Vybíjanie akumulátora
Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika
Vybíjanie akumulátora
Dobrý deň.Mám Renault Thalia 1,4 55kW 16V rok výroby 2003.
Za 4 až 5 týždňov mi v Thalii úplne vybije akumulátor.Meral som prúd pri vypnutom zapalovaní z plus pólu cez ampérmeter.Je tam stály odber 400mA.Keď som vytiahol 25A poistku na centrálne zamýkanie dverí,tak ten prúd klesol na nulu.Už predtým mi na pravých zadných dverach dobre nefungoval centrál.Z 10 pokusov asi 3 krát zamklo a to iba keď som potiahol za čuplík.A pri tom to vydavalo taký divný zvuk.Tak som si myslel,že ten stály odber 400mA je tým vadným motorčekom.Vymenil som starý motorček za nový.Ten teraz šľape na 100%.Iba že ten odber 400mA je tam stále.Takže ten stály odber nebol spôsobený motorčekom.Teraz neviem čo a ako.Ostatné motorčeky na dverach a kufri fungujú výborne.Prosím ,ak niekto niečo o tom vie poraďte.Ďakujem
Za 4 až 5 týždňov mi v Thalii úplne vybije akumulátor.Meral som prúd pri vypnutom zapalovaní z plus pólu cez ampérmeter.Je tam stály odber 400mA.Keď som vytiahol 25A poistku na centrálne zamýkanie dverí,tak ten prúd klesol na nulu.Už predtým mi na pravých zadných dverach dobre nefungoval centrál.Z 10 pokusov asi 3 krát zamklo a to iba keď som potiahol za čuplík.A pri tom to vydavalo taký divný zvuk.Tak som si myslel,že ten stály odber 400mA je tým vadným motorčekom.Vymenil som starý motorček za nový.Ten teraz šľape na 100%.Iba že ten odber 400mA je tam stále.Takže ten stály odber nebol spôsobený motorčekom.Teraz neviem čo a ako.Ostatné motorčeky na dverach a kufri fungujú výborne.Prosím ,ak niekto niečo o tom vie poraďte.Ďakujem
Re: Vybíjanie akumulátora
Predpokladám,že elektrika sa od Thalie II nelíši a na nej je na tejto poistke okrem centrálu aj zásuvka diagnostiky,brzdové svetla a prístrojová doska.Okrem toho poistka má hodnotu 15A a nie 25A.
Š 100 - šrot
Š 105 - šrot
Š 120 - šrot
Thalia 1,2 16V Privilege 7/2009 - nyní dcera
Megane GrandCoupe Intens Tce140 2/2023
Š 105 - šrot
Š 120 - šrot
Thalia 1,2 16V Privilege 7/2009 - nyní dcera
Megane GrandCoupe Intens Tce140 2/2023
Re: Vybíjanie akumulátora
Na poistkovom paneli s označením centrálného otvárania dverí sú dve poistky 25A a 15a
Re: Vybíjanie akumulátora
Jediná 25a poistka napája jednotku UCH a smerové svetla,ale je pravda že cez jednotku UCH je ovládané zamykanie dverí.
Naposledy upravil(a) amater3 dne čtv srp 05, 2021 14:47, celkem upraveno 1 x.
Š 100 - šrot
Š 105 - šrot
Š 120 - šrot
Thalia 1,2 16V Privilege 7/2009 - nyní dcera
Megane GrandCoupe Intens Tce140 2/2023
Š 105 - šrot
Š 120 - šrot
Thalia 1,2 16V Privilege 7/2009 - nyní dcera
Megane GrandCoupe Intens Tce140 2/2023
Re: Vybíjanie akumulátora
Kouknul jsem na elektrické schéma Clia r.v.2000 a bohužel jsem nikde 25A pojistku nevyčetl, takže se asi elektrika lišila v detailech.
Každopádně odběr 400 mA je odběr jako prase, v podstatě půl ampéry, to se nedivím, že to sundá baterku.
Asi se nehneš, dokud nezjistíš, která zařízení jsou jištěná tou tvojí 25A pojistkou.
Pokud jen centrální zamykání, pak to nemusí být JEN vadným motorkem.
Může to dělat poškozený kabel ve dveřních průchodkách, nějaký konektor, musí někde být zkrat.
Nevím, jak je u Thalie řešeno centrální zamykání, jestli je někde nějaká jeho řídící jednotka nebo si to řídí hlavní jednotka auta sama, nepotřeboval jsem to nikdy.
Jaký odběr to má při zamčeném autě a odemčeném autě? Je tam rozdíl?
Tipnul bych si, že to je tím centrálem, respektive některým z prvků celé soustavy centrálu včetně drátů a konektorů.
Každopádně odběr 400 mA je odběr jako prase, v podstatě půl ampéry, to se nedivím, že to sundá baterku.
Asi se nehneš, dokud nezjistíš, která zařízení jsou jištěná tou tvojí 25A pojistkou.
Pokud jen centrální zamykání, pak to nemusí být JEN vadným motorkem.
Může to dělat poškozený kabel ve dveřních průchodkách, nějaký konektor, musí někde být zkrat.
Nevím, jak je u Thalie řešeno centrální zamykání, jestli je někde nějaká jeho řídící jednotka nebo si to řídí hlavní jednotka auta sama, nepotřeboval jsem to nikdy.
Jaký odběr to má při zamčeném autě a odemčeném autě? Je tam rozdíl?
Tipnul bych si, že to je tím centrálem, respektive některým z prvků celé soustavy centrálu včetně drátů a konektorů.
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 360 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Re: Vybíjanie akumulátora
Pri zamknutom aj odomknutom aute je odber rovnaký 400mA. Teraz som zistil,že pri zamknutí auta by mali smerovky 2 krát bliknúť a pri odomknutí 1 krát bliknúť.No a tie nebliknú vôbec ani pri zamykaní ani pri odomykaní.
Na poistkovom paneli sú 3 poistky s označením otvorených dverí auta/centrálneho zamykania dverí/
Prvá z prava od spodu 25A.Pri vytiahnutí odber klesne na nulu.
Druhá z prava od spodu 15A.Pri vytiahnutí odber klesne na 70 mA
Štvrtá z prava od spodu 20A.Pri vytiahnutí odber je 400mA,táto poistka na odber nereaguje.
Na poistkovom paneli sú 3 poistky s označením otvorených dverí auta/centrálneho zamykania dverí/
Prvá z prava od spodu 25A.Pri vytiahnutí odber klesne na nulu.
Druhá z prava od spodu 15A.Pri vytiahnutí odber klesne na 70 mA
Štvrtá z prava od spodu 20A.Pri vytiahnutí odber je 400mA,táto poistka na odber nereaguje.
Re: Vybíjanie akumulátora
Tak hledám a snažím se ti pomoct, našel jsem tyto tři pojistky v manuálu ke Clio II.
1. 20A Napájení elektrického zamykání dveří
2. 15A Napájení stropního svítidla a zadního stěrače
3. 20A Napájení jednotky UCH a směrových světel
Takže, když jsi odpojil 15A pojistku, klesl odběr ze 400mA na 70mA?
Tak jí odpoj ještě jednou a zkus zapnout stropní svítidlo. Zadní stěrač nemáš, takže ten zkoušet nemusís.
Nemělo by svítit, pokud je to správná pojistka.
1. 20A Napájení elektrického zamykání dveří
2. 15A Napájení stropního svítidla a zadního stěrače
3. 20A Napájení jednotky UCH a směrových světel
Takže, když jsi odpojil 15A pojistku, klesl odběr ze 400mA na 70mA?
Tak jí odpoj ještě jednou a zkus zapnout stropní svítidlo. Zadní stěrač nemáš, takže ten zkoušet nemusís.
Nemělo by svítit, pokud je to správná pojistka.
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 360 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Re: Vybíjanie akumulátora
Tipl bych to na stropní světlo. Odpoj ho a uvidíš.
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 360 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Re: Vybíjanie akumulátora
Idem to vyskúšať.Dám ti vedieť.
Re: Vybíjanie akumulátora
Takže áno,cez 15A poistku je istené stropné svetlo.Keď vytiahnem 15A poistku tak svetlo nesvieti.Odpojil som aj konektor zo stropného svetla a ten odber 400mA je tam stále.
Re: Vybíjanie akumulátora
Ok, takže ta pojistka ještě jistí u Thalie něco jiného, pravděpodobně něco místo zadního stěrače u Clia.
Co světlo v kufru? Svítí?
Co světlo v kufru? Svítí?
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 360 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Re: Vybíjanie akumulátora
To stropní světlo je spojené s tím v kufru, aspoň já to tak mám. Když otevřu dveře, rozsvítí se i světlo v kufru, ačkoliv je kufr zavřený.
Ještě by to tedy mohlo dělat to světlo v kufru, na to jsem zapomněl, sorry.
Ještě by to tedy mohlo dělat to světlo v kufru, na to jsem zapomněl, sorry.
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 360 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Re: Vybíjanie akumulátora
Tak som sa pozrel na to osvetlenie kufra.Žiarovka stále svietila.Keď som ju vybral odber hneď klesol na 60mA.Ten kufrový spínač osvetlenia čo je hore pri reproduktore vôbec nereaguje.Pri stlačení by mal žiarovku vypnúť.Žiarovka stále svieti či je vytlačený alebo zatlačený.Tak som tam tu žiarovku vôbec nedal.Navyše,keď som ten spínač vytiahol z konektora tak pri zamykaní a odomykaní už začali blikať aj smerovky,tak ako majú blikať.Keď som ten spínač meral,tak spína normálne.Keď je vysunutý je zopnutý a keď ho zatlačím tak rozopne kontakty.Zatial ho mám na stole.Ale odber je v pohode a centrál tiež.
Re: Vybíjanie akumulátora
Tak to mám moc velkou radost, že jsme to našli, snad to bude plusový bod tam nahoře, až bude čas.
Co se týká spínače, neznám, nevím, neměl jsem jej nikdy venku, ale asi spíná kostru, předpokládám.
Na stole ti může fungovat, mohl tam být vakl a tím jak jsi s ním začal manipulovat, se rozjel. Nebo byl nějaký kontakt slepený, nevím, musel bych to vidět zblízka.
Každopádně teď už to dáš dohromady.
Spínač bych prostříkl nějakým elektro sprejem, očistil pořádně kontakty a zkusil ho znovu zapojit do okruhu.
Když bude zlobit, sehnal bych jiný a hotovo.
Co se týká blikání směrovek při zamykání, nepátral jsem, jak to funguje, ale mám pocit, že nebliknou, když někde hlásí dveřní spínač otevřené dveře. To by vysvětlovalo, proč ti to neblikalo, protože kuft byl vlastně pořád otevřený a svítilo se v něm.
Taková blbost a jak dovede zamotat hlavu, Jsem rád, že jsme spolu ukázali všem. že i přes hranice jsme stále bratři a sestry, co si mohou pomáhat.
Co se týká spínače, neznám, nevím, neměl jsem jej nikdy venku, ale asi spíná kostru, předpokládám.
Na stole ti může fungovat, mohl tam být vakl a tím jak jsi s ním začal manipulovat, se rozjel. Nebo byl nějaký kontakt slepený, nevím, musel bych to vidět zblízka.
Každopádně teď už to dáš dohromady.
Spínač bych prostříkl nějakým elektro sprejem, očistil pořádně kontakty a zkusil ho znovu zapojit do okruhu.
Když bude zlobit, sehnal bych jiný a hotovo.
Co se týká blikání směrovek při zamykání, nepátral jsem, jak to funguje, ale mám pocit, že nebliknou, když někde hlásí dveřní spínač otevřené dveře. To by vysvětlovalo, proč ti to neblikalo, protože kuft byl vlastně pořád otevřený a svítilo se v něm.
Taková blbost a jak dovede zamotat hlavu, Jsem rád, že jsme spolu ukázali všem. že i přes hranice jsme stále bratři a sestry, co si mohou pomáhat.
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 360 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Re: Vybíjanie akumulátora
Ano,presne tak,ako píšeš.Aj cez hranice sme stále bratia a sestry.Som veľmi rád,že si mi tak skvele radil.Nebyť teba, neviem čo by som s tým robil.
Patrí ti veľké ďakujem.Díky moc.
Patrí ti veľké ďakujem.Díky moc.
Re: Vybíjanie akumulátora
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 360 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů