Občasný špatný start (nestart)

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika

Odpovědět
Uživatelský avatar
czprava
Senior member
Příspěvky: 1230
Registrován: čtv čer 21, 2007 22:55
Bydliště: Česká Lípa

Občasný špatný start (nestart)

Příspěvek od czprava » stř čer 22, 2022 10:15

Dovoluji si uveřejnit mojí nejnovější diagnostickou zkušenost, třeba pomůže do budoucna i někomu dalšímu.
Je to asi dva měsíce, co se mi začalo stávat, že Natálka nastartovala a hned chcípla. Při druhém pokusu o start naskočila a jakoby dost ztěžka si udržela motor v chodu a po chviličce se to srovnalo do normálu.
Byl to náhodný jev bez ohledu na cokoliv, za studena, za tepla, po dlouhém i momentovém stání, prostě náhodný jev.
Neřešil jsem, nebylo co, život mě naučil tyto jevy prostě nechat tzv. "vyhnít", tím spíš u už skoro veterána.
Jednoho krásného teplého dne opět chcípačka, opět druhý start a velké prázdné NIC. Nenaskočila. DOkonce ani potřetí, ......., podesáté.
Jdu po problému pudla. Vypadá to, že nedává benzín. OK. Odešlo asi čerpadlo, přeci jen na 340t km by se nebylo čemu divit, bo na výpary nejezdím.
Obnažím konektor na čerpadle, měřím napětí a ejhle, pumpa nemá šťávu. HA, relé, jdu za relátkem a házím s ním řeč, že tady a teď prosím NEEEEE! Pro jistotu ho přehodím s jeho kamarády a jupíííí, už zase skáču přes kaluže.
Druhý den jedu z práce a zcela nečekaně, opět NESTART. To už moje krev dosahuje pomalu teploty 99 st. Celsia a jdu na rande se relaátkem znovu, místo květiny mu však nesu elektro sprej na kontakty, kterým mu ty jeho hnáty pořádně ostříknu.
Zasunu relé, otáčím klíčkem a už zase skáču přes kaluže.
Třetí den provádím důkladnou revizi všech relátek, testuji jejich činnost pod zatížením a čistím jejich kontakty. Pro jistotu ještě relátko upevňuji páskou k patici, bo se mi zdá, že tam příliš pevně nesedí.
Jezdím už pátý den a zatím vše OK. Dokonce se mi zdá, jakoby za studena se zlepšilo chování motoru, dříve za studena byl jakoby přebuzený, přechlastaný, nyní diametrální rozdíl.
Pravděpodobně byl problém v přenosu proudu mezi kontakty relátek a paticí kabelového svazku.
Tak to jen pro informaci, kdyby někdo řešil něco podobného.
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 345 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 250 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.

Uživatelský avatar
czprava
Senior member
Příspěvky: 1230
Registrován: čtv čer 21, 2007 22:55
Bydliště: Česká Lípa

Re: Občasný špatný start (nestart)

Příspěvek od czprava » sob črc 16, 2022 23:39

Pánové a dámy, po 25 dnech zcela nečekaně opět NESTART !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nepomohlo nic, výměna relátka za jiné, elektrosprej, NIC!
Volám na pomoc tatíka, celoživotního elektrotechnika amatéra a jde se proměřovat vše včetně průchodnosti cesty od patice relátka k pumpě.
Cesta je NEPRŮCHODNÁ. Revize a kontrola patice, v pořádku. Natahujeme drát z patice a vedeme si 12V přímo k čerpadlu.
Start, měření proudu u pumpy, nejdřív 3,6A, poté 1,1 A. Auto naskočilo. Odpojujeme pomocný drát s 12V a čekáme, že to chcípne, PRD! Běží to normálně dál. Takže cesta nemůže být nikde porušená. Jsem v koncích a už tápeme.
Najednou slyším při jednom ze zkušebních startů, jak auto chce chcípnout, klesají otáčky a ejhle, cvaknutí nějakého relátka a chod motoru naprosto normální.
Co to je? Co to cvaká?
V tom otec zařve: to je z*****ý čínský relé v autoalarmu !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
I takový je někdy život při amatérské autodiagnostice.
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 345 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 250 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Občasný špatný start (nestart)

Příspěvek od kotasekh » ned črc 17, 2022 06:42

Takze spatne rele palivove pumpy nebo je tam dodelany autoalarm s odpojenim pumpy? Jsem to nejak nepochopil.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Uživatelský avatar
czprava
Senior member
Příspěvky: 1230
Registrován: čtv čer 21, 2007 22:55
Bydliště: Česká Lípa

Re: Občasný špatný start (nestart)

Příspěvek od czprava » ned črc 17, 2022 07:12

Ano, je tam alarm doděláváný a ten jistí několik okruhů. Jezdím z nich je právě pumpa.
Je to Jablotron. O to horší to je, že stejný problém jsme už kdysi řešili na Felicii, kde odešlo relé v alarmu u imobilizačního okruhu startéru.
Po třech hodinách měření nám to konečně došlo.
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 345 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 250 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.

Odpovědět

Zpět na „Renault Thalia I“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google Adsense [Bot] a 13 hostů