Motor jde náhodně na dva válce

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika

Uživatelský avatar
czprava
Senior member
Příspěvky: 1235
Registrován: čtv čer 21, 2007 22:55
Bydliště: Česká Lípa

Motor jde náhodně na dva válce

Příspěvek od czprava » úte lis 22, 2016 08:46

Mám problém s Natálkou, nechce se jí šlapat občas na všechny čtyři válce.
Závada se projevila poprvé asi již před třemi týdny, kdy po startu šel motor nepravidelně a blikala kontrolka lambdy.
Po kontrole svíček jsem zjsitil, že jedna měla místo čtyř elektrod pouhé dvě. Vyměnil jsem jí a motor šlapal. Ovšem jen do příštího rána, kdy zase naskočil na tři a po minutě se chytnul na čtyři.
Vyměnil jsem tedy všechny svíce za nové a motor dva týdny startuje a jezdí ny čtyři.
Dnes ráno start, vše OK, jedu, šup a po pár metrech škit škit, otáčky dolů a motor se sotva převaluje, zase běží na dva.
Zastavím, otevřu hauptnu a postupně odpojuju cívky. První, motor chcípe, druhá a třetí žádná změna, čtvrtá motor chcípe.
Jdu ho natočit a ejhle, běží jak víno na čtyři.
Tak, a teď se ptám a prosím o souhlas s mým dalším postupem diagnostikování závady.
Vidím to na dvě vadné cívky na druhém a třetím válci. Abych skutečně tuto hypotézu potvrdil, chci je zaměnit s cívkami na prvním a čtvrtém válci a čekat opět na závadu. Pak zase budu odpojovat a pokud se závada přesune na dané válce, jsou v háji ony dvě cívky.
ALE! Napadlo mě, co když jsou v háji vstřikovače. Jak to poznám? Nicméně i toto by měl odhalit mnou stanovený postup, jelikož by se závada nepřesunula na jiné válce při vadných vstřicích.

Prosím, nevít,e jestli diagnostika ukáže příčinu závady? Silně o tom pochybuji, ukáže podle mě závadu druhého a třetího válce. A jak se projevuje většinou vadný vstřik?

Děkui všem za pomoc a poznatky.
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 360 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5788
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Motor jde náhodně na dva válce

Příspěvek od kotasekh » úte lis 22, 2016 10:20

S diagnostikou souhlasim a jak jsi rekl, odhalis tim pripadne i vadny vstrik. Diagnostika vadny vstrik myslim nepozna, ale to si nejsem jisty.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11271
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: Motor jde náhodně na dva válce

Příspěvek od krt.ecek » úte lis 22, 2016 10:35

Hele asi bych na to šel jak píšeš, co se diagnostiky týče, tak v tomto je dost slepá, ukazuje který válec vynechává, pokdu by byla úplně vadná cívka na primáru, tak to myslím ukáže, problém je že většinou prý odcházejí na sekundáru... A ještě jako bonus pod určitou hranici vynechávání nepíše kde to vynechává, takže já už hledám 2 roky, proč mi občas vynechává jeden válec, problém je že ani nevím pořádně který :(

Jen vím, že jsou cívky spolu nějak spojené do páru a že pokud vyměníš v tom páru, tak to nemusí nic udělat, když bude jedna vadná, zkus pohledat jak je ten pár, zde na foru to určitě je...
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

Uživatelský avatar
czprava
Senior member
Příspěvky: 1235
Registrován: čtv čer 21, 2007 22:55
Bydliště: Česká Lípa

Re: Motor jde náhodně na dva válce

Příspěvek od czprava » úte lis 22, 2016 11:31

krt.ecek píše:Hele asi bych na to šel jak píšeš, co se diagnostiky týče, tak v tomto je dost slepá, ukazuje který válec vynechává, pokdu by byla úplně vadná cívka na primáru, tak to myslím ukáže, problém je že většinou prý odcházejí na sekundáru... A ještě jako bonus pod určitou hranici vynechávání nepíše kde to vynechává, takže já už hledám 2 roky, proč mi občas vynechává jeden válec, problém je že ani nevím pořádně který :(

Jen vím, že jsou cívky spolu nějak spojené do páru a že pokud vyměníš v tom páru, tak to nemusí nic udělat, když bude jedna vadná, zkus pohledat jak je ten pár, zde na foru to určitě je...
jak do páru? Myslíš jako to bylo na Felicii, že byla cívka, která pálila vždy pro dvě svíce najednou, tedy jedna svíčka jiskřila do prázdna?
Tedy, že pálí vždy dvě cívky najednou? To slyším poprvé.....ou jeeeee :roll:
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 360 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.

Uživatelský avatar
czprava
Senior member
Příspěvky: 1235
Registrován: čtv čer 21, 2007 22:55
Bydliště: Česká Lípa

Re: Motor jde náhodně na dva válce

Příspěvek od czprava » úte lis 22, 2016 11:53

krt.ecek píše:Hele asi bych na to šel jak píšeš, co se diagnostiky týče, tak v tomto je dost slepá, ukazuje který válec vynechává, pokdu by byla úplně vadná cívka na primáru, tak to myslím ukáže, problém je že většinou prý odcházejí na sekundáru... A ještě jako bonus pod určitou hranici vynechávání nepíše kde to vynechává, takže já už hledám 2 roky, proč mi občas vynechává jeden válec, problém je že ani nevím pořádně který :(

Jen vím, že jsou cívky spolu nějak spojené do páru a že pokud vyměníš v tom páru, tak to nemusí nic udělat, když bude jedna vadná, zkus pohledat jak je ten pár, zde na foru to určitě je...
hele krtečku, ale to posílání impulsu na dvě cívky střídavě je přeci nesmysl. Všichni víme, že odejde jedna cívka a auto šlape na tři válce. Takhle by vždy při vadné cívce auto muselo šlapat na dva válce, nebo ne? To už jsem z toho vážně tumpach. odešla mi onehdy jedna cívka, auto šlo na tři, vyměnila se, auto šlo na čtyři. Přeci poznám chod na tři a dva válce..... :rolling:
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 360 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.

Uživatelský avatar
czprava
Senior member
Příspěvky: 1235
Registrován: čtv čer 21, 2007 22:55
Bydliště: Česká Lípa

Re: Motor jde náhodně na dva válce

Příspěvek od czprava » úte lis 22, 2016 12:16

aha, tak opravdu je to zapojené do páru. Místní renaultí guru Zefek kdysi napsal toto:

Jo, cívky jsou zapojené dvě a dvě do série a pálí tak vždy dvě najednou. Zapojené jsou přesně jak píšeš (1-4 a 2-3).
Záleží, co na cívce odejde. Často odchází sekundární vinutí a jádro, proto motor jede na tři válce, protože nedojde k přerušení primárního vinutí. Pokud pak vadnou, nebo párovou, cívku odpojíš, přerušíš i primární vinutí a motor pojede na dva válce.


takže, pokud já odpojil 2. či 3. a auto nic nedělalo, je jedna z nich v háji. Když jsem odpojil 1. nebo 4., tak motor chcípnul.
No jo, ale to by v tom případě bylo lepší je rozhodit, tzn. vzít tu 2. a vyměnit jí s 1. Tím je rozpáruji a pokud je vadná, tak závada se přesune na válec č.1. Pokud je vadná ta 3. a zůstane na svém místě, tak se závada přesune na válec č.3?
Je to tak nebo jsem už úplnej magor? :mrgreen: :P :lol:
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 360 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5788
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Motor jde náhodně na dva válce

Příspěvek od kotasekh » úte lis 22, 2016 15:39

Já bych to řešil výměnou všech čtyř, ale já jsem v tomhle trochu megaloman :-).
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Bravomv
Junior member
Příspěvky: 131
Registrován: pát bře 04, 2016 15:18

Re: Motor jde náhodně na dva válce

Příspěvek od Bravomv » úte lis 22, 2016 16:27

Sledoval jsem vaši diskuzi ohledně výměny svíček a možném problému s cívkou. Vím, že některé motory jsou háklivé na včasnou výměnu svíček. Když se svíčky včas nevymění, odejde většinou i cívka. Zda-li je to přímo i u tohoto motoru, to nevím, ale mám s tím zkušenost z motorů jiných značek. Po zkušenostech měním svíčky tak po 20 tis. km. Zda-li jsou tvým problémem vadné cívky či něco jiného, to samozřejmě nevím, jen jsem chtěl sdělit svou zkušenost.

Uživatelský avatar
czprava
Senior member
Příspěvky: 1235
Registrován: čtv čer 21, 2007 22:55
Bydliště: Česká Lípa

Re: Motor jde náhodně na dva válce

Příspěvek od czprava » úte lis 22, 2016 17:36

Konzultoval jsem to s tatíkem elektronikem a nezdá se nám skutečnost, že by obě cívky č.2 a č.3 začali makat najednou a bez vynechání. Je to přinejmenším divný, že po postupném odpojování cívek a chcípnutí motoru, a následném startu se najednou vše srovnalo, motor naskočil na čtyři a běžel dál bez závady. Tatík čuje lotrovinu někde v konektorech či drátech, nezdá se mu, že by to takto zlobilo a najednou se to srovnalo a běželo. Obě cívky současně?
Dnes jsme s tím nedělali, zkusíme ještě večer prostříkat konektory k cívkám kontoxem a uvidíme, co bude dál. Jinak ty nejstarší dvě cívky jsou tam asi 210 tis. km, ale jestli jsou to ony podezřelé, to netuším. Padl i návrh vyměnit všechny čtyři, ale kde mám vzít jistotu, že to je opravdu cívkama? Kdyby odešly a motor nenaskočil a běžel stále nepravidelně, no problem, ale takhle, do prázdna to řešit neuváženou kompletní výměnou cívek? Kdyby stála jedna stovku, tak prosím, ale za 2,5 tis. Kč bez jediné 100% indície????? :?:
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 360 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.

Ajap
Junior member
Příspěvky: 121
Registrován: úte srp 26, 2014 17:23
Bydliště: České Budějovice

Re: Motor jde náhodně na dva válce

Příspěvek od Ajap » úte lis 22, 2016 23:09

Hele to může být. Když mně odcházela cívka na Pežotu, tak začala občas zlobit při zátěži za studena. Jeden válec "vypadl" a pomohlo právě vypnout motor a znovu nastartovat, pak už jelo dobře. Ale neboj, pokud je to cívka, tak to poznáš brzo, mně jelo auto na 3 válce 3-4x v průběhu cca 1 měsíce a pak najednou už pořád:-)
Peugeot 308 1,2 THP 96kW Active+ 2017
Renault Thalia 1,2l, 2007
Renault Thalia 1,2i Alizee, 2008 (už nevlastním, ale je pořád v rodině)

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11271
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: Motor jde náhodně na dva válce

Příspěvek od krt.ecek » stř lis 23, 2016 07:49

No mně cca jednou za rok auto naskočí na tři válce, pomůže vypnout a zapnout motor a podruhé jede na tři a pak se chytí po pár sekundách, kdybych ten motor nevypl tak se nechytne ani po delším čase, nevím kolik, chcípne dříve... :-D Jednou také pomohlo odpojit a zapojit všechny konektory... Přijde mi, že tyto cívky jsou hodně citlivé na přívodní signál a koroze, vlhkost na konektoru dělá své (co jsem vysledoval, tak to udělalo vždy při velmi vysoké vlhkosti). Z toho co píši chci říci, že pročistit kontakty by mohlo pomoci... a také nemusí :-) ale je to nejlevnější řešení, které určitě zkusí za to zkusit
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

Uživatelský avatar
czprava
Senior member
Příspěvky: 1235
Registrován: čtv čer 21, 2007 22:55
Bydliště: Česká Lípa

Re: Motor jde náhodně na dva válce

Příspěvek od czprava » stř lis 23, 2016 11:09

Ajap píše:Hele to může být. Když mně odcházela cívka na Pežotu, tak začala občas zlobit při zátěži za studena. Jeden válec "vypadl" a pomohlo právě vypnout motor a znovu nastartovat, pak už jelo dobře. Ale neboj, pokud je to cívka, tak to poznáš brzo, mně jelo auto na 3 válce 3-4x v průběhu cca 1 měsíce a pak najednou už pořád:-)
to chápu, ale mě šlo auto na DVA válce, nikoliv na tři. A je mi divné, že by úplně stejně haprovaly obě cívky najednou. Najednou by chybovaly, najednou by se srovnaly a najednou by šlapaly. U jedné neřeknu, sám jsem zažil, mám s tím zkušenost, nějaká zlobila za studena, nějaká za tepla, ale nikdy ne tak, že by jednou šla a jednou nikoliv.
Odešlo mi pár cívek za těch 11 let, co to auto mám, ale asi takto:
1. cívka SAGEM z výroby na 30 tis. km - vyměnil Renault servis v záruce za SAGEM! Cívka odešla ihned po startu a auto jelo na tři válce.
2. dva kusy cívek na 60 tis. km, značka SAGEM z výroby, odešly na teplém motoru po opepřené jízdě do táhlého kopce, ovšem byl jsem renaultí elév a doskákal na dva válce do nejbližšího autoservisu, kde mi toto sdělili - jestli to byla pravda, to nevím, každopádně 2 cívky vyměnili za VALEO a auto jezdilo dál v pohodě.
3. poslední originál cívka SAGEM z výroby, odešla po startu, už nenaskočila. Vyměnil jsem již sám za VALEO
4. cívka SAGEM měněná v záruce, neodešla úplně, vynechávala občas při teplém motoru, vozím dodnes jako servisní, na dojezd.

Nikdy cívky nedělaly to, že by jednou šly, jednou ne. I proto nepřikládám vinu cívkám na 100%. Mám ještě jednu servisní, takže mi nezbývá, než vozit v kufru a případně vyměnit, pokud by auto někde nenaskočilo. Jiné řešení nevidím.
Rozhodně do toho nehodlám cpát teďka 2,5 litru, když to není jasné dané. Nejsem Onasis.
Zatím jsem je nechal v tom rozložení, jak jsou. Pokud to udělá zase, opět zkusím poodpojovat a uvidím, zda závada zůstává na 2. a 3. válci.
Jednu vyzkratovanou cívku SAGEM z garáže si vzal tatík a podívá se jí na střívka. Podle něj se porušuje izolace na sekundárním vinutí a dochází k občasným mezizávitovým zkratům. Možná má na to vliv vlhkost. Já si myslím, když se budu držet hypotézy "vadné cívky", že k tomu dochází hřátím motoru. Izolace vinutí se vyhřívá a mikroskopicky narušuje. Je problém asi uchladit cívky v takových kobkách, v jakých jsou. Zajímavé je, že kamarád, co má Scenic 1,6 16V ani nevěděl, kde to má cívky a že nějaké má. Přeci to jsou stejné motory konstrukčně.
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 360 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.

Uživatelský avatar
czprava
Senior member
Příspěvky: 1235
Registrován: čtv čer 21, 2007 22:55
Bydliště: Česká Lípa

Re: Motor jde náhodně na dva válce

Příspěvek od czprava » stř lis 23, 2016 11:14

krt.ecek píše:No mně cca jednou za rok auto naskočí na tři válce, pomůže vypnout a zapnout motor a podruhé jede na tři a pak se chytí po pár sekundách, kdybych ten motor nevypl tak se nechytne ani po delším čase, nevím kolik, chcípne dříve... :-D Jednou také pomohlo odpojit a zapojit všechny konektory... Přijde mi, že tyto cívky jsou hodně citlivé na přívodní signál a koroze, vlhkost na konektoru dělá své (co jsem vysledoval, tak to udělalo vždy při velmi vysoké vlhkosti). Z toho co píši chci říci, že pročistit kontakty by mohlo pomoci... a také nemusí :-) ale je to nejlevnější řešení, které určitě zkusí za to zkusit
krtečku, tak v tom si rozumíme :lol: :lol: :lol:
Lepší začít s chladnou hlavou u elektroinstalace, než se vrhat na výměnu za 2,5 hadru. A ještě bez jasných indicií.
Na toto mě vyučila dokonale Felicie, to jsem byl ještě mladé ouško a tekl mi olej po bradě.
Všechno jsme poodpojovali, vyčistili, stříkli Kontoxem. U jedné cívky byl ohnutý ten nožový kontakt.
Ještě jedna věc. Jestli jsou oopravdu dvě do série, tak to znamená, že vstupní napětí na primár je 6V? Takže jsou šestivoltové?
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 360 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.

MK96
Starting member
Příspěvky: 86
Registrován: stř kvě 18, 2016 22:59

Re: Motor jde náhodně na dva válce

Příspěvek od MK96 » stř lis 23, 2016 14:29

Uz som ti to asi pisal, ak mas voltmeter premeraj vsetky cievky na primarnom a sekundarnom vynuti. Primar by mal mat hodnoty blizke 0 Ohm a sekundar by mal byt v rozmedzi 6-15kOhm. Tieto hodnoty by mali byt pre vsetky 4 cievky rovnake. Akakolvek hodnota mimo hlavne pri sekundari znamena vymenu cievky. Skontroluj si aj sviecky, hlavne ak tam mas nejaku pokutnu znacku ako Brisk a podobne. Zacni tou najjednoduchsou vecou - zmeraj odpory, daj kvalitne sviecky, skontroluj ci pumpa pumpuje palivo a ci cez filter vobec nejake ide.
Mne slo auto na 2 valce svojho casu. Motor sa triasol cukal nechcel ist, potom siel na 3 potom zas na 2 v zime uz ani nechcel chytit. Vymenil som sviecky (Denso Twintip) a nic, premeral som cievky - 2 mrtve, 2 uz mimo toleranciu sekundaru - okolo 200 a viac kOhm. Boli to este povodne Denso s nabehom 153.000km. Vymenil som vsetky 4, aby hodnoty odporov boli rovnake. Auto slo chvilu celkom fajn ale obcas zaskubalo pri plnom kotli a zas slo na 3 valce. Diagnostika ukazala prepal na 4 valci, nic viac. Upchaty vstrek komplet. Takze som vymenil vsetky 4 (Bosch), zas kvoli tomu aby boli vsetky v rovnakej kondicii. Menil som potom aj olej a vysledok? nefunkcne cievky sa postarali o 1l benzinu v oleji - kedze nepalili rozprasena zmes niekam ist musela, cast von cez vyfuk a cast naspat do oleja/sania.
Mestske presuvadlo: Renault Thalia 1.4 16V RT - po generalke a slape ako hodinky (bolo: v stadiu opravovania)
Tady tudy, tudy tam presuvadlo I. : Nissan Patrol GR 3.0 - KAT & EGR-free :-)
Tady tudy, tudy tam presuvadlo II. : RAM 1500 5.7
Vkladanie obrazkov: http://renaultclubimage.wz.cz/

Uživatelský avatar
czprava
Senior member
Příspěvky: 1235
Registrován: čtv čer 21, 2007 22:55
Bydliště: Česká Lípa

Re: Motor jde náhodně na dva válce

Příspěvek od czprava » stř lis 23, 2016 17:58

MK96 píše:Uz som ti to asi pisal, ak mas voltmeter premeraj vsetky cievky na primarnom a sekundarnom vynuti. Primar by mal mat hodnoty blizke 0 Ohm a sekundar by mal byt v rozmedzi 6-15kOhm. Tieto hodnoty by mali byt pre vsetky 4 cievky rovnake. Akakolvek hodnota mimo hlavne pri sekundari znamena vymenu cievky. Skontroluj si aj sviecky, hlavne ak tam mas nejaku pokutnu znacku ako Brisk a podobne. Zacni tou najjednoduchsou vecou - zmeraj odpory, daj kvalitne sviecky, skontroluj ci pumpa pumpuje palivo a ci cez filter vobec nejake ide.
Mne slo auto na 2 valce svojho casu. Motor sa triasol cukal nechcel ist, potom siel na 3 potom zas na 2 v zime uz ani nechcel chytit. Vymenil som sviecky (Denso Twintip) a nic, premeral som cievky - 2 mrtve, 2 uz mimo toleranciu sekundaru - okolo 200 a viac kOhm. Boli to este povodne Denso s nabehom 153.000km. Vymenil som vsetky 4, aby hodnoty odporov boli rovnake. Auto slo chvilu celkom fajn ale obcas zaskubalo pri plnom kotli a zas slo na 3 valce. Diagnostika ukazala prepal na 4 valci, nic viac. Upchaty vstrek komplet. Takze som vymenil vsetky 4 (Bosch), zas kvoli tomu aby boli vsetky v rovnakej kondicii. Menil som potom aj olej a vysledok? nefunkcne cievky sa postarali o 1l benzinu v oleji - kedze nepalili rozprasena zmes niekam ist musela, cast von cez vyfuk a cast naspat do oleja/sania.
Cívky jsem všechny proměřil, hodnoty OK. Svíčky komplet nové.
Přísun paliva jsem zatím nekontroloval, nevím přesně jak. Ale během jízdy to nehapruje, jen při některém studeném startu náhodně.
Může samozřejmě zlobit vstřik, ale to poznám tím, že proházím cívky ve svých pozicích. Ale vstřik a palivo budu kontrolovat, až vyloučím cívku. Všechno musí jít popořádku a ne na to vlítnout, všechno rozmordovat, všechno čtyřikrát prohodit a doufat.
Nepatřím k takovým masoměničům. Chci vědět, co je příčinou a ne při každém cukání všechno začít měnit v celé lajně.

Zatím stále zkoumám, motor jde na čtyři. Jen stále pozoruji, že je jaksi línější, nejde tak za plynem. A při volnoběhu, když sedím v kabině, tak cítím pod zadkem takové mírné pocukávání. Necuká celý auto, ale je vidět, že to je celý takový neklidný.
Když jsem podržel prst na cívkách, tak na čtvrté jsem cítil nějaké vibrace. Ale to může být subjektivní.

Když na volnoběh zvýším otáčky na 1500-2500, tak cítím, jak občas motor malinko škubne. Přisuzuji to právě nějaké závadě na zapalování či možný vadný vstřik. O vstřicích ale zatím nic nevím, nikdy jsem to nepotřeboval.
Avšak jsou stále původní. Benzín beru na Benzina a u Alberta. Ani nevím, kde se k němu dostanu. Ale jak říkám, až vyloučím cívku, půjdu po vstřiku.
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 360 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.

Uživatelský avatar
czprava
Senior member
Příspěvky: 1235
Registrován: čtv čer 21, 2007 22:55
Bydliště: Česká Lípa

Re: Motor jde náhodně na dva válce

Příspěvek od czprava » stř lis 23, 2016 19:25

No, takže pánové a dámy, zapojení cívek není SÉRIOVÉ!

Takže žádný, že při odpojení jedné odpojuji i druhou, velkej prd. Ano, impuls z ŘJ jde vždy ke dvěma najednou, a to z pinu č.32 na válec č.1 a č.4, a z pinu č.1 na válec č.2 a č.3!
Tedy cívky jsou napájeny vždy dvě na jeden pin ŘJ!
Tím pádem samozřejmě pálí obě cívky, potažmo svíce najednou, protože k nim jde najednou 12V! Ale rozhodně tím, že odpojím jednu, nepřeruším přivod 12V k té další párové.
Nebo ne? :rolling: :rolling: :rolling:
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 360 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Motor jde náhodně na dva válce

Příspěvek od Zefek » stř lis 23, 2016 19:38

Kolik máš cívek, dvě, nebo čtyři?
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11271
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: Motor jde náhodně na dva válce

Příspěvek od krt.ecek » stř lis 23, 2016 19:38

Tak pozor, koukl jsem do VISU a motor K4J713 je má v serii z 32 to vede na cívku 4, z ní na 1 a z ní relé vstřikování. Z pinu 1 to vede na cívku 3, pak 2 a na relé....

K4M734 to samé, K4J712 také.... toť schémata k thalii II, koukl jsme i do VISU od clii co mám k dispozici a také v serii a cvičně jsem koukl i na Megane II a tam také v serii :oops: kam jsi koukal do schémat?
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

Uživatelský avatar
czprava
Senior member
Příspěvky: 1235
Registrován: čtv čer 21, 2007 22:55
Bydliště: Česká Lípa

Re: Motor jde náhodně na dva válce

Příspěvek od czprava » stř lis 23, 2016 19:47

máte všici pravdu, jsou vždy dvě sériově, koukal jsem blbě. Opravdu tam jsou v sérii. Omlouvám se všem. Aspoň si to budu už pamatovat. :rolling:
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 360 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11271
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: Motor jde náhodně na dva válce

Příspěvek od krt.ecek » stř lis 23, 2016 19:57

No já si to aspoň ověřil, vždy jsem jen věřil co tu bylo psáno :-D
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

MK96
Starting member
Příspěvky: 86
Registrován: stř kvě 18, 2016 22:59

Re: Motor jde náhodně na dva válce

Příspěvek od MK96 » čtv lis 24, 2016 09:26

Nie som masomenic, ale diely maju svoju zivotnost a rad sa vyvarujem tomu, ze po 1 cievke odide za par mesiacov dalsia. Preto menim rovnake veci naraz a tie, co boli dobre necham do rezervy. Ak vylucis cievky a sviecky, tak mozes premerat odpor na cievkach vstrekov. Teraz presne nenapisem hodnotu, ale Bosch ma 12Ohm: http://www.bosch-motorsport.com/media/c ... 867pdf.pdf. Ak mas povodne vstreky, hodnotu neviem, moze sa malinko lisit. Kazdopadne ak tankujes lacnejsi benzin, moze sa ti upchat vstrek a o to viac, ked mas aj lacnejsi = redsi palivovy filter a prepusti viac spiny z nadrze. Niekedy treba pridat do nadrze napr. cistidlo vstrekov (od liqui moly je pre mna overene a pomaha pri benzine aj diesli). Pozri pripadne ci nemas vytahane lanko od plynu. Nepokoj na volnobehu by mohla byt lambda sonda, ak mas povodnu. Odporucany interval vymeny je 160.000km. Pocukavanie od lambdy ma priznak kolisania otacok na volnobehu okolo standardnej hodnoty.

Ak maju sviecky rovnake zafarbenie, zapalovanie by malo byt v poriadku. Pozri aj na tie stare a mozes si porovnat s nasledujucim:

Obrázek
czprava píše:
MK96 píše:Uz som ti to asi pisal, ak mas voltmeter premeraj vsetky cievky na primarnom a sekundarnom vynuti. Primar by mal mat hodnoty blizke 0 Ohm a sekundar by mal byt v rozmedzi 6-15kOhm. Tieto hodnoty by mali byt pre vsetky 4 cievky rovnake. Akakolvek hodnota mimo hlavne pri sekundari znamena vymenu cievky. Skontroluj si aj sviecky, hlavne ak tam mas nejaku pokutnu znacku ako Brisk a podobne. Zacni tou najjednoduchsou vecou - zmeraj odpory, daj kvalitne sviecky, skontroluj ci pumpa pumpuje palivo a ci cez filter vobec nejake ide.
Mne slo auto na 2 valce svojho casu. Motor sa triasol cukal nechcel ist, potom siel na 3 potom zas na 2 v zime uz ani nechcel chytit. Vymenil som sviecky (Denso Twintip) a nic, premeral som cievky - 2 mrtve, 2 uz mimo toleranciu sekundaru - okolo 200 a viac kOhm. Boli to este povodne Denso s nabehom 153.000km. Vymenil som vsetky 4, aby hodnoty odporov boli rovnake. Auto slo chvilu celkom fajn ale obcas zaskubalo pri plnom kotli a zas slo na 3 valce. Diagnostika ukazala prepal na 4 valci, nic viac. Upchaty vstrek komplet. Takze som vymenil vsetky 4 (Bosch), zas kvoli tomu aby boli vsetky v rovnakej kondicii. Menil som potom aj olej a vysledok? nefunkcne cievky sa postarali o 1l benzinu v oleji - kedze nepalili rozprasena zmes niekam ist musela, cast von cez vyfuk a cast naspat do oleja/sania.
Cívky jsem všechny proměřil, hodnoty OK. Svíčky komplet nové.
Přísun paliva jsem zatím nekontroloval, nevím přesně jak. Ale během jízdy to nehapruje, jen při některém studeném startu náhodně.
Může samozřejmě zlobit vstřik, ale to poznám tím, že proházím cívky ve svých pozicích. Ale vstřik a palivo budu kontrolovat, až vyloučím cívku. Všechno musí jít popořádku a ne na to vlítnout, všechno rozmordovat, všechno čtyřikrát prohodit a doufat.
Nepatřím k takovým masoměničům. Chci vědět, co je příčinou a ne při každém cukání všechno začít měnit v celé lajně.

Zatím stále zkoumám, motor jde na čtyři. Jen stále pozoruji, že je jaksi línější, nejde tak za plynem. A při volnoběhu, když sedím v kabině, tak cítím pod zadkem takové mírné pocukávání. Necuká celý auto, ale je vidět, že to je celý takový neklidný.
Když jsem podržel prst na cívkách, tak na čtvrté jsem cítil nějaké vibrace. Ale to může být subjektivní.

Když na volnoběh zvýším otáčky na 1500-2500, tak cítím, jak občas motor malinko škubne. Přisuzuji to právě nějaké závadě na zapalování či možný vadný vstřik. O vstřicích ale zatím nic nevím, nikdy jsem to nepotřeboval.
Avšak jsou stále původní. Benzín beru na Benzina a u Alberta. Ani nevím, kde se k němu dostanu. Ale jak říkám, až vyloučím cívku, půjdu po vstřiku.
Mestske presuvadlo: Renault Thalia 1.4 16V RT - po generalke a slape ako hodinky (bolo: v stadiu opravovania)
Tady tudy, tudy tam presuvadlo I. : Nissan Patrol GR 3.0 - KAT & EGR-free :-)
Tady tudy, tudy tam presuvadlo II. : RAM 1500 5.7
Vkladanie obrazkov: http://renaultclubimage.wz.cz/

Uživatelský avatar
czprava
Senior member
Příspěvky: 1235
Registrován: čtv čer 21, 2007 22:55
Bydliště: Česká Lípa

Re: Motor jde náhodně na dva válce

Příspěvek od czprava » čtv lis 24, 2016 11:41

Přátelé, je to tak správně?

Postup diagnostikování vadných cívek na motoru Renault K4J712

A. motor jde na tři válce


Odpoj cívku č.1

- motor jde na dva válce - je vadná cívka č.1 nebo č.4
- motor chcípne (jde na jeden válec) - je vadná cívka č.2 nebo č.3, pak znovu motor natoč a odpoj cívku č.2.Motor pak musí jít na dva válce, stejně tak při odpojení cívky č.3

B. motor jde na dva válce

Odpoj cívku č.1

-motor nechcípne, pak je vadná cívka č.1 a č.4
-motor chcípne - pak motor natoč, odpoj cívku č.2, pokud je chod motoru bez změny, tedy jde stále na dva válce, jsou vadné cívky č.2 a č.3. Pokud motor chcípne, pak je vadná jedna z cívek č.1 či č.4 a jedna z cívek č.2 a č.3.
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 360 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.

MK96
Starting member
Příspěvky: 86
Registrován: stř kvě 18, 2016 22:59

Re: Motor jde náhodně na dva válce

Příspěvek od MK96 » čtv lis 24, 2016 12:04

Ano myslim, ze logiku to ma. Lenze ked si premeral cievky a hodnoty mas OK, tak potom potencialne je problem pred cievkami. Podobne sa riesilo tu: http://forum.renaultclub.cz/viewtopic.p ... 2&start=25
Mestske presuvadlo: Renault Thalia 1.4 16V RT - po generalke a slape ako hodinky (bolo: v stadiu opravovania)
Tady tudy, tudy tam presuvadlo I. : Nissan Patrol GR 3.0 - KAT & EGR-free :-)
Tady tudy, tudy tam presuvadlo II. : RAM 1500 5.7
Vkladanie obrazkov: http://renaultclubimage.wz.cz/

Uživatelský avatar
czprava
Senior member
Příspěvky: 1235
Registrován: čtv čer 21, 2007 22:55
Bydliště: Česká Lípa

Re: Motor jde náhodně na dva válce

Příspěvek od czprava » čtv lis 24, 2016 15:02

jo jo, tohle vlákno jsem četl, tam to bylo ale jasný. :rolling:
Ale tady to udělá jen náhodně po studeném startu, nikdy ne po teplém či za jízdy. Jestli ta neklidnost volnoběhu souvisí s touto závadou, to netuším, může to být další v řadě.
Každopádně proměření cívek a jeho hodnoty v normálu nemusí podle mě znamenat ještě jejich "bezvadnost". Pokud je narušená izolace a vlivem okolní atmosférické vlhkosti dojde k mezizávitovému zkratu, tak cívka hapruje jen v tu chvíli. V klidu a demontovaná na měřáku se bude pak chovat jako "bezvadná". Proměření sekundáru a primáru podle mě nelze považovat za jednoznačné určení bezvadnosti cívky v rámci celého rozsahu jejích provozních teplot a stavů. Nebo snad ANO?
Tedy i po proměření všech cívek nejsem stále přesvědčený, že cívka č.2 a č.3 je v naprostém pořádku.
Vzhledem k tomu, že mám nyní jasno v systému impulsů cívek, prohodím páry cívek mezi sebou a budu čekat na chod motoru na dva či tři válce.
Do té doby ještě zkusím proměřit ty vstřiky, zde bych ocenil radu zkušeného vstřikaře, jak se k tomu dostat a na co si dát majzla. Nikdy jsem vstřiky neřešil. Za odkaz na PDF děkuju, dobrý matroš. :rolling:
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 360 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.

Ajap
Junior member
Příspěvky: 121
Registrován: úte srp 26, 2014 17:23
Bydliště: České Budějovice

Re: Motor jde náhodně na dva válce

Příspěvek od Ajap » čtv lis 24, 2016 20:43

Tak tak, prohoď to a uvidíš. Spolehlivější metoda není :rolling:
Peugeot 308 1,2 THP 96kW Active+ 2017
Renault Thalia 1,2l, 2007
Renault Thalia 1,2i Alizee, 2008 (už nevlastním, ale je pořád v rodině)

Odpovědět

Zpět na „Renault Thalia I“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti