Kontrolka CHECK motora - problém
Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika
- SONTE
- Junior member
- Příspěvky: 170
- Registrován: čtv srp 06, 2009 21:11
- Bydliště: Trnava - SR
- Kontaktovat uživatele:
Kontrolka CHECK motora - problém
Dobrý deň,
mám Tháliu r.v.2001 a pred pár dňami sa mi rozsvietila kontrolka CHECK motora (oranžová) ktorá vraj hlási ľahkú závadu motora. U kamoša sme to napichli na diagnostiku a vyhlásilo to asi tri závady - lambda, okruh airbagov a prepojenie benzín - LPG. Popritom mám auto len benzín. Lambdu sme vymenili a airbagy bola závada len v pamäti. No aj tak kontrolka svietila. Po opätovnom zdiagnostikovaní vyhodilo asi 7 závad - opäť lambdu a zas rôzne blbosti ako potenciomere pedalu akcelerátoru (mám mechanický akcelerátor) a podobne.
Auto ide ako hodinky bez akejkoľvek závady no vyhadzuje to také chyby. Odhadujem to na problém v niektorom z ukostrení.
Nemáte niekto s takýmto niečim skúsenosti? Kde by som mal začať? Dosť ma to štve.
Ďakujem za každú radu.
Juraj
mám Tháliu r.v.2001 a pred pár dňami sa mi rozsvietila kontrolka CHECK motora (oranžová) ktorá vraj hlási ľahkú závadu motora. U kamoša sme to napichli na diagnostiku a vyhlásilo to asi tri závady - lambda, okruh airbagov a prepojenie benzín - LPG. Popritom mám auto len benzín. Lambdu sme vymenili a airbagy bola závada len v pamäti. No aj tak kontrolka svietila. Po opätovnom zdiagnostikovaní vyhodilo asi 7 závad - opäť lambdu a zas rôzne blbosti ako potenciomere pedalu akcelerátoru (mám mechanický akcelerátor) a podobne.
Auto ide ako hodinky bez akejkoľvek závady no vyhadzuje to také chyby. Odhadujem to na problém v niektorom z ukostrení.
Nemáte niekto s takýmto niečim skúsenosti? Kde by som mal začať? Dosť ma to štve.
Ďakujem za každú radu.
Juraj
Renault Thalia 1,4 16V r.v.2001
Optimista je ten, ktorý si kúpi auto a myslí si že zomrie v posteli.
Optimista je ten, ktorý si kúpi auto a myslí si že zomrie v posteli.
- SONTE
- Junior member
- Příspěvky: 170
- Registrován: čtv srp 06, 2009 21:11
- Bydliště: Trnava - SR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kontrolka CHECK motora - problém
Tak sem aspoň napíšem zmeny ktoré sa udiali.
Pokntroloval som konektory snímačov na ktoré som dosiahol, vypucoval kostry, pomeral. Opäť som dal spraviť diagnostiku a opäť našlo dáke chyby no už neboli aktívne a všetky zmazal.
No problém stále nieje vyriešený lebo kontrolka stále svieti (výfukové plyny). Ani s týmto sa nikto nestretol? Skúšal som aj na noc odpojiť akumulátor ale nepomohlo.
Ďakujem za rady,
Juraj
Pokntroloval som konektory snímačov na ktoré som dosiahol, vypucoval kostry, pomeral. Opäť som dal spraviť diagnostiku a opäť našlo dáke chyby no už neboli aktívne a všetky zmazal.
No problém stále nieje vyriešený lebo kontrolka stále svieti (výfukové plyny). Ani s týmto sa nikto nestretol? Skúšal som aj na noc odpojiť akumulátor ale nepomohlo.
Ďakujem za rady,
Juraj
Renault Thalia 1,4 16V r.v.2001
Optimista je ten, ktorý si kúpi auto a myslí si že zomrie v posteli.
Optimista je ten, ktorý si kúpi auto a myslí si že zomrie v posteli.
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: Kontrolka CHECK motora - problém
Může to být snímač teploty vzudchu, snímač tlaku vzduchu (žralo by to jako tank), potenciometr škrtící klapky (nejelo by za plynem), vadné vyhřívání lambda sondy, vadný snímač lambda ... Možná by to chtělo lepší diagnostiku a zaměřit se jen na motor. Jestli to má lambdu i za katalyzátorem, tak může být i vadný katalyzátor.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
- SONTE
- Junior member
- Příspěvky: 170
- Registrován: čtv srp 06, 2009 21:11
- Bydliště: Trnava - SR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kontrolka CHECK motora - problém
No práve, že auto ide úplne normálne, bez akýchkoľvek problémov. Prvý krát diagnostika ukázala zlú lambda sondu za kat.. Tú som vymenil, kontrolka nezhasla taksom šiel opäť na diagnostiku, tá mi vyhodila kopu hllúpostí ktoré v aute ani neboli (poteciometer plynového pedálu - mám mechanický, prepojenie benzín - plyn - nemám LPG atď). Zhodli sme sa na tom, že zrejme niektorá z kostier má zlý spoj a preto to vypisuje také hlúposti. Čo sa dalo som prečistil a skontroloval. Opäť som šiel na diagnostiku a našlo tuším tri neaktívne chyby ktoré boli v pamäti. Tie technik vymazal ale kontrolka stále svieti. Tak už vážne neviem čo to môže byť.
Renault Thalia 1,4 16V r.v.2001
Optimista je ten, ktorý si kúpi auto a myslí si že zomrie v posteli.
Optimista je ten, ktorý si kúpi auto a myslí si že zomrie v posteli.
Re: Kontrolka CHECK motora - problém
Na těhle motorech odcházijí cívky, pak špatně spaluje, ale to by ti měla diagnostika ukázat, asi by chtělo, aby ti diagnostiku udělal někdo, kdo v ní umí číst a ne jen mazat chyby.
Renault Grand Modus 1.2 16V 2008
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: Kontrolka CHECK motora - problém
Potenciometr plynového pedálu tam je, i když je tam lanko. Potenciometr je na škrtící klapce v případě lanka od pedálu plynu, nebo je snímač plynového pedálu, do kterého vede lanko, klapka je pak elektronická. Musí tam být minimálně snímač uvolnění plynového pedálu pro odpojení vstřikování, ...SONTE píše:No práve, že auto ide úplne normálne, bez akýchkoľvek problémov. Prvý krát diagnostika ukázala zlú lambda sondu za kat.. Tú som vymenil, kontrolka nezhasla taksom šiel opäť na diagnostiku, tá mi vyhodila kopu hllúpostí ktoré v aute ani neboli (poteciometer plynového pedálu - mám mechanický, prepojenie benzín - plyn - nemám LPG atď).
Záleží na tom, co je to za diagnostiku, některá ukáže poruchu spojení mezi jednotkou vstřikování a automatem, i když v autě automat není ...
Kontrolka musí po smazání paměti závad zhasnout. Je to pravidlem. Pokud nezhasne, není smazána závada, která způsobuje její rozsvěcení. Pokud se rozsvítí po několika kilometrech, závada byla smazána, ale znova se vyskytla.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
- SONTE
- Junior member
- Příspěvky: 170
- Registrován: čtv srp 06, 2009 21:11
- Bydliště: Trnava - SR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kontrolka CHECK motora - problém
Tak opäť sa mi podarilo pripojiť auto na diagnostiku a konečne som dostal normálnu informáciu.
Našlo jednu chybu a to :"Horní úroveň žhavení lambda semzoru".
Nepodarilo sa nám zistiť ktorej lambdy to je chyba.
Našlo jednu chybu a to :"Horní úroveň žhavení lambda semzoru".
Nepodarilo sa nám zistiť ktorej lambdy to je chyba.
Renault Thalia 1,4 16V r.v.2001
Optimista je ten, ktorý si kúpi auto a myslí si že zomrie v posteli.
Optimista je ten, ktorý si kúpi auto a myslí si že zomrie v posteli.
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: Kontrolka CHECK motora - problém
A je to tak těžký změřit? Jestli jsou tam dvě lambdy, tak stačí lehnout pod auto, rozpojit konektor a změřit odpor vyhřívacího tělíska lambdy.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
- SONTE
- Junior member
- Příspěvky: 170
- Registrován: čtv srp 06, 2009 21:11
- Bydliště: Trnava - SR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kontrolka CHECK motora - problém
Hned aj idem na to.
Renault Thalia 1,4 16V r.v.2001
Optimista je ten, ktorý si kúpi auto a myslí si že zomrie v posteli.
Optimista je ten, ktorý si kúpi auto a myslí si že zomrie v posteli.
- SONTE
- Junior member
- Příspěvky: 170
- Registrován: čtv srp 06, 2009 21:11
- Bydliště: Trnava - SR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kontrolka CHECK motora - problém
Takze namerane odpory:
Lambda pred kat. - 10Ohm
Lambda za kat. - 6Ohm
Motor bol ešte mierne zahriaty, preto je ten odpor na prvej sonde vyšší.
Napätie ohrevu na prvej sonde bolo po naštartovaní asi 13V.
Neviem, či je zadná sonda vyhrievaná no na vyhrievaní je stále nula. Predpoladám, že keď tam je sonda s vyhrievaním tak by mala aj vyhrievať.
Takže otázka: Odkiaľ beriú sondy napájacie napätie vyhrievania?
Našiel som v zapojení konektora RJ tri piny suvisiace s lambdou:
pin 45 - Signál LS umiestnenej pred kat.
pin 63 - Ovládanie vyhrievania LS umiestnenej pred kat.
pin 80 - kostra LS umiestnenej pred kat.
Nikde nič o LS za kat. Pravdu povediac, netuším či pozeram na zapojenie mojej alebo inej RJ. (Zapojenie mám z dialogisu)
Lambda pred kat. - 10Ohm
Lambda za kat. - 6Ohm
Motor bol ešte mierne zahriaty, preto je ten odpor na prvej sonde vyšší.
Napätie ohrevu na prvej sonde bolo po naštartovaní asi 13V.
Neviem, či je zadná sonda vyhrievaná no na vyhrievaní je stále nula. Predpoladám, že keď tam je sonda s vyhrievaním tak by mala aj vyhrievať.
Takže otázka: Odkiaľ beriú sondy napájacie napätie vyhrievania?
Našiel som v zapojení konektora RJ tri piny suvisiace s lambdou:
pin 45 - Signál LS umiestnenej pred kat.
pin 63 - Ovládanie vyhrievania LS umiestnenej pred kat.
pin 80 - kostra LS umiestnenej pred kat.
Nikde nič o LS za kat. Pravdu povediac, netuším či pozeram na zapojenie mojej alebo inej RJ. (Zapojenie mám z dialogisu)
Renault Thalia 1,4 16V r.v.2001
Optimista je ten, ktorý si kúpi auto a myslí si že zomrie v posteli.
Optimista je ten, ktorý si kúpi auto a myslí si že zomrie v posteli.
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: Kontrolka CHECK motora - problém
Vyhřívání zadní lambda sondy je problematičtější, zapíná se až po nějaké době, kdy je uzavřena regulace podle lambda sondy před. Zapojena je na kontakty 68, 76, 44. Na 68 je zapojeno ukostření vyhřívání (ovládání vyhřívání).
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
- SONTE
- Junior member
- Příspěvky: 170
- Registrován: čtv srp 06, 2009 21:11
- Bydliště: Trnava - SR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kontrolka CHECK motora - problém
Niečo sa mi podarilo odmerať, niečo nie. Z tých troch pinov ktoré si mi vypísal sedí len jeden - 76. Ostatné nesedia ani farebne ani premeraním. Jeden čo sa mi podaril namerať je biely vodič vyhrievania a ten je privedený na pin 65. Šedý vodič vyhrievania som nameral na viacerých pinoch (89, 90, 59, 60..).
Asi budem musieť porozlepovať tie chráničky a manuálne to popozerať. Len keby tam toho miesta bolo viac.
Sťahujem Renault Visu, snáď tam nájdem niečo viac.
Asi budem musieť porozlepovať tie chráničky a manuálne to popozerať. Len keby tam toho miesta bolo viac.
Sťahujem Renault Visu, snáď tam nájdem niečo viac.
Renault Thalia 1,4 16V r.v.2001
Optimista je ten, ktorý si kúpi auto a myslí si že zomrie v posteli.
Optimista je ten, ktorý si kúpi auto a myslí si že zomrie v posteli.
- SONTE
- Junior member
- Příspěvky: 170
- Registrován: čtv srp 06, 2009 21:11
- Bydliště: Trnava - SR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kontrolka CHECK motora - problém
Konečne sa mi podarilo stiahnuť Renault Visu. Jak naschvál nemôžem nájsť motor K4J712. Najbližší som našiel K4J711. Tam som získal podrobné zapojenie pinov riadiacej jednotky.
Dnes som to opäť meral.
44 - signál lambda sondy za kat. - OK
45 - signál lambda sondy pred kat. - OK
65 - povel - žhavenia lambda sondy pred kat. - ZLE no nameral som ho na pine 63 tam OK
68 - povel - žhavenia lambda sondy za kat. - ZLE ( je tam tenký hnedý vodič s bielym prúžkom) no nameral som ho na pine 65 tam OK
76 - kostra lambda sondy za kat. - OK
80 - kostra lambda sondy pred kt. - OK
Obe napájania z ochranného relé sú OK
Tak sa teraz pýtam je rozdiel medzi RJ motorov K4J711 a 712?
Aj by som to skúsil prehodiť navzájom no nemôžem lebo neviem čo za vodič ide z pinu 63 (podľa schémy vo Visu je neobsadený)
Už som naozaj zúfalý...
Dnes som to opäť meral.
44 - signál lambda sondy za kat. - OK
45 - signál lambda sondy pred kat. - OK
65 - povel - žhavenia lambda sondy pred kat. - ZLE no nameral som ho na pine 63 tam OK
68 - povel - žhavenia lambda sondy za kat. - ZLE ( je tam tenký hnedý vodič s bielym prúžkom) no nameral som ho na pine 65 tam OK
76 - kostra lambda sondy za kat. - OK
80 - kostra lambda sondy pred kt. - OK
Obe napájania z ochranného relé sú OK
Tak sa teraz pýtam je rozdiel medzi RJ motorov K4J711 a 712?
Aj by som to skúsil prehodiť navzájom no nemôžem lebo neviem čo za vodič ide z pinu 63 (podľa schémy vo Visu je neobsadený)
Už som naozaj zúfalý...
Renault Thalia 1,4 16V r.v.2001
Optimista je ten, ktorý si kúpi auto a myslí si že zomrie v posteli.
Optimista je ten, ktorý si kúpi auto a myslí si že zomrie v posteli.
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: Kontrolka CHECK motora - problém
Tak pro K4J 712 je to zapojení následující:
45, 80 - signál lambda před katalyzátorem
63 - povel vyhřívání lambda sondy před katalyzátorem
44, 76 - signál lambda za katalyzátorem
65 - povel vyhřívání lambda sondy před katalyzátorem
Co se týká vyhřívání, tak to je u zadní lambda sondy zapnuto až po nějakém čase. Takže jej nejde změřit. Ale po zapnutí zapalování musí být na jednom kontaktu lambda sondy +12V proti kostře motoru, ne proti kontaktu povelu vyhřívání. To samé u přední lambda sondy, která je ale vyhřívána hned po startu. Odpor lambda sondy máš dobrý, takže lambda jako taková by měla být ok. Pak ještě, jestli není problém místo s vyhříváním spíš s jejím signálem.
45, 80 - signál lambda před katalyzátorem
63 - povel vyhřívání lambda sondy před katalyzátorem
44, 76 - signál lambda za katalyzátorem
65 - povel vyhřívání lambda sondy před katalyzátorem
Co se týká vyhřívání, tak to je u zadní lambda sondy zapnuto až po nějakém čase. Takže jej nejde změřit. Ale po zapnutí zapalování musí být na jednom kontaktu lambda sondy +12V proti kostře motoru, ne proti kontaktu povelu vyhřívání. To samé u přední lambda sondy, která je ale vyhřívána hned po startu. Odpor lambda sondy máš dobrý, takže lambda jako taková by měla být ok. Pak ještě, jestli není problém místo s vyhříváním spíš s jejím signálem.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
- SONTE
- Junior member
- Příspěvky: 170
- Registrován: čtv srp 06, 2009 21:11
- Bydliště: Trnava - SR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kontrolka CHECK motora - problém
Tak dnes sa mi podarilo problém odstrániť. Vpodstate bol v konektoroch. Keď som párkrát odpojil a zapijil lambdy tak tie konektory nemali dobrý spoj. Rozobral som ich, jazýčky som vyhol aby dosadali. Všetko zložil. Závada už bola len v pamäti no v dvoch servisoch to nevedeli odstrániť tak som šiel do Renaultu a za 10€ je už všrtko OK.
Ďakujem za všetky rady.
Veľa šťastných km.
Ďakujem za všetky rady.
Veľa šťastných km.
Renault Thalia 1,4 16V r.v.2001
Optimista je ten, ktorý si kúpi auto a myslí si že zomrie v posteli.
Optimista je ten, ktorý si kúpi auto a myslí si že zomrie v posteli.
Re: Kontrolka CHECK motora - problém
No ... trochu pozdě odpovídám, ale ... mě nevítil check, ale SERV ... a taky jsem hledal na netu. Už nevím kde jsem našel že abych udělal:
pod předním sedadlem nalezl konektor. Ten "zrušil" a propoji "natvrdo". Od té doby mám problém SERV vyřešen. Jenom bych upozornil, že podobný "bazmek" se nachází take pod předním sedadelm spolujezdce. Preventivně jsem to udělal i tam.
pod předním sedadlem nalezl konektor. Ten "zrušil" a propoji "natvrdo". Od té doby mám problém SERV vyřešen. Jenom bych upozornil, že podobný "bazmek" se nachází take pod předním sedadelm spolujezdce. Preventivně jsem to udělal i tam.
Re: Kontrolka CHECK motora - problém
Pozor , konektor pod sedadlem řidiče i spolujezdce by měl být od předpínačů pásu. V případě nehody by nemusely fungovat, nepletu li se , jinak mne opravte !!!!!!!
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 hostů