Centrálne zamykanie Renault Thalia 1
Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika
Centrálne zamykanie Renault Thalia 1
Zdravým, mám renault thalia r.v. 2001 1.4 16v. Dnes som išiel do auta a zistil som že mi nefunguje centrálne zamykanie v klúči. Večer som ho ešte normálna zamkol a dnes už to nejde. Skúšal som aj druhý klúč a ten tiež nejde a pred tým išiel. Všetko ostatné je v aute funkčné. Čo to môže byt? Našiel som tu nejaké podobné témy ale nikde nebola odpoved mojho problému. Dakujem za každú radu.
Re: Centrálne zamykanie Renault Thalia 1
Skúšal som aj synchronizáciu ale ani tak to nejde. Nechápem čo s tým môže byt. Zámky som nikdy nepoužíval tak sa normálne bojim že ked to budem otvárat a zatvárat mechanicky tak tam dolámem klúč, tak to ide ťažko.
Re: Centrálne zamykanie Renault Thalia 1
Zaprvé - promaž zámek, stačí WD40 . Nebudeš muset řešit problém se zlomeným klíčem .
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Re: Centrálne zamykanie Renault Thalia 1
Vtipné.........velmi vtipné, teba je tu škoda s tvojou mudrostou..... Povieš mi niečo aj k tomu centrálnemu? Alebo len tolko že mám kupit nový?
Re: Centrálne zamykanie Renault Thalia 1
"Všetko ostatné je v aute funkčné"
- tím myslíš, že zevnitř se zamkneš a centrál funguje, nefunguje jen DO? Zadruhé bych teda ošefoval baterie v klíči. A hlavně zjistit, jestli jsi správně prováděl synchronizaci.
- tím myslíš, že zevnitř se zamkneš a centrál funguje, nefunguje jen DO? Zadruhé bych teda ošefoval baterie v klíči. A hlavně zjistit, jestli jsi správně prováděl synchronizaci.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Re: Centrálne zamykanie Renault Thalia 1
Ano, z vnutra centrál funguje, baterie vyzeraju byt dobre, kluč normálne blikne ked ho stlačím, synchronizáciu som robil tak že som sadol do auta, stlačil tlačidlo na centrál vo vnutri auta, podržal ho pokial nezačala svietit dioda na imobilizer a potom som stlačal kluč a nič. Neviem či som to robil dobre ale myslím že ano. Alebo nie? Baterie by mali byt dobré, lebo pred tým išli oba klúče a zrazu nejde ani jeden, to by bola velká nahoda aby prestali ist obydva naraz nie?
Re: Centrálne zamykanie Renault Thalia 1
Se sparovanim pomoct nemuzu, nemam origo centrál.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Re: Centrálne zamykanie Renault Thalia 1
Tak ale tomuto naozaj nechápem už, ono to z ničoho nič začalo zase ist. Môže byt že by to ovplyvnila zima vonku? Lebo vtedy ked to prestalo ist som ho mal dlho vonku a až večer som ho dával do garáže. Týžden to nešlo a dnes to zázrakom začalo fungovat.
Central - lave zadne dvere - len obcas
Na Thalii rv2004 zacal blbnut central, na zadnych lavych . . . ostatne OK. Tie problematicke zamknu/odomknu na 1-2 pokusy z 10. A ked uz zamkne, trak sa ozve taky zvuk, ako ked trete gumu o gumu, resp. pogumovane kolecko sa otaca po nejakej podlozke bez toho, aby sa navzajom pohybovali . . .neviem ci som to dobre popisal . . . Ked pred zamknutim povytiahnem ten cudlik vnutri, tak sa mi zda, ze to zafunguje . . . Kde problem? Moc sa mi to rozoberat nechce . . . moze byt problem len niekde v kabloch? kontakty . . . alebo nalomeny kabel?
-
- Experienced member
- Příspěvky: 508
- Registrován: stř kvě 26, 2010 09:28
Re: Centrálne zamykanie Renault Thalia 1
Velmi pravdepodobne je chyba v motorceku, ktory ovlada zamok.
Vnutro sa pomaly zanesie prachom z uhlikov a tiez sa vyklepavaju casom kontakty veduce do motorceka. Pred casom som taky motorcek rozobral na lavych zadnych dverach na Thalii u rodicov, precistil ho a funguje dalej. Potom sa vsak rovnaka chyba objavila na zamku kufra a tam cistenie pomohlo len na chvilu a zamykanie uz znova nefunguje.
Zvazujem kupu noveho motorceka, mal by to byt pre vsetky dvere tento: http://www.ebay.com/itm/Mabuchi-Motor-F ... 7675.l2557
Rozobratiu dveri sa vsak asi nevyhnes. Niekde tu na fore bol tusim aj navod ako na to.
Drzim palce!
Vnutro sa pomaly zanesie prachom z uhlikov a tiez sa vyklepavaju casom kontakty veduce do motorceka. Pred casom som taky motorcek rozobral na lavych zadnych dverach na Thalii u rodicov, precistil ho a funguje dalej. Potom sa vsak rovnaka chyba objavila na zamku kufra a tam cistenie pomohlo len na chvilu a zamykanie uz znova nefunguje.
Zvazujem kupu noveho motorceka, mal by to byt pre vsetky dvere tento: http://www.ebay.com/itm/Mabuchi-Motor-F ... 7675.l2557
Rozobratiu dveri sa vsak asi nevyhnes. Niekde tu na fore bol tusim aj navod ako na to.
Drzim palce!
Renault Megane II Grandtour 1,5dCi 74kW/101k, r.v.: 01/2005 http://moje.auto.cz/Master13/megane.html
Renault Laguna III Grandtour 4-Control 2.0dCi 127kW/175k, r.v. 10/2013
V občasnej údržbe:
Renault Thalia 1,4 16V 72kW/98k, r.v.: 2001
Renault Fluence Privilege 1,6 16V 81kW/110k, r.v.: 2010
Renault Fluence Technofeel 1,6 16V 110k, r.v.: 2012
Renault Megane III Grandtour 1,6 16V 110k, r.v.: 2012
Renault Laguna III Grandtour 4-Control 2.0dCi 127kW/175k, r.v. 10/2013
V občasnej údržbe:
Renault Thalia 1,4 16V 72kW/98k, r.v.: 2001
Renault Fluence Privilege 1,6 16V 81kW/110k, r.v.: 2010
Renault Fluence Technofeel 1,6 16V 110k, r.v.: 2012
Renault Megane III Grandtour 1,6 16V 110k, r.v.: 2012
Re: Centrálne zamykanie Renault Thalia 1
no pekne . . .
Co sa tyka zamku kufra, velmi radi sa lamu kable pri prechode v kufri ako je dverovy spinac, vlavo hore, tam by som to na motorcek nehadzal
Co sa tyka zamku kufra, velmi radi sa lamu kable pri prechode v kufri ako je dverovy spinac, vlavo hore, tam by som to na motorcek nehadzal
-
- Experienced member
- Příspěvky: 508
- Registrován: stř kvě 26, 2010 09:28
Re: Centrálne zamykanie Renault Thalia 1
Pravdu mas. Prelomeny kabel som opravoval za 10 rokov prevadzky 2-krat, takze som to kontroloval ako prve. Tentokrat je to vsak umna na 100% motorcek.
Renault Megane II Grandtour 1,5dCi 74kW/101k, r.v.: 01/2005 http://moje.auto.cz/Master13/megane.html
Renault Laguna III Grandtour 4-Control 2.0dCi 127kW/175k, r.v. 10/2013
V občasnej údržbe:
Renault Thalia 1,4 16V 72kW/98k, r.v.: 2001
Renault Fluence Privilege 1,6 16V 81kW/110k, r.v.: 2010
Renault Fluence Technofeel 1,6 16V 110k, r.v.: 2012
Renault Megane III Grandtour 1,6 16V 110k, r.v.: 2012
Renault Laguna III Grandtour 4-Control 2.0dCi 127kW/175k, r.v. 10/2013
V občasnej údržbe:
Renault Thalia 1,4 16V 72kW/98k, r.v.: 2001
Renault Fluence Privilege 1,6 16V 81kW/110k, r.v.: 2010
Renault Fluence Technofeel 1,6 16V 110k, r.v.: 2012
Renault Megane III Grandtour 1,6 16V 110k, r.v.: 2012
Re: Centrálne zamykanie Renault Thalia 1
Dneska jsem se kolegovi taky díval na zadní motorky centrálu s tím že přední jdou a zadní ani jeden. Rozebral jsem to, zámky mechanismy vyčistil, tak lehoučce nechodily ani z výroby, ale motorek samotný bez zapojení do zámku jede, jakmile jsem ho namontoval, tak nemá sílu to utlačit odemknout a zamknout. Samotný chodí velmi lehce až moc, při zatřepání se jezdec pohybuje. (ten černý plast jsem neměl rozebraný, nevypadalo rozebíratelně) Myslíte, že to je v motorku a nebo v kabeláži? Vím že řeknete, když jede na prázdno, tak musí jet, ale beru to tak, že když je v záteži a drát je třeba jen na pár "fousech" že nemá možnost přenést ten výkon. Nenapadlo mě to hned, vyzkoušet to třeba s 20W žárovkou, jestli to pojede, takže to nemám odzkoušené.
A druhá věc s tím spárováním ovladače, musí být klíček otočený ve start poloze? resp před startováním, potom přidržet to tlačítko na centrálním ovládáním až se rozbliká imobilizér a potom na dálkači (klíči)? a nebo tam nic se zapalováním se nedělá, jen se přidrží to tlačítko a pak klíček, je to i nějak časově odlišné, jaký je postup? Protože dálkač na klíči mu nejede.
A druhá věc s tím spárováním ovladače, musí být klíček otočený ve start poloze? resp před startováním, potom přidržet to tlačítko na centrálním ovládáním až se rozbliká imobilizér a potom na dálkači (klíči)? a nebo tam nic se zapalováním se nedělá, jen se přidrží to tlačítko a pak klíček, je to i nějak časově odlišné, jaký je postup? Protože dálkač na klíči mu nejede.
Renault Thalia II 1,2 16V Privilège 3/2011
LPG
LPG
Re: Centrálne zamykanie Renault Thalia 1
No tak mě centrál zlobil minulou zimu na levých zadních dveřích, ale nepamatuji se, jak a co tam bylo. Vím, že jsem to rozhodil a bylo něco s táhlem, spravil jsem to a dalo to pokoj. Teď zase slyším z toho samého místa při otevírání takový drhnoucí zvuk, ale ještě to pořád funguje. Jooo, už vím, nějak mi to drhlo v souvislosti s tím horním čudlem, co kouká ze dveří, vím, že to bylo nějak nakřivo, a že jsem něco vypodkládal.
Ale začne to vždycky v zimě, v létě mi to nikdo nezlobilo. Tomuhle se ale už směju, moje Natálka už na to má nárok.
Ale začne to vždycky v zimě, v létě mi to nikdo nezlobilo. Tomuhle se ale už směju, moje Natálka už na to má nárok.
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 360 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
-
- Experienced member
- Příspěvky: 508
- Registrován: stř kvě 26, 2010 09:28
Re: Centrálne zamykanie Renault Thalia 1
Podla mojich skusenosti si myslim, ze je to problem motorceka. Presne tak sa to chovalo aj u mna. Najskor som vycisil komplet zamok a premazal cely mechanizmusm, takze to chodilo uplne lahko.jerrypc píše:Myslíte, že to je v motorku a nebo v kabeláži? Vím že řeknete, když jede na prázdno, tak musí jet, ale beru to tak, že když je v záteži a drát je třeba jen na pár "fousech" že nemá možnost přenést ten výkon. Nenapadlo mě to hned, vyzkoušet to třeba s 20W žárovkou, jestli to pojede, takže to nemám odzkoušené.
Motorcek mimo zamku fungoval, v zamku uz nie.
Ak myslis, ze si nerozoberal ten cierny plast, z ktoreho sa vysuva plastovy jazdec, tak problem bude prave tam. V tom plaste najdes motorcek, do ktoreho vedu dva pliesky - kontakty. Tie sa obcas zvyknu vytriast a problem s prenesenim "vykonu" je na svete. Casom sa vsak opotrebuje aj motorcek vo vnutri, ako sa to stalo aj u mna, tak som rozobral aj ten. (Treba stiahnut dolu s hriadele ozubene kolecko a potom niekde vyhnut pliesok, aby sa clovek dostal k uhlikom.) Po takomto precisteni to este nejaky cas fungovalo, ale aktualne je cas zohnat novy motorcek.
Aj ked neviem, ci sa k tomu este dostanem, pretoze rodicovska Thalia, r.v.2001 je uz pomaly zrela na vymenu a nema zmysel aj vzhladom k dalsim problemom do nej prilis investovat.
PS: Zial nemam k tejto uprave fotky, takze pisem len po pamati. Ak to mas nafotene a vlozis to sem, mozem Ta navigovat presnejsie.
Renault Megane II Grandtour 1,5dCi 74kW/101k, r.v.: 01/2005 http://moje.auto.cz/Master13/megane.html
Renault Laguna III Grandtour 4-Control 2.0dCi 127kW/175k, r.v. 10/2013
V občasnej údržbe:
Renault Thalia 1,4 16V 72kW/98k, r.v.: 2001
Renault Fluence Privilege 1,6 16V 81kW/110k, r.v.: 2010
Renault Fluence Technofeel 1,6 16V 110k, r.v.: 2012
Renault Megane III Grandtour 1,6 16V 110k, r.v.: 2012
Renault Laguna III Grandtour 4-Control 2.0dCi 127kW/175k, r.v. 10/2013
V občasnej údržbe:
Renault Thalia 1,4 16V 72kW/98k, r.v.: 2001
Renault Fluence Privilege 1,6 16V 81kW/110k, r.v.: 2010
Renault Fluence Technofeel 1,6 16V 110k, r.v.: 2012
Renault Megane III Grandtour 1,6 16V 110k, r.v.: 2012
Re: Centrálne zamykanie Renault Thalia 1
A ten černý plast, ve kterém je schován ten motorek je lepený? nebo jen cvaknutý k sobě. Mě se zdálo, teda to vypadalo nerozebíratelně, ale jak píšeš, pokusím se to ještě jednou rozebrat a rozpůlit ten černý plast, abych se dostal k tomu motorku a vyčistit ho, doufám, že na mě nevyskáčou nějaké pružinky a jiné nesmysly. Jakmile se k tomu dorvu, dám vědět, díky zatím za help
Renault Thalia II 1,2 16V Privilège 3/2011
LPG
LPG
Re: Centrálne zamykanie Renault Thalia 1
Uz som bol blizko pri motorceku aj zamku , ale tiahlo od motorceka ich spaja . Na ktorej strane je lepsie tiahlo odpojit > asi na strane zamku ? a ako aby sa to nezlomilo a dalo zase zlozit ? Dakujemmilan.maly píše:Podla mojich skusenosti si myslim, ze je to problem motorceka. Presne tak sa to chovalo aj u mna. Najskor som vycisil komplet zamok a premazal cely mechanizmusm, takze to chodilo uplne lahko.jerrypc píše:Myslíte, že to je v motorku a nebo v kabeláži? Vím že řeknete, když jede na prázdno, tak musí jet, ale beru to tak, že když je v záteži a drát je třeba jen na pár "fousech" že nemá možnost přenést ten výkon. Nenapadlo mě to hned, vyzkoušet to třeba s 20W žárovkou, jestli to pojede, takže to nemám odzkoušené.
Motorcek mimo zamku fungoval, v zamku uz nie.
Ak myslis, ze si nerozoberal ten cierny plast, z ktoreho sa vysuva plastovy jazdec, tak problem bude prave tam. V tom plaste najdes motorcek, do ktoreho vedu dva pliesky - kontakty. Tie sa obcas zvyknu vytriast a problem s prenesenim "vykonu" je na svete. Casom sa vsak opotrebuje aj motorcek vo vnutri, ako sa to stalo aj u mna, tak som rozobral aj ten. (Treba stiahnut dolu s hriadele ozubene kolecko a potom niekde vyhnut pliesok, aby sa clovek dostal k uhlikom.) Po takomto precisteni to este nejaky cas fungovalo, ale aktualne je cas zohnat novy motorcek.
Aj ked neviem, ci sa k tomu este dostanem, pretoze rodicovska Thalia, r.v.2001 je uz pomaly zrela na vymenu a nema zmysel aj vzhladom k dalsim problemom do nej prilis investovat.
PS: Zial nemam k tejto uprave fotky, takze pisem len po pamati. Ak to mas nafotene a vlozis to sem, mozem Ta navigovat presnejsie.
Re: Centrálne zamykanie Renault Thalia 1
Samotný motorček originál na kufor stojí 38eur existuje nejaká náhrada?
Thalia 2008 1,2 16v,54kw
Re: Centrálne zamykanie Renault Thalia 1
já do dvojkové, bude to ale stejné koupil tento https://www.pietro-eshop.cz/katalog/cz/ ... lio-megane funguje už 3 roky
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
Re: Centrálne zamykanie Renault Thalia 1
Serva jsou na Thalii problém. Za těch 16 let, co Thálku mám, jsem už dvě kompletně vymontoval, opatrně rozebral, vyčistil a vrátil. Naprázdno na stole jedou jako fretky, ale jak mají tahat táhlo, občas zazlobí.
Nejvíc to zlobí v zimě, kdy jsou serva ztuhlá. Jediné servo, které mi nikdy nezablblo, bylo to v kufru.
Aktuální stav je, že pravé zadní dveře už nejedou vůbec a začíná to zlobit u dveří řidiče. Ostatní dvě jsou po renovaci, takže zatím jedou.
Nicméně na jaře seženu jiné, vyměním, původní si v klídku na stole zrenovuji a budou jako náhradní.
Je to šílená práce to vymontovat z auta a v zimě venku ani náhodou.
BOlístka těchto aut, bohužel.
Nejvíc to zlobí v zimě, kdy jsou serva ztuhlá. Jediné servo, které mi nikdy nezablblo, bylo to v kufru.
Aktuální stav je, že pravé zadní dveře už nejedou vůbec a začíná to zlobit u dveří řidiče. Ostatní dvě jsou po renovaci, takže zatím jedou.
Nicméně na jaře seženu jiné, vyměním, původní si v klídku na stole zrenovuji a budou jako náhradní.
Je to šílená práce to vymontovat z auta a v zimě venku ani náhodou.
BOlístka těchto aut, bohužel.
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 360 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Re: Centrálne zamykanie Renault Thalia 1
s tím bych nesouhlasil, já měl problém jen s kufrem po 8 letech provozu. Ano asi 8 let už vržou jedny zadní dveře, ale funguje...
Ale ano jak jsi psal, po rozebrání funguje jen chvilku, v podstatě mi přišlo že se vydře komutátor nebo jak se tomu nadává v tom motorku co to pohání v koncové poloze, stačilo bouchnout výkem kufru a šlo to, udělal jsem si umělý posunutý doraz, chvilku to chodilo ale pak to odešlo a blyo jednodušší pořídit nový motorek
Ale ano jak jsi psal, po rozebrání funguje jen chvilku, v podstatě mi přišlo že se vydře komutátor nebo jak se tomu nadává v tom motorku co to pohání v koncové poloze, stačilo bouchnout výkem kufru a šlo to, udělal jsem si umělý posunutý doraz, chvilku to chodilo ale pak to odešlo a blyo jednodušší pořídit nový motorek
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
Re: Centrálne zamykanie Renault Thalia 1
Já už si to moc nepamatuju, je to už nějaký rok, co jsem to měl na stole, ale vím, že tam nebyl problém s opotřebením, ale s nějakým unaveným kontaktem nebo dorazem či co, už fakt nevím.
Dvě serva jsem takto rozebral a ty chodí od té mojí renovace do dneška bez problému. Ty ostatní, co jsem venku nikdy neměl, začínají zlobit, jedno chodí tak na 50%, druhé na 95%. Kufr nikdy nezlobil.
Ale je fakt, že za těch 16 let je to vcelku normální stav, že občas nějaké to servo zazlobí či odejde.
Klika už taky odešla dvakrát a jinak drží. Strašně to letí, sakriš.
Dvě serva jsem takto rozebral a ty chodí od té mojí renovace do dneška bez problému. Ty ostatní, co jsem venku nikdy neměl, začínají zlobit, jedno chodí tak na 50%, druhé na 95%. Kufr nikdy nezlobil.
Ale je fakt, že za těch 16 let je to vcelku normální stav, že občas nějaké to servo zazlobí či odejde.
Klika už taky odešla dvakrát a jinak drží. Strašně to letí, sakriš.
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 360 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Re: Centrálne zamykanie Renault Thalia 1
A je otázkou jak by fungovalo toto pokud s nespěchá https://www.aliexpress.com/item/32965168462.html
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
Re: Centrálne zamykanie Renault Thalia 1
Tak mi odešlo servo u dveří řidiče, jednou funguje, jednou ne, jak se to vyspí.
Každopádně se z toho ozývají zvuky jako když něco drhne nebo spíš jako když se potřebuješ uprdnout, hekneš a nic.
V první fázi jsem rozdělal dveře, prolil zámek WDéčkem, ale servo stále zlobí.
Nechtělo se mi ho vymontovávat, jelikož jsem neměl náhradní a riskovat, že ho neopravím ihned.
Zadekloval jsem to a světe div se, servo začalo chodit už jen s občasnými výpadky.
Mezitím jsem si objednal za 280,- Kč servo neoriginál, jelikož originál u AutoKelly stojí 2800,- Kč a to fakt do 16 let starýho auta nemá cenu dávat.
Takže počkám na příznivější počasí a servo vymontuji, dám tam to nové a to vymontované půjde na stůl k renovaci.
Největší problém po zkušenostech vidím v tom malém úchytu táhla vnější kliky, který neskutečně rezne a pak stačí za něj vzít a rozpadne se. Na zadních dveřích už mám jeden takto amatérsky vyrobený, protože to se prostě nedá sehnat bez toho, abych musel koupit celou kliku.
Takže možná ještě si vyrobím raději tento úchyt před samotnou výměnou.
Jednou pro vždy sem dám fotky rozebraného serva, ať máme jasno.
Ještě, že Natálka nemá servo i na nádrži jako Clia III.
Každopádně se z toho ozývají zvuky jako když něco drhne nebo spíš jako když se potřebuješ uprdnout, hekneš a nic.
V první fázi jsem rozdělal dveře, prolil zámek WDéčkem, ale servo stále zlobí.
Nechtělo se mi ho vymontovávat, jelikož jsem neměl náhradní a riskovat, že ho neopravím ihned.
Zadekloval jsem to a světe div se, servo začalo chodit už jen s občasnými výpadky.
Mezitím jsem si objednal za 280,- Kč servo neoriginál, jelikož originál u AutoKelly stojí 2800,- Kč a to fakt do 16 let starýho auta nemá cenu dávat.
Takže počkám na příznivější počasí a servo vymontuji, dám tam to nové a to vymontované půjde na stůl k renovaci.
Největší problém po zkušenostech vidím v tom malém úchytu táhla vnější kliky, který neskutečně rezne a pak stačí za něj vzít a rozpadne se. Na zadních dveřích už mám jeden takto amatérsky vyrobený, protože to se prostě nedá sehnat bez toho, abych musel koupit celou kliku.
Takže možná ještě si vyrobím raději tento úchyt před samotnou výměnou.
Jednou pro vždy sem dám fotky rozebraného serva, ať máme jasno.
Ještě, že Natálka nemá servo i na nádrži jako Clia III.
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 360 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Re: Centrálne zamykanie Renault Thalia 1
Dovoluji si poskytnout návod na výměnu serva centrálu předních dveří pro nepoučené či nezkušené a také pro sebe, až se jednou budu chtít vrátit k tomu, jak jsem to vlastně vyměnil.
Zakoupeno servo za 250,-Kč z PRCu, plus vyrobeny úchytné elementy na kliku dveří pro spojení s ovládacím táhlem zámku.
Technický výkres k dispozici, fotky též, pokusím se sem nějak umístit později v případě zájmu.
Jdeme na to, přátelé:
1. demontáž vnitřního obložení dvěří, tapecírunku, notoricky známé, dole tři šrouby, čtvrtý v repráku, pak páčení a vysazení celého panelu směrem nahoru. Já ještě páčím plastový kryt u páčky zrcátka.
Samozřejmě odpojit reprák, odpojit ovládání oken, pokud nějaké je, demontovat madlo, demontovat ovládací páčku otevírání dveří.
2. demontáž kliky - povolit dvě matice zevnitř, odpojit táhlo - táhlo tlačit dopředu a poté vyháknout do strany. Lépe se to pochopí při poznání onoho elementu, který rád praská, protože rád rezne. Už ho mám na dvou klikách měněný, tak vím, co je to za hajzlíka. Matice sundat a kliku vyndat, pro demontáž i montáž kliky je potřeba jí při vytahování jakoby otevřít !!!!!!!!!!!!!
Zkontrolovat stav úchytného elementu a ozubení na ovládacím táhle. Element popřípadě vyměnit, nám se podařilo demontovat i plastový trn průměr 4 mm spojující element s klikou. POkud je tento plastový trn poškozený, pak lze užít čtyřku šroubek se sníženou upilovanou čtvercovou nebo obdelníkovou hlavou, výška hlavy cca 1 mm max.
3. demontáž absorbéru nárazu, drží na dvou úchytech + z boku dveří jej drží plastový rozpínací trn. Nemusí se vyndávat úplně ven, jen jej stačí posunout ve dveřích co nejvíc pryč od zámku.
4. demontáž cylindrické vložky, povolit dva šouby z boku držící kryt vložky (podkova), ten vyndat, otočit zajišťovací plastovou podložku o čtvrt otáčky a vyjmout vložku ven. Vložka má ovládací kulisu, která volně zapadá do kulisy na zámku.
5. demontáž samotného zámku, povolit tři šrouby z boku, vycvaknout bovden táhla vnitřní páčky na otevírání z úchytu a zámek opatrně vyndat ze dveří. Jde to blbě, je potřeba s tím trochu zápasit, je to trochu jako ježek v kleci, ale jde to bez násilí.
6. sejmutí ochranného krytu, tento drží povětšinou jen na západkách, ale pozor, u ovládání táhla kliky je malá segrovka, kterou je nutno sundat.
7. výměna serva, povolit šroub serva, vyháknout táhlo s trnem z oka serva.
Montáž v opačném sledu.
Servo je na stole amatérského elektrotechnika a hledá se příčina nefungování, budou fotky i popis závady serva.
Zakoupeno servo za 250,-Kč z PRCu, plus vyrobeny úchytné elementy na kliku dveří pro spojení s ovládacím táhlem zámku.
Technický výkres k dispozici, fotky též, pokusím se sem nějak umístit později v případě zájmu.
Jdeme na to, přátelé:
1. demontáž vnitřního obložení dvěří, tapecírunku, notoricky známé, dole tři šrouby, čtvrtý v repráku, pak páčení a vysazení celého panelu směrem nahoru. Já ještě páčím plastový kryt u páčky zrcátka.
Samozřejmě odpojit reprák, odpojit ovládání oken, pokud nějaké je, demontovat madlo, demontovat ovládací páčku otevírání dveří.
2. demontáž kliky - povolit dvě matice zevnitř, odpojit táhlo - táhlo tlačit dopředu a poté vyháknout do strany. Lépe se to pochopí při poznání onoho elementu, který rád praská, protože rád rezne. Už ho mám na dvou klikách měněný, tak vím, co je to za hajzlíka. Matice sundat a kliku vyndat, pro demontáž i montáž kliky je potřeba jí při vytahování jakoby otevřít !!!!!!!!!!!!!
Zkontrolovat stav úchytného elementu a ozubení na ovládacím táhle. Element popřípadě vyměnit, nám se podařilo demontovat i plastový trn průměr 4 mm spojující element s klikou. POkud je tento plastový trn poškozený, pak lze užít čtyřku šroubek se sníženou upilovanou čtvercovou nebo obdelníkovou hlavou, výška hlavy cca 1 mm max.
3. demontáž absorbéru nárazu, drží na dvou úchytech + z boku dveří jej drží plastový rozpínací trn. Nemusí se vyndávat úplně ven, jen jej stačí posunout ve dveřích co nejvíc pryč od zámku.
4. demontáž cylindrické vložky, povolit dva šouby z boku držící kryt vložky (podkova), ten vyndat, otočit zajišťovací plastovou podložku o čtvrt otáčky a vyjmout vložku ven. Vložka má ovládací kulisu, která volně zapadá do kulisy na zámku.
5. demontáž samotného zámku, povolit tři šrouby z boku, vycvaknout bovden táhla vnitřní páčky na otevírání z úchytu a zámek opatrně vyndat ze dveří. Jde to blbě, je potřeba s tím trochu zápasit, je to trochu jako ježek v kleci, ale jde to bez násilí.
6. sejmutí ochranného krytu, tento drží povětšinou jen na západkách, ale pozor, u ovládání táhla kliky je malá segrovka, kterou je nutno sundat.
7. výměna serva, povolit šroub serva, vyháknout táhlo s trnem z oka serva.
Montáž v opačném sledu.
Servo je na stole amatérského elektrotechnika a hledá se příčina nefungování, budou fotky i popis závady serva.
Naposledy upravil(a) czprava dne čtv srp 26, 2021 13:58, celkem upraveno 1 x.
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 360 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 24 hostů