Špatně startuje za studena-vše už jsme snad vyzkoušeli
Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika
Špatně startuje za studena-vše už jsme snad vyzkoušeli
Zdravím pánové,
hned mě prosím Vás neukamenujte,vše co jsem četl okolo problémů se startování a nápady k tomu,jsme snad už vyzkoušeli.
Jde o to,že Natálka 1,2 16V,najeto cca. 28tkm špatně startuje za studena.
Asi před pár týdny nějak přestala za studena startovat. Sice chytla hned při každém pokusu,ale otáčky postupně padají dolů až chcípne.Trvá to i klidně 10sekund. Při polehtání na plynový pedál se udusí. Tak startujeme pořád dokola než se auto chytne,nejčastěji šestý až desátý pokus. Od té doby vyměněna zapalovací cívka s kábly,svíčky, teplotní čidlo, vyčištěná klapka,dnes preventivně vyměněn snímač otáček kliky i když starý měl 222 Ohmů. Samozřejmě 2x v různých firmách na diagnostice,první,zaměřena přímo na elektriku nezjistila nic, druhá že,čidlo teploty,zbytek vyměně preventivně,závada bohužel přetrvává. Nějaké nápady? Zkusím vše, do auta se syplo teď přes 5000,- Kč za díly a bez výsledku. Na vyzkoušení druhého klíčku jsem zapomněl,ale nemá to logiku,proč jen za studena.
Díky
hned mě prosím Vás neukamenujte,vše co jsem četl okolo problémů se startování a nápady k tomu,jsme snad už vyzkoušeli.
Jde o to,že Natálka 1,2 16V,najeto cca. 28tkm špatně startuje za studena.
Asi před pár týdny nějak přestala za studena startovat. Sice chytla hned při každém pokusu,ale otáčky postupně padají dolů až chcípne.Trvá to i klidně 10sekund. Při polehtání na plynový pedál se udusí. Tak startujeme pořád dokola než se auto chytne,nejčastěji šestý až desátý pokus. Od té doby vyměněna zapalovací cívka s kábly,svíčky, teplotní čidlo, vyčištěná klapka,dnes preventivně vyměněn snímač otáček kliky i když starý měl 222 Ohmů. Samozřejmě 2x v různých firmách na diagnostice,první,zaměřena přímo na elektriku nezjistila nic, druhá že,čidlo teploty,zbytek vyměně preventivně,závada bohužel přetrvává. Nějaké nápady? Zkusím vše, do auta se syplo teď přes 5000,- Kč za díly a bez výsledku. Na vyzkoušení druhého klíčku jsem zapomněl,ale nemá to logiku,proč jen za studena.
Díky
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: Špatně startuje za studena-vše už jsme snad vyzkoušeli
Může to dělat lambda sonda.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Re: Špatně startuje za studena-vše už jsme snad vyzkoušeli
Lambda?Není náhodou lambda po startu na chvíli mimo provoz?Aspoň vím,že tak nějak je to u filet.jinak to by snad pánové viděli na diagnostice,jak jim skáčou hodnoty. Případně mě opravte,s Renckama nemám téměř žádné zkušenosti.Jak si posvítit na tu lambdu?Bylo by nemilé vyhodit dalších 1500,-Zefek píše:Může to dělat lambda sonda.
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: Špatně startuje za studena-vše už jsme snad vyzkoušeli
Vycházím ze zkušenosit, že jsem to viděl na Scénic II, 1.4 16V. Problém byl opravdu v lambda sondě. Lambda začíná fungovat po určité době po startu. Ta doba závisí na teplotě okolního vzduchu, protože lambda se musí zahřát, proto má taky vyhřívání. I u studeného motoru jednotka využívá funkci lambda sondy k regulaci směsi. Třeba u svého Megana slyším výrazný pokles otáček v době, kdy se přejde na lambda regulaci směsi.
Ano, hodnota lambda by měla být vidět na diagnostice. Jenže jestliže tam nikdo nic neviděl, pak by mělo být všechno v pořádku, ne? A buď to zhasíná, protože to nemá palivo, nebo nemá jiskru. Vzhledem k tomu, že otáčky klesají pozvolna dolů, tak bych se vsadil, že to nemá palivo. Chápu, že každý jen zkouší a říká, jak teď to bude tím a že je to tím zaručeně a jinak nic. Proto souhlasím s důkladnou diagnostikou. Takhle od stolu se to těžko řeší, tak prostě jen zkouším.
Ano, hodnota lambda by měla být vidět na diagnostice. Jenže jestliže tam nikdo nic neviděl, pak by mělo být všechno v pořádku, ne? A buď to zhasíná, protože to nemá palivo, nebo nemá jiskru. Vzhledem k tomu, že otáčky klesají pozvolna dolů, tak bych se vsadil, že to nemá palivo. Chápu, že každý jen zkouší a říká, jak teď to bude tím a že je to tím zaručeně a jinak nic. Proto souhlasím s důkladnou diagnostikou. Takhle od stolu se to těžko řeší, tak prostě jen zkouším.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Re: Špatně startuje za studena-vše už jsme snad vyzkoušeli
dobře,s důkladnou diagnostikou souhlasím,i když by už 2x asi proběhla...zda důkladně,či ne,ví jen ti,co to dělali. Bohužel mám jen káblik na diagnostiku za pár kaček,novější auto s tím nejspíš nepřečtu... kdyby byla vadná lambda,teoreticky by se dala zkusit vyřadit(odpojit) a auto by mohlo začít startovat..je tak? udělá si ŘJ dostatečnou korekci,aby to jakštakš nastartovalo za studena? jinak jsem zapomněl říct,že čerpadlo tlačí dost šťávyZefek píše:Vycházím ze zkušenosit, že jsem to viděl na Scénic II, 1.4 16V. Problém byl opravdu v lambda sondě. Lambda začíná fungovat po určité době po startu. Ta doba závisí na teplotě okolního vzduchu, protože lambda se musí zahřát, proto má taky vyhřívání. I u studeného motoru jednotka využívá funkci lambda sondy k regulaci směsi. Třeba u svého Megana slyším výrazný pokles otáček v době, kdy se přejde na lambda regulaci směsi.
Ano, hodnota lambda by měla být vidět na diagnostice. Jenže jestliže tam nikdo nic neviděl, pak by mělo být všechno v pořádku, ne? A buď to zhasíná, protože to nemá palivo, nebo nemá jiskru. Vzhledem k tomu, že otáčky klesají pozvolna dolů, tak bych se vsadil, že to nemá palivo. Chápu, že každý jen zkouší a říká, jak teď to bude tím a že je to tím zaručeně a jinak nic. Proto souhlasím s důkladnou diagnostikou. Takhle od stolu se to těžko řeší, tak prostě jen zkouším.
Re: Špatně startuje za studena-vše už jsme snad vyzkoušeli
ještě je v autě nainstalován LPG systém Lovato...je tu nějaký plynař,který víc,zda to dokáže nějak ovlivnit jednotka LPG i když se startuje normálně na benzín? Viděl jsem totiž dotaz u autogascentra,kde chlap měl taky 1,2 16V a přestalo mu to dobře startovat po montáži,diagnostika nic.
Re: Špatně startuje za studena-vše už jsme snad vyzkoušeli
No co na to říci . Přesně tímto špatným startem trpí snad všechny 1.2 16V 55kW . Viz sekce thalia II. Co se týká plynu - ano, lpg může způsobit špatné starty na benzín, a to velmi jednoduše. Představ si, že lpg dává moc bohatu směs, řj benzínu se to snaží ochudit, ale je to už mimo rozsah, tak dá dlouhodobou adaptaci směsi na co nejchudší. LPG jede dobře, protože je furt boaté. Ale ve chvíli, kdy se snažíš nastartovat na benzín, tak řj benzínu si stále pamatuje extra bohatou směs a že se musí ochudit. Pak startuješ na chudou směs, neochotně, nesmíš se dotkout plynu nebo to zdechne a často to zdechne samo. Na diagnostice to jde poznat. Při provozu na lpg musí být krátkodobá adaptace směsi někde mezi 40-60%. Dlouhodobá obdobně, nejlépe 50%.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Re: Špatně startuje za studena-vše už jsme snad vyzkoušeli
mne sa to nečakane stalo 2x , inak "natálka" poslúcha , to podstatné ale je, že si myslím, že som to vyprovokoval čiastočne ja,Martas085 píše:Sice chytla hned při každém pokusu,ale otáčky postupně padají dolů až chcípne.Trvá to i klidně 10sekund. Při polehtání na plynový pedál se udusí. Tak startujeme pořád dokola než se auto chytne,nejčastěji šestý až .......
Díky
obyčajne štartujem na dve doby, najprv zapnem kontrolky a počkám pokiaľ zhasnú, až potom otočím kľúčik do polohy pre spustenie štartéra, no a práve v tých dvoch prípadoch som sa ponáhľal a rovno auto nakopol a nasledovalo presne to, čo popisuješ....
nikdy sa mi to nestalo po, pre mňa bežnom "dvojkrokovom" štartovaní, ale vŕtalo mi to v hlave a tak som to skúšal vyprovokovať umelo a podarilo sa mi to 2x v priebehu mesiaca,
asi 10 pokusov nakopnúť auto ihneď prebehlo bez problému a 2x sa dusilo, lenže pri tom mojom druhom hokuse-pokuse a vlastne štvrtom zaváhaní štartovania som sa nevedel 20 minút dostať z autom z domu,
nakoniec pomohlo neštartovať stále dookola, ale nechať auto na voľnobehu asi 3-5 minút a všetko bolo OK,
od vtedy ale neexperimentujem nechám trošku času na štart a auto poslúcha
čim to bolo neviem, lebo aj pri tých úspešných pokusoch bolo chladno a vlhko a auto naskočilo,
jediný rozdiel je v tom, že som nenechal najprv "natalku" nadýchnuť (zhasnúť kontrolky)
Thalia 1.2 16V Authentique 2007, 80 000 km a spokojnosť
Re: Špatně startuje za studena-vše už jsme snad vyzkoušeli
Tiež s tým bojujem už od kúpi auta.Skúšal som už azda všetky varianty ake sa tu píšu.AJ to že som počkal kým zhasnu kontrolky a tiež som sa utešoval že už to je hadam v poriadku.Ale všetko to je prd platné.Povedal by som že tebe skôr pomaha to že parkuješ v dome tým padom ti auto tak cez noc nevymrzne.Skús ho nechat vonku ked je -20 a hned budeš vedieť ako štartuje.Je pravda že za tých šesť rokov čo ho mám to bolo v zime všeliako.Jednu to šlo ok inú to zase blblo.Niekedy to blblo tak že mi naštartovalo na 3 valce.Raz mi hodilo aj poruchu spalovania.Ale ked sa dostaneš do takého štadia ako ja túto zimu že budeš štartovať na 15x , tak až potom ti z toho začne šibať.Možno to zapríčinil LPG ktorý som dal v septembri nainštalovať,to už teraz nezistím.Pomenil som nejake snímače ale to nepomohlo.V servise kde montovali LPG ,mi povedal šéf že ked je problém v plyne tak mám jazdiť aspon 3,4 štarty len na benzin a ked to bude štartovať zle aj napriek tomu ,ked plyn vôbec nepoužívam tak v plyne problém isto nebude.Tak to aj bolo,auto aj napriek tomu zle štartovalo.Ten pán od plynu sa v tom podla mna celkom dobre vyzna tak nemám dôvod mu neveriť.Viac menej to výriešili v dvoch servisoch renault.V prvom mi tvrdili že to robia sviečky musia byť len a len originálne.Že zatial to pomohlo vždy na thaliach čo opravovali.Mne to samozrejme nepomohlo.Potom to riešili dalej s druhým servisom a tam mi naštelovali ventily a nainšt.nový softver do RJ+mi bolo povedané že mam tankovať 98 oktan.Odvtedy štartovalo super asi mesiac potom žena natankovala 95 a zase bol problém štart na tretí krat čo nieje až tak hrozne oproti tomu čo bolo pred mesiacom.Teraz som dal zase 99oktan a zatial OK.Moje doterajší nazor je taky že zo začiatku može pomôct ten benzín kym je auto ešte ok.Ale ked už štartuješ na 15,20 krát tak už ani to nepomôže.Čítal som niekde že tie ventily treba nastavovať po 60 000Km.Keby to bolo v LPG tak kotasekh ma podla mna pravdu čo písal.Viac menej o tom debatujeme v sekcii thalia II,je tam aj jeden chlapík ktorý to zrejme vie poriešiť , aby to išlo ok aj na 95.
Renault thalia 1.2 16V 2007 +LPG 82 000Km
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: Špatně startuje za studena-vše už jsme snad vyzkoušeli
Zkus do toho benzínu nalít aditivum VIF. Nalej to do obyčejné 95 a pojezdi.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Re: Špatně startuje za studena-vše už jsme snad vyzkoušeli
nějaké aditivum jsme Natálce dopřáli,ani prd.Nekvalitní benzín,no nevím,bere se na OMV.Ten 100oktan můžeme zkusit.Za to člověk nic nedá.Jinak je to auto známého,včera odpojil čidlo,tuším že asi teploty nasávaného vzduchu,a prý chytla na 2 pokus.Pak ho píchl zpět.Dneska ráno jak bylo auto opět promrzlé,zase ho odpojil,ale nastartoval zase asi až na 6-tý pokus. Tak nevím. Co tam jsou za svíčky netuším. Jinak už jsme navštívili taky autorizovaný servis.A prd
Re: Špatně startuje za studena-vše už jsme snad vyzkoušeli
Ja by som postupoval na tvojom mieste takto,najprv by som prestal jazdit na plyn a jazdil len na benzín 99okt.slovnaft ,alebo 100okt OMV.Nie žiadne vylepšené 95okt.Ked sa to štartovanie da do poriadku tak by som začal jazdit na plyn ale tankoval 99 alebo 100okt.Tak by si mal vediet či to robí plyn.Keby to bolo nejake čidlo teploty alebo pod.tak diagnostika by to v renaulte isto zistila.Ešte možno sviečky v renaulte mi povedali že len orig. a že aj tie nieje isté že vydržia 60 000km.Proste thalia 1.2 s tým ma problém ,takže meniť ich treba aj daleko skor.Ventily su hadam ok,lebo máš najazdené malo.Iba že by sa ti spálili.Niekedy sa to stáva ked je neodborne nastavený plyn.
Renault thalia 1.2 16V 2007 +LPG 82 000Km
Re: Špatně startuje za studena-vše už jsme snad vyzkoušeli
Martas085, mne to robí od jesene presne ako popisuješ. Tiež začínam byť nervózny
R Thalia, 1.2 16V, Privilege, kupene nove 04/2009
Re: Špatně startuje za studena-vše už jsme snad vyzkoušeli
Zabudli ste že Rj vstrekovania pri prevacke na plyn odpoji vstrekovače a zapiše poruchu teda rj nabehne na nudzovy režim.ak je bohaty plyn tak sa usadza odpad z plynu v sani skontrolujte či nie je znečistene sacie potrubie.Poškodeny katalizator nedusi sa za tepla?Sviečky su schvalene pre dany motor aj prevacku na plyn?Podtlakove hadičky nestrelil motor do sania pri štarte a došlo k trhline ?aky je podtlak pri volnobehu a natočenie škrtiacej klapky?
Re: Špatně startuje za studena-vše už jsme snad vyzkoušeli
tento týden se problém vyřešil...auto se odvezlo do servisu do Přerova,téměř den a půl si s tím taky nevěděli rady,cosi vyměnili,počkali než auto vychladne,zase nestartovalo...nakonec vytáhli vstřiky,byly údajně pěkně zamrskané,takže následné vyčištění a je po problémech...+ dodali nějaké lepší svíčky,značku a typ nevím.. třeba to někomu pomůže
Re: Špatně startuje za studena-vše už jsme snad vyzkoušeli
Ahoj, řeším to samé.
1.2. 16V
Kangoo.
Náhodně to nestartuje, když je chladno.
Takže mám jít rovnou po vstříkách?
Po tom, co to jednou chytne, pak už to celej den jezdí vpohodě a druhej den zase na novo.
1.2. 16V
Kangoo.
Náhodně to nestartuje, když je chladno.
Takže mám jít rovnou po vstříkách?
Po tom, co to jednou chytne, pak už to celej den jezdí vpohodě a druhej den zase na novo.
Re: Špatně startuje za studena-vše už jsme snad vyzkoušeli
Otázkou je, co jsi už podnikl. To může být sto dalších věcí.
Zkus popsat, co jsi už vyloučil a možná se někdo chytne a poradí.
Takhle se to nedá, nevíme, co jsi s tím už prováděl.
Zkus popsat, co jsi už vyloučil a možná se někdo chytne a poradí.
Takhle se to nedá, nevíme, co jsi s tím už prováděl.
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 360 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 hostů