Výměna rozvodů

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika

Uživatelský avatar
czprava
Senior member
Příspěvky: 1230
Registrován: čtv čer 21, 2007 22:55
Bydliště: Česká Lípa

Re: Výměna rozvodů

Příspěvek od czprava » pon bře 02, 2015 16:56

Záleží asi na tom, kolik ty kladky mají nakrouceno a kolik na nich bylo řemenů. A kolik by je případně ještě čekalo do výměny řemenu?
A pak taky trochu je to asi i tom štěstíčku. :P
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 345 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 250 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.

Uživatelský avatar
MOJE JMÉNO
Starting member
Příspěvky: 94
Registrován: čtv kvě 21, 2015 09:25

Re: Výměna rozvodů

Příspěvek od MOJE JMÉNO » úte pro 22, 2015 20:39

Zefek píše:Problém je, že jak povolíš řemen, změní se tlak na ložiska kladek. Nový řemen taky, ačkoliv je stejně napnut, bude působit jiným tlakem na ložiska kladek. Osobně bych rozvody o dva roky přejel a pak je vyměnil. Ale je to jen moje stanovisko ...
Reaguji po dlouhé době od vzniku tohoto vlákna.... Taky se rozmýšlím, jak s výměnou rozvodů. Najeto 53.000km, stáří 5 let. (problémy s hlavou motoru, ale to řeším jinde) Pořád nějak nerozumím tomu, jak může věk ovlivnit funkčnost vodní pumpy a kladek. Jsou to přeci vždy ložiska, zatěsněná gufery a nevidím principiální důvod, proč je měnit již po pěti letech. U řemenu je to bez diskuse - stáří se zde skutečně podepisuje na stavu i bez najetých km (puchření). Na celém autě je hromada ložisek a gufer, která mnohdy i auto přežijí. Jak může zanedbatelná změna tlaku na ložiska kladek ovlivnit jejich životnost ? Možná ze mě hovoří amaterismus, ale prostě jsem přesvědčen, že ten 5-ti letý cyklus (bez najetých km !) je jen obchodní trik výrobce vozu pro zajištění servisu a prodeje ND. Shrnu to. Risknu to a nechám vyměnit jen řemen. Za pět let následně vše, co je předepsáno. Až získám vlastní zkušenost, podělím se o ni.

Ajap
Junior member
Příspěvky: 121
Registrován: úte srp 26, 2014 17:23
Bydliště: České Budějovice

Re: Výměna rozvodů

Příspěvek od Ajap » stř pro 23, 2015 21:37

Jak psal Zefek, blbý je, že ten řemen bude pevnější a začne víc a "jinak" namáhat kladky. Jinak já měnil rozvody při cca 5,5 let věku auta (hned po koupi) a už prej začínala téct vodní pumpa. Rozvody tedy měnit i s pumpou! Ne, že bych ti to přál, ale tipuju, že po výměně řemenu ti začne pumpa téct a ty pak budeš měnit všechno... Buď nedělej nic nebo vyměň vše, co se má!
Peugeot 308 1,2 THP 96kW Active+ 2017
Renault Thalia 1,2l, 2007
Renault Thalia 1,2i Alizee, 2008 (už nevlastním, ale je pořád v rodině)

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Výměna rozvodů

Příspěvek od kotasekh » čtv pro 24, 2015 03:36

Vzhledem k cene kompletni rozvodove sady nechapu, ze to nekdo resi castecne :).
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Uživatelský avatar
czprava
Senior member
Příspěvky: 1230
Registrován: čtv čer 21, 2007 22:55
Bydliště: Česká Lípa

Re: Výměna rozvodů

Příspěvek od czprava » stř lis 06, 2019 20:06

Přátelé, dotaz, vaše názory prosím.
Auto má 310 tis. km, rozvody měněny na 240 tis. km přesně před pěti lety. Tedy nyní na nich je 70 tis. km. Plánuji výměnu na 80 tis. km (dle doporučení automechanika)., což je při současném proběhu auta tak za půl až tři čtvrtě roku. Auto nehoním, lážo plážo, denně do práce a z práce, cca 40 km.
A teď, všude píšou, pět let a dost. Myslíte si, že to můžu s klidem dojezdit do toho léta? CO by jste dělali vy? Díky moc.
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 345 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 250 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Výměna rozvodů

Příspěvek od kotasekh » čtv lis 07, 2019 16:17

Vubec bych to neresil. Ale vzdy pujde jen o vec nazoru, limity jsou jasne dane ;).
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Skladnik1
Starting member
Příspěvky: 1
Registrován: úte pro 17, 2019 05:10

Re: Výměna rozvodů

Příspěvek od Skladnik1 » úte pro 17, 2019 05:16

Dobrý den má někdo zkušenosti s výměnou rozvodu jako jestli to někdo dělal sám

Uživatelský avatar
czprava
Senior member
Příspěvky: 1230
Registrován: čtv čer 21, 2007 22:55
Bydliště: Česká Lípa

Re: Výměna rozvodů

Příspěvek od czprava » stř kvě 26, 2021 00:15

Výměna rozvodů po 90t km a po 6,5 letech.
Cena komplet s prací 11500,- Kč, rozvodová sada, pumpa, drážkovaný řemen, napínák, cena práce 4500,- Kč.
Dělal motorář, co na tomto autě dělal rozvody už dvakrát a vždy to jezdilo v pohodě celé intervaly mezi výměnami.
Poprvé za život Natálky, co jsem přešvihnul časový interval o rok a půl.
Na dotaz k motorářovi, zda dodržovat striktně intervaly nájezdů a času nediskutoval a řekl, že se jasně řídí předepsanými intervaly každého výrobce a že jestli se tím řídí majitel vozu, je čistě jeho věc.
NIkdo nikomu nikdy nezaručí, že když kašle na nájezd či stáří rozvodů, že se řemen nepřerve nebo nepřeskočí.
POkud tedy výrobce nějaké intervaly pro daný motor předepisuje.I to údajně už dnes není úplná samozřejmost, například u okřídlených (k)rychlých šípů či dvojvéček.
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 345 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 250 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.

gta001
Starting member
Příspěvky: 5
Registrován: pon říj 05, 2015 15:30

Re: Výměna rozvodů

Příspěvek od gta001 » úte říj 12, 2021 17:48

Chtěl bych se zeptat ohledně rozvodů na Thalii I. Co jsem se díval např. na AutoKelly tak je tam třeba sada zn. SKF za 3500,-. A to AutoKelly patří k těm dražším. Proto mě překvapila cena 11500,- i s prací. Nebo se tam ještě něco dává mimo tu sadu? Počítám samozřejmě + práce, to nevím jak je časově náročné.

Uživatelský avatar
czprava
Senior member
Příspěvky: 1230
Registrován: čtv čer 21, 2007 22:55
Bydliště: Česká Lípa

Re: Výměna rozvodů

Příspěvek od czprava » čtv říj 21, 2021 10:16

Nechával jsem to dělat chlápka, co mi dělal rozvody už dvakrát a vždy za slušnou cenu a vždy opravdu kvalitně, jelikož jsem pak nikdy po jeho výměně rozvodů s rozvody problémy neměl.
Tento chlapík neřeší cenu dílů a striktně je bere od holdingu LKQ (AutoKelly).
Dal mi tam sadu rozvodů od Gatesu a měnil mi i příslušenství rozvodů, tedy ten venkovní řemen a venkovní napínací kladku, která byla v LKQ dost mastná, tedy aspoň v jeho interpretaci. Ze zkušenosti vím, že drahá opravdu je, protože už mi jednou odešla mezi intervalem výměny rozvodů a oprava mě tehdy stála asi 3 litry, cca rok 2015-16, už nevím. Tehdy opravdu nepříjemně pískalo až hnusně řvalo její ložisko. Nyní byla již též načatá, byla slyšet už dlouho před výměnou rozvodů.
Myslím si, že normálně venkovní příslušenství rozvodů asi není součástí výměny vnitřních rozvodů, ale já to chtěl, protože vím, že to prostě odchází. Navíc to ten maník dělal vždy.
Další věc je vodní pumpa, tu také někdo nemění, ale to silně nedoporučuju, těch 120t km je na pumpu tak akorát, mě tedy před výměnou už taky decentně hlásila, že by chtěla do důchodu.
Obecně docela raketa na 16 let starou káru, ale zase po skoro sedmi letech místo pěti od poslední výměny = 11500/6,5=1800,-Kč/rok.
Musím říct, že jízdní vlastnosti se rapidně zlepšily, auto je živější, spotřeba oleje na 335t km je někde kolem 0,2l/5000 km, tedy 0,04l/1000 km.
K tomu po rozvodech výměna vzducháče+svíček+oleje, což s rozvody samozřejmě nesouvisí, jen mi to vyšlo na interval.
Myslím, že normální cena výměny vnitřních rozvodů s pumpou se dá počítat někde od 7 litrů dále. Záleží, co mechanik dává za díly a hlavně, kde je nakupuje. A taky to nedávat kdekomu, přeci jen je tu potřeba nějaká zkušenost.
Fakt je, že do toho půjde asi úplně každý automechanik, kterého oslovíš, důvody jsou zjevné.
Příště už to asi řešit s tímto pojezdem nebudu, počítám, že Natálka to do té doby nájezdu časového či km intervalu asi už zabalí. A nebo taky NE! Cha cha........
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 345 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 250 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.

Odpovědět

Zpět na „Renault Thalia I“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 hostů