vnitřní recirkulace zlobí
Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika
vnitřní recirkulace zlobí
Ahoj, mám problém s klapkou vnitřní recirkulace. Nějakou dobu vůbec nechtěla fungovat, až dnes náhodně při zapnutí vnitřní recirkulace zafungovala. No jo, ale když jsem jí vypnul, tak se nechce vrátit.
Rozebral jsem pylový filtr a čuměl do toho jak husa do flašky. Nevíte někdo, kde je to servo k ovládání této klapky a kde vůbec je ta samotná klapka? Teď netuším vůbec, jestli to saje z venku nebo pořád zevnitř?
Rozebral jsem pylový filtr a čuměl do toho jak husa do flašky. Nevíte někdo, kde je to servo k ovládání této klapky a kde vůbec je ta samotná klapka? Teď netuším vůbec, jestli to saje z venku nebo pořád zevnitř?
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 360 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Re: vnitřní recirkulace zlobí
A to je digitální klima nebo manuální?
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Re: vnitřní recirkulace zlobí
Je to manuál a už je to OK. Klapku jsem našel za motorem ventilátoru, musí se sejmout plastový kryt pod předním sklem spolujezdce (stejně jako když se mění pylový filtr) a pak se tahem vpravo sejme sběrný plastový kryt. Pak lze spatřit vzadu za motorem ventilátoru onu zlověstnou klapku, která je ve formě ohnuté clony a zakrývá buď vstup do kabiny nebo vstup pro sání z motorového prostoru.
Klapku jsem bohužel našel v polootevřeném stavu a při testování fungovala jen částečně. Bu´d odešlo servo nebo nějaké táhýlko, nevím, není tam vůbec nic dalšího vidět. Musel by se asi vyndat ten motor ventilátoru.
Byla pootevřená asi 3 cm a tak jsem jí rukou zatlačil, aby zakryla díru v kabině. Šlo to maličko ztuha, ale nakonec něco klaplo a klapka zůstala tak, že nasává z motoru a do kabiny je zavřeno.
Rozdělávat se mi to nechce, a tak tuto funkci na nějaký čas asi oželím. Kdyby náhodou byla nějaká zkušenost s tím demontováním motoru ventilátoru, budu za ní rád. Každopádně to asi počká na jaro.
Asi se tam dá dostat i z kabiny, protože tou větrací dírou je vidět skrz do motoru, ale to znamená sundat celou palubku. A kvůli klapce to dělat rozhodně nebudu.
Už jsem si pořídil náhradní řešení za pár kaček, mám v přihrádce kolíček, takže když pojedu za nějakým smraďochem, dám si jej na nos a mám vnitřní recirkulaci za pár káblí. Pravděpodobně to ještě upgraduju na ostatní tři sedadla.
Klapku jsem bohužel našel v polootevřeném stavu a při testování fungovala jen částečně. Bu´d odešlo servo nebo nějaké táhýlko, nevím, není tam vůbec nic dalšího vidět. Musel by se asi vyndat ten motor ventilátoru.
Byla pootevřená asi 3 cm a tak jsem jí rukou zatlačil, aby zakryla díru v kabině. Šlo to maličko ztuha, ale nakonec něco klaplo a klapka zůstala tak, že nasává z motoru a do kabiny je zavřeno.
Rozdělávat se mi to nechce, a tak tuto funkci na nějaký čas asi oželím. Kdyby náhodou byla nějaká zkušenost s tím demontováním motoru ventilátoru, budu za ní rád. Každopádně to asi počká na jaro.
Asi se tam dá dostat i z kabiny, protože tou větrací dírou je vidět skrz do motoru, ale to znamená sundat celou palubku. A kvůli klapce to dělat rozhodně nebudu.
Už jsem si pořídil náhradní řešení za pár kaček, mám v přihrádce kolíček, takže když pojedu za nějakým smraďochem, dám si jej na nos a mám vnitřní recirkulaci za pár káblí. Pravděpodobně to ještě upgraduju na ostatní tři sedadla.
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 360 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Re: vnitřní recirkulace zlobí
Neni ta klapka u manualni klimatizace ovladana jenom tahlem bez motorku?
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Re: vnitřní recirkulace zlobí
Thalia snad automatickou klimu nikdy neměla, ne? Jinak já mám manuální a vnitřní cirkulace se ovládá tlačítkem.
Peugeot 308 1,2 THP 96kW Active+ 2017
Renault Thalia 1,2l, 2007
Renault Thalia 1,2i Alizee, 2008 (už nevlastním, ale je pořád v rodině)
Renault Thalia 1,2l, 2007
Renault Thalia 1,2i Alizee, 2008 (už nevlastním, ale je pořád v rodině)
Re: vnitřní recirkulace zlobí
Pokud se ovlada tlacitkem, tak ma urcite servo . A jinak automatickou klimu posledni thalia v nabidce ma. Jak je to se starsi thalii, to nevim.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Re: vnitřní recirkulace zlobí
Klapka a jeji prislusenstvi je zevnitr - aby jsi mohl s ni cokoliv delat,musi palubka dolu....
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
Re: vnitřní recirkulace zlobí
Spodni dil?
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Re: vnitřní recirkulace zlobí
Ano,vse pred spolujezdcem... Aspon tak to delali v servisu,kdyz jsem ji reklamoval....
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
Re: vnitřní recirkulace zlobí
klapka má jednoznačně servo, protože jsem jí zkoušel, když jsem měl venku ten kryt a bylo vidět, co klapka dělá. Mrcha se zavírala směrem do motoru, ale do kabiny se jen otevřela asi na 30%. Asi mi to blblo už déle, protože když bylo po ránu vlhko, strašně dlouho trvalo, než se sklo odmlžilo, co já se toho nazlobil. A ona taková blbost v podobě nefunkční klapky.
Koukal jsem na net, je to klasický servomotorek se šnekem, ze kterého čumí trn, co ovládá otáčení klapky. V sekci pro Clio II jsem zjistil, že prý jsou tam nějaké ozubené umělohmotné převody, které se opotřebují či ulámou. Jestli je to tady řešené stejně, to nevím, protože nikde za boha nemohu najít alespoň blokové schéma celého klapkového soustrojí. A to ani v ruské dílenské příručce.
Ještě mě napadlo při prohlížení schémat, že je tam další spousta klapek na směrování vzduchu - to je taky ovládané servama? Jestli ano, tak potěš mě natálka.......
Koukal jsem na net, je to klasický servomotorek se šnekem, ze kterého čumí trn, co ovládá otáčení klapky. V sekci pro Clio II jsem zjistil, že prý jsou tam nějaké ozubené umělohmotné převody, které se opotřebují či ulámou. Jestli je to tady řešené stejně, to nevím, protože nikde za boha nemohu najít alespoň blokové schéma celého klapkového soustrojí. A to ani v ruské dílenské příručce.
Ještě mě napadlo při prohlížení schémat, že je tam další spousta klapek na směrování vzduchu - to je taky ovládané servama? Jestli ano, tak potěš mě natálka.......
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 360 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Re: vnitřní recirkulace zlobí
máš to v thalii stejně jako Clio II, thalia II...
Servem je ovládaná jen recyrkulace, pokud nemáš displej na topení, tak zbytek jde lanky - koukni se k nohám spolujezdce a uvidíš lanka
Servem je ovládaná jen recyrkulace, pokud nemáš displej na topení, tak zbytek jde lanky - koukni se k nohám spolujezdce a uvidíš lanka
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
Re: vnitřní recirkulace zlobí
Jo, jo, už jsem koukal do příručky, jsou tam lanka, ufff, to se mi ulevilo.krt.ecek píše:máš to v thalii stejně jako Clio II, thalia II...
Servem je ovládaná jen recyrkulace, pokud nemáš displej na topení, tak zbytek jde lanky - koukni se k nohám spolujezdce a uvidíš lanka
Takže to vypadá asi opravdu na vylámaný plastový kolečka, servo totiž je slyšet, to maká. Tím pádem v podstatě je klapka navždy odepsaná.
R.I.P. vnitřní recirkulace, tam ta ta dám...........
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 360 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Re: vnitřní recirkulace zlobí
je otázkou, zda se k motorku nedá dostat se sundanou palubkou horní díl... to nevím, ale na demontáž celé klapky je nutno sundat vše...
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
Re: vnitřní recirkulace zlobí
Znovu po letech otevírám toto téma, bo jsem ouplně volaaký zmetěný.
Mlžilo se mi sklo jako prase a navíc při zapnutí zapalování slyším stále nějaký zvuk z prostoru před spolujezdcem.
Podezírám tedy servo ovládající klapku recirkulace, protože asi někdo v autoservisu zkoušel klapku zapnout, nevěděl, že zlobí.
Rozhodím tedy plasty a už koukám na samotnou clonu.
Tak a teď, otáčí se jako víko na chlebníku, v jedné pozici se přitiskne na výstup z ventilátoru a otevře se cesta do kabiny, tedy bych řekl, že nasává atmosférický vzduch z venku.
Druhá pozice, výstup z ventilátoru zůstane otevřený do prostoru motoru a clona zavře vstup do kabiny, tedy nastává recirkulace.
Servo se už totiž ani nehne, je kaput.
Klapka by tedy měla být přitidklá k výstupu venilátoru, avšak tuto její pozici nelze zaaretovat, takže asi provozem spadne zpátky a zase se to bude mlžit.
V minulosti jsem tu psal, že jsem jí zaklapl tak, aby zakryla vstup do kabiny, TO ALE BYLO BLBĚ !!!!!!!!!!!!!
Pomozt emi prosím někdo s mými mozkovými pochody, jsou správné? Jsem už z toho trotl. Díky moc.
Mlžilo se mi sklo jako prase a navíc při zapnutí zapalování slyším stále nějaký zvuk z prostoru před spolujezdcem.
Podezírám tedy servo ovládající klapku recirkulace, protože asi někdo v autoservisu zkoušel klapku zapnout, nevěděl, že zlobí.
Rozhodím tedy plasty a už koukám na samotnou clonu.
Tak a teď, otáčí se jako víko na chlebníku, v jedné pozici se přitiskne na výstup z ventilátoru a otevře se cesta do kabiny, tedy bych řekl, že nasává atmosférický vzduch z venku.
Druhá pozice, výstup z ventilátoru zůstane otevřený do prostoru motoru a clona zavře vstup do kabiny, tedy nastává recirkulace.
Servo se už totiž ani nehne, je kaput.
Klapka by tedy měla být přitidklá k výstupu venilátoru, avšak tuto její pozici nelze zaaretovat, takže asi provozem spadne zpátky a zase se to bude mlžit.
V minulosti jsem tu psal, že jsem jí zaklapl tak, aby zakryla vstup do kabiny, TO ALE BYLO BLBĚ !!!!!!!!!!!!!
Pomozt emi prosím někdo s mými mozkovými pochody, jsou správné? Jsem už z toho trotl. Díky moc.
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 360 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Re: vnitřní recirkulace zlobí
Tak už se mi rozvítilo, klapka ovládá vstup do systému ventilace, nikoliv výstup.
Takže buď je vstup do kabiny touto klapkou uzavřený a větrák nasává atmosférický vzduch a nebo je otevřený - klapka je přisátá na těleso ventilátoru a pak nasává vzduch z kabiny.
Jinak skutečně po zapnutí zapalování bzučelo ono servo ovládající klapku, a to při aktivaci i deaktivaci čudlíkem v kabině. Bzučelo prostě pořád.
Provedeno odpojení dvoužilovým kabílkem s konektůrkem u velkého konektoru větráku a je po bzučení.
Klapka samozřejmě nastavena do polohy do kabiny zavřeno.
Tak to jen, kdyby to někdo někdy řešil.
Takže buď je vstup do kabiny touto klapkou uzavřený a větrák nasává atmosférický vzduch a nebo je otevřený - klapka je přisátá na těleso ventilátoru a pak nasává vzduch z kabiny.
Jinak skutečně po zapnutí zapalování bzučelo ono servo ovládající klapku, a to při aktivaci i deaktivaci čudlíkem v kabině. Bzučelo prostě pořád.
Provedeno odpojení dvoužilovým kabílkem s konektůrkem u velkého konektoru větráku a je po bzučení.
Klapka samozřejmě nastavena do polohy do kabiny zavřeno.
Tak to jen, kdyby to někdo někdy řešil.
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 360 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 21 hostů