Přehřívání motoru ( vyřešeno )
Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika
Re: Přehřívání motoru
Možná by by bylo dobrý zapnout klíček, nevím zda jsou svorky pod satálým napětím nebo jen po klíčku.
Renault Grand Modus 1.2 16V 2008
Re: Přehřívání motoru
Sahara je nejspíš pod stálým napětím, jelikož se mi kdysi když fungovala stávalo, že se po vypnutí motoru sepla a dochladila motor.
Každopádně !!!! ty 2 černý utržený dráty , jsou opravdu kostry. Nevím k čemu je ten silnější, popravdě jsem neměl tušení kam dát ten slabej Ale sahara s ním fungovala, takže jsem ho tam dočasně přidělal . Zkoušel jsem zda sahara spíná a funguje jak za mlada. Ale pořád mi nejde do hlavy, odkud se vytrhly ty 2 dráty.... nevím kam je napevno přidělat zpět? Všude tam je přístup jak k penězům ....
Ale díky všem moc za rady, všechno mi pomohlo Chyby jsme se dohledali , ale pořád to neberu jako vyřešené.
Jak je možné, že se zemnící dráty jen tak vytrhly? A dokonce 2 .....
Kde mohli být připojený ? Spíš mě vypadá že tam byli nekdě tak jen tak přidělaný, asi tak jako sem to stím jedním udělal já teď ....
Už víme že ten slabší drát patří k sahaře. A ten silnější ? Nikdo neví?
Každopádně !!!! ty 2 černý utržený dráty , jsou opravdu kostry. Nevím k čemu je ten silnější, popravdě jsem neměl tušení kam dát ten slabej Ale sahara s ním fungovala, takže jsem ho tam dočasně přidělal . Zkoušel jsem zda sahara spíná a funguje jak za mlada. Ale pořád mi nejde do hlavy, odkud se vytrhly ty 2 dráty.... nevím kam je napevno přidělat zpět? Všude tam je přístup jak k penězům ....
Ale díky všem moc za rady, všechno mi pomohlo Chyby jsme se dohledali , ale pořád to neberu jako vyřešené.
Jak je možné, že se zemnící dráty jen tak vytrhly? A dokonce 2 .....
Kde mohli být připojený ? Spíš mě vypadá že tam byli nekdě tak jen tak přidělaný, asi tak jako sem to stím jedním udělal já teď ....
Už víme že ten slabší drát patří k sahaře. A ten silnější ? Nikdo neví?
Renault Thalia 1.4 8V 55kW r.v 2005
6l/100km
6l/100km
Re: Přehřívání motoru
Oba je spoj. přidělej na ně očko a přišroubuj ke karoserii. Ona ta oka občas uhnívají, tipoval bych někde okolo kaslíku na baterii. Originál kostřící bod je na plechu vedle baterie u mínusového pólu a odtud se ti pravděpodobně odlomilo očko, kde byly oba vodiče, pak se vyklepaly dolů.
Renault Grand Modus 1.2 16V 2008
Re: Přehřívání motoru
Takže , věc se má tak. Sahara je díky vám všem opravena, je to dost amatérské ale foto zde
Ale pořád mám dojem, že problém není vyřešen. Během 4 dnů jsem snad po 3 doléval chladící kapalinu, díky přehřívání určitě ubejvala rychlejc, ale stejně se mi to nezdá. Teď jak jsem dělal tu saharu tak jsem měl náhodou puštěnej motor a najednou koukám, že mi jde bílej kouř od výfuku. Samozřejme je v něm voda, a to určitě není v pořádku. Pokud se to tůruje, tak je to ještě horší. Udělal jsem mobilem video, tak se můžete podívat (VLC media player to přehraje )....¨
Pravděpodobně tedy těsnění pod hlavou prasklí - v lepšim případě , v horšim třeba prasklá hlava ..... já měl tušení že je někde problém jako hrom. Nemá někdo tušení co zhruba může stát to těsnění ? Počítám že je prasklé...
Ještě teda jeden poznatek, takle se z toho hulí když to jede na volnoběh. Při jízdě domů jsem si nevšim že by to takle kouřilo...
Ještě mi bylo doporučeno - prý že se ochladilo, a několik dní teď pršelo a já jezdil převážně krátké trasy, mám zkontrolovat olej jestli v něm není voda a mám prý zajet alespoň 15km , tím by prý mělo dojít k ideálnímu prohřátí a všechna voda z výfuku by měla zmizet. Pokud to pak i na volnoběh bude takle hulit, tak je to prý jasné.
EDIT: Tak sem to pořádně projel, dal sem tomu zabrat , pak jsem zastavil a zkoušel na volnoběh jestli mě půjde dým z výfuku .... nic, krásně čisto.... No asi to budu muset hlídat, ale někde nejspíš malér bude....
Kód: Vybrat vše
http://imageshack.us/f/9/001jbc.jpg/
Ale pořád mám dojem, že problém není vyřešen. Během 4 dnů jsem snad po 3 doléval chladící kapalinu, díky přehřívání určitě ubejvala rychlejc, ale stejně se mi to nezdá. Teď jak jsem dělal tu saharu tak jsem měl náhodou puštěnej motor a najednou koukám, že mi jde bílej kouř od výfuku. Samozřejme je v něm voda, a to určitě není v pořádku. Pokud se to tůruje, tak je to ještě horší. Udělal jsem mobilem video, tak se můžete podívat (VLC media player to přehraje )....
Kód: Vybrat vše
http://ulozto.cz/xKieVd1/005-m4v
Pravděpodobně tedy těsnění pod hlavou prasklí - v lepšim případě , v horšim třeba prasklá hlava ..... já měl tušení že je někde problém jako hrom. Nemá někdo tušení co zhruba může stát to těsnění ? Počítám že je prasklé...
Ještě teda jeden poznatek, takle se z toho hulí když to jede na volnoběh. Při jízdě domů jsem si nevšim že by to takle kouřilo...
Ještě mi bylo doporučeno - prý že se ochladilo, a několik dní teď pršelo a já jezdil převážně krátké trasy, mám zkontrolovat olej jestli v něm není voda a mám prý zajet alespoň 15km , tím by prý mělo dojít k ideálnímu prohřátí a všechna voda z výfuku by měla zmizet. Pokud to pak i na volnoběh bude takle hulit, tak je to prý jasné.
EDIT: Tak sem to pořádně projel, dal sem tomu zabrat , pak jsem zastavil a zkoušel na volnoběh jestli mě půjde dým z výfuku .... nic, krásně čisto.... No asi to budu muset hlídat, ale někde nejspíš malér bude....
Renault Thalia 1.4 8V 55kW r.v 2005
6l/100km
6l/100km
Re: Přehřívání motoru
Podívej se do nádobky mohly by tam se dělat bublinky když to osolíš a je cítin zplodina výfuku kouř ,či pára je normální při studenem motoru KONDENZUJE a voda se sráží ve výfuku a když vyrazíš tak to i někda lítá ven. Kdyby tě někda náhle zklamal ventilátor na chladiči použij nouzově vytápění včetně na plné pecky ventilátor dost to pomáhácoaxial píše:Takže , věc se má tak. Sahara je díky vám všem opravena, je to dost amatérské ale foto zdeKód: Vybrat vše
http://imageshack.us/f/9/001jbc.jpg/
Ale pořád mám dojem, že problém není vyřešen. Během 4 dnů jsem snad po 3 doléval chladící kapalinu, díky přehřívání určitě ubejvala rychlejc, ale stejně se mi to nezdá. Teď jak jsem dělal tu saharu tak jsem měl náhodou puštěnej motor a najednou koukám, že mi jde bílej kouř od výfuku. Samozřejme je v něm voda, a to určitě není v pořádku. Pokud se to tůruje, tak je to ještě horší. Udělal jsem mobilem video, tak se můžete podívat (VLC media player to přehraje )....¨Kód: Vybrat vše
http://ulozto.cz/xKieVd1/005-m4v
Pravděpodobně tedy těsnění pod hlavou prasklí - v lepšim případě , v horšim třeba prasklá hlava ..... já měl tušení že je někde problém jako hrom. Nemá někdo tušení co zhruba může stát to těsnění ? Počítám že je prasklé...
Ještě teda jeden poznatek, takle se z toho hulí když to jede na volnoběh. Při jízdě domů jsem si nevšim že by to takle kouřilo...
Ještě mi bylo doporučeno - prý že se ochladilo, a několik dní teď pršelo a já jezdil převážně krátké trasy, mám zkontrolovat olej jestli v něm není voda a mám prý zajet alespoň 15km , tím by prý mělo dojít k ideálnímu prohřátí a všechna voda z výfuku by měla zmizet. Pokud to pak i na volnoběh bude takle hulit, tak je to prý jasné.
EDIT: Tak sem to pořádně projel, dal sem tomu zabrat , pak jsem zastavil a zkoušel na volnoběh jestli mě půjde dým z výfuku .... nic, krásně čisto.... No asi to budu muset hlídat, ale někde nejspíš malér bude....
Naposledy upravil(a) Kubašta dne čtv kvě 10, 2012 13:02, celkem upraveno 1 x.
Re: Přehřívání motoru ( pořád nevyřešeno )
OLOL, parní stroj. Pokud to nezkresluje mikrofon mobilu, tak mi přijde, že má ten motor dost divnej zvuk (ve srovnání s mým), takovej tvrdej.coaxial píše:Ale pořád mám dojem, že problém není vyřešen. Během 4 dnů jsem snad po 3 doléval chladící kapalinu, díky přehřívání určitě ubejvala rychlejc, ale stejně se mi to nezdá. Teď jak jsem dělal tu saharu tak jsem měl náhodou puštěnej motor a najednou koukám, že mi jde bílej kouř od výfuku. Samozřejme je v něm voda, a to určitě není v pořádku. Pokud se to tůruje, tak je to ještě horší. Udělal jsem mobilem video, tak se můžete podívat (VLC media player to přehraje )....¨Kód: Vybrat vše
http://ulozto.cz/xKieVd1/005-m4v
Pravděpodobně tedy těsnění pod hlavou prasklí - v lepšim případě , v horšim třeba prasklá hlava ..... já měl tušení že je někde problém jako hrom. Nemá někdo tušení co zhruba může stát to těsnění ? Počítám že je prasklé...
Ještě teda jeden poznatek, takle se z toho hulí když to jede na volnoběh. Při jízdě domů jsem si nevšim že by to takle kouřilo...
Ještě mi bylo doporučeno - prý že se ochladilo, a několik dní teď pršelo a já jezdil převážně krátké trasy, mám zkontrolovat olej jestli v něm není voda a mám prý zajet alespoň 15km , tím by prý mělo dojít k ideálnímu prohřátí a všechna voda z výfuku by měla zmizet. Pokud to pak i na volnoběh bude takle hulit, tak je to prý jasné.
EDIT: Tak sem to pořádně projel, dal sem tomu zabrat , pak jsem zastavil a zkoušel na volnoběh jestli mě půjde dým z výfuku .... nic, krásně čisto.... No asi to budu muset hlídat, ale někde nejspíš malér bude....
Těsnění pod hlavu je docela drahý, neoriginál necelej litr, originál *koukám do Dialogysu*, tak zřejmě přes 3 tisíce (a to je to možná v sadě nebo co, možná jen špatnej obrázek). Každopádně když sem kupoval těsnění pod výfukový svody, tak neoriginál byl kvalitnější a levnější.
Hyundai i30 1.6 CVVT, 2013
Re: Přehřívání motoru ( pořád nevyřešeno )
Já se spíš ještě divím, že ten motor vůbec běží.
Renault Thalia 1.4 8V 55kW r.v 2005
6l/100km
6l/100km
Re: Přehřívání motoru ( pořád nevyřešeno )
UPDATE:
Konečný verdikt, motor se přehřívá , chladící kapalina mizí ale voda v oleji není. Kde je teda problém?
Konečný verdikt, motor se přehřívá , chladící kapalina mizí ale voda v oleji není. Kde je teda problém?
Renault Thalia 1.4 8V 55kW r.v 2005
6l/100km
6l/100km
Re: Přehřívání motoru ( pořád nevyřešeno )
A zkoušel si to teda odvzdušnit? Auto musí stát na rovině.coaxial píše:UPDATE:
Konečný verdikt, motor se přehřívá , chladící kapalina mizí ale voda v oleji není. Kde je teda problém?
Máš chladící směs správně naředěnou, řekněme v poměru 50 : 50 (koncentrát : destilovaná voda)? Už jsem slyšel o takových, co to tam nalili bez ředění.
Máš jistotu, že ta voda neteče někam ven, případně do interiéru?
Co teplotní čidlo, to je ok?
Termostat funguje, resp. otvírá jak má?
Snažil bych se vyhnout takovým "epickým" závěrům, jakože je špatné těsnění pod hlavou, prasklá hlava, prasklej blok, ... Nebo spíš si je nechat až na konec.
Potom ještě k zamyšlení, štefty (závrtné šrouby) které drží výfukové svody, jsou zašroubovány až do kanálků s vodou. Takže pokud ty svody někdo někdy sundával, je možné (ale nepravděpodobné), že to mohl XXXXXXXX, myslím nesprávné dotažení, nepoužití nějakého těsnícího sajrajtu, poškozený závit a tak.
Hyundai i30 1.6 CVVT, 2013
Re: Přehřívání motoru ( vyřešeno )
Zdravím páni prosím o radu mám thaliu 1 1,4 55kw od výmeny rozvodov a vodnej pumpy (myslím odvtedy) mi nespina ventilátor na chladici ,snímač teploty som vymenil ,ventilátor priamo na baterku funguje ,cez relé prepojením s plus baterky na kontakt relé funguje,no stále mi prehrieva motor a vyvari vodu ,vôbec ho nezopne ,už neviem kde hľadať problém ,
Teplota motoru v koloně
Už několikáté léto řeším jednu věc s teplotou motoru.
Při jízdě vše v pohodě, teplota chladící kapaliny na palubce se pohybuje mezi třetí až pátou ryskou, když na to šlapu, při jízdě do kopce ve vedru je ručička nejvíc rovně. Náporové chlazení bych řekl, že je tedy v pohodě.
Otázka do diskuse nastává v okamžiku, kdy někde začnu ve vedru popojíždět ve městě, ručička se vyhoupne na pátý dílek, tedy je přesně rovně. To už běží ventilátor a ručička se pořád hýbne nahoru, pak zase dolů, nějak se to sice chladí, ale podle mě je to blbě. Měl aby podle mě spadnout na čtvrtý dílek, stoupnout a zase klesnout.
Ventilátor běží, ale mám podezření, že nikoliv na plnou rychlost, i když je to jen dojem.
Přisuzoval jsem to už asi zanesenému chladiči, ale to by zase blbě chladilo i náporově a hřálo by se to při normální jízdě.
Taky se mi zdá, že nefunguje sepnutí ventilátoru po vypnutí motoru, to dříve fungovalo, teď vypnu motor, vyndám klíček a větrák se zastaví.
Nemáte někdo nějakou zkušenost, jak to prověřit a co kde pospojovat pro nějaký test?
Díky moc.
Při jízdě vše v pohodě, teplota chladící kapaliny na palubce se pohybuje mezi třetí až pátou ryskou, když na to šlapu, při jízdě do kopce ve vedru je ručička nejvíc rovně. Náporové chlazení bych řekl, že je tedy v pohodě.
Otázka do diskuse nastává v okamžiku, kdy někde začnu ve vedru popojíždět ve městě, ručička se vyhoupne na pátý dílek, tedy je přesně rovně. To už běží ventilátor a ručička se pořád hýbne nahoru, pak zase dolů, nějak se to sice chladí, ale podle mě je to blbě. Měl aby podle mě spadnout na čtvrtý dílek, stoupnout a zase klesnout.
Ventilátor běží, ale mám podezření, že nikoliv na plnou rychlost, i když je to jen dojem.
Přisuzoval jsem to už asi zanesenému chladiči, ale to by zase blbě chladilo i náporově a hřálo by se to při normální jízdě.
Taky se mi zdá, že nefunguje sepnutí ventilátoru po vypnutí motoru, to dříve fungovalo, teď vypnu motor, vyndám klíček a větrák se zastaví.
Nemáte někdo nějakou zkušenost, jak to prověřit a co kde pospojovat pro nějaký test?
Díky moc.
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 345 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 250 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 250 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Re: Přehřívání motoru ( vyřešeno )
Zmerit teplotu vody, pak uvidis.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Re: Přehřívání motoru ( vyřešeno )
Přes diagnostiku.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 hostů