Centrálne zamykanie Renault Thalia 1

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika

Bravomv
Junior member
Příspěvky: 131
Registrován: pát bře 04, 2016 15:18

Re: Centrálne zamykanie Renault Thalia 1

Příspěvek od Bravomv » stř srp 25, 2021 20:31

Taky nám odešlo něco na centrálu řidičových dveří. Zamknout to ovládačem jde, ale neodemkne se to, pouze klíčem. Budu to muset rozdělat a vůbec se mi do toho nechce. Asi začnu shánět taky druhý motorek.

Uživatelský avatar
czprava
Senior member
Příspěvky: 1235
Registrován: čtv čer 21, 2007 22:55
Bydliště: Česká Lípa

Re: Centrálne zamykanie Renault Thalia 1

Příspěvek od czprava » stř srp 25, 2021 23:08

První hrubé poznatky jsou na světě.
Servo rozkuplováno, zatím jsem viděl jen streamem, jak to vypadá. Fotky dám co nejdříve.
Je tam nějaký motorek značky JOHNSON, který má na své hřídelce nalisováno ozubené kolečko.
To je spojeno do soukolí s vetším ozubeným kolečkem, na jehož hřídelce je šnekový převod sloužící k vysouvání a zasouvání trnu s okem.
Motorek je pravděpodobně 12Voltový, nikde to nelze vyčíst, zatím byl zatížen raději jen 6V, nemáme jistotu a nechceme ho spálit.
Jedná se prý o motorek s kartáčky, nikoliv s uhlíky, tedy to vypadá, na opotřebení těchto kartáčků a tím pádem časté sekání motorku. Komutátorek vypadá v pořádku, nikde žádný zkrat.
Při běhu naprázdno na stole se údajně několikrát jen maličko pootočil a seknul.
Servo nemá žádné hlídací koncové dorazy a dostává od jednotky UHC asi jen pevné časové impulsy.
Na stole se motorek samozřejmě pořád točil, pokud dostával napětí, tedy není krokový.
Při připojení na konektor ve dveřích se střídavě prohazuje kostra proti plusu, to asi opět řídí jednotka.
Výměna motorku by asi byla i možná, ale nerentabilní, navíc by asi byl problém s výměnou nalisovaného ozubeného kolečka na hřídelce.
Servo se nyní celé zase zkupluje dohromady a další testy budou probíhat.
Chceme přijít na to, jestli to skutečně je motorek, co odešlo.
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 360 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.

Uživatelský avatar
czprava
Senior member
Příspěvky: 1235
Registrován: čtv čer 21, 2007 22:55
Bydliště: Česká Lípa

Re: Centrálne zamykanie Renault Thalia 1

Příspěvek od czprava » čtv srp 26, 2021 13:50

Fotky rozkuplovaného serva, zámku a elementu na klice https://www.rajce.net/a17435002.
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 360 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.

Uživatelský avatar
czprava
Senior member
Příspěvky: 1235
Registrován: čtv čer 21, 2007 22:55
Bydliště: Česká Lípa

Re: Centrálne zamykanie Renault Thalia 1

Příspěvek od czprava » čtv srp 26, 2021 13:56

technický náčrt elementu na klice k uchycení ovládacího táhla zámku
Obrázek
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 360 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.

Uživatelský avatar
czprava
Senior member
Příspěvky: 1235
Registrován: čtv čer 21, 2007 22:55
Bydliště: Česká Lípa

Re: Centrálne zamykanie Renault Thalia 1

Příspěvek od czprava » ned zář 05, 2021 11:38

POSTUP VÝMĚNY SERVA ZADNÍCH DVĚŘÍ
-----------------------------------------------------
Vyměněno další servo, tentokrát na pravých zadních dveřích. Postup je víceméně stejný jako u předních (popsáno o několik málo příspěvků dříve), tedy sundat tapecírunk, u některých modelů odklapnout jakýsi ochranný štít (já ho tam nemám, ale renaultí příručka to uvádí), vycapnout umělohmotný element-kulisu vnitřního ovládacího čudlu ze dveří (je tam dvojtrn, zevnitř strčit ruku a tento dvojtrn zmáčknout zevnitřa vytáhnout), odepnout obě táhla z vodícíh úchytek.
Dále odepnout malé ovládací táhélko z kliky dveří, nutno zastrčit ruku do dveří až za kryt zámku a tlačit směrem ven a doprava.
Pozor, táhélko rádo vyskakuje z malého úchytku přímo na zámku, ale to nevadí, i tak to stačí.
Povolit tři šrouby zámku z boku dveří a zámek opatrně vytáhnout otvorem dveří ven, tedy i oběma táhly a kulisou na táhle od čudlu. Odpojit konektor serva, není třeba jej odpojovat, když je zámek ještě ve dveřích, dráty jsou dost dlouhé.
Pokud táhelko zůstane na klice, odepnout jej výše uvedeným způsobem, povolit matice kliky zevnitř dveří a kliku vytáhnout (pro vytažení je nutno jí otevřít, jinak ven nejde). Na druhou matici kliky je nutno vyndat gumovou krytku ve dveřích a touto dírou prostrčit nástavec s oříškem. Zkontrolovat stav úchytného elementu na uchycení táhla kliky, popřípadě vyměnit (viz. též minulý příspěvek)
Na zámku sejmout plastový kryt zámku, pozor, opět je tam taková ta segrovka a navíc jakési pérko, ale jde to v pohodě dolů. Já tam měl ty segrovky dvě na sobě, důvod neznám ani nevím, zda to tak je z výroby či nikolivek. Neřešil jsem.
Povolit šroub serva, dát nové, malé táhélko samozřejmě nasadit na zámek (pokud tam nezůstalo při demontáži),
přidělat kliku zpátky, vložit zámek, opět strčit ruku a zajistit táhélko do elementu kliky, tedy k sobě a doleva.
Vše další v opačném sledu a zadeklovat.
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 360 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.

Uživatelský avatar
czprava
Senior member
Příspěvky: 1235
Registrován: čtv čer 21, 2007 22:55
Bydliště: Česká Lípa

Re: Centrálne zamykanie Renault Thalia 1

Příspěvek od czprava » ned zář 05, 2021 11:57

PROČ SERVA ODCHÁZEJÍ?
Za týden jsme vymontovali dvě serva, jedno po roce nefungování, druhé po funkčnosti cca na 50%.
Přesná příčína zatím nezjištěna, nicméně rozhodně nejde o nějakou mechanickou závadu uvnitř serva. Jeho konstrukční složení je tak primitivní, že jediné, co může způsobovat disfunkčnost, ať už kompletní či částečnou, je ovládací motorek.
Ten není osazen uhlíky, ale jednorázovými sběracími kartáčky, které pravděpodobně po letech podlehnou opotřebení a poté špatně doléhají na komutátorek. Příčinou může být samozřejmě i opotřebený komutátorek, ale motorek jsme zatím nerozdělávali.
JIsté je, že při testu serva, které se rok ani nehlo, jsme jej připojili po demontáži na konektor a naprázdno chodilo bezvadně a bez jediného zaváhání.
Tedy servo se jinak chová, když šlape naprázdno a jinak, když tahá táhla a potřebuje výkon/sílu.

KDE A ZA KOLIK SERVO SEHNAT?
Servo originál lze sehnat za cca 2700,- Kč u zlodějů z LKQ.
Servo neoriginál lze sehnat od 140,-Kč do cca 350.-Kč.
Já koupil jedno do předních dveří za 280,- (Noname) od eshopu Pietro Autodíly, druhé (do zadních dveří) a třetí (náhradní do kufru, kde už taky mňouká) od Automediku za 140,- (MaxGear).
Obě serva po výměně zatím chodí bezvadně, dva roky záruka je samozřejmostí.
Použité z vrakovišť a použitých autodílů jsem koukal cca 300-400 káblí, je to asi sice to značkové renaultí, ale vzhledem k výše uvedenému jsem toto zavrhnul.

CENA V SERVISU, KDYŽ NEJSEM ZRUČNÝ NEBO JSEM LÍNÝ?
Podívej se, já se s tím s**u, protože to chci mít udělaný pěkně a navíc práce kvapná, málo platná = škola mého otce a starých mistrů strojařů, ale mě to trvalo dvě hodinky i s pauzou na kafe a zabafání si.
Podle mě automechanik s velkým "A" to musí mít za hodinku. Tedy 600+300, max. 900-1000 Kč!
POZOR!!!! Pokud budete toto realizovat v servisu, který bere díly z AutoKelly, počítejte s cenou někde kolem 3500,-Kč!!!!!! Dejte si na to bacha! To si nedělám srandu, to tak vážně je.
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 360 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11271
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: Centrálne zamykanie Renault Thalia 1

Příspěvek od krt.ecek » ned zář 05, 2021 12:27

Odchází komutátor.... já to kdysi řešil na kufru své thalie, když už prakticky nechodilo, jelikož jsem neměl jiný motorek, tak jsem napřed rozdělával, abych zjistil co tam je, když jsem to celé rodělal, zjistil jsem, že nepotřebuji celou dráhu chodu a na konec táhla jsem ořízl kus gumy a posunul koncový doraz, nějakou dobu to chodilo bez problémů, pak se to začlo zhoršovat a proběhla výměna.... a je po problému....

Jedny zadní dveře mi občasně "mňoukali" několik let, ale chodilo to bez problémů, po prvním vynechání šel motorek hned pryč a nahrazeno novým....
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

Uživatelský avatar
czprava
Senior member
Příspěvky: 1235
Registrován: čtv čer 21, 2007 22:55
Bydliště: Česká Lípa

Re: Centrálne zamykanie Renault Thalia 1

Příspěvek od czprava » úte zář 14, 2021 21:42

Krtečku, prosím tě, když už mluvíme o tom servu v kufru a jelikož mi už drahnou dobu mňouká, tak jsem jej vyndal, což tady je otázka jednoho šroubku a vyháknutí táhla, a zjistil, že tvar očka na konci výsuvného palce serva je moc velký a nelze tam uchytit plastovou úchytku táhla zámku kufru.
Tedy to očko na originál servu je jiné, než na originál servech všech ostatních serv na bočních dveřích.
Přitom Kelly ani ostatní prodejci toto nějak nerozlišují, respektive servo do kufru prostě nevedou.
Jak jsi to řešil ty prosím?
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 360 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11271
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: Centrálne zamykanie Renault Thalia 1

Příspěvek od krt.ecek » úte zář 14, 2021 22:40

Mně sedlo stejně jako jsem dal do dveří, myslím že je to to z pietroshop... Nic jsem ne upravoval, neměl jsem žádný problém. Nevím zda thalia II nemá kufr řešen jinak než I,ale dost pochybuji...
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

Uživatelský avatar
czprava
Senior member
Příspěvky: 1235
Registrován: čtv čer 21, 2007 22:55
Bydliště: Česká Lípa

Re: Centrálne zamykanie Renault Thalia 1

Příspěvek od czprava » stř bře 13, 2024 18:45

Tak servo v kufru odešlo úplně, po zimě je KO. Měl jsem nové z Pietro už asi dva roky, ale mělo jiné oko. Nu což, vyjmul jsem původní servo, táhlo odpojil ze zámku kufru a holt přizpůsobil novému uchycení.
Jooo, kdyby všechny serva šla takhle jednoduše a lehce vyměnit.
V tom původním byl v jeho oku nacapnutý takový červený elementík s trnem, který spojoval táhlo zámku. Ten red element nakonec nebyl vůbec třeba.
Netuším, proč v kufru bylo nějaké jiné servo s jiným uchycením, než všude jinde, asi nějaká nouzová alternativa ve výrobě.
Tak to jen kdyby někdo nááááááhodou řešil podobnou zapeklitost.
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 360 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11271
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: Centrálne zamykanie Renault Thalia 1

Příspěvek od krt.ecek » čtv bře 14, 2024 18:21

asi nemáš fotky jak jsi to upravil co? řeším stejný problém u tátovi thalie, mám jen to co je ve dveřích - máme objendáno z aliexpresu, ale zda a kdy dorazí :-) (ono tedy i to do dveří je z ali)
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

Uživatelský avatar
czprava
Senior member
Příspěvky: 1235
Registrován: čtv čer 21, 2007 22:55
Bydliště: Česká Lípa

Re: Centrálne zamykanie Renault Thalia 1

Příspěvek od czprava » pát bře 15, 2024 08:34

Krtečku, hele, fotky nemám, ale je to jednoduchý, tedy pokud máš stejné oko jako jsem měl já.
Ten nový konec je takové větší očko a jsou tam takové dvě malé plošky. Táhlo zámku je asi samozřejmě stejné, má zahnuté konce na obou stranách, to musí samozřejmě ven ze zámku, což je hračka pro žáka základní školy.
Trn na původním servu, který vyjíždí, byl otočný kolem své osy, na tom novém není otočný, to ale vůbec nevadí.
Po různých peripetijích mě stačilo použít dvě takové ty cvakací umělohmotné pásky, nevím, jak se jim říká odborně. Zahnutí toho táhla vložíš mezi dřík vyjížděcího trnu a právě tu malou plošku. Tím zajistíš táhlo proti pootočení. Proti posuvu jej musíš zajistit právě těmi páskami, kterými vlastně jakoby vyplníš to oko a přicvakneš k němu táhlo.
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 360 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.

Odpovědět

Zpět na „Renault Thalia I“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů