parkovací senzory na Thalii - rady, tipy, zkušenosti

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika

Uživatelský avatar
czprava
Senior member
Příspěvky: 1230
Registrován: čtv čer 21, 2007 22:55
Bydliště: Česká Lípa

parkovací senzory na Thalii - rady, tipy, zkušenosti

Příspěvek od czprava » sob lis 10, 2007 22:05


máte někdo zkušenosti s instalací parkovacích senzorů do Natálek? Případně tipy na koupi, jednoduchou instalaci apod.? Díky.....
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 345 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 250 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.

dj.pepino
Člen RCČR
Příspěvky: 2219
Registrován: pát črc 28, 2006 14:37
Bydliště: Teplice
Kontaktovat uživatele:

Re: parkovací senzory na Thalii - rady, tipy, zkušenosti

Příspěvek od dj.pepino » sob lis 10, 2007 22:32

czprava píše: máte někdo zkušenosti s instalací parkovacích senzorů do Natálek? Případně tipy na koupi, jednoduchou instalaci apod.? Díky.....
Též chci jít do toho. Už mám vybráno - na : http://www.levnealarmy.cz/eshop/parkovaci-senzory/
a to PM104Y nebo PM204Y - četl jsem na ně dobré hodnocení na jiných forech. Jenže teď nám doma chcípla telka, tak senzory musí počkat :?
Něco málo mají i na : http://www.autokap.cz/obchod/el_zarizen ... rk_systemy
Obrázek
Laguna II/ 2.0DCi/16V /175Hp - chip na 225 (2007)Dynamique Obrázek
Megan II 1,9 DCi/88kW / 2005/chip na 150Hp , Megan II 1,5 DCi/ 63kW / 2004 - chip na 105Hp. Právní ochrana DAS.Autokamera TrueCam A5, Clip v.135
http://klondajk.brdy.org/
Hledají se spolubojovníci z Klondajku a Jinců.

zemlik
Starting member
Příspěvky: 60
Registrován: ned pro 16, 2007 22:17
Bydliště: Praha

Příspěvek od zemlik » ned úno 24, 2008 09:27

Můžu doporučit kupoval jsem parkovací senzory Phantom BS415 black za 919kč v těch: http://www.levnealarmy.cz/eshop/parkovaci-senzory/ doma jsem namontoval, montáž asi dvě hodinky nejvíce času mi zabralo vyměření toho zadního nárazníku pro umístění čidel, ale jinak ůplně v pohodě, displej jsem umístil v tom odkládacím prostoru uprostřed palubní desky, takže to mám pěkně pod dohledem, a není to jen nějaká frajeřinka teď mám opravdu přehled o tom kolik místa mám ještě za sebou, což se něky opravdu hodí
Škoda Rapid, 1,2, 77kw, elegance
Thalia ICE 1.2-55,chip-63kw 118Nm, 16v r.v. 2007, jednotka E-85, tu mi nabourali-totální škoda
předtím Megane 1,6e - 1997
Škoda Felicie 1,3 - 1999
Renault 9 1,4 - 1986
Škoda 100, 110 - 1976

dj.pepino
Člen RCČR
Příspěvky: 2219
Registrován: pát črc 28, 2006 14:37
Bydliště: Teplice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dj.pepino » pon úno 25, 2008 20:43

zemlik píše:Můžu doporučit kupoval jsem parkovací senzory Phantom BS415 black za 919kč v těch: http://www.levnealarmy.cz/eshop/parkovaci-senzory/ doma jsem namontoval, montáž asi dvě hodinky nejvíce času mi zabralo vyměření toho zadního nárazníku pro umístění čidel, ale jinak ůplně v pohodě, displej jsem umístil v tom odkládacím prostoru uprostřed palubní desky, takže to mám pěkně pod dohledem, a není to jen nějaká frajeřinka teď mám opravdu přehled o tom kolik místa mám ještě za sebou, což se něky opravdu hodí
Nemohl by jsi prosím udělat foto, kam jsi čidla namontoval do zadního narazníku ? Dík :wink:
Obrázek
Laguna II/ 2.0DCi/16V /175Hp - chip na 225 (2007)Dynamique Obrázek
Megan II 1,9 DCi/88kW / 2005/chip na 150Hp , Megan II 1,5 DCi/ 63kW / 2004 - chip na 105Hp. Právní ochrana DAS.Autokamera TrueCam A5, Clip v.135
http://klondajk.brdy.org/
Hledají se spolubojovníci z Klondajku a Jinců.

zemlik
Starting member
Příspěvky: 60
Registrován: ned pro 16, 2007 22:17
Bydliště: Praha

Příspěvek od zemlik » pon úno 25, 2008 21:00

jasně zítra to vyfotím a hodím to sem
Škoda Rapid, 1,2, 77kw, elegance
Thalia ICE 1.2-55,chip-63kw 118Nm, 16v r.v. 2007, jednotka E-85, tu mi nabourali-totální škoda
předtím Megane 1,6e - 1997
Škoda Felicie 1,3 - 1999
Renault 9 1,4 - 1986
Škoda 100, 110 - 1976

zemlik
Starting member
Příspěvky: 60
Registrován: ned pro 16, 2007 22:17
Bydliště: Praha

Příspěvek od zemlik » úte úno 26, 2008 21:28

tak tady jsou ty fotky http://zemlik.cf.cz/
Škoda Rapid, 1,2, 77kw, elegance
Thalia ICE 1.2-55,chip-63kw 118Nm, 16v r.v. 2007, jednotka E-85, tu mi nabourali-totální škoda
předtím Megane 1,6e - 1997
Škoda Felicie 1,3 - 1999
Renault 9 1,4 - 1986
Škoda 100, 110 - 1976

teskar
Starting member
Příspěvky: 5
Registrován: sob bře 08, 2008 12:08

Příspěvek od teskar » sob bře 08, 2008 12:20

zemlik píše:tak tady jsou ty fotky http://zemlik.cf.cz/
Nemohl bys přidat ještě pár fotek? Mám senzory taky objednané a nevím si moc rady, kudy vést kabely a jak je upevnit. Díky.

zemlik
Starting member
Příspěvky: 60
Registrován: ned pro 16, 2007 22:17
Bydliště: Praha

Příspěvek od zemlik » ned bře 09, 2008 16:24

Tak jsem doplnil další fotky snad ti to bude stačit v kufru pod zámkem je gumová průchodky a přes ni jdou dráty pěkně protáhnout a řídící jednotku jsem pomocí toho suchého zipu připevnil rovnou pod kobereček na zadní blatník jinak drát k displeji je protažený pod plastovým krytem prahů až do palubky a v tom odkládacím prostoru uprostřed palubní desky je díra kterou se dá protáhnout ten drát k displeji
Škoda Rapid, 1,2, 77kw, elegance
Thalia ICE 1.2-55,chip-63kw 118Nm, 16v r.v. 2007, jednotka E-85, tu mi nabourali-totální škoda
předtím Megane 1,6e - 1997
Škoda Felicie 1,3 - 1999
Renault 9 1,4 - 1986
Škoda 100, 110 - 1976

teskar
Starting member
Příspěvky: 5
Registrován: sob bře 08, 2008 12:08

Příspěvek od teskar » ned bře 09, 2008 17:14

zemlik píše:Tak jsem doplnil další fotky snad ti to bude stačit v kufru pod zámkem je gumová průchodky a přes ni jdou dráty pěkně protáhnout a řídící jednotku jsem pomocí toho suchého zipu připevnil rovnou pod kobereček na zadní blatník jinak drát k displeji je protažený pod plastovým krytem prahů až do palubky a v tom odkládacím prostoru uprostřed palubní desky je díra kterou se dá protáhnout ten drát k displeji
Díky, je to perfektní, měl bych to podle těch fotek zvládnout. Přece jen ještě jedna otázečka: jak jsi natáhl dráty od té gumové průchodky k dírám, které jsi vyvrtal do nárazníku? Dá se ten nárazník nějak rozebrat? Koukal jsem se na to a neumím si představit, že se s těmi dráty strefím z průchodky k těm vyvrtaným dírám. Mám Thalii 2005, která ještě má na náraznících ty černé lišty, tak snad to nebude problém navíc.

Dík.

zemlik
Starting member
Příspěvky: 60
Registrován: ned pro 16, 2007 22:17
Bydliště: Praha

Příspěvek od zemlik » pon bře 10, 2008 19:39

Nárazník určitě nemusíš rozebírat, základem všeho je vyměření vzdálenosti mezi jednotlivými čidly pak navrtat otvory a přes ty díry se protáhnou čidla a dráty se vyvedou pod auto zespodu nárazníku, pak stačí zespodu přes tu průchodku protáhnout dráty do kufru a pak by už neměl být problém
Škoda Rapid, 1,2, 77kw, elegance
Thalia ICE 1.2-55,chip-63kw 118Nm, 16v r.v. 2007, jednotka E-85, tu mi nabourali-totální škoda
předtím Megane 1,6e - 1997
Škoda Felicie 1,3 - 1999
Renault 9 1,4 - 1986
Škoda 100, 110 - 1976

teskar
Starting member
Příspěvky: 5
Registrován: sob bře 08, 2008 12:08

Příspěvek od teskar » pon bře 10, 2008 20:06

zemlik píše:Nárazník určitě nemusíš rozebírat, základem všeho je vyměření vzdálenosti mezi jednotlivými čidly pak navrtat otvory a přes ty díry se protáhnou čidla a dráty se vyvedou pod auto zespodu nárazníku, pak stačí zespodu přes tu průchodku protáhnout dráty do kufru a pak by už neměl být problém
Díky. Dneska mi to přišlo, montovat budu až o víkendu, tak dám pak vědět, jak to dopadlo. Ještě (doufám) poslední dotaz - v manuálu píšou, že se má kabel od řídící jednotky připojit ke světlům od zpátečky. Jak jsi to napojil? Z fotek mi to není úplně jasný...

zemlik
Starting member
Příspěvky: 60
Registrován: ned pro 16, 2007 22:17
Bydliště: Praha

Příspěvek od zemlik » pon bře 10, 2008 20:24

Tak jak přesně jsem to zapojil to už nevím ale postupoval jsem následovně: zjistil jsem jaká žárovka je od světla zpátečky a pak které dráty k ní vedou, oba dva drátky jsem kousek odizoloval a zkoušečkou jsem zjistil který je plus a který mínus, kostra je mínus, takže když si vezmeš 12V žárovku s kousky drátu a jeden dáš na kostru a druhý na jeden z těch odizolovaných drátů tak zjistíš co je + a co -, když žárovka svítí tak ten drát je je +. To je snad všechno, jestli Tě ještě něco napadne tak se ozvi
PS: kdybych to montoval ještě jednou, tak bych ty krajní čidla dal asi blíž ke kraji ať líp zaberou třeba zeď podél které couvám, ale i to moje umístění je dostačující
Škoda Rapid, 1,2, 77kw, elegance
Thalia ICE 1.2-55,chip-63kw 118Nm, 16v r.v. 2007, jednotka E-85, tu mi nabourali-totální škoda
předtím Megane 1,6e - 1997
Škoda Felicie 1,3 - 1999
Renault 9 1,4 - 1986
Škoda 100, 110 - 1976

teskar
Starting member
Příspěvky: 5
Registrován: sob bře 08, 2008 12:08

Příspěvek od teskar » pon bře 10, 2008 21:39

zemlik píše:Tak jak přesně jsem to zapojil to už nevím ale postupoval jsem následovně: zjistil jsem jaká žárovka je od světla zpátečky a pak které dráty k ní vedou, oba dva drátky jsem kousek odizoloval
Dík moc, ale přece jen ještě jedna věc: jak jsi dráty od řídící jednotky k drátům od žárovky přidělal? Na fotkách to vypadá, jako bys tam měl nějaký konektor...

zemlik
Starting member
Příspěvky: 60
Registrován: ned pro 16, 2007 22:17
Bydliště: Praha

Příspěvek od zemlik » úte bře 11, 2008 19:24

Ne žádný konektor tam nemám jen jsem konce drátů od řídící jednotky připájel k těm odizolovaným od žárovky a omotal izolační páskou ať se to nezkratuje
Škoda Rapid, 1,2, 77kw, elegance
Thalia ICE 1.2-55,chip-63kw 118Nm, 16v r.v. 2007, jednotka E-85, tu mi nabourali-totální škoda
předtím Megane 1,6e - 1997
Škoda Felicie 1,3 - 1999
Renault 9 1,4 - 1986
Škoda 100, 110 - 1976

teskar
Starting member
Příspěvky: 5
Registrován: sob bře 08, 2008 12:08

Příspěvek od teskar » úte bře 11, 2008 19:42

zemlik píše:Ne žádný konektor tam nemám jen jsem konce drátů od řídící jednotky připájel k těm odizolovaným od žárovky a omotal izolační páskou ať se to nezkratuje
Už to chápu - spletl jsem si to s pojistkou, která je na tom červeném kabelu. Díky, už je to všechno jasné.

Uživatelský avatar
czprava
Senior member
Příspěvky: 1230
Registrován: čtv čer 21, 2007 22:55
Bydliště: Česká Lípa

popis instalace Phantom sady parkovacícho asistenta

Příspěvek od czprava » čtv kvě 08, 2008 22:16

Ahoj, tak dnes jsem s tatíkem instaloval sadu Phantom, toho času za cenu 920 Kč.
Protože se vše povedlo k naší plné spokojenosti, přidám pár postřehů. Doplňující fotky najdete na http://czprava.rajce.idnes.cz/Pro_Renault_klub

Vše lze provést bez sundání narázníku, není fakt třeba. Velkou pozornost a dost času je třeba věnovat skutečně rozměření čidel. Zde se rozchází polský návod s českým. Doporučuji krajní čidla umístit 12-15 cm od kraje nárazníku a prostřední čidla vždy 0,3xvzniklá rozteč mezi krajními čidly od krajního čidla. Mě to vyšlo cca 35 cm od krajního čidla, mezi prostředními pak vzniklo asi cca 42 cm. Pak zaručuji i signalizaci překážky po boku auta. Výška je 50-65 cm, já se dostal na cca 58 cm.
Perfektně rozměřte a navrtejte nejprve malým vrtáčkem, třeba čtyřkou. Pak vemte frézu (je v balení) a opatrně frézujte, doporučuji ještě oblepit páskou okolo, až dovrtáte, ať si neodřete nárazník vřetenem vrtajdy.

BACHA, při vrtání levého prostředního čidla, na druhé straně jde husí krk k osvětlení SPZ, my měli z XXXXX kliku.

Pak už jen protaháte dráty do průchodky - nárazník má z druhé strany umělohmotné výztuhy a jste v kufru.
Další fází je protáhnout kabel do kabiny, lze to udělat tak, že nikde není nic vidět, i okolo uchycení pásů lze protáhnout drát bez demontáže, stačí jen struna a trocha šikovnosti. Z kufru jdete nahoru do sloupku, v kabině odklopíte sedačku a vycapnete dva umělohmotné gombíčky, jeden černý, který drží umělohmotný kryt, druhý šedivý držící tapecírunk. Protáhnete okolo navíječe zadního pásu a jedete dál pod lemy prahů až k řidiči. Nikde není třeba nic rozebírat, stačí struna!

Displej jsme umístili na levou stranu řidiče. Pomozte si sundáním těsnění dveří u sloupku řidiče, je tam dost místa. Umístění ještě vyfotím a dám na výše uvedenou adresu.

Řídící jednotku jsme umístili do kufru na levou stranu kufru, pod plastový kryt heveru, trochu víc do té kapsy, protože plastový kryt má pupek.

Napájení bylo realizováno samořeznými konektory (černý vodič kostra, bílý zpátečka, ale ověřte si to!!!!!) a schováno normálně do krytu světel, vejde se to tam.

Doba montáže cca 4-5 hodin. Ale my jsme velký pečlivky.

Doporučuji, naprosto super věc, už bych neměnil. Bere to i sloup za autem, dítě, vysoký obrubník, dokonce kýbl to vzalo, a boční vozy při parkování.

Dotazy rád zodpovím. Hodně štěstí při couvání vám všem.....
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 345 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 250 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.

Uživatelský avatar
czprava
Senior member
Příspěvky: 1230
Registrován: čtv čer 21, 2007 22:55
Bydliště: Česká Lípa

vrtání čidel

Příspěvek od czprava » sob kvě 10, 2008 13:10

ještě jedna věc, při vrtání těch děr pro čidla doporučuji v půlce vrtání přestat a vnitřek frézky vyčistit, to se dělá tak, že jí prostě povolíte z trnu, je šroubovací právě kvůli čištění. Doporučuji zkusit ještě před vrtáním, myslím, že je tam klasicky pravý závit, pak to půjde těžko, protože vrtáním se to na tom trnu utahuje. To je vše.....hodně štěstí....
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 345 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 250 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.

lapwing
Starting member
Příspěvky: 1
Registrován: úte lis 25, 2008 15:40
Bydliště: Brno

Příspěvek od lapwing » úte lis 25, 2008 15:43

to czprava: nedaly by se jeste nekam hodit ty fotky? Ten odkaz uz nejede...
Chci se ještě zeptat jak je to se zarukou když si to člověk dělá sám?
Díky
Thalia 1.2 16V Alize - červená

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11267
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Příspěvek od krt.ecek » úte lis 25, 2008 16:39

No jak znám rencky tak o záruku přijdeš, minimálně na elektriku vozidla a na zadní nárazník, pokud ne o veškerou... Taky u všeho co dělám řeším záruku a dělám to tak aby to nebylo poznat, bohužel u těchto řidel to jde dost těžko.
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

Uživatelský avatar
czprava
Senior member
Příspěvky: 1230
Registrován: čtv čer 21, 2007 22:55
Bydliště: Česká Lípa

Příspěvek od czprava » úte lis 25, 2008 17:48

já jsem záruku už neřešil, auto je po záruce.
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 345 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 250 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.

kebab
Advanced member
Příspěvky: 453
Registrován: pon kvě 12, 2008 12:35
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kebab » úte lis 25, 2008 19:14

lapwing píše: ... Chci se ještě zeptat jak je to se zarukou když si to člověk dělá sám? Díky
Právě a především z důvodu záruky jsem zatím na tyhle parkovací senzory rezignoval. Také zkušenosti s tím, co se týče funkčnosti, nejsou vůbec jednoznačné. Dokonce se dají najít i názory, které to celé dost vymlouvají. Raději nemluvit také o nějakém "domácím" bastlení, výsledek nakonec nemusí splňovat původní představy.

Širší možnosti se rýsují, pokud téma z parkovacích senzorů přejmenujeme na parkovací asistenty.
Tam se nabízí možnost použití kamery (nejlépe s infra pro použití i v noci) kdy přenos signálu do monitoru je bezdrátový. Tu kameru lze umístit i bez vrtání (pozor ale na usnadnění krádeže) nebo jsou nabízeny rámečky pro SPZ, kde je kamera už umístěna (plus navíc třeba 2 čidla senzorů). Nebo se nabízí komplet, který se na rámeček SPZ namontuje. Napájení ze zadního světla, které se rozsvítí po zařazení zpátečky.
Problémem zůstává umístění monitoru, jsou také nabízeny monitory integrované do zpětného zrcátka nebo které se mohou dodatečně umístit do sluneční clony (na rubovou stranu) nebo přímo jsou to sluneční clony. Ovšem problém jak a kterak napájet (trvale?!) zůstává, kudy vést dráty napájení (nejčastěji ze zapalovače) a antény (s příjmem mohou být potíže), nějak se snažit pro univerzální využití drahého monitoru i pro další účely ...
Jsou nabízeny komplety, nebo jednotlivé části (tady se naráží na velký mínus nedostatku technických popisů zvláště pro kamery a které by při umístění monitoru vpředu měly umět obrácený obraz nebo tuto funkčnost by měl umět monitor ....), vůbec problém sám o sobě je homologace ...
Také už jsem zahlédl navigaci, která s napojením zadní kamery počítá.
Renault Thalia 1.2 16V 5/2006, pneu 175/65 R14 82T celoroční Hankook H730 Optimo 4S
http://www.plynovka.cz/

Uživatelský avatar
czprava
Senior member
Příspěvky: 1230
Registrován: čtv čer 21, 2007 22:55
Bydliště: Česká Lípa

Příspěvek od czprava » čtv dub 08, 2010 00:00

senzory jsou stále v pohodě, funkční, spolehlivé, je to téměř dva roky a drží, dvě zimy, dvě léta a jedou.....
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 345 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 250 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.

Uživatelský avatar
czprava
Senior member
Příspěvky: 1230
Registrován: čtv čer 21, 2007 22:55
Bydliště: Česká Lípa

Příspěvek od czprava » pát črc 30, 2010 08:08

proč to dělat jednoduše, když to jde složitě, že? Kdo to chcete, flákněte to tam a vykašlete se na sáhodlouhé úvahy o nesmrtelnosti brouka......to V8m při couvání jaksi moc nepomůže..... :D
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 345 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 250 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.

absolom
Advanced member
Příspěvky: 274
Registrován: pon črc 27, 2009 15:40
Bydliště: Frydek-Mistek

Příspěvek od absolom » úte srp 03, 2010 19:50

Ja si nechal couvaci senzory namontovat primo u prodejce, vysly na cca 2100Kc, zadni naraznik - 4x senzory, zvukova signalizace + displej ktery ukazuje vzdalenost od prekazky v cm + vedle displeje je obrazek auta a 3x led, kde se ukazuje zda je prekazka nalevo, napravo, uprostred ci mezi temito body. 30cm minimalni vzdalenout na najeti k autu.
Hodi se to hlavne pri zajizdeni podelne mezi auta :)
Wolf
Renault Thalia 1.4 16V expression clima, 2005 / svicky - DOR14LGS / Waze / zvuk - Alpine + Magnat Traxx 600

Ondra1975
Starting member
Příspěvky: 10
Registrován: ned lis 21, 2010 08:09
Bydliště: Pardubice

Thalia, parkovací sensor Steelmate.

Příspěvek od Ondra1975 » ned lis 21, 2010 08:30

Táta má Thalii se zadním nárazníkem s plastem. Chci mu nadělit park. asistenta k vánocům. Uvažuji z této nabídky:

http://www.auto-moto-elektronika.cz/Par ... b62bff63d9

A nejvíc se mi zamlouvá tento, protože displej lze prý namontovat na zpětné zrcátko:

http://www.auto-moto-elektronika.cz/Par ... ent-BE750A

Ale s trochou šikovností lze na zrcátko přilepit i jiné displeje. Třeba oboustrankou, jestli se nemýlím.

Největší strach mám ze správného a přesného umístění sensorů. To bude nejspíš mazec. Jsem rád, že to zde již "czprava" detailně popsal i nafotil. Dobrá práce. Díky. Věřím, že mi to hodně pomůže a ušetřím si případné komplikace.

Slyšel jsem od strýce, že při případném špatném umístění sensorů to může reagovat i na obrubník. :)

Ještě se zmíním o detekované vzdálenosti: Prodejce uvádí, že to bere až 2,5 m. Ovšem ne tak docela. Prodejce blíže upřesňuje:
"2.5 m tento system opravdu umi, zalesi vsak na typu prekazky, resp. zed detekuje na 2.5m, auto a jine objemne prekazky od 2.0m, mensi obj. prekazky od 1,0m , cloveka cca od 1.2m. Alarm se spousti od 1.5m".

Uvítám vaše zkušenosti s detekovanou vzdáleností.

Odpovědět

Zpět na „Renault Thalia I“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů