občasné škubnutí motoru po startu - co ukáže diagnostika?
Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika
občasné škubnutí motoru po startu - co ukáže diagnostika?
Dneska jsem nastartoval a nechal motor běžet na volnoběh. Všechno v pohodě, jen při sezení v kabině jsem občas pocítil jakoby motor sebou škubnul, trhnul. Otáčky se nezměnily, neproblikla ani výfukovka, ale bylo to do ohřátí motoru celkem nepravidelně znatelné.
Málokdy nechávám motor běžet na volnoběh po studeném startu, většinou ihned vyrazím.
Pozoruji ale i při jízdě se studeným motorem jakoby byl línější, bez výkonu. Taky mi připadá, že si brzy sundá otáčky, ale nechcípne. To asi může být ale podle venkovní teploty.
Většinou vždycky po startu držel otáčky nad 1000, teďka je po minutce sundá na 900 a začne to pocukávat. Nepřipadá mi, že jde na tři, ale jakoby měl chudou směs nebo tak něco a jednotka to vyrovnávala.
Chci se tedy zeptat, když s tím pojedu na diagnostiku, ukáže to závadu, která se projevila při běhu studeného motoru, když už při běhu teplého motoru nenastala? Pamatuje si to jednotka u Natálky? Nebo se auto musí napojit na diagnostiku za studena?
Málokdy nechávám motor běžet na volnoběh po studeném startu, většinou ihned vyrazím.
Pozoruji ale i při jízdě se studeným motorem jakoby byl línější, bez výkonu. Taky mi připadá, že si brzy sundá otáčky, ale nechcípne. To asi může být ale podle venkovní teploty.
Většinou vždycky po startu držel otáčky nad 1000, teďka je po minutce sundá na 900 a začne to pocukávat. Nepřipadá mi, že jde na tři, ale jakoby měl chudou směs nebo tak něco a jednotka to vyrovnávala.
Chci se tedy zeptat, když s tím pojedu na diagnostiku, ukáže to závadu, která se projevila při běhu studeného motoru, když už při běhu teplého motoru nenastala? Pamatuje si to jednotka u Natálky? Nebo se auto musí napojit na diagnostiku za studena?
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 360 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Re: občasné škubnutí motoru po startu - co ukáže diagnostika
tohle minimální "napůl" vynechání diagnostika nezapíše jako vadu. Je to občasné nepravidelné zaškubnutí, mám s tím hromadu zkušeností . Na diagnostice by to spíš chtělo překontrolovat hodnoty čidel a jiné hodnoty, které ovlivňují míchání směsi, ale k tomu člověk potřebuje pořádnou dokumentaci. A ani tak se nemusí nic najít, u mě bylo vše v pořádku a motor tarokoval jak blázen .
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Re: občasné škubnutí motoru po startu - co ukáže diagnostika
JO jo díky moc, to jsem si přesně myslel. Tedy továrna na prachy.
Nezbývá tedy nic jiného, než to nechat vyhnít. Osobně si myslím, že to dělá nějaký čidlo a časem se to horší, subjektivně to pozoruji už rok, že za studena Natálka jede prostě hůře. To se dá samozřejmě v pohodě přejít a přežít.
Ještě malé doplnění - když to jakoby mírně trhlo, přidal jsem a držel otáčky nad 1000. Nic neškubalo, takže usuzuji, že problém má název volnoběh za studena. Četl jsem i o zanesené škrtící klapce, nevím, jestli to už někdo na fóru někdy řešil.
Teoreticky by to mohlo dělat i palivo, takže příští nádrž vezmu něco lepšího s vyšším oktanem. Ach jo....
Nezbývá tedy nic jiného, než to nechat vyhnít. Osobně si myslím, že to dělá nějaký čidlo a časem se to horší, subjektivně to pozoruji už rok, že za studena Natálka jede prostě hůře. To se dá samozřejmě v pohodě přejít a přežít.
Ještě malé doplnění - když to jakoby mírně trhlo, přidal jsem a držel otáčky nad 1000. Nic neškubalo, takže usuzuji, že problém má název volnoběh za studena. Četl jsem i o zanesené škrtící klapce, nevím, jestli to už někdo na fóru někdy řešil.
Teoreticky by to mohlo dělat i palivo, takže příští nádrž vezmu něco lepšího s vyšším oktanem. Ach jo....
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 360 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Re: občasné škubnutí motoru po startu - co ukáže diagnostika
mně to dělá taky, občas mi ale jede na tři válce... No ale když to takhle poškubává, tak na CLIPu je vidět vynechvávání zapalování v rozmezí 1-5%, dělá mi to prakticky vždy. Svíčky jsem vyměnil všechny, ale cívku chci vyměnit jen vadnou, tak čekám až se to zhorší...
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
Re: občasné škubnutí motoru po startu - co ukáže diagnostika
Zjistil jsem, že to poškubává i při teplém motoru, ale jen při zvýšených otáčkách. Při volnoběžných otáčkách nic neškube. Mám shnilý zadní výfuk, možná i střední, vsadím se, že to bude nakonec všechno tímhle.
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 360 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
-
- Experienced member
- Příspěvky: 574
- Registrován: čtv kvě 21, 2009 18:09
- Bydliště: Plzeň, Praha
Re: občasné škubnutí motoru po startu - co ukáže diagnostika
Kdyby jsi řekl, že to máš prorezlé i u svodů a lambda chytá falešný vzduch, tak bych tomu rozuměl, ale nesetkal sjem se stím, že by prohnilý zadní díl výfuku škubal s motorem. Souhlasím s kotasekh, že clip toho moc neukáže a co paralerní diagnostika, tam by se něco dajít mohlo.
Renault Master 2500ccm 1999
Renault Thalia II 1,2 Privileg
Úpravy:
Zástěrky, trojblik by Krtek, ESB, kopletní výměna reproduktorů + zadní, vytlumení předních dveří, čidlo hladiny oleje, čidlo ostřikovače.
Renault Thalia II 1,2 Privileg
Úpravy:
Zástěrky, trojblik by Krtek, ESB, kopletní výměna reproduktorů + zadní, vytlumení předních dveří, čidlo hladiny oleje, čidlo ostřikovače.
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: občasné škubnutí motoru po startu - co ukáže diagnostika
S kotasekh jsme zkusili test zapalování přes zkoušečku. Ta neukázala vadu, i když motor škubal a tak bylo jasno, odkud vítr vane.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Re: občasné škubnutí motoru po startu - co ukáže diagnostika
U me to bylo ulehceno jeste tim, ze mam dva oddelene vstrikovace na valec, takze i vstrikovani a palivo jsem mohl bez problemu jako zavadu vyloucit, protoze to skubalo na obe sady vstriku i na obe paliva.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
-
- Experienced member
- Příspěvky: 574
- Registrován: čtv kvě 21, 2009 18:09
- Bydliště: Plzeň, Praha
Re: občasné škubnutí motoru po startu - co ukáže diagnostika
a čím to kotaswkh bylo?
Renault Master 2500ccm 1999
Renault Thalia II 1,2 Privileg
Úpravy:
Zástěrky, trojblik by Krtek, ESB, kopletní výměna reproduktorů + zadní, vytlumení předních dveří, čidlo hladiny oleje, čidlo ostřikovače.
Renault Thalia II 1,2 Privileg
Úpravy:
Zástěrky, trojblik by Krtek, ESB, kopletní výměna reproduktorů + zadní, vytlumení předních dveří, čidlo hladiny oleje, čidlo ostřikovače.
Re: občasné škubnutí motoru po startu - co ukáže diagnostika
No to jsem nechtel psat, at nestrasim tazatele. Ale kdyz uz se nekdo pta - nizky kompres na valcich, zpusobeny nejpravdepodobneji spatnyma ventilama. Tlaky byly 6.5, 7, 6.5, 6.5. Motor uz je vymeneny cely, lezi ve stodole a jeste jsem se nedostal k tomu ho rozebrat, abych mohl presne rici, co se stalo.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Re: občasné škubnutí motoru po startu - co ukáže diagnostika
Je to zajímavé, ale škubání ustalo. Není to škuba jako že by to ramplo s motorem, je to takové zachvění se. Diagnostiku zatím nedám, auto jede a v záběru nic neškube, netrhá a zatím jde jakž takž za plynem. Vzal jsem zatím nádrž lepšího Naturalu, tak uvidíme, co bude dál.
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 360 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Re: občasné škubnutí motoru po startu - co ukáže diagnostika
Tak jezdím cca týden na Natural95 od Benziny a auto přestalo škubat. Pravděpodobně se propláchli vstřiky. Jezdil jsem k Ahold benzínce, občas Benzina a jednou dvakrát zarok neznačkový Armex.
Zatím jsem nevzal Natural98, prý v tom jsou nějaká additiva, ale nějak se tomu zatím bráním. Měl bych mít obavy z načerpání nějaké Vervy nebo něčeho lepšího, nebo zde obava není na místě? Pravděpodobně se skutečně ty vstřiky prostě méně kvalitním benzínem ucpávají.
Zatím jsem nevzal Natural98, prý v tom jsou nějaká additiva, ale nějak se tomu zatím bráním. Měl bych mít obavy z načerpání nějaké Vervy nebo něčeho lepšího, nebo zde obava není na místě? Pravděpodobně se skutečně ty vstřiky prostě méně kvalitním benzínem ucpávají.
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 360 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Re: občasné škubnutí motoru po startu - co ukáže diagnostika
Obava neni na miste, klidne natankuj BA100, 100 oktanovy benzin ti nema jak ublizit. Spousta lidi tvrdi, ze cim vic oktanu, tim pomalejsi horeni (protoze je odolnejsi proti samozapalu) a tim vyssi teplota vyfukovych spalin, ale to proste neposlouchej, je to blbost
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Re: občasné škubnutí motoru po startu - co ukáže diagnostika?
Vzpomněl jsem si, že jsem kdysi toto řešil a protože se to vlastně jaksi mimoděk vyřešilo až nyní, tak to sem napíšu, třeba to někomu v budoucnu pomůže.
V rámci jiné opravy zjištěn utržený spodní silentblok motoru, ten vyměněn (cena cca 500,- za nový) a je po jakémkoliv škubání motoru na volnoběh.
SIlentblok byl tedy částečně utržený až se utrhnul celý, proto ten pocit časově nepravidelných škubů či zachvění v autě při volnoběhu.
Taková volovina
V rámci jiné opravy zjištěn utržený spodní silentblok motoru, ten vyměněn (cena cca 500,- za nový) a je po jakémkoliv škubání motoru na volnoběh.
SIlentblok byl tedy částečně utržený až se utrhnul celý, proto ten pocit časově nepravidelných škubů či zachvění v autě při volnoběhu.
Taková volovina
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 360 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 21 hostů