Přehřívání motoru ( vyřešeno )

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika

Uživatelský avatar
coaxial
Junior member
Příspěvky: 247
Registrován: stř čer 30, 2010 13:56

Přehřívání motoru ( vyřešeno )

Příspěvek od coaxial » pát kvě 04, 2012 23:53

Ahoj, určitě tady o tomto problému padlo spoustu slov, ale bohužel jsem toho moc nevyčetl.

Můj problém spočívá v tom, že mi především nefunguje ten přídavný ventilátor na chlazení motoru ( určitě víte, co myslím , ten nefunguje od nějakého nárazu co dostala tálka napředek )
Ale nedával bych to tomu jako příčinu, jelikož tálku vlastním už nějakou dobu a ten ventilátor fungoval zhruba první 2 měsíce. Pak jsem vlastně celé léto jezdil bez něj a vše bylo ok.
Ale teď nám přišlo jaro, trošku vyšší teploty a já vypozoroval pár problémů, zase na druhou stranu jsem v tomhle ohledu totální amatér, a vím o tom úplný prd, tak jsem zvědavej co mi poradíte.

Problém : Nedávno jsem jel asi 20 km do kopců a tam už se už motor maličko přehříval, ale opravdu jen kapánek, tam by to ještě šlo a bral jsem to jako normál :)
Ale dnes.... dnes jsem měl srdce 3x takový než normálně. Ve stojící koloně se mi asi po 5-10 minutách vyhoupla ručička téměř na maximum !!! Naštěstí se kolona rozjela takže se mi teplota motoru vrátila tam, kde by měla být :)

Ono nemusí být ani nějaké extrémní horko, v momentě jak motor běží 5-10 minut na volnoběh, tak se mi přehřívá. Pokud jedu, není problém , ještě aby byl - motor se chladí víceméně vzduchem. Ale v čem je sakra problém? Chladíci kapaliny je tam víc než dost, i když ten přídavný ventilátor nefunguje, takové problémy stím vůbec nebyli. A to byli daleko větší horka.... Chladící kapalina v okruhu normálně cirkuluje, tak já nevím ..... Docela se bojím toho, že je nekdě průser jako hrom.

Nebo tu existuje druhá možnost : opravit ten přídavnej ventilátor, tím by mohli problémy vymizet. Na druhou stranu, nemám tušení co s ním je ....a při jaké teplotě by měl spínat. Každopádně za každou snahu o pomoc moc děkuju, protože servis je to poslední , co bych teď potřeboval.

EDIT: Jinak to je tálka v úplným základu, žádná klimatizace ani podobný vychytávky to nemá. To jen tak pro úplnost.

EDIT2: Bylo prasklé tesnění pod hlavou, oprava mě stála 6800,-
Naposledy upravil(a) coaxial dne úte čer 12, 2012 18:45, celkem upraveno 2 x.
Renault Thalia 1.4 8V 55kW r.v 2005
6l/100km

amater3
Senior member
Příspěvky: 1736
Registrován: sob bře 14, 2009 21:05
Bydliště: Galanta

Re: Přehřívání motoru

Příspěvek od amater3 » sob kvě 05, 2012 09:52

Jsou jen dvě možnosti poruchy.Vadný motor ventilátoru(to zjistíš když ho připojíš přímo na12V),anebo jeho spínací čidlo(po jeho propojení-vykrácení se motor rozběhne)Co se týká chlazení je třeba si uvědomit,že je to náporový systém.Chladič funguje při pohybu auta,když auto stojí je neúčinný a motor se přehřívá. :oops:
Š 100 - šrot
Š 105 - šrot
Š 120 - šrot
Thalia 1,2 16V Privilege 7/2009 - nyní dcera
Megane GrandCoupe Intens Tce140 2/2023
Obrázek

Uživatelský avatar
coaxial
Junior member
Příspěvky: 247
Registrován: stř čer 30, 2010 13:56

Re: Přehřívání motoru

Příspěvek od coaxial » sob kvě 05, 2012 10:01

Vím že ventilátor sice vidět je, ale dá se vůbec dostat k jeho zapojení ? A teď mě ani nenapadá kde vzít 12V baterku , doma nemám a možnost jí koupit nemám. Na baterku od auta to připojit nemůžu, ta je moc silná že?

EDIT: Tak mě napadá , nemá ten ventilátor ještě nekdě nějakou pojistku ? Že by mohla bejt pryč pojistka, hmm ?
Renault Thalia 1.4 8V 55kW r.v 2005
6l/100km

dj.pepino
Člen RCČR
Příspěvky: 2219
Registrován: pát črc 28, 2006 14:37
Bydliště: Teplice
Kontaktovat uživatele:

Re: Přehřívání motoru

Příspěvek od dj.pepino » sob kvě 05, 2012 11:08

coaxial píše:Vím že ventilátor sice vidět je, ale dá se vůbec dostat k jeho zapojení ? A teď mě ani nenapadá kde vzít 12V baterku , doma nemám a možnost jí koupit nemám. Na baterku od auta to připojit nemůžu, ta je moc silná že?

EDIT: Tak mě napadá , nemá ten ventilátor ještě nekdě nějakou pojistku ? Že by mohla bejt pryč pojistka, hmm ?
12V napoj přímo z baterky v autě ! Pojistku to má - podívej se na : http://www.renaultclub.cz/manuals/uziva ... _.2004.pdf Stránka 5.22. Nebo jak píše amater3 to může dělat čidlo chladící kapaliny a nebo je někde přerušený drát. :wink:
Obrázek
Laguna II/ 2.0DCi/16V /175Hp - chip na 225 (2007)Dynamique Obrázek
Megan II 1,9 DCi/88kW / 2005/chip na 150Hp , Megan II 1,5 DCi/ 63kW / 2004 - chip na 105Hp. Právní ochrana DAS.Autokamera TrueCam A5, Clip v.135
http://klondajk.brdy.org/
Hledají se spolubojovníci z Klondajku a Jinců.

Uživatelský avatar
coaxial
Junior member
Příspěvky: 247
Registrován: stř čer 30, 2010 13:56

Re: Přehřívání motoru

Příspěvek od coaxial » sob kvě 05, 2012 11:20

Teď sem do toho manuálu koukal, je tam pojistka na ventilátor topení. To není ono ale...
Renault Thalia 1.4 8V 55kW r.v 2005
6l/100km

dj.pepino
Člen RCČR
Příspěvky: 2219
Registrován: pát črc 28, 2006 14:37
Bydliště: Teplice
Kontaktovat uživatele:

Re: Přehřívání motoru

Příspěvek od dj.pepino » sob kvě 05, 2012 11:59

coaxial píše:Teď sem do toho manuálu koukal, je tam pojistka na ventilátor topení. To není ono ale...
Je tam pojistka pro ventilátor klimatizace. Thalinka má jen jeden ventilátor společný pro chladič klima a chladič motoru - pokud si dobře vzpomínám. Na Laguně mám dva ventilátory -každý pro jeden chladič. :wink:
Obrázek
Laguna II/ 2.0DCi/16V /175Hp - chip na 225 (2007)Dynamique Obrázek
Megan II 1,9 DCi/88kW / 2005/chip na 150Hp , Megan II 1,5 DCi/ 63kW / 2004 - chip na 105Hp. Právní ochrana DAS.Autokamera TrueCam A5, Clip v.135
http://klondajk.brdy.org/
Hledají se spolubojovníci z Klondajku a Jinců.

Uživatelský avatar
coaxial
Junior member
Příspěvky: 247
Registrován: stř čer 30, 2010 13:56

Re: Přehřívání motoru

Příspěvek od coaxial » sob kvě 05, 2012 12:24

Teď jsem byl trošku zalaborovat .... všechny pojistky jsou ok. Ventilátor je zapojenej a měl by se tudiž točit. Pořídil jsem pár fotek, protože jsem si všiml že z jedný odbočky mi čumí 2 dráty, ale nenašel jsem okolo nic, kde by měli být. Ale zase mi je divný, že by tam plandali jen tak .

A ventilátor samotnej na baterku nepřipojím, protože je tam konektor , kabel je docela krátkej .... jedině to zapojení s něčím na chvíly prohodit.

Kód: Vybrat vše

http://imageshack.us/g/98/384n.jpg/
EDIT: Ještě mě napadlo jestli ten chladící okruh nemůže bejt zavzdušněný... ale nevím jak ho odvzdušnit .....
Pořád totiž platí co sem již řekl, ten ventilátor nefunguje téměř celou dobu co mám tálku a nikdy nebyl problém....
Renault Thalia 1.4 8V 55kW r.v 2005
6l/100km

ketos
Advanced member
Příspěvky: 283
Registrován: sob lis 29, 2008 22:33

Re: Přehřívání motoru

Příspěvek od ketos » sob kvě 05, 2012 13:25

Zavzdušnění je první věc, co mě napadla. Pokud je zavzdušněno, tak jde někdy slyšet takový šplouchání. Odvzdušňuje se, aspoň na tom mým, šroubem (orig. je plastovej, co se rád láme) na hadici co vede k topení. Na tvých fotkách vidět není, asi je schovanej za nějakou jinou hadicí.

Můžu se pokusit ti během dneška vyfotit, jak je ten větrák zapojen na mojí, možná se to ale bude ročníkem trochu lišit.

Jinak ti chybí tepelnej štít na výfukových svodech.
Hyundai i30 1.6 CVVT, 2013

Uživatelský avatar
coaxial
Junior member
Příspěvky: 247
Registrován: stř čer 30, 2010 13:56

Re: Přehřívání motoru

Příspěvek od coaxial » sob kvě 05, 2012 13:32

Teď mě ještě napadlo, jak mám připojit ten ventilátor přímo na baterku? Je dělanej normálně na nějakej konektor, a nechci nic podelat....
Chce to udělat jistý kroky ... zjistit jestli vůbec funguje samotnej ventilátor. Už vím že pojistky jsou ok, ještě zjistit jestli je ok samotnej ventilátor a pak teprve můžu řešit nějaký spínání....

Jinak tepelnej štít na výfukových svodech tam není téměř od začátku, byl totálně prorezlej a ani tam pořádně nedržel tak ho mechanik sundal. Říkám, nebyl stím absolutně žádnej problém :)

EDIT: Tak teda fakt nechápu, jak mám podle vás připojit ten ventilátor přímo na baterku. Já sem snad úplně blbej. Teď jsem se na to díval, před větrákem je odbočka - to vede k těm výfukovým svodům dolů do nějaký věci ( co to je, to fakt nevím, jestli nějakej termostat nebo něco ... ) A jinak to vede přímo do větráku, konektor ve větráku sem zkontroloval a je ok. Relé u baterky včetně pojistky - vše vypadá ok. Ale teď si lámu hlavu nad tím, jak připojit ten větrák jen na baterku :D to stačí jen vytáhnout tu odbočku k těm svodům či co ? Stejně to de do baterky přes relé .... já nevím :D

EDIT:

Kód: Vybrat vše

http://imageshack.us/f/341/sadadz.jpg/
tady sem spáchal něco pro lepší představu :D

EDIT2: Ještě mě napadlo, pokud celá žáležitost s větrákem záleží na termostatu, tak by do něj logicky mělo pořád jít 12V ne? To bych totiž nemusel řešit zapojení větráku přímo na baterku ale stačilo by proměřit :) Dle mě je v pryč termostat kterej to na těch 89°C nesepne...
Ale zase na druhou stranu tím nezjistím jestli pryč jen motor z ventilátoru...
Renault Thalia 1.4 8V 55kW r.v 2005
6l/100km

ketos
Advanced member
Příspěvky: 283
Registrován: sob lis 29, 2008 22:33

Re: Přehřívání motoru

Příspěvek od ketos » sob kvě 05, 2012 20:05

Tak jsem to nafotil.

Zde větrák (přívod shora):
Obrázek

Od větráku to vede dolů do takovýho Xka, kam jde zřejmě i kabel od teplotního čidla (tj. hned nad tím):
odkaz >>

Dál to pak vede do této žlutě označené a z toho vpravo k relátkům:
odkaz >>

Zde je odvzdušňovací šroub na hadici (novej - mosaznej):
odkaz >>

Jen pro info, mohlo by se to hodit i jiným, zde je nějakej popis:
odkaz >>
Hyundai i30 1.6 CVVT, 2013

Uživatelský avatar
coaxial
Junior member
Příspěvky: 247
Registrován: stř čer 30, 2010 13:56

Re: Přehřívání motoru

Příspěvek od coaxial » sob kvě 05, 2012 22:30

Aha, takže to je lambda sonda .... do tý mi vede konektor z toho x u větráku. Tím pádem ale nechápu, podle čeho spíná ten ventilátor. Nevím sice jak je zapojenej termostat, ale když se na to tak podívám tak to jde od baterky na relé, z relé do větráku a do lambda sondy.

Podívej se pak prosím, jestli ti někam k termostatu nevedou 2 černý dráty, jeden je silnější a druhej slabší. Ty mě tam totiž visej , což určitě nemaj.
Renault Thalia 1.4 8V 55kW r.v 2005
6l/100km

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Přehřívání motoru

Příspěvek od Zefek » sob kvě 05, 2012 23:14

Takhle. Termostat je čistě mechanická součástka, která nemá žádnou elektroniku. Podle ní nic nespíná. Lambda sonda je na výfuku a kontroluje složení výfukových plynů.
Ventilátor může spínat dvěma způsoby. První způsob je, že je na chladici spínač, který spíná podle teploty chladící kapaliny protékající skrz chladič. Pokud je tenhle spínač v háji, ventilátor nespne. Druhá možnost je, že ventilátor je spínaný skrz řídící jednotku. To je tím pravděpodobnější, jestliže má auto klimatizaci. V případě, že má klimatizaci totiž funguje ventilátor na dvě rychlosti. Aby to bylo možné, je někde na chladiči umístěný odpor, který zajistí potřebný úbytek napětí pro poloviční rychlost ventilátoru.
Aby bylo možné rozjet ventilátor naplno, pak se připojí paralelně napřímo na 12V. Aby to bylo možné, jsou k tomu dvě relátka - jedno připojí odpor do série s ventilátorem, druhé připojí ventilátor přímo na 12V a rozjede se plná rychlost.

Do ventilátoru vedou dva dráty - černý, to je kostra. Žlutý, nebo oranžový, nebo jakékoliv jiné barvy než černá je napájení 12V. Stačí z toho nečerného drátu sundat trošku bužírky připojit kabel připojený přímo na baterku - teda spíš nejdřív připojit ten kabel na ten nečerný a až pak na baterku. Ventilátor se musí rozjet. Po odpojení konektoru lze taky změřit odpor motoru ventilátoru.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
coaxial
Junior member
Příspěvky: 247
Registrován: stř čer 30, 2010 13:56

Re: Přehřívání motoru

Příspěvek od coaxial » ned kvě 06, 2012 00:06

Druhá možnost padá, klimatizaci nemám....

Ventilátor může spínat dvěma způsoby. První způsob je, že je na chladici spínač, který spíná podle teploty chladící kapaliny protékající skrz chladič. Pokud je tenhle spínač v háji, ventilátor nespne.

Kde najdu ten spínač ? Ten bude určitě v háji ....
Renault Thalia 1.4 8V 55kW r.v 2005
6l/100km

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Přehřívání motoru

Příspěvek od Zefek » ned kvě 06, 2012 12:35

Podle toho co jsem našel, to vypadá, že relátka si řídí jednotka vstřikování. Takže na chladiči žádný spínač nebude. A řídí si je i v případě, že auto není vybaveno klimatizací. Tady celkem odpadá spousta problémů s vyzkoušením ventilátoru. Chce to ale najít relé, které ovládá ventilátor. Když sem nahodíš fotku relátek a pojistek v motorém prostoru, tak ti řeknu, které z nich by mělo ovládat ventilátor. Když se pak propojí drátem na určitých svorkách, mělo by být na konektoru ventilátoru napětí 12V - ventilátor by měl běžet.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
coaxial
Junior member
Příspěvky: 247
Registrován: stř čer 30, 2010 13:56

Re: Přehřívání motoru

Příspěvek od coaxial » ned kvě 06, 2012 12:41

Tam už jsem se hrabal, jsou tam 3 relé a 1 pojistka 30A

Obrázek

To sem našel na googlu ....celkem to odpovídá .... sou to ty 3 relátka u sebe

Jinak by to chtělo nějaký schéma .... který relé je na co ? Jedno na saharu, ale které ? a další 2 relé jsou k čemu ? Jinak pokud budu vedět který relé je na ventilátor, není problém a hned bych šel zkusit jestli se mi při propojení kontaktů chytne sahara. Ale nechce se mi to dělat na slepo , bůh ví na co sou ty další 2 relátka...

EDIT: Jinak včera jsem měřil napětí na konektoru do ventilátoru a byla tam 0 . Což vlastně opravdu znamená, že to jde na 100% přes to relé které prostě nesepne. Ale proč? Co dá relátku signál aby seplo ?

Ještě jsem vygooglil tohle :u motoru 1.4 8v je čidlo teploty motoru se dvěma výstupy. Jedno jde na teploměr přístrojové desce a druhý k ŘJ. Ta dává mimo jiné impuls pro spuštění ventilátoru.
Renault Thalia 1.4 8V 55kW r.v 2005
6l/100km

amater3
Senior member
Příspěvky: 1736
Registrován: sob bře 14, 2009 21:05
Bydliště: Galanta

Re: Přehřívání motoru

Příspěvek od amater3 » ned kvě 06, 2012 14:49

Mělo by to být to samostatné relé.Ty dvě vedle sebe jsou na benzinové čerpadlo a blokaci vstřikování.Zelená pojistka F7 30A vedle relé je od ventilátoru. :oops:
Š 100 - šrot
Š 105 - šrot
Š 120 - šrot
Thalia 1,2 16V Privilege 7/2009 - nyní dcera
Megane GrandCoupe Intens Tce140 2/2023
Obrázek

Uživatelský avatar
coaxial
Junior member
Příspěvky: 247
Registrován: stř čer 30, 2010 13:56

Re: Přehřívání motoru

Příspěvek od coaxial » ned kvě 06, 2012 14:54

Jo, ted jsem to zkoušel. Zkoušel jsem propojit kontakty 3 a 5 , u benzínového čerpadla se mi to povedlo.... bylo slyšet.
Ale u toho relé na ventilátor nic .... jinak jsem koukal že jsou všechny 3 relé úplně stejné .... ale možná jsem to špatně propojil ?

Doufám že to mám správně!!!! Jelikož to nikde není tak jsem to popsal, určitě se to někomu hodí.

Kód: Vybrat vše

http://imageshack.us/f/708/002kcv.jpg/
Renault Thalia 1.4 8V 55kW r.v 2005
6l/100km

amater3
Senior member
Příspěvky: 1736
Registrován: sob bře 14, 2009 21:05
Bydliště: Galanta

Re: Přehřívání motoru

Příspěvek od amater3 » ned kvě 06, 2012 15:08

Zkus propojit + z baterky na svorku 5 a měl by se rozběhnout.Pokud ne,může být špatné ukostření motorku a nebo vadný motor. :oops:
Š 100 - šrot
Š 105 - šrot
Š 120 - šrot
Thalia 1,2 16V Privilege 7/2009 - nyní dcera
Megane GrandCoupe Intens Tce140 2/2023
Obrázek

Uživatelský avatar
coaxial
Junior member
Příspěvky: 247
Registrován: stř čer 30, 2010 13:56

Re: Přehřívání motoru

Příspěvek od coaxial » ned kvě 06, 2012 15:10

Aha, já blbec tam spojoval kontakty 3 a 5 . ty říkáš plus z baterky na 5 . To si musím sehnat delší drát a zase zmizet ke garážím, protože bydlím na sídlišti a nesnáším jak pak každej čumí ....
Renault Thalia 1.4 8V 55kW r.v 2005
6l/100km

amater3
Senior member
Příspěvky: 1736
Registrován: sob bře 14, 2009 21:05
Bydliště: Galanta

Re: Přehřívání motoru

Příspěvek od amater3 » ned kvě 06, 2012 15:18

Žádný blbec,to byl správný postup a protože nepomohl následuje tento krok.Tím eliminuješ pojistku a jak jsem psal výše zůstávají dvě závady. :oops:
Š 100 - šrot
Š 105 - šrot
Š 120 - šrot
Thalia 1,2 16V Privilege 7/2009 - nyní dcera
Megane GrandCoupe Intens Tce140 2/2023
Obrázek

Uživatelský avatar
coaxial
Junior member
Příspěvky: 247
Registrován: stř čer 30, 2010 13:56

Re: Přehřívání motoru

Příspěvek od coaxial » ned kvě 06, 2012 15:41

Tak je to tak, ventilátor se nepohnul ... takže je mrtvej , to je to čeho jsem se bál...

Kód: Vybrat vše

http://www.e-cat.cz/p-4671735/renault/thalia-lb0-1-2-02-98-10-03/1-4-1390ccm-55kw-75hp-08-00/chlazeni-vytapeni-a-klimatizace/sahary-a-ventilatory/sahara-chladice-motoru-kompletni.html?cPath=1104_196844_207547_631163_631173
Téměř 2000,- , no tfuj .... To se mi jako vážně dávat nechce....

Nebo použitá

Kód: Vybrat vše

http://www.renaultdily.cz/sahara-dle-motoru/detail-296-5539.html
Ale je na Clio a nevím jestli pasuje přímo na tálku ....
Renault Thalia 1.4 8V 55kW r.v 2005
6l/100km

starecek
Člen RCČR
Příspěvky: 592
Registrován: pon bře 01, 2010 19:16
Bydliště: Kladno

Re: Přehřívání motoru

Příspěvek od starecek » ned kvě 06, 2012 16:01

Já ti dám poslední šanci. Ty černý kabely vypadají jako kostry a jsou uhnilé v přípojném oku. Připoj je někam na kostru a znovu vyzkoušej plus do relé. Ventilátor se ti volně točí?
Renault Grand Modus 1.2 16V 2008

Uživatelský avatar
coaxial
Junior member
Příspěvky: 247
Registrován: stř čer 30, 2010 13:56

Re: Přehřívání motoru

Příspěvek od coaxial » ned kvě 06, 2012 16:34

Myslíš ty 2 černý kabely o kterých jsem mluvil? Jeden je silnější a druhý slabší a vypadaj jako odněkud vytržený čí co ...

tady jsem se je pokoušel vyfotit, ale je to dost nezřetelné....

Kód: Vybrat vše

http://imageshack.us/f/205/008kom.jpg/
Renault Thalia 1.4 8V 55kW r.v 2005
6l/100km

starecek
Člen RCČR
Příspěvky: 592
Registrován: pon bře 01, 2010 19:16
Bydliště: Kladno

Re: Přehřívání motoru

Příspěvek od starecek » ned kvě 06, 2012 16:45

Ta fotka je hrozná, povol nějaký šroub na kovové kastli nebo je ohol nožíkem a prodluž na mínus pól baterie
Renault Grand Modus 1.2 16V 2008

Uživatelský avatar
coaxial
Junior member
Příspěvky: 247
Registrován: stř čer 30, 2010 13:56

Re: Přehřívání motoru

Příspěvek od coaxial » ned kvě 06, 2012 17:16

Udělám to takle, vyndám relé, propojím tam kontakty 3 a 5 a budu laborovat s těma černýma drátama....
Renault Thalia 1.4 8V 55kW r.v 2005
6l/100km

Odpovědět

Zpět na „Renault Thalia I“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů