výměna termostatu
Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika
výměna termostatu
Odešel mi termostat, je buď pootevřený nebo otevřený.
Jde mi o to, zda je bezpodmínečně nutný odpouštět chladicí kapalinu dole u chladiče. Myslím tím, jestli by nestačilo vysát chl. kapalinu z nádobky?
Dále pak, jak se odvzdušňuje chl. systém, jestli tam je nějaký odvzdušňovák nebo se jen nechá vybublat při otevřené nádobce?
Děkuji za zkušenosti a rady.
Jde mi o to, zda je bezpodmínečně nutný odpouštět chladicí kapalinu dole u chladiče. Myslím tím, jestli by nestačilo vysát chl. kapalinu z nádobky?
Dále pak, jak se odvzdušňuje chl. systém, jestli tam je nějaký odvzdušňovák nebo se jen nechá vybublat při otevřené nádobce?
Děkuji za zkušenosti a rady.
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 360 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Re: výměna termostatu
K bodu 1.Porovnej hladinu kapaliny v nádržce s polohou termostatu a zjistíš že odsátí z nádržky nestačí.
K bodu 2.viewtopic.php?f=86&t=37785
K bodu 2.viewtopic.php?f=86&t=37785
Naposledy upravil(a) amater3 dne ned bře 10, 2024 17:12, celkem upraveno 1 x.
Š 100 - šrot
Š 105 - šrot
Š 120 - šrot
Thalia 1,2 16V Privilege 7/2009 - nyní dcera
Megane GrandCoupe Intens Tce140 2/2023
Š 105 - šrot
Š 120 - šrot
Thalia 1,2 16V Privilege 7/2009 - nyní dcera
Megane GrandCoupe Intens Tce140 2/2023
Re: výměna termostatu
Jo jasně, nádržka je výš, ale kdybych po jejím vyprázdnění odpojil její dolní výstup do Téčka, do něj strčil hadičku a odsál, dostal bych se hladinou pod termostat, si teda myslím ?????
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 360 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Re: výměna termostatu
A neni uz jednodussi to proste odpustit spodem? A nebo rovnou u toho termostatu? .
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Re: výměna termostatu
No spodem je to samozřejmě jednodušší, ale já nejsem profi automechanik se zvedacím heverem a vytápěnou dílnou, dělám to na zemi před garáží, proto ty obezličky.
Nicméně s tím odpojením u termíku máš asi recht, odsaju nádobku, odpojím to u termíku a vymalováno. Dík za trk.
Nicméně s tím odpojením u termíku máš asi recht, odsaju nádobku, odpojím to u termíku a vymalováno. Dík za trk.
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 360 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Re: výměna termostatu
Takže výměna provedena bez vypouštění na spodku chladiče.
Předpokládáme sundaný rezonátor sání a odmontovanou konzolku, kde je pružnou sponou držena hadice sání, hydrauliky a hadice z nádobky.
Postup: odsát nádobku, co to jde. Stačí na to 100ml výplachová stříkačka za 35 Kč z lékárny s kusem hadičky. My nádobku potom odmontovali, což jsou dvě matice. Odpojit horní i dolní hadici z nádobky.
Na spodní hadici napojit nějakou další (my použili starou hadici od pračky), která se prostrčí motorem pod auto a ven. Pak už jen stačí foukat do odpojené horní hadice.
O absenci chladící kapaliny v komoře termostatu se jednoduše lze přesvědčit povolením odvzdušňováku.
Povolit tři šrouby na domečku termostatu, vyměnit.
POZOR! Námi zakoupený termostat GATES po montáži při plnění TEKL !!!!!! Bez tlaku a tekl. Zjištěn menší průměr obvodového gumového těsnění, které pak nedoléhá po celém svém obvodu na vybrání v plastovém domečku. Poznat to lze tak, že když tam termostat s těsněním vložíte, měl by tam držet, neměl by být úplně volný.
Nevím ,jak to řeší ostatní, jestli to něčím podmazávají, ale my tam vrátili to původní těsnění.
Montáž v opačném sledu. Odvzdušnění už tu někde popsáno bylo, ale ve stručnosti: dolít přes nádobku při otevřeném odvzdušňováku, vyteče, utáhnout a pomalinku dolít do maxima. Nahodit, nezavírat nádobku, dolévat dle potřeby, cca 5-10 minut, zavřít nádobku a počkat, až sepne ventilátor.
Předpokládáme sundaný rezonátor sání a odmontovanou konzolku, kde je pružnou sponou držena hadice sání, hydrauliky a hadice z nádobky.
Postup: odsát nádobku, co to jde. Stačí na to 100ml výplachová stříkačka za 35 Kč z lékárny s kusem hadičky. My nádobku potom odmontovali, což jsou dvě matice. Odpojit horní i dolní hadici z nádobky.
Na spodní hadici napojit nějakou další (my použili starou hadici od pračky), která se prostrčí motorem pod auto a ven. Pak už jen stačí foukat do odpojené horní hadice.
O absenci chladící kapaliny v komoře termostatu se jednoduše lze přesvědčit povolením odvzdušňováku.
Povolit tři šrouby na domečku termostatu, vyměnit.
POZOR! Námi zakoupený termostat GATES po montáži při plnění TEKL !!!!!! Bez tlaku a tekl. Zjištěn menší průměr obvodového gumového těsnění, které pak nedoléhá po celém svém obvodu na vybrání v plastovém domečku. Poznat to lze tak, že když tam termostat s těsněním vložíte, měl by tam držet, neměl by být úplně volný.
Nevím ,jak to řeší ostatní, jestli to něčím podmazávají, ale my tam vrátili to původní těsnění.
Montáž v opačném sledu. Odvzdušnění už tu někde popsáno bylo, ale ve stručnosti: dolít přes nádobku při otevřeném odvzdušňováku, vyteče, utáhnout a pomalinku dolít do maxima. Nahodit, nezavírat nádobku, dolévat dle potřeby, cca 5-10 minut, zavřít nádobku a počkat, až sepne ventilátor.
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 360 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Re: výměna termostatu
ze zkušenosti bych nádobku ještě občas zkontroloval - časem se ještě kus vybublalo a dolíval jsem
ale uznávám, že jsem měl vypuštěné celé vozidlo v servisu... (a kamera nahrála jak odvzušňovali, takže ok, ale i tak po čase ještě kleslo)
ale uznávám, že jsem měl vypuštěné celé vozidlo v servisu... (a kamera nahrála jak odvzušňovali, takže ok, ale i tak po čase ještě kleslo)
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
Re: výměna termostatu
Ano, to jsem zapomněl, bo jsem to považoval za samozřejmost, je ale pravda, že ne pro každého.
Zrovna dnes ráno před jízdou jsem dolil, maličko si ještě vzala. Díky za doplnění.
Zrovna dnes ráno před jízdou jsem dolil, maličko si ještě vzala. Díky za doplnění.
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 360 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Re: výměna termostatu
Nedalo mi to a vyjmutý termostat jsem podrobil testu v hrníčku s vařící vodou. Tu jsem tam nalil z rychlovarky.
Otevřel se, tak zhruba 3-4 mm a postupně jak chladla voda v hrníčku, se zavíral.
Nevím, jestli se má tak málo otevřít, zatím jsem nenašel žádnou informaci o tomto na netu.
Když se zavřel, tak při pohledu do nebe skrz těsnící kroužek prosvítalo světlo, špatně to doléhalo.
Co mi to vlastně dělalo, že jsem ho měnil: provozní teplota při jízdě se vyšplhala sotva na dvě čárky, při sjíždění z dlouhého kopce šla teplota klidně na jeden dílek. Samozřejmě to blbě topilo. Na volnoběh se to nakonec vždy aspoň na tu třetí čárku dostalo po delší době, logicky.
Čekal bych teda, že bude termostat trvale otevřen, ale technicky mě to nedává smysl. Je tam většinou parafín, který mění s teplotou skupenství a objem. Když otevírá, zkapalňuje, takže by zůstal kapalný s klesající teplotou je asi hloupost. Tedy smysl by mi dávalo, že mu stačí sebemenší netěsnost a už se to chová jako by byl otevřený.
Otevřel se, tak zhruba 3-4 mm a postupně jak chladla voda v hrníčku, se zavíral.
Nevím, jestli se má tak málo otevřít, zatím jsem nenašel žádnou informaci o tomto na netu.
Když se zavřel, tak při pohledu do nebe skrz těsnící kroužek prosvítalo světlo, špatně to doléhalo.
Co mi to vlastně dělalo, že jsem ho měnil: provozní teplota při jízdě se vyšplhala sotva na dvě čárky, při sjíždění z dlouhého kopce šla teplota klidně na jeden dílek. Samozřejmě to blbě topilo. Na volnoběh se to nakonec vždy aspoň na tu třetí čárku dostalo po delší době, logicky.
Čekal bych teda, že bude termostat trvale otevřen, ale technicky mě to nedává smysl. Je tam většinou parafín, který mění s teplotou skupenství a objem. Když otevírá, zkapalňuje, takže by zůstal kapalný s klesající teplotou je asi hloupost. Tedy smysl by mi dávalo, že mu stačí sebemenší netěsnost a už se to chová jako by byl otevřený.
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 360 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 hostů