Denní svícení - Thalia+fotonávod od CZPRAVY
Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika
Re: Denní svícení - Thalia+fotonávod od CZPRAVY
Ano, to je i na silnici vidět, denní světla, která nefungují, svítí z poloviny, problikávají. Je to ale o lidech, o toleranci a také o tom, že k sobě mají dnes lidé dost daleko. Vždyť kolik z nás blikne na protijedoucí neosvětlené vozidlo? Já odhaduji tak 10 ze 100. Ostatním je to fuk, moje světlo to není, moje auto to není, moje pokuta to není, tak ať mi skočí na benžo.
Ostatně o tom vypovídá i chování na silnici, které se stává mnohdy nebezpečným všem účastníkům silničnho provozu.
Já, pokud vidím, že někomu nesvítí světla, ať už denní nebo potkávací, tak minimálně bliknu. Tím si splním svojí vnitřní povinnost a ten člověk buď toho využije nebo ne. To už je na něm.
Každopádně sílu obhajoby u PČR bych asi nějak neodhadoval, podle mne je jedno, jestli nesvítí denní nebo klasika. Každý řidič je povinen si před jízdou zkontrolovat technický stav vozidla, tedy i osvětlení vozu.
Pokud mne zastaví PČR s prasklou žárovkou a chytnu pedanta, tak bude chtít vidět náhradní žárovku. Pokud mne zastaví, že mi nesvítí denní světla, zkontrolují certifikaci na sklíčku (signum RL) a nařídí mi, abych svítil klasikou, protože denní mají poruchu.
Tedy nemusím nic obhajovat. Prostě takové věcvi se stávají, fungují a někdy se porouchají.
Druhý pohled je samozřejmě o osobní odpovědnosti, protože mnoho takových řidičů jezdí s blikajícími DRL a moc dobře o tom vědí. Tyto postihovat jedině tak, že budou přistiženi 2x po sobě policejní kontrolou, nevím. Avšak i s prasklou žárovkou na klasice jezdí mnoho řidičů vědomě několik dní až měsíců!
Prostě je to o lidech, až si každý budeme vlastní práh pravidelně zametat, pak nám všem bude lépe a nebudeme muset rozvíjet úvahy tohoto typu.
Ostatně o tom vypovídá i chování na silnici, které se stává mnohdy nebezpečným všem účastníkům silničnho provozu.
Já, pokud vidím, že někomu nesvítí světla, ať už denní nebo potkávací, tak minimálně bliknu. Tím si splním svojí vnitřní povinnost a ten člověk buď toho využije nebo ne. To už je na něm.
Každopádně sílu obhajoby u PČR bych asi nějak neodhadoval, podle mne je jedno, jestli nesvítí denní nebo klasika. Každý řidič je povinen si před jízdou zkontrolovat technický stav vozidla, tedy i osvětlení vozu.
Pokud mne zastaví PČR s prasklou žárovkou a chytnu pedanta, tak bude chtít vidět náhradní žárovku. Pokud mne zastaví, že mi nesvítí denní světla, zkontrolují certifikaci na sklíčku (signum RL) a nařídí mi, abych svítil klasikou, protože denní mají poruchu.
Tedy nemusím nic obhajovat. Prostě takové věcvi se stávají, fungují a někdy se porouchají.
Druhý pohled je samozřejmě o osobní odpovědnosti, protože mnoho takových řidičů jezdí s blikajícími DRL a moc dobře o tom vědí. Tyto postihovat jedině tak, že budou přistiženi 2x po sobě policejní kontrolou, nevím. Avšak i s prasklou žárovkou na klasice jezdí mnoho řidičů vědomě několik dní až měsíců!
Prostě je to o lidech, až si každý budeme vlastní práh pravidelně zametat, pak nám všem bude lépe a nebudeme muset rozvíjet úvahy tohoto typu.
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 360 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Re: Denní svícení - Thalia+fotonávod od CZPRAVY
Zdravím mám za to ,že např v Rakousku zrušili denní svícení důvod miliony litrů benzinu ušetřeny-prokázaná vyšší spotřeba při zapnutých tlumených světlech- denní světla diody jsou o něčem jiném.Statisticky dokázáno,že denní svícení po zavedení vůbec nemělo vliv na dopr. nehody příčiny jsou hodně někde jinde to snad ví každý řidič který sleduje telku.Možná ,že někdo namítne co jich nebylo ,když se svítí někda si myslím ,že vše je o komerci nenažrané firmy,lobování a.t.d.toť můj pohled na věc za sebe zdůraznuji,že jsem odpůrce d. svícení
- defuckto
- Grafoman
- Příspěvky: 2553
- Registrován: pát pro 25, 2009 02:26
- Bydliště: Tuchoměřice ---------- Praha-Západ
Re: Denní svícení - Thalia+fotonávod od CZPRAVY
Já jezdím celkem často krátké trasy, cca 5km a chudáci xenony, takže zatim svítim parkovačkama a co nevidět mi dorazej ledky, tak je namontuju.. Jinak taky sem dřív blikával, ale po pátym fakáčovi, co mi byl ukázán, už na to kašlu, připadám si pak jako vůl..
Naposledy upravil(a) defuckto dne sob zář 01, 2012 07:53, celkem upraveno 1 x.
Re: Denní svícení - Thalia+fotonávod od CZPRAVY
Fakáče ti ukazují? To se mi ještě nestalo, spíš naopak. Hodí blinkr jako že díky. I kdyby mi to někdo ukázal, tak to prostě zpracoval po svém a jen ukazuje na svůj charakter. Někteří lidé nemusí ani promluvit a už na první pohled, resp. gesto je patrné, že se jedná o člověka, který nemá hlavu jako pouzdro pro mozek, ale pro trus.
V takových případech si vždy říkám, zase jeden, co je bez střev a proto vozí trus v hlavě místo mozku. Denně potkávám na silnicích lidi, co jim z očí tečou hnědé slzy!
V takových případech si vždy říkám, zase jeden, co je bez střev a proto vozí trus v hlavě místo mozku. Denně potkávám na silnicích lidi, co jim z očí tečou hnědé slzy!
defuckto píše:Já jezdím celkem často krátké trasy, cca 5km a chudáci xenony, takže zatim svítim parkovačkama a co nevidět mi dorazej ledky, tak je namontuju.. Jinak taky sem dřív blikával, ale po pátym fakáčovi, co mi byl ukázán, už na to kašlu, připadám si pak jako XXXXXXXX..
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 360 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
- defuckto
- Grafoman
- Příspěvky: 2553
- Registrován: pát pro 25, 2009 02:26
- Bydliště: Tuchoměřice ---------- Praha-Západ
Re: Denní svícení - Thalia+fotonávod od CZPRAVY
Jj, normální fakery... Jak jsem řek, už na to kašlu, beztak každej druhej(nebo hlavně druhá) si ani nevšimne že blikam, jinej si všimne, dělá že nevididí, jiný, jak už sem psal, fakerujou no a pár posledních mohykánů díkne.. Jediný, na koho ještě budu blikat jsou renckové a c5, na ostatní faker...
Re: Denní svícení - Thalia+fotonávod od CZPRAVY
czprava: už bych nereagoval ale diskuze se opět rozvinula, cha, chááá, líbí se mně jak jsi umně dokázal, že když někomu svítí blbě (nebo nesvítí vůbec!) dodatečně dotuněný denní světla, tak můžu za to já sám ... pochopitelně žertuji a nikoli na tvůj účet, avšak poznatky defuckto o fakáčích se kryjí i s mými.
Kubašta: ty otazníčky o těchto světlech padají když tam jsou v autě už do výrobce. Tedy je už výrobcem vyřešeno optimální napojení na elektriku/elektroniku včetně (u dražších aut?) nějaké případné výstrahy u řidiče. Také jsou esteticky výrobcem zakomponovaný do masky, takže se neřeší co kdo kde má sám dodatečně vymýšlet a řezat a jak, vlastně někdy i prznit masku auta. U světel milosrdněji umístěných navenek zase jsou obavy do kdy tam budou, než je někdo utrhne a ukradne - když to budou ta světla dražší za vícero tisíc Kč. Také tím, že si je někdo případně umístí až téměř vedle sebe na střed a takových už jsem potkal dost, tak potom si to s bezpečností nepotyká.
Tu radost s dodělanými světly každému přeju, sám se o to pořád zajímám a i letos jsem několikrát zalitoval že jsem stáhl ocas, mám v Thálce už ale dodělanou automatiku rozsvěcování klasiky a otvory pro mlhovky mám obsazený právě už těmi mlhovkami.
Kubašta: ty otazníčky o těchto světlech padají když tam jsou v autě už do výrobce. Tedy je už výrobcem vyřešeno optimální napojení na elektriku/elektroniku včetně (u dražších aut?) nějaké případné výstrahy u řidiče. Také jsou esteticky výrobcem zakomponovaný do masky, takže se neřeší co kdo kde má sám dodatečně vymýšlet a řezat a jak, vlastně někdy i prznit masku auta. U světel milosrdněji umístěných navenek zase jsou obavy do kdy tam budou, než je někdo utrhne a ukradne - když to budou ta světla dražší za vícero tisíc Kč. Také tím, že si je někdo případně umístí až téměř vedle sebe na střed a takových už jsem potkal dost, tak potom si to s bezpečností nepotyká.
Tu radost s dodělanými světly každému přeju, sám se o to pořád zajímám a i letos jsem několikrát zalitoval že jsem stáhl ocas, mám v Thálce už ale dodělanou automatiku rozsvěcování klasiky a otvory pro mlhovky mám obsazený právě už těmi mlhovkami.
Renault Thalia 1.2 16V 5/2006, pneu 175/65 R14 82T celoroční Hankook H730 Optimo 4S
http://www.plynovka.cz/
http://www.plynovka.cz/
Re: Denní svícení - Thalia+fotonávod od CZPRAVY
Fiat Croma 2.0 TD,1989, siva metaliza
Renault Thalia 1.4 8V EXPRESION 2004,zelena metaliza.
http://fotoalba.cz/Glow3-Moja Thalia
Renault Thalia 1.4 8V EXPRESION 2004,zelena metaliza.
http://fotoalba.cz/Glow3-Moja Thalia
Re: Denní svícení - Thalia+fotonávod od CZPRAVY
to nevypadá úplně špatně, ale připadá mi to jako bludičky Julie, má to certifikaci na sklíčku? Ale já nevím, jak to máte na Slovensku, musíte taky svítit?
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 360 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Re: Denní svícení - Thalia+fotonávod od CZPRAVY
Jinak světla mají skoro tři roky a svítí stále, bez poruchy, bez defektu, skvělé!
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 360 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Re: Denní svícení - Thalia+fotonávod od CZPRAVY
Musime svietit po cely rok a ano maju homologizaciu-certifikat na sklicku zatial som snimi spokojny
Fiat Croma 2.0 TD,1989, siva metaliza
Renault Thalia 1.4 8V EXPRESION 2004,zelena metaliza.
http://fotoalba.cz/Glow3-Moja Thalia
Renault Thalia 1.4 8V EXPRESION 2004,zelena metaliza.
http://fotoalba.cz/Glow3-Moja Thalia
Re: Denní svícení - Thalia+fotonávod od CZPRAVY
Sice nemam Thalii ale Clio ale na tom zase tak nezalezi.Jelikoz nemam origo mlhovky ale jsou tam jen zatky tak chci dat denni sviceni tam.Koupil jsem tyhle ktery by tam po uprave uchytu meli pasovat http://www.autokelly.cz/Catalog.aspx#|I ... S9gnotoQ== Tvrdily ze maji homologaci,nemate je nekdo?Jsou v pohode?Jeste foto kam prijdou.http://smates.rajce.idnes.cz/Nalezy/#20 ... 154243.jpg
R.Clio II 1.2/16V 55kW r.v.2003.Spotřeba 5,5l/100km-90% po městě
Re: Denní svícení - Thalia+fotonávod od CZPRAVY
Ahoj. Mám světla MyCar sj-286, když připojím červený drát na + na baterii černý na - na baterii a nastartuji, světla se rozsvítí a když připojím oranžoví drát za chodu motoru na + na baterii světla by měla zhasnout. Je to tak?
Ale mě svítí pořád, znamená to že je v XXXXXautomatika (relé)?
Když vypnu motor světla zhasnou.
Ale mě svítí pořád, znamená to že je v XXXXXautomatika (relé)?
Když vypnu motor světla zhasnou.
Naposledy upravil(a) krt.ecek dne pon kvě 13, 2013 15:43, celkem upraveno 1 x.
Důvod: Prosím pozor na slovník. Děkuji
Důvod: Prosím pozor na slovník. Děkuji
Thalia Expression, Clima 1.4 8v 55kW vínová-2002
Parkovací asistent Vertex V1 black
Parkovací asistent Vertex V1 black
Re: Denní svícení - Thalia+fotonávod od CZPRAVY
Já si nepamatuji, co spíná ten oranžový drát, jestli plus nebo kostra. Jen vím, že jsme to klemovali s modrým drátem od parkovaček.
Tenhle oranžový drát je skutečně na zhasnutí DRL při rozsvícení parkovaček.
Tenhle oranžový drát je skutečně na zhasnutí DRL při rozsvícení parkovaček.
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 360 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Re: Denní svícení - Thalia+fotonávod od CZPRAVY
No právě a když se zapnou parkovačky tím jde štáva do oranžového drátu a tím by to mělo vypnout, ale mě nevypne.
Thalia Expression, Clima 1.4 8v 55kW vínová-2002
Parkovací asistent Vertex V1 black
Parkovací asistent Vertex V1 black
Re: Denní svícení - Thalia+fotonávod od CZPRAVY
Ano, to máš pravdu, mělo by to zhasnout. Přeji úspěšnou reklamaci.
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 360 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Re: Denní svícení - Thalia+fotonávod od CZPRAVY
tak reklamovat nemohu, byl to dárek a doklady nejsou, ale koupil jsem toto: a teď se ptám kde v motorovém prostoru nejlépe napojit 12V spínaný po zapnutí zapalování (+15)?
Kód: Vybrat vše
http://www.prodejdilu.cz/cs/nahradni-dily/nahradni-modul-k-drl-svetlum-99006016
Thalia Expression, Clima 1.4 8v 55kW vínová-2002
Parkovací asistent Vertex V1 black
Parkovací asistent Vertex V1 black
Re: Denní svícení - Thalia+fotonávod od CZPRAVY
Otázkou je, jestli tento modul nevyužít jen pro napojení na drát od parkovaček. Tvá světla mají v sobě automat na rozpoznání a aktivují a deaktivují se sami. Nevím, jestliby to šlo zkombinovat, ale ušetřil bys jeden spoj. Jinak kde to napojit nejlépe, to fakt nevím, asi i proto jsem volil tato světla.
Pokud to napojíš vlastně na tu 15ku, tak už po zapnutí zapalování je rozsvítíš. Kdežto jinak se rozsvítí až při startování. To by mě zajímalo, jak to funguje s tím modulem, když to je aktivováno brumem. Nemám v tom nějak jasno.....
Pokud to napojíš vlastně na tu 15ku, tak už po zapnutí zapalování je rozsvítíš. Kdežto jinak se rozsvítí až při startování. To by mě zajímalo, jak to funguje s tím modulem, když to je aktivováno brumem. Nemám v tom nějak jasno.....
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 360 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Re: Denní svícení - Thalia+fotonávod od CZPRAVY
Ohladne denneho svietenia, mna by viac zaujimalo, ako zabezpecit pri zopnuti denneho svietenia automaticky rozsvietit zadne koncove svetla . . .
Re: Denní svícení - Thalia+fotonávod od CZPRAVY
A k cemu?Pri dennim sviceni koncovy svetla svitit nemaji.
R.Clio II 1.2/16V 55kW r.v.2003.Spotřeba 5,5l/100km-90% po městě
Re: Denní svícení - Thalia+fotonávod od CZPRAVY
Při denním svícení nesmí být rozsvícená koncová světla. Celkem by to i popíralo jejich smysl. Jestliže chceš svítit koncovýma, musíš svítit i potkávacíma. Denní se užívají při nesnížené viditelnosti, tedy v tomto případě jsou zapnutá koncová světla naprosto k ničemu. Pokud je situace, kdy máš pocit, že koncová by měla raději svítit, pak je asi dobré když svítí i potkávačky.
Já třeba zrovna denní dával i proto, aby se mi zbytečně nehřáli plasty na koncových světlech, pokud tedy nemáš vzadu LED žárovky.
Každopádně je to proti vyhlášce dle mého názoru.
Já třeba zrovna denní dával i proto, aby se mi zbytečně nehřáli plasty na koncových světlech, pokud tedy nemáš vzadu LED žárovky.
Každopádně je to proti vyhlášce dle mého názoru.
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 360 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Re: Denní svícení - Thalia+fotonávod od CZPRAVY
llubik máš v tom trocha hokej.Prečítaj si medzinárodný predpis EHK č.48,konkrétne od čl.6.19llubik píše:Ohladne denneho svietenia, mna by viac zaujimalo, ako zabezpecit pri zopnuti denneho svietenia automaticky rozsvietit zadne koncove svetla . . .
Š 100 - šrot
Š 105 - šrot
Š 120 - šrot
Thalia 1,2 16V Privilege 7/2009 - nyní dcera
Megane GrandCoupe Intens Tce140 2/2023
Š 105 - šrot
Š 120 - šrot
Thalia 1,2 16V Privilege 7/2009 - nyní dcera
Megane GrandCoupe Intens Tce140 2/2023
Re: Denní svícení - Thalia+fotonávod od CZPRAVY
Tak, a je to tady. Po šesti letech používání DRL světel Mycarr SJ-287 typ 2 odešlo v ovládacím modulu vypínání světel po rozsvícení obrysovek. Jinak světla stále svítí, i když do jednoho světla už vnikla vlhkost, cca před rokem. Nicméně mám návod, jak se to světlo dá otevřít a opravit.
Modul jde ale obejít přes rozpínací relé, které bude vypínat napájení DRL při zapnutí obrysovek.
Světla stojí dnes aktuálně 1800,-Kč, takže stále jsou v kurzu.
Toliko ode mne pro informaci pro případné zájemce o koupi těchto DRLek.
Modul jde ale obejít přes rozpínací relé, které bude vypínat napájení DRL při zapnutí obrysovek.
Světla stojí dnes aktuálně 1800,-Kč, takže stále jsou v kurzu.
Toliko ode mne pro informaci pro případné zájemce o koupi těchto DRLek.
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 360 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Re: Denní svícení - Thalia+fotonávod od CZPRAVY
Stále užívám uváděná DRL Mycar SJ-287. Odešel kompletně ovládací modul, který automaticky spínal světla na principu zvýšení napětí v palubní síti. Můj otec - elektronik ho rozdělal, ačkoliv byl celý zalitý v silikonu. Jestli jej opraví, neví ani on sám.
Provedl tedy rekonstrukci zapojení připojením relátka. Nyní spíná světla žlutá 15ka, kterou jsme si napojili u servisního konektrou v prostoru relátek v motoru. Vše jsme instalovali do onoho prostoru relátek a pojistek pěkně pod kryt.
Nyní se tedy světla rozsvěcí již při zapnutí zapalování.
Pro zájemce o ona světla ještě malé shrnutí poznatků. Po šesti letech užívání jsou samotná světla relativně v pořádku. Do jednoho pronikla kdysi někde vlhkost a bylo téměř tři roky orosené. Po jeho vyjmutí z auta a asi měsíci v dílně se vše odpařilo.
Světla jsme přetěsnili silikonem, vyměnili konektory (jeden byl skoro úplně uhnilý). Samozřejmě kompletní nová kabeláž.
Světla svítí dál, ale zdá se mi, že jejich svítivost po šesti letech maličko klesla. Pořád září, ale LED čipy stárnou jako všechno, takže odhaduji životnost tak max. na další dva roky. I tak by bylo OSM let velmi slušných!
A moje doporučení? Hodně dobře zvážit užití automatických modulů k ovládání světel. Když už, tak určitě tento modul neumísťovat někde k nárazníku či blatníku, ale vyvést pěkně až nahoru do mot. prostoru a nejlépe schovat do krytu relat. Strašně totiž trpí na korozi, vlhkost a kondenzaci. Každopádně asi bude mít větší procento poruchovosti, než obyčejné relátko. Ale to už je na každém z nás.
Provedl tedy rekonstrukci zapojení připojením relátka. Nyní spíná světla žlutá 15ka, kterou jsme si napojili u servisního konektrou v prostoru relátek v motoru. Vše jsme instalovali do onoho prostoru relátek a pojistek pěkně pod kryt.
Nyní se tedy světla rozsvěcí již při zapnutí zapalování.
Pro zájemce o ona světla ještě malé shrnutí poznatků. Po šesti letech užívání jsou samotná světla relativně v pořádku. Do jednoho pronikla kdysi někde vlhkost a bylo téměř tři roky orosené. Po jeho vyjmutí z auta a asi měsíci v dílně se vše odpařilo.
Světla jsme přetěsnili silikonem, vyměnili konektory (jeden byl skoro úplně uhnilý). Samozřejmě kompletní nová kabeláž.
Světla svítí dál, ale zdá se mi, že jejich svítivost po šesti letech maličko klesla. Pořád září, ale LED čipy stárnou jako všechno, takže odhaduji životnost tak max. na další dva roky. I tak by bylo OSM let velmi slušných!
A moje doporučení? Hodně dobře zvážit užití automatických modulů k ovládání světel. Když už, tak určitě tento modul neumísťovat někde k nárazníku či blatníku, ale vyvést pěkně až nahoru do mot. prostoru a nejlépe schovat do krytu relat. Strašně totiž trpí na korozi, vlhkost a kondenzaci. Každopádně asi bude mít větší procento poruchovosti, než obyčejné relátko. Ale to už je na každém z nás.
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 360 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Re: Denní svícení - Thalia+fotonávod od CZPRAVY
DRL stále fungují, i po těch deseti letech stále svítí.
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 360 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Re: Denní svícení - Thalia+fotonávod od CZPRAVY
Jedno ze světel přestalo svítit, druhé svítí na 75%.
Jdou dolů z auta a ty samé tam půjdou znovu s tím, že spínání žlutou 15kou vyřadíme a opět se budou spínat modulem.
Jinak původní odkaz na fotky nefungoval, tedy https://www.rajce.net/a17354582je nový.
Vydrželo to 11 let dennodenního svícení, tedy kolem 5-6 tisíc motohodin.
Jdou dolů z auta a ty samé tam půjdou znovu s tím, že spínání žlutou 15kou vyřadíme a opět se budou spínat modulem.
Jinak původní odkaz na fotky nefungoval, tedy https://www.rajce.net/a17354582je nový.
Vydrželo to 11 let dennodenního svícení, tedy kolem 5-6 tisíc motohodin.
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 360 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 hostů