parkovací senzory na Thalii - rady, tipy, zkušenosti
Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika
Ahoj,
jezdím s parkovákem už nějakou dobu a zatím nikdy mne nezklamal. Bere všechno, to nemusíš mít strach. Je však skutečně nutné kvalitně namontovat, zejména umístění čidel je třeba rozměřit. Nevím, ale každý výrobce předepisuje jiné rozmístění, čidla mají určitý rozptyl a do toho se musíš vejít. Také si dej pozor na výšku, je tam výrobcem stanovené určité rozmezí.
Prostě, když to dobře namontuješ, bude to pracovat k tvé spokojenosti. Otázkou další je spolehlivost, to už ale je vždy sázka do loterie. Já bych v tomto hledal reference na netu na firmu, od které to chci koupit. Já koupil Phantom, a to jsou profíci v tomto světě. A taky že jo, drží to dodnes.
jezdím s parkovákem už nějakou dobu a zatím nikdy mne nezklamal. Bere všechno, to nemusíš mít strach. Je však skutečně nutné kvalitně namontovat, zejména umístění čidel je třeba rozměřit. Nevím, ale každý výrobce předepisuje jiné rozmístění, čidla mají určitý rozptyl a do toho se musíš vejít. Také si dej pozor na výšku, je tam výrobcem stanovené určité rozmezí.
Prostě, když to dobře namontuješ, bude to pracovat k tvé spokojenosti. Otázkou další je spolehlivost, to už ale je vždy sázka do loterie. Já bych v tomto hledal reference na netu na firmu, od které to chci koupit. Já koupil Phantom, a to jsou profíci v tomto světě. A taky že jo, drží to dodnes.
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 360 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Re: Thalia, parkovací sensor Steelmate.
Ondra1975: určitou představu o možných problémech načerpáš také na tomhle webu prodejce, kde bývá dole i diskuze a také máš možnost si stáhnout návod a orientačně zjistíš i cenu případné montáže, ten odkaz tady na webu tu nedávám poprvé:
http://www.levnealarmy.cz/eshop/parkovaci-senzory/
Bývá doporučené se zajímat, aby kupovaná sada uměla dělat také autodiagnostiku(!) po zapnutí a čidla byla odpojitelná(!), což se pochopitelně může projevit ve vyšší ceně.
Já osobně se o to také zajímal. A zajímám pořád. Jen jsem mezi tím už auto právě stačil vzadu odřít (na té zadní plastové liště) o betonovou nízkou skruž a kterou jsem neměl šanci vidět
Potom a také jsem spíše zvažoval, zda-li nejít do řešení spojeného i s vzadu kamerou.
Tím pádem však zase řešíš otázku displeje a jeho umístění, ve vztahu také k případnému sloučení do jednoho displeje pro navigaci plus některé navigace teoreticky umožní funkci navíc palubního počítače (který já v Thálince nemám) napojením na vysílač bluetooth strčený do konektoru diagnostiky v autě ... akorát, že nemám možnost nikde to jako celek vidět a opravdu předem vidět odzkoušené a experimentovat se mně nechce.
http://www.levnealarmy.cz/eshop/parkovaci-senzory/
Bývá doporučené se zajímat, aby kupovaná sada uměla dělat také autodiagnostiku(!) po zapnutí a čidla byla odpojitelná(!), což se pochopitelně může projevit ve vyšší ceně.
Já osobně se o to také zajímal. A zajímám pořád. Jen jsem mezi tím už auto právě stačil vzadu odřít (na té zadní plastové liště) o betonovou nízkou skruž a kterou jsem neměl šanci vidět
Potom a také jsem spíše zvažoval, zda-li nejít do řešení spojeného i s vzadu kamerou.
Tím pádem však zase řešíš otázku displeje a jeho umístění, ve vztahu také k případnému sloučení do jednoho displeje pro navigaci plus některé navigace teoreticky umožní funkci navíc palubního počítače (který já v Thálince nemám) napojením na vysílač bluetooth strčený do konektoru diagnostiky v autě ... akorát, že nemám možnost nikde to jako celek vidět a opravdu předem vidět odzkoušené a experimentovat se mně nechce.
Renault Thalia 1.2 16V 5/2006, pneu 175/65 R14 82T celoroční Hankook H730 Optimo 4S
http://www.plynovka.cz/
http://www.plynovka.cz/
kebab má pravdu, že integrovaná řešení mají svojí vysokou efektivitu, ale i cenu. Problém je, že nikdo z majitelů Natálek do takových věcí nejde a volí lehce proveditelná řešení za cenu "sníženého" komfortu. Tedy není nikoho, kdo by to ověřil a prověřil.
Ono, já se nedivím, na autě za 100 tis. Kč vymýšlet něco, co by se podobalo vybavení aut za podstatně větší peníze, to nikdo neriskne. Nehledě k tomu, že prostor pro integrování většího displeje je problém a vždy to bude působit tak nějak nesplývavě s modelem vozu.
Další věc jsou páni zloději, takovou věcičku Vám v Praze vyčajznou raz dva. Až budu mít v autě kameru, čidla vpředu a vzadu, integrovanou GPSku a palubní počítač, ALL IN ONE, pak už budu sedět třeba i v Renaultu, ale rozhodně ne v modelu Thalia a budu mít auto hlídané satelitem a tyhle věcičky už tam budou z výroby implicitně.
Prostě poměr cena vozu ku ceně práce, materiálu a doplňku v tomto případě hraje primární roli.
Já vždy říkám, jednoduché řešení, jednoduchá montáž a jedu.....
Ono, já se nedivím, na autě za 100 tis. Kč vymýšlet něco, co by se podobalo vybavení aut za podstatně větší peníze, to nikdo neriskne. Nehledě k tomu, že prostor pro integrování většího displeje je problém a vždy to bude působit tak nějak nesplývavě s modelem vozu.
Další věc jsou páni zloději, takovou věcičku Vám v Praze vyčajznou raz dva. Až budu mít v autě kameru, čidla vpředu a vzadu, integrovanou GPSku a palubní počítač, ALL IN ONE, pak už budu sedět třeba i v Renaultu, ale rozhodně ne v modelu Thalia a budu mít auto hlídané satelitem a tyhle věcičky už tam budou z výroby implicitně.
Prostě poměr cena vozu ku ceně práce, materiálu a doplňku v tomto případě hraje primární roli.
Já vždy říkám, jednoduché řešení, jednoduchá montáž a jedu.....
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 360 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Plný souhlas. S těmi zloději to byla také poslední kapka, proč jsem to zatím vzdal. U pevně zabudovaného řešení v autě a už výrobcem takové riziko nehrozí.
Ono i v těch diskuzích k nabízeným asistentům lze a na více místech a žel vysledovat, viz jak jsem dával odkaz, že zloději ukradli i ten malý displej asistenta (nikoli už monitor), který tomu nenechavci samotný bude úplně na pšouk ... a proto se postižení potom ptají, jestli displej jde dokoupit dodatečně a zvlášť. To byl ode mne jen pouhý povzdech, nikoli odrazení od montáže
Ono i v těch diskuzích k nabízeným asistentům lze a na více místech a žel vysledovat, viz jak jsem dával odkaz, že zloději ukradli i ten malý displej asistenta (nikoli už monitor), který tomu nenechavci samotný bude úplně na pšouk ... a proto se postižení potom ptají, jestli displej jde dokoupit dodatečně a zvlášť. To byl ode mne jen pouhý povzdech, nikoli odrazení od montáže
Renault Thalia 1.2 16V 5/2006, pneu 175/65 R14 82T celoroční Hankook H730 Optimo 4S
http://www.plynovka.cz/
http://www.plynovka.cz/
Popravde ja uz ani nevim co mam za parkovaci senzory ale jsou 4 v zadnim narazniku (nechal jsem je montovat primo pri koupi auta - rok 2005) staly cca 2500-3000Kc (podle cene na dodaku co si pamatuji, prace byla zdarma) a maji u ridice na palubovce jednoduchy zobrazovac s prepinacem na hlasitost a vypnuti pipani.
Na zobrazovaci je vzdalenost od prekazky v cm (min. 30cm max. tusim 150cm) + obrazek auticka s tremi diodami, ktere blikaji podle toho, kde prekazka je (leva, leva+stred, stred, prava+stred, prava) zatim jsem spokojen a dokaze to zachytit i vyssi obrubnik, travu, krovi, trubku trcici ze zeme, znacku apod. Vyhodou je, ze funguji i kdyz je naraznik pokryt tenkou vrstvou ledu.
Zkusim dohledat v papirech co to presne mam.
Na zobrazovaci je vzdalenost od prekazky v cm (min. 30cm max. tusim 150cm) + obrazek auticka s tremi diodami, ktere blikaji podle toho, kde prekazka je (leva, leva+stred, stred, prava+stred, prava) zatim jsem spokojen a dokaze to zachytit i vyssi obrubnik, travu, krovi, trubku trcici ze zeme, znacku apod. Vyhodou je, ze funguji i kdyz je naraznik pokryt tenkou vrstvou ledu.
Zkusim dohledat v papirech co to presne mam.
Wolf
Renault Thalia 1.4 16V expression clima, 2005 / svicky - DOR14LGS / Waze / zvuk - Alpine + Magnat Traxx 600
Renault Thalia 1.4 16V expression clima, 2005 / svicky - DOR14LGS / Waze / zvuk - Alpine + Magnat Traxx 600
Já už si objednal toto:
http://www.auto-moto-elektronika.cz/Par ... -displejem
Umí to zobrazit každý sensor zvlášť. Což se může hodit při detekci z boku a zezadu. Navíc si to po zapnutí samo zkontroluje funkčnost čidel a v případě problému hodí hlášku na displej.
Případní šikulové a experimentální kutilové to mohou zkombinovat i s čidly vpředu, ale to je možná u Thálie zbytečné.
Jak jsem se ale již zmiňoval, vzdálenost detekce překážky záleží na velikosti překážky.
http://www.auto-moto-elektronika.cz/Par ... -displejem
Umí to zobrazit každý sensor zvlášť. Což se může hodit při detekci z boku a zezadu. Navíc si to po zapnutí samo zkontroluje funkčnost čidel a v případě problému hodí hlášku na displej.
Případní šikulové a experimentální kutilové to mohou zkombinovat i s čidly vpředu, ale to je možná u Thálie zbytečné.
Jak jsem se ale již zmiňoval, vzdálenost detekce překážky záleží na velikosti překážky.
ale jo, myslím dobrá volba, akorát mne štve, jak to šlo dolů, já cáloval litr bez mrknutí oka, ouuuuuuu jéééééééééé.........
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 360 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
ok, Ondro, já tam měl ještě tu věc, že se mi český návod rozešel s polským ve věci právě rozměřovacích hodnot, tak si radši pročti originál i český. Jinak jsem potěšen, že jsem Ti pomohl svým návodem.
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 360 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Jak to šlo dolů?czprava píše:ale jo, myslím dobrá volba, akorát mne štve, jak to šlo dolů, já cáloval litr bez mrknutí oka, ouuuuuuu jéééééééééé.........
Dneska a jaká náhodička jsem měl ráno v e-mailu reklamu od Renaulta na jejich tzv. origoš příslušenství. Bez příměrem mrknutí oka Renault chce za parkovacího asistenta dnes, sedněme si k tomu, 5.890,- Kč
Přitom to je, dle popisu, jen ten nejjednodušší pípák (tj. bez displeje) a s 4 čidly a k tomu bez montáže!
http://www.renault.cz/nove-vozy/osobni- ... lusenstvi/
Přitom, jak jsem letmo nahlížel, tak odpovídající už jaksi značkové Valeo a už včetně displeje (tedy nejen pípák) s čísly a grafikou je za něco přes 1 a 1/2 tis. Kč. Plus mínus proti dnes vyklesaným noname je Valeo dražší asi až o 1 tis. Kč, ale pořád a s ohledem na vyšší jistotu kvality myslím akceptovatelné.
Těch 5.890,- Kč je však jako odněkud z Marsu a tedy úplně mimo mísu. Tak buď se spletly kancelářské panenky v ceně nebo jsem něco přehlédl já nebo ta renaultí nabídka je pozlacená nebo už opravdu nevím. Jen si ale a na tomto příkladě Renault odežene a pro příště možný zákazníky i na další věci ...
Renault Thalia 1.2 16V 5/2006, pneu 175/65 R14 82T celoroční Hankook H730 Optimo 4S
http://www.plynovka.cz/
http://www.plynovka.cz/
třeba tam mělo být 589,-Kč?
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 360 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Re: popis instalace Phantom sady parkovacícho asistenta
Prosím ten odkaz již jaksi nefunguje, hoď sem jiný...czprava píše:Ahoj, tak dnes jsem s tatíkem instaloval sadu Phantom, toho času za cenu 920 Kč.
Protože se vše povedlo k naší plné spokojenosti, přidám pár postřehů. Doplňující fotky najdete na http://czprava.rajce.idnes.cz/Pro_Renault_klub
Díky.
Re: parkovací senzory na Thalii - rady, tipy, zkušenosti
Zdravím renaulťácí, tak jsem se dnes pustil do montáže senzorů Vertex V1.
Postupoval jsem podle návodu czpravy(tímto mu zároveň děkuju za radu ohledně ochranné lišty na nárazníku-není se čeho bát, je to jen plast navíc:-))...
Rozměření - dostal jsem se na výšku ccca 85cm, rozteč čidel je 40cm(4čídla=1,6m). Vrtání vklidu, jen jak říká czprava, je třeba dávat bacha na druhé čidlo zleva jak je tam husí krk, fakt je to o hubu).
Čidla jsou označena A,B,C,D. A vlevo atd. až k D úplně doprava. Kabely pod autem tak vklidu, je třeba trpělivost a vše se dá udělat úhledně jak má být:-)
Displej mám u levého výškového repra kde se zároveň nejlíp vede kabel podél ostatní kabeláže až dozadu.
Potvrzuju zapojení - bílý +,černý -. Napájeno u kabeláže zadnímu světlu.
Řídící jednotka nalepena uvnitř levé strany pod heverem.
Pár fotek zde: http://onzik88.rajce.idnes.cz/Parkovaci_senzory (kabeláž na foto je provizorní)
Jinak prvotní test jsem dělal že jsem zkoušel nejdřív jednotlivá čidla a pak celek.
Resumé: Senzory mám namontovány tak 2hodiny, zkoušel jsem couvání jen na pár místech, ale zatím jen pozitivní dojmy:-).Vezme mi to větší kýbl, do strany taky není problém. Víc uvidím v týdnu při parkování ve městě...Doba montáže cca 3hodiny(jsem hračička, kabeláž musí být jak ze škatulky:-)
Postupoval jsem podle návodu czpravy(tímto mu zároveň děkuju za radu ohledně ochranné lišty na nárazníku-není se čeho bát, je to jen plast navíc:-))...
Rozměření - dostal jsem se na výšku ccca 85cm, rozteč čidel je 40cm(4čídla=1,6m). Vrtání vklidu, jen jak říká czprava, je třeba dávat bacha na druhé čidlo zleva jak je tam husí krk, fakt je to o hubu).
Čidla jsou označena A,B,C,D. A vlevo atd. až k D úplně doprava. Kabely pod autem tak vklidu, je třeba trpělivost a vše se dá udělat úhledně jak má být:-)
Displej mám u levého výškového repra kde se zároveň nejlíp vede kabel podél ostatní kabeláže až dozadu.
Potvrzuju zapojení - bílý +,černý -. Napájeno u kabeláže zadnímu světlu.
Řídící jednotka nalepena uvnitř levé strany pod heverem.
Pár fotek zde: http://onzik88.rajce.idnes.cz/Parkovaci_senzory (kabeláž na foto je provizorní)
Jinak prvotní test jsem dělal že jsem zkoušel nejdřív jednotlivá čidla a pak celek.
Resumé: Senzory mám namontovány tak 2hodiny, zkoušel jsem couvání jen na pár místech, ale zatím jen pozitivní dojmy:-).Vezme mi to větší kýbl, do strany taky není problém. Víc uvidím v týdnu při parkování ve městě...Doba montáže cca 3hodiny(jsem hračička, kabeláž musí být jak ze škatulky:-)
Thalia 1.4 8v 55kW/ex
Peugeot 206 SW 2.0HDi 66kW/ex
Peugeot 407 SW 2.0HDi 100kW/ex
Peugeot 206 SW 2.0 GTi 99kW/ex
VW Golf IV 1.9 TDi 96kW/ex
Laguna II Grandtour 2.0 16V 99kW 2003 - Xenon,polokůže,parkovák a hlavně - tažné
Peugeot 206 SW 2.0HDi 66kW/ex
Peugeot 407 SW 2.0HDi 100kW/ex
Peugeot 206 SW 2.0 GTi 99kW/ex
VW Golf IV 1.9 TDi 96kW/ex
Laguna II Grandtour 2.0 16V 99kW 2003 - Xenon,polokůže,parkovák a hlavně - tažné
Re: parkovací senzory na Thalii - rady, tipy, zkušenosti
Chápu to dobře, že u thálie s černýma lištama namontovat senzory právě do té lišty? Škoda, že už nejsou funkční obrázky od czprava.
Thalia Expression, Clima 1.4 8v 55kW vínová-2002
Parkovací asistent Vertex V1 black
Parkovací asistent Vertex V1 black
Re: parkovací senzory na Thalii - rady, tipy, zkušenosti
Ano, to mě taky docela mrzí.picmis píše:...Škoda, že už nejsou funkční obrázky od czprava...(
Re: parkovací senzory na Thalii - rady, tipy, zkušenosti
2picmis: Ano pane,máš pravdu, přesně do té lišty - natvrdo ji protvrat přiloženým vrtákem...Pokud máš zájem,tak mám nějaké fotky, můžu kdyžtak uploadnout...
Thalia 1.4 8v 55kW/ex
Peugeot 206 SW 2.0HDi 66kW/ex
Peugeot 407 SW 2.0HDi 100kW/ex
Peugeot 206 SW 2.0 GTi 99kW/ex
VW Golf IV 1.9 TDi 96kW/ex
Laguna II Grandtour 2.0 16V 99kW 2003 - Xenon,polokůže,parkovák a hlavně - tažné
Peugeot 206 SW 2.0HDi 66kW/ex
Peugeot 407 SW 2.0HDi 100kW/ex
Peugeot 206 SW 2.0 GTi 99kW/ex
VW Golf IV 1.9 TDi 96kW/ex
Laguna II Grandtour 2.0 16V 99kW 2003 - Xenon,polokůže,parkovák a hlavně - tažné
Re: parkovací senzory na Thalii - rady, tipy, zkušenosti
Za obrázky bych byl velice vděčný.
Thalia Expression, Clima 1.4 8v 55kW vínová-2002
Parkovací asistent Vertex V1 black
Parkovací asistent Vertex V1 black
Re: parkovací senzory na Thalii - rady, tipy, zkušenosti
Takže nějaké fotky uploadnuty zde: http://onzik88.rajce.idnes.cz/Senzory
Není jich moc, ale pro představu si myslím že stačí. Jo a ten kabelovej guláš je samozřejmě provizorní zapojení:-)
Není jich moc, ale pro představu si myslím že stačí. Jo a ten kabelovej guláš je samozřejmě provizorní zapojení:-)
Thalia 1.4 8v 55kW/ex
Peugeot 206 SW 2.0HDi 66kW/ex
Peugeot 407 SW 2.0HDi 100kW/ex
Peugeot 206 SW 2.0 GTi 99kW/ex
VW Golf IV 1.9 TDi 96kW/ex
Laguna II Grandtour 2.0 16V 99kW 2003 - Xenon,polokůže,parkovák a hlavně - tažné
Peugeot 206 SW 2.0HDi 66kW/ex
Peugeot 407 SW 2.0HDi 100kW/ex
Peugeot 206 SW 2.0 GTi 99kW/ex
VW Golf IV 1.9 TDi 96kW/ex
Laguna II Grandtour 2.0 16V 99kW 2003 - Xenon,polokůže,parkovák a hlavně - tažné
Re: parkovací senzory na Thalii - rady, tipy, zkušenosti
Tak tak si to nějak představuju, že to udělám.
Velice děkuji za foto.
Velice děkuji za foto.
Thalia Expression, Clima 1.4 8v 55kW vínová-2002
Parkovací asistent Vertex V1 black
Parkovací asistent Vertex V1 black
Re: parkovací senzory na Thalii - rady, tipy, zkušenosti
Včera jsem montoval asistenta. Čidla do černé lišty, rozměření dle návodu. Dráty od čidel jsem protahal zespod v nárazníku a vyvedl je průchodkou pod levým zadním světlem. Podle mě je to lepší než průchodkou uprostřed pod zámkem. Řídící jednotka přilepena oboustrankou z druhé strany k plastu co je hever. Lze tam schovat i rezervní kabeláž a nic není vidět. Napájení: (+) na couvačku a (-) očko kostry pod světlem. Display přilepen oboustrankou na interní zpětné zrcátko (doporučuji, protože na čidla se nelze úplně spolehnout, tak při couvání stejně budeš koukat do zrcátka). Kabel od displeje k jednotce veden stejně jako je kabeláž auta. Tady jsem se ale nejvíc nadřel, protože ne všude jsem protáhl strunu i s kabelem a konektorem, tak jsem šel místy i trošku jinudy. Možná by to šlo i jednodušeji, protáhnout to až dozadu vrchem mezi střechou a dveřmi. Ale já šel spodem, prahama. K veškerému protahování je třeba si pomoci strunou nebo jiným drátem. Montáž lze provést i rychleji a jednodušeji, že kabel skromně nastrkáš všude možně pod okraj plastu nebo čalounění, případně pod těsnící gumu kolem dveří (guma jde snadno odejmout). Ale to je odfláknuté! Navíc je riziko, že časem na ten kabel zapomeneš a při případném dalším zásahu do auta ho poškodíš, což se může stát i v servise.
Doplňující info: Kdo se nechce moc válet pod autem, může dráty od čidel vést i vrchem, mezi nárazníkem a těsnící gumou kufrových dveří. Pak ale bude kabeláž trošku vidět, tak alespoň schovat třeba do bužírky nebo tenkého krku. Pro případnou pozdější manipulaci a kvůli teplotním výkyvům neodporučuji řídící jednotku lepit na plech. Před vrtáním jsem si nepředlepil nárazník ochrannou páskou, a samozřejmě jsme na to doplatil. Husí krk co je v nárazníku jsem naštěstí netrefil.
Doplňující info: Kdo se nechce moc válet pod autem, může dráty od čidel vést i vrchem, mezi nárazníkem a těsnící gumou kufrových dveří. Pak ale bude kabeláž trošku vidět, tak alespoň schovat třeba do bužírky nebo tenkého krku. Pro případnou pozdější manipulaci a kvůli teplotním výkyvům neodporučuji řídící jednotku lepit na plech. Před vrtáním jsem si nepředlepil nárazník ochrannou páskou, a samozřejmě jsme na to doplatil. Husí krk co je v nárazníku jsem naštěstí netrefil.
Re: parkovací senzory na Thalii - rady, tipy, zkušenosti
interní zpětné zrcátko a displej: nebyla by příležitostně fotka, jak jsi to konkrétně vyřešil a jak to vypadá?
Myslím také ohledně kablíků jako přívod k displeji a vůbec ten displej na zrcátku.
Souhlasím s tebou, že je třeba se dívat také do zpětnýho zrcátka. Ale protože interní zrcátko je nalípnutý nahoře na skle a s velkou pravděpodobností(?) může zasahovat do zorného úhlu řidiče, tak jsem se nakonec těch úvah tam něco podobného přidat vzdal: asi paranoidně všude vidím případný potíže na STK.
Tehdy asi před 4 - 5 roky jsem bádal nad parkovacími asistenty co rovnou ten displej měly ve formě právě toho interního zrcátka a co se na původní nasazovalo, tehdy jsem se ale nedopátral jestli ty výrobky homologaci měly nebo ne ... a stejně tam pořád je ten problém toho přívodu shora a aby nebyl viditelný.
Nakonec, můj soukormý názor a instalaci parkovacího asistenta jsme zatím odložil protože mně ho dělá obvykle otec , je že kvůli možným problémům se šťouralem na STK je bezpečnější ten displej asi dát nějak do předního levého rohu ke sloupku, pohledově blízko levému vnějšímu zpětnému zrcátku. To myslím obecně a viděl jsme to u jiných modelů aut, teď jde o to jak se popasovat s Thálinkou.
Nebo jsem už také četl o řešeních, kdy vhodný(!) a asi větší displej je umístěn nahoře od stropu vzadu, jakoby zadní sklo, a v zorném úhlu toho interního zrcátka. Ovšem nějak si to nedovedu v reálu představit. Pohled směr dozadu si můžeš zahradit jak chceš když máš obě vnější zrcátka, ale přední sklo je ostře hlídaný. Já chtěl podobně nalípnout na přední sklo nahoru nějaký i třeba hodně průhledný antitermální pás (nepíšu o zatmavovací folii jako pět na oko), od Renaulta jsem se snažil získat jak je definován u Thálinky zorný úhel ... a neuspěl jsem. Jedině tam dát homologovaný sklo který ten pruh tam už má z výroby. Já na auto nechci dávat nic, z čehož bych mohl mít později potíže že to nebylo homologovaný nebo bylo proti předpisům.
Myslím také ohledně kablíků jako přívod k displeji a vůbec ten displej na zrcátku.
Souhlasím s tebou, že je třeba se dívat také do zpětnýho zrcátka. Ale protože interní zrcátko je nalípnutý nahoře na skle a s velkou pravděpodobností(?) může zasahovat do zorného úhlu řidiče, tak jsem se nakonec těch úvah tam něco podobného přidat vzdal: asi paranoidně všude vidím případný potíže na STK.
Tehdy asi před 4 - 5 roky jsem bádal nad parkovacími asistenty co rovnou ten displej měly ve formě právě toho interního zrcátka a co se na původní nasazovalo, tehdy jsem se ale nedopátral jestli ty výrobky homologaci měly nebo ne ... a stejně tam pořád je ten problém toho přívodu shora a aby nebyl viditelný.
Nakonec, můj soukormý názor a instalaci parkovacího asistenta jsme zatím odložil protože mně ho dělá obvykle otec , je že kvůli možným problémům se šťouralem na STK je bezpečnější ten displej asi dát nějak do předního levého rohu ke sloupku, pohledově blízko levému vnějšímu zpětnému zrcátku. To myslím obecně a viděl jsme to u jiných modelů aut, teď jde o to jak se popasovat s Thálinkou.
Nebo jsem už také četl o řešeních, kdy vhodný(!) a asi větší displej je umístěn nahoře od stropu vzadu, jakoby zadní sklo, a v zorném úhlu toho interního zrcátka. Ovšem nějak si to nedovedu v reálu představit. Pohled směr dozadu si můžeš zahradit jak chceš když máš obě vnější zrcátka, ale přední sklo je ostře hlídaný. Já chtěl podobně nalípnout na přední sklo nahoru nějaký i třeba hodně průhledný antitermální pás (nepíšu o zatmavovací folii jako pět na oko), od Renaulta jsem se snažil získat jak je definován u Thálinky zorný úhel ... a neuspěl jsem. Jedině tam dát homologovaný sklo který ten pruh tam už má z výroby. Já na auto nechci dávat nic, z čehož bych mohl mít později potíže že to nebylo homologovaný nebo bylo proti předpisům.
Renault Thalia 1.2 16V 5/2006, pneu 175/65 R14 82T celoroční Hankook H730 Optimo 4S
http://www.plynovka.cz/
http://www.plynovka.cz/
Re: parkovací senzory na Thalii - rady, tipy, zkušenosti
Přidávám fotky.
Kablík lze lehce zastrčit za čalounění podél střechy a čelního skla.
Ten zorný úhel je v pohodě, stejně je v té části original stínění na čelním skle.
Kablík lze lehce zastrčit za čalounění podél střechy a čelního skla.
Ten zorný úhel je v pohodě, stejně je v té části original stínění na čelním skle.
Re: parkovací senzory na Thalii - rady, tipy, zkušenosti
Přidávám ještě fotku rozmístění čidel, rozměřeno dle návodu. Jen mám pocit, že výrobce předpokládá rovný nárazník, a ne mírně zakulacený na stranách. Což ovlivňuje zorný úhel čidel. Naštěstí mi displej zobrazuje každé čidlo samostatně zvlášť. 4 čidla, 4 grafy.
Re: parkovací senzory na Thalii - rady, tipy, zkušenosti
... pochopitelně že záleží z jakého úhlu to fotíš, tj. také jak jsi vysoký když při řízení sedíš, tady tenhle první obrázek:
dle mne asi tak odpovídá i mému pohledu.
U přepečlivýho STK nemá asi smysl se dohadovat, byť budeš argumentovat logicky. Ano, já se také snažil vycházet z předpokladu, že zorný úhel není tam kde je nahoře stínění pomocí toho černě vytečkovaného pásu. Když jsem to chtěl ale od Renulta potvrdit (ono to tečkování jde jaksi do ztracena a třeba bych vyzískal 2 až 5 cm navíc k tomu) tak mně to bylo odmítnuto. Už jsem to psal asi nahoře.
Dle tvého foto je vidět, že vehement displeje zvětšuje plochu zpětného zrcátka a je opticky v té mezeře pod(!) tím tečkováním.
Já bych si to proto tam dát nerisknul. Je to můj osobní názor. Přitom to Tvé řešení se mně líbí a jeví se mně praktické.
dle mne asi tak odpovídá i mému pohledu.
U přepečlivýho STK nemá asi smysl se dohadovat, byť budeš argumentovat logicky. Ano, já se také snažil vycházet z předpokladu, že zorný úhel není tam kde je nahoře stínění pomocí toho černě vytečkovaného pásu. Když jsem to chtěl ale od Renulta potvrdit (ono to tečkování jde jaksi do ztracena a třeba bych vyzískal 2 až 5 cm navíc k tomu) tak mně to bylo odmítnuto. Už jsem to psal asi nahoře.
Dle tvého foto je vidět, že vehement displeje zvětšuje plochu zpětného zrcátka a je opticky v té mezeře pod(!) tím tečkováním.
Já bych si to proto tam dát nerisknul. Je to můj osobní názor. Přitom to Tvé řešení se mně líbí a jeví se mně praktické.
Renault Thalia 1.2 16V 5/2006, pneu 175/65 R14 82T celoroční Hankook H730 Optimo 4S
http://www.plynovka.cz/
http://www.plynovka.cz/
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů