Motor na 3 válce

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika

Odpovědět
sempron
Starting member
Příspěvky: 24
Registrován: pát srp 03, 2007 11:18
Bydliště: Ružomberok
Kontaktovat uživatele:

Motor na 3 válce

Příspěvek od sempron » ned lis 15, 2009 22:17

Chcel by som poprosiť o radu či nemá niekto podobnú skúsenosť a ako to riešiť, teraz ako sa ochladilo tak sa mi asi štyrikrát stalo že motor naštartujem ide pekne asi tak 10 sekúnd a potom zrazu začne trhať a celý sa trasie a ide na tri válce a raz mi pritom aj začala blikať kontrolka zloženia výfukových plynov. Keď motor vypnem a po chvíli naštartujem tak už ide normálne tak neviem čo stým môže byť.

Uživatelský avatar
kubysh
Člen RCČR
Příspěvky: 417
Registrován: sob srp 22, 2009 17:35
Bydliště: Rosice u Brna

Příspěvek od kubysh » sob lis 21, 2009 21:48

kolika ventil maš? Jestli 16V tak vyměň cívku (moje zkušenost) jestli 8V tak nevím :)

sempron
Starting member
Příspěvky: 24
Registrován: pát srp 03, 2007 11:18
Bydliště: Ružomberok
Kontaktovat uživatele:

Motor na 3 válce

Příspěvek od sempron » ned lis 22, 2009 07:34

Motor mám 16ventil, tak skúsim tú cievku a nevieš koľko približne tá cievka stojí?

DannyF
Starting member
Příspěvky: 36
Registrován: úte bře 11, 2008 12:30
Bydliště: Grand Prix Brno

Příspěvek od DannyF » ned lis 22, 2009 08:36

Podle toho co tady kolegové psali tak 1800 - 2300 Kč. A preferuj Valeo a ne originální Sagem.
Thalia Clima Expression 1,4 16V r.v. 12/2005
Fiat Tempra 1,9Tds 90HP 1991

Uživatelský avatar
Jean ViC
Člen RCČR
Příspěvky: 2075
Registrován: úte úno 22, 2005 19:09

Příspěvek od Jean ViC » ned lis 22, 2009 11:55

jestli ma 1.2 16V tak je tam jen jedna "krabicka" takze se to prodrazi, a dokonce je to i s kabelama..
CLIO IV GT 120 EDC Grandtour 2016 Obrázek
Prodano: CLIO III 1.2 TCe 74kW 20th Anniversary 3dv. Glacier White 2010 Obrázek
Prodano: CLIO II 1.2 16V 55kW Authentique 2001 5dv. Obrázek
Prodano: CLIO II 1.2 8V 43kW VAN 2000 Obrázek

sempron
Starting member
Příspěvky: 24
Registrován: pát srp 03, 2007 11:18
Bydliště: Ružomberok
Kontaktovat uživatele:

Motor na 3 válce

Příspěvek od sempron » ned lis 22, 2009 16:06

Áno je to presne tak ako píše Jean ViC na motore vzadu som našiel tú cievku a je iba jedna taká kocka a z nej idú káble ku sviečkam. Ale pozeral som na stránke ELITECAT a tam majú v ponuke len cievku BOSH a cena je 3207 sk a na stránke AUTOKELLY majú v ponuke len cievku FEBI a cena je 4832 sk ale VALEO som nikde nenašiel tak teraz neviem ktorú mám vybrať.

Jiří Cinegr
Starting member
Příspěvky: 40
Registrován: pon lis 30, 2009 18:21
Bydliště: Středočeský kraj

Příspěvek od Jiří Cinegr » pon lis 30, 2009 18:26

Tak jak si dopadl semprone?Mě to teď udělalo jednou taky,tak jesttli to bylo tou cívkou nebo něčim jiným.Jestli s tím mám zajet na diagnostiku.Díky za odpověď.Mám 1,2 16v.

sempron
Starting member
Příspěvky: 24
Registrován: pát srp 03, 2007 11:18
Bydliště: Ružomberok
Kontaktovat uživatele:

Motor na 3 válce

Příspěvek od sempron » stř pro 02, 2009 18:43

Do 10.12. som pracovne mimo domu tak som zatiaľ nič nerobil, keď sa vrátim tak to začnem riešiť a napíšem ako som dopadol.

Uživatelský avatar
marcelTV
Starting member
Příspěvky: 78
Registrován: sob srp 29, 2009 18:09
Bydliště: Trebisov, Slovenska republika

Příspěvek od marcelTV » čtv pro 03, 2009 07:23

Podobný problém som mal s 1,4 8V (2001) - raz sa to riešilo v záruke, niečo mi tam vymenili - keď sa to zopakovalo zhruba po roku (už mimo záruky) jeden známy mi poradil, aby som natankoval plnú nádrž Shell V-pover racing (našťastie som mal už skoro prázdnu nádrž). Zhruba po 100 km pomalého drncania na 3 valcoch zrazu motor ožil a odvtedy mám pokoj. Vraj V-pover má nejaké čistiace aditíva a prečistilo mi to potrubie. Odvtedy už tento problém nemám. Teraz tankujem obyčajný OMV a Shell V-pover dávam preventívne raz do roka plnú nádrž. Mne sa tie tri valce prejavovali nielen pri naštarovaní, ale aj pri väčšom stlačení plynpedálu najmä do kopca.
Renault 21 GTX 2.2 (1989-predané); Renault Thalia 1,4 RT 8V (2001), Renault Grand Scenic III 1,6 16V Expression (2009)

Jiří Cinegr
Starting member
Příspěvky: 40
Registrován: pon lis 30, 2009 18:21
Bydliště: Středočeský kraj

Příspěvek od Jiří Cinegr » ned pro 27, 2009 20:06

Chodí sem někdo prosím,kdo těmhle autům trochu rozumí?Tenhle problém
se tady řeší asi ve třech tématech a bylo by dobrý je sloučit a kdyby mohl někdo povolanej,třeba kdo ty auta opravuje odpovědět.Jinak se tady řeší voloviny typu loketní opěrky,led svícení apod.Nechápu.Díky za odpověd.

Uživatelský avatar
kubysh
Člen RCČR
Příspěvky: 417
Registrován: sob srp 22, 2009 17:35
Bydliště: Rosice u Brna

Příspěvek od kubysh » ned pro 27, 2009 23:30

No záleží na tobě kolik do toho chceš dat. Já osobně preferuji Valeo. Mám s tím dobrý zkušenosti.

Uživatelský avatar
100KUC
Moderátor
Příspěvky: 3779
Registrován: stř led 07, 2004 15:51
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 100KUC » ned pro 27, 2009 23:37

Jiří Cinegr píše:Chodí sem někdo prosím,kdo těmhle autům trochu rozumí?Tenhle problém
se tady řeší asi ve třech tématech a bylo by dobrý je sloučit a kdyby mohl někdo povolanej,třeba kdo ty auta opravuje odpovědět.Jinak se tady řeší voloviny typu loketní opěrky,led svícení apod.Nechápu.Díky za odpověd.
,

duplicity si zde děláte sami, bohužel více témat nelze spojit v jedno.

Opravami aut se neživím, ale podle příznaků a jak zde někteří radí, problém může být v cívce nebo cívkách (u 1,4 16V) bohužel tazatel nenapsal co má za motor. Také může být problém v čidlu otáček, nebo někde jinde, pro 100% jistotu by to chtělo diagnostiku ;)
<> Renault Mégane R.S. 265 Cup 2015
ex. Clio 1.4e RT '91; Mégane Break 1.4 16V RXE '99; Renault 8 '64, 40k; Clio 1.4 16V '03; Renault 5 GT. '88 (project F16), 136k; Renault Laguna 2.0T Dynamique '05, 170k; Renault Mégane GrandTour 1,6 16V Privilége '05, 110k "Gauč"

sempron
Starting member
Příspěvky: 24
Registrován: pát srp 03, 2007 11:18
Bydliště: Ružomberok
Kontaktovat uživatele:

Motor na 3 válce

Příspěvek od sempron » pon pro 28, 2009 08:45

Na diagnostike som bol ale tam len vypísalo chybu na treťom válci a nič viac, tak idem teraz objednať tú cievku a uvidíme či to pomôže, ale našiel som iba cievku BOSCH tak idem objednať tú. Keď to príde a preložím to tak napíšem či to pomohlo.

sempron
Starting member
Příspěvky: 24
Registrován: pát srp 03, 2007 11:18
Bydliště: Ružomberok
Kontaktovat uživatele:

Motor na 3 válce

Příspěvek od sempron » čtv pro 31, 2009 12:49

Tak včera mi prišla cievka BOSCH, tak som išiel ku kamarátovi na garáž odmontoval som ten plastový kryt motora, vymontujem starú cievku namontujem novú a tu nastal jeden problém, káble ku sviečkam sú asi tak o 10cm kratšie, takže cievka je nepoužitelná. Ešte šťastie že mi to objednával jeden známy mechanik tak cievku zobral naspäť že ju bude po sviatkoch reklamovať, tak uvidíme čo bude ďalej.

Uživatelský avatar
kubysh
Člen RCČR
Příspěvky: 417
Registrován: sob srp 22, 2009 17:35
Bydliště: Rosice u Brna

Příspěvek od kubysh » čtv pro 31, 2009 13:19

ty v...! tak tomu se říká smůla. ale jak může být kratší? já když jsem to mněnil, tak to není poznat, kabel zůstal tak jak mněl.

sempron
Starting member
Příspěvky: 24
Registrován: pát srp 03, 2007 11:18
Bydliště: Ružomberok
Kontaktovat uživatele:

Motor na 3 válce

Příspěvek od sempron » čtv led 21, 2010 08:34

Tak po skúsenosti s cievkou BOSCH kde boli krátke káble mi objednal mechanik cievku priamo z RENAULTU a včera mu prišla. Cievka bola original zabalená v krabici RENAULT a je to nový typ cievky kde sú už káble samostatne v čom vidím výhodu keby bolo treba vymeniť len kábel. Cievka preložená a ráno som to bol vyskúšať vonku bolo -8 a všetko šlape ako má takže závada odstránená. A ešte cena, cievka 96euro a káble 54euro lebo káble boli zabalené zvlášť, takže spolu 150euro, čo myslí že nie je až také hrozné.

Jiří Cinegr
Starting member
Příspěvky: 40
Registrován: pon lis 30, 2009 18:21
Bydliště: Středočeský kraj

Příspěvek od Jiří Cinegr » sob led 23, 2010 13:17

150 euro je teda dost a v čem je ta nová cívka jiná než ta předchozí.Jestli už tam je nějak vychytaný,aby to nevlhlo.
Thalia 1,2 16v 03/2006,spotřba 5,8l/100km

sempron
Starting member
Příspěvky: 24
Registrován: pát srp 03, 2007 11:18
Bydliště: Ružomberok
Kontaktovat uživatele:

Motor na 3 válce

Příspěvek od sempron » ned led 24, 2010 09:35

Na prvý pohľad vypadá úplne rovnako ako tá pôvodná tak neviem či nejak vychytali aby to nevlhlo akurát na tejto nie sú káble napevno ale dajú sa s cievky vytiahnuť a prípadne vymeniť keby bolo treba. Viem že 150euro nieje najmenej ale bola to jediná cievka ktorú bol mechanik schopný zohnať ak nepočítam tú cievku BOSCH ktorú objednal ako prvú tá stála 107euro ale nakoniec mi nedosiahli káble na sviečky, boli kratšie ako na tej pôvodnej, takže toto bolo momentálne jediné možné riešenie.

sempron
Starting member
Příspěvky: 24
Registrován: pát srp 03, 2007 11:18
Bydliště: Ružomberok
Kontaktovat uživatele:

Motor na 3 válce

Příspěvek od sempron » ned led 31, 2010 20:03

Tak a za studena ide zas na tri válce tak už neviem čo s tým mám robiť. Má niekto nejaký napad?

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11271
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Příspěvek od krt.ecek » ned led 31, 2010 20:11

svíčky :?: Pokud všechny válce fungují a jeden vypadává, tak to může být svíčka, cívka, řj motoru, která posílá impulzy cívce. Cívku jsi vyměnil, zkus svíčku a jinak to bude asi problém (nic jinýho na tý cestě není) Teoreticky by to mohlo být čidlo otáček, horní úvratě, že to posílá řj špatný impulsy, ale pokud to chvilku chodilo s novou cívkou, tak to bude ta svíčka, cívka jí nedokáže utáhnout, už bude upálená a nebo zapatlaná bordelem...
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

sempron
Starting member
Příspěvky: 24
Registrován: pát srp 03, 2007 11:18
Bydliště: Ružomberok
Kontaktovat uživatele:

Motor na 3 válce

Příspěvek od sempron » ned led 31, 2010 20:28

Sviečky som vymenil naraz keď som menil aj cievku.

okura
Advanced member
Příspěvky: 448
Registrován: pon led 19, 2009 14:02
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od okura » pon úno 01, 2010 08:32

chce to naměřit dynamickou kompresi všech válců
jestli nějakej nekulhá

Uživatelský avatar
mayko
Senior member
Příspěvky: 1009
Registrován: stř lis 21, 2007 20:26
Bydliště: Podolinec

Re: Motor na 3 válce

Příspěvek od mayko » pon úno 01, 2010 08:47

sempron píše:Sviečky som vymenil naraz keď som menil aj cievku.
Skus pozrieť či maju tie sviečky rovnaky odtrh (vzdialenosť medzi kontaktmi) možno že od vyroby bola zle nastavena aj ked sa mi to nezda

Jiří Cinegr
Starting member
Příspěvky: 40
Registrován: pon lis 30, 2009 18:21
Bydliště: Středočeský kraj

Příspěvek od Jiří Cinegr » pon úno 01, 2010 19:22

Mně to dělá taky,ale jenom když stojím přes noc venku a to je málokdy.
Když to začne kulhat tak tomu dám čouda a ono se to vzpamatuje a prdím na to abych to dával do servisu dokud to jezdí.
Proto jsem se tě Semprone ptal jestli ta nová cívka je nějak zabezpečená proti vlhkosti oproti tý starý,že je možný,že ta nová je ta samá.
Někde jsem ještě četl,že řídící jednotky jsou naprtogramovaný na vyšší
průměrnou teplotu a v zimě to blne a v Rusku s tím měl Renault docela problém,ale nevím co je na tom pravdy.Každopádně jezděte a nesypte do toho zbytečně peníze.
Thalia 1,2 16v 03/2006,spotřba 5,8l/100km

sempron
Starting member
Příspěvky: 24
Registrován: pát srp 03, 2007 11:18
Bydliště: Ružomberok
Kontaktovat uživatele:

Motor na 3 válce

Příspěvek od sempron » stř úno 03, 2010 00:15

No ja parkujem vonku tak teraz v týchto zimách je to celkom problém, cievka to bude možno rovnaká ako bola ja pôvodná keď bola zabalená v originá krabici RENAULT, ale nejde mi to do hlavy že by to robila hneď nová cievka lebo prvýkrát mi to začalo robiť keď malo auto viac ako dva roky. A ešte jeden postreh teraz som si všimol že mám sporebu 10,5 litra čo je aj v tejto zime podľa mňa moc.

Odpovědět

Zpět na „Renault Thalia I“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů