, tak to funguje podobne ako Zefekov cistic vstrekov. Na cistenie vstrekov bez vyberania by som kupil kludne aj 5L cistica (alebo ine rozumne velke mnozstvo) a nalial do 1-5L benzinu v nadrzi.
Mestske presuvadlo: Renault Thalia 1.4 16V RT - po generalke a slape ako hodinky (bolo: v stadiu opravovania)
Tady tudy, tudy tam presuvadlo I. : Nissan Patrol GR 3.0 - KAT & EGR-free :-)
Tady tudy, tudy tam presuvadlo II. : RAM 1500 5.7
Vkladanie obrazkov: http://renaultclubimage.wz.cz/

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5794
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Motor jde náhodně na dva válce

Příspěvek od kotasekh » ned pro 04, 2016 08:09

U benzinu bych se bal, aby to takovy pomer dokazalo zapalit...
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Uživatelský avatar
czprava
Senior member
Příspěvky: 1236
Registrován: čtv čer 21, 2007 22:55
Bydliště: Česká Lípa

Re: Motor jde náhodně na dva válce

Příspěvek od czprava » ned pro 04, 2016 19:46

Musím říct obecně, že jsem nikdy neměl důvěru ke slovu "additivum". Benzina nabízí Verva100, ten prý obsahuje additiva na čištění sacích ventilů, vstřiků a palivového systému. Kecy v kleci? Nebo pravda?
Možná bych nejprve vyzkoušel raději vzít plnou nádrž additivovaného benzínu. Natálka má najeto 270 tis. km a pokud se tam začne všechen bordel rozpouštět, tak to může být docela drámo. :ups:
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 360 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.

MK96
Starting member
Příspěvky: 86
Registrován: stř kvě 18, 2016 22:59

Re: Motor jde náhodně na dva válce

Příspěvek od MK96 » ned pro 04, 2016 21:48

kotasekh píše:U benzinu bych se bal, aby to takovy pomer dokazalo zapalit...
Nemusis sa obavat, par vstrekov som takto uspesne vycistil. Na flasi od Liqui je znak, extremne horlave, takze zapalit sa to zapali v pohode. Len to vyjde drahsie ako Zefekov napad, kde sa cistic dookola toci a nespaluje.
Mestske presuvadlo: Renault Thalia 1.4 16V RT - po generalke a slape ako hodinky (bolo: v stadiu opravovania)
Tady tudy, tudy tam presuvadlo I. : Nissan Patrol GR 3.0 - KAT & EGR-free :-)
Tady tudy, tudy tam presuvadlo II. : RAM 1500 5.7
Vkladanie obrazkov: http://renaultclubimage.wz.cz/

Ajap
Junior member
Příspěvky: 121
Registrován: úte srp 26, 2014 17:23
Bydliště: České Budějovice

Re: Motor jde náhodně na dva válce

Příspěvek od Ajap » pon pro 05, 2016 19:23

Mně kdysi můj mechoš kvůli nějakým problémům s Feldou dal čistič palivové soustavy, auto pár desítek, možná 100km občas pocukávalo, ale pak se rozjelo a frčelo to o dost líp, než předtím. Takže ten bordel se spálí:-)

Jestli si nejsi jistý těma cívkama, tak je prohoď s těma, co jedou dobře. Už jsem to psal výše;-) Ideálně dia ke zjištění chyby (jestli se vůbec jedná o chybu zaplování! A na kterém válci!), pak prohodit a po projevu na diagnostiku znovu - a budeš mít alespoň ohledně cívek jasno.
Peugeot 308 1,2 THP 96kW Active+ 2017
Renault Thalia 1,2l, 2007
Renault Thalia 1,2i Alizee, 2008 (už nevlastním, ale je pořád v rodině)

Uživatelský avatar
czprava
Senior member
Příspěvky: 1236
Registrován: čtv čer 21, 2007 22:55
Bydliště: Česká Lípa

Re: Motor jde náhodně na dva válce

Příspěvek od czprava » pon pro 05, 2016 19:38

Ajap píše:Mně kdysi můj mechoš kvůli nějakým problémům s Feldou dal čistič palivové soustavy, auto pár desítek, možná 100km občas pocukávalo, ale pak se rozjelo a frčelo to o dost líp, než předtím. Takže ten bordel se spálí:-)

Jestli si nejsi jistý těma cívkama, tak je prohoď s těma, co jedou dobře. Už jsem to psal výše;-) Ideálně dia ke zjištění chyby (jestli se vůbec jedná o chybu zaplování! A na kterém válci!), pak prohodit a po projevu na diagnostiku znovu - a budeš mít alespoň ohledně cívek jasno.
no to jo, to máš sice recht, ale budu mít min. za 400,- jen JASNO. Nikoliv vyřešeno. A to mě teda vůbec neláká. To, který válec nepálí si zjistím sám, jakmile to začne blbnout.

Ještě pořád sonduju, kde bych si mohl půjčit dvě cívky a proházet je. Zkusil bych to i jen na chviličku, na zahřátém motoru bych vyměnil dvě cívky, č.2 a č.3, nahodil to a posoudil, zda se ten volnoběh ustálil a jeslti stále auto neznatelně škube.
Mám dvě starší původní civky SAGEM, ještě to zkusím s nima zaexperimentovat.
Pořád mi nejde do hlavy, ale asi je to možný, že jsou ty cívky načatý, dávají menší vysoké napětí na sekundáru a blbě to zapaluje. Jde to sice na čtyři, ale to asi jen díky adaptaci řídící jednotky. Dneska jsem Natálku na volnoběhu potrápil na 5 tis. otáčkách, nebyla ještě úplně ohřátá, ale kouřilo se z toho, jak o posvícení.
Nic ale během toho volnoběhu na vysokých točkách necukalo. Kdyby to byli vstřiky, podle mě, by to cukalo jako kráva.
Palivo tam podle mě jde, ale dochází k neznatelným výpadků, zapalování, které koriguje ŘJ.

Konzultoval jsem to s dalším "specialistou" a prý tyhle auta s přímým vstřikováním trpí zanesenými sacími ventily. Slyšeli jste o tom někdo něco? :?:
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 360 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.

Odpovědět

Zpět na „Renault Thalia I“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 hostů