Denní svícení - Thalia+fotonávod od CZPRAVY

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika

Odpovědět
Uživatelský avatar
defuckto
Grafoman
Příspěvky: 2553
Registrován: pát pro 25, 2009 02:26
Bydliště: Tuchoměřice ---------- Praha-Západ

Příspěvek od defuckto » čtv črc 01, 2010 21:14

kubysh píše:A myslíš že ti to izolepa ochrání když ti na ně vlítne kamínek od kola? Izolepa tam nemá žádnej efekt. Leda že by sis nechal udělat nějaký tenký plexí sklíčko a zakryl to tím :)
Tak jasně že před šutrákem to neochrání, ale od té soli/mírných škrábanců ano.. ;) Ale jak sem řek, nejlepší by bylo, udělat to tak, aby to šlo na zimu jednoduše vymontovat, stejně je pořád tma..
Moje: Citroën C5 I 2.2 HDi Exclusive
Doma: Renault Clio IIB 1.2 16v, Renault Mégane I Coupé 1.6 16v, Renault Mégane I break 1.9 dCi Privilége
ObrázekObrázek

kebab
Advanced member
Příspěvky: 453
Registrován: pon kvě 12, 2008 12:35
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kebab » pát črc 02, 2010 11:23

Tak přesně tyhle a podobné úvahy jsme si už já také prožil :D
Buď tam ta světla a i přes "nepřízeň" mateřského Renaulta budu chtít a za i jaksi morální cenu amatérských pokusů, to když se tam budu snažit do čelní masky naroubovat nějaká tuningová univerzální provedení. Snaze tleskám a pokud se povede, tj. že světla co nejméně vzhledově i provozně ruší, tak tleskám ještě víc.

A protože mě to pořád a občas zajímá, tak jsem asi 5 minut věnoval brouzdání po webu.
Co já pokládám za řešení už opravdu profi a principem optimální. Takové ty "andělské oči" z LED a zakomponované do hlavního reflektoru. Jak jsem právě namátkou zjistil, dokonce už některé (tj. ne všechny!) prodejci nabízí i s označením DRL ... ovšem a tady upozorňuji, že nutno vždy ověřit opravdu homologaci, tj. zda-li vůbec existuje a pokud ano, tak jestli není místo na DRL pouze a jen na světla poziční, což se obvykle asi tak před těmi 2 roky a co jsem hledal a přes potíže a vykrucování přiznalo.

Tady jsou namátkou vybrané 2 příklady, jeden je pro nějaké už starší Clio a druhý pro jakýsi Megane:
http://www.styling4u.se/devil-eyes-krom ... p-519.html
http://www.carolim.ee/pood/product_info ... ts_id=4087
a doufám, že ty odkazy a jako příklad tu budou funkční co nejdéle.

Když dám stranou ekonomiku, tj. otázku ceny, tak a při vší úctě k těm, co se snaží dát na Thalii dodatečně nějaký právě zlevněný univerzál DRL a mezi kteréžto snaživce jsem také já radostně patřil, tak to je a dle mne slepá větev: pořád to totiž bude ve výsledku amatérismus, jen a když se to povede tak menší.
Renault Thalia 1.2 16V 5/2006, pneu 175/65 R14 82T celoroční Hankook H730 Optimo 4S
http://www.plynovka.cz/

Uživatelský avatar
czprava
Senior member
Příspěvky: 1230
Registrován: čtv čer 21, 2007 22:55
Bydliště: Česká Lípa

Příspěvek od czprava » pát črc 02, 2010 15:31

jo jo, amatérismus to bude každopádně, ale tak nějak čekat na světlomety s DRL, to bud mít už jiný auto, který to tak bude mít z výroby, a já to chci teďka, i za cenu amatérismu.

Světlomet s DRL je zcela profesionální řešení, asi pro většinu zdejších členů finančně nedostupné a navíc asi dost těžko se to dá sehnat. Bude to nějaký čas trvat a asi žádný výrobce se do toho hrnout nebude, protože zájemců podle mne nebude hodně, to si tam každý našpnedlí radši DRL za 1500 Kč.

Když ne amaterismus, tak potom naducaná šrajtofle a trochu i profesionálnější káry. Já jsem amatér, ale bude to vypadat profesionálně.
8)
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 345 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 250 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.

kebab
Advanced member
Příspěvky: 453
Registrován: pon kvě 12, 2008 12:35
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kebab » pát črc 02, 2010 15:42

czprava: v tom já s Tebou plně souhlasím.
A také jsem nechtěl jít do nějakého sporu. Ano, je to otázka prašulí a dostupnosti. Jen jsem chtěl naznačit, co by se mně z principu opravdu líbilo.
Renault Thalia 1.2 16V 5/2006, pneu 175/65 R14 82T celoroční Hankook H730 Optimo 4S
http://www.plynovka.cz/

Uživatelský avatar
czprava
Senior member
Příspěvky: 1230
Registrován: čtv čer 21, 2007 22:55
Bydliště: Česká Lípa

Příspěvek od czprava » pát črc 02, 2010 20:37

kebab píše:czprava: v tom já s Tebou plně souhlasím.
A také jsem nechtěl jít do nějakého sporu. Ano, je to otázka prašulí a dostupnosti. Jen jsem chtěl naznačit, co by se mně z principu opravdu líbilo.
no, kebabe, to já také ne, do sporu ne, od toho není toto fórum, já tě plně chápu, než polovičaté řešení, radši žádné, taky postoj k věci.
Fakt je, že auto přes den tím svícením trpí, trpí palubka, zbytečně je osvětlená, trpí žárovky, trpí altík, prostě tohle auto není ze Švédska a proto není stavěno na tyto podmínky. Chci mu ulevit a proto jsem schopen akceptovat sna di nějaký ten amáterismus. Přínos to určitě má, a co se týká designu, no, upřímně, ono před Natálkou se stejně nikdo nesloží k zemi, když jí vidí. To je věc jisté skupiny nadšenců, něco jako ošklivka Katka. Pro mne je to krásné auto....
Kebabe, spory máme za sebou, jsi správný přispěvatel, jdeš k věci a to je ok. Každý máme názor a uvidíš, že tě třeba i přesvědčím, až uvidíš mojí montáž, bude to suprový!
Hezké svátky a krásné slunečné dny všem RC přispěvatelům.
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 345 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 250 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.

Uživatelský avatar
czprava
Senior member
Příspěvky: 1230
Registrován: čtv čer 21, 2007 22:55
Bydliště: Česká Lípa

montáž DRL SJ-287E

Příspěvek od czprava » sob črc 03, 2010 23:13

Takže DRL namontovány, vypadá to skvěle, suprově to svítí a je to štelovatelné do všech os.
Postup:

1. demontáž nárazníku
- postupovali jsme dle návodu, který je ve fotkách, tedy povolíte dva štouby na spodku (šestihran desítka), čtyři šrouby samořezky na lemech podběhu a vyjmete plastové hříbky z krytu podběhu a ve spodní části nárazníku, vše dle návodu. Ještě dva plastové šorubky na vrchní části plastového lemu v prostoru pro otevírání kapoty, prostě podle nákresu.
K těm hříbkům, je to docela síla to vyndávat, ale jde to. Prostě ho musíte jen vytáhnout, jak vypadá, máte na fotkách v detailu.
Pak odklopíte plastový kryt podběhu jakoby od lemu podběhu, prostě aby visel.
Pozor, pak povolíte šroub, který spojuje blatník s nárazníkem, ten je skrytý právě pod krytem v podběhu, hned na kraji u kola. Jsou tam plechové maticové spony, ty jsou nastrčené v nárazníku. Opět je najdete ve fotkách v detailu.
Pak oblepíte páskou spojovací spáru blatník - nárazník a odpáčíte nárazník, páčidlem nahoru a tahat k sobě. Není to tam nějak extra silné pnutí, v podstatě to hned vyskočí samo. Nemusíte se bát, nic neprdne.
Odpojíte konektor mlhovek na levé straně (vevnitř nárazníku vede husí krk spojující obě mlhovky, ten tam zůstane), odpojíte hadičku odvětrávání akumulátoru (je tam na plastové sponce) a pomalu můžete nárazník sundávat ven.

2. montáž DRL do nárazníku
Zde je to individuální, já se rozhodl to upevnit na spodní část spojleru, vše vidíte na fotkách. Snad jen dodám, že nárazník má poměrně velký rádius, a DRL musí být v rovině, my si pomohli vložením jakési pseudo příčky do vnitřního prostoru nárazníku. Od té jsme se pak odrazili. Sami vidíte, jak jsou díry vrtané. Jako podložku jsme použili hliníkový plech s nanýtovanými maticemi a na konzolky DRL přilepili ještě dodávané lepící pásky. Na nárazník jsemne to nelepili, s konzolkou by pak nešlo hýbat v případě nějakého štelování.
Automatiku jsme nalepili a jedním šroubkem zajistili v prostoru pod mlhovkou, tam to chce dát co nejhlouběji a nejdál, aby to pak nevadilo při zpětné montáži.

3. elektroinstalace DRL
Dále, jsme si odpojili konektor levého světla, zjistili drát na parkovačky (modrý, pin č.5) a samořezným konektorem spojili ještě v demontovaném stavu s oranžovým drátem DRL. Vše omotali izolačkou a šup s tím na auto.
K té elektromontáži, jde to skutečně udělat tak profesionálně, že se vám nikde nepoflakují tři dráty po prostoru, vedli jsme je tak, že prostě nejsou vidět a nikde se nemotají. Fotky mluví za vše.

4. zpětná montáž
Nárazník jsme namontovali v opačném pořadí, je tam středící trn, je třeba dát pozor na skřípnutí drátů. Trochu jsme laborovali s jedním plastovým krytem, co vypadl při demontáži, byl to jen pokračovací kryt sahary.
Dráty jsme protáhli do motorového prostoru, protáhli releovou krabicí a připojili na baterku. Zde pozor, mnou montovaný model je nutné připojit skutečně přímo na baterii, pokdu to připojíte do elektrosoustavy, bude to fungovat špatně !!!!!!

Tím byla montáž hotová. Celá práce trvala 8 hodin, 6.15.-14.15. Byli jsme opatrní, demontáž nárazníku byla pro nás neznámá. Kdo to už zná, bude to mít rychleji.
Pro nás byla důležitá kvalita, a ta tam je jednoznačně. Konečně, posuďte sami, kamarádi z RC fóra.
Vypili jsme 4,5l čisté vody ve dvou, vypotili litry potu, já si spálil záda a ramena.

Výsledek za to ale stál, šel bych do toho znovu.

Obrázek
Naposledy upravil(a) czprava dne čtv črc 29, 2010 23:04, celkem upraveno 4 x.
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 345 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 250 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.

Uživatelský avatar
czprava
Senior member
Příspěvky: 1230
Registrován: čtv čer 21, 2007 22:55
Bydliště: Česká Lípa

Re: montáž DRL SJ-287E

Příspěvek od czprava » sob črc 03, 2010 23:26

Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 345 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 250 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.

dj.pepino
Člen RCČR
Příspěvky: 2219
Registrován: pát črc 28, 2006 14:37
Bydliště: Teplice
Kontaktovat uživatele:

RE

Příspěvek od dj.pepino » ned črc 04, 2010 09:12

DRL vypadají na autě pěkně. :wink: A návod je taky dobrý - takže to určitě pomůže dalším uživatelům.
TAK AŤ NÁM TO PĚKNĚ A DLOUHO SVÍTÍ :!: :ole:
Obrázek
Laguna II/ 2.0DCi/16V /175Hp - chip na 225 (2007)Dynamique Obrázek
Megan II 1,9 DCi/88kW / 2005/chip na 150Hp , Megan II 1,5 DCi/ 63kW / 2004 - chip na 105Hp. Právní ochrana DAS.Autokamera TrueCam A5, Clip v.135
http://klondajk.brdy.org/
Hledají se spolubojovníci z Klondajku a Jinců.

kebab
Advanced member
Příspěvky: 453
Registrován: pon kvě 12, 2008 12:35
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kebab » ned črc 04, 2010 10:02

czprava: takto nějak jsem si to představoval. Tak ať dobře slouží! A foto dokumentace je opravdu obsáhlá. Dík.
Renault Thalia 1.2 16V 5/2006, pneu 175/65 R14 82T celoroční Hankook H730 Optimo 4S
http://www.plynovka.cz/

Uživatelský avatar
czprava
Senior member
Příspěvky: 1230
Registrován: čtv čer 21, 2007 22:55
Bydliště: Česká Lípa

Příspěvek od czprava » ned črc 04, 2010 22:23

děkuji za pochvaly, do foto dokumentace jsem ještě přidal pár foteček toho samořezného konektoru tak, jak to pak vypadá v motorovém prostoru a detailní foto DRL na autě.
Dokonce už mi někdo dal POMOHL, nevím kdo, ale každopádně děkuji.
Nevím, jestli by to pomohlo klubu, ale klidně bych to i dal k dispozici na stránky klubu jako návod k montáži DRL na Thálii. Čert ví, jestli by to pro RC bylo zajímavým článkem.

Jinak budu přidávat samozřejmě další zkušenosti s těmito DRL, jakožto i s montáží a hlavně s PČR. Zatím nikdo neblikal, spíš vidím údivné pohledy chodců a i řidičů protijedoucích vozidel, asi přeci jen Thálka zase vítězí na módních molech :lol: :wink:

Dneska jsem jel z Úštěka do Č.Lípy za tatíkem, v různých vzdálenostech a ten je doslova nadšený, pořád opakuje !to je super, to se mi líbí".
Je to krásně vidět z dálky, prostě perfektní.

BTW: čeká nás i jeho Felda, tam to bude zajímavé, ruší mlhovky, kupuje nové, užší a pod ně dá taky DRL SJ-287E. To bude řacha!
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 345 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 250 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.

Uživatelský avatar
czprava
Senior member
Příspěvky: 1230
Registrován: čtv čer 21, 2007 22:55
Bydliště: Česká Lípa

Příspěvek od czprava » pon črc 05, 2010 22:39

tak a nakonec pro ilustraci, dnes jsem to zkusil večer po setmění mimo hlavní silnici, výsledek je opět super, má to sílu.

Obrázek
Obrázek
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 345 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 250 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.

Nick_of_the_time
Experienced member
Příspěvky: 606
Registrován: pon dub 19, 2010 17:32
Bydliště: Chodová Planá

Příspěvek od Nick_of_the_time » úte črc 06, 2010 07:33

večer to svítí hezky škoda že se to nesmí používat
od 17.6. Renault Thalia Privilége 1,2 16V

ex: Renault Megane Scenic Centrury 1,6e 66Kw/90HP

dj.pepino
Člen RCČR
Příspěvky: 2219
Registrován: pát črc 28, 2006 14:37
Bydliště: Teplice
Kontaktovat uživatele:

RE

Příspěvek od dj.pepino » úte črc 06, 2010 09:20

Nick_of_the_time píše:večer to svítí hezky škoda že se to nesmí používat
Proč by se to nemohlo používat ? Existují i LED poziční světla - jsou dokonce levnější než DRL a mnozí prodejci oblbují zákazníky a prodávají tyto poziční světla za homologované DRL :?
Obrázek
Laguna II/ 2.0DCi/16V /175Hp - chip na 225 (2007)Dynamique Obrázek
Megan II 1,9 DCi/88kW / 2005/chip na 150Hp , Megan II 1,5 DCi/ 63kW / 2004 - chip na 105Hp. Právní ochrana DAS.Autokamera TrueCam A5, Clip v.135
http://klondajk.brdy.org/
Hledají se spolubojovníci z Klondajku a Jinců.

Uživatelský avatar
kubysh
Člen RCČR
Příspěvky: 417
Registrován: sob srp 22, 2009 17:35
Bydliště: Rosice u Brna

Příspěvek od kubysh » úte črc 06, 2010 10:29

Jak se tak dívám tak thalka vypadá v noci moooc dobře. Jednak s dením svícením a kdyz se zadíváte do te poslední fotky tak sou vydet ještě světla, ale bez blinkru. Je to takovej ten zlověstnej pohled. Škoda že se nad světlama pak rozbliká blinkr
Renault Thalia Expression 2005 1.4 16V 72Kw
Renault Megane Grandtour Extreme 2009 1.9 dci 96Kw

kebab
Advanced member
Příspěvky: 453
Registrován: pon kvě 12, 2008 12:35
Kontaktovat uživatele:

Re: RE

Příspěvek od kebab » úte črc 06, 2010 13:31

dj.pepino: s prominutím, ale to už snad je opravdu k uzoufání? :twisted: :( :D
Poziční světla mají svoji homologaci a denní světla mají také svoji. Odlišnou prosím.
Při už horších světelných podmínkách se musí svítit hlavními reflektory a nikoli denními světly nebo současně, což je dovozeno také z toho požadavku na automatické vypnutí denních světel.

Denní a poziční světla mají také i jinak své odchylky, takže pokud jedny a téže světla chceš použít jako denní tak i poziční, tak nejen že musíš je mít homologovaný zvlášť na obě použití tak i další požadavky tj. předpisy musí být splněny průnikem obého a beze zbytku.

Proč o tom píšu? Už to nechci dohledávat. Nemám čas a na Thálku to dát bez větších zásahů do masky nemohu.
Ale především pro "německý" auta a myslím že v nabídce na webu od Kamei jsem někdy už loni zahlédl dražší denní světla pro obě užití tj. jako denní tak i poziční ... a také současně s vypsanými přehledně požadavky, co musí být splněno aby nebyly problémy.
:!: Myslím, že tam bylo také uvedený, že při přechodu z režimu denního na poziční se snižuje výkon těch LEDek!
Bez této znalosti něco bastlit na autě je silně nezodpověný.

Přece jen jsem se podíval, tak tady je ten odkaz prosím a jako příklad:
http://www.kamei.cz/LED-svetla-pro-denn ... g2283.html
Tady je potom odkaz na jednu montáž do Citroenu, řemeslně jistě dobře zvládnutou a tak trochu by to mohlo být inspirativní i pro Thalii tj. hodit to někam pod hlavní reflektor a nikoli do mřížky úplně dolů ... mně se to ale zdá už jako dost narušení a změna původního dojmu z originál auta, vlastně se mně to proto nelíbí a přiznávám to na rovinu:
http://www.krimi-servis.cz/?p=389#more-389
Renault Thalia 1.2 16V 5/2006, pneu 175/65 R14 82T celoroční Hankook H730 Optimo 4S
http://www.plynovka.cz/

Nick_of_the_time
Experienced member
Příspěvky: 606
Registrován: pon dub 19, 2010 17:32
Bydliště: Chodová Planá

Příspěvek od Nick_of_the_time » úte črc 06, 2010 13:47

já rozhodně světla pro denní svícení neuznávám dle mého nemají jiný smysl než "obejít" literu zákona, z mého pohledu určitě auto nezviditelní spíše matou řidiče a odvádí pozornost ostatních řidičů, ale jelikož mám horší orientaci ve tmě bral bych podobné jasné osvícení pro použití s hlavními světly ve tmě případně jako přídavná dálková světla. z mého pohledu toto taky auto hyzdí.. ale je to jenom můj názor a CZpravovi přeji aby mu dobře sloužily a neměl s nimy problémy.
od 17.6. Renault Thalia Privilége 1,2 16V

ex: Renault Megane Scenic Centrury 1,6e 66Kw/90HP

dj.pepino
Člen RCČR
Příspěvky: 2219
Registrován: pát črc 28, 2006 14:37
Bydliště: Teplice
Kontaktovat uživatele:

Re: RE

Příspěvek od dj.pepino » úte črc 06, 2010 13:48

kebab píše:dj.pepino: s prominutím, ale to už snad je opravdu k uzoufání? :twisted: :( :D
Poziční světla mají svoji homologaci a denní světla mají také svoji. Odlišnou prosím.
Při už horších světelných podmínkách se musí svítit hlavními reflektory a nikoli denními světly nebo současně, což je dovozeno také z toho požadavku na automatické vypnutí denních světel.

Denní a poziční světla mají také i jinak své odchylky, takže pokud jedny a téže světla chceš použít jako denní tak i poziční, tak nejen že musíš je mít homologovaný zvlášť na obě použití tak i další požadavky tj. předpisy musí být splněny průnikem obého a beze zbytku.

Proč o tom píšu? Už to nechci dohledávat. Nemám čas a na Thálku to dát bez větších zásahů do masky nemohu.
Ale především pro "německý" auta a myslím že v nabídce na webu od Kamei jsem někdy už loni zahlédl dražší denní světla pro obě užití tj. jako denní tak i poziční ... a také současně s vypsanými přehledně požadavky, co musí být splněno aby nebyly problémy.
:!: Myslím, že tam bylo také uvedený, že při přechodu z režimu denního na poziční se snižuje výkon těch LEDek!
Bez této znalosti něco bastlit na autě je silně nezodpověný.

Přece jen jsem se podíval, tak tady je ten odkaz prosím a jako příklad:
http://www.kamei.cz/LED-svetla-pro-denn ... g2283.html
Tady je potom odkaz na jednu montáž do Citroenu, řemeslně jistě dobře zvládnutou a tak trochu by to mohlo být inspirativní i pro Thalii tj. hodit to někam pod hlavní reflektor a nikoli do mřížky úplně dolů ... mně se to ale zdá už jako dost narušení a změna původního dojmu z originál auta, vlastně se mně to proto nelíbí a přiznávám to na rovinu:
http://www.krimi-servis.cz/?p=389#more-389
Než odpovíš, tak by jsi si měl přečíst na co jsem reagoval :!: A né mě tu vysvětlovat rozdíly :!: Původní ohlas zněl : večer to svítí hezky škoda že se to nesmí používat ........... už je ti to jasné ????? Já odpověděl že večer může použít poziční světla a ne DRL, tak nechápu proč hned ze mně děláš blbce
Obrázek
Laguna II/ 2.0DCi/16V /175Hp - chip na 225 (2007)Dynamique Obrázek
Megan II 1,9 DCi/88kW / 2005/chip na 150Hp , Megan II 1,5 DCi/ 63kW / 2004 - chip na 105Hp. Právní ochrana DAS.Autokamera TrueCam A5, Clip v.135
http://klondajk.brdy.org/
Hledají se spolubojovníci z Klondajku a Jinců.

kebab
Advanced member
Příspěvky: 453
Registrován: pon kvě 12, 2008 12:35
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kebab » úte črc 06, 2010 15:13

dj.pepino: Tvá vztahovačnost a ego jsou opravdu obdivuhodné. Právě že jsem reagoval důvodně tak, jak jsem reagoval.

V kontextu tady jsme na téma o světlech denních, přesněji o denním svícení a nikoli o nočním svícení.
Viz název téma a proti tomu je fotka se zapnutými denními světly v noci. Ano, nesvědomití prodejci obvykle ta poziční světla a vydávaná za denní, tj. se slabými LEDkami, doprovázeli fotkami za šera nebo za tmy :)

Tady potom jednoznačně následovalo správné oznámení, že se to přece s tím svícením a v noci denními světly nesmí ... načež ty otázkou velmi udiveně oponuješ a s následným argumentem, že přece existují světla poziční, čímž a znovu opakuji mícháš švestky s jablkama.
Přívlastky si dávej sám sobě jaké chceš, je to od Tebe tady zbytečné sebemrskačství a já bych Ti ho, zdůrazňuji, nikdy tady a takhle nedal. Nikdo chytrý ale s nebe rovnou nespadl, ani já a ani Ty, od toho se vzájemně poučit je přece tenhle web.

Nick_of_the_time: k podobnému názoru jsem došel a velmi bolestně i já. A viz třeba ten můj odkaz od Kamei, tam krom DRL světel univerzálních je i nabídka už na konkrétní modely, kde to umístění je konečně i profesionálně(!) vyřešený.
Jen ještě Tě doplním s dalším otazníčkem a s problémkem, tj. dle mne ta DRL světla mají být opravdu pokud možno sdružená s hlavním reflektorem nebo a pokud možno co nejvíc ke kraji auta a nikoli směrem na střed tj. ke SPZ: už jsem viděl i nákresy nebo i fotky, jak a kterak právě s DRL směrem k SPZ a jedouc za někým nemusím být hned a žel vidět resp. mohu být zaznamenán daleko později než je žádoucí. Také proto jsem to nakonec já vzdal a raději svítím klasika reflektory plus dodělaný relátko na automatický zapínání. Protože jsem nechtěl sám amatérsky vymýšlet a řezat do čelní masky auta někam pod reflektory.
Renault Thalia 1.2 16V 5/2006, pneu 175/65 R14 82T celoroční Hankook H730 Optimo 4S
http://www.plynovka.cz/

Uživatelský avatar
czprava
Senior member
Příspěvky: 1230
Registrován: čtv čer 21, 2007 22:55
Bydliště: Česká Lípa

Příspěvek od czprava » úte črc 06, 2010 17:12

ale no to jsem nečekal takovou diskusi v důsledku nočních fotek :oops:
No, podívejte se chlapi, komu se to nelíbí nebo neuznává DRL, asi pro něj nebude toto vlákénko to pravé ořechové, řekl bych, že spíš to bude tady zajímat asi ty, kteří tak nějak o DRL mají zájem a uznávají je.
Diskuse na téma DRL, ano/ne, je naprosto bezpředmětná, jelikož DRL prostě nejsou povinné.
Je na každém řidiči, aby byl odpovědný za dokonalé osvětlení svého vozu ve dne, a to ať díky DRL nebo klasickému osvětlení.
Je to naše každého odpovědnost být viděn!
Takže, pojďte být přátelé a kamarádi, co mají prostě jen někdy a na něco jiné názory. Díky.

P.S. ta noční fotka byla jen ilustrací svítivosti, snad to každý pochopil správně? :od23:
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 345 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 250 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.

Nick_of_the_time
Experienced member
Příspěvky: 606
Registrován: pon dub 19, 2010 17:32
Bydliště: Chodová Planá

Příspěvek od Nick_of_the_time » úte črc 06, 2010 17:21

však ti přeji aby to krásně svítilo jak potřebuje a neměl jsi problémy. právě mě se líbí jak svítí v noci
od 17.6. Renault Thalia Privilége 1,2 16V

ex: Renault Megane Scenic Centrury 1,6e 66Kw/90HP

kebab
Advanced member
Příspěvky: 453
Registrován: pon kvě 12, 2008 12:35
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kebab » úte črc 06, 2010 17:38

Mě to v reálu, když jsem to letos a tahle provedení světel viděl zářit už na více autech, velmi příjemně překvapilo - jak to svítí právě ve dne, fotka to úplně nepostihne :D
Proti těm dřív některým pokusům a co ta světla byla, s velkou pravděpodobností, jen poziční a jako denní nehomologovaná.

Já ještě tehdy zvažoval dát to přece jen o to patro výš, k tomu oku. Tak nějak mně to připadalo esteticky ucelenější a je to věc individuálního názoru. Hledal jsem nějaká světla proto ještě užší, vlastně nižší, takže by oko nebylo blokovaný. Ovšem, tehdy takoví adepti byli zase o poznání delší a tím by to už chtělo také světla trochu do obloučku.
Renault Thalia 1.2 16V 5/2006, pneu 175/65 R14 82T celoroční Hankook H730 Optimo 4S
http://www.plynovka.cz/

dj.pepino
Člen RCČR
Příspěvky: 2219
Registrován: pát črc 28, 2006 14:37
Bydliště: Teplice
Kontaktovat uživatele:

RE

Příspěvek od dj.pepino » úte črc 06, 2010 20:29

czprava píše:ale no to jsem nečekal takovou diskusi v důsledku nočních fotek :oops:
No, podívejte se chlapi, komu se to nelíbí nebo neuznává DRL, asi pro něj nebude toto vlákénko to pravé ořechové, řekl bych, že spíš to bude tady zajímat asi ty, kteří tak nějak o DRL mají zájem a uznávají je.
Diskuse na téma DRL, ano/ne, je naprosto bezpředmětná, jelikož DRL prostě nejsou povinné.
Je na každém řidiči, aby byl odpovědný za dokonalé osvětlení svého vozu ve dne, a to ať díky DRL nebo klasickému osvětlení.
Je to naše každého odpovědnost být viděn!
Takže, pojďte být přátelé a kamarádi, co mají prostě jen někdy a na něco jiné názory. Díky.

P.S. ta noční fotka byla jen ilustrací svítivosti, snad to každý pochopil
správně? :od23:
Svítí to krásně a jsi pašák jak jsi to zpracoval. Ještě jednou zdůrazňuji, že jsem nereagoval na tvůj příspěvek s fotkama. Jen jsem reagoval na vzdech uživatele Nick_of_the_time . Kde jsem jen uváděl možnost přisvícení v noci. Což někteří nepochopili :!: A kdybych měl nějaké námitky proti DRL jak někteří uvádějí, tak bych si je nedal na Lagunu :!: Už nevím jak to jinak napsat česky. Dávám ti i + za zpracování této problematiky. :wink:
Obrázek
Laguna II/ 2.0DCi/16V /175Hp - chip na 225 (2007)Dynamique Obrázek
Megan II 1,9 DCi/88kW / 2005/chip na 150Hp , Megan II 1,5 DCi/ 63kW / 2004 - chip na 105Hp. Právní ochrana DAS.Autokamera TrueCam A5, Clip v.135
http://klondajk.brdy.org/
Hledají se spolubojovníci z Klondajku a Jinců.

Uživatelský avatar
czprava
Senior member
Příspěvky: 1230
Registrován: čtv čer 21, 2007 22:55
Bydliště: Česká Lípa

Příspěvek od czprava » úte črc 06, 2010 21:29

BTW:
to dj.pepino: já vím, to taky nebylo myšleno na tebe, tvoje DRL na Lagunce jsou super a je jasné, že DRL uznáváš.
Já po zkušenostech už do sporů nejdu, protože tady na fóru se to ani moc nedá, co člověk, to názor a ani to není účelem zdejšího fóra.
Moc dobře vím, že tu jsou lidé, kteří jaksi málokdy jdou k meritu věci a spíš se zabývají vlastním egem, nicméně mně zajímá Renault.
Trochu jsem chtěl uklidnit pomalu se vášnící diskusi o bytí či nebytí DRL na vozech a nasměrovat jí opět tam, kde má být, tedy u DRL.
A protože jsi z Teplic a já mám v Bílině babičku, tak jsi prostě můj člověk :vul4:
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 345 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 250 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.

Uživatelský avatar
czprava
Senior member
Příspěvky: 1230
Registrován: čtv čer 21, 2007 22:55
Bydliště: Česká Lípa

Příspěvek od czprava » úte črc 06, 2010 21:48

kebab píše:Mě to v reálu, když jsem to letos a tahle provedení světel viděl zářit už na více autech, velmi příjemně překvapilo - jak to svítí právě ve dne, fotka to úplně nepostihne :D
Proti těm dřív některým pokusům a co ta světla byla, s velkou pravděpodobností, jen poziční a jako denní nehomologovaná.

Já ještě tehdy zvažoval dát to přece jen o to patro výš, k tomu oku. Tak nějak mně to připadalo esteticky ucelenější a je to věc individuálního názoru. Hledal jsem nějaká světla proto ještě užší, vlastně nižší, takže by oko nebylo blokovaný. Ovšem, tehdy takoví adepti byli zase o poznání delší a tím by to už chtělo také světla trochu do obloučku.
jj, kebabe, fotka to nepostihne, to máš recht, ve skutečnosti to svítí lépe jak na fotce.....
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 345 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 250 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.

Uživatelský avatar
czprava
Senior member
Příspěvky: 1230
Registrován: čtv čer 21, 2007 22:55
Bydliště: Česká Lípa

Příspěvek od czprava » stř črc 07, 2010 00:10

ještě k tomu umístění "co nejvíc ke kraji auta a nahoru":
co jsem já viděl, tak třeba Yetti to má vedle reflektorů směrem do středu už z výroby.
Ochcávka to má sdružené s mlhovkami dole na spojleru, a taky z výroby.
CO se týká skutečnosti, jestli jsem vidět za jiným autem, je to na zváženou. Pojedu za autobusem a můžu mít DRL na zrcátkách a bude mi to houby platný.
Nějaká chytrá hlava právě proto asi vymyslela max a min rozměry pro umístění DRL a na nás je to dodržet.
Pokud jedu za vozidlem, tak za prvé mám dodržovat dle vyhlášky bezpečnou vzdálenost (mnohým to asi nic neřekne, že), a pokud tak činím, při dodržení přikázaných rozměrů pr umístění DRL musím být vždy VIDĚT!

Dále, za druhé, být viděn znamená jet první v řadě a být viděn. Jedu-li za někým, je viděn v první řadě ON.

Mám to vyzkoušené v provozu a tyto DRl s tímto umístěním jsou vidět i pokud jedu za vozidlem v bezpečné vzdálenosti. Tímto jsem tedy v naprostém klidu.

Jestli někdo vozí místo DRL bludičky, pak si koleduje o pěknou.....
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 345 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 250 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.

Odpovědět

Zpět na „Renault Thalia I“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 13 hostů